Heipä hei kaikille! Kovin hiljeni ketju loppua kohti, mutta itselleni kävi myös samoin: kun pääsin mammalomalle, jotenkin päivät vain täyttyi ohjelmasta, vauvan huoneen laitosta yms. Kiitos kysymästä Nelli, täällä on mennyt vallan mainiosti.
Meille syntyi siis pikku prinssi 13.5. mitoilla 53 cm ja 3770g. Pojutsu on nyt vähän reilut 4kk ja viimeisessä neuvolassa mittaa oli jo 70 cm ja 6920g. Kun näyttää, että kaikki ravinto menee tuohon pituuskasvuun, niin jouduttiin aloittelemaan jo kiinteitä ja seuraillaan, että josko pojalle saisi vähän rasvaa kroppaan, kun on nyt niin hintelä. Se ei kuitenkaan tahtia haittaa, mielettömän reipas, jäntevä ja iloinen poika on kaiken kaikkiaan. Olen nauttinut tästä äitiysajasta aivan mielettömästi ja olen aivan tuhannen lääpälläni poikaan. Vaikka tiesin,että elämä muuttuu, niin en osannut arvata näiden tunteiden voimakkuutta.
Synnytyksestä sen verran, että aika nopea ja "mukava" kokemus kaiken kaikkiaan. Ihka ensimmäisen supistuksen tunsin kello 3 yöllä, niitä jatkui koko aamuyön kohtuullisen säännöllisenä ja kivuliaana, mutta en uskonut, että siinä vielä mitään kauhean dramaattista on tapahtumassa. Aamulla 7.20 alkoi napakammat ja säännölliset supistukset ja kello 11.14 poika oli syntynyt. Sairaalassa ehdittiin olla reilu tunti. Alkutarkistuksen jälkeen kätilö sanoi, että siirrytään synnytyssaliin, olet ihan auki ja lapsi syntyy justiinsa. Oli siinä vähän monttu auki, että "häh"! Mä kun ajattelin, että ne pistää vielä kävelemään tms, jotta homma etenee... Multa kun ei puhjennut kalvot kun vasta siellä salissa.
Olen niin pahoillani Vadelmaunelman tilanteesta, olisi todella ollut aika saada tämä "helpomman" kautta. :/ Toivottavasti teilläkin on tilanne helpottanut! Itselle koko kokemus, raskaus, synnytys ja nyt tämä äitiys on ollut aivan mielettömän eheyttävää ja suorastaan euforista aikaa. On aivan käsittämätöntä, että maailma ympärillä toimii entiseen malliin, kun itsellä on kaikki mullistunut.
Ihanaa syksyä teille upeat naiset ja voimia syksyn pimeisiin iltoihin!
Terkuin,
"Onnesta soikea" Sanasa ja pikku prinssi