***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Hämy Tsemppiä vauvanhakureissulle! =)

Heili Karjalasta aika koominen tilanne teillä naapurien kanssa!
Me asumme myös okt-alueella ja meillä on vain vähän naapureita. Eilen taisivat eräät kävelylläolevat naapurit vasta huomata vatsani, kun tuossa pihalla hain postia. No, viimeistään sitten asia kirkastuu kaikille, kun vaunut ilmestyvät kuistille päiväuniaikaan.

Minulla oli myös eilen neuvola. Siellä oli taas sijainen ja seuraamassa opiskelija. Tahtoisin niin oman tädin takaisin! Kaikki oli kuitenkin ihan ok.
Viikot: 37+1
Painoa: 1000g/vko
Turvotus:+ (ja sitä tosiaan näkyy illalla jaloissa. Pohkeet on ihan piukeat ja jalkaterät sekä nilkat pulleat :/ )
RR: 132/82
HB: 115 (vaikka syön Obsidania 2 tabl/pvä )
Sf: 35
Tarjonta: rt
Sykkeet: 145
Liikkeet: ++

Vauva on kuulemma vähän laskeutunut, mutta ei mitenkään kiinnittynyt ja pääkin heiluu vielä. Sanoi, että jos nyt menee lapsivesi, niin pitäisi käydä makuulleen ja odottaa vauvan laskeutumista. Muuten on vaarana, että napanuora tulee ekana ulos. Esikoinen minulla laskeutui ja kiinnittyi jo kuukausi ennen laskettua aikaa. Silloin myös kohdunkaula pehmeni ja lyheni yhteen senttiin ja ulkosuu oli reilusti sormelle auki. Minulle sanottiin silloin, että ei kyllä kauaa mahassa enää pysy ja saattaa syntyä hetikin, siis kuukautta ennen laskettua aikaa. Mutta toisin kävi. Syntyi vasta 39+5.

Nyt minulla tilanne on jotenkin rauhoittunut. Supistuksia tulee aiempaa vähemmän ja vointi on oikeinkin hyvä. Öisin selviän yhdellä vessareissulla enkä heräile kylkeä kääntäessä. No, tämä voi olla vain tyyntä myrskyn edellä.

Minä niin nautin, kun esikoinen on päivän eskarissa ja äiti saa vähän omaa aikaa. Maanantaiksi varasin kampaajan ja nyt taidan lähteä kauppoja kiertelemään. Täytyy tätä humputtelua kerätä nyt varastoon, kun pian ei enää pääse! :LOL:

Delfiini ja masuvauva 37+2
 
Oikein paljon onnea Hämylle vauvanhaku matkalle :flower:

Voi kun itekin pääsis jo pian mut sinnhen taitaa mennä viel aikaa...

Mussu81 aloin miettimään kun sanoit et sun miehesi tekee hiekka-autojen lavoja ja oot menossa oulaskankaalle synnyttään niin voisko olla niin et asuttais jopa samalla paikkakunnalla?Täällä ainakin on sellanen yritys joka tekee just jotain kuorma-auto-juttuja ja siinä on neljä kirjainta.Anteeksi jos olen liian utelias!!

Niin ja minun mies on tuotesuunnittelijana naapuripitäjässä :heart:

Mulla nämä tuntemukset vauvan mahdoööisesta perätilasta vaihtelee monta kertaa päivässä...välillä tuntuu selviä merkkejä siitä et pää on alhaalla välillä taas tuntuu toisinpäin :/ Ensi vkolla vasta nla et näkee kumminpäin poikanen majailee.

Te joilla vauva on raivotilassa: Missä teillä tuntuu esimerkiksi vauvan hikottelu?
Jotenkin tuntuu et sen pitäis tuntua enemmän tuolla alhaalla mut tiedä sitten :ashamed:

Voi että voi pistää mieltä matalaksi jos onkin perätilassa...

Aippa3 ja poikanen 35+4
 
Hämylle: Oikein kovasti Onnea vauvanhakuun!

aippa3: MUlla vauvan hikottelu tuntuu tuolla alhaalla, mutta joskus tuntuu vähän ylempänäkin vauvan selän kohilla, sellasta nykimistä...Ja meil vauva raivotarjonnassa ja laskeutunutkin!

anri&vauveli rv 37+4
 
Huomenta!

Voi itku, kukaan ei kertonu, että tekstit häviää, kun käy edellisellä sivulla. Kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki meni :( No, aloitetaan alusta, aikaahan nimittäin on...

Hämylle Paljon onnea matkaan :heart:

Sokereista Täällä muistaakseni on muutamia muitakin "sokerimammoja". Oisin kyselly,että millaisia rajoja teillä päin on ja millaista sokerikäyrää te teette. Tuntuu, että täällä nuo rajat ovat korkeammat kuin muualla. Paasto mielellään alle 5, mut varsinainen raja 5,3. 2 h aterian jälkeen rajana on 6,7. Mietin, kun omani ovat kaikki alle rajojen, että oisko ne muualla poikkeavia arvoja.

Hikasta Täällä Onni RT:ssä ja jo tosi matalallakin. Hikka tuntuu varsinkin pitkällään ollessa tosi alhaalla. Tuntuu inhottavasti siltä kuin koko takamus sykkisi :LOL: . Välillä taas tuntuu melko ylhäällä ja näkyykin tossa mahan yläosassa. Ei siis taida kovin suuria pystyä tosta hikasta päättelemään.

Laylah ja :heart: Onni 34 tasan, jee
 
Hämylle onnea matkaan =) :hug:
Meillä esikoinen syntyi 36+2 ja oli oikein jäntevä tyttö. Keltaisuutta oli, mutta ei tarvinnut valohoitoa.

Meillä mies tekee työkseen sähköhommia.

Mullahan se lääkäri sai kohdunkaulan pituudeksi 0,5cm ja kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni.
Pojan pää on hyvin alhaalla, joten todennäköisesti syntyy ennen rv40.

Käytiin eilen Ikeassa. Se oli varmaan halvin reissu sinne tähän mennessä. Ostin vaan ammeen pojalle, pari pikkupyyhettä ja muutaman tavaran kotiin sekä herkkuja :whistle:
Tytöt sai olla siellä lapsiparkissa ja olivat innoissaan.
Eihän musta enää ole "shoppailijaksi", kun heti alkaa supistella ja pitää vähän väliä pysähdellä..
Kumartelu aiheuttaa vihlontaa tuolla kohdunsuulla.


Jo-hanna kylläpä sulla on inhottava terkkari.. :(



Faerie ja poika 36+4
 
Hämylle onnea vauvanhaku matkalle!

Eilen taas neuvolassa käyty, muuten kaikki hyvin mutta protskut on ja pysyy plussalla. Vauvan pää on kuulemma aika alhaalla mutta ei mistään kiinnittymisestä puhunu mitään, tunteeko noi terveydenhoitajat yleensä tosta mahan päältä onko vauvan pää jo kiinnittynyt?
Huomenna tulee täyteen jo viikko 37, jipii! Täysaikainen vauva ollaan saamassa :) ja kun viikko sitten vauvan painoarvio oli sen 3kg niin nyt alkaa olla puolta isompi kuin isosiskonsa syntyessään :)

Minulla vauvan hikottelu tuntuu alavatsalla.

 
Huomenia!

Ihanaa, että joku pääsee jo vauvanhakureissulle. Vaikka itse olen myös välillä hiukka kypsänä tän mahan kanssa ja toivoisin, että Pampula tulis jo, niin toisaalta ihan hyvä, että pysyy vielä sisällä.

Meillä vauvan hikka tuntuu kans ihan pitkinpoikin, eli ei pelkästään pään kohdalla.

Neuvolan terveydenhoitajista: Ikävää, että monella on niin negatiivisia kokemuksia heidän toiminnasta. Itsellä käynyt "hyvä tuuri", sillä olen ollut erittäin tyytyväinen omaan terveydenhoitajaani. Hänellä on aina aikaa kuunnella kysymyksiä, suhtautuu niihin kunnioittavasti, eikä ole ollenkaan liukuhihnatunnetta. Tarvittaessa vähän vaikka venytetään aikaa. Oletteko kokeilleet "sanoa suoraan" terveydenhoitajalle asioista, jotka ovat mieltänne pahoittaneet, josko suoralla ja avoimella palautteella asiat paranisi? Se usein pysäyttää ihmiset miettimään asioiden ilmaisutapaa, kun tarkoitus toisen mielen pahoittamiseen ei ollenkaan ole päämääränä. Itse olen tällaisen lähestymisen kokenut erittäin hyväksi, olin sitten palautteen antajana tai vastaanottajana.

Kotieläimistä olisin kysynyt, onko kenelläkään kokemusta miten kissa reagoi uuteen perheenjäseneen? Just luin jostain lehdestä, että jonkun kissa stressaantu niin pahasti, että menehtyi. En nyt just meidän kollin kohdalla usko tähän mutta olisi hienoa, jos jollakin olisi kokemusta tästä.

KMaria ja Pampula 36+6

 
ARGH! Kirjoitin taas ummet ja lammet ja sitten kaikki katosi!!!! |O |O No onhan Laylah oikeassa, onhan tässä nyt aikaa vaikka kirjailla uudelleen... :D

Hämylle paljon onnea ja tsemppiä! Mahtavaa, eka huhtihippunen on nyt syntymässä! :flower:

menkkaolo jatkuu. Eilen joku todellisuus iski ahdistavasti tajuntaan ja itkin koko illan kuin Niagara...Kai se oli pelko tulevasta synnytyksestä ja muutenkin ahdistukset tuli pihalle kaikki...Toisaalta olen niiiin kypsä tähän paksuun ja kömpelöön olotilaan, toisaalta taas pelottaa se vauva-arki. Ahdistus kyllä helpotti kovasti heti nyt aamulla, kun ystäväni valitteli mulle vauvakuumettaan ja hänen esikoisensa on vasta 9 kk. Joten, ei se vauva-arki voi olla mitään ihan superstressaavaa, jos ystävätkin haluavat toisen heti ekan perään. :D

Viljaliina me käytiin jo läpi kaikki perhevalmennuskerrat täällä Hesassa ja ne oli yhtä tyhjän kanssa... :/ Yhtään kertaa ei kuitenkaan jätetty väliin, koska aina ajatteli, että jospa tällä kerralla sieltä saisi jotain järkevää mukaan...Mutta ei. Viimeinen kerta oli kaiken huippu, siellä mumisi joku esiintymistaidoton psykologi muka parisuhteesta vauva-aikana, eikä siitä tullut mitään. Perusviesti oli, että vauva-aika voi olla täyttä helvettiä ja että parisuhde on tosi kovilla ja että tulette riitelemään tosi paljon. Siinä sitten oltiin, että ohhoh, että silleen.....Kovasti oltaisiin toivottu neuvoja miten karikoista selviäisi parhaiten, mutta niitäpä ohjeita ei tullut....Tuokin osaltaan on vaikuttanut mun viime aikojen pienoiseen ahdostuneisuuteen... :'(

Ihania naapureita teillä Heili! Mä veikkaan, että näin Hesassa kerrostalossa asuessa naapurit vain katsovat kauhulla mun pyöristyvää mahaa ja odottavat milloin meteli alkaa..Yläkerran vanhukset varmaan odottavat kauhulla itkun täytteisiä öitä, naapurin opiskelijat pelkäävät tenttiin lukunsa häiriintyvän... Lienee turha odotella kukkapuskia näiltä naapureilta!! :LOL:

Mitähän sitä tänään tekisi...Sää on ihan pepusta, mutta jospa lähtisi vaappumaan kaupungille.....Pitääpä miettiä... =)

Marika ja heppu 35+3
 
Hei vaan kaikille ja kiitos lukuisista lohduttavista kommenteista, työ ootte kyllä ihan ihania :heart:

Tänään nyt tuntuis jotenkin olevan parempi päivä, jotenkin sitä vaan sopeutuu tilanteeseen, kun eihän tälle nyt mitään voi. Tiistaina on täällä omalla paikkakunnalla neuvolalääkäri, joka sitten vielä katsoo, ennen kuin antaa lähetteen sinne keskussairaalaan. Eletään toivossa, että "Jysky" kuitenkin vielä pyörähtäisi ympäri...

Sinne keskussairaalaan joudun nyt jokatapauksessa, sen miun sokeriseurannan takia käymään. Eilen soittivat siitä ja aika on aprillipäivänä. Miullahan nuo sokerit on pysyneet aika hyvin hallinnassa, vaikka syöminen on välillä ollut mitä sattuu :ashamed:

Laylah kyseli näitä sokeriarvojen rajoja itseseurannassa ja täällä meillä päin niitten pitäs olla alle 5,4 aamulla ylösnoustessa, 5,8 ennen ateriaa ja alle 7,5 aterian jälkeen (1,5h). Siullahan on tiukemmat rajat kuin meillä täällä.

Niin ja vielä Hämylle paljon onnea matkaan!

Ja Heilille :hug: toivottavasti ne siun sokerit siitä tasaantuu, kun flunssa helpottaa. Tosiaan meidän esikolla on 1-tyypin diabetes ja hää on parasta aikaa kovassa kuumeessa. Verensokerit nousee tosi ylös ja niitä täytyy tarkkailla aika usein. Toivotaan kuitenkin, ettei siun tarvii sitä insuliinia alkaa pistämään enää tässä loppuvaiheessa!

Lähdenpä tästä nyt vähän tuonne kotitöiden pariin...

t.Jo-hanna ja "Jysky" 35+5
 
Kmaria Meillä oli esikoisen syntymän aikoihin Nelli-kissa. Nelli otti kyllä henkilökohtaisesti vauvan tulemisen perheeseen ja oli selkeästi loukattu kissa kun vauva itki tai muuten ilmoitti olemassa olostaan. Vauvan ollessa 5kk ikäinen me annettiin kissa "väliaikaishoitoon" tädin luo ja sinne hän kotiutuikin. Selkeästi kissa nimittäin ei oppinut vauvasta pitämään vaan "luimuili" aina pitkin asuntoa ja jopa pissasi vauvan tavaroihin kerran.. :/

Heili
 
Laylah Tampereella ne raja-arvot on paasto 5,5 ja 1h ruokailun jälkeen 7,8. mulla pysyy muut arvot kurissa, mutta hormonit pistää yön aikana tuon aamuarvon ketuilleen ja siksi oon insuliinilla. no, viimeksi justiinsa kätilö sanoi että eipähän tartte odotella pitkään - käynnistetään viimeistään laskettuna tai parin päivän heitolla kun oon piikkihoidossa.

ja jotakin muuta oli. niin Anulle ja miehelle ihanaa vapaa-aikaa :heart: olisi ihan tarpeen tännekin :whistle:

ja tytön kummitädillä todettiin Hodgkinin lymfooma, siis se syöpä. hyvä puoli asiassa on se, että siitä parantuu 80-90% eli toivotaan parasta, täti on kuitenkin vielä nuori ja vetreä. mutta ei kauheasti viitsi omaa vauvamahaa hehkutella siihen suuntaan kun varmasti on heillä muuta mielessä tällä hetkellä.
 
Täällä oli myös neuvola:

Viikot 35+6
Painoa 1131g/vko
Turvotus ++
Pissa ok
Hb 122
Rr 123/82
Sf-mitta 36
RT
Pojun :heart: 156
Liikkeet ++

Mulla oli tänään siellä terveydenhoitajaopiskelija ja sitten lopuksi myös oma terkka. On ollut noista terveydenhoitajista puhetta: mulla on sellainen jota en yhtään tunne omakseni. Periaatteessa hänessä ei ole mitään vikaa, mitä nyt joskus kyselee sellaista minkä juuri selitin eli ei aina kuuntele mua kunnolla. Tuntuu vaan, että en hänelle sen kummempia jaksa avautua kun ei ole yhtään mun kanssa samalla aaltopituudella. Oikeestaan harmittaa, kun haluaisin jotenkin sellaisen lämpimän suhteen :| Mulla on muuten melkein poikkeuksetta ollut mies mukana myös neuvolakäynneissä ja äippäpoleilla. Mun täti on tottunut, että tullaan yhdessä ja se on meistä ollut kivaa että vauvan odotus on sillain yhteistä viikko viikolta.
Onko muita jotka kulkee miehen kanssa aina neuvolassa?!

Taustailijat Hei, listassa on paljon jengiä ketkä enemmän lukee kuin kirjoittelee!!! Mitä teille kuuluu? Nyt kuulumisia kehiin kun viimeiset kuukaudet on menossa. Kellä supistelee ja kenellä ei mitään merkkejä? :) Uteliaana täällä...

Hämy taitaa tosiaan saada ensimmäisen huhtihippusen vatsan päälle. Miten ihanaa! Oon ihan kade :D

Omasta olosta on vaikea sanoa. Pojun pää on jo melkoinen appelsiini tuolla lantiossa ja painaa ikävästi peräsuolta. Supistelut senkun jatkuu ja osa on jo napakoita mutta ei oo mitään niin kivuliaita ettei pystyisi puhumaan ja tulevat tosi epäsäännöllisesti päivän aikana. Mulla on myös maha valahtanut ihan alas ja on paljon rumempi kuin ennen! Raskausarpia on ihan vietävästi mutta senhän tuo vajaa 30 kg on tehnyt :ashamed: Alakertaa juilii ihan mielettömästi ja olo on turvotuksen takia tosi tukala. Kyllä tässä mielellään jo synnyttämään lähtis! Laskettuun on kuitenkin vielä 4 viikkoa...

Tilsu ja Poju 35+6
 
Hei!

Tänään oli sitten viimeinen neuvolalääkäri käynti. Kaikki oli ihan ok ja kirjotti sitten lähetteen sinne synnytystapa-arvioon. Nyt vaan ootellaan et koska soittelevat, lupaili että ensi viikolla ennen pääsiäistä luulis pääsevän.
Lääkäri kyllä varoitteli et jos lähtee syntymään ennen niin pitää sitten mennä hyvissä ajoin sairaalaan. En kyllä nyt ihan usko et olis kauheesti etukäteen tulossa. Ota nyt noista lääkäreistä selvää...

Mulla on yöllä tullut suppareita kun on yrittänyt kääntyä kyljeltä toiselle, pitää aina pitää selällään tauko ja sitten yrittää saada maha käännetyksi. Onko muilla samoja tuntemuksia?

Pian 6 mullakin on nivuset ihan hellänä. Tuntuu just samalta ku olis käynyt ahkerasti jumpassa tai ratsastamassa. Lonkissakin on tuntunut vihlontaa ja muutaman kerran pettänyt alta... et nyt viimenen kuukaus tuo tullessaan kremppoja ku tähän asti oon vaan täällä lukenut kaikista :)

Eli nyt vaan odotellaan...

Hjördis 36+6

 
Laylah mulla oli sokerirasituksessa paastoarvo koholla, ja nyt kotiseurannassa rajat ovat paasto alle 5,5 ja 1h aterian jälkeen alle 7,5. Mulla on kotiseurannassa ollu vaan yks aterian jälkeinen arvo koholla ja se laitettiin uuden jugurtin piikkiin. Mun terkkari on näidenki suhteen hyvin ymmärtäväinen, saan edelleen herkutella ja käydä ulkona syömässä juuri niin ku huvittaa, sano vaan et älä mittaa sokereita sinä päivänä äläkä seuraavana. Se ei niuhota mistään.

Huomenna taas äitipolille, terkkari siis on soittanu sinne tästä mun ahdistuksesta ja unettomuudesta ja huominen lääkäri kattoo tilanteen et joudunko jäämään osastolle. Itse en kovin olisi innokas jäämään, mut niinhän siinä kävi etten viime yönä taaskaan nukkunut, vaikka sen lääkkeen loppuviimein otinkin. Toivottavasti ei oo paikat lähteny aukeemaan, kun supisteluja on tullu kovasti. Vauva taas joutuu tiukkaan syyniin sen pään kasvun takia, edelleen se varmaan tulee viikkoja jäljessä, mut mitä sitten. Toivottavasti lapsivettä kuitenkin on normaalisti. Saa nähdä kuinka käy kun ajattelin mennä kävellen huomenna sinne ja takas, kävely on sen verran rankkaa. Vois toki samalla reissulla käydä moikkaamaassa työkavereita, jos jaksan ja jos olo on parempi. Terkkari soittaa huomenna kuulumisia. Voi kun teillä kaikilla olis samanlainen terkkari.

sh07 rv 34 tasan
 
KMaria meillä oli pojan syntymän aikaan 2 kissaa (leikattuja kolleja), nyt enää 1. Hyvin ne musta tiesi etukäteen jo mitä on tulossa.. Kyllä kissa kuulee mahaan ja uskon että eläimelle on tosi luonnollinen tilanne se että lapsia syntyy. Turha siis stressata etukäteen. Mä jännitin eniten sitä ettei kissat vaan ala makoileen vauvan sängyssä/vaunuissa/kaukalossa mutta kun vauva tuotiin kotiin kissat karttoi voimakkaasti kaikkia vauvan omia paikkoja eikä niitä voinut vähempää kiinnostaa mennä vauvan lähelle.
Tosin nyt kun tuo esikoinen on 1v11kk ovat he tän meidän ainokaisen kissan (9-v kolli) kanssa parhaita kavereita ja monta kertaa päivässä saa kissa pusuja ja haleja. Kissa antaa jopa pojan "ratsastaa" päällään rajusti.. söpöjä kaveruksia! :heart: Mut tosiaan vauvana kissa pysyi kaukana pojasta, nyt vasta ku poika itse hakeutuu kissan läheisyyteen niin ovat lähekkäin..

Tilsu meillä miehellä menee aina töissä niin kiiruulla aikataululla et harvemmin pääsee. Eilenki piti päästä mut sit eiköhän joku asiakas (ilmeisen tärkeä ) soittanut ku päästiin pihaan ja mies jäi tekeen bisnestä autoon puhelimella siks aikaa ku me mentiin neuvolaan.. Tai no, pääsi se sinne sisälle mut vasta siinä vaiheessa ku tulin jo pois lääkärin luota. ..mut kyl hän silti odotuksessa mukana on ihan kympillä, tottakai!
ja itseasiassa en mä ny niin välittäis sitä raahatakaan joka käynnille.. Ei siinä mun mielestä ole mitää miehelle tekemistä ku tosiaan nopeeta vaan mitataan kaikki arvot ja heippa nähdään taas.. ei mulle meinaan ole kertaakaan puhuttu mitään missä miestä tarvittais ja ne arvot, verenpaineet sun muut mies kuulee kuitenkin heti multa ku tuun neuvolasta pois.

v.raaputin toivotaan et tuttus ei mene pahaan kuntoon ja paranee hyvin ja pian.. :hug: onneksi minea on vielä niin pieni ettei tajua miten kipeä kummitäti on.

no joo, poika nukahti.. mä meen kans unille
 
No niin neuvolakuulumisia:

rv 34+2
rr 106/70
pissa puhdas
hb 121
sf 32
rt
syke +130
liikkeet ++

Eli toisin sanoen, kaikki loistokunnossa, painoa kertynyt alusta n.9kg, ihan riittävästi. Täti meinasi että ei ole vielä laskeutunut, vaan tuo närästyksen häviäminen ja häntäluukivut johtuisi siitä kun vauva on kääntynyt pää alaspäin. Sehän nimittäin viihtyi pitkään perätilassa. Ihan järkeenkäyvältä tuntuisi tuo selitys, eihän peppu ole kuitenkaan ihan yhtä kova eikä iso kuin pää. Lääkärineuvolaa minulla ei kuulemma enää ole. Näin monta kun on synnyttänyt niin sille ei kuulemma ole enää tarvetta. Eli alakerran tilanteesta ei ole sitten mitään tietoa, edellisen kerranhan se on tarkastettu äippäpolilla silloin rv28. Niinpä vauvan koostakaan en mitään arviota tule saamaan ennen synnytystä. Mutta tulee mitä tulee, kunhan tulee!

KMaria kyseli kissoista. Meillä ainakin kissa on suhtautunut vauvaan kuin ilmaan. Ei ole ollut ollenkaan kiinnostunut eikä mennyt lähelle. Herra on varmaan mielestään niin ylhäinen, ettei tuommoisista pikku rääpäleistä jaksa kiinnostua. Eivät ole sen arvoisia. :LOL:

Mutta täällä paistaa aurinko, eli koiran kans ulos!

Puella ja Kompiainen 34+2
 
Morot kaikille!

Täällä taas yksi tuskastunut...joka toinen päivä ilmeisesti menee hyvin ja joka toinen huonosti. Oon vaihteeksi ihan kypsä tähän raskautee ja haluisin jo nyytin syliin :heart:

Välissä pakko laitta Hämylle onnea koitokseen, ihanaa kohta saan päivittää ensimmäisen vauvan listaan :heart: :heart:

Eilen oli tosiaan se sairaalaan tutustuminen ja Kotkassa ei ole perhehuoneita, näin ymmärsin, 2 hengen huoneita vain. Tutustumisesta jäi tosi positiivinen mieli ja sellainen olo että kaikki menee hyvin. Kätilö oli rempseä ja varman oloinen...entistä enemmin tuli tunne että HALUAN synnyttämään ja vanhan oman kroppani takaisin. Kengistäkään ei mahdu enää kuin yhdet jalkaa, olo on jokseenkin ÄLLÖ :x Mutta viikkoja voi vielä joutua odottamaan ennen kuin pikkuinen maailmaan tulee....

Tosiaan taustailijat, nyt tilannekatselmaa kehiin =)

Heilin masu näyttää laskeutuneelta??? vaikka minä mistään mitään ymmärrä :D mutta alempana se on kuin minulla....

Tänään on vähän huonopäivä...poistun takavasemmalle...

Hysteerinen 36+4

ps. lisään sen kynän tuonne sairaalakassi listaan.....ihan hyvä huomio.

 
Hämylle suuret onnittelut siitä, että jo nyt saa oman vauvelin ulos maailmaan.. Parempihan se on varman päälle ottaa tuon asian suhteen, kun sitten joutua katumaan..

Voi, että teillä on sitten löysät nuo arvot joka paikassa.. Mullahan täällä rovaniemellä paastoarvon tulee olla alle 4.5 ja puolen tunnin/tunnin arvon 6,7.. On se ihmeellistä tämä elämä täällä suomessakin aina välillä.. :eek:

Tänään sain sitten kuulla, etten voi jatkaa työntekoa enää kun äippäloma on alkanut koska olen tuollaisen vuokratyövoima yrityksen kautta töissä ja tämä yritys vaatii lääkärintodistuksen siitä että on kykenevä tekemään töitä vielä.. Ja en nyt mitään todistuksia lähde hakemaan.. Joten pari päivää vielä töitä ja sitten liityn teidän muiden äippälomalaisten seuraan.. Saas nähdä miten se aika muka sitten kuluu..

Sellasta tänään täällä..Nyt pitää mennä ottaan pyykkiä pois koneesta ja sitten jos nopeesti tekis sellaisen hämäys imuroinnin kun kaveri tulossa kylään, soitti äsken.. ;)

Sofku + 34+2
 
Onko kukaan muu teistä välillä tosi ahdistunut? Mulla on näitä päiviä, että kaikki ahdistaa. Sit kun tarpeeksi kauan miettii, niin taitaa eniten ahdistaa oma pää, joka ei tunnu yhtään omalta. Oliko siis sekavasti kirjoitettu? Sit on niitä hyviä päiviä, kun on positiivinen ja elämänsä kunnossa. Inhottavia nämä hormonit. Tuntuu, että olisi parempi olla ajattelematta mitään, mutta ei taida onnistua. Sori, tästä tuli nyt tämmöstä valivalia. Mutta inhottaa olla täällä neljän seinän sisällä ilman autoa, kun ilmakin on niin surkea. Seurana vaan oma hormonipää....
 
Laylah; mähän oon tosi ahdistunu, välillä helpompia päiviä, välillä vaikeampia. Musta tuntuu että tää johtuu siitä että oon aina ollu sellanen suorittaja ja nyt kun en joinakin päivinä jaksa hakea edes postia, se saa mut ahdistumaan. Mä oon menestynyt aina kaikessa mitä teen ja nyt mä en yhtäkkiä jaksakaan. Ei oo kovin helppoa olla tällänen kömpelö ison vatsansa kanssa, ja kun sitä entistä energiaa ei oo. Ja olo tuntuu kieltämättä usein tarpeettomalta täällä kotosalla. Mut ehkä se tästä...
 
neuvola lääkäri kuulumisia poika oli raivotarjonnassa ja pää oli lakseutunut eikä kuulemma sitä saanut enään oikein heilumaankaan eli kai on sit kiinnittynytkin =) ei kuitenkaan painanut vielä kohdunsuuta(se pää) ku kokeili.en oikeen saanu selvää mitä siellä kohdunsuulla oli tapahtunut,mut jotain kypsymistä kuitenki ja ymmärsin et kanava ois lyhentynyt.lueskelin nyt sit neuvolakorttia ja siinä luki kohdunsuu auki 1cm,kiinteä ja kiinni kohdalla olivat myös ruksit :ashamed: tyhmä kysymys mut jos kohdunsuu on auki 1cm niin miten se sit on kiinni??? tuohon pituuteen ei oo merkannut mitään mut muistelen et oli lyhentynyt lääkärin sanojen mukaan.ultralla tehty painoarvio oli nyt 2600g,mut sano että voi heittää ja vauva voisi olla jo 3kilonenkin.ite en oikein uskokkaan et ois vaan 2600g mut parempi tietty mitä pienempi ku ei tuolta ulos kuitenkaan ennen laskettua tuu.lääkäri oli tosi mukava ja kun sanoin et jos sukupuoli näkyy niin kertoo mulle jos poika onki vaihtunu tytöksi.se sit näytti mulle vauvan haaroväliä ja pallit siellä näkyi ihan selvästi.sano vielä et ei oo tyttövauvoilla sellasia nähnyt :D nyt oon sit melkein 100% varma et poika se on.lapsivettä oli normaali määrä ja kaikki oli muutenki ok.pissa puhdas ja verenpaineet kuulemma tosi hyvät.painoa tullut nyt yhteensä 10kg.mulle ei oo tosta painon noususta sanottu koko raskausaikana mitään ja muutenki tuo minun neuvolantätini on aivan ihana ihminen :heart: kaikissa raskauksissa ollu mukavat tädit mut tää on paras.ois kamalaa jos ois tollanen täti ku jo-hannalla .ihminen on raskaana kuitenki aika haavottuvassa mielentilassa niin vain sydämmelliset ihmiset sais mielestäni olla tollasessa työssä!! :hug:
hämylle ONNEA vauvanhaku matkalle!!!! :flower: toivotaan et saat vauvan heti tai ainaki pian vierihoitoon ja kotiakkin.aivan jännittää sun puolesta.huomenna jo näät pikkuisesi!nautihhan nyt koko päivä viimeisestä päivästäsi raskaana!!!ja ottakaa paljo kuvia masusta. se on unohtumatonta aikaa vaik oottaaki jo täs vaihees vauvan syntymää kovasti. voi ku malttas oottaa oman vaavin syntymistä! mulla on alkanu valvottaan tää raskaus öisin.välillä ku herään ni millään ei uni tuu uudelleen.aamusin tunnun painavan sata kiloa enemmän ku ei millään sais kroppaa sängystä ylös.herkkujakin haluttaa koko ajan.nytkin oon päättänyt et pakko saada tänään mämmiä kerman kans ja sitä aijon myös saada kuhan mies tulee töistä kauppakassin kans kotia.nam! :p kai sitä on pakko lähtä taas kaappeja siivoamaan ku kerta ne haluan siivota ennen vauvantuloa.ois vaan pitäny tehä nää jutut aijemmin ku nyt on iskeny väsymys eikä huvittas muuta ku keskittyä ittensä ja tyttäriini vielä kun vauvanhoidolta pystyy.ei tiiä millanen pakkaus täältä tulee et saako tytöt sit enään paljo yhtään huomiota :eek: silti niin malttamattomana ootan millainen pieni mies syntyy.kenen näköinen ja minkä luonteinen söpöliini tulee.. =) pian mulla onkin 3ihanaa lasta :heart: :heart: :heart:
 
No heippa täältäkin jälleen;-)

Kampaajalla käyty, jotain vaihtelua sekin täällä kotona möllöttelyyn :LOL: Ihana tuo kampaajatäti, antoi minipullot shampoota ja hoitoainetta laitokselle mukaan otettavaksi ;-)

Kohta voisi lähteä koiran kanssa taas rämpimään tuonne räntäsateeseen, ja sen jälkeen olenkin ansainnut toffeejäätelöä ja rentouttavan jalkakylvyn telkkarin ääressä, mieskin kun on taas vaihteeksi töissä ties kuinka moneen tänäänkin ;)

Sofku:
Tervetuloa sinäkin lomalaisten joukkoon :hug:

Hikastakin ollut puhetta, siis vaavin =) Täälläkin hikka tuntunut jo hetken aikaa kovinkin alhaalla, hassun tuntuista, täytyy myöntää :LOL:

Mutta josko painuisi pihalle hetkeksi, vaikkei tuo keli nyt kutsu millin vertaa.. Koira tosin kutsunut kuonollaan jo useampaankin otteeseen :LOL:

Dooris ja Väinö 37+1
 
Argh... Niinko luin teiltä muilta, että teksti häviää, kun jonnekkin muualle hairahtuu, silti teen niin :headwall:
Hjördis: Samanmoista juu! Sit lisäksi reisiä, alaselkää jotenkin repii... |O
Öistä... ihan mahottomia, viime päivinä vessa reissuja pitää tehdä ihan tajuttoman usein ja tuo sängystä ylösnouseminen kun on niin sujuvaa.. ja kuinkas muuten ku just sitten vessan henki kutsuu, kun viimeinkin on saanut mahansa tällättyä hyvään asentoon :LOL:
rakastava äiti Olisko niin, että ulkosuu auki sen sentin ja sisäsuu kiinni...
 

Yhteistyössä