***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

juu
Tervehdys, meikä ei meinaa millään kestää teidän vauhdissa mukana, juttua tulee sitä mallia... Enkä millään muista mihin kaikkeen oisin halunnu kommentoida, kun niin vähän oon kerinny käydä lukemassa, aina tullu kymmenkunta sivua lisää tekstiä joten aika menee lukemiseen - joten taitaa tulla nyt vaan omaa napaa.

Mulla meneillään 3.vimppa työpäivä eli ens tiistaina alkaa sitten mammaloma - siis mikä loma kysyy 2v duracell-tytön äiti. No lomaa ainakin siinä mielessä että ei tarvi aamulla kiireellä lähteä tytön kanssa hoitoon ja töihin. Meillä tyttö jatkaa hoidossa 1pv/vkossa eli sen päivän voi ainakin kuvitella ottavansa rennosti - tosin mulla vielä kaikki vauvajutut laittamatta joten siihen menee tietty oma aikansa. Huomenna olis taas neuvola, ihan jees koska olo tuntuu tällä hetkellä ei niin hyvältä - eli väsyttää, turvottaa, päässä humisee (verenpaineet varmaan nousussa) jne..kyllähän te tiedätte, liitoskivut ja supistukset vielä tohon päälle niin kyllä tosiaan tuntuu että ei ainakaan töissä enää jaksa olla. No tän hetkiseen huonoon oloon voi kyllä vaikuttaa hillitön kakun mähkiminen, meidän tytöllä oli eilen 2v-synttärit ja mies teki varuiks 2 kakkua, joista sitten eilen lastenjuhlissa meni vain toinen, joten toin toisen työkavereitten iloksi - se tossa kahvitauolla vetastiin, njam mansikkakermatäytekakkua! Niin miestemme ammateista ainakin ollut täällä niin minun ukkoni on kokki-keittiömestari, ja minä teen meillä todella harvoin ruokaa tms kun mies kerran tekee niin hyvää ja niin helposti ja vaivattomasti - tossa kun muistelen teidän aikaisempia kirjoituksia miestenne hemmotteluista ja ei hemmotteluista, niin ensin ajattelin että minua kyllä harvoin hemmotellaan, mutta taitaa minun ukkoni tapa hemmotella olla hyvän ruuan tekeminen, ja sen hän kyllä osaa - ja sehän myös minusta näkyy, olen ukkoni kävelevä CV!

Täällä monta muutakin n.2-vuotiaan äitiä, ja taitaa teilläkin olla samoja mietteitä kun minulla, eli miten se rakkaus ja aika riittää. Tässä herkässä ja väsyneessä tilassa saatan iltaisin monta kertaa itkua tuhertaa, varsinkin jos tyttö heittäytyy hankalaksi, ja huomaan myös herkemmin hermostuvani kuin aiemmin - en haluaisi olla huutava äiti mutta joskus se pinna vaan meinaa katketa.

Ja vielä vähän tästä raskauden pituudesta, näin toista odottavana minulle kävisi hienosti se että ekan raskauden jälkeen voisi raskausaika olla vaan 6kk - ei tässä enää tarvi sitä aikaa kasvaakseen äitiyteen :saint:
 
tänne tulee tekstiä kauheeta vauhtia....

eli päivää vaan minultakin, oon käynyt lukemassa juttuja mutta en oo jaksanut kirjoitella.

tänään oltiin kätilöä tapaamassa ja piipero on vieläkin tiukasti perätilassa, ei yritetty kääntää kun oli jo niin alhalla noin päin. nyt sitte heti pääsiäisen jälkeen taas tarkastukseen ja otetaan röntgeni mahtuuko vai ei. painoarvio nyt oli 2.6kg ja oletettavasti mahtuu kyllä tulemaan peppu edelläkin. miehen mielestä on lapsi äitiinsä tullut kun haraa jo tässä vaiheessa vastaan.... :saint:

meillä mies on automyyjä.

mitäs vielä piti kommentoida..... äääh ei m muista.... vaikka just kuin taas monen sivun jutut


Veera ja piipero 36+3 (muistaakseni)
 
Kiitokset kissakokemuksista Heili, Anu ja Puella! :flower:

Kyllä tää meidän tyyppi jotakin on vaistonnu jo pidemmän aikaa. Se ei nimittäin enää kiipeä mun mahan päälle loikoilemaan niin kuin ennen. Katotaan kuin käy, uskosin kyllä, että ihan hyvin.

KMaria
 
Täällä veti mielen aika matalaks ku avasin tänää sanomalehden,oli tos meidän kylällä jäänyt alle 2-vuotias poika auton alle ja kuollut,itkuhan siinä tuli ku mies tuli tytön kans kotiin ja sanoi et oli poika ollut samassa hoitopaikassa :'(
Nähtiin viel ne paloautot ja ambulanssi eilen ja jotain siin viel ukolle vitsailin,ni nyt kyl tuntuu tosi pahalle :'(
 
Piitsi :hug: ei ihme. pahalta tuntui nähdä ne otsikot mustakin, vaikka ei millään tavalla omaa elämää koskettanut. sitä vaan kummasti on herkistynyt kaikelle pahalle mitä tapahtuu, varsinkin lapsille :/

ja Anu kiitos :hug: Minean kummitädillä on itsellään 10v ja 3v lapset. 3v ei tietenkään vielä asiaa ymmärrä, mutta 10v ymmärtää jo. kovasti tekisi mieli lähteä koko poppoota halaamaan lujasti mutta kun tuota välimatkaa on mukavat 300-400km. toivotaan parasta silti, onneksi on hyvä ennuste ja ystävä on sitkeä sissi :heart:
 
Mä taas kadotin kaiken kirjoittamani äsken :headwall: .

Iltaa vaan hippuset!

Mä en kanssa pysy teidän mukana enää, tekstiä tulee niin paljon. Kun itse pääsee kirjoitusvaiheeseen, ei enää muista mitä piti kommetoida...

Hämylle ainakin onnea vauvan hakuun, toivottavasti kaikki menee hyvin! :flower: Jännittävää saada eka vauva hippuihin!

Piitsi kauheita noi tollaset jutut, varsinkin kun lähipiiriin sattuu :hug: . Meillä muutama vuos takaperin hukku pojan tarhakaveri. Otti pojalle tosi koville :'( .

Mä kävin uudessa neuvolassa eilen. Täti vaikutti ihan mukavalta, mutta väitti mun olevan masentunut, vain koska valitin väsymystä. Noh, ihan miten vaan... Oonhan mä ollu viime aikoina vähän itkuinen ja ahdistunut, mutta mun mielestä se kuuluu asiaan tässä vaiheessa ja on vain hormonien aiheuttamaa. En mä siitä nyt niin erityisen huolissani tässä kohtaa ole. Mutta kaikki nvolassa ok, paitsi että painoa oli sitten tullut 1,4 kg/vko :headwall: , ei kivaa, on niin läski olo muutenkin. No, oma vika mitäs oon herkutellu. Eikä kyllä herkkuttelutahti oo yhtään hidastunut neuvolakäynnin jälkeenkään :ashamed: . Nyt siis 12 kg tullut yhteensä tässä raskaudessa, joten ei niin paha kun esikosta aikanaan tuli n. 25 kg :whistle: .

Mä alan kyllä jo olla niin täynnä tätä olotilaa, voisin jo tästä eturepustani pikkuhiljaa luopua. On niin raihnainen olo ja mitään ei jaksa tehdä. Ja vali vali.... Nyt mä lopetan tän valituksen ja painun pehkuihin. Öitä!

Lilja (37+1)
 
aippa3 ei haittaa utelu. Ei taida olla samasta firmasta kyse. Mies on sellaisessa pienessä kolmen hengen yrityksessä ja ne tekee KHT:n tilauslavoja. Miten muuten oliko sulla valittavissa Oulaisen ja Oulun välillä? Meidän esikoinen syntyi Oulussa, kun asuttiin siellä tuolloin. Nyt ajattelin käydä kokeilemassa tuon OAS:n :D

Ei kyllä taidan kovin lähellä olla vielä lähtö kun äsken tuossa imuroin koko alakerran 120 neliötä vielä päälle käytiin äitin kanssa reippaalla 5km lenkillä sauvojen kanssa. Lopuksi viel saunoin ku tuli niin hikinen olo. Ja ei yhtään supistusta B) Joitakin samanlaisia vihlaisuja kun alkuviikosta, mutta niitä tuli Valtsunkin aikaan jonkin verran. No eipä tässä kiire. Vielä on yks neuletakki alkuvaiheessa ja parit villikset pitäis saada kudottua, kun tulis ne langat postissa. Toivottavasti huomenna jo tulee niin pääsee viikonloppuna tekemään.

Hyvät yöt kaikille, palataan huomenna.
 
Huomenta,
Huonosti nukuttu yö takana. Eilisen päivän poltteli alamahaa aikalailla ja illalla se vähän jo rauhoittuikin.. Mutta kas, yöllä heräsin muutamaan otteeseen kauheisiin polttoihin. Yritä siinä sitten nukkua.. :kieh: Nyt on sitten silmät sikkurassa ja pää pökkyrässä.

Kyllä tuntuu eri kuntoisia ihmisiä olevan paikalla..Toiset ne vielä jaksaa lenkkeillä ja me toiset ollaan jo melko rampoja tekemään mitään. Ainakin minulla on niin kovin kipeä häpyliitos, kipeähköt supistelut ja todella herkkään niitä tuleekin jos jotain touhuaa, jalat turvoksissa samoin kuin kädet (ei voi edes neuloa) jne jne.. Ettei minusta ole kävelemään kuin pari korttelia ympäri ja sekin puuskutuksen kanssa.. :ashamed: Mie yritän päivät pysyä tuon 1v7kk kuopuksen perässä ja sekin välillä tekee tiukkaa.. No, toivottavasti tää tästä taas korjaantuu ja synnytyksen jälkeen pääsee paremmin liikkeelle.

Piitsi juttelit siitä pienestä lapsesta joka kuoli auton alle. Minullakin tuli kyyneleet poskille kun sen uutisen luin. Ei kiva. Ei yhtään.. :'( Minulla on muutenkin ajoittain nyt raskausaikana kuolema-asiat pyörineet mielessä, viimeksi pari päivää sitten kaipasin ystävätärtäni todella kovasti. Hän kuoli viime syksynä epilepsiakohtaukseen.. :'(

Heili 36+3
 
Iik, mä tajusin äsken että HIKKA tuntuu mun toisen rinnan alla!?!!! Onko vauva kääntynyt väärinpäin elikkäs perätilaan? Kyllä mä oon tottunut siihen et se hikka tuntuu alhaalla ja häiritsee, nyt tuntemuksia pelkästään ylhäällä ja sen itseasiassa näkeekin ihan silmin ku maha hytkyy rinnan alla. Voi pitää soittaa neuvolaan.
Harmi et soittoaika alkaa vasta puol 10.

Piitsille :hug: täällä oli kans järkyttyneen vanhemmat, mieskin ihan hiljeni ku luki siitä, ku tottakai se otti sydämmestä ku itsellä saman ikäinen... Ja siis muutenki mut tottakai koskettaa..

....puistoon meinasin pojan kanssa kymmeneksi, se on täällä semmonen kirjoittamaton sääntö et kukaan hullu ei sitä ennen mene sinne. Onko teillä muilla aktiivista puistomammaporukkaa? Meillä on, nytki taas on varattuna yhden koulun liikuntasali ja on lastentarvikekirppis 5.4. Hallilan koululla järjestäjänä xxxxpuiston mammat. Toi on nyt kolmas kirppis mikä järjestetään. Ensimmäinen oli kesällä tossa meidän takapihan puistossa. Niin ja ollaan me iltaaki istuttu monesti yhdessä, parhaimmillaan porukkaa ollut semmonen 10-15 henkeä. Tilat illanistujaisiin näin talvella on saatu yhden kerrostalon kerhohuoneesta. Kesällä istuttiin yhden mamman takapihalla ja sit mentiin baariin. Baariin lähtemiset on yllätys yllätys nyt raskausaikana mulla jäänyt..

Anu ja mauno 35+6 :heart:

heilille vielä :hug: mullaki pyörinyt kaikkee kurjaa mielessä, mm syksyllä kuollut mummani ja sit mä oon vaivannut päätäni semmosilla ihmissuhteilla mitkä on välimatkasta ja muusta lähes kuollut.. jotenki tyhmästi syytän niistä itseäni vaikka tiedän että eihän se ole normaali kaverisuhde jossa vaan toinen (minä ) ottaa yhteyttä ja murehtii siitä et pääsee kylään.. Kyllä ne junat ja autot meille tampereellekin kulkee ja puhelinlinjat samaten.. mieskin aina sanoo et anna olla.. ei kaikkien kanssa ole vain tarkoituskaan olla lopun elämää ystäviä. silti jotenki vaikea luopua.
 
Huomenta!

Täällä puolestaan hyvin nukuttu yö takana. 8 tuntia unta ja vaan yksi vessareissu, jee.

On jotenkin lohdullista lukea, että muitakin ahdistaa ja itkettää aina välillä. Oma ahdistus helpotti, kun uhmasin eilen loskaa ja kävin 45min kävelemässä. Tämä aamuna onkin taas aivan eri olo. Ne hormonit.... Lisäksi tämä yksinolo rassaa välillä. No, kohta sitä toivoo, että saisi joskus olla yksin =)

Mulla on tänään auto käytössä ja lisäksi tilipäivä. Taidankin siis tällä erää hylätä teidät. Lähden nyt suihkuun, pistän tukan rullalle ja suuntaan kaupungille humputtelemaan. Palaillaan, mukavaa päivää itse kullekin :wave:

Laylah ja :heart: Onni 34+1
 
Heili :hug: munkin ystävä kuoli kaksi vuotta sitten(tai tulee 2v kesällä )epilepsiakohtaukseen. :'( Ei tätä elämää aina ymmärrä.

Lehdistä hyppää silmille väkisinkin kauheita asioita.Just toi 2vuotiaan kuolema.Itseäni yritän suojella olla lukematta kaikkia juttuja.

Mulla vauvan hikka tuntuu alavatsalla enemmäkin vaikka välillä tuntuu hyppivän koko maha. :D Maha on todellakin tippunut ja on helpompi hengittää ja ei ole närästänyt.Mutta tietysti nyt sitten alapäässä on paineen tunnetta ja käveleminen kipeää ja vaappumista.Eilisen tunsin kun maha meni kivikovaks vähän väliä ja menkkamaisia tuntemuksia samalla.

Tänään tulee kaveri kylään joka odottaa ensimmäistään ja lasketut ajat on meillä samana päivänä.samaan sairaalaan ollaan menossa synnyttää,ollaanko siellä samaan aikaan..heh se oliskin kiva! :whistle:

Taustalle,tämä istuminen tässä ottaa selkään.

Vishy ja masunen 37 tasan! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vishy:
Mistäs toi silmänisku hymiö tonne väliin putkahti ei ollut tarkoitus!! :ashamed:
se tulee ku on sulkumerkin ) vieressä ä ilman väliä, saat sen otettua pois niin et menet muokkaamaan viestiäsi ja lisään sen välin sinne ä:n perään
 
Huomenta täältäkin;-)

Ei kateeksi käy heiliä eikä muitakaan, joilla vointi on tuollainen :hug: Itsellä ei taas mitään, kun tuosta närästyksestäkin päästiin vihdoin ja viimein. Toisaalta tuo olo varmaan kertoo osittain senkin, ketkä täältä pääsevät hakemaan käärön kotiin ensimmäisinä, ja mie tuskin kuulun ainakaan niihin :/

Ja taas satoi lunta... Tosi ärsyttävä talvi ollut, eilen aamulla täälläkin oli jo kadut kuivana, ja taas tuota p...kaa... Nyt kun heittää taas pakkaselle, saa vaihteeksi taas siirtyä liukastelumoodiin tuon rakkaan koiran kanssa |O

Taidan kanssa lähteä vähän shoppailemaan ajankuluksi, ja on sitä nyt jotain tarpeellistakin ostettavaa kyllä.

Mikro- tai sähkösteriloijista:
oletteko te, joilla jo lapsia on, kokeneet moiset tarpeellisiksi? Ajattelin vain, että kotona ehkä pärjää, mutta miten mökillä, kun meillä ei tule vesikään kuin kantamalla, ja tiskaaminenkin on siten vähän sitä sun tätä, jokivedellä kun siellä tiskit hoidetaan. Olisikohan tarpeellinen kapine?

Ja rintapumppu kannattanee hankkia myös? Josko sitä maitoa nyt näistä meikäläisen B-luokan meijereistä pumpattavaksi asti liikenee :LOL:

Mutta päivän jatkoa kaikille, ja koittakaahan kärvistellä, ensi kuussa viimeistään tämä vaihe on onneksi ohi :hug:

Dooris ja Väinö 37+2
 
Dooris meillä mökillä menty kertakäyttötuttipullon kanssa, tosin imetin joten ei sitä paljo tarvittu.. Mut siis ei varmaan steriloijaa kannata ostaa turhaa jos ees haaveilee imettämisestä, sillä kun vauva on siirtynyt kiinteisiin ruokiin ei tuttipulloja tarvi enää joka käytön jälkeen keittää..

Ja rintapumppuahan ei suositella käytettäväksi ensimmäisten 2 viikon aikana jotta maidon tulo ensin tasaantuisi.. Siihen saakka kannattaa käsin helpottaa oloaan eikä pumpata, koska jos pumppaa maidontulo vaan lisääntyy. ELI voit hankkia pumpun sit myöhemmin jos koet tarpeelliseksi. Ja jos päädyt hankkimaan niin suosittelen ehdottomasti AVENT isis-pumppua. Ihan ykkönen, kysy keneltä vaan.
 
hei kaikille vaan =)

ja iso :hug: niille joilla murheita, surua tai ihan mitä vaan joka mieltä painaa.. :ashamed:
jotenkin kun muutenkin on väsynyt, lopuillaan raskaana niin tulee mietittyä kaikkea.
meille kaikille :flower: siitä että ollaan loppusuoralla jo :heart:

mulla olisi asiaa tai kysymyksiä IMETYKSESTÄ JA MITEN MUILLA ONNISTUNUT SE?
meillä molemmat pojat saaneet vähän rintamaitoa, esikon kanssa homma tyrehtyi.. johonkin. en edes osaa sanoa. :ashamed:
toisen kanssa itselleni tuli kai jonkin asteinen synnytyksen jälkeinen masennus/uupumus ja maito loppui kk päästä kun en syönyt enkä juonut kunnolla.
nyt olenkin tsempannut tai yrittänyt itseäni kaikilla keinoilla, mutta silti esim viime yöntä kun heräsin niin tuli mieleen että onnistunkohan nytkään
:/
imetyspaitoja olen 3 kpl ostanut, tiedän nyt että kamalan makuinen :x kotikalja saatta/ nostaa maitoa paremmin rintoihin, että juo tosi paljon nestettä ja muistan syödä.

MUTTA: te joilla imetys onnistunut hyvin niin olisiko antaa vinkkejä?
uskon että en ole ainoa tämän asia kanssa. :whistle:
eli neuvoja, vinkkejä kehiin. MÄ HALUAN IMETTÄÄ SEURAAVAA MAHDOLLISIMMAN PITKÄÄN- :heart:

että sellaista asiaa tällä kertaa.
poika haluaa leipää, joten paranee lähteä antamaan.
yökkäritkin päällä täällä vielä ollaan.. ei kiireen häivää.

tänään olis työpaikalla muistotilaisuus,
pyydettiin sinne mutten kykenen menemään. jotenkin tuntuu että se estää mun omaa parantumisprosessia jos menen sinne. näin hyvä nyt vaikka vieläkin asia kummittelee öisin ja pelkään perheeni puolesta. :ashamed:

kaikille :hug: ja oikein ihanaa v-lopun odotusta :heart:
vauva uutisia jään odottamaan B)

pulttis rv 33+6 :heart:
 
Kiitos anuuu siulle, mie kun oon vähän tällainen hyväuskoinen hölmö, että ostaisin varmaan mitä vain yrittävät netissä ja kaupoissa miulle myydä :LOL: Eli ehkä jätän sitten nuo molemmat hankinnat hetkeksi ja katson sitten myöhemmin, ovatko tarpeellisia vai eivät. Eli kiitos vielä siulle :hug:

Ja anuuulle vielä: Toivotaan, että on pysynyt pylly ylöspäin ;) Mie taas omalle osalleni toivoisin sitä kääntymistä perätilaan, mutta hikat tuntuvat aina vain tuolla hyvin alhaalla :whistle:
 
Huomenta!

Mussu81: Nuo paikat oli tosiaan vaihtoehtona ja lisäksi vielä kokkolaankin olisin saanut mennä.Meillä lyhin matka tuonne oulaskankaalle niin valitsin sen. Ja siitä kyllä jäi tosi hyvät muistot viime kerrasta..tykkäsin jotenkin paikasta.Kaksi edellistä olen synnyttänyt iisalmessa ja vaikka siellä oli just rempatut paikat ym. niin en niin siitä paikasta tykänny!

Anuuu: Älä nyt noita mun hikka-pähkäilyjä sinäkin rupea miettimään
:hug: Täälähän moni sanoi että hikka tuntuu millon missäkin ja pää on silti alaspäin. Minunkin on pakko uskoa että tää poikanen olisi oikein päin masussa.Keskiviikkona siihen saa selvyyden kun on lääk.nla.

aippa3 ja poikanen 35+5
 
Täällä ilmoitttautuu yksi taustailija mukaan, kertaalleen taisin joskus muinoin ilmoitella itsestäni ja näkyy mun nikki tuolla listalla olevan. Oon käynyt lukemassa muutaman kerran viikkoon mut sit oon ollut laiska kirjoittaja :whistle: .

Täällä meneillään rv35, kaikenlaista vaivaa on ollut pitkin matkaa, supistusten takia on pitänyt ottaa rauhaisasti jo pitkän aikaa. Liitoskivut, yölliset kääntymisvaikeudet, nivelten löystymiset, vessareissut, kaikki ne ah niin tuttuja juttuja täälläkin.

Meilläkin on 2v lapsukainen, ihana Onni-poika, jolla pukkaa uhmaa päälle ja ihan tutuille kuulostaa teidän joilla myös tulossa toinen lapsi mietelmät, että miten riittää aika, jaksaminen, rakkaus. Mutta luottavaisin mielin eteen päin. Jännä itsekin huomata, miten erilaiset mietelmät sitä esikkoa odottaessa oli. Tulipas mieleen kysyä, kuinka pitkään teidän joilla jo synnytys/synnytyksiä takana, niin synnytys kesti? Mä synnytin esikkoa vajaa 7h. Petidiiinin ehdin saada mut kun aloin epiduraalia haluta, olikin jo aika ponnistaa
:whistle: . Se kestikin sit 1,5h! Mut kokonaisuutenaan ihan "hyvä synnytyskokemus" vaikka tuo ponnistuvaiheen pituus mielessä on kaihertanutkin että se oli kyllä raskasta!!!! No, jospa nyt tokalla kerralla pääsisi helpommalla.

Nyt en osaa kommentoida teille mitään, anteeksi. Ensi kerralla sitten.

Nyt ulkoilemaan, vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä