Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napsuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ONNEA ONNEA Napsulle hirmusesti :heart: Kyllä olet sen kaiken kokeman jälkeen ansainnu...toivotaan että kaikki menee hienosti loppuun asti.

Mä soittelen omasta toimenpide ajasta huomen aamulla taas sinne. Olivat tänään vähän epävarmoja että tartteeko välttämättä siirtää kuitenkaan menkkojen takia. No katotaan!

Upea juttu kyl kertakaikkiaan...vetää sanattomaksi=)

Kaikki on täällä mennyt ihan hyvin. Pieniä juttuja on ollu joidena kanssa on pitäny yrittää pärjätä, kuten verenpaineen lasku, mutta sekin alkaa jo helpottaa.

Me käytiin poikaa odottaessa ultrassa 5+6 jolloin ei vielä näkyny sykettä. Nyt käytiin 6+0 ja syke näky, joten taitaa olla hiukan laitteistakin kiinni mitä näkyy. Joka tapauksessa on se on kyllä mahtava kokemus :)! Suosittelen...

Toivottavasti Katjuska saa sen ajan pidettyä!!!

Katjuska miten kävi ajan siirron kanssa?

Täällä on jo aamulla töissä halailtu pönttöä, joten ei taida kauaa pysyä salassa tää homma täällä työpaikalla siis.. mut haittaneeko tuo ;)?

Nannalle tsemppiä!! Onko sun verenpaine laskenut kuinkakin alhaalle?

Napsuneiti: Epäs se mitään haittaa =) ! Varmasti kyllä tuo pöntön halaus on yksi parhaimmista tunteista tällä hetkellä :D ...
Minulla tais alimmillaan olla mitä mitattiin 100/40, Yläpaine on nyt pyörinyt 95-98 ja alapaine 60-50 välillä.

Katjuska: Miten kävi??

Voi että Nanna noita sun paineita! :/ Mutta hyvä että alkaa jo helpottaan. :)

Katjuskan kuulumisia myös odottelen minä. :) Toivottavasti ei oo tarvinnu lykätä aikaa.

Napsu, harmi että on pahoinvointia, mutta toisaalta moni uskoo, että se on hyvä juttu. Ainakin on vahvasti raskaana! :D

Mä oon käyny kummastakin ultrassa siinä rv7+ ja sillon on näkyneet sykkeet vallan mainiosti. Ennen rv7 ei välttämättä vielä näy, joten jos vaan pystyt, niin odota siihen ultraan mikä sulla onkin varattuna. Ettei käy niin, että sykkeet ei vielä näy, siitä tulee vaan turhaa stressiä. :|

Meillä pikkujätkä käveli pari päivää sitten ekaa kertaa yli kymmenen askelta, houkuttelin suolatikulla. :D Se siis osaa kävellä, mut ei sitä huvita. Pyllykiitoa pääsee nopeempaa. :heart:
Flunssasta ollaan toipumassa, esikoinen ei sairastunutkaan.

Hauskaa alkavaa syksyä!

Heipsis,

Joo mulla nyt sitten on jouduttu jo moneen kertaan siirtelemään sitä aikaa. Ensin kai menkkojen takia. Soitin sinne eikä ne hoitajat oikeen osanneet sanoa haittaako ne menkat vai ei mut sit parin päivän päästä tuli kirje et aikaa oli siirretty pari viikkoa eteenpäin. No Lokakuuta se olis ollu silti, mut sit tänää tuli taas kirje et sekin aika on peruttu ( en tiiä miks ) ja uus aika on nyt näillä näkymin marraskuun lopulla. Jos sitä vielä siirretään ni mä kyl hermostun.
Mut toisaaltaan parempi sekin ku ei koskaan...joten kai sitä pitää vaan piinata piinaamisen perään vaikka ei jaksais enää!

Mut mä oon kyllä niin onnellinen vieläkin Napsun puolesta...odotus palkittiin ja kai se tulee joskus munkin eteen.

Tsemppiä odotuksiin Nannalle ja Napsulle ja Rinkinkille jaksamisia pienten kanssa!

Katjuska, miten ihmeessä ne noin paljon sitä sun aikaa siirtelee!!??? Ihanan kärsivällinen sä tunnut olevan kyl asian suhteen. Mulla olis mennyt käpy nenään jo moneen kertaan!

Ja ihan varmasti säkin saat vielä sen plussan ja pääset tonne naapuripalstalle!!!
Tsemppiä ihan hirmuisesti!!!

Moro!

Käyttekö te vielä täällä? Mä oon vähän ottanu taukoo täällä roikkumiseen...ei tuu niin paha mieli ku näitä juttuja lukee.

Edelleenkään en oo saanu aikasempaa aikaa sinne laparoskopiaan kun se marraskuu. Soitin sinne sairaalaan kyl muutamia kertoja ja kyselin että ilmotteleeko ne jos tulee vaikka peruutusaikoja. Voitteko kuvitella, kysy se hoitaja siel et oonko ilmottanu et oon valmis ottamaan peruutuspaikan???Hei haloo...tottakai ja eiks toi oo itestään selvää että niitä peruutuspaikkoja yritetään saada täytettyä. No onneks ens kuu on jo marraskuu=) Joten siihen nyt sitten tähtään ja sen jälkeen sen plussan otan :laugh:

Mitenkäs Napsun raskaus etenee? Entäs Nanna? Tsemppiä tytöt!

Taidan lähtee nyt nukkumaan ku ei meinaa silmät pysyy auki enää!

Moikka!
Käyn vielä kattelemassa kuulumisia totta kai =) . On tuo aika homma kyllä kumma juttu. Ja täytyy kyllä sanoa että itsellänikään ei varmasti olisi pinna tuossa hommassa pysynyt.
Minä olen pitänyt ja pidän viekin hieman taukoa tässä palstailussa. Käyn lukemassa juttuja mutta harvemmin kommentoin. Hiukan maassa olen ollut ja olen edelleen.

Nanna 20+0

Heips,

kiva jos käytte...mä oon vähentäny täällä käyntiä jonkun verran ku jotenkin fiiliksetkin aika maassa tän kaiken odottelun kans, mut kyl se sieltä tulee...pääasia et pääsen kuitenkin ens kuussa sinne. Taidan olla sitkeä tyyppi, mut en jaksa joka päivä sinne soitellakkaan! Onhan tässä jo kohta 3 v odoteltu=)

Mitenkäs Napsun raskaus etenee? Tule kertomaan kuulumisia!

Miten sun Nanna odotus on sujunu? sähän taidat olla jo aika pitkällä. mitäs sun mielen matalaks vetää?

Taidan lähtee kattoo bb:tä!!!

Kyllä mäkin käyn kattomassa onko uusia kuulumisia. En vaan yleensä jaksa kirjottaa mitään. :D
Onko sulla Nanna ihan masennusta? Ei oo pakko kertoa. Mutta toivon sulle paljon paljon voimia ja jaksamista! :hug:

Mä kuumeilen hauvavauvaa. :heart: Kuhan vaan lakkais köyhtymästä, niin vois pikkusen hauvan hommata. :heart:

Heippa,

Tulin katsastamaan että onko Katjuskalla jo uutisia? Koska sulla on / oli se toimenpide? Peukut on kovasti pystyssä!

Mulla menee raskaudsen suhteen ihan hyvin. Nyt on rv15+5 ja pieni on nähty ultrassa jo muutamaan kertaan. Näyttää aikalailla pikku-Prinssiltä. ja vastaa hieman viikkojaan isompaa, mutta laskettua aikaahan ei näissä hoitoraskauksissa muutella, joten se on ennallaan.

Meillä vaan on iskä sairastunut syöpään joka on päässyt jo vähän leviämään, valitettavasti. Pääkasvi on nyt leikattu pois ja toivotaan että seuraavaksi alkavat solumyrkyt sitten kutistaisi / koteloittaisi ne etäpesäkkeet. Pitää toivoa että näin käy. Mutta onhan tää vähän raskasta ollut. Meillä on nyt lähisuvussa kaksi syöpätapausta, joten pakostihan se vaikuttaa

Nannalle tsemppiä ja jaksamista myös täältä!

Rinkinki hauvavauvat on ihania ;). Meillä tuo yksi sulostuttaja on ollut aika hyvä lohduttaja nyt sekä mulle että mun äiskälle että siskolle. Pitäis vaan opettaa kaveri pois sängystä, kun eihän siellä mahdu nukkumaan me, vauva ja vielä koiruuskin.

Heiips mimmit!
Mulla tänää oli lääkäri ja hoitajan haastattelu ja ylihuomenna olis sitten se laparoskopia...vähän jänskättää mutta kyllä se siitä.
Mä olin kuvitellu että tässä toimenpiteessä voitas niitä mahdollisia tukketumia avata mut näin ei kuitenkaan ole. Tää tuli mulle vähän yllärinä ja masentavana uutisena. Eli mikäli torvet ja putket on tukkeessa ni sitte seuraava etappi on se koeputkihedelmöitys ja mut siirretään takas hesaa hoitoon. katotaan nyt sitten mitä löytyy ja mikä on seuraava suunnitelma. Ei vaan jaksais taas puolta vuotta olla jonossa enää jos sinne koeputkeen mennää, mut täytyy nyt mennä askel kerrallaan.
Lääkäri piti tänää saarnan mulle muutenkin et tupakanpoltto on lopetettava välittömästi molemmilta...joo ymmärrän kyllä ja aikomus on kova mut enhän mä polta ees ku muutaman päivässä. Oli aika pelottava naislääkäri=)

Ikävä juttu Napsu et teillä sit tulee tollasia uutisia heti perään ku kaikki näyttää hyvältä muuten. Mutta toivotaan että sun isä paranee ja saa parhaan mahollisen hoidon.
Hienoo kuitenkin et oot jo noin pitkällä raskautta ja ilman ongelmia :heart:

Tsemppiä myös Nannalle ja Rinkinkille kans jaksuja!

Tervehdys teille taas,

Tulin nyt taas kirjottelemaan kun oli kerrottavaa :laugh:
Eli tänää mulle tehtiin se laparoskopia ja olen onnellisesti kotona jo...olin heti aamun eka potilas joten pääsin lähtemää sairaalasta jo puol 4 aikaa päivällä kun olo oli hyvä ja pissaaminenkin sujui. Ylläri ylläri tuli kun lääkäri tuli kertomaan tuloksia...mulla onkin kaikki tuolla ihan kunnossa eli putket ei olleetkaa tukossa vaikka silloin aukiolotutkimuksessa mulle niin sanottiin kun neste ei kertakaikkiiaa menny läpi. Joten meillä jatketaan nyt ainakin puol vuotta vielä ihan normiyrittämistä kun ei syytäkään löytyny. Oon onnellinen että kaikki on kunnossa ja sen voimalla jaksaa taas jatkaa kunnon yrittämistä kotona=)

Et sellasta mulle tällä kertaa!!!

Katjuska hyviä uutisia kerrakseen!! ihanan nopeesti toivuit siitä toimenpiteestä kyllä. wau! Tuliko siitä saikkua minkä verran?

Normaalilla yrittämisellä jatketaan, toisaalta ihan hyvä niin, koska mahikset tärpätä on periaatteessa koska vaan. Mutta eikö ne voi laittaa hoitojonoon kuitenkin et kokeilis vaikka inseminaatiota ensin kuten meillä? Onhan se kuitenkin "enemmän" ku normi yrittäminen ja teilläkin jo tovi tota yritysaikaa takana.

mut sä olet kyllä uskomattoman ihanan kärsivällinen kaiken suhteen, ei voi muuta sanoa! Tsemppiä hirmuisesti matkaan!!!!

Napsuneiti

Joo hyvin tosiaan toivuin toimenpiteestä, yllätyin itekkin aivan=)
Viikon antovat sairaslomaa mutta mä menin jo tiistaina töihin ku loma loppu maanantaina.

Joo harjotukset on taasen alotettu ja toivotaan nyt että ahkera yrittäminen tuottais tulosta. Nyt sekin hyvä puoli tässä että päästään yrittämään ihan kunnolla kun mieskin lomautettuna joten on kotona. Taidan olla joo ihmeen kärsivällinen luonne vaikka joissain asioissa oonkin tyyppiä mulle kaikki heti=)
Tänää tuli kirje että toukokuussa on varattu aika lääkärille eli siihen asti mennään näin. Tosin mietin itekkin sitä hoitojonoon laittamista et miksei sitä vois käyttää tän puol vuotta hyödyks mutta katotaan nyt miten tässä taas käypi!

Ihana et jaksatte käydä lukemas mun vuodatuksia täällä vaikka ootte jo kaikki siirtyny odottajien puolelle.

Ja vielä tuosta insemnaatio mahollisuudesta. En osaa sanoa miks sitä ei vois kokeilla mutta niin se ylilääkäri sano että oikeestaan muuta mahollisuutta meillä ei muka olis kun se keinohedelmöitys...mut miksei oo? eihän meissä kummassakaan ole todettu mitään vikaa edes.

-Katjuska-

Heippa,

Joulut meni ja uusi vuosi taas edessä....toivotaan että parempi kun aikasemmat=)

Mitää ihmeitä ei siis tällä suunnalla ole kerrottavana, mutta yritystä on jatkettava vaan ahkerasti. Kyllä sen on pakosti tultava jossain vaiheessa ( "elää toivossa" ).
Just saatiin ovishetket hyödynnettyä ;)

Mitäs Napsun odotus etenee? Milläs viikoilla olet jo?

Entäs muut odottajat? Käykös täällä ketään yleensä!

Itelläni ollu vähän taukoa täällä roikkumisesta, mutta mielessä olette olleet usein=)

Hyvää tätä vuotta ja tulkaahan kertomaan kuulumisianne!!

-Katjuska-

Heippa!

Sulla alkaa kohta oleen jo sit jännät päivät käsillä nyt ;D?

odotus menee ihan ok, tosin muuten on tullut mutkia matkaan. Mulla todettiin raskausdiabetes ja melanooma poistetussa luomessa. Nyt odottelen uusintaleikkausta siihen luomenkohtaan ja imusolmuikkeiden tutkimista. Ennusteen pitäisi olla hyvä, koska melanooma oli vielä melko pieni. Mutta kyllä mua pelottaa, pakko myöntää. Tämä oli kolmas syöpätapaus ihan lähipiirissä tämän raskauden aikana. joten alkais jo riittää..

Menossa on nyt 26+4 ja alkaa pikkuhiljaa pyörimään jo synnytyskin mielessä. Lähinnä pelon takia. Mut ehkäpä se menee ihan ok ja selviän siitä hengissä.. kääk.

mä pidän sulle Katjuska ihan hirmuisesti peukkuja!!!!!!!!!!!!

Napsis

Heippa likat!

Käyn kattomassa säännöllisesti, onko täällä uutisia. Mutta tosi harvoin kirjottelen... :ashamed:
Katjuskalle pidetään peukkuja! Eiköhän se jossain vaiheessa vielä tärppää! Kyllä sä oot sitkee ja kärsivällinen! :hug:
Napsu tsemppiä kovasti! Ja puhu ihmeessä peloistas neuvolassa, jospa saisit helpotusta sieltä. =)

Meille tuli joulun alla hauvavauva ja se on aivan ihana! :heart:
Ja aatelkaa, että mun oikee vauva on jo yli 1,5v!!! :o Mihin tää aika menee?! Poitsu harjottelee puhumista ja kerho-hakemus pitäis laittaa vetämään, että pääsis syksyllä harjottelemaan. =)

No heippa,

Kiitos tsemppi viesteistä...oon joo ollu tosiaan ihmeen kärsivällinen mut pian alkaa kyl jo riittää!
Lähipiirissä kun vauva uutisia pukkaa urakalla niin kyllä se aina korpee.
Mutta nyt vaan entistä sitkeempää yritystä kehiin jos kevät tekis vaikka tehtävänsä!!!

Napsulle tsemppiä tosiaan. Tuntuu kyllä sullakin kaikki menevän vaikemman kautta. Koitahan jaksaa ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja melanoomakin saadaan hyvin pois.

Rinkinkilläkin perhe senkun kasvaa=) Onnea hauvavauvasta! Aika menee kyllä tosi nopeesti...

Mutta mä palailen taas joskus kirjottelemaan teille..

Kevään odotusta kaikille lumikasojen keskeltä=)

mitäs kuuluu?

Mä tulin kertomaan että melanooma saatiin pois. Kädessä on nyt kolme ei niin kaunista haavaa, mut imusolmukkeet oli puhtaat! onneks. nyt saan keskittyä masun kasvattamiseen tän loppuajan sit vaan. Kesälle tulee aika ihopolille jossa jatkossa seuranta ja kontrolliultraankin on tullut jo aika syyskuulle. Mut onneks tällä hetkellä kaikki ok.

Raskausdiabeteshan mulla todettiin kans ja nyt toivon ettei vauva kovin isoksi kasvaisi. Painoarvio 2vkoa sitten oli 1850g ja syntymän tienoilla 3,6-3,7kg. Voi kun tuo pitäisi loppuun saakka paikkansa! Tiistaina on uusi kontrolli.

Napsis ja rinssi 32+4

tulin kurkkimaan katjuskan kuulumisia?!?! Miten menee??

Meillä prinssi tosiaan syntyi 37+1 eli 15.4. Kaikki meni hyvin ja poika ei tosiaan ollut mikään sokerivauva. Oli painoltaan 2880g ja pituudeltaan 47cm. Siro, hoikka, pieni kirppunen on vieläkin. Täyttää kohta jo 4kk.. hui.

Mitäs teille kuuluu????

Napsis

Moro!

Onnea Napsulle kovasti Prinssistä :heart:

Mä olen pitäny hiljaiseloa jo aika pitkään...ei vaan jaksa!
Meillä on edetty niin hitaasti että alan kohta tosiaan harkita yksityiselle menoa. Taidan olla liian kärsivällinen ja luottavainen tohon julkiseen=(.
Eli kesällä kävin taas vaihteeks lääkärillä joka ei osannu oikee sanoo mitään..kiva. Laitto mut uudelleen progestroni verikokeeseen kun mun arvot on joskus alkuaikoina ollu aika matalat. ( Ajatella, että nyt vasta kiinnitti niihin huomiota. Miksei silloin jo. )
No joo...kävin ja arvot oli taas matalat, eli en siis todennäköisesti ole ovuloinu ainakaan aina vaikka jonkunlaisia viivoja olen tikkuihin saanu.
Sitte seuraavassa kierrossa taas sama juttu eli uusintakoe ja tulos oli sama...toistuvasti matala. Nyt sitte alotin tässä kierrossa clomit ja loppukierrosta eli keskiviikkona otetaan taas verikoe. Jos tulos tästä on se että clomit toimii niin jatkan niillä 3 kk....
Tällästä siis mulle...kai se tästä, en oo tosiaan enää jaksanu stressata. Tulee jos on tullakseen ja pääasia et eteenpäin mennään vaikka aika hitaasti!

Mitäs muille?

Tulkaahan kertomaan kuulumisia ja hei uutta yritystä niin saadaan ketju elpymään=)

Katjuska

Moikka!

Napsulle vielä onnittelut pikku prinssistä! Kävin muistaakseni tuolla odotuspuolellaki onnittelemassa, mutta ei kai sitä koskaan voi liikaa sitäkään tehä :D .

Katjuska sie kyllä olet ollu toooosi kärsivällinen! Toivottavasti ne clomit tepsii sinullakin! Millä annostuksella syöt niitä? Onko sinulle sovittu kontrolliultraa että näkee tehoaako ne?

Mulla on jotenki jäänyt vähille koko plussan sivusto. Nykyään enemmän tuolla fb:ssä käy päivittelemässä kuulumisiaan... Meillä nyt siis tuo nuorempi poju on 6kk ja vanhempi ens kuussa 2 vuotta. Melko tohinaa tämä on kyllä ollu. Eli siis ei ihan heti tarvi olla kolmatta kuumeilemassa ( mies on ainaki vahvasti tätä mieltä ) :D .

Yhteistyössä