Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Hui kamala, nytkö jo uus huhtikuisten pino??? Apua, mihin tää aika on oikeen menny? Vastahan minäkin liityin huhtikuisten pinoon ja nyt sylissä tuhisee maailman ihanin pörröpäinen tyttö ! :heart: Vasta minäki olin onnesta soikeena saadessani kauan kaivatun plussan.....siitäkä on tosiaan jo VUOSI??? :eek: Ja sillon se huhtikuu tuntu olevan niin kaukana.......

Paljon onnea kaikille huhtikuisille, kyllä se kevät sieltä tulee äkkiä :flower: Toivotaan kaikille tarrasukkia mukaan :heart:
mun piti juuri kirjottaa samaa

=) voih mulla on niiiiin haikea olo..muistan ne alun tunnelmat!olin rv 4+2 kun kirjotin ekan kerran!LA oli 11.4 ja pikku-Milja syntyi 2.4 :heart: :heart: onnea kaikille huhtihipuille!vuoden päästä tekin kauhistutte kun huomaatte että on jo uusi huhtikuiset-09 :eek: ja teillä kääröt--ei enään niin pienet--sylissä :)
 
Tervetuloa Kellukka nyt vielä ihan viralliesti tätäkin kautta :D Mulla on kans määräaikainen työsuhde, joskin tiedän että jatkoa löytyy seuraavaksi 3 vuodeksi, mutta jostain syystä laittavat aina vuoden pätkän kerrallaan. No pitää näydä neuvottelemassa sivistystoimenjohtajan kanssa jos vaikka jatkaisivat mun sopparin heti kolmeksi vuodeksi, niin ei tarttis äitiyslomalla miettiä, että onko työpaikkaa johon palata. Lain mukaan mut pitäis kyllä nyt syksyllä vakinaistaa, mut taitaa olla aika hilaista sen suhteen :kieh:

Mä olen ollut tänään ihan rätti. Vedin 9½ tunnin yöunet ja sit vielä reilun tunnin päikkärit. Nyt tuntuu olo taas ihan ihmismäiseltä :LOL: Muuten on kyllä ihan tosi hyvä olo. Jännityksellä odotan milloin pahoinvointi iskee :x Mun puolesta sais tietty pysyy vaikka kokonaan pois :D
 
Tervetuloa uudet mukaan!! Ihanaa kun porukka kasvaa :D
Sarastas: Saattaa ollakin et ollaan joskus jossain törmätty!! Ja ei voi tietää vaikka viimeistään nähtäis synnärillä =)

Tein tänään vielä yhden testin. Edelleen selvä plussa mut ei läheskään niin vahva kuin toinen viiva! Ekasta haamusta kuitenkin jo viikko!! Miks se ei tummu? Pitäisköhän mun kuitenkin käydä vielä labrassa testissä ennenkuin soitan sitä ekaa neuvola aikaa?
OIreet on kyllä ihan selvät. Väsyttää niin pirusti, masussa juilii ja rinnat on tänään olleet kipeämmät kuin ikinä... varsinkin nännit!!!
Mä voisin syödä kokoajan ja ihan mitä vaan!!! Joka ei ole kyllä yhtään hyvä asia, varsinkin kun lähtöpainoakin on jonkun verran ylimääräistä :ashamed:
 
lueskelinpa sitten oman kunnan nettisivuja ja löysin neuvolan infon jossa lukee näin " Neuvolalääkäri tekee ultraäänitutkimuksen ensimmäisellä neuvolakäynnillä, kun raskaus on kestänyt n. 8 - 12 raskausviikkoa." Joten en mä sitten varaakaan aikaa sinne yksityiselle.
 
Enpä nyt tiedä osaanko liittää tänne mitään linkkejä. Olen vähän onneton näiden koneiden kanssa. Mutta tässä yritän nyt liittää linkkiä tilaamastani kantorepusta. [/u]http://www.vaippatalo.fi/kauppa/?p=productsMore&iProduct=293
 
Minä tein testin viime viikolla ja plussa tuli. Laskettu aika olisi 1.4. Meille tämä tulokas on toinen lapsi. Esikoinen syntyi -01, joten ikäeroa tulee aika lailla. Jotenkin tuntuu, että tässä ajassa on jo ihan unohtanut kaikki neuvolakäytännöt yms. eli olo on taas kuin ensikertalaisella. Onko muilla vastaavaa ikäeroa tulossa lapsille?

Meillä tärppäsi ekasta yrityskierrosta ja olin koko ajan varma, että nyt onnistui. Oli nimittäin niin selviä tuntemuksia vatsassa koko ajan: kumpuilua, lepattelua ja pieniä vihlaisuja. Nyt pissattaa usein ja vähän väliä on saatava juotavaa (kivennäisvettä), että vatsa ei pääsisi tyhjän tuntuiseksi. Silloin tulee vähän äklö olo.

Minäkin olen jo kuljeskellut vaatekaupoissa kasvavaa mahaa ajatellen. Taitaa syksyn muoti suosia meitä raskaana olevia, niin paljon kaupoissa on tunikamallisia paitoja, niitä jotka levenevät heti rintojen alta lähes hamemaisiksi. Yhden jo ostinkin!

Hyviä vointeja kaikille!
 
Eilen illalla alko verinen vuoto, en huolestunut siitä vielä mitenkään, koska sitä verta oli vaan tosi vähän ja pieniä viiruja, mutta aamulla sitä tulikin sit kunnolla.
Sitähän ei nyt sit tiedä, menikö kesken vai alkoiko menkat myöhässä, mutta meille ei kuitenkaan huhtikuista tule. :(

Vähän veti mielen matalaks, mutta koulun kannalta näin oli parempi. Me ehditään se kolmas vielä myöhemminkin saada. =)

Oikein hyvät odotuksen jatkot kaikille! =)
 
Toisen ICSI-kierroksen päätteeksi sain elämäni ensimmäiset kaksi viivaa raskaustestiin 27.7, jonka jälkeen tein heti 28.7. toisenkin testin, ja jälleen kaksi viivaa.. =)

Lasta on yritetty jo jokunen vuosi, ikää N35, M38, eli sikälikin alkaisi olemaan jo viimeistäänkin aika saada ensimmäinen vaavi alulle :)

Oikein ei vielä uskalla uskoa, mitä tahansa voi tiettykin vielä sattua, mutta.. täällä sitä nyt ollaan kuitenkin :hug:
 
Mä soitin sinne neuvolaan tänään ja sain ensimmäisen ajan jo ensviikon keskiviikolle =) Neuvolalääkäri aika on sit joskus sen jälkeen ja sitten vasta ultrataan. No eipä siellä kyll ens viikolla vielä edes sydämenlyönnit näkyis!!!
 
Hurjasti onnea delfiini74 ja Dooris-71 ja pahoittelut PrinsessaRusinalle :hug:

Mä olen delfiinin tavoin jo ostellut muutaman tuollaisen tunikamallisen paidan, ku niitähän ei lasketa äitiysvaatteiksi :LOL: ja mä oikeasti tykkään just tollasista!

Me oltiin koko ilta kittaamassa seiniä. Nyt on vähän väsy olo vaikkei se fyysisesti mitenkään kamalan raskasta ole. Kauhean yksitoikkoista vaan pitemmän päälle :kieh: No jahka saa kitattua, niin pääsee maalaamaan ja sitten saadaan kattolevyt ja laminaatit ja... No oikeasti päästään muuttamaan varmaan parin kuukauden päästä. Nyt alkaa jo jännittämään :D

Mulla ei edelleenkään ole juurikaan oireilua. Pahoinvointia aaltoilevasti hieman, mutta kittaan delfiinin tavoin kivennäisvettä pitkin päivää (BonAquan karpalo-greippiä, jostain syystä kamala himo siihen :D ). Turvotus on kyllä ihan mahdtonta. Toivottavasti vähän laskee ennen ens viikon perjantaita ku työt alkaa... :LOL:
 
Tervetuloa mukaan delfiini74 ja Dooris-71 ja pahoittelut PrinsessaRusina :hug:

Minuunkin on tämä kauhea vatsan turvotus iskenyt. Voisi luulla että viikkoja on vähintäin 30 :ashamed: Ihan sama mitä syö tai juo, niin maha on mahoton pallo.
Kauhean tylsää kun on näin huonot ilmat. Sisällä joutuu olemaan koko päivän kun vettä tulee koko ajan ja tuulee niin että tukka lähtee päästä.

Voi että olen niin kateellinen teille mussu81 kun te pääsette jo kohta muuttamaan omaan uuteen taloon. Meillä vasta rakennuslupia haetaan. Tuntuu niin epätodelliselta, että joskus tuo suunnittelemamme talo olisi totta, ja me asuttais siellä. :eek:
No mutta aika kuluu kyllä tosi nopeasti, kohta ollaan jo huhtikuussa ja tuskastellaan että koska päästään synnyttään =)
Hauskaa päivänjatkoa
:wave:
 
Samaa vaivaa, tuo turvotus on järkyttävää.. Tosin johtunee osin lugesteronista, jota on käytettävä vielä ainakin jokunen viikko; mitkään housut eivät mahdu jalkaan, onneksi tarkenee vielä hameella;-)

Lisäksi kamala jano kaiken aikaa, ja mahaa nipistelee.. Onkohan ihan normaalia näin alussa.. No, näin nyt kuitenkin :hug:

 
Hei kaikille uusille! :wave:
Laskin tuossa että mulla on viikkoja vasta 3+5, hih! Pelottaa kamalasti, että menkat tulee vielä. Onko muilla ollut kovia vatsakipuja? Mulla on saman tuntuisia kuin kovat kuukautiskivut, monta kertaa päivässä tulee sellaisia aaltoja. Toivottavasti tietäisi vaan hyvää eikä huonoa. Muita oireita ei oikein olekkaan.
Ehdin hommata itselle tässä juuri ennen raskautta personal trainerin puoleksi vuodeksi. Nyt sitten suunnitelmat muuttui kun en voikkaan noudattaa ihan sellaista ruokavaliota (miinuskaloreilla) ja treenata välttämättä niin kovaa. Puhuttiin kuitenkin ja se tekee nyt mulle uudestaan ohjelmat joissa jumppaillaan kevyemmin jne. Teen sitten sen mukaan mitä pystyn!
 
Hei!

Oletteko te jo kertoneet plussasta kuinka monelle?
Me kerroimme vain yhdelle ystäväpariskunnalle, mutta asiahan on kokoajan mielessä ja polttelee. Onneksi täällä saa jakaa ajatuksia teidän kanssanne!

Milloin olette ajatelleet kertoa esim. isovanhemmille?
Minua pelottaa ajatus tuulimunasta tms., joten pakko kai tietoa on pimittää mahdollismman pitkään?

Ja työpaikka on sitten asia erikseen..
vedän suurta projektia ja jään ilemisesti mammalomalle sitten noin kolme kuukautta ennen kun se loppuu, eli juuri pahimapaan kiire aikaan..

Pitääkö tästä kantaa huonoa omaatuntoa?
Kuitenkin olen yli kolmekymppinen pätkätyöläinen, vaikka muutakin on lupailtu ja vauvaa yritetty jo 10 kuukautta, ennen kuin tärppäsi.

Kertokaahan mielipiteitänne, kiitos

:)Kellukka ja 4+6 (kai)
 
marjonetti
Voi kun kamalaa PrinsessaRusina, oikein mieltä kirpaisi. :'( Jaksamisia sinulle.

Tervetuloa kuitenkin kaikille uusille ja onnittelut uudesta uutisesta.

Itse olen päätynyt Kellukka odottamaan molemmilla aiemmilla kerroilla ensimmäisen ultran yli (siis 12+) ja ihan ensimmäisellä kerralla taisi mennä 16 vkon tienoolle, ennen kuin julkiseen levikkiin uutinen pääsi.

Viimeksi kerroin parhaalle ystävälleni (ja hän miehelleen) ihan heti, koska halusin hänen tietävän, vaikka jotain huonoa sattuisikin. Sama tehtiin tällä kerralla.

Itsekin pelkään keskenemenoa sen verran, etten halua asiaa julkistaa ennen riskirajan ylittymistä. Ja vaikka sydänäänet ollaankin kuultu aina ennen ensimmäistä ultraa, on kuitenkin odotettu siihen, että ihan lääkärin silmin nähdään onko kaikki ainakin alustavasti pikkuisella kunnossa. En haluaisi joutua selvittelemään tilannetta ja päätöksiämme hyvänpäiväntutuille, jos ei siltä silloin tunnu.

Olen toki haltioissani uudesta pikkuisesta ja haluaisin onneamme toitottaa pitkin kyliä. Ja kaksi edellistä kertaa on sujunut moitteetta, joten en silläkään tavalla ihan todella pelkää mitään huonoa tapahtuvan. Silti me avokin kanssa myhäillään vielä keskenämme ja pakahdutaan varmasti ennen sitä ensimmäistä ultraa ja hetkeä, jolloin päästään kertomaan. :D

Niin ja Kellukka, eihän siitä kukaan mitään hyödy, jos kannat huonoa omaatuntoa työn takia. Onko teillä tiedossa nyt lähiakoina sopimusten uusimisia, tms.? Jos ei tietoa lähiaikain vakinaistamisesta, kannattaa varmasti mahdollisimman pian työnantajalle valottaa tilanteesta, jotta osaa varautua paniikkiin. ;)

Ja hoksaavatpahan, että kannattaisi vakinaistaa, jotta saavat varmasti sinut vielä takaisin mammavapaan jälkeen. :p ;)

Marjonetti + silakka 5+6
 
Sarastas kyllä se teilläkin tulee loppujen lopuksi pian se päivä ku muutto on lähellä :D Me tehtiin talokaupat Jukka-talon kanssa viime vuoden heinäkuussa ja sillon tuntu, et omaan muuttamiseen on vielä ikuisuus. No nyt siellä seiniä kittaillaan :LOL: Tänäänkin kittasin koko iltapäivän ja ny on ihan naatti olo!

Kellukka me kerrotaan varmaan joskus ekan neuvola jälkeen esikoiselle ja sit se saa kertoa isovanhemmille :D Ei varmaan odotella ihan tuonne 12 viikolle asti, mut mitä lähemmäksi niin sen parempi. Esikoista odottaessa kerrottiin isovanhemmille ja sisaruksille jo melko pian, tais olla viikon 7 kieppeillä. Nyt ollaan kerrottu vain yhdelle ystäväparille ja mun pikkusiskolle (joka tiesi yrityksestä).

Jep, mutta nyt syömään :kieh:

Mussu ja muikkunen 5+2
 
eli sain eilen haalean viivan ja tänään erittäin vahvan :D oli paljon vahvempi kun testiviiva...
eli ensimmäistä nyt sitte odotetaan. (tuntuu kummalliselta sanoa niin) ja neljännessä kierrossa tärppäsi. kahdentoista vuoden pilllereitten syömisen jälkeen.
laskurin mukaan olis la 8-9 päivä
 
Tervetuloa uudet plussaajat! Ja PrinsessaRusinalle jaksamista!

Me ei olla kerrottu plussasta vielä kenellekään, mutta viikonloppuna kerrotaan minun vanhemmille. Asuvat sen verran kaukana, että seuraavan kerran nähdessä masukin on toivottavasti kasvanut. Haluan kuitenkin kertoa kasvotusten ennemmin kuin puhelimessa. Äiti ja (siskokin) kyllä tietääkin, että yritetään vauvaa.

Täällä on pientä kuvotusta ilmassa; ihan niin kuin olisi koko ajan pala kurkussa. Ja kauheasti väsyttäisi...

Mussu81: Meillekin tulee Jukka-talo. :) Minäkin olin tänään kittailemassa autotallin seiniä sen aikaa, kun poitsu nukkui päiväuniaan vaunuissa. Jotain sain sentään aikaiseksi. Mekin varmaan muutetaan hyvissä ajoin ennen joulua, mutta en ole viitsinyt luoda hirveitä odotuksia kovin aikaisesta muutosta, ettei tule sitten kova pettymys. :D Sarastas, aika menee todella nopeasti! Vasta mekin oltiin niitä lupia hakemassa.

Mutta nyt menen nukkumaan, on ollut niin kiireinen päivä, että alkaa jo väsyttää...
 
Taidan liittyä seuraanne; näyttää olevan tuttujakin vk 30 pinosta :wave:

Pikku hiljaa sitä alkaa tajuamaan, että se plussa tuli maanantaina. Pientä totuttelua ajatus vaatii. Olotila on pökerryttävä vielä, mutta kyllä se tästä pikku hiljaa. Pelottaa tosi paljon, että onko kaikki hyvin. Tällä hetkellä kun ei ole mitään oireita, ainoastaan pientä väsymystä, mutta se voi johtua hyvin harmaista sadepäivistäkin.
Laskettuaika sijoittuu jonnekin maalis-huhtikuun vaihteeseen. Joku laskuri kertoi 29.3 ja toinen 1.4. Esikoinen.
 
Dodokin liittyy tähän porukkaan. Plussasin eilenaamulla ja ollaan miehen kanssa onnesta sykkyrällä. Esikoinen on nyt 11kk, joten jännittää vähän toi aika pieni ikäero. LA on 5.4 ja siis viikkoja menossa 4+5. Yritystä on ollut enemmän ja vähemmän tosissaan huhtikuusta asti. Alkoi tässä jo mietityttää, et miten se nyt noin kestää. Esikoisessa meni kans se 5kk, mutta ajattelin, et toinen vois tärpätä helpommin.

Mussulle: Mulla oli määräaikaisia sopimuksia ketjutettu laittomasti vuosikausia ja olin aina odotellut, et ens vuonna ja ens vuonna. Liitosta sain vahvistusta, että jos minut laitetaan pois mistä tahansa syystä, korvaukseksi haetaan 2 vuoden palkkaa ja jos lisäksi epäillään, että syynä on raskaus, siitä haetaan korvaukset erikseen. Kannattaa selvittää oikeutesi. (minulle jopa luottamusmiehemme väitti, että määräaikaisia sopimiksia voidaan tehdä loputtomiin) Ja vaikka työn jatkuvuudelle ois mikä tilanne, sulle pitää olla samallainen soppari odottamassa ku oli äitiyslomalle lähtiessä. Olen varmaankin samoissa hommissa kuin sinäkin.
 
Oireista vielä. Sinä päivänä, kun kuukautisia odotin alkavaksi, huimasi ihan hirveesti. En uskaltanut lähtee edes koiraa käyttään ulkona, kun sanoin miehelle, et kupsahdan varmaan ojanpohjalle. Eilen piti jotain napostella koko päivä ja tänään aamulla etova olo ja metallin maku suussa.
 

Yhteistyössä