Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

mulla on noita raskausarpia vaikka muille jakaa,ei haittaa mua olleskaan,ne tuli esikoisen ajalta rv 38 jälkeen vaikka rasvaili mont kertaa päivässä..mulla suhteettoman iso vatsa kokooni nähden että ei ihme et tuleeki niit arpia..kuopuksesta tulikin sit lisää niitä roimasti,no olihan se muksukin 700g isompi ja masu vieläkin isompi..ei voinu välttyä arvilta=)
 
Hohto mitä koiria teil on ku ootte ollu Treel koiranäyttelyssä? Mahtoiko olla kaks erinäyttelyä samana vkoloppuna vai olitteko vinttikoirien näyttelyssä?:)

On varmaanki ollu jo jotain puhetta aiemmin näistä elukoista jos en ihan väärin muista mut ei tuo pää ihan toimi niin hyvin ettäkö osaisi muistaa kysymättä...:D
 
Tervetuloa munkin puolesta Schatzi!
Toivottavasti teillä toisillankin flunssat alkaa jo pian helpottamaan!

Sinille tsemppiä! Niinkun Hemuliinikin sano, että sitten täytyy vaan mennä sen mukaan mitä kroppa ja vauva sanoo.. Vaikka huolia semmonen teettääkin ihan älyttömästi.

Käytiinpähän tänään rakenneultrassa. Vauvalla on kaikki kunnossa! Jalkoväliä katteltiin vauvalta kuitenkin, päätettiin että jos näyttää mitä siellä on ni katotaan vaan... ja näyttihän se! Poikalupaus tuli meillekin!! Mies kyllä tais jo tehessään tietää mitä on tulossa, niin varma se on pojasta ollu :LOL: Vauvan käsien heiluttelukin tuntui muksahteluina, oli jännää nähdä liikkeet näytöltä ja tuntea ne masussa samaan aikaan. Saatiin muutama suttuinen kuva jalkateristä ja (melkein) kasvojen sivuprofiilista mukaan. Mies on ihan myyty, niin oon kyllä minäkin. :heart:

Rasvasella perusvoiteella rasvailen nahkaa. Nyt on mahasta alkanu kutisemaan lähes päivittäin ja on pitäny rasvata joka päivä. Uusia arpia ei oo havaittu vielä, entiset helmenväriset arvet on vaan leventyneet ja vähän suurentuneet. Toivottavasti eivät repeä lisää...

Vaateongelmaa meinaa olla täälläkin. Kasvava maha ja koko täti ei pian mahdu enää syystakkiin, vaikka ajattelin sen ennen raskautta olevan mulle niiiiiin suuri :stick: Niinpäjoo.. :LOL: Vaatekaupoille on lai lähettävä, pöljältä tuntuu vaan hankkia tämmöselle lyhyelle ajalle lähes kaikki vaatteet uusiks.

Nyt nukkumaan että jaksaa iltavuoron jälkeen palata aamuksi töihin. Töidenteko on muuten ihan erilaista ku ei-raskaana. Ja ei-niin-väsyneenä raskaana, voi nauttia molemmista asioista yhtäaikaa =)

ilutiak ja Kuplis-vauva 20+4
 
millanen, kotona asustaa kaksi isovillaa aprikoosi uros sekä valkoinen narttu. Näiden lisäksi mulla on osaomistuksessa kolme punaista kääpiövillaa, tai no yksi niistä on keskari... Tuon valkoisen nartun kanssa oltiin juuri siellä vinttikoiraradalla. Parin viikon päästä olisi Tuulos ja sitten Seinäjoki ja sitten katsotaan mikä on mun juoksutilanne, jos kuitenkin lonkat kuvauttaisi joulukuussa niin saataisiin sitten pidettyä kuukauden doping karenssi :D

Hohto ja :heart: 20+4
 
Huh.. Ei tuu mittään..
Samanlaiset kiristyskivut oli eilen illasta myös.. Onneksi huomenna aamulla neuvola, pitää kysellä ja tarkastuttaa tosiaan myös tuo kohdunkaulan tilanne täälläkin : /

Onnea poikalupauksista ilutiak ja undine!

Tervetuloa Schatzi!

Jaksamisia sulle sini77!

Onnea uuteen kotiin mursumarsu!

Raskausarpia tuli esikoista odottaessa, toista, kolmatta ja nyt tätä nelosta odottaessa ei ole tullut yhtään uutta arpea..ainakaan vielä :) Täytyy rasvailla sitten jos tuntuu että alkaa mahanahka kirraamaan :)

Onko muilla ns. levottomat jalat nukkumaan laittaessa?
Mulla oli viime raskaudessa, ihan kamalaa!
Ja nyt on pari kertaa sellaista pientä tuntemusta ollut.. : /
Täytyypä mainita neuvolassa myös tästä asiasta..


Huomista neuvolaa odottaen:
Suffeli ja mm 19+3
 
Täältä kanssa ultrakuulumisia: Kaikki oli hyvin vaikka tuossa jo stressailin kaikkea mahdollista ja tuli tyttölupaus :)

Se olisikin ensimmäinen tyttö sitten miehen sukuun :D

Asuntokin alkaa näyttää pikkuhiljaa hyvältä... Ja Naapuritkin on mukavia. Eli ei siis hetkeäkään kaduta että muutettiin tänne. :)
 
Hei ja tervetuloa uusille!

Meillä eilen oli rakenneultra ja vaavi vastasi hyvin viikkoja. Kaikki näytti olevan hyvin. Sukupuolta ei saatu tietää. Ensin kätilö meinasi että voisi EHKÄ olla tyttö mutta sitten hetken kuluttua sanoi, että tästä kulmasta se vois hyvin olla poikakin. Joten sukupuoli selviää sitten synnytyksessä :) Pienokainen piti haarat kyllä niin hyvin kiinni. Mulla on koko ajan ollut poikaolo. Meille ei ole yhtään väliä kumpi tulee.

Ekat hankinnat on tehty nyt. Löydin netistä hyvät käytetyt vaunut ja tulee matkahuollon kautta parin päivän sisään. Eilen tuli ostettua myös myös pari pientä vaatetta. H&M:ltä ostin ihanat ruskearaitaiset housut ja myssyn. Odotan kans innolla, että saisi jo äitiyspakkauksen.

Raskausarvista: Mulla on kyllä rasvailut jääneet ihan väliin :( Ei siis vain tule rasvattua vaikka pitäis. Reisien sivuilla ylhäällä näkyy kyllä jo kauheat punaiset viirut. Muualla ei ole onneksi.. vielä.

Olen alkanut nukkumaan hirveän levottomasti. Herään aamuyöstä kun asento tuntuu huonolta ja pari kertaa maha oli ihan kova. Nyt pystyy nukkumaan kyljellään kun laittaa toisen tyynyt jalkojen väliin. Ennen nukuin aina mahallani. Selällä nukkumen alkaa jotenkin ahdistaa..

Eilen kerroin viimein ja vihdoin töissäkin työkavereille tästä raskaudesta. Huomattavasti helpotti kun voi nyt olla vähä rennommin kun meillä pitää nostella aika paljon kaikkea raskasta.

Tänään 21 poks!!
 
moi!
Kiitos kaikille tsemppauksista! tosta kohdunkaulasta vielä, mulla oli alussa joku reilu 4cm . Luulen, et tuo nopea muutos tossa on se huolestuttava juttu, että on noinkin nopeasti lyhentynyt. Nyt vaan toivotaa, ettei lyhene enempää näin aikaisin.

Raskausarvista, mulla tuli kakkosen kanssa kolme hassua alavasaan ja aika hyvin siitä himmenivät pois. Vielä eivät oo tulleet takaisin.

Nukkumisesta, täälläkin levottomuutta havaittavissa ja vessassa saa hyppää ainakin kahesti yössä. Sitten ei välttämättä saakaan unta iha heti.

Meillä on ultra vasta kahen viikon päästä ja ootan kans innolla näkyykö pojan merkkejä :) Maha on ihan poikamaha kun neidin kanssa taas levisin hyvin sivusuuntaisesti. Onnea kaikille onnekkaille, jotka ootte jo olleet ultrassa :)
t. sini77 ja tyyppi rv19
 
Mammavaatteista: pieni vinkin poikanen jos pääsee tuolla helsingin Bebesillä käymään, siel oli yks tanko missä oli paljon alejuttuja ja REIPPAILLA alennuksilla... Omat mammahousut makso siitä 24e kun normaalisti yli 70e.

Pinnasänky: Esikoinen on saanut opetella nukkumaan kunnon sängyssä, eli pinnis on odottamassa masuasukkia. :) Esikon vaunut menevät parvekevaunuiksi ja tulokkaalle uudet vaunut. :)

Täällä oli mukava aamulla herätä ja huomata olevansa raidallinen kuin tiikeri. Eli raskausarvet ilmestyivät kuin tyhjästä yön aikana. Tosin osasin jo odottaa sitä, ihan jo mahan koon vuoksi. Täytyy yrittää jossain vaiheessa kuvaa saada siitä tänne :D Näyttää siltä kuin siellä olisi enemmänkin asukkeja. Ja eilinen ilta menikin sitten kärvistellessä, menin nostelemaan painavaa kirjahyllyä ja suppareitahan siitä seurasi..

Onnea täältäkin kaikille ultrissa käyneille ja peukkuja niille joilla se on vielä edessä. Tämä lähtee etsimään vaaleanpunaista pitsiunelma-mekkoa jonka oma mummo on joskus tuonut jenkeistä saakka. :D Tottakai se on pitänyt kaikki vuodet säästää.
 
Voih saisipa sitä itsekin jo mennä ultraan. Mut pakko jaksaa odotella vielä päivää vaille 2 vikkoa. Miten pitkä aika tuo onkaan!!

Jännitän hirmusti et näyttääkö vauva sukupuolensa vai ei. Kovasti haluaisin tietää. En tiedä miten jaksaisin odottaa synnytykseen asti. Ja vaikeuttais kauheesti vaate hankintojakin. Pojalle kaikki on ellei mun veljelle tule poikaa, sillon pitää palauttaa heiltä tulleet laina vaatteet takas. Sit taas tytön kanssa pitää ostella jollei taas samainen veli saa poikaa niin heiltä saa tytön vaatteita luultavasti lainaan.

Minä jäin tänään yksin pojan kanssa kotiin. Mies lähti koulutukseen ja tulee vasta huomenna illalla. Tosi rankkaa kun mulla on jo harkka supistuksia (esikosta tuli myös varhaisilla viikoilla mut ei ihan näin aikasin) kipuiluja ja esikoinen on tosi villi. Onneks pojan 4 hammas tuli just pintaan ettei sitä enää kiukkuilla. Flunssa mulla alkaa hieman hellittää ONNEKSI. Koirakin pitäis käyttää pihalla eikä meillä oo autoa. Huhhuh.

Jos sitä vaikka menis tekeen itselleen ruokaa kun poika on päikyillä.

Eveny ja Myyskä 18+4
 
Abrakadabra kysyi vaunuistani, elikkä ne olis Emmaljungan duo edge yhdistelmävaunut. Pari vuotta vanhat ja hyväkuntoiset sekä siistit. Tänään saa noutaa lähetyksen. Illalla saakin sitten miehen kanssa ihmetellä, että mitenkäs nää toimii :D
 
Heissan!

Neuvolasta kotiuduttu, ja ihan kiva käynti oli :)
Kivuista ja levottomista jaloista napisin, niin oli neuvolantäti sitä mieltä että rauhallisesti pitää vaan nyt ottaa...: /
Töihin ei kuulemma ole asiaa enään, mutta täähän käykin nyt hyvin kun töitä ei mulla enää ole :)

sf-mitta otettiin eka kerran ja se oli 18cm.
Sydän jumpsutti masuasukkaalla tasaiseen ,140 oli syke.
Paino oli mulla laskenut 1,5 kiloa viime käynnistä, ja sit juteltiin syömisistä..

Juteltiin pitkään yleisesti mielialasta ja mun tunteista, ja katseltiin sit läpi täytettävänä olleet audit-, ja voimavarakyselyt..


Paleltaa kamalasti, eikä tuo kylmä tuulinen ja sateinen ilma paljoo auta.

Tukisukkia muuten ehdotti avuksi levottomiin jalkoihin tämä mun neuvolatäti! Jos ei ala muillakonstein helpottaan nii vois kokeilla..

Päivänjatkoja!
Suffeli ja mm 19+4
 
Heipä hei!

Onnittelut kaikille hyvistä uutisista ja tyttö- ja poikalupauksista! :heart: Meillä on rakenneultra vasta 7.10 enkä jaksaisi millään odottaa!! :headwall:

Tiistaina kävin neuvolalääkärillä ja se määräsi mut PAPA-kokeeseen verestävän ja punoittavan kohdunsuun takia. Eilen tuolla papassa sitten kävin, ja oli yksi tämänastisen elämäni hirveimpiä kokemuksia! Hoitaja numero yksi meni kauhusta jäykäksi kun kuuli että olen raskaana, sähelsi ja sähelsi alapäässä mutta ei saanut/uskaltanut ottaa näytettä, jätti mut sitten siihen alapää paljaana ja se levitin sisällä odottamaan kun lähti hakemaan toista hoitsua avuksi. Toinen hoitaja ei tervehtinyt mua mitenkään, vaan hyvin kireällä äänen sävyllä tiuski hoitaja numero ykköselle ja samalla kyseli multa että "Kukas tämän lähetteen sinulle kirjoitti?", sitten kun vastasin että lääkäri nimeltä **** ****, niin tiuskaisi takaisin että olisi voinut tämä **** **** tulla itse ottamaan näytteensä kun kerran lähetteenkin määräsi, heillä ei ole koko päivää aikaa etsiä kadonnutta kohdunnipukkaa??!!! Koin tilanteen jotenkin erittäin epämiellyttäväksi sekä henkisesti että fyysisesti. En suinkaan ensimmäistä kertaa elämässäni ollut papa-kokeessa ja ikinä, IKINÄ se ei ole sattunut noin paljon kun eilen, vertakin on tuhrunnut eilisestä asti... :ashamed:

Nyt on kyllä kaikki mahdolliset kokeet otettu että mistä tämä jatkuva tiputteluvuoto voi oikein johtua, mutta tähän mennessä muuta syytä ei ole löytynyt kuin se streptokokki-bakteeri, kaikki tulehdusnäytteet jne ovat olleet puhtaat. Toivotaan ettei tossa papassakaan nyt olisi ainakaan mitään vakavampaa...

Sairaslomalla olen joutunut olemaan iskiaskipujen (ja tiputtelun) vuoksi jo ainakin 6 viikkoa, ja taas jatkui neuvolassa saikku 7.10 asti, aika meinaa todella käydä pitkäksi, ennemmin olisin töissä "loppuun asti"... : /

Ihanaa ihanaa ihanaa kun mukeltajan liikkeet tuntuu jo selvästi ja joka päivä, tietää että pienellä on ainakin kaikki hyvin. :heart:

Tämä on jotenkin nyt niin tylsää odottelua sinne rakenneultraan asti että eipä tässä tällä kertaa kummempia, ihanaa sateista syksyä kaikille! :)

Eewokki ja Mukeltaja 18+6

Ps. Hirveästi syntyy ensi keväänä vauvoja, omaan tuttavapiiriin syntyy ajalla tammi-huhtikuu näillä näkymin yksitoista vaavaa!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Eewokki - Kamala tuollainen hoitsu :mad: Olisit napauttanut että ihan turha mulle on tiuskia vaikka sulla näyttää huono päivä olevan.Todella ärsyttävää!Mä en vuoda enään mutta vuosin monta monta viikkoa ja mulla se johtui ultraavan lääkärin mukaan istukan reunasta.

Täällä on supistellut ja selässä tuntunut edelleen.Pikkuinen muksii paljon.

Me varmaan ostamme esikoiselle isojen sängyn vaikka meiltä kyllä kaksi pinnaakin löytyy.

Esikoisesta sain tulenpunaiset arvet mutta puolessa vuodessa nekin haalistui ihan huomaamattomiksi joten en jaksa rasvailla koska se ei mulla vaikuta asiaan mitenkään.

Onnittelut kaikille hyvistä kuulumisista!!
 
Heips.
Hyvin on mennyt tämä odotus kaikin puolin, alussa pientä probleemaa, mutta nyt kaikki ollut ihan hyvin. Ensikuussa olisi rakenne ja 4D ultra johon nyt aion mennä ensimmäistä kertaa. Tuleepahan ainakin kerran elämässä käytyä sellaisessa jos ei muuta.
Pahoinvointi jo helpottanut suurimmaksi osaksi, mutta väsyttää aika lailla, tosin luulen sen johtuvat tästä sateisesta kelistäkin.

Muuton takia synnytyssairaala vaihtuu nyt Tampereelle (aikaisemmin Jyväskylä).
Viikkoja nyt 19+rapiat meneillään.
La pysynyt samana, 14.2..eli ystävänpäivä. <3
 
Terveisiä rakenneultrasta.
Vahva poikaolo varmistettiin poikalupaukseksi ja mies on onnellinen. Eipä ollut läheskään yhtä siveellinen kuin siskonsa aikanaan ;) Toistaiseksi pikkumies hengaili perätilassa, mutta tilaa on niin reilusti että pitäisi kääntyä oikein päin jos ei mitään ihmeempää tapahdu. Esikoinenkin kun kuitenkin oli koko raskauden RT:ssä niin harvemmin kuulemma toinen lapsi sitten päättäisi jäädä PT:hen... Painoarvioksi tuli 378g joka kuulemma vastaa viikkoja, kuten poika kokonaisuudessaankin.

Hohto + :heart: 20+6
 
Millä perusteella ensimmäisen lapsen raivotarjonnassa olo mahtaa vaikuttaa seuravien lapsien tarjontaan..jäinpäs ihmettelemään vaan lääkärin kommenttia.. :O Meillä kaksi ensimmäistä lasta olivat myös rt:ssä mutta niin vain kolmas pysyi sitkeästi loppuun asti perätilassa ja siis sektiolla sitten syntyikin.. Ehkä sitten olen vain poikkeus joka vahvistaa säännön tai jotain :confused:

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 18+3
 
Lääkärin mielipide oli että sikiön pitäisi kääntyä RT:hen jos siihen ei "mitään fyysistä estettä ole". Eli jos ykkönenkin on pystynyt RT:ssä olemaan ja syntymään kohdun muoto ei esimerkiksi tue perätilaa. Tietysti niitä "jästipäitä" on jotka uhmaavat painovoimaa ;) Tosin aloin nyt vain miettimään, voisiko esimerkiksi aiempi synnytys olla "vaurioittanut" kohtua niin että toinen ei pysty RT:hen kääntymään, tai siinä viihdy??

Mutta tämä on tämän läkärin mielipide, kullakin omansa. Itse en jaksa asiasta ottaa tosiaan päänvaivaa kun viikkoja on sen verta vähän että toinen tulee heittämään vielä monet kuperkeikat :)

Hohto ja :heart: 20+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö-/poikalupauksista. Täällä vielä odotellaan puolitoista viikkoa ultraan pääsemistä.

Eewokille sattui kyllä ikävä hoitaja kohdalle. Toivotaan kuitenkin että papa olisi puhdas. Nyt vaan lepoa..

Onko täällä muita vuorotyöläisiä? Miten saatte aikanne ja energianne riittämään kaikkeen? Mulla vuorotyö alkaa näkyä nyt huonoina yöunina, itkuisuutena ja ahdistuneisuutena. Iltavuorosta mennään aina aamuun ja näitä tulee kolmessa viikossa 5-6. Lisäksi työmatkoihin menee tunti joka päivä, ja näillä syksyn keleillä sekin syö energiaa. Aamuvuorot on tätä nykyä 7-16, mikä sekin tuntuu raskaalta vaikka näin tienaa yhden ylimääräisen vapaan. Nyt taas ilta ja sitten 4 aamua (takana yks vp) ja monta huonosti nukuttua yötä.. Äitiysloman alkuun on vielä pitkä aika, joten jostain pitäis tuota energiaa alkaa löytymään..

Puoleen väliin on enää viikko ja yksi päivä, aika on ottanut siivet alleen..
Syksyn lapsi 18+6
 
Vauvan asennosta puhetta. Täällä vauva tuntuu potkivan myös tonne alas kunnon tömäyksiä:D Eli vissiin kauniisti perätilassa, joka hirvittää itseä kyllä aika paljon. Tietysti aikaa ja tilaa on vielä kääntyä, mut silti kauhistuttaa ajatuski, et joutuis leikkaukseen. Pelkään ihan hulluna leikkauksia:)

Onnea ultrakuulumisista! Ja tyttö/poika lupauksista.

Riikkunen ja pikkuinen 20+0:)
 
Vauvan asennosta esikko oli ihan alusta asti pää alaspäin ja tuntin potkut aina keskellä mahaa tai sivulla (pojan pylly oli varmaan 15 viikkoa navan yläpuolella oikealla ja potki vasemmalle. sit se pyllyn heiluminen sai aikaan pahan jonku ihmeen lihas repeämän tuohon oikealle. Oli erittäin kipeä kohta jossa on vieläkin tumma arpinen kohta. En muista virallista termiä tuolle et mitä siihen kohtaan oikeen tapahtui.

Nyt tunnen pienen liikkeet vasemmalla tosi alhaalla vieläkin vaikka mahalla onkin kokoa. samoin sydämen sykkeen löydän vasemmalta alhaalta. Olisiko istukka oikealla reunassa??
 
Nyt on hommattuna talveksi takki huutonetistä. HM:n joku vanha malli mut luulisin olevan ihana. Jos ei mahdu päälle niin eiku uudelleen myyntiin.

Kauhean hankala ostaa näitä odotu vaatteita. Huutonetissäki kauheesti kaikkia houkuttelevia paketteja jne mut.. Mulla on hm:n vaatteissa 38-44 koon housuja ja paidoissaki taitaa olla M-XL. Sit Lindexin odotushousut löytyy koossa 36. Ota nyt sit selvää et mikä se oma koko olis. Niin ja läytyy paidoissakin s kokoa. Normisti oon joku 40-42/M-XL kokonen. (olisipa sitä vähän pienempi!)
 
Tästä tuli taas kertaheitolla viisaampi. Soitin tänään uuteen neuvolaan ja valittelin kun tässä on nyt supistellut muutamana iltana kunnolla ja selkää särkenyt koko ajan. Ja kun mainitsin niistä aiemmista keskenmenoista jne. kysyi hoitaja oonko yksityisellä käyny kun ei löydy papereista tietoa muuta kun niistä parista ultrasta ja 1 neuvolakäynti. :mad: Sanoin etten todellakaan, että edellinen hoitaja sanoi että vasta tuon rakenne-ultran jälkeen varaan seuraavan ajan. Tämä sitten hetken aikaa oli ihmeissään ja kysyi jos soittaisi kohta takaisin.

Nooh... Hetken päästä se sitten soitti takaisin ja kertoi seuraavaa: Ensinnäkin ensimmäisellä neuvolakerralla menneisyyden takia olisi pitänyt tulla suoraan lähete naistenklinikalle missä raskautta seurattaisiin tiiviimmin, alkuraskaudessakin olisi pitänyt olla lääkärikäyntiä ja saikkua suoraan koko loppuajalle.:confused:

Tiistaina sitten aamusta neuvolalääkärille joka laittaa sen lähetteen etiäppäin ja antaa saikkulapun. Ja kaikki nuo säryt jne oli entisen mielestä ihan normaalia, vaikken eilenkään päässyt ilman itkua sohvalta ylös.
 

Yhteistyössä