**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Hei vain kaikille! Ajattelin ilmoittautua teille, kun olen käynyt kurkkimassa parin viime viikon ajan teidän ketjunne tapahtumia, :heart: Itse odotan toista lasta ja viikot ovat nyt 39+3, joten mullakin alkaa h-hetki lähestyä.

Onnittelut kaikille nyytin saaneille ja tsemppiä kaikille masun kanssa painiville! :heart:
 
Kiitos kaikille tsempeistä :heart: toivotaan että päästään pian kotia..

Mitään syytä tapahtuneelle ei ole saatu. Yksi sectio alla, mutta kohtu repesi täysin toisesta paikkaa ja aivan totaalisesti. Kolme kokenutta lääkäriä sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa. Kohtu paikattiin muttei sillä kuulemma koskaan voi enää lapsia tehdä :(

Onneks on nyt 2 kultaa kumminkin :heart:
 
AnnaBuu ja muut jotka niitä kikkoja synnytyksen alkuun miettivät:
eilen mulle kerrottiin, että intiaanit "käynnistävät synnytyksiä" kutittamalla nenää höyhenellä :D En muistanut kokeilla eilen.. Pitääkin mennä etsimään höyhen ja kokeilla..

sonjasusanna :hug: On se varmasti kova paikka kuulla ja tajuta ettei enää lasta voi saada (vaikka lapsiluku olisikin täynnä ) Voimia ja paranemisia sinulle!
 
stoppis upea masu !
sonjasusanna iso hali sinulle :hug:
pulleroballerina tervetuloa :flower: mukaan viime metreille.
AnnaBuu meillä mies aloittaa isyysvapaan heti koska on oltava muiden kanssa kotona kun mie laitoksella ja jatkaa kotona oloa yhteensä sen pari viikkoa, meilläki sit loppuosa myöhemmin. En edes muista kuinka kauan sitä isyyslomaa saa pitää :ashamed: .

Lumitöissä käyty ja nyt syömään. Ei vaan meinaa maistua mikään :x .

-C ja T 36+4
 
stoppiksella on kyllä ihana pallo =)

isyysvapaa mies on tällä hetkellä työttömänä/saa paperit (vihdoinkin) toukokuun lopulla, joten on kotosalla muutenkin.

Chiq isyyslomaa saa pitää yhteensä 3 viikkoa :wave:

Greddy kelpaakohan noi pääsiäissulat vai pitääkö jostain etsiä ihan oikea (linnun)sulka?? Tätä kikkaa en ookaan ennen kuullut :D

pulleroballerina laita mulle tiedot yv:nä jos haluat mukaan "listoille" :wave:

Tänään sain keitettyä rintakumit, tuttipullot, rintapumpun, tutit ja tuttiosat vihdoinkin =) . Pitää katsoa kuinka noita jaksaa jatkossa keitellä, ainakin rintapumpun keitän + muita silikoniosia. Ihan alkuun varmasti ne pullotkin jos siihen tulee tarvetta / isä antaa joskus yöllä mun maitoa. Miten muut aiotte toimia tuon keittämisen suhteen?

Seuraavaksi olis vuorossa keittiönkaappien siivous osa II B)

Poppeliini ja poju 36+5 :heart:
 
meillä kans luultavasti ja olen ymmärtänyt et mies aloittaa isyysvapaa ku vauva syntynyt.. Esikoisesta teki niin et oltiin laitoksella ni hän oli töissä sit aloitti isyysvapaa ku kotiuduimme.
voi olla et tekee nytki et töissä on vielä et esikko on mummulla hoidossa. ellei sit ihan viikonloppuna synny ni sit eri asia et esikko isän kans kotona ja ei varmaa kauaan pidetä uudelleen synnyttäjiä osastolla jos kaikki sujuneet hyvin. esikoisesta olimme 5vrk sairaalassa.

inhottava olo nyt ollu ku tuntuu et vauva muljuu ja tökkii ala päätä et tulis koht jotain mut kuhan ei vielä ala synnytys! ei tänää kiitos!! ensviikolla vois olla parempi :Dtänän on serkkuni tytön synttärit ja täyttää 3v. Nii ja onhan mulla huomenna kampaaja aika varattu

mut jospa nyt menis kehittää jotain ohjelmaa tälle päivää hmm.

arska äippä+ typy 36+4 :)
 
Poppeliini Aattelin pääsiäissulalla kokeilla.. Inkkarit varmaan ihan oikealla sulalla kutittelevat =)

Mies aloitti viimeksi isyysvapaan heti syntymästä, koska oli puoli vuorokautta aina sairaalassa meidän kanssa. Nyt se ajatteli aloittaa myös heti (paitsi jos pyhinä syntyy), koska esikoisen kanssa pitää olla kotona. Jotakin mies on puhunut että pitäisi heti kaikki 18 päivää.. Mutta onneksi sitä ei tarvitse heti päättää. Ainakin pari viikkoa olisi alkuun, että päästään sitten esikoisenkin kanssa uden perheen arkeen kiinni.

Tervetuloa pulleroballerina

stoppis On edelleen niin pallo masusi :)

Arska äippä Olisko laskeutumis-/kiinnittymistuntemuksia nuo?
 
Jääkyynel on jo varmasti nyytin hakumatkalla :D onnea kovasti synnytykseen :flower:
Nasumasunen hienoa että kääntäminen onnistui :D
Piipa nyt voit nauttia odotuksen loppuajasta kun ei tarvitse enää miettiä synnytystapaa :D
AnnaBuu jospa vauva odottaa sitä suurta päivää eli laskettua :whistle: Toivotaan että pääset pian tositoimiin
stoppis nätti vauvamaha =)

Toivotaan että kaikki synnytystä odottavat pääsisivät pian tositoimiin :hug:

(.) Eipä eilisestä kalvojen pyörittelystä ollut mitään hyötyä :D edes sitä lääkärin varoittelemaan veristä vuotoa ei näkynyt :whistle: Kyllä se vaan niin on että toiveet ja kotikonstit ei synnytystä edistä vaan vauva tulee kun on siihen valmis :D Sinänsä ei minulla ole mikään erityinen kiire synnyttämään, mutta kun tuo painoarvio on noinkin huikea jo nyt niin sen takia olisi parempi ettei kovin venyisi tuo synnytyksen käynnistyminen. Kovasti odottelen että soittelevat sairaalasta sitä ultra-aikaa jossa tuo painoarvio tarkentuu, mutta viimeistään ensi keskiviikkona sitten. Lekuri vaan eilen tuumi että aika viime tippaan menee nämä painoarvio asiat jos ajattelee sitä että synnytys pitäisi käynnistää... No katsellaan ja kuunnellaan kevättä :whistle:

MaMa ja kutonen 37+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arska äippä:
laitanpa kuvaa, siis iso ero vertaa perjantaihin ja tähä päivää MAHA selvästi laskeutunut!!! IIKKSS onko tosi et synnytykseni voi koittaa pianki?? :eek:



tänään otettu siis toi kuva ja verratkaapa siihen edelliseen rv 36+0 kuvaan
Mulla tipahti maha rv 34 ja siitä asti on hoettu että syntyy koska vaan jne..Täälä oon edelleen laskeutuneen mahani kanssa rv 39+6 :/
 
Mama74:

Mulla on aina käynnitynyt synnytys samana päivänä kalvojen irrottelusta mutta nyt ei..mullakin tehtiin se viikko sitten mutta oli niin hento kätinen lääkäri että arvelinkin ettei sillä oo mitään tehoa asiaan.

Ennemmin on lääkäri irrotellu tosi ronskisti ja on sattunu niin kovaa että oon paennu taaksepäin siitä pöydältä. :LOL: Ja ne irrottelut on aina tuottanut tulosta.

Huomenna on taas äitipoli ja toivon että saan vähä ronskimman lääkärin että sais tään ulos täältä. :wave: :whistle:

39+6
 
Merkkailen lähinnä.. On niin väsynyt ettei muuta jaksa kirjoittaa..
Ultrassa käyty, painoarvio nyt 3,5kg ja jos menee laskettuun aikaan asti niin sillon ois 4,2kg..
Sit heti perään olikin neuvola.. Paino noussut kilon viikossa.. :O ja proteiinit yhdellä plussalla, käyn torstaina antamassa uuden näytteen..
Häpyluu on tänään ollut erityisen kipeä! :( Särkee ja vihloo, varsinkin liikkuessa..
Muuten ei ihmeitä.. Vauva möyrinyt masussa eilis illasta lähtien niin pirusti että..! :/


jastu ja vilperi 37+3
 
JääKyynel Tsemppiä matkaan! Toivottavasti vauvan saatte sillä reissulla =)

Piipa Mun mies alottaa isyysloman sit kun kotiudutaan sairaalasta. Tosin pitää ensin vaan kaks viikkoo ja sit kun on ristiäiset niin pitää sen yhden viikon. Hän on heidän perheyrityksessä töissä, niin pystyy alottaan sit kun on tarvis.. Yleensähän työnantajalle pitää ilmoittaa etukäteen koska alottaa lomansa..

Sonjasusanna Onneksi ei kumminkaan pahemmin käyny. Ja niinkuin sanoit, onneksi on jo kaks lasta :heart: vaikka onhan se kova paikka kuulla, ettei voi enää saada lapsia.. Paranemisia! :hug:

Katyana & NaNNa <3 35+5

 
Uusille tervetuloa!

sonjasusanna VOIMIA!!! :hug:

Neuvola takana
37+0 (34+0)
Paino +167g/viikko (+650g/viikko) yht tullut vähän alle 10kg
Turvotus + (-)
RR 110/66 (104/58)
Pissa u-prot. + (puhdas)
HB 106 (32+0 oli 127) eli rautaa popsimaan
Sf-mitta 30 (29)
Tarjonta rt (rt)
Syke 150

Tällä kertaa minut otti vastaan kätilö, jonka kanssa puhuttiin synnytysasioita. Jos olisin etukäteen asian tiennyt, olisin varmasti kysellyt kaikenlaista enemmän. Kotiin tultua sitten tuli juttuja mieleen, joita en hoksannut puheeksi ottaa. Puudutuksista kehui kohdunsuun puudutetta, koska mahdollistaa myös muut puudutukset ja sen yleensä ehtii antaa vaikka hoppu olisi. Kätilö teki myös sisätutkimuksen kun tuli puheeksi supistukset. Kohdunsuu on pehmeä, 3cm pituutta ja auki sisäsuu 2cm (ulkosuu 3cm). Sanoi ettei tarkoita välttämättä mitään, synnytykseen voi mennä aikaa vaikka kuinka, mutta nyt ainakin tiedetään jokin "lähtökohta". Pää oli jo alhaalla, muttei kiinnittynyt. Kohdun totesi olevan supistusherkkä. Tutkimuksen jälkeen onkin supistellut, tosin se tarvittava potku niistä edelleen puuttuu. Mielestäni perjantai kuulostaisi tosi hyvältä päivältä lähteä synnyttämään koska silloin meillä on viimeistään lapsenvahti käytettävissä, mutta eihän se lähtö minusta kiinni ole. :whistle:

Taidanpa mennä pistämään koneeseen loput vauvaa varten pestävät jutut. Ties vaikka ne pääsisivät lähiaikoina käyttöön! :D

Taas toivottelen kovasti supistuksia jokaiselle niitä kaipaavalle ja tsemppiä tositoimiin pääseville/päässeille!

Donu ja "Pikkuinen" 37+0
 
Oi minäkin haluan kampaajalle, viimeksi olen leikkauttanut tukkani joskus heinäkuussa. :ashamed: Ehtisköhän sitä ennen vauvan syntymää...

Mies pitää isyysvapaansa kerralla joko siitä lähtien, kun vauva syntyy, tai siitä kun kotiudumme. Ei olla päätetty vielä. On alkanut taas se perhehuone kiinnostamaan, jotenkin tyhmää että mies tulisi vain töiden jälkeen mun ja vauvan seuraksi. :/

Tänään ja huomenna olis meidän muutto, mä en jaksais tehdä enää mitään. :( Uusi asunto oli täynnä pölyä ja likaa remppamiehien jäljiltä. Oikein kivalta onneksi näytti, ihana keittiö. :heart:

Hassua ajatella, että periaatteessa tää meidänkin vauva voisi syntyä milloin vaan. :eek: Mä niin toivon, että pysyisi edes kaksi viikkoa mahassa!

rv36+6
 
Ultrassa käyty!

No niin, nyt on sitten painoarviota, eipä ainakaan ole RD vauvaa turvottanut; rv 37 ja painoarvioksi tuli 2,8 kg. Eli laskettuna aikana olisi varmaan jotakuinkin 3200g-> Pikkuinen olisi siis tämä NEITOKAINEN! Juu, toki koitettiin sitten tiirailla nyt taas sitä sukupuoltakin, ja ihan on olleet omat fiilikset oikeassa, ei näkynyt mitään poikaan viittaavaa! Kolmas tyttönen taitaa siis tosiaan olla tulossa! :heart: Ja vaikuttaisi olevan sitten enemmänkin esikoisen mittoja kuin kakkosen, vaan saa nyt sitten nähdä, arvioitahan nämä ultramitatkin vain ovat.

Mä tässä suunnittelen synnyttäväni ensi viikonloppuna, olisi kerrankin lapsenvahti sopivasti hollilla... ;) Joskin niin pientä povasivat, että saisihan tuo vielä vähän kasvaakin. Oma olo on vaan jo aika kipeä ja väsynyt, eilinenkin meni lähinnä makuuasennossa, sillä selkä ei jaksanut olla kasassa. :/ Että oman kropan haltuunotto alkaa olla enenevissä määrin mielessä täälläkin...

Bliss ja pikkuinen poksuvat 37+0
 


En saa tätä kuvaa pienemmäksi vaikka kuinka yritän.. :( :(

Mä kävin varaamassa ens viikoksi itselleni kampaajan, saa nähdä pääsenkö sinne!? =)

Meillä isä jää kahden viikon lomalle torstaina ja jos vauva ehtii syntyä niin heti siihen perään kahden viikon isyyslomalle, eli ois kuukauden putkeen kotona, ihan kiva! =)

Wentti + weijari 37
 
sonjasusanna ankaraa kuulla, että lapsiluku on nyt täynnä, onneksi teillä on kuitenkin kaksi ihanaista. :heart: :hug:

Isyyslomasta oli Piipa kysellyt. Meillä olisi tarkoitus, että mies aloittaa kun päästään sairaalasta kotiin ja pitää sitten kolme viikkoa joka toinen viikko metodilla. Riittää vapaat siten vähän pidemmälle ja on helpompi hänen töidensä suhteen kun ei tule yhtä putkea.

Kauniita masukuvia täällä taas! :)

Neuvolassa käyty. Kaikki muuten niin kuin pitääkin, mutta verenpaine räjäytti pankin isolla marginaalilla. Mitattiin monta kertaa ja yläpaine koko ajan yli 160 ja alapaine 97 tai 100. Saatiin lopuksi vanhalla käsikäyttömittarilla siedettävät lukemat niin ei tarvinnut ruveta tekemään ongelmaa siitä. Th puhui, että jospa tuo tarkoittaisi lähestyvää synnytystä, mutta kyllä se tarkoitti isoa univelkaa. =) Nukuin pari tuntia neuvolan jälkeen ja nyt omalla mittarilla saan jo 130/87, eli ihan hyvä. Vaikka harmi sinänsä, olishan tuo lähestyvä synnytyskin kelvannut mulle syyksi. Tosin lähestyyhän se synnytys joka tapauksessa, oli sit pieniä tai isoja askelia. =)

Pulleroballerinalle tervetuloa! :flower:

Filuuri 40+2
 
Pelkkiä harkkasuppareita tulee. Tosin vielä ei oo kaikki valmista vauvaa varten, että sen puolesta ei tarviskaan iha vielä tulla. :whistle:
Huomenna äitipolille kontrolliin. Jos kasvu on hidastunu lisää niin sit sais kyllä jo syntyä. :|

Feles 38+3 <3
 
Oikein kovasti onnea kaikille vauvansa saaneille. :heart:

"Rutista, rapsuta, rakasta.
Silitä pientä päätä.
Lähellesi ota lämmitä, älä rakkauttasi säästä.
Ole tuhlari hellien sanojen, koksketa poskea, kättä ja ota syliin empimättä."

Katsoin äsken telkusta vauvataloa ja siellä neuvottiin pumppaamaan rintoja synnytyksen käynnistämiseen. Rintojen pumppaus saa suppareita aikaan.
Joten kaivakaa mammat ne lypsykoneet esille ja pumppaamaan! ;)
Ja se on oikeasti totta että lypsäminen/imeminen saa supistuksia aikaan, ainakin vauvan synnyttyä. Mulla oli muutaman päivän ajan kauheat jälkisupitukset kun imetin vauvaa. (siis esikoiselta) Ne oli niin järkkyjä et tuntui kuin olis uudestaan joutunut synnyttämään. Kauhulla odotan taas tulevaa.
 
Sonjasusannalle :hug: jaksuja !

Maleha mä katoin Liv:n vatsasta maailmaan ja siinä oli kans vinkkejä synnytyksen käynnistykseen "kotikonstein"
esim. tuoreen ananaksen syöminen, tuliset ruuat, portaiden käveleminen kylki edelle :LOL: , seksi (siemennesteessä prostal..jotain jota myös käynnistysaineessa),ööö...muuta en kyllä muista... :D :D

(.) hjuva fiilis :D erilailla pystyy ja jaksaa hommia! oon leiponu urakalla ja touhunnu lasten kanssa ihan eri energialla ja luulen että tuo eilinen siihen vaikuttaa kovasti kun henki kultakin kulkee vapaammin :)
Ainoastaan pieniä supisteluja on ollu pitkin päivää ja jalat ja kädet turvoksissa kun oon niin taas touhuillu. paljon en oo kerenny paikoillaan istuksia :)
Lasten kanssa maalailtiin pääsiskoristeita ja huomenna haetaan oksia joihin ne sujautetaan.
Illasta mennään saunaan vaikka isukki on töissä mut kaippa mä noitten vekkulien kans pärjään siellä jos vaan ei ala supistelemaan :whistle:

uskomatonta tosiaan...mä oon ku toinen ihminen..enää ei edes pelota tuo synnytys kun tiiän et toinen on pylly ylhäällä :heart: :heart:
ois niin ihana saada jo neiti syliin, mutta eipä tässä kiirusta vielä oo...

nasum ja neiti 36+2 :heart:
 
Mother4 ja sonjasusanna lämpimät vauvaonnittelut! :flower: :heart: Sonjasusannalle lisäksi paljon voimia toipumiseen! Onneksi vauvalla on kaikki hyvin!

Pulleroballerina tervetuloa joukkoon! =)

Mukavaa, että nasumasusella ja nellustiinalla on ollut hyviä uutisia vauvan tarjontaan liittyen! Helpottavaa varmasti, ettei tarvitse alkaa perätilavauvaa synnyttämään. Samoin Piipan tunnelmat takuulla helpottuneet, hienoa!

Ja täällä vointi edelleen erinomainen, ellei todella huonoja öitä lasketa lukuun. :)

Tsempit taas kaikille, jotka ovat vauvanhakureissulle lähdössä. Jääkyyneleellä lienee jo ainakin oma nyytti sylissä. :heart: Monikohan vauva mahtaa huhtikuulle edes säästyä, kun niin usea onkin muuttunut maaliskuiseksi... :LOL:

Rosahdus 38+5
 
Oli gyne tutkimus ja mulle on siis 34 viikosta asti sanottu että tulee koska vaan..siltä näyttää,huomenna mulla on jo laskettu aika!ja täälä edelleen.

No,tää tän päivänen lääkäri totes tutkimuksen tehtyään näin;

2cm auki,kaulakanavaa jäljellä,vauva kiinnittynyt mutta kohdunsuu ihan takana vielä.Ei tarvi kuulemma odotella vielä reiluun viikkoon että tapahtuis mitään.Sanoi että on aikalailla vielä epäkypsä tilanne. :eek:

Että nyt voin kuulemma käydä yliaikais kontroilleissa mutta ihan todennäköistä että tuonne lähemmäs 42 viikolle mennään. :( :( Outoa,kun ykskään raskaus ei oo koskaan menny yli ja kun ennemmin on sanottu että on aikasta kypsä tilanne niin tää sanoo että aika epäkypsä...

Ärsyttää.Nyt lopetan tän odottamisen että jospa ens yönä alkais synnytys kun tuon lääkärin mukaan ei tarvi toivoa vielä ainakaan ennen ens viikkoa. |O

*Purkaus*

39+6
 

Yhteistyössä