Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napsuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katjuska: Jospa sulle tulis nyt sitten joku huippu vastustuskyky kaikille taudeille loppuvuodeks kun oot niin paljo sairastellu. Luulis ettei enää kovin moni pöpö ota ja tartu =) .

Mitäs Napsulle kuuluu?

Kävin pe sielä gynellä. Uutiset oli semmosia että sitä on menny tässä sulatellessa.. Pco on menny paljon pahemmaksi ja kunnon yritys pitää alottaa heti. Eli 3kk nyt clomeja kokeillaan, jos niillä ei tärppää niin sitte rankemmat hoidot edessä. Pitihän se tietty arvata. Oishan se nyt ihme ollukki jos olis joku asia menny helposti tässä. Onneksi kuitenki lähdin aiemmin käymään näytillä, sitähän ei tiiä missä kunnossa sitä olis ollu puolen vuoden päästä. Joillakinhan tuo tilanne kuulemma raskauden aikana menee paljon parempaan suuntaan, mutta tietty minä oon se poikkeus sitte.

aurinkoista keskiviikkoa!!

mä oon vähän pitänyt taukoa palstailusta, ja koittanut ylipäätään nettailla vähän vähemmän.
Ompa täällä tylsiä kuulumisia =(
Katjuskalle oikein paljon vastustuskykyä!! Ei tosiaan oo kivaa olla koko ajan kipeenä. Mut onneks ollaan kesää kohti menossa, mä ainakin sairastan flunssaa aika harvoin kesällä tai ylipäätään lämpimään aikaan.

Nannalle kans halitus!!! Miten voikin olla että se on mennyt sulla pahemmaks se pco...????? Kyllä on elämääkin huonompaa tuuria. Mut onneks saitte nyt heti ne clomit sit avuks. Aattele jos niillä vaiks tärppäiskin nyt tän 3kk aikana. Vähänkö olis makeeta!!! Jos kävis vaikka NIIN ihana tuuri että päästäis samaan aikaan odottajiin ja saatais vielä Katjuska matkaan vähän ajan päästä. No joo.. en tiiä koska meilläkään se ivf on, ehkä kesäkuussa, ehkä elokuussa. Mutta huippua olis saada odottajakaveria teistä!

Nyt pyykkiä ripustelemaan. vielä 3 yötä ja sitten kutsuu aurinkoinen ja lämmin (nyt +20) Rooma... :heart:

moro!

Joo mulla menee vielä tovi että sinne odottajiin pääsee! menkat alko tällä viikolla ja pääsin sitten soittamaan sinne sairaalaan. kävin perjantaina otattamassa terkkakeskuksessa 3 verikoetta ja parin viikon päästä on soittoaika lääkärille ja sit lähtee paprut sinne hesaan.

Ihanaa ku Napsu pääsette sinne reissuun... =)

Nannalle suuri hali. Onpa jännä et se pco voi noin nopeesti pahentua. No toivotaan että pian tärppäis ja ei tarvis niin kauaa odotella ku edellisen kerran. hyvä ku menit heti gynelle et pääsette tekin asioissa eteenpäin nopeesti.

Mä pääsen tänää kattomaan siskon viikon ikäistä tyttövauvaa!!!

Huomenta!

Huomennakos se Napsu palaa reissusta takas? Säikähin kyllä kun luin noita uutisia, mutta sitten sen verta luin pidemmälle, että onneks ei kuitenkaan sielä Roomassa ole ilmeisesti loukkaantumisia tullu. On nuo kyllä kauheita juttuja.

Oishan se kyllä tosi ihana juttu jos vielä kaikki oltas tuola odottajapuolella yhtäaikaa =) ! Siihen siis tähdätään.
Katjuska varmaan te sillä lähetteellä pääsette kuitenki suoraan siihen jonoon? Ettei enää sielä tarvi mitään kummempia tutkimuksia tehdä.

kotona ollaan taas. Jalat on ihan rikki kun tuli niin paljon käveltyä. Ei huomattu niitä järistyksiä, vaikka niitä oli kai Roomassakin tuntunut. Meillä oli hotellihuone ekassa kerroksessa, joten ei niin täristelly.

Kierto lähenee kai ens viikolla taas loppua. Mut onneks ei o pitkä aika sinne naikkarin suunnitteluaikaan enää.

Katjuskalle vielä iso :hug: . Onneks tosiaan pääsette suoraan jonoon eikä pidä enää mitään tutkimuksia siellä tehdä. Peukut on pystyssä sen puolesta, että jospa jonotusaika ei oliskaan sitä puolta vuotta! Joissain paikoissahan sitä pääsee nopeemminkin.

Ja Hyvää Pääsiäistä!!!

Huomenta!
Mitäs teille kuuluu? Joko Katjuskalla on ollu se soittoaika? Ja onko vielä tullu aikatauluista tarkempaa tietoa? Oispa kyllä hieno homma jos pääsisitte tekin jo ennen sitä puolta vuotta tositoimiin!

Miten Napsu teillä muuten tuo reissu meni? Rooma olisi kyllä semmonen paikka missä haluaisin vielä käydä. Tai itse asiassa unelmissa olis, että joskus vielä pääsis kiertelemään ja tutustumaan Italiaan vaikka pariksi viikoksi. Mutta ei taida olla tässä muutaman vuoden sisällä mahdollista vielä.

Täällä menossa kp35 nyt. Tietenki tää kierto lähti venymään ihan mahottomaksi kun pitäs ne clomit saada alotettua. Ei vielä edes mitään merkkejä uudesta kierrosta. Testiäkään on turha tällä kertaa tehdä koska kun kävin sielä gynellä niin totes, että ei ollu munasolua kasvamassa siihen malliin että sitä ovulaatiota edes tulis.

Moikka!

Kiva Napsu kun olet taas palannu takas. Olit munkin mielessä kun siellä niitä järistyksiä oli. Oli varmaan kiva reissu ja nyt sitten taas uutta virtaa=)

Mulla on lääkärin soittoaika ens tiistaina ja sit vasta lähtee se lähete eteenpäin. Katotaan sitten mikä on tilanne. Mutta nyt menossa tällänen matalalento tän asian kanssa. Ei voi muuta kun ootella...puuduttavaa!!!!

Ai sulla Nanna taas tollanen piinallinen kierto menossa. Toivotaan että pääset pian alottamaan ne clomit ja uuteen kiertoon. Ainahan se menee just noin että ku odottaa ni kaikki kestää ikuisuudelta!

Mutta takas työntouhuun....

Oli kyllä mahtava reissu!! Niin paljon historiaa ja romantiikkaa ;)

Nanna, mun kaveri raskautu just sellasesta kierrosta jossa ei kuulemma ollut mitään mahdollisuutta olla ovista :)

Katjuska, toivottavasti ette joudu jonottaan sitä 6kk!!! Onko se teidän "hoitosairaala" naistenklinikka? Siellä voi tosiaan joutuakkin jonottaan, mut ei kai joka sairaalaan. Näin oon ainakin joskus näitlä palstoilta ymmärtänyt..

Mulla on taas kp30 ja tisut on kipeenä, ollu jo viikon. Mut positiivista on se että näyttää siltä ettei kierto veny mahdottomasti tällä kertaa.

Onneks huomenna on jo perjantai! Enää yks aikanen herätys ennen viikonloppua. Jei!

Moro!

Taas vierähtäny tovi viime kirjottelusta.

Huomenna lekuri soittaa mulle iltapäivällä joten saan tietää niistä verikokeista. En tiiä yhtään mihin sairaalaan se lähete on, sen vaan tiiän et hesaan! Olisko sitten se naikkari. Toivotaan et menis lyhyemmällä jonotuksella ku puol vuotta.
Rahaa oon kovasti pannu säästöön sitä hoitoo varten ku ei oo tosiaan mikään muutaman satasen juttu, mutta on se toivottavasti sen arvosta=)

Toivottavasti sä Nanna raskautuisit kaikista noista jutuista huolimatta. Onneks sulla kuitenkin jo yksi ihana pienokainen siellä kotona.

Napsulle tervetuloa vaan takas koti-suomeen. Teillähän rupee vissiin olee se hoidon alku ihan lähiaikoina vai muistanko väärin?

Mutta sellasta tänne...huomista lääkärin soittoa odotellessa.

Tulehan Katjuska kertoman mitä lääkärillä oli sanottavana kun tiedät!

Eikös Napsulla tosiaan ollu jo viikon sisällä se suunnittelukäynti =) !

Mulla alko uusi kierto vihdoin vkl ja nyt toinen päivä menossa clomeja. Ei onneksi ainakaan vielä mitään kummempia oireita tullu, toisaalta muistelisin että ne oli oviksen/ loppu kierron aikana suurimmillaan. Olen kyllä tosiaan tuosta pienestä pojasta ikionnellinen ja jos käy niin ettei lisää lapsia saada niin sitte ollaan tämmönen 3 hengen onnellinen perhe.

Moikka vaan,

Hienoo Nanna et oot päässy jo uuteen kiertoon!

Mulle tosiaan soitteli tänää lääkärin sijasta hoitaja kun lääkäri ei ehtiny, no ei siinä mitään ku samat asiat tuli hoidettua. Alkaa vaan välillä ketuttaa tää julkisella puolella hoidossa oleminen. Vieläkään ei saatu papereita eteenpäin sinne naikkarille ( kuulemma ) kun olivat tajunneet että meiltä kummaltakin pitää ottaa vielä muutamat kokeet eli hepatiitti ja hiv...huomenna sitten aamulla labraan. Taas sain sitten soittoajan eli lääkäri soittelee seuraavan kerran 5.5.
Kyllä taas venyy se lähete mut onneks huomen pääsee jo labraan.
Et semmosta tänne mulle!

Heippa,

Nannalle onnittelut uudesta kierrosta, pidetään peukut pystyssä että clomit toimii jo heti tässä kierrossa!!!

Katjuska, voi kurjuus että nyt vasta ne huomas että ne hiv ja hepatiitti testit on ottamatta. Miks ihmeessä lähetettä ei voinut laittaa jo eteenpäin ja sit käydä niissä testeissä. En ymmärrä.. Hassulta kuulostaa.

Meillä on tosiaan maanantaina nyt sit se ivf:n suunnittelukäynti sinne Naistenklinikalle. Saa nähdä koska ja miten toteutuu. Mä oon aatellut ettei siihen tuolla mee paljonkaan rahaa. toki ne maksaa ne lääkkeet varmaan aika paljon, mut onneks on se kelan katto, tuleev armaan tänä vuonna täyteen.. Ja tietty tuollakin aina maksaa ne polikäynnit ja ilm. se punktio on vähän kalliimpi kun joutuu siellä vietteleen aikaa sen jälkeen. Mut kattotaan ny..

Jännittää kyllä ihan hulluna.

Joko Napsulla on suunnittelukäynti takana? Saitteko aikataulua? Noissa polikäynneissä/osastokäynneissähän on myös maksukatto. Muistaakseni se tosin oli 580e/vuosi jonka jälkeen sitte polikäynnit ovat ilmaisia ja osastolla n11e/vrk. Tuo siis silloin ku olin viimeksi töissä, mutta hinnat on ainaki sen jälkeen nousseet, en tiedä onko vaikuttanut noihin. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvi noita maksukattoja teidän pitempään mietiskellä...

).( Ovista odotellessa. Toivon mukaan semmonen tulee...

joo, takana on.. pitkän kaavan mukaan mennään. Kunhan lekuri on ensin konsultoinut allergiasairaalaa siitä mun reilu vuos sitten olleesta ihottumasta. Ja niissä testeissä kun se yks hormonilääke, sumute jota nyt pitäis käyttää, nous plussalle. Eli saapi nähdä sitten tehdäänkö kuitenkaan pitkän kaavan mukaan jos allergiasairaalasta ei saakkaan "lupaa". Mut luulen kyllä että saa, koska se sillon todettiin herpesviruksen aihetuttamaks reaktioks.. noh, sen tietää sitten 3.6..

ja saan soitella hoitosuunnitelmaa kesäkuun menkoista. Mut lekuri vähän oli sitä mieltä kun mäkin, että kannattaiskohan pitää kesäloma ensin ihan normisti. Ja soitella sit heinäkuun menkoista.. Ei se kai siitä kuukaudesta oo kiinni. Ja siitä sitten alkaa nenäsumutteet ja oma hormonitoimita sammutetaan. Sit seuraavaan kiertoon ne piikit 10-12 päivän ajan ja punktio.

Kuulemma punktion saa sellasessa lääkityksessä ettei kipua tunnu. Hyvä, koska sitä mä tosiaan pelkään. Ja siitä ekoista menkoista ja soitosta menee n. 7vko siihen punktioon ja 9vko siihen että on se verikoe jossa tulos selviää.. pitkä kaava tosiaan. Mut ei auta, pitää toivoa että tulis kuitenkin luomuplussa tässä välissä =). Toivoin kovin että toukokuun puolenvälin menkoista olis voinut alottaa, mut ei mitän mahista kuulemma.. se olis etuilua jonossa.

tikutatko Nanna ovista? Mä en o varmaan 5kk jaksanut enää.

No onpa tosiaan pitkä kaava! Mutta nyt se on kuitenki teillä sovittuna ja päivätki suunnilleen selvillä... Ja mistäs sitä tietää vaikka tosiaan se luomuplussa yllättäisi kun on nuo hoidot jo valmiiksi sovittuna =) .
Juu alottelin tikuttelemaan eilen. Ajattelin, että parempi kai se on kun nuo lääkkeetki alotti kerta. Saas nyt nähdä miten käy. Ennen noita clomeja en myöskään tikutellu. Ajattelin, että jos kerranki ottais rennosti yrityksen kanssa. Niin varmaan joo, miten taas kävi :laugh: .

Moikka!

Ne olis nyt sitten vaput vietetty. Ihanat ilmat ollu kyllä joten ulkohommissa on menny kyllä suurin osa ajasta=)

Hyvä homma Napsu että pääsette nyt sitten tositoimiin jo pian. Meillä joo tuntuu kestävän. No tulee sitten jossain vaiheessa, ei auta ku odotella. Tiistaina soittaa lääkäri vielä niistä hiv ja hepatiitti tuloksista ja sit viimeistään pitäis lähtee ne paprut eteenpäin. Ihan samaa mäkin oon ihmetelly et miks niitä papruja ei olis voinu laittaa jo eteenpäin ja sit olis vaan lisänny näitten testien tulokset jälkeenpäin??? Ihmeellistä mutta kai se on sairaalan tapa tai jotain.

Meil on ollu kyllä tosi hiljasta makuuhuoneen puolella jotenkin on sellanen fiilis että ku mulla kuitenkin ne putket niin pahasti tukossa ni mitäs sitä turhaa vääntämään. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä jos ihme tapahtuis mutta kyl mulla siihen luomuun meni usko kokonaan.

Ootko Nanna saanu tikkuun plussaa? toivotaan et sun toista yrittäessä ei tarvis mennä näin pitkän kaavan mukaan ku edellisen.

Mutta takas pihatöihin pitäis vissiin mennä joten palaillaan B)

iltaa... pitkästä, pitkästä aikaa.

En ole täällä oikeestaan käynytkään pitkään aikaan. Joskus tuolla lapsettomuuspalstalla lukemassa kokemuksia tosta ivf:stä, mutta en hirmusti sielläkään.

En ole teitä hylännyt ja mielessä pyrötitte kyllä. Samoin kun mä joka kk edelleen toivon että jospa se kuitenkin tärppäis luonnostaan. Mut en mä kyllä ihan aikusten oikeesti siihen enää jaksa uskoa. On tässä mennyt jo NIIN monta kiertoa.

Mut onneks on kesä tulossa ja pihahommiin on hyvä purkaa huonoa mieltä.

Nyt pitää mennä unten maille, tiedossa on raskas viikko töissä. Onneks tosin to on vapaa!!!!

Moikka!
Minäkään en oikein ole saanu aikaseksi kirjoteltua mitään... Kierron loppu menossa. Eilen olin aivan varma että nyt alkaa, mutta ei sitte kouristuksista huolimatta alkanutkaan. Tänä aamuna oli hiukan kuitenki jo tuhrua joten eiköhän se siitä. Ovista en usko että edes oli, en ainakaan testeillä löytäny. No jospa ens kierron kaksinkertainen annos tepsis...

Onko Katjuskalla lähtenyt lähete eteenpäin? Joko olet saanut alustavaa aikataulua?

Moro!

Mäkään en ole teitä unohtanu mutta tosiaan taukoa tässä pitänyt. Eipä oo ollu mitään uutta kirjoteltavaa oikeen.

Mut joo me saatiin lähete lähtemään sitten sinne hesaan..(KAI)..toivottavasti!
Ja kaikki Hiv ja hepatiitti testit oli negatiivisia että hyvä homma!
Täytysköhän sen lähetteen perään jossain vaiheessa kysellä? kun mitään ei oo kuulunu vai pitäiskö sieltä ees vielä mitään tulla kun jos se aika tosiaan siellä puolen vuoden päästä.

Mitenkäs napsu? Teillä on jo IVF hoito aika lähellä.

Toivotaan että sulla Nanna nyt viimeistää seuraavasta kierrosta tupla annostuksesta tärppäis!

Mutta palaillaan taas!

En oo mäkään teitä unohtanut! :hug: Tsemppiä hoitoihin ihan kamalasti ja toivotaan vaan parasta. :)

Meil jätkä vihdoin äitienpäivänä (10kk ik.) lähti ryömimään ja nyt menee pyllykiitoa. :D Korvatulehduskin on päällä, kummallakin muksulla... :( Ja mummo on sairaalassa, mutta toivottavasti siitä tokenee pian. Ikää hällä kuitenki jo 84v. mutta tosi tosi hyväkuntonen on ollut. Pikkusen siis on tullut murehdittua tässä.

Kivaa kesää kaikille! :flower:

Kiva ettet ole Rinkinki meitä unohtanu. Tulee vaan tosiaan itelläänkin harvemmin täällä nykyään roikuttua kun oottaa vaan syksyä tai loppuvuotta että pääsis hoitoihin ja asiat eteenpäin.
Mutta mielessä olette=)

Meillä sitten sun kans Rinkinki sama tilanne. Mun mummo on kanssa sairaalassa ja ikää tosiaan 84.v. Sulla ilmeisesti vaan parempi tilanne sinänsä ku mulla. Nimittäin taitaa olla niin että mummo jää sille reissulle eikä tule enää takas. On aika huonossa kunnossa nimittäin ja ennuste huono. Elämä on tällästä! Vähän on ollu mieli maassa senkin takia.

Mutta nyt taidan lähtee nukkumaan jotta jaksaa taas huomenna!

Tsemppiä meille kaikille

Voi Katjuska! :'( Ikävä kuulla... :hug: Toivottavasti ei joudu sitten kärsimään kauaa...
Meillä mummo on päivä päivältä paremmassa kunnossa ja toiveissa on että pian kotiutuu. :)

Nyt pihalle naattimaan auringosta! B)

Huomenta!
Katjuska :'( :hug: . Ja Rinkinkille myös :hug: , toivottavasti mummosi toipuu. Minulla kävi pappa reissun sairaalassa viime viikolla. Vaikka tietää tietenki että joskushan näin tulee käymään, niin ei siihen osaa kyllä yhtään valmistautua. Pappa onneksi toipu nopeasti kun sai lääkitykset kuntoon.

Nyt on siis toinen clomikierros menossa tuplana. Ei ainakaan vielä ovista, mutta onhan tässä vielä muutamia päiviä aikaa.
Meillä poju oppi nousemaan seisomaan ja kovasti jo tukea vasten kävelee. Ei sitte vissiin ikinä oppinut konttaamaan. Ei kait se enää ala sitä harjottelemaan jos jo kahdella jalalla kulkua opettelee... On vain äiskällä kova kiire koko aika kun ei vielä oikein osaa päätään varoa ja kun tullaan alas niin sitte tullaan pää kolisten.

Vieläkös Annie käypi täällä? Kerrohan mitä teille kuuluu =) !

Heipparallaan,

Mitäs teille? Onko kelleen tapahtunu mitään? Mä nautin kesästä ja odottelen tavallaan syksyä että pääsis eteenpäin.

Vähän ikäviä uutisiakin mulla viime aikoina ollu kun se mun mummo nyt sitten keskiviikkona kuoli. Parempi oli hänelle ja kaikille läheisillekin. Ei kuitenkaan olis enää toipunu siitä aivoinfarktista hyvää kuntoon. Surullista ja ikävää on mutta tavallaan helpotus!
Sellasta on elämä, koskaan ei voi tietää milloin se viimenen päivä on!

Nii Annie tulehan kertomaan kuulumisia jos täällä käyt?

Ja Nannalla touhua riittää pikkusen kanssa ku on jo oppinu seisomaan ja vähän kävelee...se on menoa sitten=)

Mitäs Napsu? Mitenkäs teillä edetään?

Onks Rinkinkin mummo toipunu jo? Toivottavasti!

mutta lähen jatkamaan nauttimista ihanasta ilmasta ulos B)

Yhteistyössä