Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Mä muistan kanssa viime raskaudesta ne huimat seksiunet :LOL:
Ja kaikki exät tietty oli pääosissa.Ja mitä hirveimmät miespuoliset työkaverit,huh huh.Saas nähä millon taas alkaa leffat pyörii öisin.Nyt oon nähny vasta näitä juopottelu-unia!Hyvää vauhtia vedän jotain drinkkiä baarissa,kunnes muistan olevani raskaana..karseita unia!!
 
äitipeikko

kyllä mä uskon että joku vaisto voi olla. edellisessä raskaudessa näin päivää ennen niskapoimu ultraa unta että mulla oli maha täynnä ammottavia makuuhaavoja (meillä toissä muutamalla takapuolessa) joten ajattelin että tulee töistä ne unet vaan.
muistan kuinka itkien heräsin siihen ja se tuntui niin todelta. kokeilin mahani joka oli ehjä- tietenkin.

seuraavana päivänä oli nirskapoimu ultra jossa huomattiin että vauva oli kuollut rv 13. mitat vastasivat niin päiviä täydellisesti että kätilö sanoi että varmaan mennyt päivän sisällä pikkuinen ikiuneen.
sen jälkeen vasta muistin pitkän ajan jälkeen tuo maha uneni jossa mahassani oli reikiä- mä uskon että elimistö jollain tavalla ilmoitti siitä vaikka en tietenkään voinut sitä mitenkään ymmärtää.
kipuja/vuotoja ei ollut joten täysin yllätys se oli.

kamala ikävä vaan on sitä pikkuista jonka jouduin synnyttämään. vaikka toista pientä parhaani mukaan yritän kasvatella mahassa rauhassa rakkaudella ja varjellen :ashamed: :ashamed: :heart:
 
Huomenta kaikille!

Muutama päivä jäi lukemisessa väliin ja oli tullut niin paljon tekstiä että =)

Pulttiksella oli ainakin kivoja uutisia :flower:

Mussu mun appivanhukset suhtautuivat vähän samalla tavalla... Kerrottiin asia ja pari sanaa sanoivat ja keskustelun aihe muuttui... Jotenkin tuntui ihmeelliselle kun ovat kuitenkin sanoneet odottavansa tietoa että koska meille on tulossa vauva ja sitte reagoivat sillä tavalla... Mietin sitäkin että jos heille olikin vaikeampaa se tunteiden näyttäminen tms...

Smigul pahoittelut, koittakaa jaksaa

Unista sen verran et mäkin näin vauva unta tossa muutama päivä sitten... Synnytyksestä en muista mitään ja vauva oli hetken hukassakin ja kun vihdoin sain rinnalleni niin mulle tuli hyvä olo... Maitoa tuli niin että sitä oli sitte joka paikassa kun pieni yritti imeä... Tyttö oli sellainen vaalean maitosuklaan värinen =) Mies toteskin että sain hänen kaverinsa lapsen ( adoptoivat etelä-afrikasta pienen tytön) Mutta tän unen jälkeen mulla on ollut paljon parempi fiilis...

Jäin sitte töissä kiinni heti neljäntenä päivänä =) Työkaveri ihmetteli ensin miksen pidä työhousujani vaan olen omissani ja totesin vaan että olen lihonnut sen verran... Kaveri kuin vaivihkaan koitti mun vatsaa... Ei sanonut mitään... Ihmetteli miks ostan karkkia jos olen kerran lihonnut... Meni pari päivää ja kysyi multa suoraan että olenko raskaana... Vastasin vaan että kuinka niin... Ja sieltä tuli perusteluiks heti että jos sä kerran olet lihonnut niin paljon ettei sun housut mahdu jalkaan ja sä silti ostat karkkia etkä muka ole laihiksella niin sun on pakko olla raskaana... B) Kukaan muu ei töissä vielä tiedä ja mietinkin että missä vaiheessa mun pitäis pomolle ilmoittaa asiasta...

Kävin sitte perjantaina kiertelemässä lastentarvike liikkeissä... Ekaks tuntui että en osaa ikinä päättää kun kaikkea on niin paljon, mutta sitte kun olin liikkeet käyny läpi niin tuntuikin että ainakin jostain olin löytänyt selvät suosikit... Ihastuin vaunuissa emmaljungan city jetteihin tai siis ne on rattaat mihin saa ostaa vaunukopan... Onks kellään kokemusta niistä...

Mukavaa sunnuntaita kaikille =)
 
Heippa pikaiseen!

Hurjia nuo näkemänne unet. Mä näin aivan tän raskauden alussa unta, että tuli siteellinen verta äkkiä ja unessa olin että voi ei, tää oli nyt sitten tässä kai? Myöhemmin olen nähnyt ihan toisenlaisia unia: yhdessä Antto leikki Saara-nimisen siskonsa kanssa, joka oli melkein yhtä iso kuin Anttokin ja samalla tavalla vaaleatukkainen.

Kevätkesällä mulla meni kesken aivan alussa, jo ennen vuotoa tiesin, että huonosti kävi. Tuli haamua keskiviikkona ja torstaina mutta sunnuntaina vain roskishaamua ja tiistaina vuoto. No kuitenkin ennen tuota pettymyksen aiheuttanutta sunnuntain testiä näin unta oikein vahvasta plussasta. Enpä oikein siis unistani osaa sanoa, mikä hyvää ja mikä huonoa.

Nyt poika kutsuu, rauhallista sunnuntaita :wave:

t. Kalenteri ja tyyppi 11 + 2
 
Hei vaan täältäkin pitkästä aikaa

Ekaksi suuret halit kaikille joilla pikkunen ei jaksanutkaan loppuun asti!
:hug:


Täällä ollaan vihdoikin taas kotona! Ja kipeänä taas kerran. Koko ajan kipeänä ja flunsassa. Toivottavasti tämä tauti ei kovin kauan kestäisi.
Torstaina on eka neuvola. Jännittää jokohan sieltä kuuuisi pikkuisen sydän äänet. Voihan olla ettei vielä kuulu. Viikkoja Torstaina taitaa olla 9+2.
Mutta toivottavasti kaikki oisi hyvin.

Mukavaa Sunnuntaita kaikille!!
-Taika ja masukki 8+2-
 
Unista: mehän nähtiin viime viikolla samaan aikaan unta miehen kanssa, että meni kesken, joten toivotaan ettei ole enneuni. Mies siis herätti mut kesken mun painajaista kysyen vuodanko... Ihan kauhea tunne! Mutta siis huomenna tulee se päivä milloin viimeksi meni kesken eli 8+3, joten jotenkin sitä on ajatellut rajapyykkinä. Nyt ei auta muuta kuin toivoa.. Paljon on ollut puhetta noista np-ultrista. Espoossa Jorvi tarjoaa 2 ultraa eli rv 12-13 np ja rakenne ultra rv 19, mutta mennään sen lisäksi vielä Felicitakseen rv 10-12 erikoislääkärille np-ultraan ja otatetaan veren seerumi. Ultrauslaitteet on siellä niin eri luokkaa kuin julkisella puolella. Ja lisäksi mulla on järjetön pelko koko ajan, että alkio kuolee mun sisälle enkä huomaa joten mielellään käyn ultrassa parin viikon välein vaikka tiedän, että on tosi tyhmää...

Smigul: :hug: jaksamisia sinne...

tinkatar: ihania uutisia!!!
 
Lyy
Moi!
Minäkin näin tämän viikon alussa vauvaunta. Sain unessa vauvan, pienen pojan. Äitini oli jostain syystä sairaalassa töissä tuuramassa hoitajaa (ei ole ammatiltaan) ja hoisi pienokaista. Minun piti yrittää saadaa jälkeisiä ulos?!? koko loppu uni oli sitten sitä, että olin lähdössä, vedin omat housut jalkaan ja unohdin siteen, sitten housut veressä vaihtamaan vaatteita. Tosi omituista...

Huomenna on neuvola klo. 8.00...

nyt 9+0
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa ja heti alkuun Smigul iso :hug: ja voimia.

Pulttis oli tosi ihana kuulla et sun tilanne on vähän helpottanut. kovasti olen jännittänyt sun puolesta ja olet ollut ajatuksissa. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti. Ai juu meillä on tuo seksielämä myös ollut olematonta, mutta mies ei ole valitellut mitään, ku kaatuu rättiväsyneenä illalla sänkyyn. Viime kerrasta alkaa olla nyt täysi kuukausi... Aika kamalaa, mut tilanne varmasti paranee kun saadaan talo tehtyä.

Taidan taas pitkästä aikaa tänään ehtiä hieman päivittämään listaa, kun ehdittiin aika aikaisin raksalta kotiin tänään. Eilen tehtiin niin pitkä päivä et tänään piti vähän lyhentää :D Mutta nyt alkaa jo useampi huone olla maalattuna ja miehet pääsee laittamaan kattolevyjä ja laminaatteja. Ei mene enää kovin montaa viikkoa niin päästään muuttamaan. Viimeistään syyslomalla olis tarkoitus saada vanha kämppä tyhjäksi ja siivottua (viikko 43)... IHANAA!!!

Mulla on kanssa np-ultra 25.9. Aika myöhään ku sillon on jo 14 viikko menossa. Mut mulle tuo päivä sopii hyvin, ku joudutaan ajamaan Ouluun niin pääsen samalla hyppäämään Helsinkiin menevään yöjunaan. Mulla on parin päivän seminaari Helsigissä. Se on onneksi viimeinen pitenpi reissu töissä. Joitain päivän koulutuksia on vielä joulun alla, mut ne on Oulussa. Toisaalta hotellin aamupala on yleensä aivan ihana, joskin siihenkin kyllästyy jossain vaiheessa jos joutuu paljon reissaamaan.

Jep mutta aloitan nyt sen päivityksen niin pääsen jossain vaiheessa nukkumaankin. Jos joku jää välistä niin hihkukaa... Pahoittelen jo etukäteen :D
 
Moro
Kiitos kaikille myötäelosta. Nyt alkaa elämä kuitenkin vähän kirkastua. Tänään 'synnytin' kohdussa olleet roippeet ulos ja voisin sanoa, että oli oikeestaa kivuliaampaa, kun varsinaisessa synnytyksessä.

Kaikille teille paljon onnea ja jaksamista raskauden kanssa poistun kuvioista vaik saatan kyllä josku käydä kattelee mitä teille kuuluu.

T:Smigul
 
Nyt on lista vihdoin päivitetty ja mä painun vällyjen alle kuorsaamaan. Saa taas varautua ramppaamaan vessassa monta kertaa. Viimeks tuo vaihe tuli vasta loppupuolella... Ärsyttävää ku mä olen tosi huono nukahtamaan niin nyt on koko ajan ihan yliväsyny :kieh:

Niin että tarkistakaa tietonne. Mä fiksaan tota ulkoasua sit myöhemmin, se on tällä hetkellä aika karsee mut just nyt ei riitä voimia siihen |O

Kauniita unia... Mieluummin seksisellaisia kuin painajaisia. Ai juu mä muuten näin kans yks yö unta et join viiniä. Sit heräsin ja mulla oli oikeasti just samanlainen pahoinvointi ku krapulassa :LOL: Kyllä tuo juominen on vaarallista!
 
Kiitokset päivitysurakasta, mussu :flower:
Ja vielä pahoittelut, Smigul :(

Noista unista - minäkin olen nähnyt unta mm. oluen juomisesta baarissa, muistin yhtäkkiä kesken unen olevani raskaana ja pelästyin kamalasti... Ja viime yönä polttelin kovasti tupakkaa unissani. Hereillä olen onneksi pystynyt pysymään helposti erossa tupakastakin, vaikka ennen raskautta poltin päivittäin.
 
Jeeee! Omaa napaa näin alkuunsa; Nyt on kaksi päivää kun en ole oksentanut, vaikka lähellä on kyllä ollut. Ehkäpä tämä pahin pahoinvointi sitten alkaa jo taittua parempaan päin..Toivotaan niin! Alkavalla viikolla olisi se eka neuvolalääkäri, jänskättää kun en enää muista mitä siellä tapahtuu..Alatutkimuksen kai se tekee? Vai tekeekö? Muistaako joku mitä eka lääkärineuvolassa on ohjelmassa???

Olen lenkkeillyt normaalia enemmän ja nyt tosiaan toista kertaa menossa jumppaan maanantaina. Ihanaa! Ainoa on se, että tänään myös tunsin jo ensimmäisen SUPISTUKSEN. Siis oikeesti. Piti vähän aikaa miettiä, että hetkonen..Mutta siis edellisessä raskaudessakin supisteli ekoja kertoja joskus rv 14-15 aikoihin, niin kai se nyt voi rv 11 jo supistaa.. Ja olen kuullut, että joillain supistelee miltei alusta lähtien?!

Unihommeliin
minulla ei valitettavasti ole meheviä juttuja, koska yöt on niin repaleisia, että välillä tuntuu ettei ennätä edes kunnolla nukahtaa kun on jo aamu. Kuopuksella kovat allergiaepäilyt päällä ja yöt menee n. 10 kertaa yössä (ja useamminkin) heräillessä.. :kieh: Ja päivät ihan koomassa..

Np-ultra minulla on muutes 24.9 klo 7.30.. Sitä tässä kovasti jo odotellaan..

Heili ja pömppis
 
Mavi, np-ultraa ei voi tehdä enää viikon 14 jälkeen koska se niskaturvotus ei sit enää näy. Itselläni ultra rv 13+2 eli aika viime tingassa..

Äitipeikko! Mehän voidaan tehdä Tayssiin treffit keväälle ku sun uuden la:n myötä meidän lasketuissa ajoissa ei ole eroa ku 3 pvää!

Pulttis täällä kans hulluja unia. Yhden unen näin missä olin synnyttänyt kolmoset, 2 poikaa ja yhden tytön. Vauvoilla kaikki oli hyvin mutta imetyksen kanssa oli ongelmia. Toivottavasti ei ole enneuni. Hehe.. Ja seksiunet on tullut mulla kuvaan kans, esikoista odottaessa oli sama homma. Jännä juttu!

Smigul :hug:
 
Taidan olla Matti Myöhäinen,mutta vasta vajaa viikko sitten sain tietää raskaudesta..Kolmas siis tulossa,vaikka kierukka olikin...Ei aina niin varmaa :whistle: Esikko on 2v7kk ja kuopus 7 1/2kk.Viikoista en nyt ihan varma ole,enkä lasketusta ajastakaan,kiekon mukaan 1.4 mutta lienee voi muuttua sitten.Neuvola vasta perjantaina,np-ultra keskiviikkona,ilmoitan sitten tarkemman lasketun.Onko muilla käynyt tälläistä,siis "suunnittelematonta" raskautta ja edelliset näin pieniä?Hiukka pelottaa tuo oma jaksaminen,aikalailla olen yksin lasten kanssa ja he ei kumpikaan ole ihan helpoimmasta päästä.Esikoisella alkanut kyllä helpottamaan,mutta nuorimmainen itkee edelleen yöt ja päivät :/ Erilaisia tutkimuksia PALJON takana ja edessäkin,jos jotain selvää löytyisi (Maitoallegian ja pahan refluksitaudin sekä astman lisäksi...).
Heili Karjalasta kyseli neuvolalääkäristä.Meillä se ainakin teki sisätutkimuksen sekä kuunteli sydänäänet,muuta ei tainnut olla.
Unista oli ollut puhetta myös,mulla taitaa ajatukset olla niin sekaisin vielä,etten nää mitään unia...Tai sitten vauva valvottaa niin paljon etten ehdi niin kauaa nukkua et ehtisin unia näkemään :LOL:

Juu,mutta nyt kaipaillaan äitiä taasen :wave:

Janette ja peikko n.12-vko (?)
 
Smigul :hug: Olen taas ihan sanaton. Paljon voimia sinulle!

JANETTE Tervetuloa joukkoon!

Heili Minä olen yksi niistä joilla on supistuksia melkein alusta asti. Ei mitenkään kipeitä, mutta vetää kovaksi. Yleensä tulee juuri urheillessa, seksin yhteydessä ja joskus ihan muuten vaan. Ainakaan minulla ei ole olleet mitenkään vaarallisia, ihan täysiaikaisiksi on raskaudet jatkuneet. Muutaman päivän etuajassa lapset syntyneet.

Pari päivää olen pysynyt täältä pois. Mieli on aika matalalla, tuhruvuoto jatkuu. Perjantaihin yritän pitää itseni järjissäni. Silloin neuvola. Pitää sitten siellä jutella mitä asialle tehdään. Mulla tuo np-ultra vasta 18.10. Silloin on viikkoja kasassa jo 13+3. Aika myöhään mullakin. Toivottavasti ennen sitä saan todisteita asukista. Viimeksihän ultra oli samoilla viikoilla ja kohdusta löytyi eloton asukas. Sitä en enää haluaisi kokea!

Puella 8+6
 
anuuu81, tehdään vaan :D tiiä vaikka päästäisiin huonekavereiksi! mulla viimeksi ystävä lähti justiinsa maanantaina päivällä osastolla tyttärensä kanssa kotiin kun mulla käynnistyi illalla synnytys.

Heili lääkäri tekee sisätutkimuksen ja kyselee kaikkea. mä saan luultavasti lähetteen TAYSiin verenpaineiden takia. aateltiin että mies ja tyttö tulee mukaan, mutta pyydetään ne huoneeseen vasta kun sydänääniä kuunnellaan koska tyttö saa sätkyt kun äitiä tutkitaan.

uudelleensynnyttäjille sellainen kysymys että onko teillä positiivinen mieli synnytyksen ja odotuksen suhteen? itse pelottaa vielä keskenmeno, pelottaa varmaan loppuun asti. tyhmä kun luin keskenmenojuttuja :headwall: Minean synnytys oli keskivertopitkä, 14 h ja mun mielestä mukavan rauhallinen kun ei ollut mikään kiire. tietty pieniä ongelmia oli, mutta ne nyt oli todella pieniä. ja se ihana tunne, kun sai tyttären viimein syliin :heart:
kaikki vaan ihmettelee kun sanon suoraan että mulla on välillä ollut IKÄVÄ synnyttämään, se oli niin mahtavaa. tokikaan ei välttämättä just sillä hetkellä :LOL: mutta ei siis vielä ainakaan pelota.

täällä pahoinvointi ei vieläkään helpota. eilen aloitin laskemaan pisteitä mutta ei siitä mitään tullut kun koko ajan piti syödä ja oksensin lähes kaiken pihalle.
joten mitä te syötte pahoinvointiin, kun suositellaan pieniä aterioita?

ja paleltaako muita vielä hurjasti? mä välillä ihan tärisen kun on niin pinteleen kylmä.

äitipeikko ja Chimi 10+0 :heart:
 
puella toivottavasti se on vain harmitonta :hug: mutta tiedän kuinka stressaavaa se on. rauhoittuminen ei ole vaikeaa, vaan se on mahdotonta. on niin huolissaan pikkuisesta ja toivoisi niin kaiken olevan hyvin. luulisi että tekisivät nyt nvlassa jotakin jos on pitkään tuhruillut. pakkohan niiden on! onko sulla raskausoireita yhtään? paljon jaksuja sinulle

janette -84 onnea hirmuisesti :flower: :heart:

bulttis mitäs sulle kuuluu onko vatsakivut ja vuodot antaneet periksi? toivottavasti.. :hug: kyllä kaikki sullakin varmasti vielä hyvin menee ja saat kääryleen syliin keväällä :heart:

heili karjalasta ne supparit on varmasti harmittomia :heart:

smigul
:hug: :hug: :hug:

oma napa.... närästää!!mua ei kyl norm. närästä ja nyt närästää 24h. onko teil muil tämmöstä r- oiretta näin alussa. ja unista.. niitä ei paljo näe ku ei saa nukuttuakaa!!!grr.. kummallisia nää hormonit!!etovuus on olevinansa nyt muutaman päivän aikana helpottanu mut kahvi ei maistu vielkää! yäk! vatsakin alkaa pikkasen pömpöttään. toivott. siel on asukil kaikki hyvin. pe;na on eka nvla. ihanaa siel näen sit onneks ultrassa et onko kaikki hyvin :heart: mukavaa maanantain jatkoa kaikille :D
 
:wave: Täältä keski-suomesta korvesta

Omat olot alkaa olla pian jo parempaan päin,nimittäin tuo flussa lähte pois!
Väsymystä kyllä on.. Nukkuisin vielä nukkumisen peräänkin... :D
Mies jo tuumi yksi päivä että pitäisi syödä lisävitamiinejä! :whistle:
Noh,eihän miehet näistä mitään tiedä.Ne vitamiinit näihin hormoonien heittoon vaikuta! :LOL:

Huomenna olis meidän eka neuvola.Karmeeta kun näin myöhään...
Massu on kasvanut niin ettei sitä enään peitellä ja silti en ole päässyt näkemään tai kuulemaan edes sydänääniä pieneltä... :|
Huomenna täti saa kyllä yrittää etsiä sydänäänet,näillä viikoillahan ne pitäisi kyllä kuuluakin jo.

Ultraa myös kovasti odotellaan,niitähän minulle tulee raskuden aikana noin 4-5kertaa.
Muistan kun viimeksi kävin viikon 24 ultrassa niin olikin mahtava ultra!
Näkyi vauva aivan selvästi! Ja vauva näytti juuri siltä kun syntyi,ihan samat kasvon piirteet. Nenä ja kaikki!
Kun osaisin skannata tuon ultrakuvan teille..

Taidan mennä opettelemaan..
Katsotaan tuleeko mitään.. :D
 
Hei taas!


Mussu-81, kiitos kun jaksat päivittää!
Voitko päivittää minulle uuden lasketun ajan..
27.3.2008, eli joudun pois seurastanne, mutten kyllä lähde!
Siis, jos pidätte väärän kuun tyyppiä mukananne.
:)

Joku kyseli ekaa neuvolalääkäriä, minullahan se oli viime torstaina.
Katseli verenpainetulokset, hemoglobiinin ja kyseli Papan perään.
Teki sisätutkimuksen, eka ankannokan kanssa katsoi kohdunsuun ja sitten kädellä sisältä & mahan päältä tunnusteli kohdun koon ja kohdun kaulan, siis tiiviyden tai jotain.
Oli tosi mukava nainen ainkain meillä, kyseli myös lääkityksistä ym.

Oma napa:
Täällä menee jo paremmin, ei enää ole etovaa oloa, ruoka maistuu ja jopa seksikin ;)
Maha on kasvanut ja ostelin kahdet mammahousutkin jo..
Isoja ovat, mutta omat hieman kiristävät mahasta.
Vaikkakin tuo maha taitaa olla enimmäkseen läskiä ja turvotusta, kun Offspring on vasta sen 6 cm:n kokoinen.

Oletteko laskeneet jo äitiyspäivärahoja?
Itse laskin äsken ja totesin olevan huomattavasti pienempi kuin palkkani.. Ja laskin myös lomiani, koska olen määräaikaisessa työssä, niin minun on ennen äitiyslomaa pidettävä kaikki ensi vuoden lomat ja vieläpä vanhatkin säästölomat.
Taidan jäädä joululta lomailemaan, ihanaa!

Mutta sellaista täällä tänään!
Kellukka 12+4
Ja uusi (vanha) Saab, jonka ostin lauantaina, jee!
 
Moi! Palattiin juuri sukuloimasta ja on ollu kauheat vieroitusoireet, kun en päässy teidän juttuja lukemaan. Lauantaina kävin kyllä pikaisesti lukaisemassa Pulttiksen kuulumiset ja onneksi oli hyviä uutisia. =)

Sitten ne ikävät uutiset eli Smigulille :hug: .

Luin teidän jutut nyt aika hätäisesti ja paljon jäi varmaan välistä. Äitipeikon kysymys jäi mieleen. Mä pelkään synnytystä vähän enemmän kuin ekalla kertaa. Silloin en pelännyt oikeastaan yhtään. Mulla kesti supistukset 3vrk ja olin aivan poikki kun ei voinut nukkua. Ja tietysti se kipukin oli aika käsittämätön kokemus.Mutta silti tietenkin toivon, että pääsen tämän kirpun synnyttämään. On se sen arvoista. Odotusaika ei tunnu niin hohdokkaalta ainakaan tällä hetkellä. Enemmänkin odotan, että aika menis vaan nopeasti ja saisin tämän vauvan syliini. :heart:

t. minttu mamma ja kirppu rv13

Ihania kuvia teillä!
 
En nyt saanut kaikkia teidän kuulumisia luettua, kun kone jumittaa. Hienoja ultrakuvia olette ainakin laittaneet! Minä kävin rakenneultrassa esikoisesta rv 18+5 ja saatiin suht hyvät kuvat. Sanoin jo silloin että otsa on ainakin isiltä peritty ja niinhän totesivat muutkin kun vauva syntyi. Vaikka kovasti väittivät ettei sitä vielä siitä kuvasta voinut sanoa... ;)

Mulla on nyt ollut vähän "suvantovaihe" tämän raskauden suhteen. Alkuun oli hirvee innostus tietysti, sitten hirvee pelko keskenmenosta ja nyt sitten vaan odottelen ultraa... Viikon päästähän se olisi, toivottavasti kaikki on hyvin. Olo on kyllä ihan sellanen että raskaana ollaan. Maha pömpöttää söpösti :heart: ja vessassa saa ravata suht tiuhaan. Pistelyä tuntuu silloin tällöin tuolla kohdun paikkeilla. Aivan samanlainen olo kuin esikoisesta, vaivoja ei juurikaan ole. Mutta olo on aika seesteinen, jäänyt mielialanheittelyt ja paniikki pois...

Mulla muuten vaihtui la neuvolassa 12.4., mutta eipä sitä ainakaan vielä tarvi tuolta listalta vaihtaa. Voihan olla että se vielä ultrassa muuttuu (epäilen kyllä että pysyy suht samana) niin ilmoitan sitten mikä se todellinen la on.

Nyt en oikein pysty tosiaan kommentoimaan, kun en näe teidän juttuja mutta yritän taas joku päivä kirjotella. =)

NewMoon rv 10+2
 
Heips,
olen pahoillani että niin harvoin tulen kertomaan kuulumisiani, mutta lukemassa käyn kyllä pari kertaa viikossa, mutta tuo esikoisen vilkas paikkojen tutkiskelu täällä työhuoneessa rajoittaa kirjoittamis intoani :LOL:

neuvolalääkärissä minäkin kävin viime viikolla.
muuten meni kaikki kivasti mutta sydänääniä etsittiin kymmenisen minuuttia ilman tulosta, ja lääkäri lähettikin minut sitten äippäpolille tutkimuksiin että kaikki on hyvin. :eek:
tuossa vaiheessa olin aika järkyttynyt!!
sain ajan samalle päivälle jä lähdin het ajamaan mikkeliin päin kun neuvolasta pääsin.
sielä jonotin lähes 2h kun päivystysajasta äippäpolille oli kyse kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja kynnet ihan loppuun purtuna pääsin viimein pöydälle.
het kun laite oli masun päälle laitettu tuli äänet ja kuvakin tosin sitten lääkäri sanoi että näyttää pieneltä viikkoihin nähden..
no kuvaa suurennettiiin ja katsottiin sisäultralla varmennukseksi selvisi että näyttää suurelta :D
LA SIIRTYI viikkolla aiemmaksi 28.3.2008 ja tuolloin oli viikkoja hänen mukaan 11+5.
no ok mutta tiedän ettei se ole mahdollista kun sen mukaan ovis joka minulta ultattiin josta tulin raskaaksi tuli vasta 8-9.7. ja jos uusi la pitää paikkansa minun olisi pitänyt hedelmöittyä n 4-5pv ja 6pv kävin lääkärissä ultassa katsomassa oviksen ja munikset!!
ymmärrättekö?
sanoin lääkärille että ei oikein ole mahdollista kun ovulaatio on varmistettu ultralla milloin se on ja se on ollut noina päivinä, että eikö ole vain mahdollista että joillakin ihmisillä alkio ja sikiö kehittyy viikon kaks nopeampaa kun olen kuullut että eri ihmisillä on erillaiset "kantoajat" siitä johtuu että lupa syntyä lapsella on viikoilla 38-42.
vastaus oli että EI ja piste.. minä että ajattelin että jaaha naama oli jäänyt kirjan väliin tuolla lääkärillä :D
mutta syntyy kun syntyy
Esikoinenkin syntyi viikolla 38+3 ja painoi 4kg ja oli 53cm pitkä.

seuraava neuvola pitäsi varata viikolle 15.

olotila on hyvä. ei ihmeellisiä mielihaluja etomusta. yöt katkoo pissin takia jos esikoinen nukkuisi hyvin pissille pitää mennä aamu 5 aikaan aina ei sentään enää kahta kertaa yössä.
masu näkyy ja ei voi peitellä vierailta katseilta sisävaatteissa :)
ja mistä mies tykkää´, seksi on alkanut jälleen kiinnostaa :p

Terkuin Suppis ja Ilta 12+4
 

Yhteistyössä