Sunnuntaita kaikille!
Ikävää, kun tosi moni pikkuisista on kipeänä, toivottavasti paranevat pian!
Meillä on nukuttu koko viikonloppu ihanan hyvin. Jouduttiin miehen kanssa vaihtamaan sängyssä puolia, sillä mulla on molemmissa ranteissa alkava jännetupin tulehdus ja terkan neuvona oli mahdollisimman vähän vauvan nostelua. Eli mies meni sitten vauvan sängyn puolelle nukkumaan ja nostelemaan. No, typykkähän sitten nukku ekan yön yhdellä tutinpudotuksella ja yhdellä syötöllä klo 4.30 ja tokan yön samoin, paitsi että söi jo klo 2.00. Herätys oli molempina aamuina klo 7. Nyt on ihan uskomattoman virkeä olo! Vaikka neito on koko ajan syöny vaan 1-2 kertaa yössä, niin tuttia on kuitenkin joutunu tarjoamaan. Mä olen tässä harkinnut, josko siirtäis typykän sängyn seinän viereen sängyn vierestä, jos vaikka unet paranis.
Meillä kiinteiden syöminen on lisääntynyt jo kolmeksi kerraksi päivässä. Öisin ja aamuisin syödään vaan rintamaitoa mutta lounaaksi syödään itetehtyä sosetta (jota ei enää yöki vaikka on kokkareitakin), välipalaksi hedelmä sosetta ja iltapalaksi velliä, jonka meinaan nyt teidän muutaman suosituksesta vaihtaa puuroon. Tyttö on aivan innoissaan, kun tuon lautasen ja ruokalapun sen näköpiiriin. Vaikka näin menty, niin käsituntumalta on semmonen fiilis, että paino ei olis entiseen malliin noussu. Vaakaa meillä ei ole, joten joutuu venttaa 2 vkon päähän neuvolaan. Saattaa olla tietty, että oon aivan väärässä.
Viimeksi vissiin valitin, että
päiväunet oli lyhentyny mutta nyt ne taas on pari lyhyttä pätkää ja yks pidempi. Toisaalta ei parane vissiin valitella yhtään, kun yöt nukutaan kuitenkin hyvin.
Saunomisesta on teillä ollu puhetta. Me ollaan vauvauinnin yhteydessä käyty saunassa istuskelemassa ennen ja jälkeen mutta ei pitkiä aikoja. Olen kans jostain lukenu, että saunomista ei suositella mutta ehkei nyt kukaan mene vauvansa kanssa hulluna löylyä heittämään ja vihtomaan. =)
Kaikenlaista piti vielä kommentoida, mutta kun lukee pätkissä eri päivinä, niin ei oikein tuppaa muistamaan.
Rauhallista loppuviikonloppua!
KMaria ja Sentti 4,5kk (
Marika75, hogasitko?)