Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Neuvolakuulumisia...

Eli siis kolmas neuvola takana, viikon päästä jo toinen neuvolalääkäri ja neljäs käynti, taitaa täällä meilläpäin olla vähän eri tahtiin nuo käynnit kuin muualla. :D

Anyway, kaikki pissat, hempat, verenpaineet jne. oli kunnossa, painoa tullut viime käynnistä 1,2kg lisää, yhteensä siis jo 4,4 kiloa plussan jälkeen... :ashamed:

TH kysyi olenko tuntenut liikkeitä, ja näytin missä kohtaa on tuntunut selvää möyrimistä ja pieniä potkuja, ei kuulemma voi olla mahdollista että liikkeet tuntuisi näillä viikoilla navan kohdalla, kunnes, tunnusteli kohdun ja kauhistui, kohdunkoko vastaa ainakin vko:a 21! Kohdunpohja on siis noussut jo navan korkeudelle ja vauvan sydänäänetkin kuului sieltä, kyllä ne siis vaan on pienen mukellusta ja potkuja mitä olen epäillytkin! =) Terkkari sanoi että näinköhän teidän vauva syntyykin tammikuussa, tai sitten niitä onkin kaksi, pitäähän rakenneultraan mentäessä aina vähän jännitystä olla! :LOL:

Viikon päästä siis neuvolalääkäri ja 7.10 rakenneultra, ehkä niiden jälkeen ollaan taas vähän viisaampia, mutta tällä hetkellä kaikki tuntuisi olevan hyvin, tasainen vahva syke ja liikkeet tuntuu. :heart:

Eewokki ja Mukeltaja 17+4
 
Oijoi Eewokki, jospa onkin kaksoset sulla siellä?! Helmikuisissa ei taida vielä tuplia ollakaan. Vielä ;)

Mäkään en osaa puhua enä mistään muusta kun vauvanvaatteista, kohdun kasvamisesta ja vauva sitä ja vauva tätä. Mies osallistuu juttuihin kyllä ihan kivasti ja on jaksanu kuunnella. Mua alkaa kohta tympimään enemmän nämä omat juttuni :D

Kasvavaa masua on luvattu kosketella jo aikaa sitten, enkä oikein tiennyt mitä mieltä silloin oisin asiasta. Nyt voisin pitää vatsani ihan itelläni ja miehellä.

Flunssa alkaa helpottamaan!

ilutiak ja Kuplis 19+5(kö)
 
Moi!

Hohto: joku sentään täällä, joka ei oo flunssassa... heh heh. Eewokki, oikein jänskättää sun puolesta. Itte kävin tänäi rakenneultrassa. Kaikki hyvin. Masumurmeli ei ollut oikein kuvauksellinen, mut yks oikein hyvä kuva saatiin(ja monta huonompaa), jossa masumurmelilla on nyrkki suussa (3D). Ihanaa. Ei kysytty sukupuolta, mut miehelle tuli tyttöolo (ei saa päivittää). Yritin katella tarkasti varsinkin sillon, kun virtsarakkoa zoomailtiin, mut en mä kyllä mitään selvää saanut.

Mahan koskettelusta: kaverille kävi niin, et sen mahaa tultiin koskettelemaan noin 9 kk synnytyksen jälkeen!!! Auts.... vähänkös sitä v*****i. Kyseessä oli vielä puolituttu mies. Arghhhh!!! Syksyn lapsi: jaksamisia!

T:Kääk ja masumurmeli 19+3 (uudet viikot ultran mukaan)
 
Oiih,ensimmäisillä jo rakenneultratkin takana ja puolivälit alkaa poksumaan rikki :flower: Ihana kuulla ultra ja neuvolakuulumisia omia odotellessa! Itsellä seuraava eli neljäs neuvola (tai siis kolmas jollei np-ultraa lasketa mukaan) ensi maanantaina.. Ja sitä ennen aamusta mukavasti hammaslääkäri ja juurihoidon aloitus,AUTS! :$
Rakenneultraan onkin sitten vielä kolme viikkoa,vasta 7.10..huoh..yhtä odottamista..
Kävin jo tänään lueskelemassa syyskuisten pinoa ja heidän vauvauutisiaan,meidän odotellessa :LOL:

(.) Omaan napaan ei tunnu hirveitä kuuluvan tällä hetkellä,melko tasaisen seesteistä oloa.. Iho kukkii edelleen pahemmin kuin teinivuosina ja maha jatkaa kasvuaan.. Paljoa ei tarvii rasittaa kyllä itseään kun selkä ilmoittelee olemassaolostaan ja sitä myötä myöskin alavatsa.. hmm..Liikkeitä ei tunnu läheskään jokapäivä,ehkä parina kolmena iltana viikossa..Onkohan ihan normaalia ettei niitä tässä vaiheessa kuitenkaan vielä ihan säännöllisesti tunnekaan? Melko hentoja kun kuitenkin ovat.. :O
Valkovuoto myös lisääntymään päin,ei kivaa.....

MöhköMyy ja Mönkiäinen 17+1
 
Olispa jännää jos eewokilla oliskin kaksoset tulossa. :)

Täällä odotellaa ajan kulumista. Kolme viikkoa olis rakenneultraan. Tuntuu pitkältä ajalta, mä haluisin että aika menis nopeammin. ;)

Tänään tuli postissa lisää mammavaatteita. Paitoja ja masutuubi. Espritin paita on sen verta tiukka, että mitenköhän se menee sitten kun maha kasvaa entisestään, mutta kait se venyy reilusti mahan kohdalta. Ja hyvä vaan, että pystyy käyttää jo nyt normaalisti. Pepinosta tilasin, tosi nopea toimitus oli. Laitoin tilauksen sunnuntaii-iltana ja tänään tuli päivällä tekstari, että odottavat postissa.

Mahan koskettelu ei mustakaan tuntuisi mukavalta. Lähinnä vaivaantuneelta. Toistaiseksi ei oo kukaan yrittänyt koskea ja hyvä niin.

Kiva tässä palstassa on erityisesti se, että monet teistä on just sen maagisen pari viikkoa edellä niin kerrotte valmiiksi uusia oireita ja sitten kun niitä tulee itselle niin tietää jo, että "nämä kuuluu asiaan" eikä ala turhasta säikähtelemään tai panikoimaan.

Line ja Nano 16+6 - huomenna poksuu :)
 
Viimeksi muokattu:
täällä myös viime neuvolassa rv 15+5 tuo kohdun korkeus oli jo navan yläpuolella..mulla mennyt kyllä joka raskaudessa näin..ja parhaiten sydänäänet kuuluu navasta 1cm ylöspäin täl hetkel..mul se doppleri kotona=)
 
Mun eilinen teksti ei sit näköjään oo koskaan päässy julkaisuun asti. Ihana tää meidän netti.

Joo no siis meillä vihdoin varmuus et liikkeitä oon tuntenut jo usemamman viikon. Nää masu vaivat ja kivut vaan on vähä heikentänyt omaa uskoa liikkeisiin. Nyt alkaa olla jo ihan kivoja liike hetkiä. Mulla ei oo kauheen hyvää käsitystä liikkeistä kun esikolla oli etuseinä istukka. En koskaan kokenut esim niitä kovia potkuja kylkiluihin tms. Jotenkin hassua kun kaikki valittaa että loppuvaiheessa vauva potkii ja liikkuu niin et sattuu. Ei mulla vaan?? Oonko jotenki erikoinen vai voiko johtua vaan siitä istukasta?

Ihana nauttia nyt tästä vaiheesta raskautta. Alun oksetus ym on ohi ja loput joka paikan kolotus ei oo vielä alkanut. Meillä oli 2010 kesällä häät ja olin sillon puolessa välissä raskautta itseasiassa 20+1 oli viikot. Sillon oli niin ihanaa aikaa. En kyllä muista et miten pitkään sitä kesti. Oli se pieni pallo masu eikä kolotuksia.

Mulla on kohtu vielä todella alhaalla. Mietityttää et voisko se olla jotenki oudossa asennossa nyt kun vieläkin kuuluu sydänäänet ihan siitä häpyluun vierestä.

Mammavaatteita mulla oli onneks jo ihan kivasti esikon odotuksesta. Tosin muutamat pitkähihaset ja äitiyscollarit oon ostanut. Toppa vaatteista vaan en tiiä. Synnytin siis marraskuussa ja sillon oli jo kylmä. Just sinä päivänä kun synnyteltiin oli hirmunen lumipyry. Mulla oli sillon sellanen pitkä takki joka mahtu just ja just. Nyt jännitän et miten pitkälle se mahtuu. Maha vaan oli aina kylmä kun se oli sellanen kolmion muotonen ja toppahousut piti jättää auki. Miehen takitkin oli kovassa käytössä.

Katsoin muuten kuvia tän vuoden helmikuulta. Hui kauhee miten paljon sillon oli lunta!! Ihan sairaat kinokset. Huhhuh. Mut sit taas jo maaliskuussa oli pienet kinokset ja helmikuussa ihan sulaa. Nopsaa lämpenee onneks.

Eveny ja Myyskä 17+3
 
Moikka.
Elikkä ensimmäinen neuvola oli nyt maanantaina ja kaikki hyvin. Sydänäänet kuului korkeammalla kuin terkka ensin ajatteli. Syke oli 140. Ja hyvin potki :D
Paino ei ole noussut eikä laskenut. Sokeritestiin tuli määräys heti,koska edellisessä raskaudessa oli diabetes.

Onnea ÄiteeX poikalupauksesta :)

Mulla on rakenneuä 3.10. Aiomme kysyä kumpi on,toivon mukaan näkyy. Esikoisesta ei näkynyt mutta toisesta näkyi.

Maha on myös jo iso, johtuuko jo 3 lapsesta?en tiedä. Mutta jos se on nyt jo näin iso kuinka iso olen sitten lopussa,hui :eek:

Ei muutakuin hauskaa päivänjatkoa kaikille mammoille :) tää mamma lähtee nyt iltavuoroon.

Ylläriäippä+ylläri POKS rv 18
 
Voisinpas minäkin kirjoitella pitkästä aikaa. Meillä podetaan keuhkoputkien- ja poskionteloiden tulehdusta jo kohta kolmatta viikkoa, nyt onneksi helpottamaan päin. Pahoinvointi jatkuu edelleen, mutta tiputuksessa ei ole onneksi vähään aikaan tarvinnut käydä. :) Uutena vaivana tänne on rantautunut iskias kipuja ja kovaa vihlontaa. :| Pienen liikkeet eivät tunnu enää niin selvästi, mutta maha kasvaa sitäkin nopeammin. Mieskin ihan säikähti vatsani kokoa muutama päivä sitten :heart: Jännitän ja odotan innolla rakenneultraa, enää reilu viikko täytyy malttaa!

Skooby ja pieni 18+2
 
Laretzki
Eewokki Mulla oli kohtu jo 14+5 niin sormen verran navan alapuolella ja silloin merkkattiin ekan kerran jo sf mitta neuvolakorttiin. Kun taas kaverilla, jolla nyt puolivuotias lapsi, niin eka kerran mitattiin vasta 20+ viikoilla. Että vähän täälläkin mietityttää, että mitä sieltä vielä voi rakennneultrassa paljastua. Kun tähän mennessä koko ultrissa on vastanneet täysin LA:ta...

(.)Täällä on tänään kivistyspäivä. Masu kipuillut molemmin puolin kohtua heti aamuherätyksestä asti ja tuntuu että se vaan pahenee tässä mitä pidemmän aikaa on hereillä. Liekö sitten taas kohdun venymisestä johtuvia liitoskipuja, on nimittäin nivusetkin ihan hirveen kireet kun venyttää niitä.
Selkäkin tuottaa vielä päänvaivaa, en oo tukivyötä vielä tilannut, kun koosta ei oo varmuutta. Tänään on pääyksikössä koulua, joten tarkotus on piipahtaa yhessä mammaliikkeessä jonka tiiän kysymässä että onko niillä niitä Anitan tukivöitä, ja jos on niin sopisko kokeilla että mikä on oikee koko. Jos on ihan riistohintaa nettiin verrattuna niin en osta, mutta jos on ihan ok hinta niin sit osta heti jos löytyy vaan.

Lare ja Spyro 16+4
 
Heipsan taas!

Meille tuli eilen matkahuollon mukana vaunut :D Tein tilauksen, koska en halunnut missata kesätarjousta, joka oli vielä voimassa, ja kun oli niin silmääkin miellyttävä malli jne.. Siellä ne nyt kasattuina nököttää ja odottaa käyttäjää.. Vähän olen sisällä koeajellut ja voi jehna että tykkään!!

Paljon mitään muutakaan ei tarvitse poitsulle hankkia, kun vaatteita on esikolta paljon jäljellä, hoitopöytä/lipasto tulee vielä hankkia, mutta sitten oliskin jo kaikki!

Olisi parit punaiset pöksyt vailla vauvaa, kun olin alkuun niin varma tytöstä =)

Ensi perjantaina taas neuvolaan normikäynnille ja siitä viikon päästä taas sairaalaan kontrollikäynnille, alkaa tehdä tiukkaa varmaan jossain vaiheessa sovittaa kaikki kontrollit aikatauluun, sellaiseen joka miellyttäisi vielä työnantajaakin :O

Huomenna poksuu taas ÄiteeX ja Poikanen 16+5 :heart:
 
Tänään meni hermot mahan turpoiluun ja marssin työterveyslääkärille kun neuvolassa kaikki johtuu vaan hormoneista... Maha on arka sapen kohdalta ja nyt sitä sitten tutkitaan josko siinä olisi jotain häikkää. Jos siitäkään ei mitään löydy niin on pakko vain myöntyä siihen että tämä on jokin idioottimainen raskausoire ja kärsiä siitä koko loppuraskaus tai toivoa että katoaa itsestään...

Hohto ja :heart: 19+5
 
Tervehdys,

Omanapainen iloinen kertomus rakenneultrasta: kaikki oli pienellä hyvin. Sukupuolikin saatiin selville, mutta en halua sitä täällä paljastaa :) . Vauva vastasi viikkoa 20+3- eli saman verran kuin np-ultrassakin. La on kuitenkin se 1.2.
Mä oon niin onnellinen :heart:

T: luputupuna & heppuli 20+0 POKS!
 
Tulin vain poksumaan eli 20+0!!
Viime päivinä olen huomannut, että ruokahalu on lisääntynyt tosi paljon. Saa nähdä kuinka alkaa paino nousta :) Eilen ostin ison suklaalevyn, mitä en yleensä koskaan tee. Nyt puolet syöty ja oli pakko loput laittaa pakastimeen, ettei tulis kaikkea ahmittua :D
Mun äiti oli muuten kaivanut kaapistaan vauvan makuupussin, mikä on tullut minun aikana äitiyspakkauksessa. Oli pessyt sen ja antoi sen nyt minulle. Aivan ihana vaikka hieman kulunut jostain paikoista. Lupasi etsiä vielä lisää tämmöisia vanhoja juttuja mitä säästellyt.

Mä en vielä tiedä mitä tuun tykkäämään masun paijailuista mutta mieheni tekemä paijailu on ihanaa. Lähes joka päivä/ilta hän huomio myös tulevaa pikkuista.
 
Onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista!! :flower:

Mammavaatteita mulla on esikoisen odotuksesta parit housut ja nyt bongasin kirpparilla plyyshi oloasun ja toppahousut. Toppahousut oli kyllä huippu löytö, niin harmitti esikoista odottaessa talvella kulkea napit auki ja nostella housuja kokoajan. Ulkoillaan kuitenkin paljon :)

Neuvolakuulumiset täältäkin, toinen virallinen neuvola siis takana. Painoa oli tullut 1,5 kg, mihin on tyytyväinen. Paljon maltillisempaa ollu syöminen ja painon nousu kun esikkoa odottaessa. Muuten kaikki arvot oli ok, hemppakin oli noussu 121 ja rautaa tarvii ottaa enää satunnaisesti. Sydämmen syke oli 144 tasaisesti :heart:

Maha&selkäkipuihin+supisteluun ei osannu terkkakaan mitään oikeen sanoa, joten pistäydyin yksityisellä gynellä tutkimassa tilannetta. Laittoi reiluksi viikoksi saikulle ja kielsi uimisen ja seksin ja kaiken muunkin mikä yhtään ärsyttää limakalvoja tai supistelee. Tänään toinen lepopäivä ja tsiisus kun on tylsää, mutta ei kyllä supistele. Josko sitä käyttäisi ajan hyödyksi ja tekisi täälä vällyjen välissä vähän koulutehtäviä. Esikoinenkin on hoidossa, nostelu aiheuttaa taas supistelua.

Eipä tällä erää muuta, mukavaa loppuviikkoa masun kasvattelijoille! :wave:

Pepe10 :heart: 17+2
 
Moikkelis koikkelis!
On tää koulunkäynti vaan taas kauheeta ku koko aika kokeita vaan :< Ja maha ei selkeesti tykkää vahvasta kahvista tyhjään masuun, sen verran kovasti alko kipuileen ;< Mut mahtavaa on se, että mulla on mammahousut toista päivää jalassa eikä kiristä eikä purista! <3 Jotenkin tuntuu vaan hassulta pitää äitiysvaatteita ku tuntuu et tuo maha on edelleen pelkkää omaa läskiä ><
Ihana lukia ku kaikilla tuntuu jo liikkeet nii selvästi :D Täällä ei oo oikeen mitään, aikasemmin oli paljon sellasia muljahteluja ja neki on nyt oikeestaan loppunu nii pitää taas alkaa vissiin huolehtimaan.. :( Tai no ehämmää tiiä oliko ne muljahtelut ees mitään oikeita liikkeitä mut hiljaseksi on menny eniveis.. Toivotaan että ne sieltä alkais ilmaantumaan.
Tämmöstä omanapailua taas tässä kokeiden väliajalla.. Ei oo oikeen aivotoimintaa rakentavaan keskusteluun ja piti päästä tappamaan aikaa ;)
ps. loppus jo vesisade nii pääsis pihalle
 
Heips!

Ajattelin kirjoittaa ongelmasta nimeltä kahvi & paha ruoka.
Olen tottunut juomaan kahvikupposen aamulla, päivällä ja joskus illallakin. Alkuraskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia, mutta nyt kahvin maku on muuttunut suussa suorastaan kitkeräksi myrkyksi ja aiheuttaa heti juomisen jälkeen oksetusolon. Olen vähentänyt huomattavasti kahvinjuontia tuon takia. Kyllä sen kahvikupin helposti saa juotua, mutta sen jälkeen tulee sellainen puistatus-yökkisolo.
Saman olon saa aikaiseksi jauheliha kaikissa muodoissaan ja ruokavalio on pakostakin muuttunut yksipuolisemmaksi: leipää, juustoa, leikkelettä, tomaattia, salaattia. Inhokkiruokia löytyy enemmän kuin suosikkeja. En voi sietää nakkeja, lihapiirakoita, eineslihapullia, perunavalmisteita jne. Muun perheen ruokaillessa ulkoilen ja koti on tuuletettava kokkailujen jälkeen. Mulle on tullut keskiraskauden pahoinvointi :x
Outoa?

T:luputupuna & heppuli 20+1
 
luputupuna meillä on aina syöty paljon kanaa. No poikaa odottaessa tulin kerran kotiin ja mies kehui tehneensä ruokaa. Menin ja avasin jääkaapin oven ja sieltä tuli kanan haju. en syönyt sen koommin kanaa enkä vielä pariin kuukauteen pojan syntymän jälkeenkää. Nyt saman reaktion aiheuttaa liha. Tykkäsin ennen raskautta esim pekonista mut nyt se haisee niin kuvottavalle samoin uuni makkara (mikä on hyvää esim kotitekoisissa makkaraperunoissa). Oikeastaan kaikki liha saa aikaan kuvotuksen kana taas uppoaa nyt erittäin hyvin.
 
Onnittelut ultrakuulumisista ja liikkeiden tuntemisesta :)

Käyn täällä lueskelemassa mutta harvoin jaksan kommentoida,enemmän tulee pyörittyä tuolla naamakirjan puolella.

Tänään on supistellut melkein koko päivän,toivottavasti yöksi rauhoittuu ja että kaikki olisi pienellä hyvin.

Hurjaa että jäljellä on enään puolivuotta ja puolivälikin häämöttää kohta.

Jaksamisia kaikille!!

Rv 18+
 
Tukivyö Olikohan se Eveny, joka ehdotti Anita-tukivyötä...?? No sellainen tuli nyt ostettua. Alkuun on nyt tuntunut selälle tosi hyvältä. Mutta alavatsan pingotus/särky/outo-olo (mitä lienee...) on menny pahemmaksi, joten vyötä en uskalla koko aikaa pitää. Alavatsassa tosiaan tuntuu tosi ahdistavalta välillä. Vielä en kovin ole hermostunut, oon aatellut sen olevan normaalia kasvuun ja venymiseen littyvää. Tiistaina ois rakenneultra, joten sinne asti aattelin kestää ja olla soittamatta neuvolaan... Vatsan oudot tuntemukset saattaa kyllä kaiken venymisolojen lisäksi johtua myös suoliston oireista, joista ei nyt ehkä lisää... :D

Liikkeet on alkaneet tuntua makuulla ollessa jo tosi selkeästi! :heart: Kai pian tuntuvat jo myös seisaaltaan ja istuessa...

Ruuasta Liha ei oikein täälläkään vielä maistu. Salaatti on myös "yökötys"-listalla. Kurkut tomaatit jne... menee kyl oikein hyvin alas. Kaikki makea himomttaa ihan hirveästi!! :p Mies siitä aina jaksaa huomauttaa, että on lapsi pian tehty sokerista.... :LOL:

Vatsan koskettelu Ei ole juurikaan monet koittaneet koskea. Lähinnä vaan oma mies ja äiti jne. Se on nyt ainakin vielä ollut niin pientä ja vähäistä, että on ollut ok. Mutta en kyllä aio suostua vieraampien kosketteluyritksiin. Ite oon vielä asiakaspalveluammatissa, joten jossain vaiheessa varmaan alkaa työtakin altakin jo vatsa näkymään. Apteekissa olen töissä, niin paljon on sellaisia asiakkaita, jotka haluis varmaan koskea vatsaa, mut ei kyllä onnistu...

Hirveeesti en nyt jaksa muistaa mitä muut ovat kirjoittaneet, vaikka kaikki tekstit aina luenkin, päivittäin... Joten jää varmaan paljon kommentoimatta. Tää kirjottaminen vain on välillä niin työlästä...:O

Undine ja pikkuinen 19+4
 
Kahvi on muuttunut pahanmakuiseksi. Join ennen säännöllisesti kahvia useemman kupin päivässä ja kahvinpuute sai aikaan mielettömän päänsäryn. Pahan maun vuoksi pitää juomista rajottaa, kun se on vaan niin yök ja kitkerää. Miestä ärsyttää kun jätän kahvinjämät kupin pohjalle ja kuulema vielä kupit ympäri asuntoa. Joskus se on enemmän raskaana kun minä :LOL:

Monet ruoat on alkanu haista pahalle, mutta voin niitä kyllä syödä. Oon aikamoinen juustohiiri, mutta juusto alkaa tökkiä koska vasta avattu juustopakettikin haisee ihan varvasvälille.

luputupuna, tsemppiä huonoon oloon! Voimia myös pimenevään syksyyn ja koulun penkillä puurtajille!

( . ) Tänään 20+0! Jeeee, puoliväli virallisesti! Onnea etapin saavuttaineille ja perässä tuleville! :) Istuin tänään lähes koko päivän autossa. Ei hyvä. Flunssakin on sitkeässä. Vauva myllää mahassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Sainpa potkun kiinni vatsan päältäkin, kun sitä aikani jaksoin tuijottaa :D :heart:

Villaneule valmistuu, pikkuhiljaa. Teen valkoisella Wool-langalla ainaoikein-neulosta ja etukappaleisiin kulkemaan pienet palmikot. Mies valitsi vauvan villahousuja varten vaaleansinistä lankaa :heart: On kovasti pojan kannalla, kun niitä on kaksin kappalein tehnyt aiemmin :) Ensi viikolla on rakenneultra. Ei aiota kysyä sukupuolta ja peitän silmät jos ultraaja kattelee vauvan pissivehkeitä! :D

Uskalsin varata hammaslääkäriajan, edellisestä käynnistä on luvattoman kauan. Suu onkin kipeä, lähinnä siis vaan ikenet. Pitäisi syödä pelkästään "pullaa" tai jotakin pehmeää, murot tai ruisleipä tai kurkku tms on tosi ikävää purtavaa.

ilutiak ja Kuplis 20+0 POKKSSSS (näinkö se pitää sanoa?) :D
 
Heipparallaa!

Kahvi ja melkeen kaikki ruuat maistuu täällä liiankin hyvin.. :ashamed:
Onneksi painoa ei ole tullut, ja saa siinämielessä rauhassa nauttia herkkuruokia.
Makeiset, etenkin suklaa mikä on ollut aina ihan must, ei nyt edes haluta.. :x

Mammavaatteita en ole vielä ostanut, parit "lököpöksyt" kylläkin kaivoin töiden loputtua kaapista kotihousuiksi :)
Alkaa tuo vatsa oleen jo niin selvä, että vieraatkin on onnitellu (esim. kaupan täti)

Liikeitä tuntuu edelleen aika vähän (?) mulla onkin hirveä pelko että istukka on etuseinässä vaikeasti.. Vielä muutama viikko niin selviää sekin..
Mistähän nuo kaiken maailman pelot ym tuleekin ???
Hammaslääkäriinkin jotkut olivat jo uskaltautuneet.. Itsellä edellisestä tarkastuksesta niin vähän aikaa, että ajattelin myöhemmälle talvea jättää sen huvin :D

Tsemppiä kaikille keskiraskauden olojen kanssa taisteleville!

Miehelle iski järjetön sisustusvimma!
Kaksi päivää oon katellu kun se on vaihdellut järjestystä ja suunnitellut uusia tasoja, mattoja, sohvia ...... :heart:
Makkariinkin suunnitteli pinnasängyn paikkaa niin touhussaan, että mulla meinas ihan silmät kostua onnesta.. Tulikin mieleeni, että onkohan rakkaani käynyt täältä lukemassa mun "valitusta" siitä ,ettei minusta tunnu että hän osallistuisi.. :ashamed:

Vakuutuksista: Oletteko ajatelleet ottaa vauvalle vakuutuksen ennen syntymää?? Me ajateltiin ottaa kun toisillekkin on otettu. Olikohan se että 3 kk ennen laskettua-aikaa sen saa??

Ja sukupuolen kysymisestä ei vieläkään olla päätetty, nyt minusta kylläkin tuntuu että vois kysyä jos vaan näkyy hyvin ;)

Ihanaa kohta jo puolivälissä!!

Lisää rakenneultrakuulumisia odottaen! :popcorn:

Suffeli ja mm 18+5 :heart:
 
Kahvista esikoista kuin odotin ni kahvi ei maistunut ollenkaan. Meni puol vuotta kun aloin taas juomaan kahvia ja nyt juon kyllä raskaana ollessakin. Kahvi annokset päivälle jää kuitenkin 1-2 päivässä, vaikka olisi kylässäkin. Täällä myös muutaman mainitsemaan kamalan huonoa oloa kahvin jälkeen,mutta olen löytänyt itseäni helpottavan ratkaisun asiaan, Ainakin 1 lasillinen vettä heti kahvikupin jälkeen niin se pitää täällä ainakin tuon oksetus olon poissa. :) Kokeilkaa siis muutkin jos vaan olis apua:)

Vakuutukset aion ottaa myös tulevalle lapselle jo ennen syntymää vakuutuksen. Ennemmin maksan vakuutuksesta varmuuden vuoksi kun että jään ongelmiin rahojen kanssa JOS lapsella sattuukin olemaan jotain pitkäkestoista ongelmaa,kuten maito allergia tai jatkuva sairastelu kierre jostain muusta. Oma vastuun jälkeen kun kaiken saa kuitenkin tiettyyn raha summaan asti takaisin.

Liikkeistä täällä on nyt viime päivinä tuntunut säännöllisesti vauvan liikkeet. Olen ajatellut että liikkeiden tunnistus lasketaan ainakin minun kohdalla vasta siitä kun ne tuntuvat selkeästi monta päivää putkeen. Silloin tällöin satunnaisia en laske.

Supisteluja on ollut tän stressin myötä enemmän kun tarvis..:/ Oikeen mitään ei pysty tekemään ilman että heti heittää mahan kovaks.Kipeitä ne ei ole onneks ollu ja on ollu korkeintaan 30sek. pituudeltaan että en usko ettäkö mitään haittaa olis aikaiseks saanut. Neuvolaan olin yhteydessä asiasta ja siellä sanoivat että jos ei kipeitä, on ihan normaalia.

Mahan koskettelusta mahaa ei ole edes yrittänyt koskea kukaan muu kun oma äiti ja esikoinen kovasti taputtelee ja pussaa :heart: Kateellisena siis luen muiden kertomuksista miten mies on innoissaan asiasta ja näyttää kiinnostuksensa tulokasta kohtaan:(

2 viikon päästä muutto ja samalle viikolle on ma-pe joka päivälle ohjelmaan, mahdan olla aika poikki vkoloppuna... :S No ehkäpä tuo loppu kuussa oleva rakenne ultra antaa taas lisää jaksamista:)

Millanen 17+6
 

Yhteistyössä