HUHTIKUUN MASUJEN PINO

En tiiä mitä tekisin. Tuossa äsken vessareissun yhteydessä tuli pönttöön verta, myös paperiin kun pyyhki. Mä en kestä tätä, miksi miksi miksi ????????? Maha ei oo ainakaan vielä yhtään kipeä, mutta miten musta tuntuu, että tästä ei hyvää seuraa..... :'( :'( :'( Oikeesti, kyllä mä tuun kohta hulluks, jos tämäkin raskaus nyt menee kesken :'( Mä en tiiä miten mä sen kestän..... Miksi ihmeessä pitää käydä näin? Miksi suodaan tätä onnea vain hetkeksi?????? Argh, oon kyllä nyt niin sekasi, että painun tästä sängyn pohjaan miettimään :(

Lisko
Sunnintaita :wave:

No niin sisko kävi ja oli onnessaan meidän uudesta tulokkaasta :D

Oireita on, tissit kuin ilmapallot, meinasin taas oksentaa eilen, mut en kuitenkaan (pöntölle jo menin, mut mitään ei tullukkaa :x ) Ristiselkä kipuja välillä, jos kauemmin jotain touhuaa, väsymystä vielä, mutta ehkä ihan pikkasen on helpottanut sen suhteen..

Yksi uusi oli tullut, nikkiä en muista, mutta tervetuloa mukaan kuitenkin ja onnea plussasta :) :flower:

Eipä meille muuta, huomenna taas harjoitteluun, vielä 3 viikkoo \|O

Lisko ja pikku- tirpana rv 8+4 :) (neuvola torstaina :D )

Hömpölle voimahaleja :hug: - toivotaan, että tuo veri ei enteile keskenmenoa, vaan on vaaratonta vuotoa.

Tervetuloa uusille palstalaisille!

Mulla on olotila pahentunut viikonlopun aikana ihan selkeästi - ei tarvitse enää ainakaan kuvitella raskausoireita. :) Jatkuva etova ja hutera olo, koko ajan täytyy syödä jotain ettei tule oksu :$ . Erityisesti kebab on maistunut, samoin appelsiinit ja porkkanat - hapankorppuun olen alkanut jo kyllästyä. Yölläkin syön kun heräilen, heti aamulla ja siitä sitten tunnin-parin välein koko ajan. Yöt on kivoja kun ei ole paha olo ja nukuttaa hyvin.

Rinnat on mielettömän kipeät - mahallan ei voi nukkua. Olen aika runsasrintainen ja tuntuu, että tarviis hankkia yönyli pidettävät liivit - mistähän sellaiset sais?

Miten monta viikkoa muilla on pahoinvointi jatkunut? Mulla alkoi n. 5+4 ja nyt meneillään 6+3. En todellakaan tiedä kuinka kauan tän pystyy töissä salaamaan... :whistle:

aattelinpa kertoa omat kuulumiset ku kerkesin koneelle..

täällä on hirveä väsykausi.. tuntuu että ei jaksa..ja sitten vielä ku noi työtki väsyttää vielä lisää tässä..

lämmin ruoka ei tunnu menevän alas.. pelottaa jos menee niin heikkoon kuntoon, että joutuu tiputukseen tai jotain sinnepäin..

ja sit ku on vielä niin paljon tota stressiä..ja sitä ku ei sais olla.. :( tuntuu että kaikki kaatuu päälle..

mutta nytten nukkumaan..että jaksaa huomenna kuuteen mennä töihin..

Hömppö mulla oli ekassa raskaudessa kirkasta veristä vuotoa viikolla 8.ihan niin että vessanpönttö värjääntyi verestä.siis tuli oikein kunnolla.menin lääkäriin ja totesi lääkäri että kesken meni.koska verta tuli niin paljon ja kudoskappaleita tuli mukana.seuraavana päivänä oli lähete vielä ultraan että katotaan onko kaikki sikiöstä lähtenyt.vuoto loppui samana iltana kuin alkoi ja kesti noin 4h.ajattelin että turhaan menen että kaikki varmaan lähti kun verta tuli ja maha ei yhtään kipeä.kuitenkin menin vaikka en halunnut ja lääkäri ultrasi ja oli että mitä ihmettä syke löytyi heti vahva sellainen vielä.oli siinä kyllä tosi sekaisin.oli kyllä olo ennen sitä että miksi edes annetaan ja pois otetaan..kuitenkin terve sikiö siellä oli ja nyt hän on terve kohta vuoden ikäinen vauva.lääkäri sanoi että meikkiksellä oli vaan kuukautiset..toivotaan sulle yhtä paljon onnea matkaan ja paljon enkeleitä.

t.gismo & pikkuinen 6+1<br><br>

juu minulla kanssa tuli keskimmäisestä verta yhtenä iltana oikein hulahtamalla :eek: viikkoja oli muistaakseni 6,reidet ja kaikki oli veressä ja kyllä olin ihan varma et kesken meni kun silloin aikasempi raskaus oli mennyt kesken ja siitä vuoto oli paljon vähäisempää..vuoteli siinä sen illan ja sen jälkeen ei mitään..ultra oli vkon päästä eli rv 7,silloin kaikki ok,ei ollut hematoomaa,ei istukkaa kohdunsuulla,ei mitään joka selittäis vuodon..aikanaan syntyi terve tyttö.olen lukenut että joka neljännessä alkuraskaudessa esiintyy veristä vuotoa.meitäkin on niin suuri porukka et varmaan tulee viel joillain muillakin?..
ädä ja hippula 8+4

Sappinesteet lens nätisti :x Eli täällä pahoinvointi on vasta alkamassa.
Hampilääkäriin soitettava 5 minuutin päästä särkyaikaa.. Lauantai yönä ei saanu nukuttua ja eilisen kokopäivän särki hammasta ja apteekki oli kiinni, viime yön sai jo nukuttua, eikä nytkään enää särje, mutta pakko sinne on mennä.. :/

Eilen ei oikeen maistunu mikään ruokakaan...
Noh, kai se tästä...

Miron äiti ja Sisu 7+4

huomenna ois ultra =) tuskin maltan odottaa....
tänäänkin ihan kauhee olo..kaapissa ei mitään mitä vois syödä ja oksettaa koko ajan :x tarvis jaksaa lähteä hakeen auto bussilla ja ei kyllä mitenkään jaksais :eek: joo,eipä nyt muuta,katsotaan jos tuun illemmalla kirjottaan lisää
ädä ja hippula 8+5

Hei kaikille!

Ihanan paljon uusia viestejä oli tullut viikonlopun aikana. Joku uusikin li mukaan vielä mahtunut. Onnea plussasta! Ja kaikille epävarmoille tai tuhruilijoille haleja ja jaksamista. Ehkäpä se vielä onneksi muuttuu se pelko!

Muuta kommentoitavaa en nyt muista. On jotenkin niin huono olo! Vaikka olen koko viikonlopun vain maannut, niin tuntuu ettei mitään jaksais. Mulla on ilmeisesti hb laskenu taas tosi matalalle, silmän limakalvot on tosi valkeat. En tiiä et pitäiskö lähteä käymään lekurilla hakemassa saikkua, kun tuntuu ettei millään jaksa tehdä mitään. Mikään ruoka ei oikein maistu. Vesi joka normaalisti suurinta herkkua niin ei mene alas. Ja se mikä tänään uppoaa ei takuuvarmaan enää huomenna uppoa. Päässä humisee. Illalla ummettaa ja seuraavana aamuna onkin sitten ripuli. :ashamed:

HUoh kunpa jo pääsis varmemmille vesille että tietäis ettei tästä kärsi ihan turhaan. Hirveä pelko on koko ajan päällä. Jos huomenna varais sen ultra-ajan.

Ai niin se mun siskon tyttö oli aivan ihana rääpäle! Aivan siloposkinen, ei ollenkaan sellanen kurttunen kuten vastasyntyneet yleensä.

heppuli ja simpukka 9+2

Huomenia kaikille.
Täällä edelleen samaa rataa eli ihan rätti väsynyt
yököttää jne pipo on niin tiukalla että räjähtää ihan kaikesta,
sit harmittaa kun kiukkuaa ja huutaa,ukko raukka on ihan
varpasillaan sit vielä sekin ärsyttää,itkettää kaikki.
Tänään on neuvola lääkäri,meillä on näin aikaisiin koska
lääkäri oli niin täynnä et muuten ois mennyt kuun loppupuolelle.
En tidä katsooko ultralla, meidän neuvolalla on oma,mut oishan se kiva.
Näistäkin vaivoista pitäis olla iloinen kun on raskaana tai ettei tarvi
pelätä sitä onko siellä ketään,mut tätä on jo jatkunut 4vk et oikeesti
on jo väsynyt tähän pahaan oloon. Lastenkaan kanssa ei oikeen jaksa tehdä mitään ja on paha mieli siitäkin,ukko joutuu tekeen kaikki siitäkin on paha mieli vaikka mielellään tekee ja on tosi ymmärtäväinen. Haluisin olla pirteä taas ja mennä lasten kanssa puistoon ja vaikka nauraa pitkästä aikaan :(
Tää työpaikka on niin hermoja raastavaa paikka ja ilmapiiri tosi
huono et täältä ei kyl ymmärrystä heru,valittavat vaikka mitä tekis.
Kyl tää tästä,toivottavasti. Syksykin on saapunut ja ihana päästä
syysilta kävelyille kunhan tää pahaolo loppuu.
Jaksamista teille
RV 9+2

Ai niin synnytysasiaa piti kommentoida. Mulla ei tosin ole vasta kuin yksi synnytys takana. Mut se kyllä eteni kans tosi nopeaa! Mut se olikin käynnistetty. Nyt toivoisin ihan luomu synnytystä. Musta olis ihanaa olla avautumisvaiheessa vedessä. Kun viimeksi ei oikein kerenny mitään. Siis synnytyksen kestoksi on merkitty 10h, mutta kun enhän mie ees ollu kipeä, mutku supistukset säännöllisiä kun lääkkeillä tehtiin. Olin kipeä n.3h josta vajaan tunnin tosi kipeä, ja kivut loppu kuin seinään kun työntövaihe alko. tyttö oli pihalla 19minuutissa. Kivut siis alko vesien menoon. Hyvät muistot kyllä jäi, siis mun mielestä synnytys oli helppo, mutta toivoisin ehkä siinä alussa vähän rauhallisempaa, luonnollista. Pahin osa olikin episiotomian leikkaus, tikkaus, ja sen haavan kanssa eläminen.

Moikka kaikille pitkästä pitkästä aikaa.

Mulla on vointi hiukka ollu parempi, ei oo juuri ollu pahoinvointia no vähän väsymystä mut ei muuta.
Harmittaa kun on jääny joku syömis vimma päälle tosta kun oli sitä pahaa oloa, kun se oli ainoo mikä helpotti.

Mitään vuotoja ei sen yhdenpäivän jälkeen ollu. Neuvolaaan kun soitin silloin niin sano että mulla oli kans niinku menkat sen yhden päivää.

Me ei varmaan oteta sitä äitiyspakkausta kun on kuitenkin jo paljon vaatetta ja kun tyttö on vasta reilun vuoden niin siltä on pakkaus tallessa ja pojaltakin on vaatteet tallessa.

No noihin synnytyksiin on kyllä kans kommentoitava...
mulla eka synnytys kesti 7h ja poika oli 52cm ja 3300g tuntu aika pitkältä mut jäi tosi hyvät fiilikset, sillon oli epiduraali ja oli hyvä.
toinen kesti vajaa n 3 tuntii ja supparit oli tosi kipeet enkä ehtiny ees saamaan epiduraalia, ponnistaa ei tarvinnu kun tyttö vaan puski sieltä itestään mutta ei se mun mielestä lopun viimein sen kummallisemmalta tuntunu kun eka synnytyskään. Toka oli helppo kun ei tullu tikkejä eikä mitään niin alapää oli heti ihan kunnossa Tyttö oli 47cm ja 2760g.

Nyt vähän jännää et jos tämä tulisi vielä nopeammin niin ehdinkö ees sairaalaan kun viimeksi olin reilun tunnin ja tyttö oli maailmassa :whistle:
Tai sit tulee joku tosi tuskainen imukuppi/pihtisynnytys :x
kyllä vähän hirvittää voiko kolme synnytystä sujua kaikki niin ns. kivuttomasti.

Tosta mahasta viellä ...se on ihan turvonnu. viikonloppuna olis kaverin häät.. ja mulle ei taida mennä mitään päälle kun turvonnumasu pursuaa :'(

Neuvola huomenna, jännittää kuuluuko sydänäänet =)

Jep ei muuta tässä sit kai ollu, vointeja kaikille :heart:

Saana 9+2

Noista synnytyksistä vielä.
Kummatkin käynnistettyjä
Eka kesti 20,5h,ponnistus 7min.En vain avautunut vaikka supistukset oli.
Tyttö kuitenkin tuli 4,3kg 53cm.
Toinen kesti 1,5h,ponnistus 5min.Poika tuli 3,8kg 51cm. Oli paljon pahempi kuin eka, sattu niin piip piip piip.En revennyt eikä puudutusta keretty antamaan enkä edes pyytämään,silmissä musteni vain. Ekasta en halunnut puudutusta mutta kätilö pakotti lopuksi ottamaan tai sitten lähetään leikkaukseen,että lihakset niin jännittyneet että ovat jo krampissa,ilman lihasrentoutus lääkettä lapsi ei pääse ulos alakautta. Pitkä synnytys oli kyllä uuvuttava mutta toi pika juttu ei ollut kiva,en onneksi revennyt yhtään mutta ne supistukset ekaan verrattuna oli ihan kauheat.
Ekassa synnytyksessä sain sen epiduraalin 14h jälkeen että vertaamista on.
Oishan se kiva jos tulis luonnollisesti siis ilman käynnistystä ja tuosta ajasta se välimaasto. Mut voipi olla että käynnistetään taas kun mulla eivät anna mennä yli tuon veren takia.
Ei silti mitään kammoa tai huonoa fiilistä noista

mia
siis voi hyvät ihmiset...tää on kauheeta, mutta mä en millään jaksa tehdä duunissa mitään. aivot ei toimi & kädet ei liiku. kekkasin näppärän homman näin iltapäivälle ja ajattelin siivota pöydän kun ei mitään palavereja agendalla, mutta en siis saa edes tätä siivousta läpivietyä kun pitäis tietenkin lukaista ne paprut samalla, ettei heitä jotain tärkeää pois.

energiatasot on miinuksella, tää on pelkkää seuraavan pahoinvoinnin alkamisen odottelua. suorastaan pelkään että puhelin soi ja pitäis yrittää puhua asiaa :headwall:

vitamiineja olen napsinut jo monta viikkoa, oisko kellään mitään vinkkiä, millä saisi hiukan voimia lisää tai ainakin HIEMAN keskittymiskykyä??? lenkilläkin olen käynyt muutaman kerran viikossa, mutta eilen ei sekään meinannut onnistua kun jalat on niinkuin betonissa.

kahdesta aiemmasta raskaudesta en tälläistä muista, ehkä se on tää ikä, kohta 35 lasissa.......

Tuisku ja Toukkis
Hei huhtikuiset!

Ihanaa, että te muutkin podette tätä tuskastuttavaa väsymystä! Minulla on ollut täysi työ ja tuska jaksaa töissä kuluneina viikkoina. Ylipäätään minkään asian tekeminen on kovin väkinäistä ja rasittavaa: ihan pienet arkiset kotityötkin laiskottavat ja uusien projektien aloittamisesta ei meinaa tulla tuon taivaallista. Edes tänne en ole saanut kirjoitettua aikoihin... Kun väsymyksen lisukkeena on jatkuva vatsan turvotus ja aaltoileva ällötys, tuntuu ihmeelliseltä ajatella, että tästä raskaudesta voisi jossakin vaiheessa oppia nauttimaan... :/

Toisaalta tuntuu, että osa tästä voipuneisuudesta on varmaankin psyykkistä - ainakin pipo tuntuu ajoin olevan tavallista tiukemmalla. Minulle tuntuu olevan erityisen hankalaa jakaa raskaustuntemuksiani sukulaisten ja ystävien kanssa - vaikkei miehen kanssa. Ja jos joku (esim. oma äitini tai anoppi) kysyy jotakin erityistä tai intoutuu vuolaasti hehkuttamaan raskausuutisemme ihanuutta, kiusaannun kertakaikkisesti. Jotenkin minulle on tullut sellainen päähänpinttymä, että tämä raskaus on minun ja mieheni keskinäinen asia, josta ei tarvitse yksityiskohtaisesti raportoida muille. Taidan olla vähän turhan itsekäs - mitä sanotte? :ashamed:

Mukavaa viikkoa,

Tuisku ja Toukkis 10+1

P.s. Miron Äiti, lisäätkö Tuiskulle (la 1.4.) synnäriksi HUS - niin ja esikoislasta odotetaan
<br><br>

Mullahan on ollut tätä väsymystä ja heikkoa oloa jo pari viikkoa..mut nyt en enää pysty kunnolla syömään mitään ruokaa! Yököttää kaikki mahdollinen ruoka. Eilen söin väkisin puolitoista perunaa ja kaksi lihapullaa. Ja tänään kaksi kanapuikkoa ja viisi lohkoperunaa. Yököttää mut pakko yrittää edes vähän syödä. Tekee hedelmiä ja kaikkia leivonnaisia hirveästi mieli!! :p En oo kuitenkaan sortunut niitä joka päivä syömään, siis niitä leivonnaisia! :D Sit välillä tuntuu kun kävelee että ei oo jalkoja ollenkaan! Onko kellään muulla semmosta?! Jos oisin töissä niin pakko olis pitää kyllä sairaslomaa! Kun ei kotonakaan jaksa tehdä yhtään mitään!! No olipahan taas valitusta! Mut kyllä se tästä! Välillä vaan on pakko valittaakin jos on huono olo! :) Ihanaa tää odotus taas kuitenkin kaikesta huolimatta on!! :heart: 6+jotain. :) Niin ja piti vielä lisätä että paino on pudonnut viikon aikana 2kg!! :/ <br><br>

naranga harmaana
Toisaalta todella ihanaa ettei mun tartte paljoo kärsiä ainakaan alkuraskauden kiroista.

-Pahaa oloa ei ole ollut kuin muutamana iltana sellainen hetken öklötys, jos ei syöny kunnolla. Eli en oo oksentanut nyt, niin kuin en edellisissä kolmessakaan.

-Maha mulla nyt turvoksissa on ollut ainakin viimeiset 10 vuotta, joten ei siitä sen enempää.

-ei mitään suuria intohimoja syödä jotain, eikä myöskään mitään inhokkejakaan.

-rinnat aristavat harvoin.

No, mutta oottakaas kun alkaa loppuraskaus... :whistle:

Alkaa mulla varmasti taas ihan kaikki vaivat suonikohjuista lähtien, elikkä eipä meikäkään taida teitä sen helpommalla päästä :/

heippa!

ihanaa mulla oli tänään paha olo!!!!huono-olo oli töissä jos pysähtys miettimään mitä piti tehdä :D parempi oli vaan täysii painella edes takas.

esikoisella oli eka tarhapäivä ja ei ollut kauhean itkiä päikkyjä nukkunut.no nyt sitten nukkuu tarvis varmaan kohta herättää hänet muuten me ei yöllä nukuta ollenkaan :(

kuten äitsykkä jo mainitsikin että hermo menee koko ajan niin niin menee täälläkin.en tajua itteäni. :/ stressiä töistä ja eskoisen tarha hommista jne..myös meillä töissä ei mikään riitä eikä kelpaa.niimn ja se joka siitä kärsii on toi meikkiksen äijä
:ashamed: raukka parka..

mutta rattoisaa maanantai-iltaa kaikille!!tänään tulee täydelliset naiset jes..

terv.gismo ja pikkuinen 6+2

Lisko
Edellisestä synnytyksestä: kesti 17½ tuntia, ponnistus 50 min. ja istukan irrotus 2½ tuntia. Mielstäni kesto oli kauan, mutta pelkoja ei jäänyt, ainakaan nyt en muista sitä akikkea tuskaa :eek: :) Ehkä se sit palaa mieleen :whistle: Imukupilla autettiin poika loppujen lopuksi maailmaan kun sydän äänet alkoi heikkenemään, kuitenkaan mitään vakavaa ei tullut, terve taapero tuo näyttää olevan :) :heart:

Minun himo on SITRUUNA JA LIME :p Muutamana päivänä olen haalinut kaupasta kaikkea sitruuna juttuja :whistle: Yks päivä sitruuna- lime- limua, tänään sitruuna- lime jogurttia ja sitruuna tiivistettä :eek: :LOL: Ai, että oli kuulkaa hyvää kun asken join :p :whistle:

Juu nyt menen pojan kanssa touhuilemaan, hei :wave:

Lisko ja pikku- tirpana rv 8+5

Täällä jo uskallaan ihan pikkusen huokasta, vuoto nimittäin loppu aika pikaseen..... eilen siis vessareissun yhteydessä tuli vaaleanpunasta verta, paperiin myös. Ihan pikkusen tuli myös pikkuhousunsuojaan. Tänään ruskeaa, erittäin niukkaa vuotoa joka loppu samantien. Voi, kunpa se oiski ollu vain 8 vkon tavanomainen "valevuoto".......

t. hömppö ja pikkuinen rv 8+1

ollaan taas tiputtu kakkos sivulle, niin nostelempa tätä...
hammas saatiin kuntoon, ihanaa.. marraskuussa ois sit viisaudenhampaan poistaminen :\|
Noh kai sen kestää, varasin meinaan ajan meidän kunnan parhaalle hammaslääkärille :D
Pisti eilen niin hyvät puudutuset että kun kävin siä klo 11 niin klo 17 oli viä puuduksissa.
Ihme homma tänään vielä ei oo oksettanu, selkä on taas kipee, ja hartiat..
Ois jo neuvola.. vasta 19 päivä... toivottavasti kaikki ois kunnossa :saint:

Tänään ois taas siivouspäivä ja ikkunoitakin tarttis pestä, huomenna tulee jo Mirolle nimppari vieraita...

Synnytyksestä oli puhetta.. mulla kesti 13 tuntia, ja sain epiduraalin ja aqua tippoja? vai mitä ne oli.. ei jääny synnytyspelkoo vaan ihan positiivinen kuva synnytyksestä.

Masukaan ei oo enää kauheesti turvoksissa, mutta on siinä jo jonkin näköinen kumpu.

Miron äiti ja Sisu 7+5

huomenta huhtimasut!
apua,mun pitäis noin tunnin päästä lähtee sinne ultraan :eek: arvakkaa jännittääkö????????????????tuun sitten kertoon mitä sie näkyi..toivottavasti kaikki ok :/ pelottaa hirveesti et sanotaan että sydän ei lyö tms. :(
ädä ja hippula 8+6

Heips!

Mulla vähän parempi olo tänään. Johtunee siitä että sain aamulla syötyä lautasellisen muroja ja jugurttia. Mutta heti kun huonoa oloa ei niin kovasti ole niin vähän alkaa kyllä hirvittään. Toivottavasti kaikki hyvin!

Minä sain aamulla varattua ultra-ajan. Se olis perjantaina 22.9. HUh mitenkä jaksan ootella sinne asti?! Ja toivottavasti ukolla on sitten vapaapäivä, kun viimeksi se oli töissä, ja sillonhan todettiin sikiö (+alkio) kuolleeksi. En kyllä kestäis sitä toista kertaa yksin, vaikka enpä tiedä helpottaisko se vaikka oliskin toinen mukana. Yhtä kamalaa se olis siltikin.

Väsymys on hirveää edelleen! Aamulla olen kohtuu energinen, mutta sitä kestää noin puolille päiville, sen jälkeen olenkin töttöröö, ja odotan van että pääsen kotiin makaamaan.

Uusimpia herkkuja on sprite ja pakastemansikat, tee ja näkkileipä tai hapankorppu, ja leivän päälle ei voi laittaa muuta kuin margariinia. Kanaa saatan myös syödä.

heppuli ja simpukka 9+3

Ai niin minä myös olen laihtunu hieman, silti vähän turvotusta/pullotusta vatsan seudulla.

Ja ädä tuuhan kertoon sit miten kävi!<br><br>

Moikka!!

ädä Tsemppiä ultraan ja toivotaan että kaikki on hyvin.

Tulin juuri ensimmäiseltä neuvola käynniltä. Oikein mukava terveydenhoitaja oli. Onneksi, sillä sitä jännitin eniten millainen ihminen siellä on. :p

Käytiin minun ja mieheni terveydentilaa läpi. Paino, verenpaine otettiin sekä virtsa tutkittiin. Kaikki olivat ok. Lisäksi kävin labrassa verinäytteillä. Puhuttiin ruokavaliosta, liikunnasta ja sen semmoisesta. Sain myös monta lippusta ja lappusta. Alkuraskauden lääkärin aikaa en saanut, kun kävin yksityisellä ultrassa ja siellä lääkäri tutki hyvin. Itsekin toivoin ettei tarvitse mennä tuonne lääkäriin kun samat asiat tekevät siellä kuin tuolla yksityiselläkin. Sydänäänet joita en ole vielä kuullut ja läääkäri kuuntelisi ni pääsen kuuntelemaan terkkarin luokse 25.9. eli kolmen viikon päästä =)
Hammaslääkärillekin varasin ajan ja sain vasta 2.11. ja sekään aika ei ole omalla terveysasemalla.

Tällaista tällä kertaa...

miranda + masuli 8+1

Yhteistyössä