Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Hui kamala Katjuska, onneksi ei käynyt teille mitään! :eek: Mahto esikoinenkin säikähtää..

Sadeyes, juu, onhan sektiossa jo isommat riskitkin kuin alatiesynnytyksessä. Mut lapsen etu on tärkein. Itse en ota enää sitä riskiä, että jos saattaisi jo etukäteen olla tiedossa mahdollisia hankaluuksia alatiesynnytyksessä, niin sitten valitsen sektion. Kerran jo lähdin synnyttämään alateitse tilanteessa jossa oli hieman riskejä lääkärin sitä kumminkin suositellessa, ja asiat ei sitten menneetkään hyvin ja hätäsektiolla esikoinen syntyi kolmen pisteen vauvana.
Mulla tosiaan hätäsektioarpi parantui ilman komplikaatioita hyvin ja alateitse synnytyksen jälkeen kun oli episiotomiahaava ja tikkejä sen lisäksi muutenkin, niin toipuminen oli hitaampaa. Eipä siinä toipumisessa mitään ihmeempää oo, jos ei oo haavoja ja repeämiä :D

Neuvolalääkärissä käyty tänään ja siellä kaikki kunnossa. Taas näin nla-ultralla pikkuistakin vähäsen. Sydän sykki ja vauvalla oli kova meno :love: Seuraavaksi onkin mulla ru-uä, mutta siihen on vielä aikaa kun se on 7.12. Kelaneuvolakin jo varattiin joulun jälkeiselle viikolle.

Hb oli noussut tuolla joka toinen päivä ottamallani rauta-annoksella, ja se järjetön väsymys on poistunut. (y)

vaimo ja vaavi rv 17+0
 
Mä olen myös kuullut tuosta linea negra ja poikaennustustuksesta. Mulla sitä ei ole ja vähän tyttöä toivon niin luen näitä kaikkia merkkejä :D unet mulla kyllä on ihan pelkkää poikaa. Rakenneultra on mulla viikon päästä perjantaina, ei millään malttaisi odottaa!

Väsymystäkin pukkaa taas aika tahtia, ruokavalioon olen nyt lisännyt paljon rautaruokia ja aloittanut ihan joka päivä tuon rautamehun ottamisen. Lisäksi nyt syön kuivattuja luumuja joka ilta kun ei vatsa toimi, hmph.

Mä olen synnytystä miettinyt aika paljonkin. Kipulääkitys mietityttää, toisaalta haluan mutta niiden mahdolliset sivuoireet mietityttää. Toinen on se ajatus että menetän kontrollin täysin, ja se pelottaa. Sektio mietityttää myös ja siitä mahdolliset komplikaatiot, mutta aikalailla koitan ottaa sen asenteen koko ajan että synnärillä on ammattilaiset ja tukeudun ja luotan heihin. Toki sekin jännittää millainen kätilö itselle osuu kohdalle :cautious: kyllä on mietittävää!

Masun rasvailua harrastan joka päivä. Kerran päivässä aqualanilla kun rasvaan muutenkin kropan ja iltaisin kookosrasvalla :) Kookosrasvaa saa ihan isompien markettien luontaistuote /vitamiinihyllyltä. Vatsa kasvaa nyt aika tahtia, mutta odottelen vielä hetken ennen kuvaamista. "Ruokamahaakin" kerta hiukan on :LOL:

Tänään soitin neuvolaan. Liitoskipuja on ollut mutta viikonloppuna alkoi menkkamainen jomotus. Rauhoittelivat sitten että ihan normaalia, kohtu venyy nyt niin paljon ja joskus kivut juurikin muistuttavat menkkakipuja. Varmuuden vuoksi kuitenkin otetaan taas pissatesti kun alkuraskaudessa hiukan oli tulehduksen merkkejä jotka onneksi menivät ohi.

Bells 18+5
 
Mullekin voi päivittää iäksi 32, kun tuli viikko sitten täyteen.

Täällä on suuhygienistin eka käynti ilmainen. Muut käynnit sitten normitaksan mukaan. Itse kävin viime viikolla ja kolme pientä reikää oli. Suuhygienisti oli sitä mieltä, etteivät vielä ole paikattavia, joten käski varaamaan ajan sitten synnytyksen jälkeen.

Varasin ihan ex tempore ultran yksityiselle huomiseksi. Kunnallinen rakenne uä on 3 viikon päästä ja joudun lähtemään työmatkalle keskiviikkona. Jotenkin haluan tietää ennen lentämistä, onko pikkuMötköllä kaikki hyvin. Täällä on kohtuu edullinen yksityinen neuvola. Ultraus maksaa 60e. Mies ei pääse mukaan ja nyt mietin, haluanko tietää sukupuolen jo nyt, mikäli se sattuu näkymään.

Sokereita olen joutunut mittaamaan 2 kertaa viikossa, kun sokerirasituksessa paastoarvo oli juuri siinä rajalla. Kotimittauksissa ei kyllä ole ollut mitään häikkää. Yritän kuitenkin noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota jo ihan painon tarkkailun kannaltakin.
 
Mun esikoisen synnytys sujui hyvin ja onnistuneesti alateitse. Silloin meni niin nopeeta että en kerinnyt saamaan mitään kivunlievitystä. Osastolla sain tens-laitteen käyttöön. Osastolta en pystynyt saliin käveleen enään kun niin supisteli ja kiirehän siinä tuli. Esikoisen synnytys käynnistettiin. Mulle leikattiin eppari ja kävelin salista osastolle ja muutenkin istuin jo samana päivänä. Ei ollut läheskään niin kipeä mitä luulin. Eikä pissalla käyminen kirvellyt vaikka kaikki sitäkin sano että se sitten kirvelee. Ilmeisesti kätilö osasi kunnolla parsia mut kasaan. Viikossa oli jo ihan normaali eppari kohta ja tikitkin suli hyvin pois. Nyt synnytyksessä aijon mennä ilman mitään taas jos vaan onnistuu. En halua todellakaan yhtään mitään. Tens-laita oli viimeksikin pelastus ja sen aijon nytkin saada. Ammetta haluisin mennä kokeileen.

Katjuska, hyvä että ei mitään käynyt. Kamalan kuulosta silti ja varmasti pelästytti.
Itsellä ollut ajokortti jo 10 vuotta ja vielkään en tykkää ajaa. Pakosta ajan vaan. Onneksi meillä on automaatti vaihteet niin helpottaa ajamista. Kyydissä tykkään olla.

Itse en rasvaa, mutta pitäisi kai aloittaa. Vanhat arvet alkaneet vähän näkyä jo. Eipä auttanut yhtään mulle se rasvaaminen siihen tuli silti ihan kamalat arvet. Muistoina ajattelen ne.

Nyt on vähitellen alkanut liikkeitä tuntumaan. Ajattelin että olisi mennyt pitempään ennen kun alan kunnolla tunteen kun istukkakin on edessä. Jännityksellä odottelen viikon päähän jolloin voin viedä pissa näytteen ja saan tietää onko se katala bakteeri lähtenyt. Toivottavasti olisi. Kamala kun tulee näitä öitä valvottua kun mies tehnyt nyt melkein kolme viikkoa pelkkää yötä. Mä oon vaan pelkuri ja en tykkää yksin nukkua vaikka plikka nukkuu vieressä. On sen takia jäänyt vähälle kotitöiden tekeminen. Ehkä huomenna otan itseäni niskasta kiinni ja siivoan kotona. Mulla oli hirveä himo tehdä etikkakurkkuja ja siis ne vei kielen mennessään. Mä en yleensä käytä mitään mikä maistuu etikalle vähänkään. Mokkapalojakin pitäisi tehä kun niitäkin niin tekee mieli.

Norappi ja pikkukakkonen 16+4
 
Ei oo mulla sitä turvavyönalenninta, pitäis varmaan hommata!
Juu en minäkään sen takia rasvaile, ettei arpia tulis,niihin kun ei rasvailut yhtään vaikuta, mutta iho on niin kuiva,että saa sen takia rasvalla hölvätä ittensä aina suihkun jälkeen.
Huh,mua alkaa uuvuttaa nää 6.30-16 työpäivät..onneks mies on nyt ollut aktiivisempi kotitöissä iltaisin. Oon vähän kaavaillut siihen malliin,että jos joulun jälkeen sit kattelis töistä poisjääntiä..1-2kk vois olla sairaslomilla ennen äippälomaa.. Mulle on muuten alkanut tulla turvotusta ..onko muilla? Tosi löysä rannekoru vaikka roikkuu vapaaana, niin siitä jää painaumajälki, ja kihlasormuksesta jää kunnon rengas jälki nimettömään,vaikka normisti ei olekaan tiukka..viime raskaudessa jouduin ottaa silloisen kihla-,ja vihkisoruksen pois viikolla 22, kun ei pystynyt enää käyttämään.. Kohta varmasti sama edessä..tällä erää en sentäs naimisissa ole,että yksi sormus vaan. ;)
-Katjuska rv 19+5
 
Huomenta :)

Mulle ei oo vielä turvitusta ilmaantunut. Toisin jos töissä olisin niin ois varmaan mullekkin jo tullu sitä turvotusta.

Heräsin viime yönä siihen. että oli kauhee nälkä, niin pakko oli nousta sängystä ja tehdä yks leipä :ROFLMAO::ROFLMAO:

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/poika-vai-tytto-hassuja-tapoja-arvata-vauvan-sukupuoli luin eilen tuolta huvikseen "oireista" kumpiko meille ois tulossa. Tyttöö se lupailist noiden perusteella :ROFLMAO::ROFLMAO: Mutta sen näkee sitten ens viikon maanantaina :)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista niitä jo saaneille (y) Omalla kohdalla vielä 2 viikkoa ultraan.

Katjuska onneksi selvisitte säihkähdyksellä:eek:

Tänään menen hammastarkastukseen. En älynnyt aikaa tilatessa kysyä onko suuhygienistille vai ihan tohtorille aika enkä kyllä kysynyt, että maksaako. Täällä päin ei ole enää pitkiä jonoja, joskus oli vähintään puoli vuotta mutta nyt sain kuukauden päähän kun halusin tietyltä puolen kaupunkia.

Pippuri123 laittamasta linkistä löytyi aika paljon omaa aavistusta tukevia uskomuksia :) Itse olen alusta asti tuijottanut sykkeitä, yli 140 tietäisi tyttöä. Olen vertaillut aiempia neuvolakortteja ja ainakin tähän asti meillä on pitänyt paikkansa, 3 poikaa ja tyttö. Nytkin on vähän tyttöolo, ja sykkeet (viime neuvola 147) :love:

Viime viikon neuvolakäynnistä jäi mukava mieli. Hemoglobiinia ei mitannut kun oli ollut niin hyvä eikä mita väsytä. Vain 500 grammaa eli 55 g/viikko oli tullut lisää painoa (y) Miulla kun on vähän ylipainoa oli mieskin ollut huolissaan miten jaksan jos paino alkaa kovasti nousta. Annokset ovat pienentyneet huomattavasti, ei vain jaksa niin paljon ruokaa kuin ennen. Öisin silloin tällöin on kyllä pakko syödä jotain kun nälkä herättää, sitä varten pidän banaaneja varastossa.

Synnytykset ovat olleet miulla melko nopeita alatiesynnytyksiä. Ensimmäinen oli varttia vajaa 8 tuntia, töykeä kätilö joka ei uskonut miuta missään asiassa. Myöhemmistä synnytyksistä tiedän varmaksi että en saanut ensimmäisessä synnytyksessä ilokaasua vaikka kätilö niin väitti. Sanoin siis hänelle ettei maskista tule mitään ja hän väitti että tulee varmasti, myöhemmistä olen mennyt sen verran pökrään että tiedän varmasti että esikko tuli ilman kivunlievityksiä maalimaan. Toinen 4 tuntia, kolmas 2 tuntia ja neljäs 5 tuntia. Omalla kohdalla kun synnytykset ovat olleet nopeita ovat ne olleet myös kivuliaita, en ole pystynyt oikein edes puhumaan. Siksi olenkin aina valmistanut miehen vastaamaan puolestani ja pitämään puoliani. Joka kerran kätilöt eivät ole ymmärtäneet millä vauhdilla mennään ja ovat aina luulleet että kyllähän me nyt ehditään siulle kivunlievitys laittamaan. Kolmannessa lääkäri yritti etsiä paikkaa kohdunkaulanpuudutukselle, sanoi että ei löydy ja tää syntyy nyt, neljännessä lääkäri ehti jopa huoneeseen asti kun lapsi syntyi;) Eli neljä synnytystä ilokaasulla on miun saldo. Toki kun jo tietää miten homma edistyy, niin sitä jotenkin tsemppaa kivusta huolimatta kun tietää että se kipu tuo lasta koko ajan alemmas ja mitä reippaammin ponnistaa sitä nopeammin kipu lakkaa. Nyt ajattelin tehdä oman soittolistan, joko puhelimeen spotifyhyn tai ipodille. Saan normaalisti voimaa tietynlaisesta musiikista ja haluan kokeille lempimusiikkiani ilokaasun apuna :)

Sitten tämä miun käden puutuminen on mennyt vain hurjemmaksi. Viikko sitten fyssari käsitteli ja tutkiskeli sitä. Sanoi puutumisen ja turpoamisen johtuvan osittain jumi-hartioista ja osaltaan ranteesta. Antoi joitain hieronta- ja venytysliikkeitä jotka kyllä auttavatkin hetkellisesti. Eli tuo oikean käden kaksi sormea puutuu, pahiten öisin, ja koko kämmenselkä sormineen on turvonnut valtavasti. Yöt ovat vaikeimmatl. Herään 2-3 kertaa siihen että sormia pakottaa, puuduttaa ja turvottaa. Viime yö oli ensimmäinen kahteen viikkoon kun en herännyt kertaakaan, kiitos idealsiteen jonka kiersin ongelmaranteen ympäri. Tämä voi johtua raskaudesta eikä sille voida oikeastaan tehdä kuulema mitään ennenkuin vauva syntyy. Jollei helpota silloinkaan, on pahimmassa tapauksessa leikkaus edessä :( Töissä käyn edelleen, siellä ei vaivaa niin pahasti, mitä nyt puutuu tietyissä tehtävissä.

Anismo 18+2
 
katjuska; Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Talvikelit on petollisia ja varsinkin huonosti auratuilla teillä. Ainekset oli pahempaan, onneksi teillä vain ojaanajo!!

Sectiosta; Esikoisen aikaan se oli mun pahin pelko että joudun sectioon. 32h turhan yrittämisen jälkeen olin niin poikki että nukahdin leikkauspöydälle. Kliininen toimenpide se on ja vauvaa näin vain hetken ennenkuin veivät vauvan isälleen ja mä jäin tikattavaksi.
Sairaalassa sain hyvät lääkkeet joten kipua ei tarvinnut kärsiä! Vauvan hoito oli vaan hankalaa aluksi ja vauva sai pullosta maitoa kun ensi-imetys tapahtui vasta 4,5h syntymästä. Pointti siis tässä höpötyksessä on,ettei siitä sectiosta kannata tehdä itselleen mörköä! Ei se mitään mukavaa ollut,mutta harvoin synnytys kai on?:D
Itse toivon,että alatiesynnytys onnistuisi. Haluaisin vauvan heti siihen rinnalle eikä niinkuin esikoisen kanssa :(

Turvotusta ei oo vielä tullut,VIELÄ!! Viimeksi mulla tuli turvotukset vasta loppuvaiheessa, mutta sitä sitten riittikin!

Justiin kattelen esikoisen ajan äitiyskorttia et milloin se paino alkoi nousta niin kamalasti. Sitähän tuli se 20-23kg. Esikoista odottessa oli tähän mennessä tullut jo 4,5kg, nyt 800g. Jospa selviäisin vähemmällä tällä kertaa,kun tota ylimääräistä on jo :eek:
 
Olipa hyvä kun täällä on ollut puhetta tuosta hammaslääkäristä. Meilläpäin pitäisi tulla postissa aika, mutta kun ei näy eikä kuulu niin taidan huomenna soittaa. Haluaisin kyllä käydä näitä leegoja näyttämässä :) Lisäksi meille pitäisi tulla aika johon mieskin tulee mukaan, jossa sitten käydään läpi lapsen hammashygieniaan liittyviä asioita.

Turvotusta mulla oli alkuun todella paljon. Tuossa rv 13 alkoi laskemaan, mutta ei vieläkään niin paljoa että pystyisin pitämään vihkiä vasurissa. Kihla menee(pidän oikeassa kädessä), mutta oli alkuunkin vähän löysä. Vihkisormuksen tilalla käytänkin ns. kesäsormustani silloin tällöin, aika vähän loppujen lopuksi kun en koskaan oikein ole tuohon vihkiin niin tottunut. Vähän jo pelottaa loppu ajan turvotus, nilkat mulla turpoaa muutenkin herkästi. Ostinkin nyt alesta sellaiset karvasaapikkaat johon saa kyllä kintun kuin kintun mahtumaan :LOL:

Painon nousu on mulla nyt 2,5kg. Neuvolan vaaka näyttää mulle kyllä 3kg ekstraa kuin mitä kotivaaka, mutta onneksi tekee näin joka kerta niin painon nousua pystyy hyvin tarkkailemaan. Nyt ei pahemmin ole viime viikkoina noussut kun ruokahalu on hiukan kadoksissa ja tuntuu muutenkin että himo kasviksiin, salaatteihin ja hedelmiin (erityisesti brunoihin!) on noussut.

Mulla on tänään ollut kyllä niin messeviä liitoskipuja että taidan nyt luovuttaa ja napsaista sen panadolin kunhan pääsen töistä kotiin.
 
Minä tulin juuri ultrasta. Kävin siis yksityisellä, kun halusin ennen työmatkaa varmistua että kaikki on kunnossa. Ja olihan siellä. Sukupuolesta ei ollut kätilöllä kuin arvaus, joten ei halunnut sanoa mitään. No kunnallinen rakenneultra on 3 viikon päästä, joten jospa siellä suostuisi pikkuinen näyttämään kumpaa sukupuolta hän edustaa.

Vauva oli kovin vilkas, mikä on kuulemma terveen ja hyvinvoivan merkki. Kaikki kriittiset paikat syynättiin läpi ja kaikki oli mainiosti. Vastasi täydellisesti viikkoja ja hengitysliikkeitäkin jo harjoitteli. Jotenkin vasta nyt rakastuin aivan täysin tähän pieneen ihmeeseen. Hän oli niin suloinen, kun haukotteli ultratessa :)
 
Huomenna puoliväli 20+0 ja ultra, toivottavasti ehdin ajoissa kun naikkarilla on remontin takia parkkihalli pois käytöstä niin meen junalla ja ratikalla, omaan tyyliini en jätä yhtään liikaa aikaa. Vihaan odottelua. :D Mulla on Pasilassa 5min aikaa ehtiä junalta ratikkaan ja sitten ratikalta 10min aikaa kävellä naikkarille. :geek: Toiv VR ei aja huomenna taas "Venaile Rauhassa"-mottonsa mukaan...

Tyttöä veikkaan ja toivon. Esikoisestakin toivoin tyttöä, mutta tiesin alusta asti 110% varmasti että poika se on ja niinhän se oli. Nyt on finnejä, hempat romahti, himoja on ollut jäätelöön, hedelmiin ja kaikenlaiseen herkkuun. Eli kaikki on erilaista. TOSIN huomenna kuitenkin tiputaan korkeelta ja kovaa kun poika siellä on. Mutta kunhan olisi terve. Meillä kun on suvussa syntynyt yksi vakavasti vammainen, enoni, aivoista puuttui puolet, kuoli 12vuotiaana ja serkullani on sydänvika. Ja nykymaailmassa kun on lisääntynyt kaikki sairaudet ihan hirveesti, adhd ym joiden arvellaan johtuvan mm lisäaineista ja saasteista niin oon ihan hysteerinen. :geek: Pakko mennä varmistamaan siihen 4D ultraan jos huomenna kaikki tuolla OK. Oon ihan Peeaa mutta kai sitä rahaa jostain taikoo. :rolleyes:
 
Vaimo85 ja nyyttitervetullut onnea synttäreiden johdosta!

Ja katjuska onneks ei käynyt pahemmin! Ite olisin varmaan aika hysteerinen tuollaisen jälkeen :( huono tsäkä myös sen puudutuksen kanssa kun sait kandin laittamaan!

Turvotusta ei ole muualla kuin mahassa mulla :D tuossa männäviikolla pompahti masu viimein esiin <3 ja yhtenä iltana tunsin jo liikkeitä kun ymmärsi potkia hetken rakkoa. Nyt lienee taas istukkaa potkinut kun ei tunnu mitään.

Sukupuolilupauksen jälkeen hämmennyin ja lähdin hiplaamaan vaan tosi neutraaleja vaatteita. Yhtään en vielä uskaltanut ostaa.. Rakenteet on viikon päästä, ehkä sitten sen jälkeen? Kun tulee se maaginen puoliväli vastaan. Uskomatonta..
 
Mulla Olli tässä raskaudessa alusta asti tyttö olo ja piti ultra mukaan paikkaansa ja mä luotan siihen :) seuraava ultra mulla on 4 viikon päästä. Käyn keran kuukaudessa ultrassa riski raskauden takia. Neuvola kans seuraavaks päivää ennen ultraa :)
 
Olipas täällä paljon luettavaa :) En muista vielä juuri kenenkään nimimerkkejä, mutta kommentoin niitä juttuja, jotka jäi mieleen.

SUKUPUOLESTA: Meillä on ennestään 2 tyttöä ja 2 poikaa. Linea negraa ei ole koskaan tullut, paitsi nyt tässä raskaudessa :D Nyt en vielä tiedä kumpi on tulossa, aion asiaa ensiviikolla rakenneultrassa kyllä kysyä. Sykkeiden perusteella voisi veikata tyttöä, kun taas unissa vauva on ollut joka kerta poika. Minulla ei ole mitään toivetta sukupuolesta, kumpi tahansa on yhtä toivottu ja odotettu.

LIIKKEISTÄ: Olen tosi kummissani (ja välillä huolissani), kun tunnen edelleen liikkeet tosi hentoina ja harvakseltaan. Ehkä kerran tai maksimissaan kolmesti päivässä ja hyvin lyhyen aikaa kerrallaan. Aiemmissa raskauksissa ovat tuntuneet selvästi jo tässä vaiheessa. Ja nyt on istukkakin ekaa kertaa takaseinämässä. Odotan ensi tiistain rakenneultraa enemmän kuin mitään pitkään aikaan!

SYNNYTYKSESTÄ: Minulla on takana neljä hyvin erilaista alatiesynnytystä. Kaikista on erittäin positiiviset muistot. Viimeisin oli ylivoimaisesti kivuliain, mutta mitään kammoa ei jäänyt. Olen saanut kahdesti epiduraalin. Ekalla kerralla en edes huomannut, kun lääkäri sen pisti, oli todella nopeasti ohi. Toisella kerralla lääkäri yritti kolmesti ennenkuin onnisti ja se sattui! Eli paljon lääkäristäkin kiinni. Yksi synnytys meni ilman kivunlievitystä, oli nopea ja kipeä. Ja yhdessä sain spinaalin. Tällä kertaa aion ottaa suosiolla epiduraalin, jos alkaa kivut yltyä liiaksi. Toiveena alatiesynnytys mutta jos tarvii sektion niin sitten tarvii. Mulla ei ole koskaan ollut sen kummempia suunnitelmia tai toiveita synnytyksiin. Yhdesti on tehty eppari, yhdesti olen revennyt ja kahdesti selvinnyt ilman nirhaumia. Aina olen toipunut nopeasti. Ainoastaan jälkisupistukset on asia, jota hieman pelkään. Kolmannen synnytyksen jälkeen ne oli ihan kamalat, olin kipeämpi kuin synnytyssupistuksissa!

HANKINNOISTA: Meillä on jonkin verran vaatteita, pääasiassa kirpparilta hankittuina. Lisäksi olen ostanyt pari tuttia ja harsoja. Isommat hankinnat tehdään varmaan veronpalautuksista, turvakaukaloa lukuunottamatta ostetaan kaikki käytettynä.

NUKKUMINEN ei ole kovin kaksista. Nukahdan kyllä heti, kun laitan pään tyynyyn, mutta lähes joka yö herään 2-4 aikaan enkä enää saa unta. Mulla mies reissaa paljon työnsä puolesta ja yleensä nukun paremmin, jos ei ole kotona ;) Johtuu kai siitä, ettei ole niin kuuma, kun nukkun yksin leveässä sängyssä :D Osittain myös vuorotyö vaikuttaa uneen, välillä kun herätys on klo 3.15 ja välillä taas tulen töistä vasta klo 23 kotiin. Eli kauhean säännöllistä ei minun nukkumiset ole. Olen työvuorojen jälkeen pääsääntöisesti aivan naatti ja en juuri muuta jaksa kuin pötkähtää sänkyyn. Olisi kuitenkin mukava, jos pystyisin käymään töissä ainakin vuoden loppuun asti.

Huhtihapsukkainen 19+3
 
Tän aamun fiilikset on sellaiset,ettei tällä rantapallolla enää kyllä kauaa töitä tehdä.. :/ hirveet turvotukset joka paikassa ja sormia pakottaa. Selkäkin on kipee.. Ja maha alkaa näyttää sille,että vois kevyesti olla las kettuaika tuossa tammi-helmikuussa.. http://aijaa.com/xMp85y
Ja tänäänhän mennään rv 19+6... en edes uskala miettiä millainen valas olen kohta.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Huomenta :)

Mulla ei oo oikein mitään tyttö tai poikaoloa :D Mies haluais pojan ja minä tytön :D Mutta pääasia, että on terve ihan sama kumpiko sieltä tulee :)

Miten teille on tullu noin vähän kiloja :eek: mulle on tullu aika paljon kiloja lisää :D tai no paljon ja paljon, joku 5kg ehkä. Ja en ole ylipainoinen.

Ompa katjuskalla söpö maha :) Oma ei oo vielä noin iso.

Tänään mulla tuli puoli väli täyteen :D Vielä puolet ois jäljellä!

Pippuri ja papu rv20!
 
Pippuri Mitä hoikempi on niin sitä enempi on suositeltavaakin saada kiloja. Esikoista kun aloin odottamaan, olin alipainoinen, lihoin 22kiloa raskausaikana ja neuvolassa vaan näytettiin peukkua, että hyvä juttu. Joku kuukausi synnytyksestä olin takas vanhoissa mitoissa.

Ultrassa näkyi HYVIN selkeästi pippeli, eli poika on tämäkin tapaus. Varmasti menee jonkun aikaa sulatella. Onneksi kuitenkin kaikki rakenteet oli kunnossa. Samantien heitin kaikki shoppailuhaaveet romukoppaan, säästyypä rahaa. Ja nimi on se vaikein jota aloin nyt heti miettimään. Passi pitäisi saada sen etelänmatkan takia heti syntymän jälkeen, mutta esikoinenkin meinasi jäädä ilman nimeä kun ei vain löytynyt sopivaa, apua.... Kooltaan vastasi 20+1.
Tänään siis koitti puoliväli eli 20+0, poks poks. Nyt täytyy mennä vähän sulattelemaan asiaa ja laitan kuvan vaikka vähän myöhemmin.
 
Hei kaikile, mahtuuko vielä hyppäämään ryhmään mukaan? :) Olen aiemmin kirjoitellut muualla, mutta siellä on keskustelu hieman hiipunut, josko täältä löytyisi enemmän juttuseuraa?

Olen kolmekymppinen kolmannen lapsen odottaja. Aiemmat lapset syntyneet 2012 ja 2014,joten ensi vuodelle on odotettavissa varmaan aikamoista hulinaa, kun saadaan tämä kolmas vielä joukon jatkoksi!


Raskaus on ollut edellisiä rankempi. Ensimmäiset kolme kuukautta menivät totaalikoomassa oksennusta pidätellen, mutta hiljalleen elämä on onneksi alkanut voittaa ja kohta voisi ehkä jo puhua energisestä keskiraskaudesta, viime aikona olen illat kuluttanut kaappeja siivoten :D Tämä raskaus ei ollut ihan suunniteltu, joten myös henkisen puolen kanssa on ollut hieman tekemistä, mutta nyt jo innolla odotellaan pientä saapuvaksi :) Tavaroita en ole hankkinut vielä mitään. Kesällä myin juuri sopivasti pois kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet.. Rakenneultran jälkeen pitänee siis alkaa jälleen tavaraa hamstraamaan. Olen lastenvaatehullu, joten niiden ostelu toki on oikein mieleistä puuhaa. Synnytys jännittää jonkin verran. Edelliset lapset ovat tulleet aika nopeasti (6 h ja 1,5 h) joten voi tulla aika jännät paikat, jos olen synnytyksen alkaessa lasten kanssa yksin kotona.. Muutettiin vielä juuri sen verran kauas lastenhoitajista ja sairaalasta, että kestää vähintään tunti saada hoitajat ja ehtiä sinne sairaalaan. Pidetään siis peukkuja pystyssä, että mies on kotona kun alkaa tapahtua! :cool:

Caroline55 -- kolmas -- 31v -- **
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! On se vaan jännää kuinka aika suorastaan liitää eteenpäin..
Ja tervetuloa uudet!
Täällä oli maanantaina rakenneultra, ja ei tullut suurena yllätyksenä että poika on meille tulossa. Vannoin nelisen viikkoa sitten erittäin huonossa olossa ja kaikessa rumuudessani, että tän tyypin on oltava erilaatua kuin esikoinen joka on tyttö. Oon ollut niin älyttömän heikkovointinen ja suorastaan tuskastunut tähän toivottomalta tuntuvaan tilanteeseen että ei missään nimessä ole samanlainen raskaus kuin aiempi.
Unissani myös useammassa ultrassa kivekset ja pippeli löytyi, että siksikin oli ihan ihana varmistus! :love:
Poitsu potkii jo kovasti, iltaisin menee kauan ennenkuin saan unenpäästä kiinni. 3-4 välillä sitten alkaakin taas uusi jumppatuokio, jonka jälkeen en enää unta saa.. olen siis hieman väsynyt. :sleep: :sleep: :sleep:
Onneksi ja onneksi, miten sen nyt ottaa olen saikulla jo neljättä viikkoa.. o_O Ei ole minusta asiakaspalvelijaksi seisomatyöhön.

Tänään laitellut melkein kyynel silmässä esikoisen vaatteita myyntiin, kun naapuriinkin tuli poikalupaus niin ei ole niille enää käyttöä. Pääseepäs ostelemaan ihan erilaisia vaatteita ja värejä tälle toiselle rakkaalle.
Ai niin vielä sekin että poikavarmistus kun tuli niin ensi viikolla lähtee äitiyspakkaus tilaukseen. Jos olisi tyttö luvattu, niin pakkaus olisi jäänyt tilaamatta..

HaamuAamu15 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja vaimo85
Heips, tervetuloa uudet ja onnea kaikille hyvistä uutisista sekä tsemppiä kaikkien vaivojen kanssa! Itse kävin tänään eka kerran neuvolalääkärillä ja sehän yllättäen myös ultrasi pienen. Hän siellä heilutteli käsiä ja sormia. :love: Liikkeet tuntuu nyt jo ihan kunnolla, mikä on kyllä oikein ihanaa. :) Muutenkin kaikki näytti hyvältä, rakenteetkin olis voinut jo kattoa, mutta säästi rakenneultraan.
Pippuri älä huoli, mulle on tullu vielä enemmän painoa :oops: Vähän kyllä huolettaa se, mutta lääkäri sanoi että jos pystyy normaalisti imettää niin ne lähtee yleensä pois.
 

Yhteistyössä