HUHTIKUUN MASUJEN PINO

heippa!!

kirpeä ilma juu ulkona.nyt ei tee mieli lenkille :D

masun ympärys oli meikkiksellä äsken navan kohdalla mitattuna 108cm..remonttireiskan mitalla sekin mitattu elikkäs varmaan heittää sentin pari..

tänään sain niitä äippäpakkaus vaatteita ja olivat tosi ihania ja uusia niin kuin lupasi myyjä:)
ensimmäinen lomapäivä ja mulla alapää kipeä.en nyt tajua mistä tällainen johtuu.kait nää sit olisi niitä liitoskipuja?paineentunne hellitänyt.poikaa jos nostan tekee pahaa.

mielihaluja mun tekisi myös mieli syödä vaikka mitä.nytkin tekisi mieli lähteä ostamaan irtokarkkeja!!!täytyy koittaa hillitä kun ei kunnolla pysty muutenkaan liikkua niin vähän rajoittaa tota syömistä.

nyt täytyisi mennä hiuksia värjäämään kun kerkiän just ennen kun mies ja poika kotiutuvat.

gismo ja pikkuinen 27+1
 
heipsan

nyt on sitten käyty hampilääkärissä. otti sen hampaan auki ja väkelsi sen parissa sitten melkein tunnin. koko ajan suu auki.. leukaperätä niin kipeät jo vaikka puudutusta jäljellä. lääkäri kuitenkin totesi että toivottavasti nyt kestää synnytyksen yli ettei tarvis juurihoitoa alkaa nyt tekemään. pidän täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä että menis tolla nyt ainakin muutamaksi kuukaudeksi ohi!

sitten soitin sinne neuvolaan sokeri arvoista. kaikki kuulemma ok. 4,8 5,5 ja 7,7 olivat. joten ei kai niissäkään sitten huolestumisen aihetta. sitten tuumasin sille tädille että meidän toukka kääntynyt varmaan jotenkin toiseen asentoon kun ei meinaa liikkeitä kunnolla tuntea. sitten se sanoi että hänellä olis klo 15 aikaa jos haluun sydämen äänet kuunnella. ja tottahan minä joten sinne sitten vielä pitää mennä. mieskin pääsee sitten mukaan sopivasti kun pääsee töistä. :heart:
hänkin sitten kuulee ekaa kertaa ne viuhkeäänet... :heart: :heart: =)

sitten olis huomenna tarkoitus mennä siskon luokse taas maille. kun hiukan lupailin. sillä varauksella että toi hammas asettuu. pitää muistaa poikien lahjat paketoida ja ottaa tuohon esille ettei unohdu. se tietää sitten taas junassa istumista jos lähden. mutta sinne on kuitenkin kiva mennä kun kotiansa.. =) ahh se lemmun maito!! on muuten hyvää.. maito muutenkin.. :kieh: hiukan vain rasvaista mutta...

no niin jalava ja smurffi taas.
 
Heippa!

Tänään tuli nukuttua jopa puolille päivin. \|O Yleensä kyllä herään viimeistään yhdeksän aikaan. Noh, olenhan mä tässä saanut jo imuroitua ja pestyä pyykkiä muutaman koneellisen.

Himoja ei oikeastaan ole mihinkään tällä hetkellä. Ja ruoka maistuu oikein hyvin, liiankin hyvin. :ashamed: Yritän katsoa hiukan mitä laitan suuhuni ja laittaa terveellistä ruokaa ruuaksi.

Kestovaippojen käyttöä olen hiukan miettinyt. Tosin olen päätynyt siihen tulokseen, että kokeilen hommaa sen äippäpakkauksessa mukana tulevan vaipan kanssa. Sitten päätän mitä teen. Luulen kyllä että olen liian laiska tuohon puuhaan. :ashamed: eikä mulla ole minkäänlaista tietoa noiden käytöstä.

Meillä on neuvolan puolesta synnytysvalmennus vkon 30 jälkeen. Itse saa päättää koska menee. Taidan mennä tuossa helmikuun aikana. Synnytyssairaalaan pääsee tutustumaan sovituna aikana. Nyt en tiedä koska se on.

Masun ympärys tällä hetkellä 114cm. En muista koska viimeksi mittasin, mutta onhan tuo kyllä kasvanut.

Nyt jatkan hommia. Kaupassa käynti ois edessä enkä minäkään sitä jaksaisi. Kävelemäänkin ois tarkotus raahautua jossain vaiheessa.

miranda + masuli 29+0 :heart:
 
Lisko
vauvalle ostin vaippoja! :D Nyt on sekin tärkeä ostos tehty, pisti vaan kaupassa silmään kun siellä tuttinaruja etin (ei ollut :( ) en kuitenkaan vielä avannut pakettia, varmaan vielä innostun repimään paketin auki ja hypistelemään niitä kun on niin ihanan pieniä :whistle: :) Pojalle kattelin reiman toppapukua tarjouksesta, mutta eipä ollut kokoa, ens talvea varten olisin ostanut valmiiksi, niin olen tehnyt pari vuotta, et keväällä etin jostain tarjouksesta seuraavaksi talveksi, säästää muutaman kympin :) Mutta jatkan siis etsimistä.

Kunhan tulin pyörähtää, eipä muuta, nyt lepääm puoli tuntia ja sit haen pojan ja ukko- kullan :heart:

Lisko
 
Lisko
Vastaanpa minäkin vielä noihin:

Kestovaipat: valitettavasti ei ole minun hommaa :ashamed: Olen liian laiska siihen :eek: :ashamed:

Synnytys sairaalaan tutustumaan olisi kyllä kiva päästä, pitääkin keskiviikkona kysyä neuvolasta milloinkohan pääsis, on nimittäin aika tuntematon meille tuo oys. Synnytysvalmennukseen ei mennä.

Masun ympärys oli se 108cm toissapäivänä muistaakseni.

Lisko *again :) *
 
Mulla oli tänään lääkäri neuvola ja kaikki muu oli aivan hyvin mutta sf oli 32cm. Etä sain lähetteen äitipolille jotta aika sieltä sitten aikanaan tulee. Toivon mukaan ei mitään jättiläistä täällä mahassa ole. taikka kahta. Ja painoa oli tullu 2.6kg että mun mielestä aivan liikaa. nyt olis tullu 10kg ja mun mittapuussa aivan liikaa. :/

Että aikaa täällä odotellessa. Ja poikien aksnsa taaplatessa. KUn oon taas niitten kanssa kahen kun mies on työreissussa mutta onneksi tulee puolessavälissä viikkoa takasin.
 
Moi taas!
Kun kerkiäis joka päivä kirjotella, niin muistais kenties vastailla kaikkiin kysymyksiin.
Viikonloppu meni töissä. Tänään oli vapaata, mut piti tehdä kauppareissu, joka meni "sumussa" kulkiessa. Olkapää ei tykänny työnteosta, niin vetää niskat jumiin. Onneks loppuviikolle on tiedossa saikkua (olis yövuorot), niin saa levätä. Jaksais vaan kaks päivää töissä ennen sitä.
Mies siivos viikonloppuna, niin mun ei tarvinnu =)

Mittasin mahan ympäryksen tänää ja näytti 96cm. Käytin kans remonttireiskan mittaa.

Huomenna on tiedossa pitkä päivä. Ensin 8h töitä ja sen jälkeen alaosaston kokous, joka kestää ties kuinka kauan.... Kaikkeen sitä joutuukin mukaan :)

t. Pirkkis ja Toukka 28+3
 
Heips.

ÄITIPOLILLA kävin tänään ja sain HYVIÄ UUTISIA. Eli nää supistukset eivät edelleenkään ole saaneet kohdunsuuta aukeamaan ja -kaulaakin jäljellä vielä 3cm, joten lääkärin mielestä viitteitä ennenaikaisesta synnytyksestä ei ole.

Kotosalla saan voinnin mukaan touhuilla ja töihinhän en ole palaamassakaan kun aloitan tän s-loman perääön heti sit äitiysloman varhennettuna.

Synnytystä estellään rv34 asti (eli kipeiden supistusten tullessa pitää lähtee äitipolille), mut sit saa kuulemma syntyä.

Painoarvio vauvalla oli nyt 1600-1700g.

Hyvillä mielillä siis täällä ollaan ;), josko mä oikeesti saisin raskauden venymään sinne aprillipäivään asti. Silloin olis vaan niin kiva synnyttää!!!

Orapihlaja ja sykerö rv30+5
 
Moikka pitkästä aikaa.

Jos ekana kommentoisin..

Elikkä meillä mennään kyllä samalla vannalla, joka oli esikoisella. Se ei oo ollu enää käytössä, vaikka esikko vasta vuoden täytti. Hänellä on oma iso pesuvati, jossa saunassa istuskeleepi. Ja se ammetuki meillä on, joten ei tarvii tehä hankintoja senkään suhteen.

Esikoinen oli meillä 4025g ja meni 6 pvä:ä yli. Nyt meen aika samoilla käyrillä toistaseksi, joten luulisin että saman kokonenkin on. Riippuu sit et miten syntyy, mennäänkö yli neljän kilon :D Kävin sillon esikoisen aikaan ultrassa vielä viikolla 38 + jotain, kun oli sillon ne sokeriarvot koholla. Täällä kunnassa kun ei neuvolassa ultraa ole ja kunta maksaa vaan kax ultraa, jotka oli sillon jo ihan alussa. Ajattelin jos neuvolatädille sanois, että minuu vähän peloottaa tuo synnytys, kus esikoinen oli niin iso, jos sais sit lähetteen vielä ultraan.. Vaikka todellisuudessa ei pelota ollenkaan, ei se kamalaa ollu... Mut kehtaanko tälleen sit tehä, se on toinen juttu..????

Miulle ei kans tuo kestoilu oikein istu... Luulen että aika ja energia ei enää siihen riittäs, kaikki tarmo menee varmaan kahen pienen kanssa pärjäämiseen.

Maha heiluu täälläkin armottomasti puolelta toiselle :D On se aika hassun näköstä, kun vauva pistää menemään tuolla masussa :heart:
Miulla maha on välillä aina ns "vino", mapa on niiku tuolla oikeella puolella, eikä keskellä. Jotenkin vauva on aina välillä sellasessa asennossa, ettei masu kestä suorassa!

Ja ruoka maistuu ja karkit varsinkin. En pysty kaupassa käymää, ilman et jotai hyvää karkkihyllyltä ostais. Kyllä on hyvä juttu ne malacon pikkuhyvät, ettei aina tartte mitää jättisäkkiä namuja ostaa. Ite kun mielummin syön karkkeja kun suklaata, mutta kyllä suklaakin maistuu, valitettavasti! :ashamed:

Maha oli 107cm, viikkoon painoa ei ollu tullu, mutta edelliset 10 viikkoa onkii tullu melkein 1kg/viikko :eek: !!

Ja jano on täällä myöskin koko ajan. Juon aika paljon fun lightia ja myös sokeritonta limsaa. Jotenki ku on tottunu noihin light limuihin, ni ei makeella limulla ees lähde jano, kun on niin makeeta. Oon ostanu itelle aina viikonloppupullon, 1,5l limppaa!! Light pommac on parasta!!!

Miulla on yöt ruvennu menee vähän huonommin, kun alkaa tuo kääntyminen olla jo aika vaikeeta. Siihen aina herää, mutta onneksi yleensä nukahtaa nopeesti uudelleen. Muutenkin nyt ihan viime aikoina maha on alkanu ahistaa, kävellessä puuskuttaa ja tänään kun jouduttii menee kakkosautolla kauppaa, ja siinä ei oo ku kax ovee ja esikko etupenkillä, miun piti punkee ostoskorin kanssa pieneen golfiin takapenkille.. huh kun oli tiukka paikka :)

Täällä välillä haikeena lukee niitä juttuja, ketkäö oottaa esikoista. Ite vielä reilu vuosi sitten olin samassa tilanteessa ja oli kaikki uudet vehkeet vauvalle hankittu ja huone hyvissä ajoin oottamassa uutta tulijaa. Ja miehen kanssa yhessä vauvaa kovasti ooteltiin ja kuunneltiin ja tunnusteltiin. Nyt tää menee tässä sivussa, kun esikko on vielä niin pieni, että vbaatii myös paljon huomiota ja sitä myöskin saa. Varsinkii on oikein isukin silmäterä :heart:

Mut nyt taidan lähteä jo nukkumaan, öitä mammoille! :wave:
 
huomenta mammat!

en sitten lähtenytkään tänään vielä sinne siskon luokse. huomenna sitten. eilen oli jotenkin niin sellanen päivä etten kerinnyt sitten pakkaileen ja piti oikein pysähtyä rauhottumaan.

mä en ole kestovaippailia ollenkaan. siis ei ole vielä kokemusta. mutta mitä lukenut toisten juttuja niistä pesuista ja säilömisestä niin ei mun juttu. ehdotinkin miehelle että jos lahjoittaisimme äippäpakkauksen vaipat jollekkin sitä tarvitsevalle mutta meinasi että voitas kuitenkin pitää hätävarana jos tarvevaatii niin.
mutta mä arvostan tosi paljon ihmisiä, äitejä jotka siihen jaksaa ryhtyä!! =) :flower:
olen kai sitten turhis kun alan täyttään kaatopaikkaa.. :ashamed: :whistle:

mahan ympärystää en ole muuten kertaakaan sitten mitannut. ehkä pitäs, mutta sitten jotenkin aina unohtuu. noin kerran kuussa otetaan pelkkä masukuva kyllä sivusta niin näkee miten on siten kasvanut isontunut ennestään. :whistle:
koneellekkaan en ole saanut aikaiseksi laittaa yhtään masukuvaa, siis tarkoitan profiiliin. :ashamed:

jeps.. mutta palaan vielä eiliseen. mullahan oli klo 15 sydänäänien kuuntelu siellä neuvolassa. täti sai heti kuuluviin äänet ja mittailikin kauan niitä. keskimääräinen syke oli 133. mutta sitten alko puhumaan että varmuudeksi hän kyllä lähettäisi tuonne polille käymään jossa sitten ultrattaisiin ja otettaisiin sydänkäyrää. no mentiin sitten vielä illlalla sinne päivystykseen.
siellä olikin vastassa aivan ihanat lääkäri ja kätilö. olin jonkun puolisen tuntia siinä sydänkäyrillä ja kätilö hiukan kävi kokeiemassa masua aina välillä. ja sitten lääkäri katsoi vielä ultralla. ja teki painoarvion.
joka oli 1,3kg. kuulemma vastasi hyvin viikkoja. ja kaikki oli niinkuin piti. napanuoravirtaukset kuulemma tosi hyvät ja liikkuva lapsi. on siis vaan kääntynyt niin etten kovin hyvin tunne liikkeitä. sydän toimi hyvin.
sitten kysäisin leikkisästi että näkyykös kumpi sieltä on tulossa.. sanoi että näkyy sitten kun mennään alakertaan, mutta katsotaan nää yläkertajutut ensin.. =)
se sanoi että aina on erehtymisen varaa. mutta kyllä hän sanoisi että tyttö olisi tulossa kun ei mitään kulkusia heilu. :heart: =) :flower: :flower:
eli toisen kerran ultrassa sanottiin jo että tyttö olis tulossa. mutta varmistetaan se sitten huhtikuulla.

sitten pahoittelin ns. turhaa käyntiä sinne. lääkäri sanoi että ei turhaa käyntiä olekkaan. että aina pitää ottaa puheiksi jos yhtään huolestuttaa ja mietityttää. tuli sitten ihan hyvä fiilis siitä. mutta jotenkin tuli sitten sellainen olo kun päästiin kotiin että voipunut olo. jotenkin kaikki voimat oli tipotiessään ja olin kuin jossain shokissa. niin ei tullut siitä pakkaamisesta sitten mitään.. siskolle laitoin vain viestin että tulen ke. soitan huomenna eli tänään..


no sellanen päivä sitten oli täällä. mutta onneksi kaikki oli hyvin. jos tänään olisi hiukan "rauhallisempi" päivä.

jalava ja smurffi 28+4
 
heippa pitkästä aikaa..taas!

en ole pahemmin jaksanu kirjoitella, ku meidän perheessä eletään tällä hetkellä aika surullista aikaa. Äitini sairastaa haimasyöpää joka on nyt levinnyt jo maksaan ja ehkä jo vatsaankin. Hän on tällä hetkellä sairaalassa ja mitään ei ole enää tehtävissä. :'( :'(

Kateudella seuraan teidän ihania mahoja ja sitä kuinka nautitte raskaudesta. Kävin eilen neuvola lääkärillä ja hän laittoi mut seurantaan, ku maha on liian alhaalla ja sf oli vaivaset 20cm. Niin ja olenhan mä jo toista kuukautta sairaslomalla tuon häntäluu kystan ja oman pääni takia. Nauttimaan en tässä raskaudessa ole päässyt ja tuskin tulen paljoa nauttimaankaan. Painoa mulle on kertyny 8kg mikä on todella hyvin, kun esikoisen odotuksessa tähän mennessä oli tullut jo yli 12kg.

Tällä viikolla pitäis postilaatikkoon tulla äitiyspakkaus jota odotan innolla, kun en ole vielä mitään laittanut tai tehnyt vauvalle valmiiksi niin josko siintä saisi sitten inspiksen ja vähän muuta ajateltavaa, kun se että aitini ei tule tätä kaveria näkemään.

mutta mä taidan tästä lähteä leikkimään barbeilla :D

hyviä vointeja teille ja nauttikaa olostanne :heart:

terv. kaisuli+"veikka" rv 27+1
 
MOI!

Äitsykkäkin oli ollut prinsessa show:ssa. Mekin oltiin, mut sunnuntaina. oli tosi hieno juttu, tyttö oli ihan haltioissaan. itekki kyllä ihan mielellään sitä seuras. Tosi hyvät paikat vielä tyttö sai oltiin melkein alimmalla rivillä(voitti ne liput prinsessa lehdestä).

RUOKAHALU on valtava, kaikki menee kunhan se on syötävää :LOL: 8 päivää sit oli neuvola ja nyt lääkäri, painoa tullut 1.5 kiloa tuossa välissä!!! Karkkia ja pullaa vois syödä sit ruokien välissä.

Pakkasta on -25, joten ulkoilu taitaa jäädä vähän vähemmälle tänään :/

Uudelle tervetuloa!

Uutta ammetta ei osteta, vaikka tuo tyttökin välillä siellä vielä uiskentelee. ja nyt päätin että otan äippäpakkauksen rahana, ku oon ostanu niin paljon vaateita ja entisiäkin on yläkerta täynnä, pitäis vaan alkaa ne penkomaan läpi!

Nyt lähen iltaan töihin ja olen yön perään sit vielä ke ja to yö!! sit se on ohi :LOL:

Triine 27+6
 
Kaisulille iso voima :hug: itse olen kokenut tuon saman. tosin isän kohdalla. jos haluat voit laittaa yytä niin voidaan keskustella.
toivon sinulle kaikkea hyvää. muista kuitenkin ajatella masuasikin! :heart: :hug:


täällä on taas tällänen päivä ettei saa oikein mitään aikaiseksi.. :whistle: tosin viikannut lakanoita kaappiin ja hiukan siistinyt paikkoja mutta aika laiskan puoleista..

galluppina voisin kysäistä että mitäs tv sarjoja seuraatte?
itse seuraan emmerdalee aina kuin muistan ja sitten tietty salarit puolella korvalla melkein aina touhuten jotain samalla. octa katon kans jonkin verran mutta en ole oikein kärryillä siinä. ja sitten se pako.. pitäs vissiin yrittää saaha niitä jaksoja jostain alusta asti kun siitäkin on ihan pihalla..
joten tulee vietettyä aika paljo aikaa tellun ääressä..

:whistle: :ashamed:

noniin. jalava ja smurffi taas.. vaiko smurffiina.. ;)
 
kaisuli :hug:

jalava onneksi teillä oli kaikki hyvin masussa!kivaa jos teille tyttö tulossa!!meillä ylihuomenna se 4D ultra ja kyllä jännittää että kumpa tulossa. :D

Tv-ohjelma galluppiin mä katson täydellisiä naisia,housea, ja canalilta sitä big love sarjaa.nyt ilmeisesti sekin sitten alkaa neloselta näkyä niin me peruttiin koko canal. katson myös pakoa ja idolssia.mitään telkkuohjelmia ei tuu katottua kymmenen jälkeen.

mun pitäisi päikyille mennä kun poikakin jo nukkuu.oltiin pojan kanssa vaunuilemassa ja heti alkoi selkää särkeä.nyt siis pakko levätä.

gismo ja pikkuinen 27+2
 
kaisulille iso :hug:

Masun mittasin ja oli 120cm.

Hieno ilma! Aurinko paistaa. :) Mulla on sellasta jännää tuntua tuolla alaselässä ja alamahassa, vähän niin kun sellasta menkkamaista pientä jomotusta.. :/ Onko muilla?

Torstaina on taas neuvola. Kamalan hitaasti menee nämä viikot ennen sitä 30 raskausviikkoa!! Ehkä siks että odotan niin kovasti että päästäis pidemmälle kuin pojan kanssa. Joka aamu mietin että vieläkö se on viikko 27??!!!

Rv 27+5.
 
Lisko
kaisuli: :hug: ja jaksamista :flower:

jalava: kiva, että masussa kaikki ok :) Ja pääsitte kuitenkin varuilta sinne polille, onhan se itelle aina mukavampi kun saa tarkistaa tilanteen jos huolestuttaa.

tv- ohjelam G: katson, salkkarit, idolsin, huippumalli haussa ja pako eli onhan noita :eek: :whistle:

Poika on nyt toisiks viimeistä päivää "kokopäiväisenä" hoidossa ja minulla iski kauhee ikävä, tuntuu kurjalta kun itse istuu täällä kotona ja toinen on toisten hoivissa :ashamed: Huomenna vien vielä kun minulla on se neuvola ja koitan saada valmisteltua tänään ja huomenna tuon lopputyön esityksen joka on 12.2. odotan kyllä tosissaan kuin kuuta nousevaa, et saadaan kehitellä oma rytmi päiviin ja tehdä yhdessä omia hommia.

Taidan mennä kahvin juontiin ja lehden lukuun :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 29+6 *iiks, huomenna jo pyöreät 30 :eek: :) *
 
:wave: kaikille!
Mulla on taas ollut harvinaisen kiireinen aamu,heräsin jo 9 ja imuroin,matot ulos ja luutasin lattiat ja tiskasin.. :whistle: nyt taitaa jo riittää.

Itse olen jäänyt ihan kiinni tuohon kylmä rinki sarjaan ja toinen on sud tv:n tuhkimotarina,mikä on niin huono mutta pakko katsoa aina ;)

Tilattiin sitten eilen vauvalle sänky IKEASTA ja illalla mies tunnusteli pitkästä aikaa mahaa ja alkoi oikein kunnon myllerrys,ei meinannut loppua lainkaan,taisi olla isää hieman ikävä koska heti kun isä hieman jutteli ja tunnusteli niin tuo alkoi =) tosi ihanaa..

Tietääkö kukaan mistä kannattais ostaa/tilata hoitopöytä? Ekaks meinattiin pärjätä alku ilman sitä mut kait sen vois kumminki ostaa..

Nyte oon jo kahtena kolmena päivänä käynyt lenkillä,jee.Pakko yrittää jotain,etten vaan istu kotona!

nyte taas tää raskausajan dementia pukkaa päälle niin en muista mitä kaikkee ootte kirjotellu,mutta palailen asiaan taas

niina 30+1
 
Keskiviikkoa!

Ihan ekaksi Kaisulille voimia!! En voi kuvitella minkalaiset ristiriitaiset tunteet sulla pyörii mielessä. Meillä on sillälailla myös ristiriitaista, että miehen mummo on sairaalassa tosi huonona. Hänellä mahassa syöpä, eikä mitään tehtävissä. Surutieto siis odotettavissa ihan koska vaan. Ja tilanteen tekee vieläkin "oudommaksi" se, että miehen pappa kuoli kolme kuukautta sitten. Eli todennäköisesti joudumme molemmat hautaamaan tämän raskauden aikana. :'(

Tv-galluppiin , mulla ei hirveesti oo ohjelmia, mitkä on pakko nähdä. Nyt oon kyllä idolssia seurannut joka jakson. Meillä sitä tykkää kattoa lapsetkin, niin senkin takia sitä on tullut seurattua. Satunnaisesti tv.n ääreen istahtaessani katson täydellisiä naisia, huippumalli haussa ja sitten mitä sieltä nyt sattuu tulemaan.

Neuvolakuulumisia, eli äsken kävin neuvolassa ja kaikki oli niin kuin pitikin. Sokereja ei tarvikkaan seurata kuin kerran kuukaudessa kotona, aivan erit ohjeet sain sijaisneuvolatädiltä... tympii, kun sijaiset sitten puhuvat mitä sattuu. Tai no, en yleistä, mutta toi mun sijainen on vähän semmonen, että se ei asiaansa mun mielestä osaa...

Sf-mitta oli 28cm. Painoa tullut viikossa 433g, nyt yhteensä 9kg, mikä on mun kohdalla vähän tähän mennessä!!! Pitäis oikein katsoa edellisistä äitiyskorteista, mitä on tähän mennessä tullut muitten aikana painoa. Vauva oli nyt raivotarjonnassa, mutta täti meinas, että vielä voi kääntyillä kyllä. Sykkeitä oli taas vaikea saadaa pitkää aikaa kuulumaan, toi tyyppi kun on niin todella vilkas liikkumaan. Sama ongelma joka kerta, mutta kuitenkin saatiin hyvät äänet kuulumaan ja ne vaihteli 120-140 välillä. Kolmen viikon päähän sain seuraavan ajan. Niin ja viikolla 36 on äitiyspolille meno koko arvioon. siihen enää toi kuus viikkoa... :eek:

Täällä siis kaikki muuten ihan mallillaan, flunssa vaan ei menaa antaa periksi. Nenää saa niistää joka viides minuutti ja yskä on paha. Mutta eiköhän tämä tästä!

Mukavaa keskiviikon jatkoa!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 30+3
 
ai niin tuli mieleen.. oliko niina tilannut ikeasta sängyn.. ?
no mekin eilen nettishoppailtiin.. :whistle: pinnis ja kaikkee muutakin tavaraa peräti 350E edestä.. hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä.. vauvatteren sivuilta tilattiin torll tei? pinnis pähkinän värisenä. ja sitten aventin rintapumppua ja uniriepua jne. eli rahua meni.. mutta mies makso tän erän... =) ostamme "vuorotellen" noita tarvikkeita niin molemmat saa suunnilleen mieluisia. tai siis että molemmat saa valita itsestään kivoja juttuja tms. nyt on sitten sanat hukassa etten osaa selittää mitä tarkoitan.
rintapumpun toki ite valitsin.. :LOL:

ai niin eilen oli sf mitta 27 ja verenpaine oli hiukan koholla mutta totesin sille tädille että olin just juonu kahvia ja syöny lakua hiukan... toisella mittauksella tulikin hyvä lukema jo..


jalava ja smurffi taas.
 
Heippa!


kävin sit neuvolalääkärissä, eikä niin hyviä uutisia :( Kohdunkana on ihan pehmonen, jälellä vajaa 1cm. Jos töissä oisin nii joutusin sairaslomalle, mut ku kotona oon nii poika joutuu nyt sit hoitoon (ei niin ihanalle anopille) mut pakko se on sinne vaan viiä.

Pissa oli yhen + :lla paineet oli hyvät, painoa oli tullut tässä kahessa viikossa 500gnyt on siis ylitetty 3kg raja :whistle:

mut pakko mennä nyt syömään meinaa pyörryttää :/


Mammahuhtikuu ja 30+0
 
Heippa!


kävin sit neuvolalääkärissä, eikä niin hyviä uutisia :( Kohdunkanava on ihan pehmonen, jälellä vajaa 1cm. Jos töissä oisin nii joutusin sairaslomalle, mut ku kotona oon nii poika joutuu nyt sit hoitoon (ei niin ihanalle anopille) mut pakko se on sinne vaan viiä.

Pissa oli yhen + :lla paineet oli hyvät, painoa oli tullut tässä kahessa viikossa 500gnyt on siis ylitetty 3kg raja :whistle:

mut pakko mennä nyt syömään meinaa pyörryttää :/


Mammahuhtikuu ja 30+0
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok =)
Ensimmäinen (eka peruuntui) lääkäri ens viikolla ja siellä mietitään että mennäänkös sitä painoarvioon.

Sydänäänet kuului hyvin taas, asennosta ei oikein osannut sanoa mitään.
Painoa oli edellisestä kerrasta tullut 1kg, yhteensä ensimmäisestä käynnistä nyt paino noussut 5kg :D
ei paha, viikkoa kohden näytti 250g.
Sf oli nyt 27,hieman tasaantunut sekin kun viimeksi oli korkealla.

Viimeyön sain onneksi nukuttua, aamulla pesin koneellisen ihania valkoisia ja vaaleanpunaisia vauvanvaatteita,jos nyt sitten innostuisin nuo silittämäänkin.. epäilen! ;)
Toissayöhän meni minulla valvoessa, ei vain uni tullut kuin joskus 3jälkeen!

Nyt kahvinjuontiin :wave:
Anu ja pikkuinen rv28+3

ps. mulle tuli imurointi- ja moppaus "kielto" :D :whistle:
pahentaa tuota ennestään pahaa iskiasta
 
voi että
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 14:27 Blue Rush kirjoitti:
Neuvolassa käyty ja kaikki ok =)
Ensimmäinen (eka peruuntui) lääkäri ens viikolla ja siellä mietitään että mennäänkös sitä painoarvioon.

Sydänäänet kuului hyvin taas, asennosta ei oikein osannut sanoa mitään.
Painoa oli edellisestä kerrasta tullut 1kg, yhteensä ensimmäisestä käynnistä nyt paino noussut 5kg :D
ei paha, viikkoa kohden näytti 250g.
Sf oli nyt 27,hieman tasaantunut sekin kun viimeksi oli korkealla.

Viimeyön sain onneksi nukuttua, aamulla pesin koneellisen ihania valkoisia ja vaaleanpunaisia vauvanvaatteita,jos nyt sitten innostuisin nuo silittämäänkin.. epäilen! ;)
Toissayöhän meni minulla valvoessa, ei vain uni tullut kuin joskus 3jälkeen!

Nyt kahvinjuontiin :wave:
Anu ja pikkuinen rv28+3

ps. mulle tuli imurointi- ja moppaus "kielto" :D :whistle:
pahentaa tuota ennestään pahaa iskiasta
tyttökö teille tulee.. :/
 
voi etälle tiedoksi.. vaatteita voi olla/on ennestään sukulaiset antaa jne..
jos nyt vaatteiden väristä päättelit kumpi tulee?

itse olen saanut siskoilta sekä tyttöjen vaatteita että poikien.. olen pessyt ne ja silittänyt kaappiin. sitten kun tiedän huhtikuussa varmasti kumpi tulee niin eiköhän ne vaatteet sitten karsiudu ja tulee ns. lempivaatteita mitä tykkää käytellä jne..

ja kiva niitä vaatteita on laitella valmiiksi väristä riippumatta... =)
 

Yhteistyössä