***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Viljaliina: ei muutakuin soseet kehiin teillekin. On uskomatonta miten paljon tämän ikäiset lapset syövät. Meidän tyttö vetää purkillisen sosetta kerralla, 4-5 x päivässä sekä siihen päälle tissittely syönnin päälle ja niiden välissä. Meillä kesti kuukauden päivät ennen kuin soseiden tulo vaikutti uniin. Tai uskon että nyt vasta alkaa olla vaikutusta, muutama viime yö on menty vain yhdellä syötöllä.

Meillä ei vielä ole aloitettu unikoulua, mutta tietoisesti yritän olla antamatta tissiä heti. Eli ensin tarjoan tuttia muutamaan kertaan ja jos ei siitä apua, niin sit tissiä. Pari yötä on mennyt hyvin, kun vasta 5 aikaan on ens kertaa heräilly, mut tutilla oon saanu venytettyä syömistä tunnilla.

Huvikummun vääpeli ja Vilma

Eniten meitä rassaa tällä hetkellä aikaisin heräilyt. Sunnuntai aamuna noustiin puoli 6, tänään 6.10. Meinaa olla tää mamma väsyny, kun päikkärit on täysin mahdottomat minun saada.
 
RouvaPannunen: Tosiaan, en oikein ajatellut että tiheän imun kausia voi olla vielä tässäkin vaiheessa, mutta sehän on tosiaan ihan järkevä selitys. Mutta onneksi soseet eivät varmaan ehdi enää maidontuotantoa juuri sotkea, varsinkaan jos määrät ovat aluksi melko pieniä. Onpa hyvä, että teillä pojan patti oli harmiton tapaus!

Huvikummun Vääpeli:
melkoiset määrät sosetta menee, vau =) Jospa meilläkin sitten kuukauden päästä olisi jo pidemmät unet tiedossa. Aika aikaisia aamuja teillä, minulle on jo tämä seitsemän maissa herääminenkin välillä rankkaa... jaksamista sinne.

Jännityksellä odotan, haluaako poju syödä pelkkää rintaa aikuiseksi asti niin kuin Lilja-76:n vauveli vai onko kovinkin perso soseille niin kuin MB:n pienokainen ;)

Nyt taitaa olla parasta mennä nukkumaan, toinen yösyöttö jo takana ja hyvällä tuurilla pari tuntia aikaa nukkua ennen seuraavaa.
 
Huomenta täältäkin;-)

Tänään herättiinkin sitten taas viideltä, tosin se poiki sen, että herra on jo ekoilla päikkäreillään :LOL: Itseäni vain vähän väsyttää, mutta eiköhän tämä tästä :whistle:

Väinö menee toista kertaa yökylään lauantaina, siskoni on hinkunut jo hetken aikaa herraa luokseen, ja varsinkin heidän neidit 8v ja 5v ovat jatkuvasti kyselleet, että koska koska.. =) Mieskin lähtee veneelle ukkoporukassa, joten... Saan olla ihan yksikseni kotosalla lauantaista sunnuntaihin =) Vaatehuone täytyy siivota, että saa tilaa tehtyä, nyt kun se on puolillaan Väinön liian pieneksi jääneitä vaatteita, ja vähän voisi siivoilla, muuten ajattelin vain olla, ulkoilla ja laiskotella =)

Matkasänky täytyy käydä ostamassa, kenelläkään vinkkejä, mikä olisi hyvä? Tuota böby björnin lightia olen katsellut, mutta toisaalta on kamalan kallis, ja tietty olisi hyvä, jos löytyisi malli, joka kävisi vähän isommallekin sitten, eikä olisi ihan "rimpula", muttei toisaalta kamalan painavakaan... :whistle: Mahdoton yhtälö? :LOL:

Tantuu:
Ihana tuo kylpyjuttusi, alkoi hymyilyttämään, kun kuvittelin tapahtumaa =)

Viljaliinalle zemppiä kiinteiden aloittelulle =) Kyllä ne ekat ilmeet ovat aina näkemisen arvoiset =)

Mutta nyt aamupalalle, josko tänään saisi vaikka pitkästä aikaa syödä aamupalan rauhassa.. Tai turha toivo, kissat kun ovat aina käyrkkymässä pöydällä ja koira pöydän vieressä

:LOL:

Dooris ja Väinö 6kk2vk
 
Meillä on Annilla kova kuume. Eilen oltiin vauvakerhossa ja siellä tunnustelin että tuntuu kuumalta, kotiin kun päästiin nukkui pari tuntia ja sit mittasin kuumeen, 39 astetta oli. Kaks suppoa pistin illalla (ei kunnolla silti pudonnut kuume) ja aamulla mittasin taas, niin 38.1. Soitin neuvolaan, antoivat ajan sairaanhoitajalle. Saattaa olla vauvarokko. Voi toista, on ihan veto pois..
Hippo + Anni 5½kk
 
Ajattelin aamulla, että kylläpäs neiti heräs aikaisin, kun seiskalta alko huhuilee, mutta onhan täällä onneks muitakin aikaisia kukkujia. Huvitti, kun luin äsken tantuun kommentin kasvupyrähdyksestä klo 4 aamulla, kun meillä herättiin just sillon ja huhuiltiin melkein tunti. Tuttikin piti käydä nostamassa, kun neiti oli heittäny kaikki neljä tuttia lattialle ja tunkenut itsensä reunuksen alle pää kiinni pinnoihin. Siellä se sit meso kun iskä meni kattomaan miksei tyttö rauhoitu :) Mun pitää kyllä väsätä jotain tohon reunukseen, että sais kiinni myös alareunasta pinnoihin, kun tyttö aina menee sinne alle ja sit alkaa kuulua ku tutit lentelee lattialle yksi kerrallaan..

Miten muuten saatte mahtumaan vauvoillenne sen 6-7dl maitoa vuorokaudessa, kun noita soseitakin annetaan monella aterialla? Meillä syö aamupuuron (ja tissit), sitten on ekat päikyt, jonka jälkeen lounas n. klo 11-12, jolloin syö purkin pääruokaa ja puoli purkkia hedelmäsosetta. Sitten ennen päikkyjä iskä antaa maitoa, yleensä juo sen 100ml. Sitten päikkyjen jälkeen joko loput hedelmäsoseesta ja maitoa tai sit jos oon jo tulossa kohta kotiin, odotetaan tissejä. Sit illalla vielä puuro ja tissit. Ja yleensä ei edes jaksa syödä molempia ihan loppuun. Ja silti on ihan hirvee pömppömasu tytöllä, kaikki aina naureskelee sille ;) No, okei tyttöhän on vasta reilut 7,5kg, joten ymmärrän jos joku 10-11kg syö enemmän, mutta mites muut samankokoiset? Syövätkö kaikki 5 ateriaa soseita/puuroa?

MB ja neiti ehkä kohta aamupäikkäreillä 6,5kk ihan just
 
Viljaliina, tää 6kk tiheän imun kausi on vimppa "virallinen" kausi, tänkin jälkeen niitä tulee mut kestää yleensä lyhyemmän aikaa kerrallaan. Eikä ne soseet vielä täs vaihees maidontuotantoon vaikuta ku määrät on niin pieniä. Huolehtii vaan et vauva syö rintaakin kunnolla. :) Täällä on kyllä ihan selvä maitomies! :D Suu aukeaa kyllä soseille mut määrät on pieniä ja kovin hitaasti pureskelee ja maistelee. No justhan me alotettiin et omaan tahtiin mennään!
Joku muuten puhui ku vauva repii sisarusten naamaa, meillä pojan suosikkeja on repiä siskojen tukkaa. :whistle: 4vee antaa auliisti vetää tukastaan eikä valita vaikka nyrkkiin jää tukko hiuksia, 2vee huutaa ku syötävä... Ja pojalla on hauskaa! :saint: Nyt poika katsoo muumeja ja päristelee samalla. Hauskaa katseltavaa on myös intiaani-huuto, kiljuu ja taputtaa (hakkaa...) samalla kämmenselällä suutaan! :D

Täällä onki pakkasta, piti hakea ylhäälta paksumpi haalari päikkäreille jonne just ruvettiin huutelemaan, eli eiku hommiin! :wave:

RouvaP ja Intiaani 6kk
 
Anu-78
Huomenta! :flower:

Täällä ei kellojen siirto vaikuttanut pojan uniin millään keinon:) meillä ku yleensä herätäänkin jo siinä kuuden jälkeen, ja sillon kellojen siirron aikaan poika nukkui kahdeksaan!
Ja kiva kuulla ketkä on unikoulua pitänyt että ne on mennyt hyvin!:)

Sakulla on ikenessä semmonen vaalee kohta et nyt sitten kohta varmaan eka hammas puhkeaa! Ryömiminen sujuu jo aivan mainiosti!=) mukavaa kateltavaa näin monen vuoden jälkeen että miltä se näyttää;)

Täällä on saatu jo tänä aamuna siivottua, imuroin ja luuttusin lattiat ja nyt on koneellinen pyykkiä menossa:) ahkera ( ko ) heti aamusta :whistle:

Illalla sitten pitäs käydä koko perheen voimin mun veljen haudalla..sen kuolemasta tulee kuluneeksi tänään neljä vuotta :'( nuorena sekin lähti...

Mut eipä tässä nyt muuta tuu mieleen, jotain oli mut en nyt muista mitä..pää lyö nyt tyhjää :p mutta mukavaa päivää kaikille!

Anu ja Saku
 
MB, meillä syödään toi 5 ateriaa päivässä mutta en kyllä usko, että tyttö saa 6-7 dl maitoa. Aamu- ja iltapuurossa tulee vähän päälle 2dl. Imetän vielä 3-4 kertaa päivässä. Jos olen illalla poissa, niin isä antaa about 100ml puuron jälkeen. Rinnassa kun sitä mittaria ei ole, niin on vaikea sanoa. Tyytyväiseltä tyttö kuitenkin vaikuttaa!

KMaria ja Sentti 6,5kk
 
Anu-78
Niin, tostahan mun piti maidon määrästä kirjoittaa et meillä menee näin Sakulla syömisrytmi:
Aamulla maitovellisekoitus heti herättyään 200ml, puuro noin tunnin päästä, ekojen päikkäreitten jälkeen kasvissose ja maitoa 100ml, toisen päikkäreitten jälkeen välipala, iltaruoka + maitoa 100ml-140ml, iltapuuro, ja nukkumaan mennessä maitovellisekoitus 200ml. Noi määrät maidosta voi heitellä suuntaan tai toiseen ja tietenkin vettäkin saa ruuan yhteydessä. Että hyvin meillä tota maitoa uppoo:)
 
Heippa hei täältäkin!

Käytiin aamusta neuvolassa ja pikkumies otti vähän pulttia siellä. Heppu heräs jo puoli seiskalta ja neuvola oli puoli yhdeksältä. Siinä välissä ei ehtinyt nukkumaan yhtään ja puuroa meni muutama hassu lusikallinen, joten oli VÄHÄN väsynyt ja nälkäinen mies punnitettavana... meni homma vähän huudon puolelle kun ei huvittanut yhtään koko touhu :LOL: Täti vaan totesi että nyt ei tykätä Riitasta =) Mitat sentään saatiin, pituutta on 70cm ja painoa kutakuinkin 9, 5 kiloa. Vähän jäi turinat vähänlaisiksi muuten... hyvin kuulemma osaa kohdistaa mistä ääni tulee (testas sen kyllä jo viimeksi ja hyvin meni silloinkin...) ja ottaa vastaan käsillään kun laittaa istumaan ja meinaa kaatua. Siinäpä ne tärkeimmät.

Meillä on lievää tissilakkoa näkyvissä. Voi himapare!! Yöllä ottaa ja aamulla, mutta päivällä ei. Pullosta /nokkiksesta menee muutama kymmenen milliä korviketta, eli jokseenkin heikosti. Ruoka uppoaa kyllä että ei tässä sentään millään dietillä olla, mutta toi nesteen määrä on kyllä aika vähäinen. No, eiköhän se tästä...

Mä täällä kuuntelen joululauluja :LOL: Lievä joulu friikki ilmoittautuu.... :xmas: Onneksi ei kovin pitkä aika ole enää, lahjatkin on jo melkein hankittu!

Jepulis, lussutus kuuluu sängystä... peukalo on tosi hyvää... Josko tarjoais sitä ruokaa seuraavaksi...

Iloista päivänjatkoa itsekullekin!

paddington ja enjuoenjuoenjuo 6 kk
 
:wave:
PADDINGTON, meillä kans on täällä enjuoenjuoenjuo :LOL: päivisin ei tissi kelpaa ja pullo ja nokkis on "ei kelpaa" kuin vähän ja silloin tällöin :$ tissiä juo iltaisin ennen kuin nukahtaa ja yöllä joskus ja sit aamuyöstä kun heräilee, meillä meinaan herätään klo 5 tasan :p |O siinä neiti sit juttelee mun vieres ja taputtelee ja raapii ja tutilla leikkii jonkun tunnin verran sit ottaa tissi hörpyt ja nukkuu tunnin suurinpiirtein ja sit vasta pirteitü ollaankin enää ei suostu sänkys makoileen vaan nostaa mekkalan jos ei nousta ylös |O ja äitiä väsyttää.

juu noista syömisistä sen verran et välillä menee sen 5 kertaa päiväs puuroineen ja välipalan kans mut sit kun sattuu nukkumaan kunnolla jää aina välipala pois

tuli kiire palaan kohta
 
:wave: taasen
Kriisi ohi :D

Syömisistä jäi kesken sen verran et mä olen ruennu antamaan maitoa ennen kun syödään joko tissistä tai pullosta ja näin saan menemään neitille jonkin verran maitoa, koska meillä ei neiti enään sosetta syötyään suostu juomaan maitoa ei tissistä eikä pullosta, muutama hörppy vettä menee soseen päälle nokkiksesta. Soseista neitin suosikki on kana/kasvissose sitä vetää koko purkin kerralla, toinen on banaani/päärynä jugurtti :D

pää lyö tyhjää mitä mun piti.....niin kiva lukea teidän unikoulu juttuja ja miten on onnistunut, että onneks olkoon teille ja kiva kun yöt paranee :D

Musta on kans kivaa kun tulee joulu ja etenkin kun saa laittaa joulu valoja, ostin viimeksi pohjanmaan reissulla kynttilät jotka saa ladata ja laitetaan lasiin niin näyttää kuin ois oikeet tuikut siellä ja palaa kauan :D ei polta lapsukaiset näppejään

nyt kuulostaa et pikkuneitillä olis kriisi eikun hauskat päivän jatkot itekullekin säädylle

vilijonka ja neiti kriisi (olikin kakka)
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Meillä ei kans enää tissiä huolita päivällä juuri olenkaan. Eikä nokkista eikä mitään muutakaan. Yölläkin tissittely on muuttunut ihan nopeiksi, taitaa poika vaan rauhoittaa itsensä tissillä herättyään. Eli nestettä menee tosi vähän ja juuri tänäänkin mietin että mitähän tässä tekisi asialle...?
Soseitakin menee nyt aika vähän, liekö vielä vauvarokon jälkimaininkeja. Ja rokon päälle tuli räkätauti, että kai sekin vaikuttaa. Ja ajattelin et jos kävis korvatkin tarkistuttamassa, voihan sekin olla huonon syömisen takana.

Ja toinen hammaskin tuli, että kyllä on meidän pikkusta tässä koeteltu :D
 
Moi!

Terveiset perhekerhosta! Just kotiuduttiin ja Onni koisaa ulkona. Parannuttu ollaan lopultakin kokonaan ja itelläkin alkaa olla taas jo semmoinen ihan virkee olo.

Onni on lähtenyt ryömimään. Matkat vielä lyhyitä ja tarttee jonkun syyn, esim kaukosäädin, mutta näyttää jo pääsevän. Yöt meni sitä myötä ihan villiksi. Öisinkin piti uusia taitoja esitellä ja vähän väliä tarkastaa, että onhan äiti tallella. Tuntui, että nukuin koko viime viikon käsi pinnasängyssä. La-su yönä sain sit tarpeekseni ja seuraavasta yöstä asti Onni siirtyi omaan huoneeseen. Yöt parani aivan heti. Kolmen yön aikana olen käynyt kerran silittämässä. Tuntuu ihan uskomattomalta, että voi noin paljon vaikuttaa. Aikaisin herätään edelleen, siis ennen kuutta, mutta nukun huomattavasti mieluummin sen 7h hyvin kuin 9 h se käsi siellä pinniksessä. Ja Onnikin on aamulla niin virkee, jaksa valvoakin 3h ennen unia.
Kiva kuulla, että unikoululaisilla on mennyt niin hyvin ja erityisterkut MB:lle. Sanoit silloin kerran, että kadehdit meidän öitä. Kiva kuulla, että saat jo sinäkin nukkua:wave:

Maidosta Meillä menee maitoa vaan kolmesti.Aamulla, kerran päivällä ja sit yöksi. Kerralla menee se 200-250ml, joten saa kyllä sen min 6dl. Välillä oli niitä raivareita pullolla ja olen vähentänyt kertoja, juo kyllä tosi hyvin nykyisin. Soseita menee aamulla 1prk, lounaalla 1-1 1/2 prk, välipalalla 1prk ja päivälliseksi 1prk. Illalla saa puuron. Kaikki näyttäisi maistuvan ja sopivan, paitsi erittäin yllättäen aprikoosi. Pari viikkoa sitten annoin eka kerran aprikoosia. Kaikki on sopinut, joten annoin ihan reilusti ehkä 1/3prk. Reilu tunti syönnistä alkoi huuto, jota kesti siis lähes kaks tuntia. Ja oli selkeesti maha kipee. Vähän aikaa oli aina hiljaa, sit taas veti ihan kaarelle ja huusi. Kamalan näköistä :(

En muista mitä muuta piti kertoo tai kommentoida. Ai niin, paitsi se, että meille on ostettu turvaistuin. Tutkittiin malleja ja päädyttiin siihen osin parjattuunkin Gracoon ja on tykätty siis IHAN hirveesti. Onni on musta tosi hyvässä asennossa ja viihtyy loistavasti. On kyllä jämäkän näköisesti kiinni sekä penkki että ukko. Hyvä ostos eikä niin sikakallis kuin tuo HTS!

Mut aurinkoista päivää, pyykkivuori odottaa :wave:

Laylah ja :heart: Onni 6kk ja risat
 
Meillä Arttu söi tosi huonosti tissiä juuri kun hampaat puhkesi. Yksi päivä laskin että oli 8 tuntia syömättä rintaa. Eli iltapäivällä vasta kolmen jälkeen sain sen rinnalle ku oli viimeks aamuyöllä syönyt.. Kurjaa, mutta oli ohimenevää.
...nykyään Arttu syö esimerkillisen hyvin päivällä tissiä aina ku tarjoan. Se unikoulu sai aikaan sen että rinta kelpaa. Sitä ennen oli tosi valikoiva missä suostui rinnalle (piti olla hiljaista ja rauhallista).

jaja mitäs sit. niin mä uskon että meillä kyllä maitomäärät tulee täyteen. Syö ennen tai jälkeen soseen ihan yhtälailla, eli imetän noin 5-8kertaa päivässä enkä sit yöllä tosiaan enää ollenkaan.

Sit piti sanoo että eilen taas pojat meni samaan aikaan nukkumaan klo 20.20 ja kun isompi huuteli peittelemään ynnä muuta melki tunnin ja muutaman kerra minä ja mies siellä jouduttiin käymään sanoos että nyt pitää nukkua niin Arttu oli metelistä huolimatta nukahtanut heti eikä sitä tosiaan haittaa veljen metelöinti ollenkaan, päinvastoin tuntuu et nukahtaa helpommin ku kuulee ja tietää ettei ole yksin.

Sitä mä vaan kans mietin että mitenköhän mummalassa näitten meidän hyvin sujuneiden öiden kanssa käy (pitäis parin viikon päästä mennä taas) ku on vieras paikka ja matkasänky..? No sen näkee sit.

Ja vielä Anulle :hug: varmasti raskas päivä.

Ja hippoliinalle jaksamisia, meillä A kerkes kans jo sairastaan sen vauvarokon, ei kiva tauti..


Anu ja Arttu 6,5kk
 
Kiva Laylah, kun muistit mut. Mäkin tuossa eilen miehelle totesin, että ihanaa, että kerrankin meillä nukutaan hyvin eikä aina vaan kaikilla muilla :)

Ja kiitos kaikille muillekin unikouluonnistteluista ;) Kyllä kannatti! Eikä tullu sitä tuttirumbaa onneksi, kun osaa nyt itte laittaa sen suuhun (sikäli mikäli tosiaan ne ei oo kaikki lattialla...).

Hyvä kuulla, että ei kaikilla muillakaan maitoa juoda niin valtavasti. Sakulle ja Onnille kyllä ainakin maittaa :)

Te jotka teette puuron maitoon, niin voiko tuttelia keittää vai meneekö se koostumus pilalle? Vai haudutatteko puuron vaan vai miten? Mä oon keittäny veteen ja lisänny sit maitoa valmiiseen puuroon.

Zeena mainitsit, että teillä tissitellään öisin vain nopeasti. Meillä oli ihan sama juttu. Halus vaan tissin suuhun, että nukahtaa uudelleen helpommin. Söi ehkä 5min. Mut eipä onneks enää :) Mä olin kyllä ihan varma, ettei tyttö VOI olla syömättä yöllä, ei ainakaan koko yötä, mutta voipa hyvinkin eikä oo mitään ongelmaa :) Kiitos unikoulun. Sorry että mä höpötän siitä koko ajan, mutta kun se oli niiiiin hyvä juttu. Vaikka tietysti ne ekat 3 yötä oli tosi raskaita miehelle, kun ramppas tuttia nostamassa, mutta kyllä kannatti! Niin ja kiitos anuuulle kaikista vinkeistä unikouluun liittyen (ja kaikkeen muuhunkin :)

Jaahas, kai se on jatkettava taas töitä...
 
Ehkä meilläkin sit tuo hampaiden puhkeaminen on osasyy tohon tissilakkoon.

Minkälaisilla ruokamäärilllä sen unikoulun "uskaltaisi" aloittaa? Etten vaan pidä lasta sitten yöllä nälässä?
Ajattelin että josko mekin unikouluillaan, kunhan saadaan taudit paranemaan ja ruokaa ukolle suuhun.
Pitäskö sit samalla siirtää eri huoneeseenkin? Mun puolesta voi nukkua meidänkin huoneessa, mutta toimisko homma paremmin jos on eri huoneessa?
 
Meillä syödään kaikki 5 ateriaa päivässä ja rintaa päälle pikaisesti laskettuna 6 kertaa. Meillä poika oli 6 kk neuvolassa 65cm/6285g eli pieni poika ja kova ruokahalu. Maidon määrästä en osaa sanoa kun tississä ei ole mittaa. Syö vain yhden rinnan kerrallaan, näin ollut meillä aina.

Meillä poika otti tänään sitten muutaman sivuaskeleen tukea vasten.
 
Zeena, meillä toteutettiin aluksi sellasta "semiunikoulua" siten, että syötän sitten kun "on ihan pakko". Eli ei millään rauhoitu, joko huutaa vaan tai sitten ei nukahda mitenkään. Mutta meillä se meni heti niin, että tutilla mies sai venytettyä ekana yönä ekan syötön kello viiteen (söi tosin klo 23) ja tokana yönä myös kello viiteen, mutta söi jo klo 20. Ne syötöt niinku vaan hävis samantien. Ihan hassua :) Sit päätettiin kolmantena yönä, että nyt ei ennen viittä tipu maitoa sit enää ikinä :D Ja sit söikin seuraavana yönä olikohan kuudelta ja sit kasilta ja nyt about seiskan aikaan kellojen siirron jälkeen.

Ja mä oon ainakin ehdottomasti ton oman huoneen kannalla. Meillä ainakin toimii paremmin. Ei kuule neidin höpinöitä kun sit vasta, kun "pitääkin" ;) Ja neitikin nukkuu paremmin kun ei kuule/haista äitiään.. Mies tosin nukkui tytön huoneen lattialla ekat yöt, koska ei olis jaksanu ravata laittamassa tuttia eri huoneesta.
 
Zeena meillä on välillä vieläkin päiviä ku Arttu syö kunnolla vain 2 ateriaa (lounas ja päivällinen) ja hyvin se tuntuu jaksavan. Puuro sillä on tökkinyt joten oon pitänyt siitä nyt sit taukoa (söi vain lusikan kaksi) ja nyt eilen esim Artun päivän ateriat oli aamupalalla hedelmäsosetta joku 1/2purkkia, sit lounas ja päivällinen koko purkki ja illalla taas vähä "näykki" hedelmäsosetta. Ei siis mitenkää isoja määriä, ainakaa illalla.. Tissiä syö kyllä senkin edestä ja hyvin näyttää yöt jaksavan. Aamulla ei ole edes kiire imettämään, hyvin maltaa odottaa et vaihdetaan vaippa ja pistetään kahvit tippumaan.
Ja mä olen kans oman/sisaruksien kesken jaetun huoneen kannalla. Arttu ei ole ikinä mennyt noin hyvin nukkumaankaan illalla ku mitä se menee tonne poikien huoneeseen. Ja esikoisella aikanaan loppui yösyönnit ilman unikouluja sen jälkeen ku siirrettiin omaan huoneeseen..

Ja kiitos MB itsellesi! Sun (niinku toki muidenkin) kanssa on ollut antoisaa vaihtaa ajatuksia! Nii tuli muuten mieleen et jos olet huolissasi maitomääristä niin ala antaan välipalaksi vauvajugurtteja, ne vastaa samaa määrää maitoa (muistaakseni). Ja ei saa keittää tuttelia. Mä teen aina sillee et teen kaurapuuron tosi paksuksi (mikrossa) ja sit löysään korvikkeella, näin saa helposti desinki meneen maitoa. Tai siis esikoiselle sai meneen, Arttu syö puuronsa pelkkään veteen tai hedelmäsoseeseen tehtynä ku en jaksa kantaa korviketta kotiin vaan sen puuron takia.. Esikoinen joi tässä vaiheessa korviketta jo muutenki..

nyt vaipanvaihtoon...

Anu
 
Dooris-71 meillä on Gracon matkasänky ja se on kyllä tosi hyvä. Tukeva ja helppo koota, mutta ei kyllä mitenkään kovin kevyt. Liikutaan useimmiten autolle, joten koko ei meitä haittaa.

Kiva kuulla kaikkien unikoulukokemuksia. Oon itekin miettinyt että pitäiskö noista 1-2 yösyömisestä päästä eroon ja tarviiko oikeasti maitoa öisin. Syö kyllä tosissaan sen kerran kun syö, joten olen vähän ajatellut että kyllä sillä nälkä on. Muuten ei yöllä meillä heräillä. En ole tuota kokenut ongelmaksi, kun on aina pikainen toimitus ja me molemmat nukahdetaan kyllä heti.

Koska vauvan pitäisi pärjätä yö syömättä? Meillä siis päivässä jo 4 ateriaa ja tissittelyt lisänä, ja hyvin ruokaa uppoaa..

Jogurttihan kuulostaa kivalta vaihtoehdolta. Saakos näin pienille jo antaa vauvajogurtteja? Luulin että suositus ois vasta lähempänä vuoden ikää?

Margot ja Linnea 6kk3vko
 
Heippa taasen;-)

Tulipa taas kierrettyä kauppoja, ja se matkasänkykin hankittua;-) Kiitos morgot vinkistä =) Ostin nyt kuitenkin tuollaisen babyono super matkasängyn:
http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=1308
Oli helppo kasata, nätin näköinen ja vielä tosi tukevan oloinenkin, toivotaan, että ajaa asiansa =) Miten te muut, oletteko laittaneet matkasänkyyn lisäpatjan, kun noissa kaikissa tuo patja tuntui melkoisen kovalta, vai miten olette toimineet?

Jogurteista ollut juttua. Itsekin olen väliin Väinölle antanut noita vauvajogurtteja, ja tykkää kovasti, vähän vaihtelua tuohon normaaliin hedelmämössöön ;) En muista mitä purkkien kyljissä iästä on mainittu, mutta taisin antaa jo reilun viiden kuukauden iässä, tosin en niin kovin ole muutenkaan orjallisesti noita ikiä noudattanut; puuroissakin ostan väliin noita 8kk puuroja, näitä pienten puuroja kun ei taida olla kuin neljää eri makua :whistle:

Ovatko muiden vauvat kovia hikoilemaan? Meillä ukko on väliin hiestä märkä yöllä, vaikka pidän vain yöhaalaria, ja päällä on tuo äitiyspakkauksen peitto.. Eikä meillä kotona ole edes äärimmäisen kuumakaan, ikkunaakin pidän väliin auki ja tuulettelen. Vai pitäisikö siirtyä ihan vain potkareihin ja sukkiin... ?

Mutta nyt koiraa viemään, ihanaa iltaa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö



 
Meillä kans ne jugurtit on ihan POP.
Ja nyt oon tarjonnu niitä kaupan 8 kk:n soseita ja hyvin uppoaa. Ei oo onneks mikään sihtikurkku tuo mies. Kohta ei varmaan äitin pöperöt kelpaa ollenkaan :whistle:
No, mä oon onnellinen että voi antaa niitä kaupan soseita, esikoiselle kun ei niistä lihasoseista käyny mikään allergioiden takia. Joten joutu aina vääntään kaikki itte.

Nyt en sitten enää tiedä että oliko tolla aleksilla sitä vauvarokkoo. Tai voi olla että oli, mutta sen lisäks tais olla allergistakin ihottumaa :headwall:
Vehnä on ollu meillä käytössä viikon ja nyt viikonlopusta asti isommalla annoksella ja Aleksi on saanu esim. mannapuuroo. Tänä aamuna iho oli siisti mutta nyt taas illalla siihen tuli ihottumaa. Ja illalla söi mannapuuroa. Joten kai se on uskottava että vehnä ei sovi. Se on kyllä tosi iso pettymys ja juttu :/
Se rajottaa ruokavalioo heti aikalailla, jää makaronit ja muut pois....Täyty jättää se pois vähäks aikaa ja kokeilla uudestaan. Etten nyt vaan kuvitttele. Mutta tuskin.
Enkä sit toedä mikä todennäkösyys on että olis vaan pelkkä vehnäallergia. Täytyy sit kyl tarkkailla tuota maitoo kans. Nythän meillä menee nanni, mutta mutta....

Olishan se ollu kyllä tosi iso ihme jos ei Aleksilla mitään allergioita oo. Mutta kun näin kausn meni hyvin niin alko jo toivoo että jospa sillä ei ookkaan...
Mutta aika vähällä tässä on vielä päästy.

Meillä on uusimpana villityksenä tutin tiputtaminen sängystä pois. Se on sitten niin kiva tiputtaa sieltä pinnan välistä sinne seinän puolelle, kun ensin on hakannu sitä pinnoihin vartin verran.... =)
 
Dooris-71, meillä on kyl ihan päinvastainen ongelma ku teidän pojalla, tämä pieni raukka (9,1kg...) palelee öisin! Nytkin on päällä yöpuku, unipussi ja vielä siinä päällä ohut peitto, silti oli viime yönä kylmissään ku meni pakkasen puolelle. :eek: Tänään tuli postissa uusi unipussi, toivottavasti se olis vähän lämpimämpi! Koita vähentää vaatetusta, jos se vaikka auttais. :)

RouvaP ja Poika 6kk
 

Yhteistyössä