HUHTIKUUN MASUJEN PINO

tiistaita tosiaan..
Tänään sitten alkoi perhekerho ja siellä se aamu vierähti mukavasti!

Odotus rintamalla mennään suunnilleen samoilla linjoilla mitänyt useat ruuat tökkii :x Eilenä en pystyny syömään perunaa ja nakki kastiketta ja tänään kun yritin syyä pinaattikeittoa niin ei uponnu :\|
Minkälaisia te odottajat olette? kuvailkaa itseänne! kokoa näköä yms.Vähän galluppia!
Täällä on vaalea, lyhyt155, siro48, ikää on 24, mieleltään ailahteleva, kaikki pitäisi saada heti eikä viikon päästä ( jos tahtoo taulun seinääm niin se on saatava heti) ;)
Synnytyksestä-- likka synty nopeesti ja kivuttomasti. Että ei ole traumoja. Nyt toisella kertaa tietää mitä vaatia! Jos tahtoo mennä' suihkuun niin menee eikä oota kun hoitaja tulee :ashamed:

Moikka ja jaksamista teille jolla on se jännittävä ja piinaava ultra edessä.
Mulla oli se neuvola lääkäri eilen ja kyllä vain se ultrasi,sikiö oli missä
pitikin ja sydän löi tiuhaan tahtiin =)
Oli se kyllä niin rauhottava ja ihana näky.

Nyt takas nukkumaan, olen taas kotona,on niin heikko olo
et mies tulee kuskaamaan kun se saikkulappu pitäis
hakea ja en uskalla ajaa,kun kotonakin menee seiniä pitkin.

Galluppiin: Oon pikkunen ja pippurinen. 155cm lyhyt, elopainoa ööö 46-48. Siroksi mua on aina sanottu. Raputitirallan kanssa samoilla linjoilla; kärsimätön siis, kaikki mulle nyt ja heti! Ittepäinen oon myös. Kröhöm ja asustelen oinaan (mies) ja härän (tyttö) kanssa. Ikää mulle on kertyny 25vuotta. Ja tradenomiopinnot ihan loppusuoralla.

Niin ja toista oinasta odotellaan perheeseen. :\| <br><br>

Hööps olipa paha gallup =)
Eli siis täällä vaalea, pitkähkö n. 172.5cm ja hömpöhkö n. 65kg. Itse härkä, mies kauris ja pieni olisi sitten välissä eli oinas. Iloinen ja höppänäinen :D

Ja siis työelämässä ollut vuodesta 2000. Valmistuin Jyväskylän yliopistosta 2004. <br><br>

Mitäs sitä ittestään kertois 176/72?(nousee kokoajan) :D
Kaikki mulle heti myös :kieh: , huumorintajua löytyy...

Tummat hiukset vähän yli olkapään...
Mitäs muuta, ois helpompaa jos linkittäs ircistä kuvansa, mutta... no ei siäkään oo ku pari naama kuvaa, ja senkin voisin yrittää ängetä profiiliin... :whistle:

juu jäi aika pieneks :\| koitan suurentaa sitä täs sit kohta uudestaan, nyt pitää jatkaa siivousta..<br><br>

Heipsis :wave:
Ädä: Tulehan kertomaan kuulumiset, pidetään peukut pystyssä db

Eli minä olen myös suhteellisen pikkuinen, 159cm ja 49kg, tummat hiukset ja turkoosit silmät :D
Horoskoopilta rapu, oikein känkkäränkkä, jonka on väännettävä vaikka tikusta asia, jos sille päälle satun...
Ja tuttu on tunne, kaikki tänne, heti NYT! :D
Asiaa ei helpota kaksi pientä känkkistä, eli pojat on horoskoopiltaan kaksonen ja vesimies, mutta äidin luonteen perineet :D Niin ja minä olen 24v, mies 25v ja pojat 4 ja 1.7v :heart:
Naimisiin mentiin toukokuussa, ja nyt siis elellään hyvinkin arkista elämää, kunnes taas maalis/huhtikuussa elämä mullistuu :D

Töihin pitäis vääntäytyä kolmeksi, just olin hämmaslääkärissä, tunnin suu auki \|O Pikkuisen leuat puutu :/

Ultran jouduin siirtämään työvuoron takia, eli se olis 19 päivä...jänskättää :whistle:

Eipä tässä muuta, jaksamisia kaikille :wave:

A0205 & Oikku 10+3 ;)

galluppiin....
täältä löytyy pituutta 160cm ja painoo vissiin joku 50kg (meillä ei oo vakaa) Horoskoopiltani olen vesimies samoin mieheni ja esikoisemme. Toinen laps on öö neitsyt muistaakseni.

luonne on niinkuin monilla muillakin (lienee meidän äitejen tyypillinen "vika") jos sotain haluu se pitää saada heti. ja myöskin olen kovin itsepäinen ja hiukka ennakkoluuloinen :ashamed:

no hyvin on niilläkin pärjätty :LOL:

siniset silmät löytyy ja lyhyt vaalea tukka.

jeps nyt me lähdetään sinne ekalle neuvola käynnille.

Tiistain jatkoja =)

Saana 9+3

juu eli ultrassa käyty ja kaikki oli siä niin kuin pitääkin =) pikkuinen oli jo ihan vauvan näköinenkin,pienet kädet ja jalat ja kaikki :heart: sydänkin siellä erottu niin selkeesti :heart: olen kyllä niin onnellinen =)
mutta se kysta oli kasvanu taas ja oli jo miltei 5cm halkasijaltaan :/ 4vkon päästä on uusinta ultra jos se on kasvanu niin rv 14 leikataan :eek: mutta se voi lähteä itestäänkin pois tai pysyä ennallaan..että sen näkee sitten..mutta vauveli oli kunnossa,ja sen on pää asia..
ädä ja hippula 8+6

mia
Onnea ÄDÄ!!!!! :flower:

Hienoa, että vauva oli kunnossa! Minä joudun odottamaan vielä ensi viikkoon, ennen kuin saamme ultravahvistuksen omasta vaavistamme

Gallup: kohta 35 lasissa, 170/70, 11. hääpäivää vietettiin juuri, kotona ihanan miehen lisäksi tytär 6,5 ja poika 3,5. Tukka on tumma ja lyhyt eikä muuksi muutu, olen erittäin miehisesssä bisneksessä töissä ja täällä uskottavuus vähenee samassa suhteessa kuin tukan pituus kasvaa/hameen helma lyhenee.

Mia ja napo 6+4

mia
ja kuten joku huomaa, ei työt maistu ei siis millään tälle odottajalle! pakko oli tulla kertomaan etä paras ystäväni ja esikoisen kummi sai juuri ensimmäisen vauvansa =) olen menossa katsomaan babya parin tunnin päästä....ihanaa vauvantuoksua B) B)

hyvä juttu ädä että kaikki oli kunnossa :heart:

mun neuvola käynti oli...no en ihan osannu odottaa että niitä sydänääniä ei kuuluis :'(

no kuulemma kahden viikon päästä kuunnellaan uudestaan josko sit kuuluu...

kiva tässä nyt sitten muka odottaa :eek: mutta en kyllä viitti yksityiselle mennä se on niin pirun kallista.

Esikoinen4,5v oli ihana kun niitä sydänääniä kuunneltiin niin se kuiskas hymyhuulilla "onko siellä vauva" :heart:
Tokaistiin vaan terkan kanssa et eikun äidin sydän ääniä kuunnellaan =)

Ei viitti vielä kertoo jos ei kaikki menekkään hyvin niin sit pettymys olis pojalle kyllä kova, kun on sitä mieltä että meille tehdään kymmenen vauvaa :LOL: on tässä siis vieä hiukka urakkaa =) no ei kai.

toivotaan että meilläkin se sydän sykkii vaikkei se vielä kuulunutkaan :heart:

Saana 9+3

Heippa! Mulla on ihan ok olo ainakin vielä, tosin närästää ihan kamalasti, tuntuu, ettei voi syödä tai juoda yhtään mitään. Väsymystä on kans jatkuvasti, tulee yhtäkkiä niin kuin joku kohtaus, nenä on tosi herkkä ja kuvottaa, ei oo ainkaan vielä tarvinnu oksentaa. Iho kukkii kans ihan kamalasti, että pian varmaan kaikki hoksaa, että ootan. Tänään on palellut ohan kamalasti, luulen että on jokin flussa tulossa. Osaako kukaan sanoo, saako alkuraskaudessa hieroa niin, että on mahallaan hieronta pöydällä?

Lisko
Ädä: kivoja ultra uutisia :)

Gallup: 169cm, 66kg, ruskeat silmät, vaalean ruskeat/ tummanruskeat hiukset. Minä ja mies oinaita ja poika leijona, kolmas oinas siis tulossa tähän perheeseen :eek: ;) Häitä vietettiin kesäkuun alussa. Olen temperamenttinen/ "tulinen" luonne, mutta niin ihana :whistle: :LOL:

Ei minulla mitään oikeestaan ollu, palailen taas :)

Lisko rv 8+6 :)

Olettekin ehtineet kasvattaa pinoa nopeasti. Mulla ei ole nettiä ollut töissä neljäään päivään ja kotona ei ole jaksanut illalla sohvalta nousta mihinkään. Väsymys on valtaisa.

Hömppö: toivottavasti kaikki sujuu hyvin :hug:

Joku kyseli tuntomerkkejä: pituus 161 ja paino 65 kg. Olen ikuinen laihduttaja ja tämän ensimmäisen jälkeen juoksen varmasti painonvartijoissa, kunnes palaudun. Hiukset sekalaiset kun on raitaa ja väriä ja samalla kasvatan alta omaa tukkaa esiin. Ajattelin etten värjää kun vasta joskun joulun tienoilla tai sitten uhraudun ja odotan lapsen syntymään asti ja pistän kerralla kuosin sitten kuntoon.

On muuten jännää nämä kaikki hajut ja muut. Kaupassa tarttuu kaikki nenään ja tavalliset ruuat ei maistu, mutta makeaa tekee mieli ja jugortti on ainut mitä saattaa kunnolla syödä. Muut menee vähän väkisin.

Mies tuossa valitteli etten kuulemma osaa sanoa mitään positiivista raskaudesta....hmm.. turvottaa, finnejä puskee, hiukset rasvottuu ½ päivässä, väsymys ihan tajuton (en jaksa mitään ylimääräistä), paino nousee, kun makean nälkä yllättää.... no ehkä tällä hetkellä vaan on aika paljon näitä huonoja puolia, mutta kyllä sitä naperoa innolla odottaa!! :)

Onnea paljon ultranneille. Se on varmasti tuonut helpotusta monelle. Jotkut olivat jo käyneet neuvolassakin. Minun pitääkin muistaa soittaa sinne ja varata aikaa.

Jaksamista kaikille ja vinkkinä kiva pirtelö-ohje, jossa ainakin kalsiumia ja b-vitamiinia:
- ½ banaani
- hitunen kardemummaa (noin 1/4 tl)
- 1-2 dl vanilja kermajäätelöä
- ½ tl vaniljasokeria
- 4 dl rasvatonta maitoa

sauva sekoittimella soosiksi kaikki keskenään ja kuppiin. Ah ihanaa on.

Huh, nyt olis duunipäivä takana.... :)

Mun piti jo edelliseen viestiin laittaa, että oon alkanut näkemään unia...
Tai siis raskaus-unia :D

Toissa yönä sain keskenmenon...verta tuli kauheasti, ja vauva oli kuollut useita viikkoja sitten, mutta ei vain ollut tullut pois :(

Ja sitten viime yönä joku teki mulle pika ultran, ja kertoi että on tulossa hirveän pitkä tukkainen vauva :D
Ja muistaakseni blondi...
Meillähän esikko on perinyt mun hiusten värin, syntyessään oli melkein musta pehko, ja nyt sitten tummanruskeat, ja kuopus taas isänsä, eli aivan blondin...
Saas nähdä mikä tästä kolmannesta tulee....Punapää?! :D :LOL:

Juups, eipä taas tähän hätään muuta :wave:

A0205 & Oikku 10+3 ;)

Heipsis,
Tunnustaudun olevani ainakin la:n mukaan maaliskuulainen. Lääkärikin veikkasi että la on tn välillä 30.3-2.4 eli ollaan vähän väliinputoajia.
Suuret pahoittelut jos joku tästä pahoittaa mielensä =)
Tämä on niin kiva ryhmä etten haluaisi hypätä enään poiskaan.

Nupsuliina 10+5 :heart:

Hellurei pitkästä aikaa.

Ruotsista on kotiuduttu ja reissu meni aikalailla hyvin. Väsy siellä vaan tuli ja täällä kotosuomen puolella tulomatka autolla alkoi jo etomaan ja jouduttiin pysähtymään okselle. Mutta muuten siis kiva reissu ja kivat häät. =)

Kiitoksia kaikille jotka mua onnitteli synttäripäivänä ja kaakku todellakin oli hyvää!! :p

Tos joku odottaja kyseli miksi täällä on maaliskuisiakin... no jos vähän pinoa lukee niin joitain vastauksia voi sieltäkin saada että miksi näin on. Ja mun puolesta saa olla vaikka tammikuisia, jos joku tuntee tämän porukan "omakseen" mitäpä sillä on väliä?

Vai pitääs sitä ittestä jotaki kertoa... no mä oon 162cm pitkä, just siis 28 vuotta täyttänyt, tummanpunertavahiuksinen (vaihtelee kyllä tiuhaan hiusten väri) ja vihreä silmäinen. Horoskoopilta neitsyt, mies kauris. Heinäkuussa vietettiin 7v hääpäivää ja tän kuun lopussa ollaan yhdessä oltu 13 vuotta. Että tämmönen akka täällä.

Pahoinvointi onneksi on suhteellisen hyvin pysynyt aisoissa. Eilen kerran jouduin yökkäämään, johtunee väsmyksestä. Nukkumaan menin taas jo enne yheksää. Tissit on mullakin kipeet, ja turvoksissa. Mitkään housut ei enää mee jalkaan, nytkin siis istun mammafarkut jalassa jo.

Synnytyksistä sen verran, että eka kesti 8 tuntia eikä siltikään ehditty mitään puudutuksia antaa, kätilö kun ei oiken mukana meinannut pysyä. Silti positiivinen mieli jäi siitä ja tyttö oli 4215g ja 51cm. Toka kesti vähä yli 4 tuntia, eikä puudutuksia taaskaan. Ihan hyvin meni ja poika oli 4415 ja 51cm. Kolmas sitten käynnistettiin ja meni tosi äkkiä, kesto noin tunnin josta ehdin salissa olla vajaan 15min. Poika oli 4450g ja 53cm. Rajuin kokemus toi vipa, tuntui todellakin etten itte meinannut mukana pysyä. Saiskin tämän synnyttää ilman käynnistystä, mutta se on aika epätodennäköistä vauvojen ison koon vuoksi. Ei päästetä yli lasketun ajan.

Mutta nyt mun täytyy mennä pyykkien laittoon. Moikka!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 11+2

Huomenta taas kaikille!

Minä näköjään kirjoittelen tänne joka aamu. =) Pitäis koota omat nuo kirjotukset yhelle koolle ja tulostaa, sais hyvän päiväkirjan. Onnea ädälle ultrasta! Ihanaa kun kaikki on kunnossa.

Joku kertoi nähneensä unia. Minä myös. Koko viime yön näin unta dopplereista ja ultrasta, ja aina siellä oli a ja b ja siis kahdet sykkeet. Saas nähdä. Oon kyllä yli-väsynyt, aiemmissa raskauksissa ei ole ollut tällaista väsymystä, mutta pahoinvointi alkoi vasta viikolla 6. Viime vuoden kaksos?raskaudessa pahoinvointi alko jo ennen plussaa. Ja tuo ? tarkottaa, kun 12vkon ultrassa näkyi kaksi sikiöpussia selvästi, toisessa kuollut 9viikkonen sikiö, ja toisessa verihyytymää, et kai se sit oli kaksosraskaus, lääkäri sanoi et luultavasti, mut ei varmasti osannut sanoa. Ja suvusta löytyy kaksosia. Just vasta yksi sukulaistyttö taas sai kaksoset. Et ei se mahdottomuus olis. No senpä näkee sit ultrassa.

Olo on taas ihan kohtalainen kun aamulla sain syötyä 2ruisleivän palasta. Mutta tätähän ei kestä kuin tuonne puolille päivin, sitten ihan sama mitä syö vai syökä mitään olo on karsee ja nukkumaan pitäis päästä. Koko loppupäivä sitten väsyttää ja äklöttää.

Sisko ja tyttö pääsee tänään kotiin, josko lähtis taas tuoksutteleen vauvan tuoksua!

heppuli ja simpukka 9+4

Huomenia :wave:
Unohdin eilen tyystin onnitella ädää, hienoa että kaikki oli hyvin :)

Meillä esikoinen syntyi sectiolla, perätilan takia.
Synnytys käynnistyi vesien menolla, viikkoa ennen suunniteltua leikkauspäivää...Eli poitsu syntyi rv 38, 2940g ja 48cm.
Sectiosta toivuin tosi nopeasti, ja jäi kaikin puolin hyvä fiilis, vaikkakin ensimmäinen päivä oli jotain aivan kauheata.... \|O

Kuopus sitten taas syntyi normaalisti, supistuksilla käynnistyi rv 38+4, ja synnytys kesti 22.5h, ja toinen poika syntyi siis 38+5, 3135g ja 49cm.
Avautumisvaihe kesti mulla siis ikuisuuden, ja sain ponnistellakkin 45min...
Mutta silti jäi hyvät fiilikset, vaikka eppari haava oli sairaan kipee varmaan pari viikkoa.. \|O

Ja nyt jos saisin valita, kumman ottaisin synnytystavakseni, valinta olis ehdottomasti tuo normaali synnytys, vaikkakin töitä joutuu tekemään, ja hirveissä tuskissa olla, mutta kyllä siinä on voittajan fiilis, kun vauva on ulkona...eli todella tuntee itse tehneen sen :D

Viime yön olin ilman unia...kai? :whistle:

Nyt lähden väsäämään sapuskaa, ja töihin :wave:

Niin ja tunnustaudun maaliskuiseksi, ja vielä noi lapsoset tahtoo syntyä ennen laskettua, mutta en millään tahtoisi tästä pinosta luopua, kaikki kun jotenkin tuntuu jo niin tutulta, eli antakee minun olla, jooko?!

A0205 & Oikku 10+4 ;)

keskiviikkoa vaan kaikille
oltiin likan kanssa aamu päivä sitten tuolla tuhru sateessa eikä puistossa ollu ketään olihan tylsää. Sitte heitettiin lenkki ja tultiin kotiin syömää ja maate. Likka makaa ja äippä istuu konella :x
Pahaolo tulee aina kun ei muista syödä usein Ja väsyttää eilenä menin likan kaa nukkuu ennen kasia \|O
Unista viimeyön unessa tappelin ukon kanssa. Kun heräsin yöllä olin ihan puulla päähän lyöty olinko oikeesti sen kanssa meuhkannu.

Huomena olis sitten se odotettu eka neuvola =) Ja kyllä jännittää! Aattelin kysästä siltä tätiltä josko se kuuntelis sydän äänet viimeksi niitä ei kuunneltu ekalla käynnillä! Olen vähän malttamaton. Ja jos ne ei kuulu niin tiistaina on jo ultra niin ei kerkee montaa päivää murehtia :ashamed: Ultraa ootan kovasti :heart: Mies varmaan kyllä oottaa kovemmin ;)

Hei,

Mäkin ajattelin ilmottautua mukaan tähän huhtikuun masujen pinoon. Laskettu aika meillä on 21.4 ja ensimmäinen tulossa. Jännittää ihan kauheesti :snotty: Niin ja Porvoossa olisi tarkoitus synnyttää. Oisko muista Porvoolaisia?

Ihanaa lukea täältä teidän muiden kokemuksia ja huomata että itsellään on ihan samat "ongelmat". Janottaa ihan kauheesti, samoin väsyttää ja on paha olo, mutta sehän näyttää kuuluvan asiaan.

Kaikkea hyvää kaikille odottajille!

Tuisku ja Toukkis
Hei teille,

Eilen en lukuisista yrityksistäni huolimatta saanut viestejä läpi - jos nyt olisi parempi onni...

Niin, ensiksi onnittelut ädälle ilouutisista. =)

Galluppiin jatkoksi: ikävuosia kertynyt 28, samassa ajassa pituutta 173 senttiä ja painoa 67 kiloa - kaikkia siis riittävästi. :p Naimisissa pian 2 vuotta. Horoskoopiltani olen kaksonen, mies vaaka, 1,5-vuotias koirapoikamme härkä ja kevään ihmisesikko lienee siis pikku-oinas. Olemukseltani olen yleensä peruspositiivinen, sosiaalinen, aikaansaapa ja päättäväinen. Nyt raskausaikana olen kyllä ollut joka suhteessa vähän tavallista laimeampi...

Ja noista maaliskuisista listallamme: minullakin laskettu aika vaihtelee vähän laskentatavasta riippuen, osunee välille 29.3.-1.4. - luen silti itseni henkisesti huhtikuiseksi (kuten Nupsuliina), joten ajattelin roikkua mukana, jos vaan sallitte. :LOL:

Tässä kakki tällä erää, iloista päivää kaikille!

Tuisku ja Toukkis 10+3 tai jotain

Yhteistyössä