***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Pikaiseltaan koneella..

Voi hämy, sä säät kohta pienen prinssin syliisi :heart: Onnea jo näin etukäteen =) :hug:

Mulla mies ajaa rekkaa työkseen, "rahtari" siis...ja voisin siis kirjoittaa siitä ammatista vain niitä huonoja puolia :kieh: :ashamed:

Mulla kun oli lääkärineuvola rv 35+0 niin kohdunsuu oli pehmeä ja kanavaa jäljellä 1 cm :eek: (Olen siis uudelleen synnyttäjä) Lääkäri tosin meinas jo silloin et voipi tulla hyvissä ajoin... :whistle: Voi kunpa tuliskin jo vaikka tänään..(hieman kyllästynyt tähän olotilaan :/ :ashamed: )

Huomenna olis taas neuvola..jotenkin tuntuu et siellä saa lampata päntiönään =)

Mutta nyt katsomaan greyta :D

Dacapo ja Aino 37 tasan :eek:
 
Hämy onnea teille molemmille matkaan :heart: Ihan hyvinhän sulla kuitenkin noita viikkoja jo kasassa =)
Se ois noin 36h ku ensimmäinen huhtikuinen on viimeistään maailmassa,pitkälle ollaan kyllä selvitty =)
 
hämy onnea pikku prinssin hakumatkalle.
ihan hillitöntä että eka huhtikuinen syntyy tällä viikolla :heart:
nyt lepäät kovasti ja keräät voimia :D :hug:
itse olen esikoisen saanut rv 36+ ja oli täysin kunnossa ja kehittynyt meidän silloinen pieni 3106g poika!!

en muuta jaksa kirjoitella. ja kai aika sanottamaksi vetää hyvässä mielessä että täällä aletaan jakautumaan :saint: :heart:
sitä vaan jää nyt omaa hetkeä odottamaa enemmän ;)

pulttis ja vilkas tyttö 33+4 :heart:
 
Jo-hanna[/b]: Tosi inhottava terkkari sulla :hug: . Mähän kävin maanantaina äitipolilla perätilan takia ja kuinka ollakaan vauva oli kääntynyt raivotarjontaan. Itse en osaa sanoa, koska näin olisi käynyt mut kuitenkin 2 vko sitten vauva oli ultratessa perätilassa. Mulle sanottiin äitipolilla, että hyvinkin vauva voi kääntyä vielä viikolla 38 tai 39. Siihen vaikuttaa mm. kuinka paljon on lapsivettä. Mutta siis mun piti mennä äitipolille käännytys varauksella eli olla 5 h täysin syömättä ja juomatta. Kätilö kertoi miten käännytys tehdään eli mahan päältä veivataan vauvaa, mutta max. 2 kertaa, mikäli vauva ei ole yhteistyöhaluinen ei käännytystä jatketa. Synnytyksestä kertoi sen, että mikäli kaikki on mahdollista alateitse se toteutetaan parantumisen kannalta, muutoin päädytään leikkaukseen.
Olisin antanut luvan käännytykselle, mutta oli erittäin ristiriitaiset mielialat leikkauksen ja alateitse synnytyksen suhteen. No onneksi mulla oli vauva kääntynyt ja toivottavasti myös pysyy niin!!
Viikkoja mulla oli ma 36+4, ultrat tehtiin ja lapsivettä oli normisti ja vauvan painoarvio oli 2542 g.
Eihän terkkari voi päättää miten synnytys etenee, senhän tekee lääkäri äitipolilla joka kyllä osaa tehdä oikeat päätökset. Itse olin asennoitunut siihen, että uskon lääkärin sanaan ja toteutan sen mukaan synnytyksen. Riskithän on olemassa molemmissa tavoissa.
Toivottavasti sinunkin vauvasi vielä kääntyy raivotarjontaan!!!

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 36+6
 
Iltaa!

Ai kun jänniä uutisia Hämyllä! Kauheasti onnea matkaan :heart: Ihanaa, että saadaan syntyneet-lista avatuksi vihdoin, ja hyvä se varmasti on, ettei nyt tuon repeytymisen kanssa sen enempiä riskejä ruveta ottamaan. Tulethan sitten kertomaan kuulumiset, kunhan ehdit...

Mulla ollut outo olo nyt illasta, aivan järjetön närästys (Anuko vai kuka siitä ruokasoodasta mainitsi, auttoi yllättävän nopeasti ja joksikin aikaa) ja muutenkin vatsa sekaisen tuntuinen, huono olo jne. Väsyttää paljon kans, mutta pakko saada poika sammahtamaan, tuo kun aina niin vaikeaa... Tuntuu kuin tuo masu taas tavallaan painaisi yhtäkkiä ylhäältä enemmän kuin vähän aikaa sitten, outoa. Niin kuin ois vähän aikaa sitten ollut enemmän mallia Heili ja nyt taas kauttaaltaan ahdas ja turvoksissa. Tuntuu ettei poika voi enää kauan tuonne mahtua, kun niin kovasti jo tunkee itseään ulospäin. Supistellut on jonkin verran ja ollut sellaista epämääräistä alavatsatunnetta, vähän niin kuin pientä jomottelua mutta sen verran pientä, ettei herätä toiveita varsinaisesti :D

Semmoista omaa napaa täällä. Kovin on erimallisia masuja täällä, kiva kun ootte kuvia laittaneet!

T. Kalenteri, joka ei saa itsestään räpättyä kuvaa ja joutunee vähän aikaa valmistautumaan henkisesti ennen kuin viitsii yrittääkään, ja Paapau, joka vaikuttaa tyytymättömältä yksiönsä tilan riittämiseen, viikkoja 36 + 5 yhä vaan
 
voi ihanaa, onnea matkaan Hämy :hug: :heart:

sitten ihan pikakyssäri, onko muilla vauvat hiljentäneet liikkumistahtia huomattavasti nyt loppuraskaudessa? kun mä olen välillä (yllättäen) hyvinkin huolissani kun poika ei tunnu liikkuvan kuin sen pari kertaa vuorokaudessa - tosin sillon yleensä pidemmän aikaa ja ahkerammin.
koko illan särkenyt selkää ja alamahaa, sen siitä kävelystä saa :ashamed:
 
Paljon onnea matkaan Hämy71 :flower:
Ja tsemppiä niille, jotka joutuvat kärsimään ikävien terkkarien ja lääkärien kommenteista...

Mulla tänään ensimmäinen fyysisesti tosi hankala päivä koko raskausaikana - selkään sattuu kamalasti ja väsyttää, viime yönä en saanut nukuttua melkein ollenkaan. Mutta olisihan se ollutkin ihme, jos raskaus olisi sujunut loppuun asti ihan kivuttomasti!

Neuvolan perhevalmennus alkoi tänään, oli aika tyhjänpäiväinen tämä ensimmäinen kerta ainakin. Jospa ensi viikolla tulisi jotain hyödyllisempää asiaa, kun keskustellaan synnytyksestä.

Viljaliina 33+6
 
Hassu juttu.

Meillä soi tänä iltana ovikello.. Mies meni avaamaan, koska minä olin suihkussa. Ihmettelin, että mitä kuka ja miksi tähän aikaan tulee soittelee ovikelloa. No, meidän naapurit tulivat onnittelemaan meitä vauvan syntymän johdosta! Olivat kuulemma kolmisen viikkoa sitten nähneet, kun mies oli työnnellyt vauvaa vaunuissa ja eivät ole aikaisemmin uskaltautuneet onnittelemaan. Saatiin sitten iso kukkapuska ja onnittelut, sekä raikuva naurun rämäkkä tuohon meidän eteiseen kun kerrottiin, että tosiaan.. Ei ole vauvaa syntynyt. Kuopus vielä toisinaan nukkuu vaunuissa ja mies häntä kärräilee.. :whistle: Mutta, ei siinä mitä, saatiin kuitenkin kauniit kukkaset ja hauska "muisto" tälle odotusajalle muisteltavaksi. :flower: =)

Heili
 
Hämylle paljon onnea vauvanhakumatkaan! :flower: :flower: :flower:

Miehen ammatista oli puhetta täällä, niin ammatti lienee dippainssi ja toimii projektipäällikkönä eräässä suurehkossa alansa yrityksessä.. Vai miten sen nyt sanois liikaa "paljastamatta". =)

Huomista neuvolaa ja maanantain äippäpolia odotellessa..

Heili 36+1
 
HÄMYLLE ONNEA MATKAAN JA TOIVOTAAN ET KAIKKI MENEE HYVIN :hug: :heart:

Dacapo mä voisin yhtyä toho sun kommenttiin tosta "rahtari" elämästä |O

Joko oot aamut/päivät yksin tai sit illat/yöt ku ukko on ajossa tai onha mulla lapset, mut kuiteskin :( No nyt lupas olla kuukauden kotona ku vauva syntyy :saint: Saa nähdä mite käy :whistle:

Mut jos nyt yrittäs mennä nukkumaan kerkeis nukkuakkin ennenku mies tulee aamuyöstä kotia ja koira nostaa hirveen huudon :kieh: ja sit pyörin kuiteskin monta tuntia sängyssä ennenku saan unenpäästä taas kiinni.

Öitä |O

Baby dream ja "Topi" 34+2
 
Onnea matkaan Hämylle!!
Mulla on särkenyt tänään selkää ihan mielettömästi. Kerran jalatkin oikeen petti alta... Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa, vaikka luultavasti vaan pahenee... :headwall: :headwall:
Onko sulla Viljaliina tuo laskettu aika muuttunut jossain vaiheessa, kun jos la on 22.4, niin viikot ois sillon jo 34+1... No, eipä kai sillä niin väliä.. B) :p

Hyvää yötä vaan kaikille!

Elzibelzi ja Nöttönen 34+1
 
elzibelzi mun virallinen laskettu aika on nyt 24.4., mutta eipä tuolla parin päivän heitolla olla juuri käytännön merkitystä :) Tämä on näköjään sitten selkäkipujen alun aikaa, mulla myös alkoi tänään hirveä selkäsärky...
 
Huomenta täältäkin =)

Hämylle paljon zemppiä ja onnea jo etukäteen ensimmäiselle huhtihipulle :hug: Palaile kertomaan kuulumisia, kun kotiudut =) :flower:

Kalenteri; tuo on kyllä ihan ylivoimainen keino tuo ruokasooda, vaikken kyllä suoraan sanoen olisi itsekään sitä uskonut, kun ekan coctailin kietaisin kurkkuuni :LOL: Pahaa, mutta tehokasta, ja meilläkin kun tuo neuvolantäti ja lääkäri tosiaan sanoivat, että josko siitä on apua, niin siitä vain ;) Neljäs yö pitkään aikaan, kun närästys ei valvottanut, mies sitten tosin senkin edestä, kun alkoi röhkimään kahden maissa, enkä saanut sitä millään lopettamaan, vaikka kuinka tönin.. |O

Heili:
Söpöjä nuo teidän naapurit ;-))

Tänään on onneksi kampaaja, ajattelin laitattaa vielä osapermiksen, ennen kun vaavi syntyy, sitten kun ei taas tiedä, miten ja milloin jaksaakaan tuohon omaan ulkonäköön panostaa edes tuonkaan vertaa :LOL:

Mutta nyt aamupalalle, koiruus sentään jo lenkitetty, pakko oli vain välissä tulla kuulumiset lukemaan ;)

Dooris ja Väinö 37+1
 
Heili ihanat naapurit teillä :heart: ei oo sit tainnu sua nähdä vähään aikaan :whistle:

Hitto ku tulinki eilen maininneeks et oli tosi hyvä olo,ettei tuntunu ollenkaan raskaalle olevalle,ni johan mä sit illal kärsin taas kaikki kivut :kieh: hyvä et kävelee pääsin,vaikken eilen mitää tehnytkään :( nyt on sit taas hyvin pyöritty yö takana :kieh:

Mitähän sitä tälle päivälle keksis :whistle: siivottava kai ois ku kämppä alkaa olee taas sen näkönen et tääl asustaa norsulauma :/

piitsi 37+5
 
Huomenta!

Olipa Heilillä hauska naapurijuttu =) Me asutaan omakotitalossa, ja rajanaapureita on kolme, näistä etenkin eri kadun varrella asuvia näkee hyvin harvoin näin talvisaikaan. Niinpä eivät taitaa vieläkään tietää, että meille on toinen lapsi tulossa, tai ehkä sittenkin, jos ovat ikkunasta mahani nähneet... Tosi mukavia ovat onneksi kaikki naapurit, tulee vain tosi vähän pidettyä yhteyksiä muuten kuin silloin kun sattumalta puutarhatöissä törmätään.

Poika heräsi sitten jo 6.30 |O Mies oli töihin lähdössä ja varmaan sitten rapisteli sen verran, että miekkonen havahtui. Mies laittoi pitkän nauhoitteen Boblinsia pyörimään töllöön, ja poika antoi mun levätä vielä sellaiset 45 min. Kerhoon ollaan piakkoin lähdössä, tänäänhän me voitaisiin ehtiäkin melkein ajoissa... :)

Piitsi, on kyllä erikoista, miten jonain päivänä olo on erittäinkin raskas ja sitten toisena ei tiedä, haluaisiko olla vaivaisempikin (lue: tuntea, ettei synnytykseen enää mene kovin kauan). :D Tai mulla näin.

Dooris, säkö siitä ruokasoodasta kerroitkin. Olipa tosiaan jännä juttu, eipä olis uskonut tepsivän.

Kumma kun tuntuu tosiaan, että Paapau olisi taas jotenkin ylempänä. Onko sit vain kasvanut vai tunkeeko muuten peppua ylemmäs, vai ei kai nyt voi olla kääntynyt pois raivotarjonnasta tms., kun oli jo laskeutunutkin?

Poika vaatii jälleen kerran saada katsoa tietokoneelta Barbapapaa, joten annetaan taas ruudun kasvattaa lasta sillä välin kun käyn etsiskelemässä meille päivävaatteita :whistle:

Hauskaa päivää!
T. Kalenteri ja Paapau 36 + 6
 
Huomenia!!!
Olo on kuin ryhävalaalla... :p
Mulla on eilisestä asti ollu nivustaipeet/ jotain sieltä päin kipeet niinku olisin ratsastanut hepalla pitkästä aikaa tai jumpannut 4 tuntia yhteen menoon.. kävelykin on hankalaa... outoa...Ikinä ei ole tälläistä ollut ja tällä kropalla ei kyllä enää ratsasteta tai harrasteta muutakaan "urheilulajia" :LOL:
Puntarilla kävin taas aamulla ja ahdistus sen kuin lisääntyy, ikuna en ole näin paljoa painanu :ashamed: Noh, kiloille kyytiä sit kun tämä mönkijä ulkoistuu :p
Heilillä Aivan ihania naapureita :flower:
Hämylle Onnea matkaan!!!!!
 
Neuvolakuulumiset;

Paino +950g/ vko, turvotus +++, RR 145/83, prot +, kohdunpohjan korkeus 32,5, tarjonta; rt II, syke 155, liikkeet +.

Vauva laskeutunut, kohdunpohjan korkeus pienentynyt ja vauvan pää kiinnittynyt kuulemma.

Äippäpolille käski tänäänkin soitella sekaisin olevien sokereiden ja huonon olon takia. Eilenkin illalla oli sokerit 10,1 eli ihan hirveesti liikaa.. Ja mie täällä kauhulla odotan, jos ne tosiaan alottaa insuliinit vielä näin loppuvaiheessa.. :'(


Kalenteri Meillon kans tää ok-taloaluetta ja naapureihin törmätään talvisaikaan suht harvaan.. Mie oon kyllä nähny naapureita aika usein ikkunasta, mut naapurit ei sit minuu.. Oon niin kovin paljon sisätiloissa viihtyny viimeaikoina..

Heili 36+2
 
Huomenta :)

Jopas Heilillä on kivat naaputit, ollut varmaan vähän koominen hetki :LOL: Mä tuota sun mihen ammattia luin ja luin ja en tajunnut! Sit oli pakko kysyä miheltä... vähän se nauroi, mulla ei ollut oikein sen sanan tavut selvillä, mut selvisihän se sitten =)

Hämylle paljon tsemppiä ja onnea huomiselle =) Kohta sulla on pieni nyytti sylissä =) Mäkin haluun jo....

Vuotaraaputin liikkeistä kysyit ja aloin sitten ihan miettiä, niin noin se täälläkin menee! Tytöllä on pari aktiivisempaa hetkeä päivässä jolloin kyllä myllää aikalailla, mut lopun päivää on sitten rauhallisempi. Joten tuskin syytä huoleen sielläkään =)

Täällä satoi äsken kovasti lunta! Joka on ihan mälsää, koska nyt pitäis tulla jo kevät. Varsinkin kun parissa päivässä edelliset lumet oli jo melkein sulanut.
Mulla kanssa dooriksen tavoin kohta kampaaja =) Ihanaa päästä vähän kaunistautumaan, jos nyt mitään on enään tehtävissä :LOL: Nyt siis pukemaan!!

Joanna ja tiltiäinen 36+6
 
Samat puuhat ku Kalenterilla, pojalla pyörii muumit kovalevyltä ja mä koitan herätä. Ja puolen jälkeen pitais alkaa raahautua kerhoon. Se on kyllä viikon kohokohta, äitit saa kahvia ja hyvää pullaa ja lapset saa leikkiä. Meilläki poika jo aamulla kyseli et leluja? joo on sielä ja sit autolaulu? joo saat pyytää autolaulua tätiltä. Aina sama homma, poika on siitä asti ku oppi puhumaan toivonut aina kerhotätiltä autolaulua, mitäs muutakaan.

Nauratti Heilin naapurit. Mietin itseasiassa et meillä ei pari naapuria kans taida ees tietää et vauva on tulossa. Eilenki illalla yhen rouvan kans juttelin pihassa mut ei kai sitä huomaa ku oon mustassa isossa toppatakissa ja jos kiinnittyy huomio kokoajan muualle ku mun ulkoiseen olemukseen..

...poika menee huomenna sit EKAA kertaa yöksi mun vanhemmille! Me ajetaan Parkanoon ja syödään siinä koko porukka ja sit mumma&paappa jatkaa pojan kans matkaa Pohjanmaalle. Sit ne tuo sen sunnuntaina tänne Tampereelle saakka ja on samalla yötä. Eli siis on sen 2 yötä mikä on mun mielestä hyvä nyrkkisääntö (eli yö per lapsen ikä vuosissa, sama ku vauvalla tunti per ikä kk:ssa).

Me miehen kans ei meinata kummempia, kotona touhataan semmosia juttuja mitä pojan aikana ei viitti aloittaa (lasivitriinin siivous ja mies vaihtaa kylpyhuoneessa yhden allastason puiseen tai "puiseen" riippuen kumpi miellyttää silmää enemmän). Sit käydään ulkona syömässä ja ollaan vaan.

...jaa kello on jo yli 9, pitää alkaa pukeen.

Anu ja mauno 35+5 :heart:
 
Hämy: Oikein paljon onnea nyytin hakuun, me muut jäämme tänne kateellisena odottelemaan omaa aikaamme :heart:

Johon mulla ihan oikeasti tulee menemään vielä kauan. Eilen oli neuvola ja kaikki edelleen loistavasti. Paineet 110/64, hb 130, SF 30, painoa 47g/vko (yhteensä 10,5kg koko raskaudessa), vauvan sykkeet sama 150 mikä aina ja liikkeet ++. Vieläkin neiti oli hienosti pää alaspäin ja pää kuulemma jo tosi alhaalla, mutta en siis vieläkään saanut selvyyttä onko laskeutunut vai ei. Seuraavaksi sitten neuvolalääkäri 27.3. että nähdään kohdunsuun tilanne, mutta enpä usko että mitään on tapahtunut, koska vieläkään ei mitään vihlaisua yms minnekään suuntaan. Eli minä varmaan roikun täällä vielä toukokuussa :( Tässä minun masu viime viikolta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1716507.jpg

Heili: Ihanat naapurit teillä :LOL:
 
Paljon onnentoivouksia hämylle myös tältä suunnalta vauvanhakureissulle. Alkaa tuntua, että hitsi tässähän saattaa itsekin vielä joskus nyytin saada ulos :D

Vuotaraaputin meillä ainakin muikkunen rauhoittunut huomattavasti. Alkaa tila loppua, niin ei liiku niin ahkerasti. Toisaalta sit kun oikoo jäseniä niin se kyllä tuntuu :kieh:

Olipa muuten harvinaisen hyvä yö. 10 tuntia nukuin ja yksi vessakäynti. No nyt olen aamulla ravannut senkin edestä :D

Mussu ja muikkunen 37+4
 

Yhteistyössä