Huhtikuun hurmurit 2016

Aatella niin se vaan aika kuluu ja pähkinäpuullakin on taas vauvan tuoksuista aikaa siellä :love:

Kiva kuulla pitkästä aikaa norappin kuulumisia :)

Mä aattelin tilata kakun, en jaksa itse leipoa :D Sitten kaverin kanssa tehdään juustosarvia ja suolainen piirakka. Sitten varmaan teen vielä juustokakun tai kuppikakkuja en oo vielä päättänyt tätä :ROFLMAO: Sitten varmaan vähän keksiä ja karkkia.

Keskiviikkona oli tosiaan se neuvola ja kaikki oli kunnossa :) Fyssarille ei tarvii mennä, kun on oppinu nyt seisomaan itse ja istumaan. Pituutta oli melkein 73cm ja painoa 8200g :) Seuraava neuvola on sitten melkein heti synttäreiden jälkeen.

Hyvää viikonloppua kaikille :love:
 
Kiva Pippuri että kaikki hyvin siellä :)

Meille tulee ihan muutama vieras, en jaksa mitään megasynttäreitä varsinkaan näin paksuna. Kolme mun kaveria (joista yksi kummi) ja yksi lapsi. No, tulis varmaan enemmän jos asuttais siellä missä mun kaikki kaverit ja perhe on, mutta tääkin riittää. En enempää edes kutsunut. Vanhemmat tulee myöhemmin käymään. Tosiaan tilattiin kakku konditoriosta. Sitten tehdään jotain ruokaa esim. muikkuja, kun synttärit on lounasaikaan. Pöytään erilaisia hedelmiä ja ehkä vois jotain vielä leipoa tai jotain naposteltavaa hommata. Katsotaan mitä muuta keksii. En viitti noille lapsukaisille mitään liian sokerista tarjota. Kakun sisällä on mangomousse eikä sokerimassaa tarvi antaa siitä päältä ollenkaan, kermavaahto ei oo niin paha. Ilmapalloja vois ostaa ja kivaa lastenmusiikkia laittaa soimaan. Oon Spotifyihin koonnut jo listaa.

Mun mielestä on vähän hassua kun tuntuu että lasten synttäreistä on tehty nykypäivänä niin mahtipontisia. Siis se on ihan ok jos jaksaa ja haluaa järkätä isoa, mutta jos niistä vedetään ihan hirveetä stressiä ja ikään kuin kilpaillaan ja arvostellaan, niin sit ei oo kiva. Muistan itekin lapsena kun meillä oli aina isot synttärit, mutta ei siinä mielessä että olis ollut jotain ekstrasuperhyperhienoa, vaan että oli ihana äitin leipoma kakku ja muuta tarjolla, kaikki pihan naapurit ja kaverit kutsuttiin ja sit leikittiin paljon esim. piilosta ja sokkoa, ja oltiin vaan yhdessä. Ja oli tosi kivaa kaikilla.

Meidän pikku poju pissas eilen ja kakkas tänään pottaan, jippii :love: Ruuan ja/tai unien jälkeen on hyvä kokeilla. Tuolla se nyt nukkua tursottaa parvekkeella. Oon miettinyt että missä se nukkuu kun tulee lämpimät kelit kun nykyään nukkuu aina päikkärit ulkona ja selvästi tykkää kun on puettu ja laitettu makuupussiin ja ilma viileä. :eek: Mites muilla?
 
Moikka! Mulla nyt on jääny vähä kirjoittelu, meillä neidillä on selvästi unentarve vähentynyt, max 2lyhyet tai 1pitkät kun päivällä nukkuu, niin menee sitten hyvissä ajoin, esim klo 21 nukkumaan kuten tänään. Jos vikat päikyt nukkuu iltapäivällä, niin uni ei hevillä tuu ennen 22-23. Ja musta tää tän päivän rytmi oli esim aika ok, heräsi 7.20 (no voitas kyllä pidempäänkin nukkua; ), päikyt 10.30-12.30. Yöunille klo 21. Aika pitkän pätkän jaksaa siis jo valvoa! Riippuu toki miten on päivällä aktiviteettia, tänään oli kotipäivä, eli ulkona pulkkailua ja sisällä puuhailua. Kerhopäivöt sit on semmosia, että kyllä ne kahdet päikyt monesti tarvii.
Nii jääny tosiaan kirjoittelu, kun nyt iltaisinkaan ei oo ollu niin mahkuja, kun neiti valvonut, ja päikyillä aika menee kodonhoitohommissa. Yritän välttää tän kännyn pläräilyä kun neiti valveilla, kun kovasti sitä tää kiinnostaa ja tiiän ettei oo hyvä olla somessa ainakaan kovin paljon vauvan seurassa.

Mä varasin viime viikolla neidille 1-wee neuvola-ajan, menee nyt pääsiäisen jälkeen viikolle, kun en halunnu neidin synttäriviikolle tai sitä seuraavalla kun neidin kummien synttärit, kun jos niistä rokotteista tulee jotain lämpöä jne. . Ja 1-wee valokuvaus ajan varasin myös sille juhlaviikolle♡ meillä on sit 1-wee juhlat 8.4 la, isovanhempia, kummeja, -neidin serkkuja ja meidän muuta lähipiiriä on tulossa, jos vaan kaikki pääsee tulemaan. Mut ei pidetä kovin isoja, kun meillä on nii vähän tilaa kun kaksiossa asutaan. Mutta täällä kotona kuitenkin halutaan synttärit pitää♡ Pähkinäpuu: kyllä mustakin ei sitä liikaa tai mitään megapartyja tarvi tehä, enkä tiedä nauttiikokkaa se vauva semmosesta. Mutta ymmärrän hyvin että vanhemmat semmoisia haluaa myös järkätä. Enkä ite ainakaan Vertaile juhlia, millaiset kelläkin on. Tärkeintä on että ovat sen oman perheen näköiset ja välillä on mahdollista järkätä isompia välillä pienempiä. Mutta ei se koko kerro siitä Rakkauden määrästä vauvaansa kohtaan♡♡
Ja vau, teillä pikkuinen jo iso, -kun pottaankin ite tekee !♡

Meillä on alettu päästämään vähä irti välillä jo tuesta, jaix! :D
Ja meillä Istuin vaihdettiin jo oisko ollu joulukuussa turvaistyimeen, siis kaukalosta siirryttiin isompaan. Kun tuntui että neiti oli jo liian iso tohon britaxin kaukaloon. Niin ostettiin Cybexin Sirona, olihan se kallis mutta vähä edullisemmin sai kun tilattiin Saksasta ja se menee sit 4vuoteen asti. Ja sitä voi kaltevuutta säätää ja
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
pähkinäpuu: minä kans oon miettinyt että miten meidän päiväunien käy kun kesä tulee. Asutaan kerrostalossa ja meillä on lasitettu parveke,johon paistaa aurinko just päiväuniaikaan, joten ei mitään mahdollisuuksia ulkonanukkumiseen varmaan enää toukokuussakaan jos tulee lämpimät kelit. Joskus kun oon koittanut sisällä nukuttaa, niin nukahtaa kyllä hyvin,mutta nukkuu sen 1 unisyklin eli noin 40min, ihan max 2 unisykliä,ja ne unet on siinä sitten. Vaunuissakin usein herää kyllä pari kertaa kesken unien,mut pienellä vaunujen heilutuksella nukahtaa aina uudestaan ja nukkuu sen noin 2,5h. joskus vaan pari tuntia, ja joskus puolestaan nukkuu jopa 3h. Meillähän ollut jo pitkään nää yhdet päiväunet vaan. Yöunirytmi on vähän myöhäistynyt,että usein menee nukkumaan vasta lähemmäks 21.30, ja aamusta heräillään puoli kasin maissa,välillä jopa kasiin asti nukkuu. Tämä oikein hyvä.

Meille tulee noin 20 vierasta synttäreille, ja se on se "minimimäärä" millä nää kekkerit saadaan pidettyä, siis että siihen sisältyy vaan nää pakolliset,eli kummit perheineen,mummot ja ukit yms. ei oo ketään kavereita tulossa tms. en jaksa minäkään mitään isoja juhlia,tossa on jo ihan riittämiin. Ukki tekee täyte-,ja voileipäkakut. Saaks teillä muilla synttärisankari syödä jo ihan sokerista täytekakkua yms. ? meillä saa, on muutenkin vähän annettu maistaa jo kaikkea herkkuja,jätskiä yms. :D

Meillä siirryttiin nyt tavan maitoon,eilen meni viimeinen korvikeliru kevytmaidon seassa.
Potalla on istuttu jo kohta puoli vuotta, sinne tulee päivittäin saldoa useammat pisut ja kakatkin useimmiten.
 
Meilläkään ei oo mitkään isot synttärit tulossa. Mun porukat, miehen porukat ja siskot ja miehen ukit ja mummot ja sitten neidin kummit. En oo ketään kavereita kanssa kutsunut. :)

Meillä mennään vieläkin kaksilla päikkäreillä. Yhdet on 30min yleensä ja toiset 2h. Riippuu aina vähän.

Me ostettiin eilen potta ja pitäs varmaan ruveta harjoittelee potalla käymistä :D

Kyllä mä ajattelin antaa neidille synttäreillä maistaa kakkua ja on se jo vähän maistanu jätskiä ja suklaata :D

Musta tuntuu, että meidän neiti on jotenkin jäljessä kehityksestä. Vaikka neuvolassa ei oltu siitä huolissaan, mut silti... :(
 
Meillä tulee tosiaan myöhemmin isovanhemmat käymään sitten. Pitäis 1-v valokuvaukseen varata aika. Mitenköhän se sujuu kun on vieras kuvaaja ja tilanne :D No, taitava lapsikuvaaja varmaan saa lapsen rentoutuu. Mulla olis yks huippu tuttu ammattilaisvalokuvaaja kotiseudulla mutta liian kaukana lähtä sen takia sinne..

Meillä on nyt otettu muutama askel ilman tukea ja hirvee reeni päällä. Nousee koko ajan ilman tukea seisomaan ja patsastelee siinä ylpeän näköisenä nauraen :giggle: Harjoittelee tasapainoa ja vahvistaa niitä lihaksia jotka auttaa sitten kävelee.

Mites muilla yöheräämiset? Mä oon suht. tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen. Saattaa välillä herätä parisen kertaa inahtaen, mutta nykyään ei useinkaan tarvitse enää tissiä, tutti ja kosketus riittää. Joskus nukkuu aamuun asti. Mutta meillä herätään hirveen aikasin! Seiskalta useimmiten, tänään jo puoli 7 ja onkin nyt jo päikkäreillä. En tiiä auttaisko jos laittais pimennysverhon? Jos herää valoon.

Voi Pippuri eiköhän ne tarvittavat taidot tule teillä sitten omalla ajallaan, jokainen kehittyy vähän eri vauhtia riippuen monesta asiasta. Ei se tarkoita että teillä olisi mikään vialla. Mutta ymmärrän toki huolen ja pitäähän noita vähän kuitenkin tarkkailla. Tietty jos oot oikeesti tosissaan huolissaan, niin ilmaise vielä enemmän neuvolassa asiasta?

Ai että kun tää typy täällä mahassa on niin villi :p Ja on kyllä ihan eri tavalla supistuksia kuin viimeks, hirveen herkässä... Jospa se kuitenki ois siellä täysaikaiseen asti.
 
Pähkinäpuu ajattelin varmaan ehkä sitten 1-vuuotis neuvolassa kysellä näitä juttuja, jos vielä silloin häiritsee. :D Tietysti tiedän, että jokainen kehittyy omaa vauhtia ja varmasti ne ois neuvolassakin laittan fyssarille, jos ois ollu huolta. Tuntuu vaan oudolta, kun kaikkien muiden 1 vuotiaat kävelee tukeavasten ja näin.

Mä en ees muista milloin meillä ois yöllä herätty, joskus saattaa itkee yöllä ja tutilla rauhottuu takasi nukkumaan. Oon kanssa huomannu sen, että kun on alkanut olla valosampaa niin herätään aikasemmin, joskus saattaa pienen hetken valvoo ja nukahtaa uudestaan :D Pimennysverhot aatelin varmaan ostaa ite makkariin nyt viikonloppuna.

Meillä mies sai töitä taas niin on tuntunu oudolta ite hoitaa taas kaikki kotihommat :D Mutta onneks töitä sai, kun mäkin oon työttömänä kotona.
 
Mäkin suunnittelen jo synttäreitä, vaikka ne on vasta huhtikuun lopussa. Pitää tunnustaa, et olen hifistelijä kakkujen yms. suhteen, vaikkei mun ammatti mitenkään leipomiseen liitykään. Mä vaan tykkään väsätä erityisesti kakkuja, tällä hetkellä erilaiset moussekakut kiinnostaa. Synttärikakuks ajattelin vadelma/valkosuklaa/tummasuklaa moussekakun, ja siihen sit marsipaanista kukkia, perhosia tms. Ja kuppikakkuja ja leivoksia. Jotain suolaista pitäis kans, mut suolaiset ei mua niin inspiroi, se on yhtä tylsää kuin ruuanlaitto.

Pippuri, onnea miehen työpaikasta! Kyllä tällaisena aikana saa olla iloinen, jos vaan töitä on -muistutan tällä myös itseäni, kun syksyllä itkua vääntäen töihin palaan :D

Mä ajattelin kanssa synttärisankarille kakkua tarjota, ja mies on jo antanut maistaa suklaata ja jätskiä. Mä en itse olis vielä antanu, mut eipä noista maisteluista nyt varmaan hirveesti hampaille haittaa ole, kun ei niitä jatkuvasti tarjoilla.

Meilläkin vielä kahdet päikkärit, aamulla 2h ja iltapvllä 2h, mut yöunet voikin olla sit vaan 8-9h, joskus vähemmänkin. Kun ilmat lämpenee, niin päikkärit varmaan lyhenee, koska suostuu nukkumaan vaan ulkona vaunuissa tai mun sylissä sohvalla.

Turvaistuin odottaa täälläkin keskellä takkahuoneen lattiaa asennusta :LOL: Kerrankin kävi säkä, ja löysin ihan huippukuntoisen ja hyvän käytetyn istuimen edullisesti -yleensä mä en jaksa edes alkaa käytettyä etsimään, mut nyt kokeilin onneani.

Mitäs muuta? Juu, toukokuussa taas pitäis käydä iso tiiliskivi tenttimässä, jostain pitäis keksiä aikaa lukemiseen, tiedä vaan mistä :rolleyes:

Onnea synttärisankareille!
 
Onnea Pippurin miehelle töistä!
Musta tuntuu että kaikki kehittyy omaa tahtiaan, kuka missäkin. Meillä on motorinen kehitys ollut vähän aikaisessa mutta syöminen ja nukkuminen taas jälkijunassa. Ja nyt sitten on kasvettuaan tullut tosi varovaiseksi, kun aikanaan nousi pystyyn ja lähti liikkeelle niin aikaisin ja vauhdilla niin kopsahteli kerran jos toisenkin, nyt hyvin varovasti harjoittelee seisomista ja tuen kanssa kävelyä, tuskin kävelee ennen synttäreitä vaikka niin veikattiin alussa.

Täällä harjoittelee omaan sänkyyn nukahtamista vanhemman läsnäollessa. Tarkoitus hiljalleen siirtyä kauemmas ja lopulta huoneesta pois, mutta ei tunnu etenevän. 2-3h nukkuu ja sitten herää eikä rauhoitu ilman tissiä, ja jää viereen. Aamuyöllä mä tietenkin ostan lisää nukkumisaikaa tissillä. Kunhan miehen koulu helpottaa niin joku muutos pitäisi jaksaa. Venytän tosin napanuoraa kuukauden päästä ja lähden 24h risteilylle, jospa siit sitten viimeistään alkaisi joku unikoulu

Me pidetään synttärit pääsiäisenä mun vanhempien luona. Kutsuin ne kaverit jotka oli babyshowereissa ja isovanhemmat +mun mummin. Kummit ei kumpikaan pääse. Kavereiden lapsia tulee kans, kiva tytölle saada leikkikavereita. Ei mitään isoja kemuja, kakkua ja kahvia. Herkkuja on saanut maistaa ja todella saa synttäreilläkin. Osasi kyllä pyytää jo kauan ennenkuin annettiin, mieluummin opetetaan herkuttelua kohtuudella kuin täyskieltäytymistä, niin ei tuu kielletyn hedelmän makua. Mut kukin tavallaan :)
 
@Ollakovai...? kuulostaa herkulliselta kakulta! Tuli vaan mieleen, että kannattaa muistaa että suklaa on kielletty alle 1-vuotiaalta, koska se sisältää parkkihappoja, oksaalihappoja ja kofeiinia, eli ei varmaan 1-vuotiaallekaan kannata hirveen suuria määriä antaa. :) Meilläkin kyllä sai maistaa muutaman lusikallisen kakkua, mutta sitten siirryttiin viinirypäleisiin. En halua totuttaa liian makealle pienestä pitäen, mutta meillä mies tästä on tarkempi kuin minä.

Oottelen että poitsu heräis, jotta ehtis syödä koska sitten meillä on 1-vuotiskuvaus! Kylvetin ennen päikkäreitä jotta ois puhdas, niin nyt näyttää uni maistuvan. Mä oon sellanen etten kyllä millään raaskis herättää. Mites muut? Kukapa sitä mielellään varmaan herättää jos toinen tarvii unta. Ja siinä saa ite omaa aikaa, mutta nyt vois jo herätä!! :D

Siirsin rokotuksen ens viikolle erinäisistä syistä. Ai että mua aina ahistaa nuo rokotukset. Ikinä tiiä mitä niistä tulee :( Kaipa ne on hyvä kuitenki ottaa. Oon vähän alkanu miettii otanko tälle tulevalle vauvalle sitten ollenkaan rota-rokotetta. Kaikenlaista kuullu sen seuraamuksista... Muutama viikko vielä h-hetkeen ja pääsee taas ponnistelee :ROFLMAO: Meidän pojalla on siis just tasan tänään virallinen synttäripäivä :)
 
Onnittelut Pähkinäpuun pojalle :) Juu, ei meillä siis ole varsinaisesti syöty suklaata tai jätskiäkään, mies on antanut maistaa silleen, että on saanut vähän imaista suklaapalaa tai lusikallinen jätskiä, josta ei kylläkään tykänny. Aina parempi, mitä pidempään sais pidettyä imelistä erossa. Sokeria vaan löytyy vähän joka paikasta ihan hirveitä määriä. Tänään jäi myslit hyllyyn, kun pitkästä aikaa meinasin ostaa, mut katsoin sit hiilarit ja sokerit, niin ostamatta jäi.

Mä kanssa kammoan rokotuksia, mut lähinnä sen huudon takia. Musta on paljon suurempi riski jättää rokotukset ottamatta. Jossainhan tuli vähän aikaa sitten oikein tuhkarokkoepidemia, kun vanhemmat ei rokottaneet lapsiaan. Sekin mokoma on sellainen tauti, että vei jälkitauteineen ennen rokotuksia melkoisen määrän ihmisiä hautaan:(

Nyt suihkuun ja sohvalle ipanaa nukuttamaan :)
 
Siis joo ilmaisin itteeni vähän huonosti, ennen kaikkea muakin ne rokotukset ahdistaa sen huudon ja itkun, lapsen kivun, takia. Ja sitten jos ne valvottaa ja nostaa kuumetta yms. Ainakin siitä MPR:stä vissiin monella noussut korkea kuume, mutta nopeastihan se yleensä ohi menee.
 
Onneks olkoon jo kaikille 1-vuotiaille <3

Ollakovai tuo kakku kuulostaa kyllä tosi hyvältä <3

Ainii 1-vuotis neuvolassa tulee ne rokotukset. Olin jo ihan unohtanu. Eniten mua niissä rokotuksissa aina harmittaa, kun toiseen koskee.

Täällä vieraili flunssa. Vauvaan ei oo onneks vielä tullu, mutta me miehen kanssa oltiin kipeitä viikonloppuna. Nyt onneks jo parempana molemmat ja mieskin meni tänään jo töihi.

Mäkään en tykkää neitiä herättää päikkäreiltä, mutta joskus on vaan pakko :D

Mä kävin eilen tilaamassa synttäreille red velvet kakun. Sitten tehdään kaverin kanssa juustosarvia ja juustokakku. Kaupasta ostan vielä pastojoita ja keksejä. Siinäpä oikeestaan meillä nuo synttäritarjottavat :LOL:

Ootteko muuten mitä toivonu/saanu lapsillenne synttärilahjaksi? Me ei olla toivottu oikein mitään, mutta kun kaikki kyselee niin ollaan sanottu, että jos jotain haluaa antaa niin voi halutessaan avustaa rahallisesti turvaistuinta ja se on kaikille käyny :) Mun äiti lupas sitten maksaa 1-vuotis kuvauksen :)

Ihanaa keväistä loppu viikkoa kaikille <3
 
Mää toivoin lapselle kirjoja tai jotain soivaa lelua, lastenmusiikki-cd:tä, enpä oikeestaan kummempia. Katotaan mitä vielä tulee, ihania lahjoja jo saanut, vaikkei ne pääasia toki olekaan. 1-vuotiskuvaukset eilen meni aivan ihanasti, tuli varmaan tosi söpöjä kuvia! Kuvaaja oli huippu ja rekvisiitat kivat, ja lapsi just nukkunut ja syönyt hyvin niin oli pirteä.

Minkälaisia ensikenkiä ootte aatellu kevääksi/kesäksi?
 
Moikka Pähkinäpuu:lämpimät onnittelut pikkupojalle! ♡
Uskomatonta, viime vuonna tähän aikaan mulla alkoi piitkät päivät, kun la olis ollu eilen ja siitä sitten vaan odottelua :D sit kun neiti synty niin meni vaan yks hujaus ja tässä ollaan! Ihana ja opettelevainen suuri vuosi ollu♡
Ollakkovai, kuulostaa ihanalta sun kakku ja Pippuri sun myös, nam!
Mä oon ajatellu tehä mariannekarkki-mango kakun, kinderpiirakkaa, kuppikakkuja, suolaista piirakkaa, karjalanpiirakoita ja sit ainakin mini pääsiäismunia aattelin tarjota. :)
Ja koristuksia oon tilannu, löyty netistä ihana 1-wee numero sädetikkukin kakkuun ja tuli tosi nopeeta, päivässä postissa :D
Kun ei neiti vielä ehkä itse osaa puhaltaa :D
Meillä on nyt niin että la 8.4 käy sukulaiset ja su 9.4 sit mun mammakamuja lapsineen. Ja 1-wee valokuvaus myös sillä viikolla ja meillä sattui silleen hauskasti että kerhokuvauskin on meillä sillä viikolla!
Tsemppiä Pähkinäpuu loppuodotukseen! ♡ mullakin vähä vauvakuume, mutta vielä ei oo alettu yrittää. . Aika kovasti vielä neito tissilläkin. Sitä mun pitikin kysyä, että ootko voinu imettää raskaana vai miten se on menny? Mua jännittää JOS jossain vaiheessa tulisin raskaaksi, nii miten tuo tissi vierotus menis. . Eri asia tulisko ees raskaaksi milloin . Voihan se olla että kauan menis yrittäessä! Nyt ku samalla imettääkin.
Hyvää viikonlopun alkua kaikille! :)
 
Pähkinäpuu, tai sit mä vaan luin huolimattomasti, sekin on ihan täysin mahdollista, kun koko ajan yrittää tehdä monta asiaa kerralla . Kriittinen mieli ei kyllä ole yhtään pahasta, mut rokotteiden hyöty on kyl varmaan aika kiistaton -toki niitäkään kannata turhaan ottaa. Mäkään en ottanut esikoiselle tuberkuloosirokotetta, silloin sen olis vielä halutessaan saanut, nyt kun ei matkustella sellaisilla alueilla. Harmi, ettei kaikkia rokotteita voida antaa suun kautta, säästys siitä huudolta .
Pitäis itsekin varata tuo valokuvaus ja toivoa, et ollaan terveenä -yhdellä isosisaruksella 1v. Kuvassa valuu melusta ihanasti keltainen tämä, kun oli just räkätauti päällä eikä viititty aikaa perua kun seuraavan saaminen olis kestäny.
Hei mitä on kinderpiirakka? Kuulostaa hyvältä, jos siis sisältää kindersuklaata.
Ihan ihmeellistä kyllä miten nopeesti tää vuosi on kulunut, kohta ei ole meilläkään ole enää vauvaa vaan taapero.
Lahjan miettiminen pitäis aloittaa täälläkin, pitäis käydä kaupoissa ihan katselemassa ideoita.
Mites teillä pottailut ?Mä en vielä ole aloittanut, potalla istumista on vaan kokeiltu ja vielä vaatii sellasen käsinojallisen mallin ettei kierähdä lattialle
 
@anscu Oon tosiaan imettänyt ihan koko ajan. On se vaikuttanut herumiseen, välillä sattunut ja tullut vähemmän, mutta oon vaan jatkanut ja tuo poika on niin tissiposki ettei oo lopettanut. Nyt tuntuu että alkais tulla taas enemmän. Kertaakaan ei olla korviketta tarvittu, mutta nää on yksilöllisiä juttuja. Joillaki raskaushormonit vaikuttaa niin että maito loppuu kokonaan. Nyt tässä loppuvaiheessa on tullut supistuksia imettäessä, mutta en oo niistä niin hirveen huolissaan, mua kun supistaa tällä kertaa muutenkin ihan vähän väliä. Oon ajatellu että jos poika haluaa, saa jatkaa tissillä käymistä toisen synnyttyäkin, jos minä jaksan sitä myös. Se voi auttaa mustasukkaisuuteen ym. kun ei ainoastaan vauva ole tissillä. Monet sanoo, että raskausaikana se vierottuminen tapahtuu aika itsestään, jos se johtuu siitä ettei maitoa enää tule.
 
Onnea synttärisankareille! Kylläpä aika menee nopeaan. Vuosi sitten oli jo aika tukala olo!

Olin jo unohtanut koko kuvauksen. Pitäisiköhän, ja harmittaako jos en kuvauta (n) en tiedä missä välissä, missä vaatteissa ja missä paikassa sen tekisi!

Mulla oli alunperin oikein lahjatoivelista mutta lopulta oon sitte vaan kertonut suunnilleen mikä nyt uppoaa (pöllöt, puput, koirat, kovat kirjat, kaikki mistä saa itse ääntä tai toimintoja) ja ei vaatteita kun niitä on jo liikaa. Tuota turvaistuin-ideaa en tullut ajatelleeksi ja nyt vähän harmittaa. Hyvä idea!

Kenkäasioita pohdittu täälläkin. Kävelyä ja tasapainoa kovasti harjoittelee. Ulkoiltu on nyt vielä Reiman tossuilla kun konttaa, mutta jotain tarvis sitte jalkaan kun alkaa kävellä enemmän..o_O

Miten teillä annetaan rokotteet? Täällä annetaan 2+1, ei kaikkia kolmea yhtä aikaa. Tähän asti me ollaan annettu kaikki uudet yksitellen ja nyt mietin että jaksanko hajauttaa vielä nuo kaksi erilleen. Synttäreiden jälkeen on vasta meidän neuvola ja sen jälkeen erillinen käynti sille yhdelle rokotteelle. Viimeksi tuli yksi kumpaankin jalkaan ja ai kun oli kipeät. Nyt tyttö ymmärtää jo ihan eri tavalla asioita, hirvittää vähän miten menee koko rokottaminen. :sick:
 
Meillä opittiin viikonloppuna kävelemään sohvan reunaa vasten :D

https://www.soppa365.fi/reseptit/me-naiset/makea-leivonta2-makea-leivonta/kinder-juustokakku tuossa on tuo kinderjuustokakku, minkä ite ajattelin kokeilla tehdä :)

Mutta joo noita kenkä asioita oon ite kanssa mietin, kun en yhtään tiiä millaset kengät sitä osaisi ostaa (n)

Tänne ei muuten mitään kummempia. Viikonloppuna olin vähän ilta istumassa ja ei sitä kyllä jaksa enää samalla tavalla olla, mitä ennen :D

Synttäreitä järjestellessä menee tämä viikko varmaan aikalailla :)
 
Meillä on perjantaina rokotus (siirsin viime viikolta) ja annetaan kaikki yhtä aikaa. Saa toki hajauttaakin, mutta ite aattelin että onpahan kaikki sit kerralla ohi, inhoon niin viedä sinne rokotukseen kun raukka luottaa äitiin ja isiin ja sitten joutuu sylissä istuu ja aiheutetaan kipua vielä monta kertaa putkeen :(
 
Moikka moi! Ollakkovai, teen Tarun taikakakut blogin kinderpiirakka ohjeella. Tänään itseasiassa tein piirakan pakkaseen. Siis tuo on just kinderin makuistaja niin taivaallisen hyvää! ! :) ja pippuri; kuulostaa tosi hyvältä sun ohje! Nam! :)
Meillä sama juttu, tää viikko menee synttäreitä järkkäilelessä, huomenna on kerhokuvaus ja To yksvuotis kuvaus, molemmat osui tälle viikolle :D

Irith, kannattaa kyllä käydä kuvissa, on se sen arvoista ja voi sitten myöhemmin harmittaa, jos ei käy.
Ihanaa juhlaviikkoa tän viikon sankareille ja kaikille mukavaa viikkoa!
 
Minä teen kakun ja voileipäkakun. Vieraita tulee tosin vaan 5 ilmeisesti. :D Pitäisi tehdä sokerimassasta kakun päälle pehmopupu, leikkipalikoita jne ja juhlat on ens viikon lauantaina. Poitsu saa maistaa vähän kakkua mutta aika tiukkis olen muuten lisätyn sokerin suhteen koska sen maailmanlaajuiset haitat on niin suuria. Se aiheuttaa esim rasvamaksaa paljon enemmän kuin rasva ja jenkeissä muistaakseni jo joka kolmannella alle kouluikäsellä on rasvamaksa. :confused:

Itelläni on tänään synttärit ja ei kiva päivä tiedossa kun taas valvon aamuyöhön vaikka väsyttää hirveästi. Lapset herää jo tuossa 3-4 tunnin päästä. :whistle: Supistelee, oksettaa, närästää ym. Onneksi migreeni helpotti akupunktiolla mutta ihan liikaa särkylääkkeitä joutunut ottamaan. :( kyllä oli parempi se pitkä väli raskauksissa kuin nyt tämä lyhyt koska selkään ottaa, kolottaa joka paikkaan, liitoskipuja ja alapää tippuu :ROFLMAO: Ikää on tänään 27v ja vaivana jo varmaan virtsarakon ja kohdun laskeuma. pukamatkin pahentuneet. :ROFLMAO: Toiv selviää synnytyksestä ja onneksi on viimeinen raskaus. Sitten toiv saan kohdun pois ja pääsis inhottavista menkoistakin eroon. :)

Poitsu ei vielä kävele. Lähti liikkeelle NELJÄ kuukautta ennen veljeään mutta kävelemään lähtee varmaan 4kk veikan jälkeen. Tukea pitkin menee kyllä ja yhdellä kädellä tukea pitäen seisoo ja esim toisella kädellä juo samalla että tasapainoa löytyy. Kolmas hammaskin tuli vihdoin. Pitkän paaston jälkeen suostuu taas syömään ja jopa sosetta jossa on paloja joukossa. (y)
Sanoja tulee jo "Ei, äiti ja auto". Ymmärtää hyvin jos sanon että hae esim pallo/tutti/auto/vettä. Yrittää sukkia kovasti itse pukea. :D

Mies hoitaa meillä rokotuksessa pitämisen. Itse menen käytävälle, suljen korvat ja hyräilen ja silti se itku kuuluu. :( En kestä katsoa kun toista satutetaan eikä raukka edes ymmärrä miksi.

Onnea kaikille 1vuotiaille! :love: Nopeasti tää aika kuluu!
 
Hei!

Olipas mukava lukea pitkästä aikaa ikätovereiden kuulumisia :)

Meillä Niilo täytti viimeviikolla vuoden. Synttäreitä juhlittiin kahdesti. Ensin mummolassa pohjoisessa ja sitten kotona. Molemmissa vain hyvin pienesti. Niilo sai lahjaksi leluja ja vaatteita. Kaikki otettiin riemulla vastaan, vaikka se pakettinaru olikin alkuun se kovin juttu :D

Niilo on nyt 75cm ja 9300g. Saatiin 1-v neuvolassa kaksi rokotetta ja kolmas haetaan tämän kuun lopulla. En halunnut sitä nyt, koska nostaa tavallisesti viikon päästä kuumeen ja olisi sattunut kuumeilu juuri tälle ajalle, kun mies on ulkomailla työreissussa ja mulla yövuorot töissä. Nuista kahdesta rokotteesta tuli muutamaksi tunniksi lämpöä ja oli itkuinen. Sitten meni kaksi päivää ja nousi kova kuume. Oltiin kahteen otteeseen jo lääkärissäkin, kun oli hieman verta pissassa ja lopulta kuume kipusi yli 40. Perusteellisten tutkimusten jälkeen todettiin vain virustaudiksi ja lopulta kävi ilmi, että sehän olikin vauvarokko; ma-ti yönä nousi näppyläinen ihottuma. Nyt tuosta juuri tervehdytty.

Niilo ei vielä kävele ilman tukea, mutta seisoo kyllä pitkiä aikoja tuetta ja välillä ottaa muutamia askeleita. On hyvin varovainen asian suhteen. Meillä on isommat lapset lähteneet kävelemään 11-14kk iässä, eiköhän Niilokin siihen haarukkaan mene.

Niilolla on kenkiä jo neljät :D On perus Kuomat, kumpparit, Vikingin lenkkarit ja Eccon sandaalit. Sandaalikelejä tosin ei vielä ole ollut ;) Kuomat on olleet käytössä jo ainakin pari kuukautta. Niilo viihtyy hyvin rattaissa ja lisäksi ulkoillaan leikkikentällä. Tykkää keinua, laskea mäkeä ja mönkiä maassa muuten vaan.

Päiväunia Niilo nukkuu edelleen kahdet. Päivärytmi unien osalta suunnilleen niin, että aamulla herää 8 aikoihin. Ekat unet 10.30-12.15, toiset unet klo 17-18 ja yöunille n. klo 22. Näissä liukumaa max 30min suuntaan tai toiseen. Oikein mukava rytmi ja minusta nukkuu kuitenki aika paljon. Öisin tyypillisesti herää kerran aamuyöllä 3-5 aikaan, jolloin nostan viereen ja siinä uni jatkuu saman tien.

Niilolla ei vielä tule sanoja, mutta ilmaisee itseään kyllä hyvin. Terveydenhoitajaksi kehui, että ei jää epäselväksi mitä poika tarkoittaa, vaikka mitään sanojen tapailuakaan ei juuri ole. "Mammaa" sanoo välillä, kun maitopurkki otetaan jääkaapista, ja hyvällä mielikuvituksella sanoo ehkä Venla (=Eena) eli isosiskonsa nimen. Mutta tuoki voi olla ihan sattumaaki. Meillä on isommista 3/4 oppinu hyvinki myöhään puhumaan eli en ole asiasta vielä ainakaan vuoteen tippaakaan huolissani.

Sydänjutut on pysyneet hyvänä, toukokuussa on seuraava käynti Lastenklinikalla. Muutoin Niilo tuntuu keräävän itselleen kaikki mahdolliset kulkutaudit. Mutta flunssat ym tulee ja menee, eivätkä ihan tolkuttomasti ole Niilon olemukseen vaikuttaneet. Niilo on semmoinen perusiloinen hömpsöttäjä. Kovasti äitin poika, mutta hyvin on pärjännyt mummin ja papan hoidossa, kun ollaan miehen kanssa töissä. Mulla on pitkä 6 vkon kesäloma, jonka perään mies on 4 vkoa lomalla, eli saadaan hoidettua Niilo koko kesä kotona. Elokuussa sitten päiväkotiin.

Mukavaa kevättä kaikille!
T. Huhtihapsukkainen
 
Miika! Tänään oli 1-Vuotis kuvaus, kai se ihan ok meni, mutta vähän kyllä neitiä hermostutti vieras tilanne . <:)

Tsemppiä Sadeys! Toivottavasti vointi jossain vaiheessa vähä paranee! Viimeistään kun vauva on syntynyt! Ja kyllä mäkin haluan sokeria, suolaa jne vältellä pienellä, mutta vähän kyllä annan täytekakkua, kun viikonloppuna synttärit :)
Tosta rokotus hommasta oon vähä eri mieltä. . Mun mielestä se on sille lapselle vaan kahta kauheampaa, jos joutuu siihen tilanteeseen, että koskee, eikä se äitikään oo siinä tukena ja turvana. Toki isä on samalla tavalla tärkeä, mutta kyllä ainakin meidän neidolle ois varmasti vielä tuplasti pahempaa, jos mä häippäisin paikalta kun piikitetään. Kyllähän me aikuiset kestetään mitä vain, mutta pienellehän se on paha :( mun veljen vaimo tekee kyllä kans just samalla tavalla, ettei oo paikalla ja mun veli käyttää lapset rokotuksissa, mutta musta se vain tuntuu pahalta lapsen tai vauvan näkökulmasta. Mutta meillä kyllä jo imetyskin oli semmoinen, että oltiin niin koko ajan ihan vauvanakin pienen kans yhdessä, että ois ollu mahdottomuus olla se aika sitten että äiti nyt lähtee tästä pahasta tilanteesta vähäksi aikaa veke. . Mutta en halua arvostella, tää on vain mun kantani ja aluksi aattelin itekin että itelleni ois helpompi kun sais sen tilanteen chillata vaan muualla, kun aika herkkä oon ja itku mullekin tuli kun ekoja kertoja piikkejä laitettiin. Just toi mitä pähkinäpuukin sanoi että kun se pieni luottaa vanhempiinsa ja sit ne vie tommoiseen tilanteeseen :(

Kiva kuulla Huhtihapsukkaineb sunkin kuulumisia! :) hyvää viikonjatkoa kaikille! :)
 

Yhteistyössä