HUHTIKUISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi taas...

meillä vauhti senkun kiihtyy tuossa ryömimisessä, nyt jo ryömitään huoneesta toiseen eli täytyy vähän alkaa kattelemaan noita vaaran paikkoja... Yhtenä päivänä hypisteli sellaista isoa savimaljakkoa, joka on ollut lattialla. Juu ei ole enää...

Neiti on tänään tasan 6 kk vanha, vitsi että tää aika menee!Eilen oli kylässä ukki ja mumma ja sisareni lapsineen. Juhlittiin ½ vuotissynttäreitä (vitsi, pyysin ne vaan käymään viikonloppuna).

Meillä maistuu ruoka todella hyvin, äitinsä tyttö. Iltapuuro on ainoo joka välillä aiheuttaa ongelmia ja sekin kai vaan väsymyksetä johtuen. Tykkää kyllä puurosta, mutta alkaa yleensä kesken puuroaterian levittämään puuroa suusta pitikin naamaansa. Mutta.. Nyt herätään yöllä syömään jo 2-3 aikaan kun ennen kiinteää ruokaa saattoi nukkua koko yönkin tai ainakin tonne 5-6 asti. Ilmeisesti tuo hurja vauhti päivisin saa aikaan ton. Ja ainakin vaikuttaa ihan älyttömän nälkäseltä, imee molemmat tissit ja nukahtaa heti uudestaan. Iltanukahtaminen onkin sitten vähän haasteellisempaa... Usein nimittäin käy niin että nukahtaa illalla tissille, joka ei ole yhtään hyvä juttu, sillä herää usein noin ½ tunnin päästä siihen että jaahas, tissi on kadonnut suustani, täytyypä vähän huutaa sitä takaisin. Rauhoittaminen tämän jälkeen ei ole todellakaan helppoa, vaan tyttö huutaa kaarella ja minä yleensä jossain vaiheessa törkkään sen tissin uudestaan suuhun kun en kestä kuunnella toisen itkua. Kerran jo kävimme läpi tämän uudelleennukuttamisen ja jonkin aikaa se toimikin ilman mitään ongelmia (siis vaan paijaamisella uudestaan uneen). Nyt kuitenkin pari viikkoa on taas alkanut olla samaa ongelmaa. Luin sitten jostain, että se voisi auttaa ettei äiti tisseineen olekaan paikalla, vaan isä menee rauhoittamaan lasta. Kokeiltiin sitten eilen sitä, ja kyllä tyttö huusi, mutta rauhoittui yllättävän nopeasti. Totesi kai, että tolta ei sitä tissiä kumminkaan saa. Heräs sitten joskus klo 3 syömään, joten nälän kanssa asialla ei ollut mitään tekemistä...

Valitin miehelle et kaikkien muiden vaavit nukkuu yöt läpensä ja et mä olen tehnyt jotain perustavaa virhettä kun nää ei nuku.. :( Jotenki vaa tuli sellanen väsyny olo tohon yöheräämiseen..

Sit vielä sataa vettäkin.. :/ Joooooo.. Ehkä pitäs hieman piristyä tästä!!

Meillä ei oo vielä ostettu autoon uusia istuimia,mietimme et ostammeko.. ja millon.. Neidit on niin pieniä et mahtuvat hyvin viel noihin mitkä meillä on..

Mitäs muuta. En oo todellakaa jaksanu miettiä mitää painojuttuja vaan syönyt suklaata viikonloppuna.. ;) Ei sitä aina.

Anteeksi et tulin tänne valittamaan.. :(

Hohhoijaa, täällä väsynyt mama... ihan niin rikkonainen yö että oksat pois... Meinasin jo että onkohan noista tuubeista korvissa mitään hyötyä, kun vaan huusi ja huusi yöllä, että onkohan jäpikällä taas korvatulehdus... Nyt puuron keittoon.

Huomenta!

Kata: Koitahan jaksaa ja käy tarkistuttaa pojan korvat, jos huuto jatkuu. Vauvathan ei itke turhaan, että joku syy itkuun on.Tiedän miten raskasta tuo yöllinen huuto on.

Kysy saisitko pojalle kipulääkkeeksi Pronaxenia.Se nimittäin tehoaa hyvin kipuun.Meiän esikoisella on sitä ja sai sen ku painoi 9 kg...Supot ei aina auta.Varsinkaan Panadol-supot.Burana-supot ehkä paremmin.
Meiän poikien serkkupojalla on lähteny välillä tuubit pois ja tullu tulehuksia tuubien kanssaki...Että kaikki on mahollista.

Daniel nukku viime yön hyvin.Annoin vaan kerran maitoa,muuten jatko unia tutilla.
Mut esikoinen heräili sit useemmin, ja oli maitoa vailla, ku ei illal syöny puuroa, ni heti näkyy yöunessa.Täytyypä tänäiltana tankata sitä,että nukkuu ens yön.

Jaksamista kaikille huonosti nukkuneille äideille!!!!!!!!

Eipä meidänkään viime yössä hurraamista ole,mutta enpä valita enenpää,koska aina on raskaampaa jos lapsi yön huutaa,esim. korvaansa yms.

Ostettiin eilen maissinaksuja joissa ei ole suolaa eikä liioin rasvaa,mutta eipä meidän nirso tykännyt niistä,suu meni mutruun,mutta jatkoi kuitenkin jyrsimistä,mutta ei hirveen hyvää vastaanottoa saanut.

Ajattelin kokeilla tänään,että annan ekan soseen ennen aamu päikkäreitä ja ihan hyvin meni puoli purkkia alas.
Nyt siis tyttö on päikkäreillä.
Ja sit päikkyjen jälkeen annan taas sosetta,jos ne nyt rupeis meneen pikkuhiljaa paremmin alas.

Jahas nyt herättiin...

jee, meillä herättiin tänä aamuna 07.15*tuulettaa*!! Ehkä tämä tästä. Jos tuo rytmi alkais pikkuhiljaa tasaantua.

Kuinka monet päikkärit teillä nukutaan? Meillä pojat nukkuu yleensä aamulla ennen lounasta n. 1-1½h ja päivällä n.1h ja vielä illalla ½-1h. Oon yrittänyt nyt jättää noi aamupäikkärit pois, että jos nukkuisivat päivällä yhdet kunnon unet, mutta saas nähdä kuinka käy. Tänään en yöunien jälkeen laittanut nukkumaan kun vasta lounaan jälkeen, mutta aikamoista kitinää se oli kun pojat olivat niin väsähtäneitä. Voi olla parempi ettei mene muuttamaan poikien omaa rytmiä vaan antaa niiden itse ilmotella koska on unien aika.

Joonalle sattui aamulla monta tapaturmaa kun nousi sitteriä vasten nojailemaan ja tietysti kaatui sieltä alas ennenkuin kerkesin ottamaan kiinni. Onneksi yleensä auttaa kun vaan sanoo ettei ole mitään hätää niin se aika hyvin rauhoittaa pojan eikä tarvitse välttämättä lohtu syliä. Toivottavasti tuosta ei mitään haittaa ole...Tosin eiköhän vielä ehdi sattua vaikka minkälaisia haavereita. Aina kun ei kerkeä olemaan paikalla.

Elias nukkui viimeyön meidän välissä kun kokoajan kitisi jotain omassa sängyssä. Varmaan näki pahaa unta tai oli muuten vaan rauhoton. Oon kyllä niin onnellinen että nuo yösyönnit on jääneet pois. Kyllä olo on ihan eri kun saa nukkua hyvin.

Eipä tässä nyt muuta tarinaa tule mieleen. Taidan siirtyä tuonne keittiön puolelle siivoilemaan.

Hauskaa päivää!

Moikka pitkästä aikaa ja eritoten yökukkujien äideille!

Meillä yöt oli noin kuukauden päivät jotain aika kamalaa....olin itse ihan zombiena kun pahimmillaan piti noin tunnin välein käydä tuttia nostamassa suuhun tms. Nyt saimme lahjaksi tuttavilta unipussin joka tuntuu olevan ihan must! Ensimmäisen yön jälkeen ei ollut havaittavissa muutosta mutta nyt kun kolme yötä on nukuttu niin tuntuu että siitä on ainakin meidän pikkuhepulle apua, ihanaa! On suorastaan omituista kun oma olo tuntuu virkeältä :). Aivan ihanaa!
Unipussiin vauva vaippa ja paita/ body päällä niin tuntee oman ihonsa ja se rauhoittaa. Suosittelen kokeilemaan jos/ kun samoja probleemia. En tiedä tosin hehkutanko tästä liian aikaisin mutta toivottavasti yöt jatkuvat paremmalla tolalla. Viime yönä nukkui jopa ainakin neljä tuntia putkeen! Huippua, meille se on ISO edistysaskel ja äiti virkeenä:)

Mukavaa päivänjatkoa, nyt syömään ja sit ulkoilemaan!

huh! tauti tais helpottaa vähällä. oksensi eilen 1 1/2 tuntii ja sitten alkoi helpottaa. illalla meni jo maitoa kohtuullisesti ja aamulla veti norm. puurot. en tiedä oliko soseessa jotain vikaa, jonka annoin pakkasesta. en kyllä syötä enää sitä tekoerää yhtään...
säikähdin oikein kunnolla, kun oksenti autossa. onneksi kotiin oli 5 min matka.

Ilo: kerro enemmän tosta pussista. meiilä kun peitto haittaa kääntymistä ja herättää aina mut korjailee peittoa.

Meillä on sellanen vauvan unipussi, joka on yläosasta kuin vauvan haalaripuku, siis olkaimet ja päänaukko. Yläosa on kuitenkin reilu, ei vartalonmyötäinen.Alaosa yhenäinen pussi.Vetoketjullinen. Harmi ku tähän ei voi piirtää,vaikea selittää :)
Olen saanut sen Belua-mammavaateliikkeestä kaupantekijäiseksi.

kiitos st!

täytyy kaivella kangasvarastoja, jos vaikka tekisin pussin. näyttää yksinkertaiselta.

kaks yötä on mennyt yhdellä syötöllä, mutta 3h välein kääntyillään, johon herään ja käyn katsomassa onko kaikki ok. eli kun nukahtaa 20, eka herätys 23 (juuri kun olen itse nukahtanut) 02 kieritään ja 05 syödään, josta nukkuu ihanasti 08:n

oma kurkku on kipeenä, joten mehun juontiin..

Älä Jenni huolestu noista ruokamääristä. ei meilläkään yleensä syödä kuin 1/2prk sosetta kerrallaan ja sit maitoa päälle. Musta se on ihan ok. Kyllä nuo tenavat syö kun niillä on nälkä.
Mä muistan vieläkin, kun esikoisen kanssa neuvolassa väännettiin jatkuvasti siitä että se on niin laiha. mutta jos ei syö enempää - ei syö. nykyään se on ihan normaalikokoinen (hoikka tosin vieläkin) lähes 8 v tyttö. vieläkin sillä on kausittaista tuo syöminen - kun ruokahalu kasvaa, seuraavaksi jää housunpuntit lyhyeksi. =)

Meillä on alkanu mennä nyt joka aterialla muutakin kun maitoa. eilen pimulla tuntui olevan koko ajan nälkä. Iltapuuronkin jaksoi syödä. Mutta hiutalepuuro ei vielä uppoa. Oli hauskannäköinen kun tein eilen riisipuuroa hiutaleista. ensin riiputti kieltä niinkauan ulkona, että suurin osa puurosta tippui ulos suusta. sen jälkeen monta kertaa, hiutale kerrallaan, sylki suusta pois kaikki ""roskat"". vielä seuraavallakin aterialla oli epäluuloisen näköinen kun lähestyin lusikan kanssa.. vähän nauratti.

vielä on meillä hyvin toiminu tuo vähennetty yömaito. nyt on saanut 2 krt yössä 80ml maitoa. sen vetäisee kerralla kaikki, mutta ei huuda lisää. kohtä vähennetään taas.. tänä aamuna testasin. tarjosin heti herättyä maitoa, ei mennyt kuin 20 ml, eli ei ollut takuulla nälkä jäänyt.
Nyt on muutaman yön herättänyt ""maitohuudolla"" klo 24 ja 04. alkuyöt menee ilman kitinöitä, mutta viiden jälkeen ei meinaa saada nukkumaan enää. mutta minä EN nouse vielä viideltä... sitä paitsi - kait vauvat tarvis yöunta 10h ja se meillä tarkoittais kyllä kuuteen saakka nukkumista!

tuo unipussi kuullosti kokeilemisen arvoiselta! täytyykin käydä kuvia katteleen jossain vaiheessa.

Mulla iski toissapäivänä joku ihme villitys. mä leivoin vaikka mitä.. mustikkapiirakkaa, valkosuklaajuustokakkua... ja siis mä en yleensä leivo koskaan. mikähän muhun pisti... ?!?!
ja noillahan ne kilot lähtee... =)

no mutta.. eiköhän tämä romaani riitä tällä kertaa!

Heippa vaan kaikille!

Meidän liittymä sulkeutuu muutamaksi viikoksi muuton vuoksi. Ärsyttävää! Jään kaikesta jutuista jälkeen, mutta palaan kyllä takaisin.
Meidän Iidalle puhkesi ensimmäinen hammas ja ryömimäänkin ruvettiin! Kaikki tapahtuu niin nopeasti.

HAUSKOJA VIIKKOJA!!!

minä-83 ja Iida 7kk

niinpä niin.

meillä ollaan taas kipeenä. joonalla yli 38 astetta kuumetta ja aamulla tuli kakan mukana verta. neuvolassa ei oltu huolissaan, voi olla, että kova kakka teki haavan limakalvoihin. äääh. inhottavaa kun nää lapset sairastaa. kurja katsella kun toinen on ihan väsyksissä. no toivottavasti on vaan joku pöpö ja menee nopeesti ohitte. vähän vaikee kirjottaa yhdellä kädellä, joten lopettelen tähän.

NYT tämä LÄSKI aloitti pisteiden laskun. Tänä aamuna vaaka näytti sellaisia lukemia, että jotain on tehtävä. Ei ole auttaneet mun maraton-lenkit, kun sitten olen vetänyt kaksin käsin ruokaa.

Jos joku ei tiedä mitä pisteet ovat, niin on painonvartijoiden systeemi laihduttaa. Olen sitä aikaisemminkin kokeillut ihan hyvin tuloksin.

66 kiloa, here I come!

Oliko jollain täällä sitä Graco Cosmic XTP turvaistuinta?

moi huhtikuun väki!

hengasin täällä kauan sitten ja lähinnä luin teidän huhtikuisten kuulumisia. en tullut esittäytyneeksi ja nyt olen pitänyt pitkää taukoa tällä palstalla. minulla on mitä ihanin huhtikuinen tyttö, juuri 7 kuukautta täyttänyt. ajattelin kysäistä ihan vertailun vuoksi teidän lastenne päiväunista...

tyttöni on noin kolmen kuukauden ikäisestä nukkunut päiväunensa puolen tunnin pätkissä. nykyisin hän nukkuu 3 x 30 minuuttia päiväunia. olen ihan tottunut siihen, mutta välillä on hermot kireellä, kun oikeastaan yhtään ei ole vapaata hetkeä. nuo puolituntiset koitan käyttää mahdollisimman tehokkaasti hyödyksi eli laitan ruokaa, syön, tiskaan, siivoan, järjestelen - mitä vaan ehdin suunnilleen juosten tehdä. järkevämpää olisi kai pitää taukoa, mutta sitten taas en saa koskaan mitään tehtyä. lapsen valveillaoloaikana on mahdoton keskittyä erityisesti mihinkään muuhun, vai mitä?

niin että tällaisen vuodatuksen saattelemana kysyisin teidän lasten päiväunista. onko kellään samanlaista väsymätöntä energiapommia?

veera

Veera kyseli nukkumisesta..
meillä nukuttiin vielä kk takaperin 1/2h+1h+1/2h/päivä.
sitten yhden kerran ei likka herännytkään aamupäikkäreiltä puolen tunnin jälkeen. ei tunnin, ei kahden... minä kävin monta kertaa kattomassa, että onko varmasti hengissä =)
likka on siitä saakka nukkunut aamulla 2-3,5 h päikkärit.
samassa hötäkässä jäi sitten ne kolmannet unet pois.
Eli tätä nykyä meillä nukutaan yhteensä 3,5-4 h päiväunia päivässä, kahdessa erässä siis.
jos menee 3 h aamulla, sitten vain 0,5-1 h iltapäivällä. jos taas 2 h aamulla, sitten lähes 2 h iltapäivällä. ja sillain..

mut eipä tällä erää muuta.. lähen viemään pimua niille toisille unille ulos.

Veera: meillä on sama tilanne ollut jo pitkään ja olen siihen alistunut :)
nyt pystyy jo hiukan tekee samalla kun poitsu leikkii lattialla. esim viikkaa pyykiä tai kuorii perunoita. pakkotilanteessa olen jopa imuroinutkin.
päikkärit ovat onneksi lähes kellontarkkoja 10, 13, 16 ja joskus nukkuu jopa tunnin. mutta en valita, kun yöt ovat olleet aika rauhallisia, ei valvomista yöllä, ainoastaan ruokaa ja kääntyilyä.
tänään nukkui aamupvllä 1 1/2h ja nyt on loppupäivä sekaisin, ei nukkunut kuin 10min pouli kolmen aikaan ja nyt kiehnää sylissä enkä tiedä mitä tekisin...

Meillä kans muuttui nuo päikkärit puolen tunnin unien sijaan samanlaisiksi kuin sulla kati3. Ihmettelen täällä vielä että osaisko sitä oikein tehdä jotain, eikä vaan odottaa että koska poika herää.

Ruokaa meillä menee vaihtelevasti hyvin ja huonosti. Mutta kun ei maistu, niin suu menee niin tiukasti kiinni, ettei sinne mitään voi laittaa.

Eka antibioottikuuri on ohi, katsotaan nyt tuliko terveeksi, mun mielestä on vähän vielä kärttynen välilla. mistä sitten johtuu?
Meillä kans mennään lujaa joka puolelle, ei vielä eteenpäin, mutta pyörien ja peruutellen. Lattialla oon pitänyt vanhassa auton kaukalossa joskus, ja sieltä se on jo pari kertaa kurkotellut niin että on tullut mahalleen lattialle, no, siinä ei oo käyny kuinkaan lähinnä se on aiheuttanu suurta hämmästystä herrassa itsessäänkin.

Jaa käytiin me puolivuotisnlassakin tänään mitat oli 71,5 cm ja 8625 g, pipon mitta 44,3. Lisään ne tuonne listaankin.

Pimeän päivän jatkoa kaikille!

HUHTIKUISET! Jenni 2.11.2005 15:36

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, POIKA, 50 cm/3250g4kk:65,2/6640/41
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 4kk:68/8300
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Toissa iltana meijän likka veti kaksi kertaa puoli purkkia sosetta ja vielä illalla kokonaisen purkillisen hedelmä sosetta =)
Tänäänkin on menny puoli purkkia hedelmää,oolalaa...
Mutta muuten meijän päivän rytmi on ihan hakusessa,tyttö päätti aamulla herätä jo klo6 (yleensä herätään 7-8.30)
No onneks yö oli menny tosi hyvin muuten,söi vain kerran 120ml.
tyttö torkahti 8 maissa 20min ja sitten taas leikittiin,käytiin lähikaupassa (on meinaan kallista käydä kaupassa,en ostanut mielestäni mitään ja hups,35euroa meni,että humpsahti)
Tultiin kotiin pienen lenkin kautta,tyttö killisteli kiltisti vaunuissa ja sitten kotona alkoi huuto melkein heti kun sain ulkovaatteet pois,sitä väsytti ihan älyttömästi.
Aattelin laittaa parvekkeelle nukkuun ja taas puettiin ja huudettiin ja kun sain vaunuihin tyttö nukahti sillä sekunnilla,en siis ollu saanu laitettua vaunuja vielä edes parvekkeelle...
Siellä se nyt nukkuu =)

Nyt pyykit surisee koneessa,kukahan vielä tiskais...
Ja taas ylläri,ylläri,ukko nukkuu,yövuoro viikko taas kyseessä.

Teillähän on kati3 ""pieni"" lukaali,on siinä hommaa siivoillakkin.
Onneks me päästään eroon tästä rotan loukusta,uudessa asunnossa onkin 70neliötä,luksusta tähän verrattuna!
Omakoti talo olis kyllä kiva =)
Mutta sitten tulevaisuudessa.

Joku laskee pisteitä,kertoisitko miten homma toimii ja löytyykö jostain esim. netistä piste taulukkoa yms????
Vai oisko jollain hyviä dieetti vinkkejä?
Nälkälakko =)
Nyt on munkin otettava itteeni niskasta kiinni ja tehdä jotain,vaikka en hirvee pullukka olekkaan,mutta nyt tarvii saada kilot veke, 2kg ennen uuttavuotta ja sitten vielä pari,kolme kiloa kesään mennessä ja ollaan lähtöpainossa 55kg.
Ihan kateellisena kuuntelin sen mun kaverin painon lähdöstä joka sai sen muksunsa lauantaina,kaikki pois ellei enemmänkin lähtenyt,no sille ei tullukkaan kun 8kg,kun meikäläiselle mojovat 21kg...

Hauskat päivät!

Hohhoijaa..

Niinku ei riittäis se että minä ja Joona ollaan flunssassa ja kipeinä ni eikö mun ukko kulta joutunu aamulla kolariin. Joku vanhempi rouva oli posottanut suoraan meijän auton takapuskuriin ja ihmeellisintä tässä on se ettei kukaan oikein ymmärrä että mitä siinä tilanteessa tapahtu. Yhtäkkiä oli vaan pamahtanu. Onneksi ei mitään vakavaa sattunut, miehelle tuli vaan kovassa täräyksessä niskat kipeeksi mutta kun häneltä on aiemmin murtunut niska niin kipu tuntuu aika kovana. Rouvalle ei onneksi käynyt mitään. Hänen auto oli kuulemma tosin ollut ihan rytyssä mutta meidän autosta ei mennyt kun se takapuskuri. Kaikkea sitä pitää sattua.

Onnellisia uutisiakin on..Joona lähti eilen konttaamaan=) Vielä ei vauhdissa ole kehumista mutta hitaasti ja varmasti poika konttaa. Ihanaa kun nuo lapset kehittyy ja kasvaa=)

Jaaha..Olohuoneessa on epäilyttävän hiljaista..Täytyy mennä paimentamaan tuota laumaa.

Hyvää illanjatkoa!

Voi Tuisku, toivottavasti miehelles ei tuu pahempia seurauksia.

Mä olin reipas eilen ja otin yhteyttä kahteen vanhaan kaveriin. Pyytelin molempia kylään ja toinen on tulossa tyttönsä kaa (synt. samana päivänä kun Max). Toinen odottaa niitä kaksospoikia.

Olen haaveillut pihalle isosta kivestä ja eilen naapurin rouva tuli kysyy otettaisko me osa heidän kivistä. Uskomatonta! Voiko olla tällänen tuuri, he hoitaa vielä kaivurinkin. Muuten heillä on kaks kiinalaista adoptiotytärtä. Aika suloisia.

Maxin vaatteista alkaa kulua polvet ja hihan suut. Hytkyy koko ajan, täytyy vissiin tehdä polvisuojat..

Pirtsakkaa perjantaipäivää!

Täälläpä on hiljasta.Aattelin nostella meiän ketjua ylöspäin ja kirjotella jotain...
Täällä on pitkästä aikaa paistanu aurinko...Valo tekee ihmeitä.Jaksaa paljo paremmin,vaikken oo pariin yöhön saanu nukkua esikoisen yöitkujen takia.
Pitäs leipoa isänpäiväkakku,mutta täytyy hakea kaupasta kananmunia.
Herääkö kaikkien muitten vauvat muuten tosi aikasin aamulla? :)
Meiän pojat herää yleensä 10:ltä. Joskus jopa 11:lta.
Nukkumaan menevät n.22-23 maissa.