***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Heipä hei!

Tuossa jo kirjoittelinkin tuohon yleiseen osioon, mutta laitanpa myös tänne. 6 kk neuvolassa tyttö ei reagoinut oikealla korvallaan uikulla tehtyyn kuulotutkimukseen. Uikku siis se pieni, piipittävä vehje. Vasemmalla korvalla hän reagoi välittömästi ja käänsi pään kohti uikkua. Oikealla korvalla ei tapahtunut mitään reaktiota. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Neukkatäti kyllä sanoi, että se on ihan normaalia eikä syytä huoleen ole, mutta miettiihän sitä kuitenkin...Synnytyslaitoksella tytön kuulo oli normaali.

Liikkumisesta täällä ollut puhetta.. Meillä tyttö kääntyy sekä selälleen että mahalleen, pyörii navan ympäri, menee taaksepäin ja on jo kuukauden verran noussut konttausasentoon ja nyt viikon sisällä ruvennut ottamaan muutamia konttausaskelia. Pitempiä matkoja hän ei ole vielä kontannut, sillä aina löytyy lattialta jotain kiinnostavaa tutkittavaa, kuten maton kuviointi ja hän heittäytyy mahalleen sitä tutkailemaan :LOL:

Ja edelleen se konttaaminen tulee yöuniin. Viime yönä hän konttasi pää kiinni sängyn päädyssä ja itki, unissaan koko ajan. Reppana :/ Meillä siis yöheräilyjen syynä ei ole nälkä eikä tissinikävä vaan tämä kehitys. Kuinkahan pitkään hän vielä konttailee unissaan? Tätä on jo jatkunut kuukauden. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Minäkin tulin siihen tulokseen että en aloita unikoulua, ainakaan vielä. Katotaan nyt, kuinka pitkään tätä jatkuu. Rohkaisevaa kuitenkin, että monella on mennyt niin hyvin unikoulut ja tullut niin loistavia tuloksia. Onnitteluni

Sitä piti vielä kysymäni, että kuinka moni antaa vauvan nukkua mahallaan? Entä annatteko olla tutin suussa? Tyttö on nyt parina viime yönä ruvennut itse kääntymään mahalleen nukkumaan. Ja usein konttausasennossa, kun hänelle laittaa tutin suuhun, hän laskeutuu nukkumaan mahalleen. Onko siis mahallaan nukkuminen tutti suussa turvallista?

Aika hassua, muistan kun lueskelin odotusaikana jostain lehdestä, että vauvan syntymän jälkeen ensimmäinen puoli vuotta parisuhteessa on sellaista kuherruskuukausi- aikaa. Ei meillä ainakaan ollut. Tuntuu että nyt kun vauva on täyttänyt sen puoli vuotta, niin meidän "kuherruskuukausi" on alkanut. Sitä oli ensimmäiset kuukaudet jotenkin niin kiinni siinä vauvassa, että mies jäi huomiotta. Nyt on aikaa jo huomata mieskin ja itsekin kaipaa sitä parisuhde-elämää =) Onko muilla havaittavissa tälläistä "kuherruskuukausi"-efektiä ?

Myttö ja Piiperö 6,5 kk
 
Liiikkumisesta: Meillä kontataan ja noustaan tukea vasten seisomaan. Yksi päivä otti jo muutaman sivuaskeleen, mutta ei sen enempää ole tukea vasten liikkunut.

Täälläkin sataa, ankeaa. Oltiin sitten tänään sateessa ulkona kun moneen päivään päässyt ulos.

Mutta nyt mentävä.
 
Anu-78
Mahalleen nukuttamisesta sen verran että meillä aina Saku nukkuu mahallaan:) sitä kun ei saa pysymään selällään tai kyljellään, aina on nukkunut mahallaan paitsi sillo ihan vastasyntyneenä, ei vaikka kuinka pönkittäs sängyn niin että ei pääse mahalleen mut kyl se pääsee ;) ja mun mielestä poitsu on nukkunut kyllä paremmin mahalleen ku selälleen tahi kyljellään:)

Anu
 
Meillähän Aleksi ei läpäissyt sairaalassa sitä kuulotestiä ollenkaan. Ja sitä yritettiin monta päivää ja kohdella erilaisella testillä. Eikä reagoinut edes torveen. Testi tehtiin uudelleen 2 viikon iässä ja silloin testi meni läpi ihan normaalisti.
Siskon poika ei ole myöskään koskaan reagoinut vauvana sille torvelle vaan pelkästää pienelle kilikellolle.
Mä luulen, että teillä Myttö sitä kuuloa vielä testaillaan ja katsotaan, enkä olisi nyt kovin huolissaan. Toiset ei vaan reagoi kaikille äänille vaikka ihan hyvin kuulisivat.
Minähän olin sairaalassa ihan surun murtuma kun kuulotesti ei mennyt läpi-- ja varsinkin sen jälkeen kun poika ei reagoinut mitenkään torvelle, siitähän nyt tulee ihan kamala ääni. Mutta Aleksilla ei silloin ilmekään värähtäny. Ja silloin vielä hoitaja osastolla sanoi että todennäköisesti poika on kuuro! Siis se oli ihan kamalaa, siinä hormoonihäiriöissä muutenkin ja lapsi on muka kuuro. Itkin siellä vaikka kuinka kauan ja sit päätinkin lähteä kotiin, mulle riitti sairaalassa olo silloin. Ja kotona oltiin huolissaan se koko 2 viikkoo ennekun päästiin uuteen kuulotestiin.

Mutta siis ymmärrän huolesi, mutta ei kannata liikaa huolestua vielä!
 
Meillä molemmat pojat on nukkuneet vauvana mahallaan. Tämä nuorempi rupesi nukkumaan mahallaan jo melko pian kotiutumisen jälkeen. Paremmin nukuvat. Esikoista aikoinaan koetettiin kääntää kyljelleen nukahtamisen jälkeen, mutta heräsi heti. Annettiin lopulta nukkua mahalleen ja nyt ei edes yritetty nuoremman kanssa kääntelemisiä.

Meillä ei edes tarkastanut kuuloa nyt 6 kk neuvolassa.

Meillä esikoisella on vielä äp-pakkauksen peitto ja nuoremmalle hankittiin pupujussikat petivaatesetti, jonka peitto käytössä. Harvoin peitot kyllä pysyvät meidän myllääjä poikien päällä :LOL:
 
Tutti meillä yleensä on pojalla kädessä kun nukahtaa. Ei anna sen olla suussa. Mutta sitten taas yöllä ei meinaa nukahtaa uudelleen jos herää jos ei saa tuttia. Yleensä tutti lähtee suusta kyllä viimestään kun nukahtaa, siis jos ei ota sitä aiemmin pois. Meillähän tuttia syödään vain illalla nukkumaan mennessä (ei edes aina tarvitse) ja yöllä jos herää.
 
Anu-78
Meillä on kyllä joka kerta pojalta kuulo tarkistettu neuvolassa tolla uikulla. Aika jännä et toisilla ei oo tarkastettu...
Hitto ku tota vettä sataa :| ei olla moneen päivään päästy ulos ku aina vaan sataa ja sateella en haluu lähtee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanmar:
Tutti meillä yleensä on pojalla kädessä kun nukahtaa. Ei anna sen olla suussa. Mutta sitten taas yöllä ei meinaa nukahtaa uudelleen jos herää jos ei saa tuttia. Yleensä tutti lähtee suusta kyllä viimestään kun nukahtaa, siis jos ei ota sitä aiemmin pois. Meillähän tuttia syödään vain illalla nukkumaan mennessä (ei edes aina tarvitse) ja yöllä jos herää.
ihan kuin meillä :D Äsken laitoin päiväunille, juotiin ensin maitoa, ja poika nukahti siihen pullolle, vedin pullon suusta, ja alkoi hamuta sitä takas, yleensä tökkään tutin suuhun ettei herää, mut nyt testasin että mitä tapahtuu jos en annakaan tuttia, noh ei tapahtunut mitään :D vähän aikaa hamus ja sit silmät meni kiinni. Sain vielä puettuakin pojan, vaikka hän jo nukkui ja laitoin vaunuun nukkumaan :D Ihanaa, hetken taas omaa rauhaa, joka kulutetaan netissä, tosin tein just tonnikalapastaa ja sitä tässä mussutan....
 
Meillä ei ole kuuloa tarkastettu kertaakaan, ei sairaalassa eikä neuvolassa =((
Itse ammatiltani viittomakielentulkkina olen nännyt niin paljon kuuroa vauvoja/lapsia etten kyllä osaa olla huolissani oman lapsen kuulosta --aivan varmasti kuulee !!
Mut silti aika outoa ettei sitä ole tarkastettu, ei edes 2kk ja 4kk neuvolalääkärissä.
Todella outoa siis täällä Raisiossa...

Enempää en valitettavasti ennätä nyt kirjoittamaan, kun pitää rientää ruokaa tekemään!

minä ja Nella Nöppönen ja neljä ala-hammasta 6kk =))
 
Miskalta tarkastettiin kuulo sairaalassa ja pari kertaa on muistaakseni katottu neuvolassa.

mutta mitä hittoa mä tuolle pojalle teen? kun se tosiaan nousee koko ajan kaikkea vasten pystyyn ja sitten KOPS täräyttää suorilta jaloin alas :headwall: kohta oikeasti teippaan sen seinään kiinni.

mutta ette arvaa miten haavi auki tänään olin, Minea kun maalaili sadepäivän ratoksi ja kun oli hommat tehnyt loppuun, siivosi jälkensä tosi nätisti. laittoi värit takaisin askartelupussiin, vesikipon ja pensselit lavuaarin reunalle, taideteokset kuivamaan ja jopa askartelualustan yritti laskostaa nätisti penkille. tuli ihan tippa linssiin miten iso tyttö onkaan :heart:

aamupäivällä käytiin Prismassa Mäkkärissä leikkimässä, kun tytölle eilen jo lupasin että oltaisiin Tullintorilla leikitty ja syöty ranskiksia. Miskakin jaksoi olla hereillä pitkään, nukahti sitten keskelle Prisman ruuhkaa.

siitä tuli mieleen, mihin aikaan teidän vauvat heräilee? siis aamuisin? entä päiväunet? Miska kun nukkuu öisin yleensä 11-12h kahdella yösyötöllä. pari kertaa oon saanut nukahtamaan ilman rintaa *tuulettaa* mutta öisin ei rauhoitu ilman tissiä. poitsu herää viiden pintaan, sitten menee pian päikyille ja pitkin päivää nukkuu parit pienet päiväunet.

saa nähdä miten meidän miehet pärjää kahdestaan, mulla kun on mammatreffit muutaman muun kanssa ensi kuussa. tarkoitus ois mennä syömään ja sitten tuun varmaan laittaa Miskan petiin ja lähden baariin. esikoinen menee silloin isovanhemmille yökylään niin ei tartte koko porukan valvoa :whistle:
 
Meillä noustaan yleensä klo 6-7, joskus nukutaan klo 7.30 asti, mutta harvoin. Päiväunille käydään klo 9-9.30 ja nukutaan 1.5-4 tuntia. Toiset päiväunet sitten noin klo 15 ja nukkuu 1-3 tuntia. Yöunille käydään yleensä klo 21-21.30. Yöllä ei enää syödä, jos herää niin tutilla nukahtaa uudelleen.

Meillä kanssa noustaan koko ajan seisomaan. Pyllähtää kyllä pehmeästi alas. Isoveli käy kyllä tönimässä istumassa olevaa veljeään, kuhmuja kyllä tulee. Konttauskypärästä saattaisi olla apua, mutta meidän kuumakalle saattaisi kyllä hermostua siihen. Pitää kokeilla jos alkaa enempi kolisemaan.

Kuulo meillä tarkastettiin sairaalassa ja on se joku kerta tarkastettu neuvolassakin. En nyt muista missä neuvolassa katsoivat.
 
Meillä on kuulo tarkastettu varmaan joka neuvolakerralla milloin torven avulla, milloin kulkusilla. Ja laitoksellakin tarkastettiin pariin otteeseen, kun ei ekalla kerralla onnistunut.

Meillä ei juurikaan liikuta vielä, mahallaan sätkitään kovasti ja muutaman kerran on takapuoli noussut ylös, mutta vielä ei ole heppu keksinyt miten pääsee eteenpäin. Navan ympäri pyöritään kyllä ahkerasti ja pari kertaa on kieritty ja heppu on löytynyt pöydän alta. =)

Meillä heräillään yleensä 7-8 aikoihin ja siitä parin tunnin kulutta on ekat unet. Kestävät yleensä 45 minuuttia. Siitä taas pari tuntia hereillä ja samaiset 45minuttia nukutaan taas. Tätä rataa edetään suunilleen koko päivä kunnes käydään iltaunille kahdeksan hujakoilla. Toisinaan noi päikkärit saattaa kestää puolitoistatuntia ja äärimmäisen harvoin pidempäänkin. Ei meillä kyllä koskaan nukuta mitään kolmea tuntia, kaksi ja puoli taitaa olla maksimi. Aika usein mennään noilla 45 minuutin pätkillä. Eilen heppu oli hereillä neljä tuntia putkeen, käytiin kaupoissa eikä oikein malttanut nukkua... Ihmeen hyvin jaksoi. Simahti kyllä heti kun auto starttasi kotia kohti... ja nukkui puoli tuntia |O

Jeps, tää rupeaa tuijottamaan Simpsoneita...

Viikonloppua kaikille!

paddington ja tissilakkoilija 6 kk
 
Meillä otettiin kuulo vain sairaalassa, sillä anturilla. Tosin eka ei saatu otettua, kun oli liikaa vettä korvissa vielä että olisi laite toiminut, mutta sitten parin päivän päästä onnistui. Ai niin ja ekalla lääkärikäynnillä se tätsy töräytti sitä torvea ja mä sain hepulit. Niin hienolla laitteella otettiin kuulo sairaalassa ja sit tuolla köyhällä terveysasemalla kammolla torvella. Kyllä suututti. Varmaan heti joku kuuloalue vaurioitui... no joo, ei kai nyt sentään :)

Meillä herätään aamuisin 7-8 maissa ja nyt pitäis olla mies tässä, että voisin kysyä miten nukkuu päikkäreitä.. :) Sen tiedän, että yhteensä ehkä max 2,5h, jos sitäkään. Nukkumaan käy yleensä puoli 8. Ja sitten nukkuu ilman syöttöjä aamuun asti :D (Taas piti päästä tuulettamaan..)

Pyydän muuten anteeksi, jos joku ärsyyntyy näistä mun jatkuvista jeejee-maileista ton unikoulun suhteen, mutta kun 6kk heräsin joka h****tin yö vähintään 3 kertaa syöttämään + laittamaan tuttia sen lisäksi niin mä olen vaan niin onnellinen, että nyt saa nukkua! B)

Onko täällä muuten moni jo suunnitellut lopettavansa imetyksen kohtapuoliin? Joku olikin jo lopettanut, en nyt tosin muista kuka. Mä olen nyt 2 viikkoa imettänyt tosiaan vain aamuin illoin ja välillä kyllä ärsyttää töissä pumpata. Tyhjennän vaan vähän, mutta silti. Olen kyllä pärjännyt päivän pumppaamattakin, mutta sitten kyllä tuntuu, että tissit ei enää täytykään. Yöllä en pumppaa, vaikka olenkin 12h syöttämättä. Ei vois vähempää kiinnostaa.. räjähtäköön vaikka :D Mut saa nyt nähdä kuinka kauan jaksan..

Ai niin huvittavan jutun kuulin imetykseen liittyen. Mutsi oli jumpassa yksi ilta ja ohjaajalla oli mukana 2 kakaraa (reilu 1v ja isompi) ja se 1v. oli sit alkanu kesken kaiken repiä ohjaajan paitaa, että tissiä pliis... oli sit ohjaajan ollu kuulemma pakko syöttää kesken tunnin! Voi jessus! Pitää soittaa mutsille joku päivä ja kysyä syöttikö se siinä edessä :LOL:

Jaahas, eipä tässä taas kai muuta. Hirveesti olis rästihommia ku viikolla ei ehdi nykyään yhtään mitään. Mäkin tuun aina vasta kuuden pintaan duunista ja hoidan neidin suihkuttelut ja nukkumaanmenot niin sit ei enää kasin jälkeen jaksakaan enää mitään järkevää. Apua, miten sit ehtii mitään ku molemmat on duunissa ja joutuu ravaamaan tarhan kautta aamuin illoin. Mä en käsitä! Ja sit pitäis muka vielä ruokaa laittaa illalla, no way!

Ja vielä se piti sanoa, että tytöllä ja iskällä menee nyt tosi hyvin himassa. Ne leikkii ja pelaa kaikenlaista päivän mittaan, käy vaunulenkillä, kaupassa ja vaikka mitä. Mä oon niin tyytyväinen, että tyttö viihtyy eikä kaipaa mua enää :heart: No ehkä joskus illalla kun alkaa väsyä ja haluais vähän tissitellä ;) Mut tää järjestely on ollu mun kannalta ainakin ihan mahtava. Nyt mä ymmärrän myös sen, kun miehet meillä töissä aina toteaa, että kiva tulla töihin lepäämään. :p

MB ja neiti yöunilla (ja mies pelaa tietsikalla neidin huoneessa)

 
Anu-78
Iltoja!

Nukkumisesta, ni meillä poitsu herää aamulla 06-07 välillä. Ekat päikkärit ottaa sit siinä 09-10 ja nukkuu puoltoista kaks tuntia. Sit päivällä vielä nukkuu 2-4 tuntia, ja jos ei nuku sen 2 tuntii ni sit alkuillasta otta viel 30 min tirsat. Yöunille poika rupee sit siinä 20.30-21.30 välillä ja nukkuu yöt heräämättä:)

Seisomaan meillä ei vielä olla päästy mut kuten jo aikaisemmin sanoin niin konttausasentoja on paljon ja tänään näytti siltä et ois jopa jalkaa siirtänyt vähäsen:) mut sitten meni rytmit sekaisin;) mut jospa se siitä sitten lähtee, aikanaan, ei oo kiirusta:)
Sit ku meil on toi kirhahylly, ja noi isommat pojat on jättänyt siihen alahyllylle noita dvd:tä, no tottakait Saku sit menee ja ottaa ja vetäsee ne alas:) ja sähköjohdot jouduttiin tänään laittamaan piloon kun ne erityisesti poikaa kiinnostaa:), mikähän niissäkin niin erityistä :p

Imetyksen lopetin sitten kokonaan noin 5kk ikäisenä, tai se loppu siihen kun Sakulla oli se syömälakko meneillään että ei soseet kelvannut juuri laisinkaan, niin ei rintakaan kelvannut..Ja sitten sekin vielä että kun imetin vaan toisesta rinnasta tuosta 3kk ikäisestä lähtien, kun ei vaan poika sitä toista rintaa huolinut..mikähän siinäkin...mut mulle oli saavutus toi että 5kk ikäiseen asti pääsin tossa imetyksessä koska en noita edellisiä muksuja noinkaan kauan imettänyt :ashamed: haikee olo vaan jäi ku juotu luopumaan nyt Sakun kohdalla ton imetyksen, oisin halunnut vielä jatkaa, mut minkäs teet...

Että tämmöstä tällä kertaa, jotain oli mut en taas muista mitä :p tuun sit uudestaan kirjoittamaan jos muistuu mieleen...

Anu ja Saku jo yöunillaan
 
No joo, laitoin sitten tänään sen äp:n peiton pyykkiin, otetaan käyttöön... ei kai se ole hyvä idea antaa poikaparan palella vaikka äidillä vähän päässä viiraakin ;) Poikahan nukkuu kuitenkin alkuyön sivuvaunussa ja loppuyön mun kainalossa, eli enköhän mä huomaa jos meinaa liikaa luuhata naama peiton alla.

Kävin äsken kaverin kanssa ulkona syömässä, poika oli pistänyt hirveän hulabaloon päälle ja huutanut puoli tuntia kaarella kun isänsä yritti tarjota tuttipulloa :/ Joskus pullo kelpaa, joskus ei ollenkaan. Harmillinen juttu, kun tuntuu että tuo muutaman tunnin oma aika on ihan tarpeen aina muutaman viikon välein. Täytyy vielä yrittää, jos Tutteli uppoaisi kuitenkin pakastettua äidinmaitoa paremmin.

Meillä alkaa olla aika vakiorytmi jo päivissä:
herätys 6.30-7 (ihan liian aikaisin siis...)
1. päiväunille 8.30-9 (kestävät 30-45 min)
2. päiväunille 11.30-12 (myös 30-45 min)
3. päiväunille 14-14.30 (1,5-2,5 tuntia)
llalla nukkumaan melkein tasan 20.00 joka ilta
ja yöllä sitten ne 3-5 herätystä.

Nyt nukkumaan, mukavaa viikonloppua kaikille,
Viljaliina ja nukkuva poju
 
Päivää!
Ei meilläkään Artulta ole kuuloa kokeiltu sairaalan jälkeen. Ainakaan en muista.. Tai en oo varma testasko joskus semmosella kulkusella. Voi tosin olla et sekoitan esikoisen vauvaneuvoloihin. Mulla kun on muisti tosi huono nykyään. Mieskin näytti ivaillen yksi päivä ku oli aamulehdessä että jo viiden huonosti nukutun yön jälkeen aivotoiminnasta on 40% pois. Mulla luultavasti pelittää enää 10% ku on niin pitkä aika heräilty. Eikä muuten vieläkään tunnu helpottavan vaikka viikko tässä on nautittu täysiä yöunia. Menee varmaan kuukausi että nää univelat on nukuttu pois.

Mä pääsen tänään viihteelle!! :D Meillä on perinteinen puistoäitien kokoontuminen tossa yhdellä kerhohuoneella kuudelta ja sit kaupunkiin. Punkkupullo on ostettu jo keskiviikkona tuohon odottamaan ja voi ku mä olen innoissani! Ihana tietää että mua ei tarvita täällä nukuttamiseen ja yölläkään. Saas vaan kattoo kuin sitä jaksaa valvoa ku normaalisti jo kymmenen jälkeen alkaa väsy painamaan. Eilenki menin jo puoli 11 nukkuun ku mieskään ei ollut kotona (ei ole vieläkään, tulee neljän maissa) nii mitä sitä valvomaan ku ei telkkaristakaan tule nykyään mitään muuta ku jo kertaalleen näytettyä ohjelmaa/elokuvia.

Anu ja Arttu 11pvää vailla 7kk (mihin tämä aika katoaa!?!)
 
Kiitos Dooris turvaistuin vastauksesta! Me tosiaan lähettiin eilen kauppaan ostamaan sitä Britaxin turvaistuinta, ja tultiin kaupasta ulos Brion istuimen kanssa.. :LOL: Myyjä oli sitä mieltä, että se Brio Zento on turvallisempi ja parempi, joten päädyttiin sitten siihen. Hyvin mahtui meidän auton takapenkillekin. Jes, nyt ei tartte enää vähään aikaan mitään suuria hankintoja pojalle tehdä... paitsi että syöttötuoli pitäis ostaa... :whistle:

Meillä nukutaan yleensä näin:

herätään 8.30-9.00
1. päikkärit 10.30-11.30 ( kestävät n.1h, mutta parhaimmillaan jopa yli 2h)
2. päikkärit 14.00-16.00 (riippuu tosi paljon siitä, monelta herätään ekoilta päikkäreiltä... tokat päikkärit ei ole niin säännölliset kuin ensimmäiset. Joskus käy toisille päikkäreille vasta klo.18...)
nukkumaan 20.30-21.00 (Joskus nukutus saattaa kylläkin kestää melkein tunnin..
|O Yöllä Nooa herää syömään pari kertaa)

hyvää viikonloppua!

elzibelzi ja Nooa
 
Mulla "vähä" tylsää. Kolmas päivä poikien kanssa kolmisin ja nyt lasken täs tunteja iltaan ja siihen neljään et mies tulis kotiin.. Saa alkaa sit itseään laittaan.

Tosta Brion Zentosta niin se on kuulemma periaattees ku Britaxin TWE mutta vain paranneltu versio, ei isoja eroja.

Meidän Artun päivärytmi menee jotakuinkin näin herää 07 (+-30min), tai yrittää se usein ennemmin jo herätä mut tassuttelen niin jatkaa vielä unia. Sit päiväunille siinä 10, tässä myös se puolen tunnin heiluri. Toiset unet siinä 14 ja kolmannet 17-18 aikaan. Unet on kestoltaan nyt 45min-2h. Yöunille käy aikaisintaan 20, useimmiten 20.30.
 
No niin, nyt on annettu ekat perunalusikalliset! Ruoka herätti sekä ihastusta että kauhua :) Suu aukesi kuitenkin heti ja poika ymmärsi heti, että jotain suurta on tekeillä.



Mukavaa iltaa, anuuu ja tietysti kaikki muutkin =)
 
Minä varmaan imetän tuonne vuoden ikään. Meillä poitsu on nykyisin ihan mahdoton rinnalla, pitää mutkeltaa miten sattuu ja välillä tuntuu että rinnan pitäisi liikkua mukana. Joku kerta on pitänyt lukita poika jalkojen väliin että pysyy aloillaan, ja heti syötyään saattaa nousta istumaan. Ja jos on liikaa hälinää niin ei malta syödä. Jospa tämä on vain välivaihe. Minä alan 10 kk kieppeillä vähentämään pikkuhiljaa imetyksiä.

Siivosin tänään kaappeja ja tuli vähän tilaa. Lähti tavaraa pois ja löytääkin kaiken paremmin.

Esikoinen nukkuu vielä, pitää varmaaan alkaa herätellä että illalla saa nukkumaan.
 

Yhteistyössä