Moikka!
Kävin pitkästä aikaa lukemassa mitä muille huhtikuisille kuuluu. Meillä Niilo täytti viimeviikolla 10kk ja samana päivänä oli neuvola. Mitat 72,5cm ja 8770g. Pituus menee tasaisesti, painokäyrä oli laskenut hivenen nollan alapuolelle. Niilolla oli pari viikkoa kova flunssa, jolloin ruokakin maistui vähän huonommin ja liikkuu jo niin paljon, että ihan osasin odottaa painon nousun hidastuneen. Oikein sopivan kokoinen pikkumies jokatapauksessa.
Niilo nyt siis liikkuu konttaamalla ja kävelee tukea vasten. Viimepäivät on harjoitellut seisomista ilman tukea, eikä se vielä onnistu todellakaan. Lopputuloksena siis kuhmu otsassa ja ylähuulessa kunnon vekki
Täällä mennään kaksilla päiväunilla edelleen ja tuntuu, että liikkumisen ja touhuamisen myötä unentarve on vaan lisääntynyt. Nukkuu aamuisin pidempään ja päiväunetkin venyneet. Yöunille nukahtaa kymppiuutisten aikaan ja aamulla herää aika tarkasti 9 aikoihin. Päiväunet n. 11.30-14.30 ja toiset päikkärit nukkuu 17.30 ja 19 välillä semmoisen 30-50min. Ilman nuita iltatirsoja ei millään jaksa. Pari kertaa venytettiin ja laitettiin klo 20 nukkumaan, mutta heräsikin sitten pirteänä klo 22 eli ei alkanu yöunille
Yöt nukkuu nyt pääasiassa meidän keskessä, välillä tosi omassakin sängyssä. Jotain äitikautta / eroahdistusta nyt eletään selvästi, ikävöi minua kun olen töissä. Olen huomannut, että vapaapäivieni jälkeen nukkuu levollisesti omassa sängyssä yön, mutta jos olen ollut töissä, haluaa nukkua minussa kiinni. Ilmeisesti äidintarve on vakio ja jos ei saa läheisyyttä päivällä, niin ottaa sen yöllä
Niilo syö jo melkein kaikkea. Viilit, jugurtit, rahkat on olleet välipalana jo pitempään. Lounas menee yleensä purkista, nyt ollaan pari kertaa ostettu niitä 1-3v purkkeja, mutta pääasiassa 8kk soseita syö. Päivällisen syö samaa kuin mekin, teen suolattoman / vähäsuolaisen ruuan ja me isommat sitten maustetaan omat annoksemme. Niilon suurin herkku on makaronilaatikko, jota popsii touhukkaana itse suuhunsa.
Hampaita on neljä, eli kaksi alhaalla ja kaksi ylhäällä. Hampaiden harjaus on Niilon päivän kohokohtia, on aivan innoissaan, kun harja otetaan esiin
Odotan itse kovasti maaliskuuta, jolloin mulla on kolme viikkoa lomaa ja saan olla enemmän lasten kanssa.
Huhtihapsukkainen ja Niilo 10kk + 1 vko