***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Iltoja!

Meillä on ihan omituinen päivä, tyttö on nukkunu tosi pitkät päikkärit. Ekat oli 2h ja nyt on nukkunut toisia päikkäreitä jo 1,5h... Näinköhän onnistuu puoli 8 yöunille meno tänään.

anuuulle hauskaa iltaa! Tosin taidat olla jo lähteny..
Mä odotan firman pikkujouluja 3 viikon päästä. Kun vaan löytäis sinne jotain päällepantavaa, mitkään kaapissa olevat ei mahdu. Mä en oo edelleenkään päässy mun kiloista, herkkuperse kun olen :ashamed:

 
Heippa täältäkin,

ja anuuulle erittäin hauskaa iltaa, vaikka tuskin tätä luetkaan enää tänään, mutta hengessä ollaan mukana =)

Meillä oli vauvauinti taas tänään. Ekaa kertaa oltiin Väinön kanssa kahdestaan, mies kun on ukkoporukalla syysveneretkellä. Hienosti meni, Väinö oli oikein extrahyvällä tuulellakin koko "reenien ajan" =)

Sieltä päästessä vein sitten Väinön siskolleni yökylään, ja tämän päivän olenkin sitten hinnoitellut Väinön liian pieneksi jääneitä vaatteita kirpparia varten. Mitenkähän niitä noin järkyttävä kasa onkin, millä ilveellä saan ne edes esille mitenkään?? Lisäksi laittelin noita pienempiä farkkujani yms., saas nähdä, väheneekö määrä yhtään, hope so :LOL:

Äsken soittelin siskolle ja kyselin kuulumisia. Hienosti on kuulemma mennyt, herra ei ole kiukutellut yhtään, serkkutytöt ovat pitäneet hyvää huolta, ovat leikkineet ja kuunnelleet lastenmusaa kuulemma koko päivän;-)

Josko nyt hetken hengähtäisi itsekin, ihan poikki, kun tuossa olkkarin lattialla istunut lappuja kirjoittelemassa jo monta tuntia :whistle:

Ihanaa iltaa kaikille hipuille toivotellen

Dooris
 
Hauskaa iltaa anuuulle, taitaa jo olla aloitellut rentoutumisen. Ja Dooriksellakin on vapaa ilta.

Meillä ihan tavallinen ilta. Saa nähdä kuinka helposti pojat nukahtavat illalla kun esikoinen heräsi päiväunilta vasta klo 15 jälkeen ja pienempi poika heräsi äsken toisilta päikkäreiltä.
 
Neiti meni sittenkin nukkumaan tavalliseen tapaan puoli 8, vaikka päikkärit olikin niin pitkät. Kantelin tyttöä illan manducassa selkäpuolella ja jammailtiin Voicen tahtiin. On se kyllä hyvä kapistus toi manduca! Jee, mies meni hakemaan meille sipsejä ja olutta (ja todennäkösesti myös suklaata...kääk). Pistetään elämä risaiseksi :LOL: Tällä tavalla laihtuu takuuvarmasti! :ashamed:
 
Kivat vapaaillat kaikille joilla sellanen on :)

Meillä herätään aamulla klo 6-6.30 ja ekat unet on jo tunnin tai 1,5 tunnin päästä. Jotenkin tuntuu sille, että poika herää liian aikasin, ei meinaa jaksaa valvoa aamulla millään mutta e nukahda uudelleenkaan. Päiväunia on 3-4 kertaa päivässä, riippuen niiden kestosta. Yleensä Aleksi nukkuu vielä aika myöhäänkin, tänää heräsi viimeisiltä unilta vasta klo 19 ja silti meni nukkumaan yöunille jo klo 20.

Nyt on pari yötä menty 2 syötöllä ja yöt muutenkin parempia, alkoi taudot hellittää onneksi! Nyt täytyis sit kerätä ittensä alottaa jossain vaiheessa se unikoulu.

Ja mäkin oon ihan kamala herkkupylly. Ennen olin paljon tarkempi syömisistä, mutta nykyään ei jaksa, se on niitä ainoita iloja :saint:
Ja esikoisesta kaikki kilo lähti nopsaan pois, mutta toista näyttää olevan nyt. Jotkut vanhat farkut menee jalkaan mutta ei läheskään kaikki. Ja ihmettelinkin just että oonko mä tosiaan mahtunu niihin joskus...Sillonkaan en tainnu olla tyytyväinen itteeni. Ja nyt ajattelen että jos olisin noin laiha että noihin mahtuisin niin olispa ihanaa....Eli koskaan ei siis taida olla täysin tyytyväinen siihen miltä näyttää.

Mä muuten tein jo raskaustestinkin kun mun mielestä mun maha vaan aina vaan pullottaa ja kasvaa :LOL:
Negahan se oli, että taitaa olla ihan vaan läskiä :kieh:
 
Heippa kaikille!!!

Täällä sitä rakennus touhujen keskellä vain ollaan, tuntuu ettei aika riitä mihkään... Helmerin unet on menny aivan sekaisin. Neuvoja? Elikkä, poitsu on nukkunut yöt tosi hyvin, mutta nytten tekisöhän kenties hampaita ylös? (Alhaalla jo kaks). Laitoin sen nyt eri huoneeseen nukkumaan, jos vaik meidän heräämiset vaikuttais.??? Ei jaksa oikeesti 6 tunnin unilla tää äiti!!!

Ensi viikolla olis sit se kylpylä reissu, ja sitäkin jännitän!!!
Pääsis itsekkin tuulettumaan koko puolentoista vuoden jälkeen..odotan aikasta kovasti!

Kaikille joilla vapaa ilta....HAUSKAT AAMUT!!!! (kaateelisena käyn nukkumaan)

Mutta nyt pakko nukkuminen ohjelmistossa, palataan kunhan aika antaa myöten!!!

Väsynyt, mutta onnellinen äiti :hug:
 
Moi!

Täällä on sit tänään muutettu Onni sinne omaan huoneeseen ja pienen pyllerehtimisen jälkeen uni tuli suht normiin aikaan. Mukavan kuuloisia vapaailtoja Anulla ja Dooriksella, nauttikaa :wave: Minustakin on luksusta saada kölliä omassa sängyssä illalla lukulamppu päällä, syödä rypäleitä ja tehdä ristikkoo. Kun Onni nukkui samassa niin ei voinut lukee, heti alkoi pyöriminen kun lukulampun sytytti. Ihanaa tämmöinen. Toisaalta haikee olo ja tuntuu, että se ihan selkein vauva-aika on takana, kun se ei enää tuhise tuossa vieressä :(

Rytmeistä. Meillä on toistaseksi hyvinkin tarkka unirytmi. Yöt nukkuu 20-6/6.30. Ekat päikät 9- noin puolitoista tuntia ja sit klo 14- toiset samanlaiset. Hyvin on nyt noilla kaksilla unilla pärjätty ja se tuntuu tosi ihanalta, kun meillä oli niin pitkään noita pätkäunia jopa viidet päivässä. Ulkona nukkuu molemmat kerrat. Sisälle en Onnia saa päikyille ja täytyykin toivoo, ettei tulisi kova pakkastalvi ja saisi nukuttaa ulkona mahd paljon.

Joo ja vielä noista kiloista. Onnista ei tullut kuin yksi kilo raskausaikana, mutta nyt kotona ollessa tullut monta lisää. Mä en siis saa itteeni yhtään niskasta kiinni. Kaikki vaan maistuu niin hyvälle, valitettavasti.

Täällä on muuten tällä hetkellä tosi reipaasti lunta ja siis ihan täys talvi. Mukavan valoisaa =)

Mut mukavaa iltaa hippuloille

Laylah ja :heart: Onni( omassa huoneessa) 6,5kk
 
Mie täällä taustailen..

Meillä yöt ovat 1-2 tunnin välein syömistä ja heräilyä, onneksi ei jää yleensä hereille.. Joskus on muutaman tunnin valvonutkin yön aikana. Sen lisäksi tuo meijän parivuotias heräilee yöllä yleensä sen kerran pari.. Melko vähiin jää yöunet. EN muista milloin olisin kolme tuntia putkeen nukkunut, ehkä joskus keväällä viimeksi.

Kiinteitä on yritetty aloitella, sekin on ihan oma lukunsa näin allergisella vauvalla. Muuten ihan hyvin on mennyt, mutta poika ei tahdo millään avata suutaan lusikalle.. Onkos tuohon mitään vinkkejä kenelläkään? Kolmen lapsen äitinäkään en tiedä itse miten sen suun nyt saisi aukenemaan aina.. Kaksi edellistä kun ovat aina oppineet sen hetkessä. B)

Meillä ryömitään edelleen, noustu muutaman kerran kontalleen.. Osallistutaan isoveikkojen leikkeihin, nauretaan noille isommille, istutaan ilman tukea ja pudotaan toisinaan sitteristä kun meno on niin kova, sitteri pitäs laittaa jo kokonaan pois.. Syöttötuolissa poika heijaa koko ajan ja hirvee meno päällä. Taitaa tulla adhd lapsi tästä..

Heili
 
Huomenta kaikille!
Meillä on nyt kaks edellistä päivää ollu Annilla ikäänkuin ihottumaa, naama korvan takaa niskaan ja kaula, hieman myös rinnassa ja selässä. Äitini oli sitä mieltä että se olis nyt sit sitä vauvarokon näppyä. Jostain luin että vauvarokko olis erittäin helposti tarttuvaa ja nyt huolehdin, että tartuttiko Anni montakin vauvakerhossa viimeksi, kun siellä se kuume nousi yllättäen..
Anni nukkui nyt yön pitkästä aikaa hyvin, edelliset yön on inissy, mutta maito ei ole kelvannu. Anni on nyt myös korkean kuumeen jälkeen vähentäny tosi paljon syömistä, suostuu syömään hedelmäsosetta vaan ½ purkkia. Kauhistelin eilen illalla, kun tajusin, että Anni ei ollu koko päivänä juonu ku yhden pullon maitoa ja syöny ½ purkkia sosetta, sit mies antoi iltapalan ja söi vähän eilu ½ purkkia.. En tiedä mikä Annia vaivaa..
Tänään pitäis mennä mun pikkuveljen 15v. synttäreille.. Ihanaa nähdä taas sukulaisia, kun asuvat vähän kauempana, niin ei usein nää. Pääsen myös näyttämään Nellan ja Annin kerhokuvat, saavat mummot valita mitkä haluavat, niin pääsen tilaamaan kuvat.

Tuli muuten mieleen, että katselin tuossa vanhoja valokuvia, viimevuonna ainakin tänne meille päin satoi ensi lumi jo 12.10, ja nyt mennään marraskuussa! Eilen tuli kyllä taivaalta vähän valkoisia hiutaleita, mutta niin vähän, että maahan ei jääny yhtään mitää.

Nyt täytyy varmaan koittaa antaa Annille ruokaa, inisee siihen malliin.
Mukavaa ja ikkunasta katsottuna kylmää päivää kaikille!

Hippo+ Nella 1v10kk ja Anni kohta 6kk
 
Huomenta!

Hippo Kävin lukemassa tosta vauvarokosta ja kyllä se varmaan teillä sitä on. Ainakin ne näpyt siltä näytti. Ja mitä tohon tartuttamiseen tulee siellä kerhossa, niin ethän sä voinut tietää joten älä siitä murehdi. Ja jos se jollekin tulee, niin varmaan just meille kun siellä kaupassakin yhdessä käytiin... joten odotellaan. Kurjaa ettei Anni suostu syömään ekä juomaan.. toi määrä mitä sanoit on kyl tosi vähän. Mä kyllä soittaisin huomenna aikaa lääkäriin jos ei tänään ala syömään. Paranemisia ja hauskoja synttäreitä =)

Joanna ja Pinja himpun alle 7kk
 
Meillähän oli viime viikolla se vauvarokko ja Aleksi ei kyllä syönyt juuri mitään sinä aikana. Eikä huolinu tissiäkään. Yöllä otti tissiä kyllä. Sen verran oli kuitenkin aina pissaa vaipassa että annoin olla.
Nyt sitten ruoka maistuu ihan tavalliseen.

Eli varmaan se rokko vaikuttaa ruokahaluun. Ja anna Hippoliina panadolia sen ihottumankin aikana, se kuitenkin vaivaa sen verran ja ainakin kaikki tututkin on puhunu että vauva ollut ihottuman aikaankin tosi kärttyinen vaikkei enää kuumetta olekaan. Minä annoin panadolia ihottumankin aikana, ainakin yöksi. Sillä lääkkeella ei voi lääkitä lasta liikaa, sitä mieltä minä olen. Mielummin antaa vähän turhaankin kun pitää lasta kärttyisenä ja huonovointisena.

Ja meillä tosiaan oli vauvarokkoa, nyt ei vehnästä ole tullut ihottumaa :)
 
Meillä alkoi taas arki kun mies meni töihin. Siihen tottuu niin nopeasti kun toinen on kotona muutamankin päivän.

Minua on alkanut vähän tympiä kun aina sataa ja on pimeää. Kaipaisi kyllä jotain piristystä, ehkä pitäisi käydä kampaajalla tai hierojalla.

Heili: En osaa sanoa mitään jippoa, jolla saisi lapsen syömään. Meillä molemmat pojat on kyllä olleet hyviä syömään. Voisiko lusikan muodolla tai koolla olla väliä?
 
Iltaa mammat!

Meillä alkaa pojun räkätauti ainakin hitusen helpottaa, kun on taas ruoka alkanut maittaa paremmin. Nyt on jopa puurokin uponnut, kun ole sotkenut siihen puoli purkkia omenasosetta ja tänään ekaa kertaa omena-päärynäsosetta. Tänään annoin ekan kerran hedelmää pelkilleen kasvissoseen jälkeen ja voi että oli herkkua. Lurpsutus vaan kävi. Sen oon huomannut, et soseet ei pojalle (ei edes lihasose tai puuro) maistu kovin lämpimänä. Usein kun tarjoan soseen lämmittettynä, alkaa huuto eikä halua syödä. Mutta kun sose on hetken seissyt pöydällä ja on huoneenlämpöistä, saattaa se yllättäen upotakin. Johtuisikohan tämä hampaiden tekemisestä? Yksi hampu on jo puskenut läpi ja toinen on ihan tuloillaan.

Heilille ei ole kauheasti neuvoja antaa tohon suun avaamiseen... Ei kai siihen auta kuin aika. Aina jos meijän poitsu ei ole sosetta suostunut syömään, olen antanut vaan olla ja kokeillut myöhemmin uudelleen. Jaksuja yövalvomisiin! Täällä kanssa heräillään jatkuvasti |O .

Täällä kanssa ilmoittautuu herkkupeba :wave: :ashamed:
Mun pitäis oikeesti tajuta lopettaa tää mässäily, kun pehva vaan levii ja vaatteet kiristää
:ashamed: :ashamed: . Itsehillintä on tän vikan raskauden myötä kadonnut taivaantuuliin... :/ . Ja mä kun olin niiiin timmissä kunnossa ennen raskautta. Noh, inspiraatiota odotellessa :whistle:

Hippoliinalle jaksuja sairaan pikkuneidin kanssa :hug: . On tosi rankkaa, kun nää pienet sairastaa.

Ei vaan, täytyy varmaan alkaa hipsiä nukkumaan ennen kuin poika taas kohta herää. Täytyis ottaa itteensä niskasta kiinni ja alottaa se tassuttelu piakkoin. Tuntuu vaan siltä etten vielä oo siihen henkisesti valmis :ashamed:

Öitä!

Lilja + poitsu (n. viikon päästä 7 kk :eek: , mihin tää aika menee?)
 
Huomenta!

Hippoliinan pienelle paranemisia!

Meillä aloitettiin sitten bataatilla eilen. Suu aukesi hienisti, mutta ilme muuttui kun huomasi, että suuhunhan jäi sieltä jotakin. :) Mutta tästä se lähtee. Taisi Otsoa kuitenkin pelottaa ettei tissiä enää saakaan kun sitten piti koko viime yö nukkua tissi suussa. Tai sitten vaivasi vähän pienen massua se tuhtimpi eväs. Omassa sängyssä ei uni maittanut ollenkaan.


Meillä onkin tällä viikolla kakkuviikko. Tänään kakkosen 14-v. synttärit, keskiviikkona Otso 6kk ja sunnuntaina vielä isänpäivä. Niin että herkkupeppu täältä kans kuittaa! :ashamed:

Ja se keittiöremppakin pitäis olla tällä viikolla, mutta eipä vielä työmiehiä näy!

Mut nyt Otsolle maitoa ja ekoille päikkäreille! Aurinkoista päivää, ainakin täällä paistaa!

Puella ja Otso pian 6kk
 
Huomenta!
Nyt alkaa meidän neidille varmaankin ruoka maistumaan. Yöllä joi 4 pullollista maitoa. Ja nyt leikkii tyytyväisenä lattialla.
Nyt mä odottelen että tulevat vaihtamaan meille lukon. Täällä vaihdetaan koko taloon. Ilmoitus vaan asiasta tuli vasta torstaina ja nyt sit pitäis soittaa numeroon, että koska haetaan avaimet. Pakkohan ne avaimet on tänään hakea, muuten ei pääse mihinkään lähtee. Tosi myöhään vaan ilmoitti. 2 tunnin päästä ne alkaa vaihtamaan noita lukkoja..
 
:headwall: :headwall: Ois taas pitänyt pitää suunsa kiinni... pojalle ei taas aamupuuro kelvannut... :kieh: :kieh:

Kiva, että Hipon Anni voi paremmmin!

Puellan kakkoselle onnea :flower: !

Poju hermostuu, palataan!

Lilja + poju (kohta 7kk)
 
Voi vitsit... Kateellisena täällä lueskelen, kun taitaa kaikki muut huhtihiput jo liikkua jollain tavalla eteenpäin, paitsi meidän Leevi :ashamed: Eikä hää oikeen muutenkaan liiku, selältä kääntyy mahalleen ja joskus harvoin takas selälleen. Ja akselinsa ympäri pyörii mahallaan, mutta siinä se sitten onkin... Lattialla on tosi paljon päivittäin ja halu mennä eteenpäin ois kova, vaan ei... Tiedänhän mie, että lapset on yksilöitä, mutta aina välillä, kun on tälläinen kurjempi päivä, se tuntuu aika pahalta :(

Meillä on nyt viikon verran yritetty rauhoittaa öitä unikoululla, siis tassuttelemalla. Parina yönä on mennyt ihan hyvin, useampana yönä ei niin hyvin... Toisina öinä Leevi heräilee monta kertaa yössä ja on jopa tunnin hereillä sängyssään ja jutellen. Eikä hää edes herätessään itke, kunhan herää muuten vaan. Että väsynyt äiti täälläkin ilmoittautuu :wave:

Mut nyt kuuluu itkuhälyttimestä tuttu jutustelu, pitää mennä!

Jo-hanna ja Leevi (kohta 7kk)
 
Huomenta!

Toistaiseksi ei ole merkkejä vauvarokosta... mikäs se tavallisin itämisaika on? Ku netistä löysin et 3-15pv.. on vähä laaja käsite.

Meillä on kanssa tällä viikolla kakkupäivä =) Pinja on tänään 7kk ja mies huomenna 34v joten kyllähän sitä kakku pitää tehdä. Mä pääsin taas väläyttämään loistavaa matikkapäätäni kun totesin et yhteensä te sitten täytätte 37,7v :LOL: Juu.. huomenna syödään sit kakkua ja sunnuntaina kanssa, tottakai :D

Mulla on 4tunnin päästä hammaslääkäri ja pelottaa niin pärkeleesti :kieh: Mä lähtisin vaikka mielummin tältä istumalta synnyttämään kun sinne hammaskidutukseen. Saavat sitoa mut siihen penkkiin etten juokse karkuun |O

Jaahas.. täällä leijailee kakan haju :x Pitää siis mennä....

Joanna ja Pinja tänään tasan 7kk
 
Jo-hanna mä just tulin tänne ruikuttamaan sitä, että meidän poika ei vaan yöllä meinaa nukkua, tai siis kun herää niin en meinaa saada nukkumaan, vaan yleensä menee se tunti :headwall: on ihan hereillä, ensin itkee, pakko ottaa syliin, sit kun rauhottuu aloitan sen omaan sänkyyn rempomisen, viime yönä en tunnin jälkeen enää jaksanut vaan otin syliin ja nukutin siihen. Onko kellään mitään vinkkejä tai kokemusta moisesta, vai auttakko tähänkin vaan aika ja toistot? Että vähitellen poika osais nukahtaa takaisin itsekseen ilman ihmeellistä tunnin valvontasettiä?? Maitoa ei yöllä tarvii, tai siis varmaan sillä saisin heti nukkumaan, mut kun päätin et syötöt on loppu öisin, niin ne sit kans on. Mut ei itke tissin/pullon perään, muuten vaan on hereillä ja ei nukahda. Viime yönä pieni toivo oli et nyt simahtaa, kun räpläs taas rättiä, mut sit jotenkin ei saanut unta. Vaikka mä tulin ite aina tänne olkkariin istumaan ja menin sit vasta takas jos alkoi itkeä kovin, mutta...kyllä sinne vaan takas sai sitten mennä, uudestaan ja uudestaan. Kateellisenä lueskelen miten muilla unikoulu tepsii....mutta meillä on menty jo viikko näin. Ja äiti on väsy...tosin onhan se maito saatu sieltä yöltä pois, mutta silti, tuntuu, että sais osata jo nukahtaa nopeemmin :kieh:

Vuotisko se kyseli aamuheräämisiä?? No ikävä kyllä meillä herätään klo 5-6 :kieh: :kieh: sais nukkua pidempään, mutta ei toivoakaan...ja sitten poika on aamulla aika väsy, oon yrittänyt kahdeksaan-puoli yhdeksään valvottaa, mut siinä on hommaa. Joku muu kirjoitti samaa olikosko ollut zeena. Ja sit sama juttu kuin vuotaraaputtimella, et ihan sama miten pitkään valvotan illalla herraa, niin aamut alkaa kuitenkin "ajoissa" et parempi kun poika käy nukkuu viim.19.30 niin tulee hälle pidemmät yöunet. Ja sit aamupäivällä vetääkin 2-3h unta, joten äiti saa vähän huilia...kuten nytkin, pitäis nukkua niin täällä vaan pyörin palstalla..hih....

Hysteerinen ja poika tasan 7kk :heart: :heart: :heart:
 
Hysteerinen no onhan meitä sentään kaks yövalvojaa :) Meil on sama juttu, maitoo ei yöllä kaipaile, kunhan vaan valvoo ja säätää milloin mitäkin...

Meillä herätään yleensä kuuden maissa, joskus vähän aikaisemmin ja joskus jopa puol seittemän...
 
Meidän Arttu oppi sit eilen konttaamaan, ei vielä pitkiä matkoja mutta ihan oikeaoppisesti nousee kädet ja jalat. Saas nähdä miten pian se menee täällä jo lujaa eteenpäin! Sit tänään aamulla se istui tossa olohuoneen lattialla niin et otti vaan yhdellä kädellä vähän tukea. Pitää tänään laskea pinnasängyn pohja alas ku sitähän sanotaan että ku nousee itse istumaan niin pitää laita laskea turvallisuussyistä. On vähä veljeänsä edellä tämä toinen, isommalta laskettiin pinniksen pohjaa vasta 8kk:n iässä. Mut niinhän sitä sanotaan että toiset lapset tekee kaiken nuorempana ku on kiire isomman perään. Pitää näköjään meillä paikkansa.

Oli muuten ihan sika kivaa lauantaina! Meitä oli siellä kerhohuoneella 17 mammaa, kaupunkiin lähti ehkä 13 henkeä. Kotiin jääneet oli varmaan kaikki joko raskaana tai pienen vauvan äitejä. Mä pääsin kotiin ennen kolmea et ihan hyvin sitä jaksoi tanssia.
Miehellä oli kotona mennyt poikien kanssa ihan hyvin (se 2h ennen ku oli laittanut k. 20 pojat nukkuun) ainoo vaan et se ei ollut edes yrittänyt pojalle pulloa. Mut siis oli syöttänyt puuron hedelmäsoseella ja ku mä kyllä imetin ennen lähtöäni siinä puoli kuusi et eipä se nestehukkaan yhden imetyksen puutteesta vielä joudu.

MB meillä Arttu nukkuu aina uniaan vielä 18-10 aikaan. Laitetaan viimeisille unille yleensä siinä 17 aikaan ja vaikka se heräis vasta 19 aikaan niin tapaa olla yöunilla jo 20-20.30. Esikoinen oli samanlainen, ei ikinä häirinnyt yöunia noi iltapäivätirsat.

Hysteerinen mä katsoisin 2 viikkoa ja jos ei unikoulu auta niin kk:n kuluttua uudestaan. Voisko sillä olla joku vaiva mihin herää? Vaikka refluksi? Sehän närästää ja siihen auttaa ku syö tissiä, joten voisko olla että vaikka ei nälkään yöllä ole syönyt niin jos sitä polttaa ruokatorvessa ja siihen on yömaito auttanut et on voinut taas nukahtaa.

Heili meillähän Artulla kesti reilu kuukausi että avas suunsa lusikalle enkä mä keksi mitää muuta et olis poikkeavaa tehty ku et oltiin yksissä häissä ja siellä sit kelpas yhtäkkiä purkillinen hedelmäsosetta. Et olisko ruokailupaikan vaihtuminen vai se et aikaa kului... Mene ja tiedä. Mut kyllä mäkin epätoivoinen olin välillä että eikse ikinä ala syömään.

Liljako se jutteli että viileämpi/pöydällä hetken seissyt ruoka maistuu paremmin.. Niin meilläkin, ainaki ku hampaita tulee. Nyt se tekee ylähampaita ja välillä ihan itkee jos lusikka osuu arkaan paikkaan. Jos muuten tekis hampaansa niinku isoveli sillä tulis tänään se eka ylähammas läpi. Alahampaassa oli kyllä 10pvää isoveljeä jäljessä. Meillä helppo verrata ku on sama syntymäpäivä! :D

nyt kuuluu semmonen natina et paras lopettaa tältä erää.

Anu ja Arttu 6,5kk (+isoveli 2v6,5kk)
 
anuuu tarkoitatko silleen, et vielä tän viikon kattelen mitä tapahtuu, ja jos ei auta unikoulu, niin sitten antaisin öisin maitoa ja sylittelisin uneen jne. ja sitten kuukauden päästä uudelleen yrittäisin unikoulua? Kato mä oon vähän luupää, ei mee heti kerrasta jakeluun :LOL: Onnea muuten teille konttaustaidosta. Meillä ei vielä kontata eikä istuta, mut menee hirmuista vauhtia eteenpäin tuolla omalla ryömintätyylillään :D
 
Hysteerinen joo eikai siinä muu auta jos ei ala nukkumaan? Ootko jo kokeillut niin että et ota omasta huoneesta yöllä ollenkaan pois? Eli jos on pakko ottaa syliin niin pysytte siellä makkarissa silti et ei olohuoneeseen tai muualle pääse yöllä ollenkaan? Ja jos annat nukahtaa syliin niin se tekee kyllä samaa takapakkia ku jos antais tissiä. Eli pitäis olla kovana eikä antaa nukahtaa syliin tai rinnalle. Ku joka kerta ku lapselle annetaan periksi muistaa se sen että ku oikein kovasti huudan niin saan tahtoni (=nukahtaa muuten ku itsekseen omaan sänkyyn).
 
Onneksi olkoon anuuun Artturille konttaamaan lähdöstä.

Viime yö tuntui olevan taas vähän levottomampi. Saatiin kuitenkin nukkumaan klo 7.45 asti kun otettiin kuuden jälkeen viereen. Esikoinenkin kuuden kieppeillä oli äänessä ja mies kävi peittelemässä niin rauhoittui.

Meillä pinnasänky on ollut alusta lähtien alatasossa. Alkuun meillä nukuttiin perhepedissä ja kesällä siirrettiin isoveljeltä pinnasänky pojalle ja poika siihen muutaman kuukauden iässä.
 
onkohan meille laskeutunut mahatauti vai tekeekö tuo jätkä hampaita :headwall: yöt olleet repaleisia sen jälkeen kun alkoi tukea vasten seisoa. ennenhän poika nukkui yhdellä syötöllä, nyt heräilee koko ajan itkeskelemään ja säntäilemään ympäriinsä. ite ihan silmät ristissä ja suklaan voimalla vedän päivät läpi.
nyt ois ollut mahku nukkua päikyt, kun Minea nukahti. mutta Miskapa ei suostu nukkumaan. känisee, vinkuu ja huutaa heti kun joutuu lattialle hetkeksikään, sylissäkin huutaa. pierua puskee, kakka on ihan kuin vettä ja pulauttelee, mitä ei yleensä tee. kiinteitä syö pari lusikallista maksimissaan, vain tissi maistuu.

en mä taida uskaltaa tuota viedä tänään askarelukerhoon :/ täytyy kysyä jos iskä lähtisi Minean seuraksi sinne, itekin mieluusti menisin mutta en jätä kyllä noin kiukkuista poikaa isänsä seuraksi.
 

Yhteistyössä