Meidän Arttu oppi sit eilen
konttaamaan, ei vielä pitkiä matkoja mutta ihan oikeaoppisesti nousee kädet ja jalat. Saas nähdä miten pian se menee täällä jo lujaa eteenpäin! Sit tänään aamulla se istui tossa olohuoneen lattialla niin et otti vaan yhdellä kädellä vähän tukea. Pitää tänään laskea pinnasängyn pohja alas ku sitähän sanotaan että ku nousee itse istumaan niin pitää laita laskea turvallisuussyistä. On vähä veljeänsä edellä tämä toinen, isommalta laskettiin pinniksen pohjaa vasta 8kk:n iässä. Mut niinhän sitä sanotaan että toiset lapset tekee kaiken nuorempana ku on kiire isomman perään. Pitää näköjään meillä paikkansa.
Oli muuten ihan sika kivaa lauantaina! Meitä oli siellä kerhohuoneella 17 mammaa, kaupunkiin lähti ehkä 13 henkeä. Kotiin jääneet oli varmaan kaikki joko raskaana tai pienen vauvan äitejä. Mä pääsin kotiin ennen kolmea et ihan hyvin sitä jaksoi tanssia.
Miehellä oli kotona mennyt poikien kanssa ihan hyvin (se 2h ennen ku oli laittanut k. 20 pojat nukkuun) ainoo vaan et se ei ollut edes yrittänyt pojalle pulloa. Mut siis oli syöttänyt puuron hedelmäsoseella ja ku mä kyllä imetin ennen lähtöäni siinä puoli kuusi et eipä se nestehukkaan yhden imetyksen puutteesta vielä joudu.
MB meillä Arttu nukkuu aina uniaan vielä 18-10 aikaan. Laitetaan viimeisille unille yleensä siinä 17 aikaan ja vaikka se heräis vasta 19 aikaan niin tapaa olla yöunilla jo 20-20.30. Esikoinen oli samanlainen, ei ikinä häirinnyt yöunia noi iltapäivätirsat.
Hysteerinen mä katsoisin 2 viikkoa ja jos ei unikoulu auta niin kk:n kuluttua uudestaan. Voisko sillä olla joku vaiva mihin herää? Vaikka refluksi? Sehän närästää ja siihen auttaa ku syö tissiä, joten voisko olla että vaikka ei nälkään yöllä ole syönyt niin jos sitä polttaa ruokatorvessa ja siihen on yömaito auttanut et on voinut taas nukahtaa.
Heili meillähän Artulla kesti reilu kuukausi että avas suunsa lusikalle enkä mä keksi mitää muuta et olis poikkeavaa tehty ku et oltiin yksissä häissä ja siellä sit kelpas yhtäkkiä purkillinen hedelmäsosetta. Et olisko ruokailupaikan vaihtuminen vai se et aikaa kului... Mene ja tiedä. Mut kyllä mäkin epätoivoinen olin välillä että eikse ikinä ala syömään.
Liljako se jutteli että viileämpi/pöydällä hetken seissyt ruoka maistuu paremmin.. Niin meilläkin, ainaki ku hampaita tulee. Nyt se tekee ylähampaita ja välillä ihan itkee jos lusikka osuu arkaan paikkaan. Jos muuten tekis hampaansa niinku isoveli sillä tulis tänään se eka ylähammas läpi. Alahampaassa oli kyllä 10pvää isoveljeä jäljessä. Meillä helppo verrata ku on sama syntymäpäivä!
nyt kuuluu semmonen natina et paras lopettaa tältä erää.
Anu ja Arttu 6,5kk (+isoveli 2v6,5kk)