HUHTIKUUN MASUJEN PINO

gismo harmaana
kiitti!!en tiennytkään että netistä näkee noita tuotteita :D nyt tekee mieli shoppailemaan B) yritin miehelle ehdottaa jos mentäis mutta ei kuulemma jaksa lähteä elikkäs "joudun" joku päivä jonkun tyttökaverin kanssa lähteä :D
 
Iltoja :wave:
Kyselyjä oli nuista liitoskivuista, ja täältähän niitä löytyy, vaikka muille jakaa :/
Eli semmosia repiviä, raastavia vihlaisuja ja venytyksiä nivusissa, aivan kun jotain jännettä revittäis kahteen eri suuntaan.
Ja näköjään mitä enemmän raskauksia, sitä pahemmat nää kivut on...niitä jälkisupistuksia odotellessa :whistle: :whistle:
Ne ne vasta meinaa kauheita onkin \|O

Ollut taas yksi ahdistuspäivä, lapsien kanssa menee päin peetä, uhmaa, uhmaa ja uhmaa...
Ja vielä kun äitikin on yksi kakara, että lähtee siihen kiukutteluun mukaan, niin soppa on valmis.
Kyllä oikeesti nyt tarttis niitä voimia, jos joskus.
Ja mies sen kuin painaa duunia kavereille, auttaa jos jonkinmoisissa remonteissa, niin hoidan nuo mukulat aivan täysin yksin. :/
Taas on vähän vali vali, anteex :ashamed:

Mutta kyllä olisi luksusta saada yksi päivä, kun ei tarttis varsinkin ton 4.5veen kanssa vääntää.
Ja mitä isompi edellä, sitä pienempi perässä :/

Just huomasin linkin tuolla IS: sivuille, 10-vuotias tyttö jäänyt Kehä 1:llä auton alle, ja kuollut :'(
Ajettiin meinaa ohi just sillon siitä, oli liikenne tukossa ja näin sen siellä maassa...On yö unet siis menetetty :'(

Mutta nyt painun tuonne häpeään, josko huomenna taas olisi vähän parempi päivä...

A0205 & Oikku 31+1 ;)
 
:D :D :D :D :D :D JIPIIIIIIIIIIIII!!!!!!!! :D :D :D :D
OLO ON ILOINEN sokeri arvot oli ok ja ny ei oo tiedossa samanlaista ä-poli ravausta kuin esikosta... tosin... nyt alkoi jännittää et mahtuuko tää vauva ulos ko esikko on käynnistetty.... no joo.... ehkä ajatukseen tottuu.... ja ehkä se vauva ei kasva liian isoksi kun sokeriarviot ok.....
nyt pe oli lääkäri neuvola ja saldona olisis ollut saikkua mutten huolinut vielä... eli olisi laittanut noitten verenpaineitten takia.... olivat kyl noussu kun ollut töissä tosi stressi 2 viikkoa ja nyt paineet 106/60 ja ihan kiitettävästi välillä pyörryttää... sf mitta oil huikeat 28cm... lääkärin mukaan vilkas tapaus ja todella ylhäällä nyt.....
 
Moi.

Pikaisesti täs istahdan koneen ääressä. Meillä sairastelu jatkuu. Esikoinenhan oli viimesunnuntaista keskiviikkoon sairaana. Keskimmäisellä nous kuume perjantai-iltana ja mulle ja kuopukselle nousi kuume eilen. Eipä oo häävi olo!! :/

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy tasan 30 :heart:
 
Lisko
Ja sunnuntai :)

jalavako kyseli kokemuksia siitä kylpytuesta, meiltä löytyy ja hyviä kokemuksia sekä minulta että mieheltä :) meillä ainakin oli kannattava ostos.

Tuosta tulikin mieleeni, et aloin miettiin eilen kaupassa sitä omaa ammetta vauvalle, ostatteko, kenellä on ennestään se, mutta isommalla vielä käytössä? Meillä siis tuo esikoinen 2v 9kk kun vauva syntyy niin kylpee siinä varmaan mielellään vielä.. Olishan se tietysti hygienisempaa olla omat ammeet, vai mitäs sanotte? Mies kun oli kaupassa sitä mieltä, et tarviiko sitä toista kun yksi on jo, niin jäin sitten miettimään, onko turha ostos....(?) Mutta mitäpä nuo miehet tietää :whistle: ;)

Liitoskipuja löytyy täältäkin, valitettavasti :/ Ja tänään tuossa viikko siivousta tehtiin, niin pientä supistelua oli taas ilmassa, mutta meni ohi ihan nopeeta.

Joo ukko- kulta tuli salilta, joten menen haastelemaan hänen kanssaan ennen kuin poika herää unilta ja kaverikin on kaffelle tulossa.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 29+4

Ai niin tervetuloa uudelle :) :flower: Sori nikki unohtu :ashamed: Niin ja meille veikattiin ultrassa tyttöä, mutta enpä tiiä, mahan muoto viittaa poikaan (ainakin mun mielestä) :whistle: Huhtkuussa viimeistään selviää ;)
 
Heips

Tervetuloa uudelle isomahaiselle.

Lisko meillä esikoisella 2v8kk on iso vanna käytössä, ja ajattelin myös et jos ostaisin pienemmän uuden vannan esim. ikeasta, johon vaikka sit pakkaisin isyyspakkauksen. Sit kun vauva tarvii isompaa ammetta vois esikoinen istuskella pienemmässä.

Tässä näin äkkiseltään. Ei jotenkin jaksa pitkiä nyt luritella. On vissiin nälkä. Jos kävis myöhemmin omiakin kuulumisia kirjottelemassa.

heppuli ja emma 30+1 (taas alkoi uus viikko)
 
Moikka! Koska muille on tehty vauvan paino arvioita? Mulla oli neuvola rv 26+5 ja kaikki oli ok,paitsi hb oli 111 ,sekä paino on vaan alkanut nousemaan reippaasti. Vauva oli ainakin ultrassa pääalaspäin, et ei varmaan enää kauheesti heitä kuperkeikkoja. Liikkeet on tosi vahvoja, koko vatsa hytkyy, kun oikein potkii. Työpaikalla patistetaan sairaslomalle, kun en jaksa tehdä täysillä töitä, mutta neuvolassa ei lomaa kirjotettu, kun ei kerta supistele. Jään töistä pois jo 13.2 kun pidän lomaa ensin äippälomaa. Äippä pakkausta odotan innolla , vielä en oo saanut sitä.

T: Rapu82 ja nasu 27+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 16:23 Rapu82 kirjoitti:
Moikka! Koska muille on tehty vauvan paino arvioita? Mulla oli neuvola rv 26+5 ja kaikki oli ok,paitsi hb oli 111 ,sekä paino on vaan alkanut nousemaan reippaasti. Vauva oli ainakin ultrassa pääalaspäin, et ei varmaan enää kauheesti heitä kuperkeikkoja. Liikkeet on tosi vahvoja, koko vatsa hytkyy, kun oikein potkii. Työpaikalla patistetaan sairaslomalle, kun en jaksa tehdä täysillä töitä, mutta neuvolassa ei lomaa kirjotettu, kun ei kerta supistele. Jään töistä pois jo 13.2 kun pidän lomaa ensin äippälomaa. Äippä pakkausta odotan innolla , vielä en oo saanut sitä.

T: Rapu82 ja nasu 27+1
Meidän vauvan painoarvio oli rv:lla 27+0 1077g. Ja pää alaspäin oli meilläkin. :)

Rv 27+3.
 
Jaahas niin se aika taas vierähti enkä des muista milloin kirjoittelin viimeksi.
Aika menee hurjan nopeasti, kun olen viikolla töissä ja tehnyt nyt ylitöitäkin, jotta saan äitiyspäiväraha isommaksi (haen 6 kuukauden tulojen perusteella). Saa nähdä milloin sieltä jotain päätöstä tulee. Pitää soitella ensi kuussa jollei mitään kuulu.

Joukkoon on tullut uusiakin odottajia. Tervetuloa! :) Voimia teille, joilla supparit on jo pakottaneet lepoon. Vaikka matkaa on enää pari kuukautta niin tuntuu varmasti pitkältä ajalta.

Itsekin olen jo alkanut odottaa äitiyslomaa, kun kaikki on niin vaivanloista. Särkyä ei pahemmin ole, mutta väsyttää ja tympäisee, kun ei oikein mikään asento miellytä eikä jaksa kuntoillakaan yhtään ja ruokaa menisi hevosannoksia (useammankin hevosen). Nälkä ei lähde syömällä!
Miten muille on ruoka maittanut??? Onko vielä paljon himoja tai inhoja?
Mulla on suosiossa:
-appelsiinit ja jaffa-limppari (light)
- bulgarian jugortti+muussattu banaani (hieman sokeria mausteeksi).NAM
- hedelmäkarkit (ihan millaiset tahansa, mutta mutta pakko saada pari kertaa viikossa)


Kaikkea pitäisi vauvalle ostaa ja tuntuu, että rahaa saisi menemään vaikka kuinka paljon. Onneksi otin pakkauksen rahana niin käytettiin se noihin vaunuihin. Hankittu on:
-vaunut 170 euroa käytettynä huutonetistä
-turvakaukalo autoon 80 euroa kaverilta käytettynä
- vaatetta jonkin verran, että alkuun pääsee (kirrputorilta löytyi todella hyviä ja rahaa meni muistaakseni yhteensä noin 30 euroa).
- pussilakanoita pari kappaletta

ja vielä on pitkä lista kaikkea mitä pitäisi hankkia. Silmät on jo kipeenä, kun huutonetissä on tullut surffailtua ja etsittuä pinnasänkyä ja kestovaippoja ja puuttuvia vaatteita. Sitten vielä kaikki pikkuhilut ja tarvikkeet siihen.

KESTOVAIPAT Moniko aikoo kokeilla kestovaippoja tai onko jollain jo antaa hyviä vinkkejä niiden ostoon ja käyttöön????? Olen ihan ummikkona, kun tarjolla on montaa sorttia.

Neuvola oli 18.1 (silloin muistaakseni 27+3)
- hemoglobiinia ei ottanut, kun on ollut hyvä
- painoa on tullut noin 8,5 kg
- SF mitta oli 29,5 cm (eli käyrän yläpuolella reippaasti)
- sydänäänet olivat nyt 135 (vauva nukkui)
- pissa ok. edelliset bakteerit olivat hävinneet.
- ja verenpaine 103/60
seuraava onkin vasta 15.2. ja sen jälkeen alkaa 2 viikon välein. Ja äitiysloma alkaa 9.3.2007.JEE!!

VAUVAN KOKO Minua pelottaa hieman vauvan koko, kun en ole vielä sille käyrälle mahtunut. Mitään painoarviota ei neuvolantäti sanonut vaan lääkäri kuulemma tekee sen sitten viikolla 35. Toivottavasti ultraisi varmuuden vuoksi, kun ei kai se käsin vatsan päältä voi ihan oikeaan osua???? Miten teillä, joilla on jo lapsia, on mennyt tuo käyrällä pysyminen rakauden aikan? Minkäkokoisia pienokaisia tuli? Tarvitseeko olla huolissaan?

TUTUSTUMINEN SAIRAALAAN
Oletteko menossa omaan sairaalaanne tutustumaan ennen synnytystä? Meillä on neuvolan järjestämiä valmennuksia ja sitten pääsee ainakin tuonne Hyvinkäälle tutustumaan. Itse olen ajatellut mennä jo viikolla 32-33. Hieman on alkanut hirvittää se synnytys..ei niinkään kipu vaan se jälkitila sen jälkeen. Ja tietenkin mielessä pyörii kaikki se mikä voi mennä pieleen tai mitä jälkiä itseen jää synnytyksestä ja kuinka sitä paranee. No pitää yrittää olla ajattelematta liikaa.

Joku kysyi, että heiluuko maha, kun vauva kääntyilee. Minulla ainakin illalla alkaa sellainen huopaaminen, kun pikkuinen pyörii ja etsii paikkaa. Näyttää viihtyvät selkä vasemmalla puolella. Potkuja satelee kovasti ja ne sattuvatkin välillä.

Jaksamista kaikille ja olkaahan varoivaisia jos liikenteessä olette paljon. Kelit ovat olleet ihan kamalat viime aikoina.
 
Lisko
Harriet81: minulla meni esikoisen aikaan alusta asti kun alettiin sf- mittaa mittaamaan, yläkäyrällä. Painoarvio ultralla saatiin rv 36+2-> 3,4kg seuraava rv 40+2, 3,6kg ultralla ja "käsikopelolla" 3,8kg (täti luotti itse enemmän tähän käsikopelo arviointiin eli 3,8 kiloon) Poika syntyi rv 40+6 ja painoi 3320g :) Että se niistä arvioista ja tuo viikon 36+2 ultra oli sitä varten, että vauvaa epäiltiin iso kokoiseksi.

Jes, viikko siivous on suoritettu, lakanat vaihdettu ja pesty kasa pyykkiä :whistle: Pojan pienet vaatteet pitäisi laittaa laatikkoon ja varastoon, saa yhden tyhjän hyllyn tuonne kaappiin ja vauvan vaatteille tilaa.

Meiltä nyt sit puuttuu se toinen amme ja jotain pientä sälää, porukoilta pitäisi kuskata se turvakaukalo kotiin ja pestä sen päällinen, mellä alkaa olla kaikki, kunhan sit joskus saan aikaiseksi pestä nuo vauvan vaatteetkin vielä. Ai niin kaverilta pitää hakea meidän sitteri takasin ja ostan häneltä siihen sitteriin sellasen mobilen muutamalla eurolla :)

Eipä muuta, menen laittaa ne vaatteet ennen kuin väsähdän taas.

Lisko
 
moikka!!

harriet81 myös mulla meni sf-mitta koko ajan esikoisesta yläkäyrällä ja tosiaan poika painoi laskettuna aikana 3050g :D
tässä toisessa raskaudessa menee vielä korkeammalla mutta tuskinpa tästäkään vauvasta kovin isoa tulee..

töissä olin tänään ja paineen tunne alapäässä pahenee..kait se tästä joskus helpottaa.huomenna onneksi alkaa loma B) ihanaa!!!selkä oli myös ihan romuna töissä oli pakko istua välillä.

kestovaipoista..ajattelin huuto.netistä huutaa niitä vaippoja mitä äitiyspakkauksessa ja kokeilla niitä.mulla ei minkäänlaista hajua mitkä olisivat hyviä vaippoja.

eipä meillä muuta.

gismo ja pikkuinen 27+0 talvilomalla B)
 
huomenta tänne!

täällä onkin sitten aikasta paljon pakkasta.. -18 oli kun noustiin miehen kanssa ylös.. koirakaan ei tykänny olla ulkona lenkillä.. vaikka ei yleensä kylmää valitakkaan.. (ainakaan karvojen perusteella.. )

nukuin viime yön toosi toosi huonosti. vaikuttaa sitten siltä että päivystävää hampilääkäriä tilattava. :/ ei vielä kovin paha kipu mutta tuskin se siitä paranee itestääkään.
viime to kävin siellä ja lääkäri hiukan sorkki ja sanoi että ei näe sitä ihan välttämättömäksi aukaista ja ite olin samaa mieltä. mutta nythän se sitten alkaa vaivaan!! :$ :\| ei kiva ei kiva.

sitten pitäs ihan ruokakaupassa käydä mutta tuntuu jotenkin vastenmieliseltä.. miksöhän ne ruuat ei vois tulla automaattisesti kotiin jääkaappiin.. ?? :whistle: :LOL:

hauskaa pakkaspäivää kaikille!!

jalava ja smurffi 28+3
 
Huomenta vaan!

Viikonloppu oltiin mökkeilemässä,kyllä oli kivaa päästä näistä puuduttavista kotiympyröistä pois...

Vastauksia joihinkin kysymyksiin:
-Vauva heiluttaa koko mahaa ja paljon!Eilen tunki ilmeisesti jalkaa ulos,kun yhtäkkiä nousi sellanen patti mahaan!!Muutenkin maha vetää ihan omaa aaltoliikettä iltaisin.Hassua... :LOL:
-Ruokamielihaluja ei kummemmin ole,kaikki makea toki uppoais mikä ei taas mitää uutta ole. :whistle: Aion kuiteskin olla tarkkana,saikulla kun olen loppuun asti,enkä enää niin paljon liikukkaan.
-Aiotaan ostaa se kylpytuki,vaikuttaa kätevältä!
-Ikeastasaa paljon vauvakamaa,mutta lakanat ei muhun tehneet vaikutusta,mobileja löytyy ja ihan kivoja ovat.Pinniksen reunapehmustetta kävin katsomassa,mutta oli tylsän valkoinen,joten jätin ostamatta.
Raskausajan dementia kun vaivaa,niin en enää muista mistä muusta olette jutelleet/tehneet galluppia. :ashamed:

Mobilatista:Synnytyslääkäri sanoi,että sitä saa käyttää!
Hirudoidin sopivuuden sanoivat apteekista!
Mobilatia olen nyt laittanut särkeviin pohkeisiin yöksi+lisäksi pitkät villasukat(peittävät koko pohkeen!-on auttanut ja nyt saan nukuttua! =)


Pikasso&Poikanen 28+5 :heart:
 
sain sitten päivystävän ajan sinne hampilääkärille.. onneksi. toivottavasti sitten menee suhteellisen kivuttomasti. meinaan se ei tosiaan ole mitään kivaa särkyä ja kun se ei edes taukoile välillä!!

niin mieliteoista.. makea uppoaa tännekkin tosi hyvin ja varsinkin suklaa ja sitten jäätelö.. :whistle:
samoin appelsiinit ja mandariinit. mutta jaffana tai mehuna alkaa heti närästää mikä minun mielestä aika hassua.
koko liha ei oikein uppoa. jotenkin tökkii jos pitäs jotain pihviä syödä tms. niin siitä tulee jotekin paha olo. muuten kyllä kaikki ruuat menee melkein nirsoilematta. ;) syödä kyllä vois vaikka koko ajan. mutta pitää yrittää jotenkin ees rajoittaa sitten noiten herkkujen syönti.. kun liikkua ei jaksa enään samalla lailla...

pitiköhän vielä jotain kommentoida.. no tulen sitten taas kirjoittelemaan.

jalava ja smurffi 28+3
 
Lisko
Apuva, koe olisi kymmeneltä arvaatko olenko jaksanut hirevästi panostaa lukemiseen, EN :whistle: Nooh, katotaan miten käy.

Mieliteoista: kahvileipää olis pakko joka päivä saada kun kahvikaan ei maistu oikein jos ei ole mitään :eek: Jos käyn jossain kaverilla kahvilla niin, olen usein käynyt kaupan kautta ihan varuilta ostaa jotain herkkumunkkeja tms. kahvin kanssa (jos sattuu ettei kaverilla ole :whistle: :LOL: ) Jogurtit maistuu hyvin kuten esikoisen aikaankin, lämmin ruoka on taas alkanut tökkii, ei vaan maistu, mutta olen kuitenkin joka päivä jonkun verran edes yrittänyt syödä.

jalava: joo, pitäiskin ottaa yhteys johonkin kodinhoito firmaan ja tilata sieltä kauppatäti :LOL: hakisi vaan meiltä kauppalapun ja kipittäisi kiltisti kauppaan ja toisi ne kotiin jääkaappiin asti :whistle: :D Kätevää :)

Nyt menen vielä kahville ja sit jo pitää rientää sinne ettei vaan myöhästy, se oliskin harmi :whistle:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 29+5 (keskiviikkona neuvola :) )
 
Huomenta mammat. Vein äsken lapset hoitoon ja aattelin hetkin istahtaa tähän koneen äärelle kaikessa hiljaisuudessa, ennen kun painun tonne sohvan pohjalle. Tuosta sohvasta on tullutkin tämän raskauden myötä hyvin tuttu kaveri ja olisin valmis tekemään mitä vain, ettei siinä tarttis jatkuvasti pötkötellä! :/ Huomenna ois lääkäriaika jolloin tarkistavat jälleen kohdunsuun tilanteen. Supistuksia ei sairaalasta tulon jälkeen tullut ennenkuin viime yönä, ne kyllä onneks jäi aika lyhyeen. En tiiä, musta tuntuu, että tää kaveri eilen kääntyili lähtöasetelmiin (oli perätilassa viimeviikolla) tai ainaki yritti, koska nukkumaan mennessä alkoi semmonen mahan venytys ettei ennen ole ollutkaan. Se alko tosta rintakehän alta ja siirty pikkuhiljaa oikeaa puolta alemmas ja jäi puskemaan tonne oikean puoleiseen nivuseen :whistle: Mahan muotokin on ihan erilainen, oiskohan tuo sitten poikittain.....

Meillä oli vanhimmalla pojalla ihana viikonloppu kun siltä lähti eka hammas! Raukalla on ollut paineita kun kaikilla muilla eskarilaisilla oli jo hampaita lähteny mutta hällä ei..... voi sitä riemua kun tää eka hammas sitten lähtikin, sille ei ollut mitään rajaa =)

Mitähän täällä on kyselty viimeaikoina....äitiyspakkaus otettiin mekin rahana mutta nyt vähän harmittaa, kun näyttää siltä etten pääse kaupoissa edes käymään....

Vauvan kylvetys meillä tapahtuu ihan aluksi kodinhoitohuoneen altaassa joka on siis terästä niinkuin sairaalassakin. Sittenkun on siihen liian iso niin siirrytään tavalliseen punkkaan joita meillä onkin jo 2kpl. Kylvetystukea meillä ei ole mutta se ois varmaan hyvä, jossain nettisivulla näin niitä joku aika sitte. Joku kysy, että pitäskö vauvalle ostaa oma punkka jos on isoveli/sisko....meillä pähkäiltiin tota samaa sillon ku kakkonen synty mutta ei sitten ostettukaan toista. Mä pesin sen ammeen aina hyvin ennen vauvan kylvetystä...mutta tietysti jos meillä ois ollu sillon isompi pesuhuone niin ehkä oisin ostanutkin toisen niin ois voinu molemmat kylpeä yhtä aikaa?

Mitään himoja mulla ei oo ollu ja melkeinpä voin sanoa, että väkisin saan pistellä ruokaa poskeen. Siis ruokahalua ei oo yhtään! :\| Ei mun niin pahaakaan tee, mutta ei vaan tee mieli syödä. Mun täytyy siis suunnilleen pitää kirjaa syömisistäni, että tulis syötyä riittävästi. Mikähän siinäki on, kun yleensä oon ollu ihan hyvä syömään :ashamed:

Siinäpä taas purkausta tälle päivälle, lähen nyt lepäämään.
T. Hömppö rv 28+6
 
Huomanta mammat

No jo on kylmä,ukko kun lähti oli -23 astetta oli varmaan tosi kiva sen lähtee autolla kun meillä ei ole kuin yksi lämppäripaikka ja ukko kulta laittaa sen mun autolle jos meidän tarvitsee lähteä.
Laitto just töistä viestiä että piti kaivaa ihan työtoppatakki esille,ja jos me menemme pihalle laita tooosi paljon päälle ettei maito hileenny :LOL:

Pinnis nostettiin eilen sisään varastosta,meillä kun oli saatu mutta mietimme ostammeko sen brion moon fasionin joita on muuten hobby hallissa,mutta emme osta,hiomme ja maalaamme tuon helmen valkoisella ja ostetuilla sabluunoilla maalaamme kylkiin kuivioita.
Meidän pinnis on 100cm pitkä joten piti ihan pähkäillä mistä ostaa patja mutta ikeasta löytyy. Siellä oli muutakin kivaa siis netin kautta katsottuna.
Yölamppuakin olen miettinyt että pitäisi löytää,himmeä valoinen vaipan vaihtoon yöllä ja muutenkin tarvii kun syöttää jne,meillä on nytten kattovalo ja semmoinen säädettävä lattialamppu muttu liian kirkas jos yöllä sytyttää.

Tänään menee viimeinen koneellinen vauva pyykkiä(pussilakanoita)saa sitten nekin valmiiksi. Lastentarvike liikeissä on ollut aika kalliita reunapehmusteita ja petivaateita,Ikeassa ja hobby hallissa on ollut edullisempia. Pehmuste siis puuttuu,katto verhoa mietin että ostetaanko mutta ei osteta kun se sänky on meidän sängyn ja seinän välissä suht tiukasti niin se olisi vain tiellä.

Meillä on eri vannat koska isompana kylpevät samaan aikaan!

Lauantaina oltiin siellä Disney on Ice esityksessä,todella upea esitys oli,vähän oli loppu ajasta ikävää istua, 60 min ja 15 min tauko ja sitten 45 min. Autossa oli helpompi istua enkä tullut yhtään kipeeksi vaikka istuttiin 5-4h

No johan tuli taas kirjotettua, voikaamme paksusti.

Rv 30+2 Lilo ja Stitch
 
Huomenta.

Nenä vuotaa aivan mahdottomasti, yskittää, lämpöä... :/

Mielitekoja mulla ei oo kummempia, mutta söisin vaikka hevosen ja vielä siihen päälle jotain jälkkäriä :LOL: Tuntuu siis, että vatsa on pohjaton, kun tekee kokoajan jotain mieli. Toisaalta isoja annoksia kuitenkaan ei kerralla pysty syödä, alkaa sitten närästämään. Mutta nytkin on jo nälkä, vaikka aamupalasta ei hirveän pitkä aika oo.

Uus oli, ainakin yksi, tullut mukaan, tervetuloa!! :wave:

Äitsykkä oli siellä disney-jää-jutussa ollut, olis kiva kyllä ollu viedä tyttöä sinne myös, mutta täältä on vähän turhan pitkä matka...

Masun ympärys näytti olevan 108, mitäs muilla?

Huomenna olis neuvola, jos nyt oon siinä kunnos, että sinne pystyn itteni rehaamaan. Niin ja jos saan siksi aikaa lapsille jonkun tänne, en noita poikia kyllä ala mukaan ottamaan kuumeisina.

Sokeriarvoja en oo koko viimeviikolla jaksanut näitten sairastelujen takia seurata, onneksi sillon heti aluksi otin kolmena päivänä arvoja, niin on mitä näyttää neuvolassa sitten. Nyt ei oo jaksanut stressata tuolla asialla, kun ne kuitenkin näyttää ihan hyviä arvoja.

Mä taidan mennä lämmittämään vaikka teetä ittelleni, jos vähän helpottais tätä tukkoista oloa!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 30+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 09:28 Äitsykkä kirjoitti:
Lauantaina oltiin siellä Disney on Ice esityksessä,todella upea esitys oli,vähän oli loppu ajasta ikävää istua, 60 min ja 15 min tauko ja sitten 45 min. Autossa oli helpompi istua enkä tullut yhtään kipeeksi vaikka istuttiin 5-4h

No johan tuli taas kirjotettua, voikaamme paksusti.

Rv 30+2 Lilo ja Stitch
Niin siis vielä selvennykseksi että toi 4-5 h auto matka oli viime vkl kun menimme siskon luokse keski-suomeen ei tuonne hartwalille,se ois tosiaan liian pitkä matka ollut :LOL: häijyille kans parin tunnin esityksen takia.
Huomasin jälkeenpäin että sellaisen käsityksen voi saada tuosta kirjoituksesta.
 
no höh,kirjoitin kauheen pitkät sepustukset ja sit tuli joku ERROR ja kaikki hävis :headwall:

Uusiksi sitten vain

Mutzi81 (?) huomasin kyllä tuon sinun esikoisen syntymäviikot :) Oliko sinulla tiedossa että voi tulla aikaisemmin? supistuksia tms.. Vai päättikö vauva vaan haluta päivänvaloon silloin ?

Kiitti IKEA vinkistä,en ees muistanu koko ikeaa ja varsinkin kun asuu korvessa niin aika paljon tulee tilailtua.

Liitoskipuja löytyy täältäkin ja selkä meinaa hajota aina välillä ja uni vaikeudet on niin rasittavia,että pää hajoaa niihin.
Supistuksia tulee edelleen,välillä hieman pelottaa ku vauva jo niin alhaalle,että jos päättääkin syntyä jo..En oo viel henkisesti valmistautunut synnytykseen,se pelottaa tosi paljon :/
Toivottavsti valmennuksesta on hyötyä siinä

Mä aattelin ostaa ihan sellaisen perus ammeen ja keltaisen niin sopii sitten molemmille ;) Ja sitä äippä pakkausta oottelen,tulis vaan jo..

Mulla ei oikeen oo ollu mitään himoja,mutta nyt joulun jälkeen kiloja on alkanut tulemaan kunnolla! Vähän kyllä ahdistaa mutta uskon ja toivon et niistä pääsee eroon,toivottavasti :)

Nyt en enää muista mitä kaikkee kirjoittelin tuossa aikaisemmin,mut palialen asiaan myöhemmin.
Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Niina 30+0 ( Jee)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 11:11 niina22 kirjoitti:
Mutzi81 (?) huomasin kyllä tuon sinun esikoisen syntymäviikot :) Oliko sinulla tiedossa että voi tulla aikaisemmin? supistuksia tms.. Vai päättikö vauva vaan haluta päivänvaloon silloin ?
Mulle tuli paha raskausmyrkytys rv:lla 27 joka huomattiin ihan tavallisella neuvolakäynnillä. Kaks viikkoa osastolla ja sit tehtiin sektio vauvan ja minun voinnin huononemisen takia. 2kk oli teholla.

Hieno päivä mut aikas kylmä.. Pojalla vieläkin nuha ja yskä ja nyt on minullakin kurkku kipeä. :(

Rv 27+4.
 
Millaisia oireita on tullut raskausmyrkytyksessä?


Mulla on nyt parina iltana ollut huonoa oloa(en siis tarkoita,että liittyisi mitenkään r.myrkytykseen!),enkä oikein tiedä mistä tulee.
Joskus tullut myös istuessa,alkaa "keinuttaa".
Voikohan hemppa heitellä?
Rautaa en vielä ole syönyt.

Mahan mittasin,sitä ei ole tullut tehtyä-95cm mitattuna remonttireiskojen mitalla. :p

Jano on muuten kova pitkin päivää,tosi paljon tulee juotua.Enemmänkin menis,jos maha vetäis...Mutta tuntuu,että joskus vesiraja on noussut jo tohon kurkkuun asti ja meinaa ihan ylös tulla! :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 12:08 niina22 kirjoitti:
Mutzi81:
Hyvä et kumminki kaikki meni parhain päin :hug: Sen takia vain kyselin koska oma toukka meinaa vissiin tulla aikaisemmin ulos :\|
Hyviä vointeja sinulle!
No toivottavasti vielä pysyisi masussa! Vaikka aikas hyvät viikothan sulla alkaa kohta olemaan. Ootko saanut painoarviota? Meidän poikahan painoi tosi vähän, eli 970g. Tälle vauvalle painoarvio oli nyt rv:lla 27+0 1077g, et isompi on jo nyt. :)

Niin ja oireista.. eli kohonnut verenpaine, näköhäiriöt, turvotus, ylävatsakivut(tai sellanen pantamainen tunne), päänsärky, valkuainen plussilla. Mullahan ei oireita ollut, tuli vasta sit osastolla.<br><br>
 
Mutzi81
Joo,siis painoarvio oli viime viikolla 1,6 kg ja lääkäri vaan totes et ihan normaali paino viikkoihin nähden. Tuntu jotenkin vaan niin isolta,mut ehkä parempi näin päin. :)
Ja näitä supistuksia on tosiaankin tullut jo yli 2 kk ja tuntuu et jotenki pahenee vaan.

Mut eiköhän tää tästä vielä jatku ja tosiaankin alkaa noi viikot näyttää jo aika hyvältä :whistle:
 

Yhteistyössä