Huhtikuulaiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
auttakaa mua pöljää!

oon jo noinkin pitkällä kuin melkein 18 vkoa. aika on mennyt aika nopeasti.
ihan eka liikkeen (kuin elohiiri) tunsin jo viikolla 16+1 ja nyt noin viikon ajan liikkeet on voimistunut pikku ilmakupliksi ja muljahduksiksi. liikkeet on tuntunu päivittäin nyt viikon ajan, paitsi eilen ja tänään en ole tuntenut liikkeitä. huolestunko..?
tiedän kyllä ettei ne näin alussa välttämättä tunnu joka päivä, mut jotenki mulla on nyt tullu sellanen epätoivo mitä ei oikeestaan oo ollu koko raskauden aikana! mua itkettää ja pelottaa et vauva on kuollut mun mahaan ! mahakin on kasvanut vähän, mutta musta tuntuu et sekään ei kasva tarpeeksi nopeesti.
öisinkin näen aivan hirveitä unia. aamulla on oikeen paha olo ja melkein pelottaa!
koko raskaus on tähän asti ollut niin onnellista aikaa ja nyt tällanen epätoivo!

oonko vain hormoonisotkussa hermoileva tuleva äiti vai...?

toivottavasti en pitkästyttänyt avautumisellani.

liikkeistä en ole minäkään moneen päivään tuntenut liikkeitä ja aiemmin melkein joka päivä viikolta 14+4 ja nyt menossa 17+4 ja hiljaista on ja pelottaa mutta mulla on pelottanu koko ajan...että vauva kuollut tai jotain muuta kauheaa.......toivottavasti alkaa vauva taas liikkumaan niin saa isoimman pelon pois...........

akiram ja pieni 17+4......

huomenta kaikille!

tulin just neuvolasta.. oli pakko soittaa aamulla neuvolaan et pääsis kuunteleen sydänäänet ja onneksi ne otti mut ilman mitään ylimääräisiä kyselyjä. neuvolantäti sanoikin et jos tulee sellanen fiilis että pitää käyä jutteleen tai kuunteleen sydänäänet niin ilman muuta saa tulla käymään! tuo oli tosi kiva kuulla :)

nooh, sydänäänet kuului hyvin (syke oli 140) ja liikkuikin melko kovasti ;)

neuvolatäti sanoi et vauva on saattanut kääntyä selkään päin niin ne liikkeet ei nyt sitten välttis tunnu mulle itelle.

mut onneksi kaikki on hyvin! nyt voi olla ihan rauhallisin mielin kun viikonloppukin on tulossa. jospa ne unetkin rauhottus nyt..

mukavaa viikonloppua muillekin!

Akiram: kyllä ne sunkin vauvan liikkeet taas kohta tuntuu ;)

Mitenköhän pääsis tuolle listalle mukaan? Tääl ois uusi halukas siihen, laskettu aika osuu päivämäärälle 20.4, kyseessä on ensimmäinen lapsi ja synnyttämään menen PHKS:aan.

akiram: jos mulla ois ollu lähiaikoina neuvola niin en mäkään tänään olisi soittanut neuvolaan, mut mulla on vasta 24.11. rakenneultra ja 30.11. seuraava neuvola, jossa sitten tilataankin se äitiyspaketti :) joko sulla on rakenneultra varattu?
p.s. nyt illalla on tuntunut jo liikettä ;)

hei!

Mukava kuulla että mimmillä asiat selvisi ja hienoa, että on noin mukava neuvolan täti!! :)

Semmonen tuli mielee, että tietääkö teistä kukaan milloin vaihtuu uusi äitiyspakkaus? Ajattelin vaan, että onkohan mitää mahdollisuuksiakaan saada uutta vai tuleeko tuo vanha. Eipä sillä niin väliä, on vanhakin ihan kiva :) heh, taitaa olla niin että kaikki vauvan vaatteet tuntuu ihanilta :D

Oletteko muuten meinannu tehdä isälle ""isyyspakkauksen""? :) Mie oon suunnitellu hiukan et voisin sellasen kyhätä, vois antaa sit samalla kun tulee minulle äitiyspakkaus.
Mies kyseli että saako jo isänpäivälahjan, on kuulemma epäreilua että minä saan seuraavana äitienpäivänä lahjan mutta se ei vielä ;) En kyllä luvannu, mutta katotaa nyt jos joku kiva pikku juttu osuis silmiin jossain, ni sais toisen hyvälle mielelle :)

Hassua että meidän naapurissa on ollu jo pari viikkoa jouluvalot :D mie kyllä luultavasti kyllästyisin ennen joulua jo niihin jos nyt laittaisin..noh, kukin tyylillään :)

Jaahas..mies tuleekin kohta jo kotiin. Kaupassa mentävä vielä käymään, yih..hirveät ruuhkat varmasti :(
Hyvät viikonloput kaikille!!! :D

Lilja ja Möhkiäinen 18+2

mä aattelin kans tehdä jonkinlaisen isyyspakkauksen. mun mielestä se kertoo miehellekin että se on mukana lapsen odotuksessa et se ei oo vaan naisten juttu. musta on ihana muistaa mun miestä välillä kaikilla pienillä jutuilla vaikkei ookkaan mikään tietty merkkipäivä :) se saa mut hyvälle tuulelle.

tällä hetkellä olen ajatellut laittaa ainakin korvatulpat, hengityssuojuksen (olemme vitsailleet haisevista kakkasista vaipoista), body vauvalle ja paita iskälle, ehkä joku viskipullo...

kertokaa hyviä vinkkejä isyyspakkaukseen.

1.4. Timangi, 27v, Helsinki,
5.4. Ipana, 28v, toinen muksu, Kätilöopisto
5.4. Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
6.4. Peenu, 26v, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24v, esikoinen, OYS
10.4. akiram, 28v, esikoinen, LPKS
11.4. hipsu, 28v, esikoinen, Jorvi
13.4. Sasa, 24v, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28v, esikoinen, KYS
17.4. Annukka, 31v, esikoinen, KOKS
20.4 Cosmic, 23v, esikoinen, PHKS
21.4. Sari, 23v, esikoinen,
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25v, esikoinen, TAYS
26.4. vivi, 37v, neljäs, Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, Vantaa, toinen, Kätilöopisto
28.4. Hannele, 26 v, toinen lapsi, esikoinen 1 v.
29.4. Miuku, 28v, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4. Mustikka ,25v, toinen
30.4. Minnie, 23v, esikoinen, TAYS

Tervehdys!

Täällä toivutaan käsileikkauksesta ja ihmetellään, että miten paljon sitä vasenta kättä ihan oikeesti tarvitseekaan:) Teloin tosiaan käteni viikko sitten kylpyhuoneessa ja nyt on 18 tikkiä ja katkennut jänne ommeltu kiinni. 4 viikkoa kipsi kädessä saa väkisinkin rauhoittumaan. Jouduimme pitkän leikkauksen vuoksi vielä sikiöseurantaultraan, jossa varmistettiin, että pikkukaverilla on kaikki hyvin. Onneksi elämä kohdussa oli mallillaan ja saimme ihastella jo 13cm pitkän pikkuihmisen touhuiluja ahtaassa tilassa. Sukupuoli ei vielä selvinnyt, mutta 3 viikkoa rakenneultraan ja siellä aiomme asiaa kysyä, jos se vaikka ruudulta näkyisi. Liikkeitä en ole tuntenut vielä, mutta vointi on (leikkauskipuja lukuunottamatta) tässä vaiheessa raskautta mitä mainioin. Innolla odotan jo loppuvuoden Thaimaan reissua. Pääsee aurinkoon tankkaamaan lisäenergiaa.

sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!

Pikaista parenemista aurinko!

Mä luulen että me saadaan vielä se vanha äitiyspakkaus. Jos mä nyt olen oikein käsittänyt niin hakemuksenhan saa laittaa kun on se 154 päivää täynnä ja mulla se on muistaakseni tammikuussa, teillä muilla jo vähän aikaisemmin kun mun la on vasta 30.4. Mun käsityksen mukaan paikkakunnasta riippuen paketin tuloon ei kuitenkaan mene hirveen kauaa ja uusi paketti vaihtuu joskus maaliskuussa...

Kyllä mäkin olen harkinnut tota isyyspakkauksen tekemistä. En vaan ole vielä hirveästi ajatellut mitä sinne laitan.

Äitiysavustushakemukset pitää laittaa viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, eli meillä jokaisella se on edessä viimeistään helmikuun aikana. Uusi pakkaus on tullut jakoon edellisinä vuosina aina maaliskuun lopulla, joskin silloinkin vanha varasto on ensin jaettu pois...eli aika epätodennäköistä, että uutta pakkausta vielä huhtikuulaiset tulevat saamaan.
Mutta eipä tässä tämänkään vuoden pakkauksessa valittamista ole, siskon luona sitä olen ihastellut. Se kiistelty toppapukukin on paljon nätimpi luonnossa kuin esim Kelan sivujen kuvissa...eli itse en ainakaan sen takia harmittele, vaikka vanhan pakkauksen saankin =)

Maanantaita!

Onko teidän tarvinnut ostaa vielä äitiysvaatteita? Onko vatsat kasvaneet? Käytättekö jotain tiettyä rasvaa/öljyä kehon rasvaamiseen (ajatuksena ehkäistä raskausarpia:)) ?

Mulla alkoi viikonlopun aikana kiristämään tavalliset housut ja ajattelin tänään poiketa jonkun äitiysvaateliiikkeen kautta kattomassa minkänäköisiä asuja sitä olisi tarjolla. Paino ei varsinaisesti ole juurikaan noussut, mutta alavatsa on jo sen verran kova ja pömpöttävä, ettei esim farkut mene enää jalkaan..

päivän jatkoja:)

Juu, täällä siirryttiin mammavaatteisiin muistaakseni jo ennen 10. viikkoa :) Pikku hiljaa olen siirtänyt pieniksi jääviä vaatteita yläkaappiin ja tänään pitäisi käydä investoimassa uusiin farkkuihin ja pariin paitaan - alkaa tuntua vähän nukkavierulta kun ei ole kuin muutama vaatekerta, joita käyttää.
Omat farkut menee vielä reisistä ja olenkin käyttänyt niitä niin, että laitan hiuslenksun napinläven ja napin välille kiinni niin että housut pysyy ylhäällä. Ennen raskautta olin tosiaan a-kuppinen ja nyt kun lähennellään E:tä, niin vanhat paidat ei ihan istu päällä..

Ensi viikonloppuna ollaan menossa häihin ja tietty vanhat juhlavaatteet ei mene enää päälle. Kävin varmaan kaikissa hgin alueen äitiysvaateliikkiessä ja kyllä ne on melkein kaikissa aika toisenlaisia vaatteita kuin mitä itse käytän.. Ihan arkivaatteetkin on aika vanhahtavia ja virallisia tai sitten ne on sitä yhtä ja samaa tunikamallia. Kokeilin paria juhlavaatetta ja näytin ihan muumilta. Huoh.

Oon rasvaillut masua ja reisiä ja rintoja weledan raskausarpiöljyllä (ostin luontaistuoteliikkeestä). Työkaveri kehui, että se oli säästynyt arvilta kun oli voidellut sillä. Tietty toi on tosi yksilöllistä kelle tulee ja kelle ei, mutta aina kannattaa yrittää.

Mitään liikettä masusta en oo huomannut moneen päivään ja välillä tulee epäusko ja pelko, että onkohan siellä yhtään mitään ja onkohan niillä kaikki hyvin. Onneksi on monet tolkuttaneet, että samalta tuntuu kaikista muista ja kyllä ne siellä on. Ei auta kuin uskoa.

Ensi viikonloppuna lähdetään siis juhlimaan häitä Englantiin saakka. Ystäväni, joka on siis myös morsian kehui, että Englannissa on tosi kivoja ja halpoja lastenvaatteita ja toisenlaisia mammakuteita kuin Suomessa. Mukavaa päästä tutkailemaan sinne tilannetta. Ja ennen kaikkea pääsee usealle hotelliaamiaiselle, mikä matkustelussa on melkein parasta :)

Tulihan taas löpistyä, mukavaa viikkoa!!

Mä olen kanssa jo useamman viikon käyttänyt mammafarkkuja. Omat farkut ei mene enää päälle, tai ehkä menee mutta puristaa ikävästi. Omia housuja olen vielä kaikkia pystynyt käyttämään, mutta juuri viime viikolla katselin etten niitäkään enää kovin pitkään. Tarkoitus olis tällä viikolla mennä ostaan kangasta ja alkaa itse vähän ommella. Alushousuja täytyis kanssa ostaa sen mallisia, että ne nousee vähän ylemmäs, kun mulla ainakin vanhat jää puristamaan just tosta ikävältä kohtaa.

Mä olen rasvaillut itseäni tollasella apteekin perusvoiteella. Vähän samalla periaatteella mennään, että yrittää voi aina. Ja musta ainakin tuntuu mukavammalta kun nahka kosteutettuna joustaa paremmin eikä tunnu kiristävältä.

Onko teidän tarvinnut ostaa vielä äitiysvaatteita?
äitiysfarkkuja on kahdet ja 3paitaa

Onko vatsat kasvaneet?
onhan tuo masu kasvanut äippähousuja aloin käyttää oisko ollut joskus viikolla 12

Käytättekö jotain tiettyä rasvaa/öljyä kehon rasvaamiseen (ajatuksena ehkäistä raskausarpia:)) ?
mulla repes tissinahka jo viikolla oisko ollut 7 ja ei auta rasvat ja mahan sivut repes kans...ei taida mun kohdalla rasvat auttaa :(

liikkeet on kadonnut...höh pelottaa

akiram ja pieni 18+0..uusi viikko jospa pieni innostus tällä viikolla möyryää....

Minulla on kanssa parit äitiyshousut olleet käytössä jo muutaman viikon, samoin muutamat äitiysalushousut olen kerennyt hommaamaan...inhottavalta tuntuu kun entiset valuu tuonne vatsan alle. Entiset paidat alkavat nyt puristamaan rintojen kohdalta, joten kohta pitää isompia paitoja hommata...olen kyllä toivonut hiljaa mielessäni, ettei tuo rintavarustus kovin paljon kasvaisi (minulle riittää c-kuppi vallan mainiosti) =/

Vatsa on kasvanut kiitettävästi, ei jää kenellekään enää epäselväksi missä mennään =))

Isäntä tykkää hoidella tuon kehon rasvauspuolen...on jokailtainen ""operaatio""...ja mikä tuntuukaan paremmalle, kuin olla toisen hemmoteltavana...samalla saa mukavan kokovartalohieronnan. Raskausarpia minulle tuli jo esikoista odottaessa, joten niiden takia ei tarvitse enää panikoida ;)