*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Huomenet kaikille!

Täältä taitaa palsta hiljentyä jouluksi..
Tänään vielä pitäis töissä käydä ja sitten pitkä loma..Ja ehkä sitten tammikuun puolella jo sinne saikulle...
Nyt ei passais tulla pyörrytysoloa kun on täys päivä ja työntekijäkin on kotonaan jo joulun vietossa...
Kai kela on tänäänkin auki...?Ajattelin nakata ton hakemuksen sinne ja samalla hakea sille ajalle sitä kht tai mitä lisää siitä nyt sitten vain saakin..

No,mutta nyt ei taas oikein juttu luista joten toivottelen oikein ihanaa rauhallista ja kaunista joulua kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 23+5
 
Allusmamma ihana masu, ja... the Napa!! :D

Mä ainakin yritän olla palstalla aina kun kuuluvuutta riittää! Ollaan Rukalla, ja tää mökki on just sopivasti 3G alueen ulkopuolella ja vissiin muutenki aika korvessa, joten netin nopeus on 10kb/s. :kieh:
Tähän mennessä ollaan lähinnä syöty ja nukuttu. Mun isä lähti just lenkille katsastamaan hiihtolatuja, ja sit ku se tulee takaisin niin mennään koko porukka (mun vanhemmat ja mies ja minä siis) hiihtämään sellanen joku lenkki minkä varrella on kuulemma hyvä lättypaikka. :D
Eilen tuli käytyä lumihangessakin saunasta, ihan iloisesti edelleen Punkero potki sen jälkeen (muutenki ollu ihan järjettömän aktiivinen pari päivää..) joten en ehtiny jäädyttää sitä. ;)

No mutta. Pitää ehkä lähteä vaihtaa hiihtovaatteita tästä..

Laala ja Punkero rv 22+6
 
Olipas uni viime yönä

Synnytys kesti 1-2 tuntia ja yhdellä ponnistuksella oli vauva ulkona. Ultraveikkauspoika olikin tyttö.
Kyllä kelpais mulle tuollainen synnytys. Esikoisesta oltiin laitoksella n. 1,5h synnytyksen alettua ja olin 7cm auki, kesti yhteensä 6,5h (sisältäen 42min ponnistuksen).
 
Huomenta mammat =)

IHANAA kun on jouluviikko, enää 2pv töitä tänä vuonna ja joulu kohta :D :xmas: Toimistollekaan ei tarvi enää huomenna ajella, kun oon etänä... Aattelin paistella laatikoita siinä samalla, saas nähdä millä teholla töitä tehdään :whistle:

Mekin saatiin vkl jouluvalmisteluja kovasti eteenpäin. Jaettiin siivousta useammalle päivälle ja vihdoin eilen tuli sen osalta valmista, huhhuh. Myös kuusi kannettiin sisään ja tuli upee, tai ainaki hyvin jouluinen :D Tehtiin myös pipareita ja söin ehkä puolet siitä taikinasta, ennen ku päätin pakastaa loput et ois jotain mitä leipoo joulunaki... Oli vaan niiiiiin hyvää :p Mä aion muutenki herkutella urakalla jouluna ja pistää kaikki extrakilot raskauden piikkiin, tietty!! :D Voi kyllä kostautua tammikuun alun neuvolassa mm. sokrutestimääräyksellä mut se on sit sen ajan murhe...

Palsta tästä varmaan entisestään hiljenee joten toivotan tässä vaiheessa hyvät joulut kaikille jotka vielä täällä ehtii käväiseen! Itse tietysti roikun täällä koko joulun... Ollaan kotona ja max metromatkan päässä anoppilassa + kavereilla, siinäpä meidän joulureissailut.

t. manna + lilli 25+5

Janiin, tänään tasan 100 pv LA:an, joten sen kunniaks tämmönen hieno tikkeri, jonka melkein ite osasin tehdä. No, mies sen tais tehdä, mut mä valitsin värit ja figuurit!! :D

 
Heipä hei!

Tosiaan täälläki ollaan jo joulun vietossa, mutta vanhemmilla on oikein hyvin toimiva netti niin enköhä mä täälläki kirjottele :). Ihan putkeen on reissu tähän asti menny. Perjantaina tultiin ja lauantaina huomattiin et isoimmat paketit jäi Helsinkii :headwall:. No lähettiin ajaa eilen Helsinkii ja takas tänne. Siinä se päivä sit meniki somasti.

Kävin vaa'alla ja huomasin et viime neuvolasta oon jotain kilon kevyempi. Sit tietty aloin huolestuu et kasvaakohan jeppe siellä mahassa mut kyllä masu on kasvanu ja potkut vahvistuu koko ajan että ehkä sitä painoa ei niin kannata kyylätä!? Onneks neuvola reilun viikon päästä niin pääsee tästäki keskustelee. Luulen kyllä et se kilo tulee tuplana täs joulun aikana takasin B).

Jouluja kaikille!

Säde ja poitsu 24+3
 
Huomenta mammat. =)

Kävin tuossa kelan sivuilla ja hihhei.. oli tehty jo päätös äitiysavustuksesta, joten nyt alkaa odotus että saapi pakkauksen kotiin. :xmas:
Melkein luulin jo että oli tehty päätös äippärahastakin, mutta rupesin katsomaan tuota äitiysloman alkamisaikaa ja se oli 27.2. kun pitäisi olla 25.2. vaan tutkailtuani tarkemmin niin sinnehän oli ilmestynyt päätös vuodelta 1996. :whistle:
Eli odotellaan oikeaa vielä. :D

Meillä joulu menee tuttuun tapaan mummin luona ja koska sielläkin on kone niin enköhän minäkin täällä pyörähdä vielä. :saint:

Mutta toivottelen jo oikein hyvää joulun aikaa[color] meille kaikille.


Ruttana & Beanie 25+5 :heart:
 
Jeps.Joulupuuhat täälläkin..kuusta ei tule kun ollaan koko joulu pois kotoa.Onneksi,pääsee aina valmiiseen pöytään jne..

Kävimpä kaupassa tänään,apua,meinas hermot palaa kun ihmiset niin töykeitä että huh.Mutta nyt ei sitten tartte ko joskus ensi vkolla ehkä.

Omaa napaa.Vaavi potkii ja lyö :D Joten eiköhän kaikki ole hyvin.Odotellaan koko ajan että koska kaverit ilmoittaa että heidän poju on tullut maailmaan kun laskettu pv oli jo vko sitten=)Toivottavasti eivät kuitenkaan aattoa vietä synnytyssalissa=)

milky 22+3
 
paljon olisi vielä laittamist ja tekemistä, mutta pariin vuoteen en ole ollut näin kovassa flunssassa, joka iski juuri nyt. Paria päivää ennen joulua :'( Mutta tää mamma ei pysty/jaksa tehdä mitään. Menee varmaan joulu sängyssä maaten.

Hyvät joulut kuitenkin kaikille :) :heart:
 
ruttana milloin sä jätit kelan paperit? mä himoitsen sitä äitiyspakkausta ja odotan kieli pitkällä päätöstä sen osalta :p meillähän LA sama ja hki kotikunta, niin päättelin että jos ollaan samoihin aikoihin paperit jätetty, niin pitäs paketitki apaut yhtä aikaa tulla :D mun paperit on kai lähteny HR:stä 10.12. kelaan...

mammanen lepää ja parane pian! toivottavasti et koko joulua joudu sairastamaan.

mun pitäs hoitaa ennen joulua, eli huomenna, vielä vauvan vakuutus kuntoon. on ollu ihmeen vaikeeta saada vakuutusyhtiön ihmisiä kiinni ja jääny nyt ihan viime tippaan tää. mullahan alkaa jouluaattona 27. vko ja se on viimonen vko ku näitä vakuutuksia joissain yhtiöissä syntymättömille vauvoille vielä myönnetään. älkääs te jättäkö yhtä myöhään ku me! paraski mä sanoon :whistle:
 
juu kyl mäkin täällä roikun kun kotona ollaan.

saako joulun perua?? |O |O mä olen nyt 3 päivää valvonu ja tilanne näyttää tosi huonolta. miten tässä mitään joulua pystyy viettämään :'(
mä en ymmärrä mikä tolla pojalla taas on?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttana milloin sä jätit kelan paperit? mä himoitsen sitä äitiyspakkausta ja odotan kieli pitkällä päätöstä sen osalta :p meillähän LA sama ja hki kotikunta, niin päättelin että jos ollaan samoihin aikoihin paperit jätetty, niin pitäs paketitki apaut yhtä aikaa tulla :D mun paperit on kai lähteny HR:stä 10.12. kelaan...
Mä vein paperit itse kelaan ja omilta sivuilta tarkistin että olivat laittaneet 9.12. päivän, jolloin asiakirjat ovat saapuneet, että silloin se kait oli. :saint:

Käy kurkkimassa pankkitunnuksilla kelan sivuilta mikä sun hakemuksen tilanne on. ;)

 
ruttana kiitos :flower: nyt heti kelaan :p

MUOKS ei ollu muuta tietoa kuin että paprut saapuneet sinne... varmaan käsittelyssä, eli päätöstä odotellaan vielä. juu, "vähä" kärsimättömänä täällä =)
 
Voi Mammanen toivottavasti joulu ei mene sairastaessa... :hug:

Mua jännittää joulu jo kauheesti ei muuten mutta ne ruoat!!Rakastan jouluruokia :p Mennään mun äidille aattona ja j.päivänä miehen vanhemmille niin ei oo kotonakaan mitään ruokia.Ei jaksa enää oottaa. :D
Huomenna pitäs vielä kaikki lahjat ostaa..taas viime tingassa niinkuin aina(viime jouluna ostin aattona lahjat :p )
Vihaan ostaa lahjoja kun en ikinä keksi mitään..Miehelle aattelin tehä sellasia kortteja esim.hieronta,tiskaus tms. mitä se voi sitten aina "käyttää" kerran jos ei esim. jaksa tiskata kun on sen tiskivuoro tai sitten jos pyytää hieronnan niin mun on pakko tehdä se sitten sillon :) Jotain pitäs kyllä ostaakin kun tiedän että saan siltä ainakin jonkun riipuksen kun se osti mulle viime jouluna v.kultaisen kaulaketjun mikä oli ollut niin kallis että ei ollut ollut varaa enää riipukseen :whistle:

Hyviä jouluja kaikille!! :xmas: :xmas: :xmas: Mäkin täällä varmasti pyörin koko joulun mutta niille toivottelen ketkä "lähtee pois jouluksi" :D

Misstar 25+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttana kiitos :flower: nyt heti kelaan :p

MUOKS ei ollu muuta tietoa kuin että paprut saapuneet sinne... varmaan käsittelyssä, eli päätöstä odotellaan vielä. juu, "vähä" kärsimättömänä täällä =)
Ollos hyvä vaan. :)

Eiköhän se sieltä tule.. jos sulla ei vielä lue päivämäärää sieltä milloin on paprut saapunut niin ei vissiin vielä ole virkailijan käsittelyssä, mutta ei mulla siitä kauan mennyt kun päätös oli tehty (siis päivämäärän ilmestymisestä), joten toivotaan ja jännätään yhdessä koska pakkaukset saadaan. :xmas:
 
Tuli sitten kättäriltä nyt tässä iltasella soitto, jotta pitäisi huomenna mennä antamaan pissanäytteestä kontrollinäyte, koska oli joku bakteeri siellä oli raja-arvoilla.
Toivottavasti ei nyt kuitenkaan olis mitään tulehdusta. :/
 
Kiitokset Manna8, MisStar ja Ruttana :heart:

Kyllä tää tästä. Sais jollain pullosudilla korvia rassata, kun kutina on kamala. Nenän kautta ei hengitys kulje yhtään, huulet halkeaa kuivuudesta (mikään ei tahdo auttaa), pää on niin raskas ja painava... Tylsää...

Jospa huomenna olisi parempi päivä jo.

Positiivisin odotuksin mammanen :snotty:
 
juuri näin! kävin just kaverilla vaa'assa ja painoo on nyt tullu kaikenkaikkiaan 9 kiloa!!!! ja nyt on kuitenki vast viikot 22+3 menossa,että näin! |O perkele en uskalla syyä enää mitää! en vaa ymmärrä mihi se tulee?? ei miulla oo ku masu kasvanu, no tietyst lantio levinny vähä mut silti! |O juma et miuta kiukuttaa! purkautu sit iha itkuna äske koko ahistus.. :(
sori oma napa,muilla on paljon suurempia huolia varmasti.. :(
 
AAM
Mammanen :snotty: :hug: i feel for juu.. täällä tauti jo melkein taltutettu..

Hani- voi rähmä taitaa olla pikkukundi teillä "siinä" levottomassa äitistä alkuirtautuminen alkaa iässä... :hug: koeta saaha nukuttua ja nautittua Youlusta eniweis :)

Ruttana toivotaan että turha huoli sun näytteistä.. ja jaahassulla oli levoton uni :D mä näin knas jonkun synnytysunen täss äpari päivä sitten mut muistais vaan kuak sen lapsen siinä synnytti ja mitä tapahtui.. ärsyttävää.

ON : Antibioottia vaan niin että The Napa ruskaa :LOL: *napafobia, koskien siis omaa napaa vain :whistle:* : SEKO SIIS :D

Tänään tehty elämän ekan kerran kinuskia/toffeeta ja ihan glukoosijauhetta kävin apteekista hakemassa sitä varten :) 2,92 maksoi 4 tl... ja maustoin vaniljaesanssilla.. suht lämpimänä oli hyvää mutta saa huomenna nähdä miltä loppujen lopuksi maostui ja oli muuten uskomattoman vaikeaa löytää karamallivuokia :/ |O saakelin prisma omenassa ei moisia ominut valikoimiinsa ja tiimarista ja cittarista sekä tarjoustalosta olivat loppu. Pitääkin olla myöhässä.. no löysin sit toisesta prismasta semmoi kynttilävuoka systeemejä ja myyjä sanoi että ajaa saman asian :D no ei muuta ko paketit ostoon ja testiin. Saa nähdä mimmoi viritielmiä pukkaa huomenna.. ainakin hyytyi nopsaan hyvä ko kerkesin pähkinöillä koristella.. :xmas:

Masu pitää kauhiaa elämää, esikoinen ei malttaisi olla kiipeämättä syliin ja kun tulee massu lähellä niin alkaa mieletön muksiminen vähänkään jos tuo pitää ääntä Allu siis.. taitaa masuvaltiatar pitää tulevasta isoveljestään :heart: tai ainakin äänestä :)

AM & Hippunen 24 poks :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
juuri näin! kävin just kaverilla vaa'assa ja painoo on nyt tullu kaikenkaikkiaan 9 kiloa!!!! ja nyt on kuitenki vast viikot 22+3 menossa,että näin! |O perkele en uskalla syyä enää mitää! en vaa ymmärrä mihi se tulee?? ei miulla oo ku masu kasvanu, no tietyst lantio levinny vähä mut silti! |O juma et miuta kiukuttaa! purkautu sit iha itkuna äske koko ahistus.. :(
sori oma napa,muilla on paljon suurempia huolia varmasti.. :(
äh anna ziki olla :) se on vaan extrajouluglögiä mikä on kertynyt elimistöön :hug:
se masu asukki on itseasiassa kasvanu varmaan aika paljonkin mutta se on voinut se lisä(ilo)kilo tullut tisseihin, takaosaan, reisiin (niinko mulle :kieh: ) lantioon (niin täällä sinne kans) mä oon tätä päärynävartalo tyyppiä :whistle: kun painonlisääntymisestä puhutaan.. siksi en uskalla meitin vaaalla käydäkään homehtukoon tuolla kylppärin nurkassa.. |O saa olla "ylläri" aina neuvolassa.. ei tartti panikoida etukäteen.
 
Hei kaikille mammoille ja hyvää joulua!!!

Mie oon ollu tässä pari viikkoa melkein totaalisessa netti pimennossa (tietokoneen ollessa rikki on pleikkarilla voinut käydä netissä, mutta eipä sillä ole viitsiny alkaa kirjotella mitään kun siinä ei ole näppäimistöä...Onneksi tietsikka nyt kunnossa)

Tuossa teillä on ollut puhetta jouluvalmisteluista, niin tämä mamma selvisi joulusta lahjojen ostolla ja pienellä leipomisella (lapset toki seurana leipomisessa)...Mein lapset (5v ja 3v tytöt) antoi mulle pikku joulu yllärin ja tekivät joulu siivouksen, keräsivät tavarat paikoilleen, imuroivat ja luutusivat (lattian luutuamiseen halukas osallistuja oli myös meidän 2v pikku-ukko) Tänään aikoivat vielä tehdä kaiken toistamiseen , mutta saas nähdä...Kun yleensä noi mun pikkuset ei oo kiinnostunu siivoomaan mitään, taitaa lapsilla olla joulumieltä :D
Mies hoitaa meillä tuon ruuanlaitto puolen (kuten yleensäkkin).
Joten pienellä vaivalla tämä mamma pääsi :LOL:

En jaksanut vielä lueskella kaikkia teidän kirjoituksia joten kirjoitan omaa napaa hieman :D

Ultrassa käyty (rv20): Masussa kaikki rakenteet ok. Sukupuoli varmistui pojaksi ja paino arvio pikkusella oli n.380g...Harmitti vaan kun ei ultra kuvia saatu, ultraava kätilö unohti ottaa ultra kuvat kaiken kiireensä keskellä...
Neuvola käynnillä terkka kehui lasta hyvin vilkkaaksi kun ei sydänääniä meinannut saada mitattua kun pikkunen kokoajan heilui :LOL: sf-mitta oli 17cm, painoa itselle on tullut kaiken kaikkiaan reilu 10kg...joka paikasta on tullut levettyä =)


Tiive ja Jooseppi rv 22+1
 
Lainaan näin, kun ei onnistu muuten...

Eli Zikiziki: kävin just kaverilla vaa'assa ja painoo on nyt tullu kaikenkaikkiaan 9 kiloa!!!! ja nyt on kuitenki vast viikot 22+3 menossa,että näin


Hey... No hätä. Tiedän, että ahdistaa ja ottaa päähän. Mä kuulun kanssa noihin painon kerääjiin. Ja suututtaa ihan kamalasti, kun joku vihjaakin sinne suuntaan... Siis sukulaiset kauniisti sanoneet, että tyttö taitaa mahassa kasvaa kauniisti ja hyvin, kun äitee pyöristyy nätisti :(

Meinaan itkuksi vääntää, kun olen niin lyhyt tappi, että kaikki ylimääräinen näkyy ja tuntuu. Kirjoittelinkin alkuraskaudessa ketjuun, että viime raskaudessa kiloja tuli 23 ja mua syyteltiin neuvolassa syömisestä. Liiasta sellaisesta.

Pidin tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja sitten mulle alettiin sanomaan, että tarviin enemmän ruokaa ihan vauvan kehityksen vuoksi. Ja olinkin loppuraskaudesta osastolla, jossa ruokavalioksi pyysin 1400kcal/pvä. Normi suositus olisi ollut 1800kcal/pvä ja imetyksen yhteydessä 2000kcal/pvä. Ihmettelivät, että kuinka oikeasti en syö enempää. Mutta mä olin kylläinen siitä annoksesta... Osastolle jouduin siis raskausmyrkytyksen vuoksi. En niiden kilojen :)

Imetys vei kaikki kilot mennessään ja olinkin reilut 6kg hoikempi imetyksen lopetettuani kuin ennen raskautta. Se eka raskaus vaan otti lujille, kun neuvolantädiksi sattui kokematon, nuori hysteerikko, jonka mielestä kaikki oli pahasti pielessä mun kohdalla. Oli tosi rentouttavaa mennä sinne käynnille, kun täti jo huokasi ovella, että "taas ne sun paineet on varmaan katossa". Mieskin oli ihan vihainen käynneillä mukana, että ketään ei voi kohdella näin...

Onneksi tässä raskaudessa kaikki on mennyt hyvin ja ihana neuvolantäti. Oikein asiallinen ja ymmärtäväinen. Voisin lähettää hänelle halaukset :heart: Siis kerrassaan mahtava. Nyt otin itse puheeksi painoni, joka taas on pompannut kamalasti. Hän sanoi, että taidat kuulua vaan siihen ryhmään, jolla paino nousee. Ja sanoi, että hän ei olisi huolissaan, kun viimeraskaudessakin kilot hävisivät nopeasti :) Toisille kuulema käy näin. Valitettavasti mä itse en kuulu niihin onnellisiin, joiden paino laskee alkuraskaudesta ja ovat kauniita ja sopusuhtaisia koko raskauden ajan.

Nimittäin mulla rv25+4 ja painoa tullut lisää 10kg. Jee...

Systerillä nousi paino +30 kiloa raskautensa aikana ja on hoikka kuin mikä nykyään. Eli meillä on suvussa joku ihme geeni. Pakko lohduttautua tällä :D

Mutta voimia sulle. Tiedän tunteen...
 

Yhteistyössä