Jaahas niin se aika taas vierähti enkä des muista milloin kirjoittelin viimeksi.
Aika menee hurjan nopeasti, kun olen viikolla töissä ja tehnyt nyt ylitöitäkin, jotta saan äitiyspäiväraha isommaksi (haen 6 kuukauden tulojen perusteella). Saa nähdä milloin sieltä jotain päätöstä tulee. Pitää soitella ensi kuussa jollei mitään kuulu.
Joukkoon on tullut uusiakin odottajia. Tervetuloa!
Voimia teille, joilla supparit on jo pakottaneet lepoon. Vaikka matkaa on enää pari kuukautta niin tuntuu varmasti pitkältä ajalta.
Itsekin olen jo alkanut odottaa äitiyslomaa, kun kaikki on niin vaivanloista. Särkyä ei pahemmin ole, mutta väsyttää ja tympäisee, kun ei oikein mikään asento miellytä eikä jaksa kuntoillakaan yhtään ja ruokaa menisi hevosannoksia (useammankin hevosen). Nälkä ei lähde syömällä!
Miten muille on ruoka maittanut??? Onko vielä paljon himoja tai inhoja?
Mulla on suosiossa:
-appelsiinit ja jaffa-limppari (light)
- bulgarian jugortti+muussattu banaani (hieman sokeria mausteeksi).NAM
- hedelmäkarkit (ihan millaiset tahansa, mutta mutta pakko saada pari kertaa viikossa)
Kaikkea pitäisi vauvalle ostaa ja tuntuu, että rahaa saisi menemään vaikka kuinka paljon. Onneksi otin pakkauksen rahana niin käytettiin se noihin vaunuihin. Hankittu on:
-vaunut 170 euroa käytettynä huutonetistä
-turvakaukalo autoon 80 euroa kaverilta käytettynä
- vaatetta jonkin verran, että alkuun pääsee (kirrputorilta löytyi todella hyviä ja rahaa meni muistaakseni yhteensä noin 30 euroa).
- pussilakanoita pari kappaletta
ja vielä on pitkä lista kaikkea mitä pitäisi hankkia. Silmät on jo kipeenä, kun huutonetissä on tullut surffailtua ja etsittuä pinnasänkyä ja kestovaippoja ja puuttuvia vaatteita. Sitten vielä kaikki pikkuhilut ja tarvikkeet siihen.
KESTOVAIPAT Moniko aikoo kokeilla kestovaippoja tai onko jollain jo antaa hyviä vinkkejä niiden ostoon ja käyttöön????? Olen ihan ummikkona, kun tarjolla on montaa sorttia.
Neuvola oli 18.1 (silloin muistaakseni 27+3)
- hemoglobiinia ei ottanut, kun on ollut hyvä
- painoa on tullut noin 8,5 kg
- SF mitta oli 29,5 cm (eli käyrän yläpuolella reippaasti)
- sydänäänet olivat nyt 135 (vauva nukkui)
- pissa ok. edelliset bakteerit olivat hävinneet.
- ja verenpaine 103/60
seuraava onkin vasta 15.2. ja sen jälkeen alkaa 2 viikon välein. Ja äitiysloma alkaa 9.3.2007.JEE!!
VAUVAN KOKO Minua pelottaa hieman vauvan koko, kun en ole vielä sille käyrälle mahtunut. Mitään painoarviota ei neuvolantäti sanonut vaan lääkäri kuulemma tekee sen sitten viikolla 35. Toivottavasti ultraisi varmuuden vuoksi, kun ei kai se käsin vatsan päältä voi ihan oikeaan osua???? Miten teillä, joilla on jo lapsia, on mennyt tuo käyrällä pysyminen rakauden aikan? Minkäkokoisia pienokaisia tuli? Tarvitseeko olla huolissaan?
TUTUSTUMINEN SAIRAALAAN
Oletteko menossa omaan sairaalaanne tutustumaan ennen synnytystä? Meillä on neuvolan järjestämiä valmennuksia ja sitten pääsee ainakin tuonne Hyvinkäälle tutustumaan. Itse olen ajatellut mennä jo viikolla 32-33. Hieman on alkanut hirvittää se synnytys..ei niinkään kipu vaan se jälkitila sen jälkeen. Ja tietenkin mielessä pyörii kaikki se mikä voi mennä pieleen tai mitä jälkiä itseen jää synnytyksestä ja kuinka sitä paranee. No pitää yrittää olla ajattelematta liikaa.
Joku kysyi, että heiluuko maha, kun vauva kääntyilee. Minulla ainakin illalla alkaa sellainen huopaaminen, kun pikkuinen pyörii ja etsii paikkaa. Näyttää viihtyvät selkä vasemmalla puolella. Potkuja satelee kovasti ja ne sattuvatkin välillä.
Jaksamista kaikille ja olkaahan varoivaisia jos liikenteessä olette paljon. Kelit ovat olleet ihan kamalat viime aikoina.