HUHTIKUUN MASUJEN PINO

moi taas!
ensimmäinen neuvola takana ja kaikki oli oikein hyvin,paino melko alhanen mulle(lähtöpainona alhasempi kun aikasemmista)mutta ei virtsassa ketoaineita eikä muutakaan ylimäärästä..sydänääniä ei ees yritetty kuunnella minkä osasin olettaakin,verenpaine ok,ja verinäytteet otettiin ne varmaan kanssa ok kun 1,5kk sitten otettiin samat jutut verenluovutuksen yhteydessä.hemppa oli vähän laskenu mutta ok silti eli 136.ihanaa omistaa äitiyskortti =) tästä se odotus alkaa :heart:
ädä ja hippula 9+0
kirjottelen myöhemmin lisää,rupeen tekeen mansikka rahkaa :p :p :p
 
Heippa!

tuntuu että tämä alkuviikko on ollu tyhtä hulinaa niin ei ole oikein ollut tota aikaa kirjoitella. tänne on tullut muutama uusi onnea plussanneille. jollain yli syndet ja ultrat oli menny hyvin! kaikille tasapuolisesti onnea... :p :flower:

sitten omaan mahaan.. kävin maanantaina uudelleen siellä haastattelussa ja kerroin tulevasta nyytistä niin silti sain kyseisen duunin.. hahaa.. olin aivan totaalisen yllättynyt etten osannut oikeen sen jälkeen mitää sanoa.. mutta aivan uskomatonta!!! olen ihan innoissani siitä.. :p

G: lyhkyt punasen sävyset hiukset, 168cm ja 85..kg :ashamed: (yhtäpitkä kuin leveekin) olis tarvinnut tehä jotain ennen raskautta mutta mutta.. namit ja kesä vei voiton :ashamed: :ashamed: vihertävät simmut. jousimies horoskoopilta.. mies on kalat. 7 vuotta ollaan oltu yhdessä ja vuosi naimisissa. olen 22 täytän jouluna 23.. mies on 28. siinäpähän noi tärkeemmät varmaanki?

sitten.. oksulla ei ole oikeastaan tarvinnu käydä muta ei maistu enään ruoka muutakuin "hyvälliset" pasteijoita, rahkoja, juguja, hedelmiä yms.. mikään lämmin ruoka ei tunnu uppoavan kuin "väkisin" hmm olotilaa voisi ehkä kuvailla sanalla krapula :LOL: :LOL: sellanen nuutunut olo, vetämärön ja ruuan kanssa jus ongelmia. että sellasta tänään tänne..

jalava 7+5
 
jalava... täällä oh tollainen olo kanssa ollu jo jonkun viikon..että lämmin ruoka ei mene alas ku väkisin..ja sit en jaksa enää tyrkyttääkkään sitä oikeestaan...


täälläkin on vaan väsymystä ja kiirusta.. tuntuu että ei kohta enää jaksa..mutta pakko jaksaa..
 
Jee sain tänään alas ihan kohtalaisen annoksen muussia ja kalaa!! :wave: Mut nuutunut olo on edelleen! Nyt lähdenkin tästä tekemään mustikkarahkaa, nam, nam!! :p Vettä sataa, masentaa!! Syksy ois ihana kun ois sellasia kirkkaita aurinkoisia viileitä päiviä! :)
 
PANIIKKI!!!!!!

Mulla melko oireeton päivä tänään! Ja minä olen paniikissa!! Viime raskaus oli päättynyt just viikolla 9. IIIK! Tänään ei juurikaan ällötystä eikä väsymystä. Painon tunnetta vain vatsassa. Paniikki iskee!!! Pelottaa! Ädä tartutit nyt muhun tän paniikin. Mitä mie teen?!? miten mie jaksan voin uskallan oottaa 22. päivään asti ultraa. Sinne on ikuisuus! Oon kyllä tänään saatu syötyä kahtalaisen hyvin. Mutta siltikin, ei oireet voi vaan yhtäkkiä kadota. :( :( :( :'( :'( Paha olo tuu takas! Vaikka onhan mulla tietty aina välillä ollu hiukka parempia päiviä, jolloin olo ollut parempi. PANIKKI iskee!

Onnittelut uusille tulokkaille plussasta. Toivottavasti te ette oo yhtä neuroottisia.

Äh ja sitten toinenkin asia. Nyt kun on ollu hyvä olo oon surffaillu huuto.netissä, ja löysin sieltä meille just sopivat kuomurattaat. Uskaltaisinko ostaa ne?! Siis jos tää nyt kesken menee, niin olishan niillä käyttöä kuitenkin esikoisella. Mutta oon taikauskonen enkä vielä uskaltais ostaa.

Sorry tää sekava teksti! :ashamed:

Heppuli 9+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 17:08 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
PANIIKKI!!!!!!

Mulla melko oireeton päivä tänään! Ja minä olen paniikissa!! Viime raskaus oli päättynyt just viikolla 9. IIIK! Tänään ei juurikaan ällötystä eikä väsymystä. Painon tunnetta vain vatsassa. Paniikki iskee!!! Pelottaa! Ädä tartutit nyt muhun tän paniikin. Mitä mie teen?!? miten mie jaksan voin uskallan oottaa 22. päivään asti ultraa. Sinne on ikuisuus! Oon kyllä tänään saatu syötyä kahtalaisen hyvin. Mutta siltikin, ei oireet voi vaan yhtäkkiä kadota. :( :( :( :'( :'( Paha olo tuu takas! Vaikka onhan mulla tietty aina välillä ollu hiukka parempia päiviä, jolloin olo ollut parempi. PANIKKI iskee!

Onnittelut uusille tulokkaille plussasta. Toivottavasti te ette oo yhtä neuroottisia.

Äh ja sitten toinenkin asia. Nyt kun on ollu hyvä olo oon surffaillu huuto.netissä, ja löysin sieltä meille just sopivat kuomurattaat. Uskaltaisinko ostaa ne?! Siis jos tää nyt kesken menee, niin olishan niillä käyttöä kuitenkin esikoisella. Mutta oon taikauskonen enkä vielä uskaltais ostaa.

Sorry tää sekava teksti! :ashamed:

Heppuli 9+4
turhaan panikoit :hug: muutaman päivän oireeton olo on ihan tuttua mulle ainakin myös aikasemmista raskauksista..mulla oli 1,5 vkon oireeton olo tästä masukista ja silti kaikki ainakin toistaiseks hyvin..nauti vaan olostas.. =) mullakin muuten tänään oudon normaali päivä :D jaa niin ja mun juttuihin ei kannata lähtee mukaan :whistle: :D
 
Kyllä se pahaolo voi helpottaa hyvinkin yhtäkkiä ja eikä välttämättä enää takaisin tule! Ei tuollaisesta kannata todellakaan alkaa panikoimaan!! :hug: Kaikki on varmasti ihan hyvin. Vaikka ymmärrän kyllä että mietityttää jos on ollut keskenmeno.
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Viikonloppu toi tullessaan pahan olon viimeinkin, oksulla ei ole vielä onneksi tarvinnut käydä, mutta pahoinvoinnin aallot ja nieleskelyt ovat arkea.. Päivän kauhunhetkiä on töissä ruokailu, kun opettajana pitää oppilaiden kanssa syödä ei aina niin herkullisia ateriapalvelun antimia... Ruokailu kestää ja kestää kun pitää purra hyvin ja nieleskellä palaa kurkussa... Mutta toisaalta olo on kyllä ihan kamala jos ei saa kunnolla syötyä. Ja kouluruoassakin on salaatteja, mitä ei kyllä kotona jaksa vääntää.

Viikonloppuna yllätimme erään ystäväni kanssa toisemme. Paljastui, että meillä on lasketut ajat 2 päivän erolla. Kyllä siinä ihmeteltiin ja riemuittiin sattumaa. Ihanaa kun voi seurata kehitystä yhtä aikaa.

Neuvolaan on vielä niin kamalan pitkä aika (15.9). huokaus... Pitäisi kai vaan varata yksityiseltä aika alkuraskauden ultraan. No ehkä sitten heti neuvolan jälkeen.
 
Lisko
Uusikin oli vielä tullut mukaan, tervetuloa :)

Kenenkään ei tarvii poistua tästä pinosta olipa laskettuaika sit milloin vaan, kivaa kun on porukkaa ja alkaa jo pikku hiljaa jäämään nimimerkit sun muut mieleen, ja aina kun avaa uutena päivänä koneen, miettii mitä sille ja sille nimimerkille kuuluu ja mitenhän sillä on se tämän päivän neuvola mennyt jne. :) :flower:

Omaa mahaa: väsyttää ja alamahaa kivistää vähän iltaisin työpäivän päälle.. Harjoittelua jäljellä vielä tämän viikon jälkeen 2 viikkoo eli ei kauheesti, jos nyt jaksais tän loppuun.. Vähän väymystä ja kuvotusta ilmassa, mutta selviän :)

Huomenna on minullakin neuvola, saa nähdä kuunnellaanko sydänääniä kun viikkoja silloin 9+1, esikoisen aikaan eka neuvola oli 10+ ja silloin th sanoi, et kuunnellaan, mut sillä ehdolla etten hätäänny jos ei kuulu, kun vältämättä ei vielä kuulu, mutta kuuluihan ne :) :heart: Haluaisin kyllä, että edes yritettäisiin..

Joo menen nyt pojan kanssa jätskin syöntiin :p

Lisko ja tirpana rv 9+0 :heart:
 
Tuisku ja Toukkis
Heip.

Mulla tuli vastaan lähes samanlainen tilanne tänään kuin Havannalla: kuulin töissä, että osastomme ainoa muu <35 v. pikkurouva odottaa esikoistaan syntyväksi keväällä, joskus maaliskuussa! Mahtaa daameilla naama venähtää, kun kerron joskus lähiviikkoina seuraavani tätä työkaveriani mammalomalle vain muutama viikko myöhemmin... :LOL:

Niin, mulla eka neuvola oli eilen - ja kaikki oli oikeastaan niin hyvin kuin osasin toivoa. Sydänäänet eivät tosin kuuluneet, mutta harvemmin kai ne vielä.

Keskiviikon jatkoja ja onnea vielä kaikille uusimmille huhtikuisille! :flower:

Tuisku
 
Heipä hei!

Oireista joku panikoi...itsellänikin oli jossakin vaiheessa täysin oireettomia päiviä, rintojen kivistyskin oli tipotiessään - seuraavana päivänä kivistelikin taas oikein kunnolla. Eli ainakin itselläni oireet ja niiden voimakkuus ovat vaihdelleet.

Nyt kyllä taitaa olla suurimmat pahat olot jo kärsitty (?), ainakaan moneen päivään en ole oksennellut, eikä ole pahemmin etonutkaan mikään - toisaalta syön kyllä KOKO AJAN :ashamed:
Väsymys se sijaan on kova ja lonkkia särkee. Onko teillä muilla ilmennyt äkkinäisten liikeiden yhteydessä tosi koviakin vihlaisuja alavatsalla? Mä herätin viime yönä mieheni siihen, kun ihan kiljaisin kivusta kun käänsin kylkeä, niin kovin vihlaisi...ovatkohan kohdun "kasvukipuja"?

gallupista -
Olen 173cm ja 62kg ( nyt taitaa olla jo pari kiloa enemmän ), ruskeat, olkapäille ulottuvat hiukset ja siniset silmät. Mieheni kanssa juhlittiin juuri 1.9. yhteistä 10 - vuotista taivalta, niistä naimisissa on oltu 4 vuotta. Horoskoopiltani olen ailahteleva ja herkkä rapu, mieheni "jalat maassa" tyyppinen kauris. Lisäksemme meillä asuu kaksi persialaiskissaa.

Ai niin, onnea tosi paljon pikkuisista sydänäänistä, niille, jotka olette jo ultrassa olleet :heart:
Me vielä jännitämme ensi viikkoon, hui!

hippu ja pikku 10+1
 
Oi kun ihanaa,että löysin vihdoin vireän keskustelun! :wave:
Olen huidellut vähän sokkona väärässä paikassa... :p

Minä siis olen esikoista odotteleva tätsy,ikää 31v. ja viikkoja nyt 7+5.
Menkkojen mukaan LA olis 20.4.,mutta saas sitten nähdä.

Ensimmäinen neuvola on 21.9. ja jännittää kovasti!
Mitä siellä tehdään?
Koska ensimmäinen ultra on?
Oletteko käyneet yksityisellä ultrassa aiemmin(hinta?)

Omaa oloa sen verran,että toista viikkoa elellään pahan olon riivaamana,muutamana aamuna joutunut halailemaan pyttyä. :$
Yleisesti ottaen paha olo on läsnä jatkuvasti,mutta olen kait oppinut tuon syömisen jalon taidon,joten päivässä saattaa olla jopa hyviäkin hetkiä! =)

Lämmintä ruokaa,kahvia,karkkia ei tee mieli,olen sitten popsinut mitä alas saan laitettua.

Varsinaisesti ei ole raskaana oleva olo,kun kaikki ajatus keskittyy pahoinvointiin... :(
Ja aika hissukseen tässä vielä ollaan muutenkin,tätä ylläriä on odoteltu vuosi,ja kovasti tietenkin toivotaan,että kaikki menisi hyvin.


Sellasta.
Vastailkaahan mun kysymyksiin! =)

pikasso&poikanen 7+5 :heart:
 
pikasso (meniköhän oikein): Tervetuloa mukaan =) ensimmäinen neuvolakäynti varmaan pikkusen vaihtelee toisaalta paikkakunnan, ja toisaalta odottajankin mukaan. Eli yleensä ottaen eka neuvolakäynti on n. vko 9-11 jolloin täytetään neuvolakortti, katsotaan paino, otetaan verikokeita, pissanäytteitä ym. Mukaan tulee vino pino lippusia ja lappusia mitä voi kotona rauhassa lueskella. Yleensä (ainakin meilläpäin) ultrataan samalla käynnillä, mutta joissakin paikoissa ei vielä tällöin ultrata. Joskus taas ensimmäinen neuvola/ultra on hyvinkin aikasessa vaihessa (kuten minulla) jos esim. äidillä on aikaisemmissa raskauksissa ollut ongelmia.

Oma napa: pahoinvointi jatkuu, tosin tällä viikolla on ollut jo hiukan helpompaa, jotakin saattaa jopa syödäkin. Tossa muuten hoksasin, että tämä on elämäni ensimmäinen raskaus, jossa oon saattanut kahvia juoda....onkohan huono merkki :eek: Rinnatkaan ei oo läheskään niin kipeet kun aikasemmin, pojilta muistan, että suihkussa käyminenkin teki kipeää, kun vesi osu niihin :) Nooh, eiköhän tää tästä. Pikkusen on tullu tänäänkin ruskeaa tuhrua joten pieni epätoivon tunne on kokoajan mukana. Huomenna varaan neuvola-ajan...


Ja vielä itsestäni: olen 28v, 157cm ja 49kg. Kasvoiltani suht nuoren näköinen, baby face. Puna-ruskea tukkainen. Luonteeltani olen pippurinen ja yleensä ajan läpi ne asiat jotka pidän tärkeinä. Mies 30v, tummatukkainen, maailman rauhallisin ihminen joka ei 8v:n naimisissaolon aikana ole kertaakaan korottanu ääntä. Paitsi lapsille joskus äärimmäisen harvoin ;) Pojat 6 ja 3v ovatkin sitten ihan omaa maata, välillä tuntuu että ne kuuluvat paremminkin eläintarhaan :whistle:
 
Jos mä taas kirjottasin kuulumisa. te muut ootta niin aktiivisia että mua aivan hävettää :ashamed: . Mua kun iltasin vaivaa edelleen armoton pahoinvointi. Oksentaa ei tartte mutta se etova olo on sitä laatua että ei tarttis kyllä paljoa yllyttää kun tulis mutta en oo viittiny. Eilen sitten kärsinkin kovasta pääsärystä mikä oli migreeni aivan selvästi panadolia otinkin sitten aika kivasti....Samoin sama meininkin jatku ja sitä on joutunu ottamaa tänäänkin. EIlen tuumasin isänälle että täytyy varmaan käydä niskapoimussa hakemassa burana lupa, koska kärsin aika ajoin migreeni kohtauksista niin saan sillä sitten sen terävämmän kivun pois. Näin on jokaisen aikana ollu.

Huomenna olis neuvola ja sielä katotaan samalla tutkalla että mitä sielä näkyy. Jännityksellä menen..Ei tänne kuulu nyt kummempia tässä valvon samalla että lapset rupeaa nukkumaan.

pillipulla 8+4
 
heippa!


voin mäkin kertoa hieman itsestäni.elikkäs olen 22-vee.olen vuorotyössä.esikoinen nyt 11kk.mies iältään 25-vee.olen 150cm pitkä painan 55kg (kesällä tuli pari ylimääräistä :ashamed: ) olen iloinen,reipas ja äkkipikainen
:)
horoskoopilta olen rapu, mies vesimies ja poika vaaka.

eipä täällä ihmeempiä.toivon vaan että aika kukuisi nopeammin..huomenna töihin taas.tänä aamuna olikin tosi hyvä olo.jouduin litran tuoremehua juoda ennen kuin pystyin edes kahvia litkimään..
söin just aamupalaa nyt tekis mieli syödä taas!!!!voi pieru mulla nousee vielä tää paino liikaa...

edellinensynntys (muutkin olivat kokemuksiaan ketoneet niin mäkin taidan muistella) käynnistyi itsestään rv 39+5.synntys kesti 12h joista ponnistusvaihe 1h 40min!!!!!poika autettiin maailmaan imukupilla.aika raskasta oli.pitkään mietin tota synnytystä että miksi meni niin "huonosti" ja jäi vähän pahamaku suuhun.nyt olen sitä mieltä että kun tiedän mitä siellä tapahtuu osaan vaatia enemmän ensi kerralla.


eipä täällä muuta illan jatkoja muille huhtimasuille!!!

terv gismo ja pikkuinen 6+4<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:36 pillipulla kirjoitti:
Eilen sitten kärsinkin kovasta pääsärystä mikä oli migreeni aivan selvästi panadolia otinkin sitten aika kivasti....Samoin sama meininkin jatku ja sitä on joutunu ottamaa tänäänkin. EIlen tuumasin isänälle että täytyy varmaan käydä niskapoimussa hakemassa burana lupa, koska kärsin aika ajoin migreeni kohtauksista niin saan sillä sitten sen terävämmän kivun pois. Näin on jokaisen aikana ollu.

pillipulla 8+4
pillipulla: "kiva" kuulla et joku muukin kärsii raskauden aikasesta "migreenistä". mulla kun on se ongelma ollut samoin joka raskaudessa, varsinki ensimmäisen ja viimesen kolmanneksen aikana. :headwall: joskus pääkipu yltyy pahaksi ja joskus se on pahaa oloa tuovaa humpsutusta päässä.. joka on sen verran laimeeta, et ei viitti ottaa lääkettä "turhan" takia ku kovempaanki kipuun joutuu ottaan ja sit taas siitä lievemmästä pääkivusta seuraa huono olo. :( Ei yhtää kivaa.

Mulla ei vieläkää kunnon pahoinvoinnit oo alkanu tälle raskaudelle. Väsyneenä kyllä on vähä huono olo, mut ei varsinaista pahoinnointia. Ja tuota väsymystä sit riittääki. Nytki tähän aikaa kukun täällä, vaik voisin väsyn puolesta olla jo nukkumassa. Isäntä vaan yötuurissa, ni ei yksin haluta mennä nukkuun. Pojat kyl kinus kaveriksi meijän sänkyyn nukkuun, nyt ´ku iskä ei oo, ja mä lupasin,vaik sanoin, et aamulla isi kantaa kuitenki omaan sänkyyn ku tulee töistä. =) soitin alkuviikosta sen eka neuvola-ajanki. sain vasta 18. päivälle, joten viikkoja on sillon kasassa jo varmaa 11, melkei 12 ennen ku eka kertaa neuvolaan meen, mut sillon luulis jo neuvolan laitteillakin sydänäänien kuuluvan. =)

sieppo rv 9+0 (just vaihtunu) =)
 
Huomenta mammat.

Tervetuloa picasso mukaan :wave:

Mulla tuli ihan pikkuriikkisen veristä vuotoa ei ollut kirkasta
mut sen verran että huomasin väristä kuitenkin,nyt tuli sit
tietty vähän epävarma mieli :(
Ukkokin lähti töihin "väärät" ajatukset päässä.
Mutta jos kuitenkin kaikki ois hyvin,pahaolo on kiitettävä.
Ei kai siinä nyt auta muu kuin ajatus että se on sit tarkoitettu
niin,mut silti semmoinen inhottava pelko :(
Pientä paniikin poikasta saan tässä kyllä päivän mittaa kehitettyä
kun olen yksin kotona :/

Siihen galluppiin: 160cm 60kg + risat,mieheni on ihana rauhallinen vesimies
itse olen temperamenttinen jousimies.
Lapset onkin sitten tyttö 5v leijona ja poika kohta 4v skorppioni
että meilläkin on eläintarha fiilis,todella vahva tahtosia kuten
horoskoopitkin,meillä on joskus huutokilpailu \|O
Jolloin miieheni vie meidät jäähylle, minut raittiiseen ilmaan ja lapset
omille kulmille :LOL:


Olikohan muuta? no mutta kuitenkin hyvää yötä jos toi uni tulis :/

Rv:9+5
 
Miksi toi hemmetin muokkaaminen ei onnistu?
No kuitenkin jäi siitä gallupista.
Että olen 22v ja silmät on tummanruskeat kuten hiuksetkin,
hiukset taitaa olla olkapäitten yli jo,kasvatan taas pitkää,kun tukka on pitkä ni selän puolen välin jälkeen vaihtuu punaiseksi.
Mieheni on vähän vanhempi kuin minä,ja vaaleampi
 
Äitsykkä, ei se muokkaaminen onnistu jollei ole rekisteröitynyt... :whistle:

Eipäs pysyny aamukahvikaan sisällä... :x
Niskat jokseenkin kipeet, joten tästä se päänsärky alkaa..
Niin ja selkä edelleen kipee..

Niin noista horoskoopeista sen verran, että ite oon neitsyt ja mies ja poika oinaita.. ja sit ois vielä pikkuoinas tulossa :D

Miron äiti ja Sisu 8+0
 
Huomenia

hippu76: aamulla öö tai no yöllä kun oli uniongelmia niin just lueskelin tuota neuvolasta saatua vau.kirjan opusta. Suora lainaus:
Nivus- ja alavatsakivut
Kohdun ympärillä on ligamentteja, nivelsiteitä ja jänteitä, jotka pitävät kohdun paikoillaan. Kun kohtu kasvaa, ligamentit venyvät ja tämä voi sattua. Ligamentit ovat kiinnittyneet nivusiin. Eräät kokevat voimakasta ja melkein kouristuksina tuntuvia kipuja nivusissa (toisella tai molemmilla puolilla). Kipu kestää kuitenkin vain lyhyen aikaa. Kipu voi tuntua, jos nouset nopeasti jaloillesi, käännyt äkkiä vuoteessa tai vaikkapa vain kävelyretkellä. Tämä voi säikäyttää luulemaa, että jotain on vialla. Onneksi siitä ei ole kyse. Kivut ovat pääsääntöisesti vaarattomia, ja niitä esiintyy yleensä vain raskauden alussa. Jos ne vaivaavat sinua, vartalon taivuttaminen kevyesti eteenpäin voi auttaa, kun tunnet kivun tulevan.

Sitten pikasso tervetuloa ryhmään.

Ja maaliskuiset pysykää vain mukana, saadaanpahan alkaa jännään synnytyksiä sitten vähän aiemmin.

Miron äiti, teillä on sitten melkoisen tahdokasta porukkaa. Oinaat kun tahtovat puskea voimalla omat aatokset esiin. Ja mun mielestä oinaat on tietyissä asioissa vähän suurpiirteisiä, kun taas neitsyet on todella tarkkoja. Kumpiakin siis löytyy lähipiiristä. Korjaa jos oon väärässä.

Mulla tuli sitten loppuviikko saikkua, kun tytöllä nousi eilen kuume. Itsellä vieläkin melko oireetonta. :\| Mutta on mulla kyllä ollut aiemminkin näitä parempia päiviä välissä, ja sit kun mun psyyke yleensä hoitaa niin et oon paremmissa voimissa kun joudun oleen tytön kans kahdestaan. Esim. en oo koskaan tullut kipeeksi kun mies on ollut reissussa (rekkakuski) vaan aina vasta kun se on tullut kotiin. Ja nyt siis mies lähti töihin aamulla.

Aamulla kuitenkin mainitsin neuvolan tätille oireettomuudesta, ja paniikista, kun soitin saikkulappua. Sovittiin et mennään huomenna tytsyn kans käymään, hakemaan se saikkulappu, ja kokeillaan josko saatais sydänäänet kuuluviin. Kun meitin tk:ssa ainoa ultraaja on äitiyslomalla. :LOL: se on näitä pikkukaupungin etuja.

Tänään olin reipas ja aamulla keitin puuroa, joten se kyllä edesauttaa sitä ettei tuu nin paha olo, mutta aivan kuin jossain vatsanpohjalla vellois pieni paha olo. Heh. Ensin niistä valittaa, ja sitten haluu ne takas, siis ne oireet. Rinnatkaan ei kyllä oo niin kipeet kuin ovat olleet, mut kuitenkin vähän arat. Mut katsellaan ja toivotaan. Pitäkää peukkuja et huomenna kuuluis pikku viuh viuh!

Mut nyt kakkavaipan vaihtoon. :/

heppuli ja simpukka 9+5

Ai niin ja Mirolle hyvää nimpparia

Niin ja ostin muutes ne rattaat. Saas nähdä oliko hyvä ostos.
<br><br>
 
Tulipa sit oksennettua tänä aamuna ekan kerran. :x Noh se kyllä helpotti vähäks aikaa oloa. Horoskoopeista minä olen neitsyt, mieheni on leijona ja poika on rapu. Mulla on muuten tänään synttärit!En meinannu itekkään muistaa! :D
 
en kyllä voi uskoa että minun raskaus voi olla näin helppoa!!!muutaman kerran oksentanu ja etovaa oloa mutta ei muuta :) ei sairaalassa makaamista viikko tolkulla oksentelua,kuivumista,pyörrytystä ym..siis pelkästään hajuista jne johtuvaa pahaa oloa..uskomatonta!!
varsinainen asia nyt oli se että kun täällä oli muitakin nopesti viime lapsen synnyttäneitä niin unohin kertoa että neuvolassa sanottiin eilen että asiaa seurataan tiiviisti(kohdunsuun tilannetta)rv 26 eteenpäin ja syöksysynnytys uhan takia rv30 eteenpäin on kohdunsuun tilanteesta riippuen äitipoli käyntejä jne ja tilanteen vaatiessa sitten tehdään ns.suunnitelmaa jne.ja sanoin nyt jo siitä etten haluaisi mitään ns.synnytystä nopeuttavia toimenpiteitä(esim.kalvojen puhkasu niin kuin kaikissa aikasemmissa)jos oma ja vauva tila sen vaan sallii jne..ja etten halua että oon köytettynä sänkyyn koko ajan että mahdollisimman luonnollisesti sais edetä,jos sitten vauhti ei ois niin päätä huimaava :/ no joo,ehkä hieman aikaista mutta oli mukava neuvolan tätin kanssa asiasta keskustella kun on kyllä melko suuri kotisynnytyksen pelko :whistle: että näin ja sitten niistä lomakkeista ja lipuista niin meillä ne postitettiin jo ennen ekaa neuvolaa että sai viedä ne täytettynä ensimmäisellä käynnilla..
ädä ja hippula 9+1 jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tänään oli sitten eka neuvola =) Oli ihan kiva käydä ja saada äippäkortti ;) Nyt jo tuntuu todellisemmalta tää odotus. Sydän ääniä ei kuunneltu niinkun meinasinkin :( Sanoi täti että nykyään suositellaan kuuntelemaan aikasintaav 10 viikon teinoilla ja mieluiten vasta 16 viikolla :eek: Onneksi on tiistaina ultra :heart: Niin ja takas neuvola reissuu :kieh: paineet oli hyvät pissa ym. oli puhtaat, veri oli huono hb vaan 109 vaikka syön jo nyt rautaa! Viime raskaudessa laski 96 olin lasaretissa makuuksellaan kun epäiltiin istusaa repeemää. Siitä juteltiin! Synnytyksestä edellisestä siis puhuttiin! Eipä kai muuta!

Tiistaita kovasti ootetaan
kohta lähen tekee asunto kaupat ja sitten pitäs ruveta tosissaan pakkaamaan! \|O

Ainiin olo on ailahteleva pahan olon puuskia meinaa tulla! koko ajan pitäs jotain nassuttaa! Täytyy mennä samalla reissulla kauppaan hakemaan jotain kaappiin!

RV 7+4
 

Yhteistyössä