Huhtikuiset 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sapfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sapfo

Aktiivinen jäsen
16.04.2009
3 397
0
36
f_easterbabym_36ce1db.jpg

Elikä tässä klubi huhtikuussa 2010 poksahtaville =) Sanokaas riviä niin päivitän sitä mukaa.

Tiitu87 - 26.3 - KOS - ensimmäinen
Hapsiainen80 - 28.3 - K-SKS - ensimmäinen
Tupu76 - 30.3 - ? - toinen
Tohelin - 1.4 - SEKS - kahdeksas
MayBeibi - 30.3/1.4 - KOS - kolmas
Mirabel - 1.4 - ? - kolmonen
Sapfo - 30.3/1.4 - JS - kolmas
Kerttuli-79 - 2.4 - SEKS - ensimmäinen
Happihyppy - 2.4. - OYS, sektio - kolmas
Torrestiina - 3.4 - KOS - toinen
Hemmi - 3.4 - ulkomailla - ensimmäinen
Kipperi - 3.4 - TAYS - esikoinen
Eelis - 5.4 - TYKS - toinen
MolliMelooni - 5.4 - KHKS - toinen
Neila - 5.4 - KYS - neljäs
Kellopeliappelsiini - 6.4 - OYS - toinen
Maalis04Huhti06Huhti10 - 7.4 - KYS - kolmas

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Jospa sitä ilmottautuisi sitten. LA on päätetty sen perusteella, kun ajattelin poksua selkeyden vuoksi uudelle viikolle aina maanantaina siihen asti, että ultrassa kertovat oikeat viikot ja LA:n. :D

Kannatan sitä, että pidetään tämä listaus tällaisena yksinkertaisena! Ne kaikki vilkkuvat ja pyörivät härpättimet on kohtuudella kivoja, mutta tällaisena lista on helppolukuisempi ja varmasti mukavampi päivittääkin.

Ja se rivi:

MolliMelooni - 5.4. - KHKS - toinen

Kiitos Sapfo, kun rohkenit!

Ihan varovasti tänne kurkistelen tuolta vauvakuume puolelta....
Tänään kp30/28 selkeä plussa kahteen testiin,olo on aika hämmentynyt,että siis oikeasti OLEN RASKAANA,omituista edes kirjoittaa tuo lause =) maaliskuussa oli varhainen km,eli pelko on aika kova pienen kyytiläisen puolesta.Lomalle lähtö tänään,tulen sitten parin viikon päästä kertomaan uudet kuulumiset.
Hemmi - 3.4 - ulkomailla - ensimmäinen

Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
tammi-helmikuisista tulin mollimeloonia onnittelemaan :heart: :flower: toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti.Onnea myös sinulle sapfo :flower:

Kiitoksia. =) Olen välillä käynyt taustalla teidän kuulumisianne kurkkimassa.

täällä yksi myös juuri plussannut ilmoittautuu jo varovaisesti mukaan... =) rv.4+1 ja jännittää kyllä kuinka pieni matkassa pysyy, tarrasukkia kaikille plussanneille matkaan! huippua että huhtikuisia muitakin löytynyt..etsiskelin jo aiemmin, mutta ei vielä silloin muita näkynyt...
mutta meillä siis la.3.4 ja tays.esikoista odotellaan..

Kipperille ja Hemmille onnea ja tarrasukkia :flower:

Mun rivi olis: Happihyppy - 2.4. - OYS, sektio - kolmas

Mun puolesta tiitu saa tulla tänne. Itsekin mietin maaliskuisia, kun sektion vuoksi vauva syntyis maaliskuun puolella. Niillä vaan oli jo omat juttunsa ja raskaudet niin pitkällä, ettei sitten huvittanutkaan mennä siihen porukkaan mukaan.

Happis

ilman muuta tänne vaan tiitu =) minkäslaisissa voinneissa meidän plussanneet ovat olleet?itellä kauhee turvotus iltaisin vaivaa, pitää opetella juomaan paljo enemmän vettä, kiristää paitaa tämä iltapötsi eikä farkut mee kiinni, toivottavasti ei merkki mistään ikävästä masuasukin puolesta.. :/ huomenna soittoa ekan kerran neuvolaan, kai tämä todeksi pikku hiljaa täytyy uskoa.. :)

Kiva jos oon tervetullut.. tuntui että maaliskuisissa moni oli niin pitkällä raskaudessa ja kaikilla jo omat juttunsa että vaikea päästä mukaan.. mutta jospa tähän porukkaan olis helpompi kun ihan alusta saakka on:)

Itselläni on mennyt hyvin.. sillon kun menkkojen piti alkaa ja olla niin oli menkkamaista jomotusta.. mutta tosi lievää.
Nyt sit ei oo ollu oikeestaan mitään.. se kummastuttaa ja mietityttää että onko kaikki hyvin kun ei oo oireita.. mutta ehtiihän niitä viellä tulemaan. vaikka rinnat on kyllä turvonneet ja välillä päät kipeät jos koskee mutta ei mitenkään kauheenkipeet.. ja vatsa on iltaisin tosi turvonnut.. sekä on kyl sellanen uninen olo.. ja vessassa kai tulee ravattua enemmän kun normaalisti.. Eka neuvola on mulla 11.8 ja meen kai juttelee neuvola psygoligille kun pelottaa että tulee taas km.. kun maaliskuussa oli viimeks. Masun kasvua odotan innolla.. viimeks km raskaudessa alkoi näkymään 8+ jotain masu..

Toivottavasti kaikki jotka tänne tulee saa olla siihen saakka kun pienet syntyy maailmaan. :)<3

Tiitu & Nasu rv5+2 (Nimesin masuasukin nyt Nasuksi)

hei kaikille..varovasti kävinkin kurkkaamassa jo aijemmun huhtikuun pinoa ja edelleen hieman kurkkaan =) kaksi haamuplussaa siis tehty ja toinen jo tuli aamulla nopeammin kun eilinen, silti hailakka...testeinä eilen one step ja tänään se citymarketin testi..ja ei noita enää ikkunaa vasten tartte tuhrustaa, näkee ilmankin mutta ei se vielä niin vahva ole kun voisi...menkkojen pitäs alkaa virallisesti tiistaina. JOS meille nyt vauva ois tulossa niin la ois 5.4. ja sairaalana KYS ja neljäs.

Tervetuloa mukaan!

Tiitu sun rivi on puutteellinen =) Ja tietenkin tuut meille tänne. Itselläkin luultavasti LA on maaliskuun viimeisinä päivinä mutta mullekin maaliskuulaiset oli jotenkin vieraita.

Sapfo ja Minni 4+5

Meitä on jo tosi paljon täällä vaikka on vielä viikkoja aikaa liittyä tähän klubiin =)

tiitu - on oireita |O Repäisykivut, rinnat kipeät, iskias, menkkakivut. Pahoinvointia oottelen kauhulla tulevaksi viimeistään rv 6. Entäs muilla oireet?

Oon taas täällä pienoisessa paniikissa :o . Rinnat ei kipeet ja pehmeet. Soitin jo ajan hCG-mittaukseen. Sain ajan vasta huomisaamuksi. Oon ihan varma, että menee kesken. Kaipa tää nyt osaltaan johtuu siitä, että tänään tuli viikko plussatestin tekemisestä. Listaan täällä jo, että ketkä kaikki tietää tästä plussasta ja kelle pitää siis kertoo, kun menee kesken.

Happihyppy :hug: Kuinka pitkällä sun pitäisi olla? Voihan raskaus olla oireetonkin. Esimerkiksi tämä on eka raskaus mulla jossa on näin paljon oireita ja tietenkin minä mietin onko tää kohdunulkoinen :x Tällaista se on km:n jälkeen meillä :hug: :hug:

Vasta 4+4. Kauheeta tää epätietoisuus ja pelko. Välillä tekee suunnitelmia ja miettii, millasta on olla töissä raskaana ja sitten taas iskee, että eihän tää voi mitenkään onnistua. Pitäis saada muuta ajateltavaa, mutta kun tää on vaan mielessä koko ajan. Tällä palstalla roikkuminen ei tietenkään auta yhtään asiaa ;)

Pyysin siis päästä hCG mittaukseen ja se hoitaja rupes puhumaan pissanäytteestä. Voiko sitä muka mitata pissastakin, niin että saa lukeman eikä vaan plussaa/miinusta? Sanoin, että multa on kyllä aina otettu verinäyte ja että pitäis ottaa kaks tai kolme niin että on pari päivää välissä ja verrata sitte niitä arvoja. Se vaan, että otetaan nyt tää yks ja katsotaan sitte. Raivostuttaa, miksi ei voinu antaa mulle kahta labra-aikaa kerralla? Jos eka arvo on suht hyvä, niin sanooko se sitten, ettei toista tarvita, kun pointtihan on nimenomaan seurata, miten ne arvot kasvaa. Musta tuntuu, että sitä rupes risoon, kun tiesin asiasta niin paljon ja olin "vaatimassa", mutku useesti on just käyny niin, ettei hoitohenkilökunta tiedäkään ja saa olla itse "neuvomassa". Niinku sairaalassa, kun olin sellasessa painetipassa, niin hoitajat osastolla ei ollu koskaan sellasta nähneetkään ja mun piti neuvoa niitä siinä sen käytössä ja vahtia, että tekevät oikein. Oli itselläki aika stressi, että tekevät oikein. Niin ja sitte se oli antamassa aikaa keskiviikoksi ja kun kysyin, ettö eikö olis aikasempaa, niin heti löyty huomisaamuksi. Miksi se ei ensin tarjonnut sitä huomisen aikaa? Se ei varmaan oo itse ollu koskaan vastaavassa tilanteessa, että olis kauhee pelko raskauden jatkumisesta. Huoh! Että tällaset fiilikset täällä...

Heippa huhtikuiset, tulin vähän kurkistamaan tammikuisista!

Kommentoin vain happihypylle, että itselläni katosi myös kaikki oireet yhdessä vaiheessa kokonaan! Ja olin aivan paniikissa muutaman viikon. Lääkäri vain totesi, että kaikki oli hyvin ja pitäisi osata ilota oireettomasta raskaudesta. En tiedä lohduttiko tämä sinua nyt yhtään, tiedän että tuo on hermoja raastavaa, mutta ei kannata missään nimessä heittää kirvestä kaivoon.

Tsemppiä ja voimia kaikille odottajille :heart:

Terv: Pinkgreen ja tilleri tammikuisista 17+0

Huomenta!!

Ihanaa liittyä tähän ketjuun tuolta km juttujen puolelta. Ja kiva tavata tuttuja täällä!!!!

Tein siis tänään testin ja plussaahan se näytti. Kierron pituudesta en ole ihan varma, mutta luultavasti mun rivi menee näin: Eelis - 5.4. - TYKS - toinen

Eelis & Masukki

Tervetuloa ja onnittelut uusille. :flower:

Oireita ei ihmeemmin ole. Janottaa hieman normaalia enemmän, välillä aavistuksen kuvottaa, tissejä jomottaa ja mahassa on omituinen tunne - suurin osa, ellei kaikki näistä voi olla ihan silkkaa kuvittelua.

Tilasin äsken ultra-ajan ensi viikolle. Älyttömän aikaisin, mutta tarkoitus olisikin lähinnä tarkistaa, ettei kyseessä ole vastaava tapaus kuin tuolla kesäkuun alussa. Aavistuksen on tuhoontuomitut tunnelmat, kun tottakai pelkään, että tässä käy samalla lailla ja koko raskaus häviää kuvitelman lailla jälkeä jättämättä. :|

On nämä alkuviikot piinaavia, toivottavasti selvitään näistä kunnialla kaikki.

-MM- "4+0"

Itsekin olen jo muutaman haamun saanut ja nyt näytti jo muutama pvä sitten ihan selkeää plussaa ja eka neuvolakin olis jo to.Rv 7:llä siis mennään...Jännittää kyllä vaikka lapsia on jo kaksi :heart: ....Ehkä johtuupi täst mun iästä,olenhan jo 30 paremmalla puolella :D Jos kaikki hyvin menee niin laskettu aika tosissaan olis varmaan huhtikuun puolella tai maaliskuun lopussa..Oireita ei vaan oikein ole ja kun edelliset raskaudet on olleet ihan erilaisia het alustalähtien niin....Onkohan siellä ees kettään???Palelua vaan,kamala nälkä kokoaika ja pissattaa jatkuvasti niin ja ....Mahdoton väsymys!! |O

Kiva että meitä on näin monta!!!Kättärille miekii oon menossa kun tuon meijän 3v tytön synnytin siellä :hug:

Yhteistyössä