n.20-vuotiaat kuumeilijat vol.3


~~~~~~~~~~~~Maanantai 7/12/2009~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~Ensimmäistä kuumeilevat~~~~~~~~~~~~

yöperhonen-...................19.10.09........................yk.22

onlyer...............................3.12.09..........................alk.11/05

Kätsy..............................23.12.09............................yk6

Katya86.........................22.11.09...................................?

tikitin.............................?................................yk?

Anu84..............................4.12.09.......................yk22

elina-87...........................?................................yk.2

Gaianara.........................9.11.09............................alk.12/08

Harmaasusi.....................kp?/26-31...............................alk.2009

Sadie...............................7.12.09.................................yk.2


~~~~~~~~~~~~Toista haaveilevat~~~~~~~~~~~~




~~~~~~~~~~~~Kolmatta toivovat~~~~~~~~~~~~



UuTeEnNoUsUUn...............8.12.09.........................yk.7



ONNEA PLUSSASTA:

Arska äippä yk11
Rapunen yk1
Katyana yk1
BornToLose yk3
KyyneltenHymy yk2
Niiskuneiti- yk5
Jeyn(Devi) alk.04/08
dana88 yk10
Jonetta yk4
Sandy85 yk?
Pieniminä yk?
 
Heipähei :)

me käytiin tänään tohtorilla tän mun lyhyen luteaalivaiheen takia, ja päästään vähän tarkempiin tutkimuksiin, nyt otettiin hormonikokeita ja ensi kierrosta sitten ultraillaan.. Saas nähdä siirrynkö sitten tuonne apuja tarvitsevien vauvakuumeisten pinoon :) Huh, että jännitti ennen sitä lääkärinaikaa, että ottaako se tosissaan vai käskeekö vaan kotiin kasvamaan :D Mutta hyvin kävi, toivottavasti jo tammikuun kiertoon sitten lähdettäsiin lääkitysten voimin.
 
Heippa taas pitkästä aikaa.

Täällä ollaan oltu hieman maassa viime aikoina.. Menkat alkoivat sitten kuitenkin hyvin kivuliaasti viime viikon maanantaina, tuntui jo henkisestikin siltä että maailma olisi taas kerran romahtanut. Nyt pikkuhiljaa taas saanut kerättyä positiivista asennetta takaisin, laskeskelin tuossa kuinka monta yk:ta meillä on ollut ja yllätyksekseni huomasin että niitä onkin "vasta" yhdeksän (nyt menossa yk 10). Kierto on ollut niin pitkä muutamilla kerroilla että tämän vuoksi nyt täyteen tulevaan vuoteen ei ole mahtunut ihan sitä 12yk:ta. Jollakin tavalla tuo ajatus lohduttaa, ei niitä raskautumis mahdollisuuksia ole vielä kovin montaa kuitenkaan ollut, varsinkin kun muutamissa kierroissa olen ollut poissa kotoa todennäköisten h-hetkien aikaan.. Nyt menossa on sitten kp 11m katsotaan miten tällä kertaa lähtee kierto etenemään. Hieman on mietityttänyt kun ennen viime menkkoja alavatsa oli kummaltakin puolelta munasarjojen kohdalta aristavat ja sama on jatkunut myös tässä kierrossa. Soittelin tk:n kun odottelin menkkoja ja kivut olivat ajoittain todella kovia, heidän mielestään ei kuitenkaan ollut mitään hätää, käskivät vain odotella menkkoja... Olen miettinyt että odotan maksimissaan kaksi kiertoa ja sitten kyllä varaan ihan yksityiseltä aikaa tutkimuksiin. Haluan tietää missä mennään ja yleiselle puolelle eivät millään tunnu ottavan kun olen niin nuori. Huoh, luulisi että kun olen näin nuori että se olisi jopa hälyttävämpää kun en ole vielä raskautunut. Välillä tulee todella epätoivoinen olo tämän asian kanssa.. En ole halunnut kertoa yrityksestä kovin monelle, vain tuttavapariskuntamme tietää asiasta. Kun menkat alkavat tuntuu, että maailma kaatuu päälle, kuitenkin täytyy koittaa lähteä töihin ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka mieli tekisi huutaa suureen ääneen ettei kaikki ole hyvin.. Olisi niin mukavaa kun olisi joku toinen samassa tilanteessa oleva ihminen kenen kanssa saisi purkaa näitä tuntemuksia ulos, asumme kuitenkin suhteellisen pienellä paikkakunnalla josta en ole onnistunut löytämään ikäisiäni saman henkisiä ihmisiä.

Anteeksi tilityksestä.. Uskon kuitenkin että te täällä ymmärrätte ajatuksiani hyvin. Täytyy vaan uskoa että kullä se elämä vielä hymyilee vaikka kaikki tuntuukin nyt niin raskaalta..
 
Vieläkö mahtuu uusia? :) 21-v kuumeilija ilmottautuu Tampereelta. Vielä ensi kesään tarttis jaksaa odotella, että voi ruveta yrittäämään, pitää kouluhommat hoitaa ja saada talous kuntoon sun muuta..

Kirjoittelen muutamassa muussakin pinossa jo, mutta täältä lähdin hakemaan vertaistukea ja kokemuksia muitten ennakkoluuloihin. Elikkä jos saa kysyä, niin minkä pituisia suhteita teillä ja kumppaneilla on takana, ennen vauvan yritystä? Me ja erityisesti minä saamme palautetta lähes koko ajan siitä, että edetään liian nopeasti ja ettei vielä ole aika miettiä vauvaa ja kyllä sitä ehtii sitten jos suhde kestää yms.. Se on rankkaa ja joskus loukkaavaakin, sen takia meilläkään ei suunnitelmista huudella turuilla ja toreilla.
 
Huomenia kaikille :)

Naive88: me ollaan tunnettu melkein neljä vuotta, yhdessä kolmisen vuotta ja naimisissa nyt 4 kuukautta :) Ja kyllä vaan, toiset vikisee siitä, että miten me muka lapsia voitais tehdä, mutta vikisköön. Eikä mekään olla edes juuri kenellekään kerrottu. Ja mun lapsuudenperhe lähinnä vikisee siitä, että miksi niitä lapsia ei jo ole :D

Oman navan analysointia sen verran, että aamulämmöt romahti tänään, joten luomuplussan toivosta on nyt luovuttu :( Kyllähän mä tän tiesin, mutta... Aina sitä toivoo kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naive88:
Vieläkö mahtuu uusia? :) 21-v kuumeilija ilmottautuu Tampereelta. Vielä ensi kesään tarttis jaksaa odotella, että voi ruveta yrittäämään, pitää kouluhommat hoitaa ja saada talous kuntoon sun muuta..

Kirjoittelen muutamassa muussakin pinossa jo, mutta täältä lähdin hakemaan vertaistukea ja kokemuksia muitten ennakkoluuloihin. Elikkä jos saa kysyä, niin minkä pituisia suhteita teillä ja kumppaneilla on takana, ennen vauvan yritystä? Me ja erityisesti minä saamme palautetta lähes koko ajan siitä, että edetään liian nopeasti ja ettei vielä ole aika miettiä vauvaa ja kyllä sitä ehtii sitten jos suhde kestää yms.. Se on rankkaa ja joskus loukkaavaakin, sen takia meilläkään ei suunnitelmista huudella turuilla ja toreilla.
Terve Naive88 :)

Me ollaan oltu avomieheni kanssa reilu vuosi yhdessä, heinäkuussa tuli vuosi. Muutettiin yhteen jo kuukauden seurustelun jälkeen. Yrittäminen aloitetaan noin kuukauden päästä kun olen saanut sikainfluenssapiikin.

Se on jokaisen parin oma asia milloin haluaa lasta ruveta yrittämään. Ei kannata kuunnella toisten mielipiteitä liiaksi. Jotkut laukoo ilkeitäkin kommentteja vailla mitään perää.
 
Mulla on nyt sellainen vaihe, että tekee oikein pahaa niellä e-pilleri. Tiedän ettei tarvitse enää kuin tämä kuukausi loppuun, mutta miten sekin tuntuu niin pitkältä. Joulukuun ensimmäisellä viikolla saan sikainfluenssapiikin ja sitten jätämme ehkäisyn pois. Olen ehkä hieman vainoharhainen, mutta en halua että pieni sikiö kärsii rokotteesta jotenkin.

Millaisessa asunnossa te asutte ja millaisella alueella? Me asutaan tilavassa rivitalokaksiossa noin 15km Tampereen keskustasta, rauhallisella alueella metsän laidassa. Mies omistaa asunnon, mutta ollaan juteltu että pistetään laina puoliksi tässä piahkoin. Ehkä jo ensiviikolla varaamme pankista aikaa. Nyt onkin aikaa käydä pankissa, sillä mies on 3vk lomautettuna, eikä meillä mene työvuorot ristiin niinkuin yleensä.
 
Meillä siirryttiin tänään yrityskierto vitoseen, ja kp siis 1/30. Tästä kierrosta jos raskautuisin, saisin tehdä testin siinä joulun kieppeillä :) Olis kiva joululahja. Ihmettelen kyllä, että miten voi tissit olla näin kipeet! Siis ihan kamalaa, pariin viime yöhön ei ole voinut nukkua mahallaan tai muutenkaan hirveesti tissejä kosketella, ollut kauttaaltaan kipeenä. Erityisesti nännit on ollut kosketusarat jo melkein kymmenen päivää. Jotenki toivoin, että se vois olla se raskausoire... Mut noup, vuoto alkoi tänään ihan ajallaan :/ (ja varmistusvarmistusvarmistustesti oli ihan täysin puhdas nega).

piiu89: me asutaan 2+tpk luhtitalossa. Eli siis periaatteessa tämä on kolmio, kun keittiö, ruokailutila ja olkkari on yhtä isoa tilaa + kaksi makkaria. Toinen huone on nyt työhuoneena, mutta ehkä jonain kauniina päivänä siitä tulee vielä lastenhuone... :) Asutaan ekassa kerroksessa ja meillä on oma kuisti, mutta ei pihaa.
 
Moikka pitkästä aikaan!
Pävitän listan vähintään kerran viikossa, jos on aikaa niin useammin.

Naive88 Me ollaan oltu yhessä 4 vuotta, reilu vuos naimisissa ja yritystä on ollut heti kun ollaan ruettu kulkemaan yhdessä, en jaksanu enää laastareita lätkiä kiinni itseeni:)

piiu89 Me asutaan omakotitalossa. lämpimiä neliöitä löytyy 86+ tuleva kodinhoitohuone..
2500m2 on pihan koko ja asutaan 7km keskustan ulkopuolella.


) . ( Itse en ota sikainfluenssa rokotetta, vaikka kehotetaan ku on krooninen keuhkoputken tulehus. Ihan turhan päivästä hössötystä(mun mielestä) tavalliseen kausi influenssaan kuolee enemmän mutta siitä ei mediassa vaahdota kuten sikainfluenssasta.
 
Ihan helpottavaa kuulla, ettei oo yksinään sukulaistätien vihan kohteena :D
Me ollaan tämmönen klassinen "nettipariskunta", että kuukauden verran elettiin netti"suhteessa" ennenkun ees nähtiin ja päätettiin että ruvetaan yhteistä elämää rakentamaan. Uutena vuotena tulee nyt sitten vuosi täyteen kun ollaan yhdessä eletty. Mä kun (yritän) valmistua ens vuonna lokakuussa, niin kesällä ollaan suunniteltu että ehkäsy jätettäs pois ja antas sit tärpätä jos tärppää. Tämä arvatenkin aiheuttaa esim tulevissa isovanhemmissa hieman toppuuttelua.. Ei olla varsinaisesti jaksettu kuunnella. :D
 
Ette usko tätä.. Se mun eilinen ovisplussa osottautu raskaudesta johtuvaks. Testasin eilen illalla Clear Bluella ja Apteekin omalla. Molempiin pärähti heti erittäin vahva plussa! Vaikka eilen oli vasta rv 3+5 ja iltapissasta testasin joka oli vaan hetken rakossa. (kp 27/28-40) Tänäänki clearbluella vahva plussa. Hitto mua jännittää. Voikohan nuo testit kuitenki jotenki narrata? Mitä jos se onki vaan tuulimuna? Ja keskenmenoa pelkää. Tänään olis siis niinku rv 3+6. Neuvolaan sain ajan parin viikon päähän. Mä en usko tätä, en millään. Alavatsa ollu tänään ihan hiton kipee välillä, nännit on hieman arat ja pikkarit märät vähän väliä. siinä mun oireet. Mä oon vielä täällä teidän kans ku en vielä uskalla siirtyä odottajienkaan puolelle. Plussatuulia muillekki puhallan!!!
 
ilmoittautuisin mukaan joukkoon somaan! vuoden alusta ollaan mieheni kanssa lasta yritetty, kaksi keskenmenoa takana, ja se on ollut rankkaa.. nyt menossa kp. 23/32 ja paljon on oireita näkyvissä. ovatkohan sitten oikeita, tiedä sitä :D
naimisissa olen ollut melkein puol vuotta, vasta 19-vuotias olen, tamperelainen ja sillee..

onnea plussista, isoja plussapuhalluksia kaikille toiveikkaille!
 
Naive88, kohta nelisen vuotta ollaan oltu yhessä, joista se reilu kaksi vuotta ollaan asuttu yhessä. Ei olla kerrottu kellekkään vauvasuunnitelmista, suunnitelmana onkin kertoa vasta sitten ku oikeasti raskaana olen :)

Jonetta onnea!

luotu, pahoitteluni keskenmenoista :hug: toivottavasti tärppäis!

Täällä meneillään kp 31/? eikä ole vielä ilmennyt mitään tuntemuksia. Testasin kylläkin jo negan testin, joten oottelen nyt niitä ekoja luomumenkkoja. Toivottavasti kierto ei venyisi kovin pitkäksi.

Tsemppiä muille yrittäjille :)
 
Mä oon siirtyny nyt odottajien puolelle elokuista odottaviin.. tervetuloa kaikki perässä sinne..puhallan plussatuulia!!! pahoin pelkään vaan et vielä siirryn tänne takas. Nyt olis menkoista laskettuna rv 4+5 mutta ne pienimmätki oireet loppunu ihan kokonaan eli olo on täysin normaali. vaikea uskoa et raskaana on vaikka usea testi vahvasti niin näyttikin. Kiitos kaikille!
 
saa nähä joko nyt tärppäis..edellisten menkkojen (21.10) jälkeen on peitto heilunu noin kolmen päivän välein, et ois todellakin mahollista pärähtää paksuksi.. :D nythän siis on jo 30 päivä..ja yleensä mulla ois jo tuossa lauantaina jo alkanu, jos ois alkanu, mut eipä oo vielä.. :p tällä viikolla pittää tehä testi, ku launataina ois pippalot tiedossa..aattelin et jos torstaina tekisin. en halua taas hirveesti kiirehtiä ja sit pettyä...

niin ja meidän parisuhteesta..ollaan seurusteltu 5 ja puol vuotta josta 3 vuotta kihloissa. yhteen muutettiin ku oltiin oltu puol vuotta yhessä. ite asuin ennen sitä maalla kotona, et oli hirmuisen tappelun takana, et pääsin muuttamaan kaupunkiin oman kullan kainaloon :) .

vauva suunnitelmista ite en oo kertonu kun kahdelle luotettavalle kaverille. toinen niistä on itekin raskaana...odottaa esikoistaan. aattelin et jos sattuis niin onnellisesti et tulisin nyt raskaaksi niin kertoisin sen kaikille vasta jouluaattona..ois niiiiin ihana yllätys kaikille.. :D varsinkin kun olen ennen ollut hirveesti et en halua lapsia ainakaan ihan heti.. :) jännästi se mieli muuttuu. yhtäkkiä kesän alussa kun olin jo pari kertaa aikasemmin hermoillu, et ei se niin kauheeta ois...siitä se ajatus sitten lähti. :D
 
Heis! Piti uteliaisuutta tulla lukemaan vanhaa pinoa :) Tällä hetkellä kirjoittelen tuolla Odotuspuolella Heinäkuun Hurmureissa, eli laskettua aika oli 10.7.2010.

Mekään ei kerrottu kenellekkään etukäteen vauvahankinta puuhista juuri toputtelun ja ennakkoluulojen vuoksi. Tällä hetkellä tulevasta heinävauvasta tietää tulevat isovanhemmat molemmin puolin, ja he ovat iloisesti ottaneet asian vastaa ja innoissaan :) Ennakkoluuloja sain kohdata esim.omaikäiseltä koulukaverilta tänään.
Mulla tipahti kalenterin maahan ja tottakai aukes just siltä viikolta misä lukee "äityisneuvola". Tämä koulukaveri heti kysähtää: Ootko paksuna? oliko vahinko? ja totes, että sä pilaat sun elämän Suunnilleen ehdotteli aborttia
Kyllä näin lievästi sanoen kyrsii juuri hänen kaltaistensa tyhmien kanojen happamuus, eivät tajua, että lapsen voi hankkia myös nuorena opiskelujen ohessa eikä se pilaa loppuelämää. Lapsi voi nuorena olla yhtä toivottu ja suunniteltu kuin vanhempanakin

Älkää luovuttako vauvahaaveista ja yrityksestä muitten ennakkoluulojen vuoksi! Tulkaahan pian tuonne odotuspuolelle, niin sinnekkin sais pystyy n.20 -vuotiaat -pinon :D

Kävin viikko sitten alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja sielä vatsassa kölli pikkuinen, jolla oli vahva sydän :heart: Ylihuomenna ensimmäinen neuvola :p
Tuosta sikarokotteesta vielä; otin sen noin kuukausi sitten, ei ainakana ultran mukaan ole ollut mitää vaikusta pikkuiseen.

Dana88 & Pikkune 8+3
 
Dana88, voi että olipa tympeä koulukaveri :/ sais kyllä ihmiset pitää mölyt mahassaan, jos eivät kerran tiedä asiasta mitään. Mutta onnea sulle :flower: , me muut yritetään tulla kyllä perässä :)

Mulla kp 1/42 ja yk 2 alkaa.
 
täällä mennään kp 33/25-31. pikku hiljaa ehkä uskallan ajatella entä jos. kuitenkin epäilen suuresti. testiä en oo tehny kun ei ole. hakemaankaan en ihan heti viitsi tuossa pakkasessa lähteä :D ei se tulos siitä mihinkään muutu vaikka en heti testiä teekkään ja neuvolaan pääsee vasta parin viikon päästä
 
Pitkästä aikaa taas hyvää päivää ihmisille :)

Onnea jänskääville ja plussanneille <3

Täällä mennään jotain 23 (?)/30-32, ellei jopa pidemmällä. Emminänytähänhätään muista :D Eli siis pientä, huom. hyvin pientä laantumista hermoilun suhteen havaittavissa :) Mielikuvitusoireita nyt tottakai on, niitä on joka kierron lopulla :D Harmittaa, ettei tämä raskautuminen ollutkaan vuoden 09 juttu. Tai no, onhan tässä vielä tämä kerto aikaa :) Epätodennäköiseltä vaikuttaa, mutta voihan se olla ;) Hihi. Pientä tissikipua ja alavatsanippailua ollut + lisäksi 7 pv. ovulaatioista tuli ihan pienenpientä rusehtavaa vuotoa. Muutama valkovuotoklöntti, mutta rusehtavaksi värjäytynyttä :D Ihanan tarkka kuvaus, tiedän. Että semmosia tänne :) Jos en ennen joulua enään tule, niin kaikille palstailaisille ja erityisesti tämän pinon tytsyille HAUSKAA JOULUA JA VAUVARIKASTA UUTTAVUOTTA :) :heart:
 

~~~~~~~~~~~~Maanantai 7/12/2009~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~Ensimmäistä kuumeilevat~~~~~~~~~~~~

yöperhonen-...................19.10.09........................yk.22

onlyer...............................3.12.09..........................alk.11/05

Kätsy..............................23.12.09............................yk6

Katya86.........................22.11.09...................................?

tikitin.............................?................................yk?

Anu84..............................4.12.09.......................yk22

elina-87...........................?................................yk.2

Gaianara.........................9.11.09............................alk.12/08

Harmaasusi.....................kp?/26-31...............................alk.2009

Sadie...............................7.12.09.................................yk.2


~~~~~~~~~~~~Toista haaveilevat~~~~~~~~~~~~




~~~~~~~~~~~~Kolmatta toivovat~~~~~~~~~~~~



UuTeEnNoUsUUn...............8.12.09.........................yk.7



ONNEA PLUSSASTA:

Arska äippä yk11
Rapunen yk1
Katyana yk1
BornToLose yk3
KyyneltenHymy yk2
Niiskuneiti- yk5
Jeyn(Devi) alk.04/08
dana88 yk10
Jonetta yk4
Sandy85 yk?
Pieniminä yk?
 



~~~~~~~~~~~~Ensimmäistä kuumeilevat~~~~~~~~~~~~

yöperhonen-...................19.10.09........................yk.22

onlyer...............................3.12.09..........................alk.11/05

Kätsy..............................23.12.09............................yk6

Katya86.........................22.11.09...................................?

tikitin.............................?................................yk?

Anu84..............................4.12.09.......................yk22

elina-87...........................?................................yk.2

Gaianara.........................9.11.09............................alk.12/08

Harmaasusi.....................kp?/26-31...............................alk.2009


~~~~~~~~~~~~Toista haaveilevat~~~~~~~~~~~~




~~~~~~~~~~~~Kolmatta toivovat~~~~~~~~~~~~



UuTeEnNoUsUUn...............8.12.09.........................yk.7



ONNEA PLUSSASTA:

Arska äippä yk11
Rapunen yk1
Katyana yk1
BornToLose yk3
KyyneltenHymy yk2
Niiskuneiti- yk5
Jeyn(Devi) alk.04/08
dana88 yk10
Jonetta yk4
Sandy85 yk?
Pieniminä yk?
Sadie yk2
 

Yhteistyössä