***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

anuuu ainakin yksi syy löytyi, meille on tulossa hammas...voipi valvomiset osittain johtua siitäkin. Mutta siis en oo ollut pelkästään pojan huoneessa, vaan välillä oon kävellyt ympäri kämppää että saan pojan edes rauhottumaan. Kerran on nukahtanut itsekseen yöllä omaan sänkyyn, muuten oon kanniskellut, Pitäis vissiin ottaa kovempi linja vaan ja nukuttaa keinolla tai toisella sinne omaan sänkyyn, tassuttelulla tai jotenkin...hohhoijaa. Meillä kun miehestä ei oo tässä hommassa mitään apua :kieh: :kieh: Niin rakas ja ihana kuin se onkin, niin tässä asiassa täysin jästipää ja rasittava :kieh: se luovuttaa heti ja antaa maitoa...mutta tiedän kyllä tuon mitä kirjoitit, että kerran kun antaa periksi niin peiliin saat katsoa. Mutta, mä yritän jälleen koota itseni ja vain jaksaa viedä tän homman loppuun, vaikka raskasta onkin.

Kokeneemmat miten tää hampaiden tulo vaikuttaa unikouluun??? kannattaako mun nyt jatkaa, vai mitä mä teen yöllä, voipi olla että kutittaa ja koskee pientä miestä....
 
Anu-78
Tervehdys! :wave:

Laitan Sakusta taas muutamia kuvia et kuinka meillä edistyy harjoittelut:)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3024455.jpg tässä kuvassa Saku on konttausasennossa ja hyvin onnistuu=)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3024483.jpg ja tässä kuvassa jo hieman eteenpäin yritti mennä =) mutta ei ihan kunnolla onnistunut siinä:) mut kaikki aikanaan, että kohta puoliin Sakukin lähtee konttaamaan:)

Ja tietääkö kukaan muuten että miten tänne saa lisättyä videopätkiä? Vai saako niitä ollenkaan tänne?

Anu ja Saku joka kohta konttaa:)
 
Hysteerinen mä itseasiassa varmaan just viime viikolla kirjoitinkin jo asiasta oman mielipiteeni mutta toistanpa itseäni. Minusta liikkuminen tai hampaat ei ole este unikoululle. Muuten huomaat pian että lapsi on 1,5-v ja vieläkin syötät öisin. (hampaita tulee 2-vuotiaaksi ja liikkumaan opetellaan jatkuvasti enemmän) Ja sitä paitsi kyllähän sellainen kokoyön nukkujakin herää öisin yhtä usein ku tissiä syöväkin. Erona on vain se että kun se herää ja on tutussa sängyssä johon on opetettu nukahtamaan ei hän tarvi kenenkään apua nukahtamiseen vaan nukahtaa aina nätisti itsekseen uudelleen. MUTTA kukin tavallaan. Ja meillä muuten tehdään nyt kans hampaita, alkoi kitinät jo ennen unikoulun alkua ja nyt pilkistää jo valkoinen ylhäältä. Ei olis tullut mieleenkään jättää omaa unikoulua tekemättä... Ja kaiken päivää tuo kitisee mut silti se yönsä nukkuu. Välillä tosin laitan supon illalla ettei olis kipeä kuitenkaan.
 
anuuu menee kaksin puheluks, anteeks vaan muille, mut toki kaikki vaan vinkkejä ja mielipiteitä antamaan, niistä on sit hyvä mun ettiä parhaimmat ja käyttää hyväksi :D tälläinen puupää kun olen ja ensimmäinen kyseessä. Niin siis anuuulle piti kommentoida, että tuo on niin totta mitä kirjoitit, sitä vaan helposti heikkoina hetkinä luovuttaa, kun ei enää vaan jaksa. Mut syötöille en sentään ole antanut periksi :D vaan tuolle sylissä nukuttamiseen. Pitää taas ensi yönä ryhdistäytyä ja kokeilla sitä että omassa sängyssä nukahdetaan....
 
Hysteerinen Herääkö vauvasi mielestäsi kipuitkuun, siis että selvästi on kipeä? Mulla neuvolasta annettiin semmoset ohjeet että jos hampaat on selvästi kipeät, ei saisi unikouluttaa kun kipeä lapsi tarvii syliä.( kyllä sen kipuitkun kyllä erottaa, mä en ole koskaan tassutellut jos lapsi on ollut selvästi kipeä, hampaat, flunssa, kuume ja noiden jälkeen on mennyt yleensä yksi yö kun on taas huudettu jonkin aikaa ja sit on palattu taas normaalin nukkumisjärjestelyihin. Just jos onkin flunssaa tms. ne usein sotkee noi nukkumiset mutta heti kun on parempi aletaan normi käytäntö. Mut jos tilanne on nyt niin että vauvasi herää kitinään joka jatkuu huutoon niin se taitaa vaan olla niitä pinttyneiden tapojen kaipuuta. Unikoulun kaiken a ja o onkin se toisto. Vauva huomaa ajan kanssa että vaikka kuinka heräilen yöllä palveluja ei tipu. Aivan varmasti jos tänä yönä otat syliin vain äärimmäisessä hädässä ( niin että vauva on todella hysteerinen ) silität annat sen unirasun tms. etkä muuta, niin yö tulee olemaan huudon täyteinen, ihan takuulla mutta kun se yhden yön kunnolla huutaa niin todennäköisesti seuraava yö on jo paljon helpompi. Itku ei vauvaa vahingoita jos kumminkin käyt välillä silittämässä että hän tietää että äiti on siinä. Unikoulu tehoaa aivan satavarmasti teilläkin kun vaan periksi ette anna etkä nukuta sylissä eikä mitään muutakaan palvelua. Vauvallehan on nimenomaan tarkoitus opettaa unikoululla että yöllä nukutaan eikä tehdä mitään muuta. Se on rankkaa, tosi rankkaa mutta palkitaan jo muutaman yön jälkeen. Nyt vaan pysyt tosi lujana vaikka tekis itsekkin mieli yöllä huutaa kilpaa vauvan kanssa kun ei jaksa ja on väsy, älä silloinkaan anna periksi! Vauva saattaa ekana yönä huutaa sen ekan heräämisen jälkeen 3 tuntia mutta se palkitaan, joka yön jälkeen helpottaa. :hug:
tsemppiä!! =)

Tässä mun mielipiteitä ja kokemuksia esikon ja kuopuksen unikoulutuksesta. =)

 
Kiitos sinullekin aamukastetta :hug: Mielestäni poika ei itkeskele hampaita oikeastaan ollenkaan, päivällä ollut täysin normaali, mutta tuli vaan heti mieleen, että nuo pitkät yölliset valvomiset olisivat liittyneet tuohon hampaan tuloon, mutta taidan kuitenkin olla väärässä, taas kerran :D Tein ehkä vähän tyhmästi kun viikon verran jo nukutin syliin, saaden sillä tosin sen maidon syönnin pois, mutta olisi vaan pitänyt nukuttaa omaan sänkyyn. Viime yönä sitten ryhdistäydyin ja omaan sänkyyn nukahdettiin, mutta olipahan urakka |O |O |O Toivottavasti tosiaan ensi yö on jo parempi. Eli klo 23.45-01.45 meillä odoteltiin unta. Mitään hysteeristä itkua ei missään vaiheessa, mutta poika vaan kiepsahti joka kerta mahalleen, ja sitten alkoi hetken päästä itku joka yltyi, ja sitten taas kipitin kääntämään pojan uudelleen selälleen, kyljelleen ja annoin rätin taas käteen ja silittelin vähän ja palasin sohvalle takaisin (en siis mennyt omaan sänkyyn, jotta mies sai rauhassa nukkua, eikä herännyt meidän vehtaamiseen) tuota kuviota, eli olkkari-pojanhuoneen väliä tuli ravattua aika monta kertaa |O valehtelematta varmasti 100 kertaa käänsin pojan selälleen :LOL: mutta lopulta nukahti itsekseen omaan sänkyyn, taisin itsekkin torkkua välillä sohvalla, mutta sellaista koiran untahan se on....

Mutta oikeasti kiitoksia kaikille koko palstalaisille, koska uskon niin tuohon mitä kirjoitatte, että jossain vaiheessa täytyy helpottaa :D vielä kun jaksan sen about viikon verran niin luulisi jo olevan helpompaa, oneksi poika sentään nukkuu hyvät päiväunet, niin saan itse huilata....

Ja tänä aamuna muuten herättiin klo 5.15 |O joten tämä äiti on ihan valmis jo päikkäreille, kuten näyttää olevan poikakin.....
 
Huomenta täältäkin,

ja hysteeriselle jaksamista päivään :hug:

Meilläkin herra heräsi neljän aikaan, kaamea kalkatus kuului liki tunnin kun piti palaveria pupunsa kanssa, mutta nukahti sitten, ja noustiin lopun perin sitten puoli seiskalta vasta.

Oli sitten jätkä niin väsynyt jo vähän yli kahdeksan, että on jo ekoilla päikkäreillään, hyvä niin, pesin justiin lattioita ja virutin eteisen maton; meillä kun vaunuja täytyy säilyttää olkkarissa, niiden mukana tulee armoton määrä kuraa, ja sitten on vielä tuo koirakin, niin tuntuu, että kaiken aikaa koko kämppä on kun sikolätti.. Nyt tilasin sitten tuon höyrypuhdistimen, saas nähdä, helpottaako siivousta yhtään. Ikkunatkin täytyisi pestä vielä kertaalleen, ja sitä puuhaa vihaan yli kaiken, eli josko olisi apua edes siihen =)

Mutta taidan mennä kiiruusti aamupalalle, josko ehtisi vielä syömään ennen kun Väinö herää. Huomenna saakin sitten aamusta viedä tuon kirpparikuorman pöytään, toivottavasti tuo rättien määrä edes vähän vähenisi :LOL:

Mitä kivaa olette suunnitelleet isänpäivän varalle? Jotain olisi tietty kiva hankkia, ja kakku leipoa;-)

Dooris ja Väinö
 
Hysteeriselle onneksi olkoon hyvästä alusta ja tsemppiä seuraaviin öihin. Mä muuten annan olla mahallaan ku kerran aina kääntyy niin päin. On nukkunut siis unikoulun alusta saakka mahallaan tuo meidän herra.
Ja aamukastetta puhui asiaa, en minäkään toki kipeän lapsen anna yksin itkeä. Mä vaan tarkoitin sillä hampaidentulojutulla sitä että ku esim meidän Arttu on jo 2 viikkoa tehnyt ylähampaitaan ja kitissyt niin ei järkeä sen takia jättää unikoulua. Mut siis yöllä meidän herra ei itke, se päivisin vaan natisee ja joskus syöttäessä alkaa itkeä jos lusikka osuu kipeään ikeneen.

mut nyt täällä huudetaan niin kovasti että pitää mennä
 
Onpa mukava lukea, että unikoulut on onnistuneet monilla ja monet on hyvää vauhtia onnistumassa. =) Meidän viime yö oli just samanlainen, kuin teillä hysteerinen, eli varmaan sata kertaa olen kääntänyt pojan mahalta selälleen tai kyljelleen takaisin. Yösyötöt on meillä onneksi vähentyneet huimasti, nyt syötän max 2 kertaa/yö. Se on meillä jo luksusta! Ja aion vähentää syötöt kokonaan pois, ei poika enää nälkäänsä tosiaan valita.

Mutta, tuo kääntyminen mahalleen öiseen aikaan on ollut meidän ongelma jo kohta 3 kk...Poika herää, kun kääntyilee (ja muutenkin on vilkas öisin, äheltää unissaan ympäri sänkyä) ja sitten alkaa armoton huuto. Poika ei tajua, että, mahallaankin voi nukkua. Anuuu, osasiko teidän poika sitten alusta asti nukkua mahallaan, vai annoitko vain huutaa ja sitä kautta opettaa poika nukkumaan mahallaan? Itse olen tullut siihen tulokseen, että mun pitäisi vain antaa pojan huutaa mahallaan ja opettaa rauhoittumaan siihen, mutta ei vain jotenkin sydän kestä huudattaa pientä. Vaikka siinä tassuttelisinkin. Pakko kai se on kovettaa itsensä siihen... :$

Oltiin viikon reissussa ja siellä yöt meni hyvin, koska poika nukkui meidän vieressä ja minä sain blokattua heti alkuunsa pojan kääntyilyt. JOhan oli mukava nukkua! =)

Tsemppiä hysteeriselle ja muillekin unikouluilijoille! Nyt tuo poika pitää viedä aamu-unille.

Marika ja poika, varttia vaille 7kk
 
Huomenta!

Minäkin olen nyt tosissaan meinannut toteuttaa tuon unikoulun..en siis vielä ole aloittanut. Poika on nyt nukkunu omassa huoneessaan pe-la yöstä asti ja kaks ekaa ja viime yö meni kahdella syötöllä eli ei tarvinnu ylimääräisiä hyssyttelyjä niinkuin samassa huoneessa nukkuessa. Toissa yönä piti ravata sit ihan urakalla tiiä sit mikä kiukutti. Tosin hampaita on jo pitempään yrittäny ja niitä kitissy. Mutta mistähän vois johtua kun poikanen on alkanu kakkaamaan nyt kolmena yönä aina aamuyöllä? Tosi kiva siinä alkaa putsailee ja virkistyyhän se poju nyt vähemmästäki! Ja muutenki kakka on ollu löysempää kuin ennen ja saattaa tulla 3-5 kertaa päivässä!!Kun aiemmin oli 0-2 kertaa päivässä joskus jopa päivä tai kaks väliä. En muista että oltaisko syöty nyt ees mitään uutta ruokaakaan :/
Siitä tuli mieleen et kauanko keitetty ja hienonnettu liha säilyy pakkasessa?

Ja hysteerinen kysyi silloin perjantaina et missäpäin lunta tulee kun meillä satoi niin täällä pohjoispohjanmaan eteläisessä suunnalla asustellaan.Ja vieläkin täällä on sitä lunta. Mut tänään taitaa saada kyytiä kun on 6 astetta plussaa luvattu.

Tässäpä näitä mietteitä...

Aippa3 ja poika reilu 6 kk
 
Huomenia

Mä en ole aloittanut unikoulua enkä aloitakkaan. Ei ollut veljilläkään unikoulua vaikka söivät yöllä välillä ku hevoset. Heillä loppu yösyöminen,niin et ku pyysivät maitoa ni annoin vettä ja siihe loppu yösyömiset. Heillä se oli vaan tapa et piti saada se maitopullo. Meillä käydään illalla nukkumaan tos 20-21maissa ja herää tos 6-7 maissa ja ottaa maitopullon ja jatkaa unia tonne 8-9 :D Topi nukkuu vielä meidän makkarissa. Saa nukuttua siellä päikkäritkin rauhassa. Saa sit isompana meidän makkarin omaks huoneeks ja äiskä ja iskä muuttaa takkahuoneeseen :whistle:

Mä olen ravannut lääkärissä kolme kertaa ton mun jalan takia. Siinä on kantapäässä kantakalvontulehdus :kieh:
No eilen sit taas kävin ja nyt sain sit siihen sellasen kipsin tapasen tuen mitä pitää yöllä. Ja päivälläkin jos on mahdollisuus ja sit jumpata sitä. Kyl rupee ottaa pikkuhiljaa päähän :headwall: ku se on jo vaivannut kolme kuukautta välillä parempi ja välillä :kieh:

Mut mukavaa päivän jatkoa kaikille hipuille :wave:

baby dream ja Topi 6kk+
 
Heips!

Kiva kuulla et muillakin vauvat heräilee muuten vaan yöllä. Epäilen osaksi hampaita mutta varmasti on myös kehitysvaiheeseen liittyvää. Saattaa tosiaan vaan herätä pitämään hyväntuulista jorinaa eikä halua syödä tms. Sit ku kääräsee kapaloon jaykaa heti nukkumista ihan tyytyväisenä. :headwall: Ihan kiva et jollain hiljenee mut tylsää herätä vaan kapaloimaan toinen ku vois nukkua ihan rauhassa ilman sitä. Nyt poika tuli taas kipeäksi ja hulinoi tukkoisen nenän takia... :/ 2vee on kans kipeä, 4vee varmaan kohta et tästähän se taas alkaa. :(
Syömisestä, nyt flunssan myötä kiinteiden syöminen on ihan onnetonta. Ei se ennen sairastumistakaan mitään super-innokasta ollu mut nyt ei mee juuri mitään. Kasvissose ja hedelmä menee jotenkuten, puuro on ihan fiasko. Suu kyllä aukee isoksi mut sit työntää kaiken ulos suusta. :headwall: Toivotaan parannusta ku nuha menee ohi.
6kk neuvola oli viime viikolla ja mitat 9,170kg ja pituus 70,2cm. Saatiin aika pituuskontrolliin ku terkka oli vissiin viimeksi mitannut väärin ja pituutta oli tullu vaan 3mm. Painoa sen sijaan 500g. Jumpparille varasin kans ajan et käydään ainaki vielä kerran näyttämässä noita lonkkia ku hän on aika jäykkä vieläkin. Vierasti jonkin verran, kyyneleet valui silmistä...
Jaahas, nyt vanhin kerhokuntoon, jatketaan myöhemmin. :wave:

RouvaP ja Poika 6kk
 
Marika75 ei se osannut, mutta kun päätteltiin (tai itseasiassa mun mies oli sen aina ensin mahalleen jättänyt ku kävi silitteleen ja huomattiin että nukkuu mahallaan pitempiä pätkiä ku sillon ku käännettiin takas selälleen), että jokatapauksessa se unikoulun aikana huutaa niin kävin sit vaan peittelemässä/silittelemässä ja oppi tosiaan ekan yön jälkeen nukahtamaan mahalleen. Nykyään se ei huuda unille laittaessa, voi olla pitkään hereilläkin mut sinne se tyytyväisenä nukahtaa mahalleen.
 
...Jatketaan! Just äsken annoin pojalle bataattia ja päärynää, ihan ok söi. Tyyli vaan on aika hauska ku nenä on tukossa niin imee/nuolee soseen lusikasta äänekkäällä hörppimisellä! :D Nokkamukista juo hyvin, nytkin tutkailee mukia ihan innoissaan.
Liikkumisesta, ei liiku yhtään mihinkään. Jotenki saattaa vahingossa siirtyä mut ei tietoisesti. Ylävartalon kyllä nostaa ilmaan. Muutenki tuntuu olevan enemmän juttu-miehiä, asiaa on paljon ja koko ajan höpöttelee kulmat kurtussa ku on niin vakava juttu. :) Sit taas hihkutaan ja nauretaan ääneen melkein kaikelle!
Annoin viime yöksi Burana-supon ja olin yllättynyt sen tehosta. Poika nukkui paljon rauhallisemmin, flunssasta huolimatta. Kiva ku toka hammaskin tulee tähän samaan syssyyn niin on sit tupla itkut. Nyt näyttäis alkavan yskimään, saa nähdä onko taas tk-keikka edessä loppuviikosta.
Tää soseiden aloitus on ollu meillä nyt jotenki takkusta. :( Musta tuntuu et en ehdi oikein muuta tehdä ku sotkea noiden soseiden kanssa, totta kai se on hidasta ku toinen vasta alottelee, mut jotenki on nyt kärsivällisyys hukassa. Suoraan sanottuna imettäisin paljon mieluummin ku antaisin soseita. Kyllä se tästä ku vaan saa rutiinin tähän, nyt ei vaan oikein innosta. Muutenki tuntuu et ei välillä riitä kädet näiden kolmen kanssa, päälle vielä kaikki kotihommat ja ylimääräiset jutut. Pitäis reippaammin kieltäytyä eikä ajatella mitä muut miettii. Onneksi lauantaina pääsee miehen kans teatteriin, mun äiti tulee hoitamaan. Päivänäytökseen kylläkin mutta ei haittaa. Kiva ku saa hetken rentoutua. :)
Menenpä viihdyttämään nuhanenää ku 2veeki meni päikyille.

RouvaP ja Nuhis 6kk
 
Hysteerinen Mahtavaa!! :hug: Taputteleppa itseäsi selkään, nyt on yksi onnistunut yö takana. =) :hug: Nyt ala anna enää periksi ;) Nvlasta silloin sanottiin esikon aikana että unikoulu harvoin kestää 4 yötä kauemmin..tai siis että se alkaa tehoamaan. Eli ei varmasti tarvi viikkoakaan kärvistellä =) Pian tekin saatte nukkua.

Rouva Pannunen Voi, kiitos ja kumarrus: se olisi hienoa, siis se uusi pino :D :flower:
Meilläkään tyttö ei liiku kun takaperin kun nostaa yläkroppaa..ei mikään kiire näytä olevan liikkeelle. Konttausasentoa kyllä yrittää joskus ottaa. Esikko ryömi vasta 10kk ikäisenä eikä koskaan kontannut. Lähti kävelemään 9-10kk ikäisenä.
Eikähän ne soseet teillä pian ala sujumaan
Halaus sille pikku nuhikselle, toivottavasti paranee pian
=) =)

Baby dream Toivottavasti jalka paranee pian :hug:

aippa3 Voisko se ruikeli tullakkin jus siksi jos on hammas puhkeamassa? Monestihan hampaantulo laittaa vatsan löysälle?
Sit siitä lihan säilymisestä. Luulisin että muutamia kuukausia, 3-4kk? Vai onko jollain parempaa tietoa?. Kaikista paras on niin kun olet pakkasesta ottanut niin haista aina ensin, se kertoo tosi paljon. Jos ei millekkään tuoksi niin voi mielestäni kyllä reilusti käyttää:)

Anuu Juu en mä ainakaan sitä kuvitellutkaan että kipeää lasta sinä unikouluttaisit...mutta siis en minäkään pelkkiin kitinöihin unikoulua jättäisi...mutta halusin vain selventää jos selvästi on kipeä niin sitte ei... =)

Täti sitten tuli etuajassa :'( Eli ei vielä sitte saatu masuun asukkia :( No ensi kuussa uusi yritys...ehkä sitten tärppää :heart:

Ihanaa päivää ihanille naisille :) :flower:
 
:wave:
Meillä sama onkelma kuin JO-HANNALLA JA HYSTEERISELLÄ tuon heräämisen kanssa, tyttö saattaa herätä yöllä ja jää sit hereille eikä sitä saa millään nukahtamaan uudelleen, eikä kyllä herää nälkäänsä eikä aina suostu edes syömään, riippuu vähän mihin aikaa herää :p
Meillä kyllä mennään aikaisin nukkumaan et 19-19.30 nukkuu jo yöunta ja 2-4 välillä saattaa heräillä sit pirteenä jutteleen |O jos herää 2 saattaa jopa melkein heti nukahtaa uudestaan mut jos herää vasta 4 niin takuu varmasti jää iloisena ja pirteenä jutteleen |O ja tunnin höpöttelee ja sit nukkuu tunnin tai joskus jopa kaks ja eikun ylös sit ei anna enää äitin makoilla :headwall:
Hampaita ei neitillä ole eikä näy et ei johdu tällä kertaa niistä eikä ole nyt edes nuhainen, tiedä sit mitä on :eek: et sitä minäkin täällä taivastelen????????

Neiti oppi konttaamaan tai nousee konttaus asentoon menee muutaman "askeleen" eteenpäin ja sit heittäytyy eteenpäin ja taas alusta konttaus asentoo ja sitä rataa :p

Kuuluu neiti heränneen täytyy mennä :wave:

vilijonka ja kasandra tänään 7kk
 
Kyssäri hippusille!

Unipusseista oli täällä joku aika sitten juttua, mutta en jaksa kahlata vanhoja viestejä. Olisko suosituksia? Stockan kanta-asiakaslehdessä oli joku unipussi 50eur (ovh 65eur), mutta kuulostaa aika hintavalta. Vai onko? Netistä voisi tilata, mutta en jaksa alkaa etsimään (ei ole aikaa nykyään mihinkään kun on töissä...plääh).

Meillä on nyt parina aamuna herätty klo 6 ja olen antanut tutin, mutta alkanut kitisemään hetken päästä. Syynä kenties kakkavaippa tai whatever, mutta en ole sitten enempää kiusannut vaan olen antanut tissiä. Sen jälkeen on vielä nukkunu puoli ysiin.
Niin että nyt mennään siis taas yhdellä syötöllä ja yöunet on 13 tuntia...No ainakin mies saa nukkua kunnon yöunet ;)

Hysteerinen tsemppiä! Meillä taidettiin tosiaan päästä helpolla.. Toivottavasti teillä helpottaa pian!

RouvaP kiitos, luo vaan uusi pino talvisille tarinoille :xmas:

Niin ja tiedoksi "jähmeiden" vauvojen äideille, ettei meilläkään liikuta juuri minnekään. Juttelupuoli onkin sitä äänekkäämpää; "tä-tä-tä-tä" niin että korvissa soi :D
 
Marika75: Meillä molemmat pojat on nukahtaneet paremmin mahalleen ja nukkuneet paremmin niin. Heränneet jos käännetty selälleen tai kyljelleen. Meillä ei tarvinnut opettaa mahalleen nukkumista mitenkään. Huomattiin vain että nukahtivat helpommin mahalleen ja nukkuivat paremmin.

Meillä käytiin tänään ottamassa influenssarokotukset. Kumpikaan pojista ei edes inahtanut kun pistettiin.
 
Vähän aikaa sitten oli puhetta siitä äp:n peitosta: poju on nyt nukkunut peiton kanssa muutaman yön ja on aivan onnessaan, nukkuu selvästi paremmin tuollaisen painavamman kunnon peiton kanssa kuin vanhan neulepeiton retaleen. Eikä näytä tukehtuvan ;)

Mä olen ihan innoissani soseiden aloittamisesta ja niin on poikakin, peruna maistuu! Suurin osa kylläkin päätyy rinnuksille :D Mahakaan ei tunnu pahasti kärsineen, kakkaa pukkaa ihan entiseen tahtiin eli suunnilleen kerran päivässä. Torstaina otetaan porkkana kehiin.
RouvaPannunen toivottavasti teilläkin lähtee soseilu hyvin käyntiin, vaikkei se varmaan ymmärrettävästi enää ole niin jännää puuhaa kuin näin ekalla kerralla. Ja uusi pino marraskuulle kuulostaa hyvältä! =)
 
RouvaP uutta pinoa vaan kehiin jos jaksat :hug:

aamukastetta :hug: ensi kuussa toivotaan plussaa sulle taas :flower: Mä itseasiassa tein just testin, mutta negaa se tuossa näyttää. Kun menkkoja ei vaan kuulu, on jo kp36 :whistle: pikkukakkonen ei olis meille kauhistus, mutta ei välttämättä tarvii kuitenkaan tulla vielä, jos on tullakseen. Mutta jos ja kun menkat alkaa niin mä alotan sitten pillerit. Jätetään ne sitten pois, kun ollaan ihan 100% että nyt saa tulla.

anuuu kyllä mäkin antaisin mahallaan olla, nukkuukin usein mahallaan, tai siis unissaan kääntyy, mut yöllä kun änkee ittensä mahalleen, niin huutaa niin pirusti, mut kait se pitää vaan sillei jättää, käy vaan silittelemässä, että äiti on tässä ei hätää.

Dooris ja vilijonka "ihanaa" että lisää näitä pirteiden yövauvojen äitejä ilmoittautuu :LOL: on kyllä hermoja raastavaa kun poika herää yhtäkkiä ihan pirteenä kesken unien ja alkaa höpöttää tai kiljua ja sit jos kukaan ei tule paikalle, niin alkaa itku :headwall: mut sitäpä tässä unikoulussa yritetään kitkeä pois, nyt vaan mulle onnea matkaan, että jaksan vielä....tänään meni aamu unet ihan persiilleen, tulipahan todistettua taas kerran että lapsen kanssa ei voi mennä sieltä missä aita on matalin, eli ajattelin että poika vois nukkua aamupäikyt omassa sängyssä kun nukahti maitoa juodessa eikä ulkovaatteet olleet päällä. Nooooh.... :headwall: :headwall: :headwall: nukkui sitten huikeat 20min, kun vaunuissa on nukkunut 2-3h aamupäivällä, enkä saanut itse nukuttua yhtään ja herätys oli kuitenkin viiden pintaa, joten vähänkö olis uni kelvannut |O

Mutta nyt nautin illasta ja pakko kattoo pako (eikös se tänään tullut...) ja sitten koisimaan. Ja unikouluilemaan.....
 

Yhteistyössä