Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Laretzki
ilutiak Mulla ei oo ainakaan pelkoa että tulisi itseäni liikaa rasitettua, koska mies on jo nyt puhumassa mulle vähän väliä, että en saa rasittaa itseäni liikaa :D. No, ei se kyllä haittaakaan, mä voin pakkailla pikkutavaroita laatikoihin ja miehet saa sitten kannella isommat jutut eteenpäin varsinaisen muuton koittaessa.
 
Taas on pitäny kiirettä ja tekstiä on tullut tänne niin paljon lisää etten muista puoliakaan :ashamed:

millasen tilanteeseen paljon voimia :hug:

ÄiteeXlle kovasti onnea hyvistä tuloksista!

Autoista, minulla itselläni on tuollainen extra pitkä farkku ja se tuntuu aivan liian pieneltä kahden suuren koiran, lapsen ja rattaiden kanssa. Miehellä vielä pienempi perus henkilöauto... Molemmat tarvitaan auto kun asutaan "lähiössä" 20kilometrin päässä keskustasta ja ilman toimivaa paikallisliikennettä... Kuten olen jo ennenkin tainut mainita täällä ei ole mitään mitä tehdä tai minne mennä, eli keskustaan pitää lähteä...

Saunassa pystyn ihan samalla tavalla olemaan kuin ennenkin, tosin en ennenkään ole mikään himosaunoja ollut.

Maidontulo rinnoista on vihdoinkin tauonnut, mutta turvotus on tullut tilalle : / Olen ollut nyt lypsylehmä jo reilun vuoden... :kieh:

Neuvolassa kävin maanantaina ja tällaista siellä sitten sanottiin
RV 18+2 (mitä lie terkka merkkaillut tuolloin oli 18+3)
Paino +184 (+311)
RR 121/72 (123/68)
Hb 129 (ei mitattu viimeksi)
SF 16cm
Eli ihan ok, paino tilanteessa +/-0 SF-mitta meni tyylikkäästi yläkäyrillä, mutta se on kuulemma normaalia kun on kyseessä tenava numero 2. Tasoittuu sitten aikanaan. Liitoskipuja tässä raskaudessa näköjään on j lonkat ovatkin ihan kiitettävän kipeät. Ei sitä päivisin huomaa, mutta illalla kun pysähtyy niin jomottaa ikävästi. Myös pidemmät automatkat ovat suht ikäviä... Voi kuulemma johtua lyhyestä raskauksien välistä kun esikon kanssa ei ollut kipuja.

Hohto ja :heart: 19+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
täälä oltu myös tänään neuvolassa. Painoa tullut viime kerrasta lisää 0,5kg, hb noussut rautatableteilla 139:aan, syke löytyi ja oli 148, terkkarikin tunsi pari potkua. Sf 17,5. Masu ei ole kyllä kasvanut vielä juuri yhtään mut on kyllä tuota muuta massaa tossa edessä :)
 
Hyvä kuulla, että muillakin on saunaongelmia. Mä istuin siellä varmaan liian kauan ja meinasin pyörtyä suihkuun. Piti istua pitkän aikaa kylppärin lattialla ja huono olo jatkui pitkään illalle.

Meillä on kaks autoa, yks tavallinen ja yks farkku. Farkku ei oo kovin iso, joten mua jännittää niitten vaunujen kanssa (ostetaanko isommat vai pienemmät). Kun on kaksi autoa ollut, niin ei enää pärjäisi ilman.

Mulla on tullut masukipuja erityisesti hieman alemmas (ei kuitenkaan nivusiin) iltaisin tällä viikolla. Vähän mietityttää, että onko normaalia. Tää viikko on ollut erityisen rankka ja stressava, joten mietin johtuisiko se siitä. Toivottavasti kuitenkin normaalia ja nää super-stressiviikot ei toistuisi enää vähään aikaan.

Line ja Nano 16+3 :)
 
Laretzki
Tänään tehtiinkin kunnon maalausurakka ja että mua väsyttää. Mutta en valita, tulos oli äärettömän hyvännäköistä! Ootan kyllä niin innolla tuon laittamista, kerrankin saa oikeasti miettiä sisustusta mieluisakseen. (kun opiskelukämpäs mennään sillä mitä on, ja nykynen miehen kämppä on sisustettu siten miten poikamiehen sen on voinut kuvitella aikanaan sisutavan)

Lare ja Spyro 16+0, kyllä näillä kiireillä aika meneen mahdotonta vauhtia.
 
Moikka!
Oon lueskellu teidän ketjua, mutten oo kirjotellu. Oon tässä menossa viikoilla 17+4 eli la osuu tonne 15.2. Pakko kommentoida Pepe10 tuota sun tilannetta, kun itellä on alusta asti ollu tuota ihan samaa vaivaa eli ensin kaiken maailman kipuilua ja nyt sitten muuttunut sellaseksi alaselästä lähteväksi väännöksi, joka mun mielestä on selkeetä supistuskipua. Ei oikeestaan mitään voi tehdä, kun heti alkaa vääntään.. Kävin myös lääkärillä, joka tarkisti kohdunsuun tilanteen ja siellä oli vielä kaikki hyvin eli ei ollut pehmentymisiä tms. Mulle määrättii reilu viikko saikkua ja pelkkää makaamista, että saataisiin nuo supparit rauhoittuun, että voisin koittaa jatkaa töissä.
Kyllä lekuri mullekin tietäväisenä sanoi, että saattavat hyvinkin kestää koko raskauden ja "ettei se raskaus aina mitää ihanaa ole vaan vaivalloista ja raskasta".
Joo o, tiedetää, kaksi ihan normaalia raskautta takana ja on tää nyt siinä mielessä hankalaa ku toimintakyky on niin rajallinen. Musta et missään tapauksessa oo luulosairas! Lääkärillä oli kyllä tyhmä asenne. Toiselle lekurille vaan, jos hankalaksi menee olo.
Mulla ei oo supparit rauhoittuneet, joten seuraava lekurireissu on luvassa puolentoista viikon päästä..Tarkastavat tilanteen ja sitten varmaan ollaa taas saikulla :/
 
Moikka

Täällä on poskiontelontulehdus päällä. Tuli varmasti flunssan jälkitautina : /
Ärsyttää ja pelottaa keskiviikkoinen rakenneultra. Ei saada kuopukselle lastenvahtia järjestymään, joten mies jää katsomaan pientä ja mä joudun menemään ultraan yksin. Sieltä pitää kiirehtiä nopsaan pois, että mies ehtii iltavuoroon töihin. Päivälle on luvassa paljon jännitystä ja oikeasti pelkään myös verenpaineeni olevan sen mukainen : /
Vatsa on niin iso, että nyt on jo puolitututkin onnitelleet :)
En oo vieläkään saanut ommeltua äitiyshousuja- kaavat odottaa ja konekin, ei vaan ole ollut ompelufiilistä.
Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!

T: luputupuna & heppuli 19+4 ultran mukaan 20+0
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! :) Oon käyny jokapäivä lukemassa teidän kuulumiset, mutta jotenkin en oo jaksanu mitään ruveta kirjottelemaan..

Onko ketään muuta vaivannu Hiivasieni Mulla ollu jo kahdesti tän raskauden aikana... Toisen kerkesin ennaltaehkäsemään runsaalla piimän ym juonnilla mut toiseen piti hakee lääkkeet.. Ihanaa...

Joku kyseli mahan kasvusta Mulla tää maha on kyl kasvanu hyvin vähän, siis silleen vielkin et näytän vaan siltä et oisin lihonu. Mut ei tarvi kyl huolestua mulla on ollu monta tuttua joista ei huomannu et oottavat vaikka olivat viikoilla 20+ se riiippuu täysin siitä onko kohtu täkana vai edessä et kuinka nopeesti masu tulee näkyviin. Kovasti minäkin jo ootan et alkais näyttämään vauvamahalta eikä siltä et oon vaan lihonu.. Paino näytti tänään 62 ja ekassa neukussa oli 60,9 et eipä oo paljoo tullut, onneksi!

Onko kellään muulla rinnoissa sellasta pistelyä, tai jännää poltetta..? Mistäköhän johtuu? Kasvaako ne vai mitä niille tapahtuu, mulla saattaa poltella monesti päivässä, eikä oo mitään närästystä kun sellanan pistely rinnoissa ... :D

Ippe ja pikkutaateli 16+2
 
Voi tuhannen tulimmainen kaikki teksti katos äsken. Huoh.

Eli onnea ÄiteeX ihanista uutisista!

Päivitänkö sut sini77 listalle?

Undine mulla on Lastentarvike Muksutalli – Anita tukivyö tuollanen tukivyö ja oli tosi hyvä apu esikon odotuaikana.

Hurjan kovaa vauhtia tuo aika juoksee osa täällä jo puolessavälissä raskautta.

Oma napa: täällä on oltu reissussa ja olo on tasaantunut. Tästä ajasta pitää nyt osata nauttia kun maha alkaa kasvaa mut ei oo enää alun huonoa vointia eikä vielä kaiken maailman kipuilua.

Eveny ja Myyskä 17 poks poks
 
moi!

Juu, voihan mut päivittää eli Sini77, 34, kolmas ja sairaala taitaa olla PKKS.
En tiiä johtuuko kolmannesta raskaudesta, mutta maha omasta mielestä on tosi iso ja äippähousuja on saanu pitää jo jostai viikosta 10. Myös rinnat on kasvanu kaks kuppikokoo, ei kiitos tarttis mun puolesta enää ja on tosi arat.
Sitte mukavasti tuntuu vihlonnat takareisiin, ku seisoo liikaa ym mukavat oireet on jo nyt, mitä edellises raskaudessa oli vasta loppupuolella.
Aamulla hairahduin vähän haravoimaan, ja jopa ruokaa tekeen niin jo saa taas maksaa siitäki lystistä ja maata ku supistelee :/ Näinköhän tulee mun ens viikon töissäolosta yhtään mitää. Siellä ku pitäs olla jaloillaan 8h eikä oikeen voi levätä sillon ku siltä tuntuu..

sini77 ja masukki 18+4 ja juu mullaki on poikaolo..
 
ippe89, mua vaivas hiiva ihan alussa. Niin selkeetä ja rajua hiivatulehdusta ei ole vielä koskaan ollutkaan, vaikka niitä jokusen aiemminkin oon sairastanu. Sain lääkekuurin ja FEMIFLOR-maito(?)happobakteerivalmisteita mikä eroaa esim Gefiluksista että nämä on suunniteltu nimenomaan emättimen bakteeritasapainoa tukemaan, ei suoliston ja vatsan. Nuo Femiflorit on ihan käsikauppatavaraa. Suosittelivat ottamaan kuurin-kaksi raskausaikana, etenkin jos on hiivatulehduksille altis. Paketissa on kymmenen kapselia, maksaa jotain 15 €. Koin vähän kalliiksi, mutta myös hyväksi tuotteeksi.

Onko muilla lisääntyny valkovuoto? Mä luulin pissaavani housuun tiukan aivastusepisodin jälkeen, kun sillai housut kastu enkä mahtanu sille yhtään mitään! Olin vielä töissä, mut onneks pääsin kipittää kiireellä veskiin tarkastaa tilanteen. Ajattelin jo että nonii, tässä sitä ny ollaan sitte ihan inkontinentiks menty! "Pissa" oliki valkovuotoa! Ensin helpotuin, mutta sitte tuli mieleen irtoavat limatulpat ja lapsiveden valumiset... Oon nyt saanu vakuutettua itteni että aines ei ollut limatulppaa tai lapsivettä. :D


( . ) Kamala flunssa päällä. Nenää tiristelee ja tukottaa, silmät vuotaa vettä ja aivastuttaa ja nyt on tullu yskäkin. Oon ollu töissä edellisen pääloman jälkeen peräti neljä päivää, ja oon taas saikulla. Jälleen tuli listeriat ja sytomegalovirukset mieleen tässä sairastaessa... Ehkä mun ei tartte enää rasittaa kroppaa enempää ja lopetan stressaamisen. :D

Vauva on ollu masussa selvästi hiljasempi ja liikkeitä on ollu vähemmän tän flunssan aikana. Ajattelin, jos neuvolassa olis tänään/huomenna lääkäri paikalla, ni käydä siellä jatkaa saikkua ja jos vois samalla tsekata vauvankin. E: nyt taitaa olla jonkun sortin supistus menossa, vaikka makaan tässä ihan tekemättä mitään. Aika keljun tuntusta parin minuutin ajan. :x Rasvakerroshan ei tuosta kiristy mihinkään, mutta ihan kovaks vetäs kohdun tuolta kaiken alta ja se oli hyvin tunnusteltavissa joka puolelta. Olikohan tää nyt semmonen harjotussupistus?

Aion myös pyytää terkkarilta ihan suorat ohjeet, jos olis diabetes-dieetistä tms kirjallista matskua antaa. En kestä tätä painon nousua. Kohta taitaa olla +10 kg siitä ku plussasin... :ashamed: Tarviin jonku potkasee perseelle, eikä kertomaan kuinka se on levinny ja leviää jatkuvasti, niinku mies tekee. Hän ajattelee kannustavansa mua sillai painonhallintaan. Kerroin kyllä, että se ei auta! Tais tajuta.

sini77, tervetuloa mukaan!

Luputupunalle paranemisia ja tsemppiä ultraan! Kivuista kärsiville :hug:

ilutiak ja Kuplis 19+3
 
Viimeksi muokattu:
täälläkin oltiin juuri flunssassa ja siitä seuras poskiontelontulehdus..nyt syönyt noi antibiootit ja ihanaa olla nyt taas terve=) lauantaina onkin sit raskas muutto edessä..ja sitä ennen ke-to ollaan Tallinnassa vähän shoppailemassa..=)
 
Joku kyseli valkovuodosta.. Täälä on myös valkovuoto lisääntynyt huimasti. Ja myös kans sitä lirahtaa housuun välillä ku aivastaa tai yskii. Pari kertaa pelästyin, että mitäs nyt oikein tapahtuu.

Olen hirveästi miettinyt näitä supistuksia joista monet puhuvat. Minulle on vieläkin epäselvää millaisia ne oikein ovat. Välillä minulla maha tuntuu ihan kovalta ja pinkeältä, kipuja tai muita tuntemuksia ei silloin ole ollut. Voiko nämä kovattumiset olla niitä supistuksia?? ja kokeneemmat hei miten kauan ne voi jopa kestää kerrallaan?
 
Flunssa selätetty, vielä ihan välillä tulee kyllä yskänpuuskia, mutta muuten olo tooosi paljon parempi :)

Huomaa kyllä vauvan liikkumisessa tuon että kun olin kipeenä niin selkeästi vähemmän liikkeitä oli.. Tai sitten mahanahka oli niin turta kaikesta aivastelusta/yskimisestä etten niin hyvin liikkeitä tuntenut..
Paranemisia kaikille flunssan kourissa oleville!

Vauvamaha on alkanut täälläkin viimein muodostua :)

Työt loppui, ja ajattelin ihan rauhassa olla kotona nyt äitiysloman alkuun- ja tietty sen jälkeenkin :)

Valkovuodosta : myös minä olen välillä ihmetellyt mitä housuun lorahtaa..Todella runsasta!
Rinnat tuntuu painavilta, ja muutaman supistuksen olen tuntenut.
Ja vieläkin jatkuvat (onneksi ei kovin pahana) nuo alavatsan/nivusten kivut..
Selvästi rasituksella osuutta kipujen tuntumiseen.

Omanapaista valitusta:Rakas aviomieheni puhuu kavereilleen ( ja melkein oudoillekkin) ylpeänä ja vuolaasti meille tulevasta vauvelista, ja sitten minun kanssa ei oikeen millään ala keskustella asiasta?
Kyllä tietenkin puhuu ja ollaan samoilla aaltopituuksilla muuten, mutta toivoisin hieman enemmän sellaista yhdessä fiilistelyä...:ashamed:
No, ehkä mieskin odottelee sitä rakenneultraa ennen kuin uskaltaa alkaa vauvasta enemmän puhumaan.


Suffeli ja masumuru 18+1
 
Moikkelis!

Flunssaa on täälläkin liikkeellä.... toivottavasti ei tule jälkitauteja. Kävin tänäi kolmannessa neuvolassa: paino + 1kg, sf-mitta 18, syke 155, rr 126/82 eli kaikki ok. Liikkeitä oon myös tuntenu. Välillä oikein kunnon muljahtelua.

Kysyin terkalta valkovuodosta, joka mulla on lisääntymään päin. Välillä holisee kunnolla, kun esim. yskii. Sanoi et se on ihan normaalia ja et se voi jopa lisääntyä niin paljon, et tarvii siteen....auts....

Oli puhetta myös influenssarokotteesta ja meillä rokotukset alkaa marraskuussa. Mä saan sen normaalilla neuvolakäynnillä (jos haluan), koska raskaana olevat on riskiryhmässä. Kait miä sen sitten otan. Kerran oon influenssan sairastanut ja kaks viikkoo sängyn pohjalla oli kyllä aika karmeeta. Ainut lohtu oli, et mies oli samaan aikaan kipee. Yhdessä toisiamme sitten hoivailtiin.

Miisu11:eek:iskohan ne sun supparit kuitenkin sitä, et masuasukki se siellä vaan möyrii. Miä luulin kans masumurmelin ekoja möyrimisiä supisteluks, mut myöhemmin totesin, et siellä sitä vaan potkutellaan kovaa. Näin miä asiaa ittelleni selitin. Tosin jos sua epäilyttää, nii soita terkkarille ihmeessä jotta saat mielenrauhan.

T:Kääk ja masumurmeli 19+5 (huomenna on rakenneultra, jänskättää....)
 
Valkovuoto on kyllä lisääntynyt! Ahdistaa töissä olla kun vessakäynnin jälkeen tai yskimisen jälkeen holahtaa pikkareihin aimo annos nestettä.. Pitää siis ruveta suojia käyttää..

Masu täällä on pysyvästi pulpahtanut ulos ja kaveritkin sitä ihastelee.. :) Ei niin pajoa liikkeitä tunnu nyt, sydänäänet kylläkin kuuluu mutta miksi pikkuinen ei enää monota seiniä yhtä paljon kuin pari viikkoa sitten... Huoli iskee.. :/

Piti 2.neuvola olla tänään mutta tulipa sit aamulla soitto osastonhoitajalta että aika pitää siirtää.. Syytä ei sanonut, sano vaan että joku muu ottaa vastaan ku oma th.. Yllättäen! Kysy myös että kuin vähän aikaa sit oon viimeks käynyt,, joo tota yhden kerran oon käynyt ja se oli HEINÄKUUN alussa.. Hei eiks näitä käyntejä pitäis vähän tiheemmin olla?? Onneks nyt sit huomiselle sain ajan mut ärysttää ettei taaskaan ole omalle th:lle vaan jollekkin randomille..

No joo, pari viikkoa vielä rakenneultraan niin ehkä sitä sit tosiaan voi alkaa hankkii vauvalle kaikkia tarvikkeita.. :)

Sori kun tuli taas hieman omaa vuodatusta.. :/

Giggles & Elmo 18+2
 
Hellou vaan kaikille!
Täälläkin alkaa oleen jo maha siinä kunnossa, että aika malttamattomana ootan mun elloksen pakettia... Kun ei mene kun verkkarit jalkaan enää >< Viikonloppu oltiin Kuusamon korvilla ulkoilemassa ja tuli siinä yli 1000km autossa istumista yhteensä, niin voin sanoa, että on selkä ollu vähä pipinä tänään. Ja sitten sain ekan vauvatavaran synttärilahjaksi, yhelle kaverille annoin erikoisluvan ostaa kun Brion vauvakassit oli tarjouksessa ja se oli kyllä toosi ihana :D Muut ei saa ostaa mitään tavaroita ennenku aikasintaan jouluna.. :> Oon muuten huomannu sellasen kummallisen ilmiön, että ihmiset aika estottomasti tulee koskemaan mahaa ja vaikka ois kuin tuttu ihminen esim. äiti, niin se jotenki tuntuu oudolta... Ehkä se sitten on jotenkin fiksumpaa kun ne vauvan liikkeet saattaa jopa tuntea mahan päälle, dunno.
Noh tällanen omanapailu ihan vaan sen kunniaksi, että poksahti 17 viikkoa täyteen tänään ^__^
Nyt sitten pitäs saaha paastottua se 12h, että pääsis aamulla verikokeisiin tarkistuttamaan ne maksa ja sappiarvot.. Ja tottakai nyt sitten tekis vaan kaikenmaailman herkkuja mieli :D
Mut ei sitten muuta kun syksyiset illanjatkot kaikille, tämä lähtee kahtomaan True Bloodin ach taas vipan ;<< jakson :)
 
Hellou täältäkin!

Ahkerasti käyn täällä lueskelemassa, mut jotenki sitä ei ite saa koskaan aikaseks mitään kirjotettuu vaikka asiaa joskus oliskin.

Ite oon kans ihmetelly tota mahan koskettelua, tutut vielä ehkä jotenkin siedän vaikka sekin tuntuu oudolta,ihan kun joku tulisi läskejä taputtelamaan :D
Mutta tuntemattomien ihmisten koskettelu on epämukavaa, itse olen asiakaspalvelu työssä ja nyt kun maha on jo ruennut näkymään on outoa kun tuntemattomat ihmiset yrittää silitellä mahaa ja kysyvät kuinka pitkällä raskaus on. Yleensä jätän vastaamatta, koska mielestäni asia on henkilökohtainen vaikka iloinen asia onkin :)

En enää muista kuka, mutta joku ihmetteli miehensä käytöstä kun ei rupea keskustelemaan vauva jutuista. Meillä on aika samanlainen tilanne, mies aina kertoo kuinka on kavereitten kanssa keskustellut kaikkee vauva juttuja mut mun kanssa ei meinaa millään jutella ja itehän en mistään muusta osaa oikeastaan enää puhuakaan :D

Rakenne ultra ois reilun parin viikon päästä ja halutaan tietää kumpi siellä masussa on, jos kaveri vaan suostuu sen verran näyttäytymään. Alussa mulla oli ihan selvä tyttö olo, enkä osannu aatellakaan et siellä ois poika mut nyt on vähän mieli muuttunu, enkä osaa arvata. Vaikka ehkä kumminkin enemmän kallistun tyttöön :)
Siinäpä nyt jotain mitän tällä kertaa tuli mieleen,omaa napaa tais vaan ollaan. Mut ens kerralla sit muuta..

jema ja pikkunen 18+
 
Heips!
Masun koskettelusta:... olen nyt neljättä kertaa raskaana, ja olen tuntenut tuon koskettelun ja taputtelun aina erittäin epämielyttäväksi, poikkeuksena oma mies ja lapset :D

Jema : ihanaa että joku muukin on kummissaan miehensä käytöksestä!
Minulla ihmetyttää juuri eniten se, että vauva on kuitenkin erittäin tervetullut ja mieluinen asia miehellenikin!
Olen antanut asian olla ja koittanut olla painostamatta miestä, kun voihan se olla niinkin että tällähetkellä (me odottavat) ollaan siinävaiheessa raskautta ettei tunnu päähän muuta mahtuvankaan kuin vauva-asiat! :D

Eilinen päivä oli aika kiireinen ja olin jalkeilla aamuvarhaisesta iltamyöhään, päivään kuului kaupungilla kävelyä aika paljon ----> Nukkumaan mennessä jalkoja pakotti ja huomasin lievää turvotusta!! ÄÄk, nyt jo!?
Tänään kotihommailua ensimmäisenä listassa pyykkivuoren valloitus =)

Suffeli ja masumuru 18+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin toinen neuvola käynti takana ja kaikki oli hyvin.. :) Painoa tullut edellisestä neuvolakäynnistä 900g lisää eli voi hyvällä mielin jatkaa syömistä :D Verenpaine hyvä mutta hemppa oli laskenut 125->119, sanoi että jos tuntuu että rupee väsyttää ja huimaa niin apteekista rautakuuri.. Mielummin kyllä maksamakkaraa tai salmiakkia syön :D Hetken kesti kun pikkuisen sydänääniä yritettiin kuunella, hirveet bileet sillä oli mahassa käynnissä ja monotti vatsaa kun kohdalle sattu :D Mutta 150 oli syke keskimäärin..

Vatsan koskettelusta itse en ole onneks tuota kokenut mutta voi olla kun se maha rupee enemmän kasvaa niin tulee kaiken maailman mummot sitä silittelee :D Isosisko kysy ensin luvan saako koskea, olin sillain tottakai :D Ei siinä mielestäni mitään outoa ollut..

Miehistä täällä myös mies ei niin paljoa minun kanssa asiaa fiilistele mutta ei se niin paljoa haittaa.. :) Tiedän kumminkin että se ehkä enemmän sitten konkretisoituu kun rupee tuntee iskut vatsan läpi sekä tietää kumpi tulee..
Se oli ehkä hellyyttävintä kun miehellä on koneella laskuri joka laskee päiviä pikkuisen laskettuunaikaan :)

Nytten teetä ja maksamakkaravoileipiä nassuun sekä valmistautumaan iltavuoroon töihin.. :)

Giggles & Elmo 18+3
 
Ihania uutisia ÄiteeX!

Masun koskettelusta: en pidä että kukaan tulee koskemaan mahaani. Ainoastaan neuvolassa saavat koskea, koska heidän on pakko. Kenenkään muun ei tarvitse..

Vauvamaha: Tuntuu tulevan esiin vaikka ennestään tuossa on ylimääräistä ollut.

Omaa napaa: Kipuja siellä sun täällä, etenkin vatsan alueella. Päänsärkyä, voimakasta väsymystä. Itkettää myös kovasti. Liikaa asioita; vuorotyö, 3-vuotias esikoinen (joka jatkuvasti kipeänä), talon rakennus, pitkät työmatkat.. Neuvolassakin puhuivat että jostakin päästä pitäis alkaa keventämään elämää mutta mistä????

Jälleen kerran yhden vapaan jälkeen iltavuoroon
Syksyn lapsi 17+3
 
Onpas täällä flunssaa liikkellä. Meidän talous on onnekkaasti toistaiseksi välttänyt kyseisen piinan. Vaikka molempien työpaikoilla on flunssaa liikkunut reilusti. Esikkokaan ei ole vielä kertaakaan ollut kipeä, voi mitä siitäkin tulisi... Tosin kesällä ehdittiin miehen kanssa flunssa sairastaa, esikko oli evakossa isovanhemmilla ja välttyi taudilta.

Mahan koskettelu on niin hirveää ja onneksi kaikki läheisimmät tietävät pitää näppinsä kurissa. Toistaiseksi kukaan tuntematon ei ole yrittänyt lähestyä sellaiset ajatukset mielessä. Mies toki saa taputella ja kosketella jos siltä tuntuu, eipä tuo sitä niin hirveästi harrasta. Olen harkinnut sellaisen mamma t-paidan hommaamista joka kieltää koskettelun, se olisi niin kätevä :D

Miehen keskustelu tulokkaasta on täälläkin kovin nihkeää, siis minun kanssani. Muille kyllä voi keskustella, weird... Tuntuu kyllä olevan näköjään yleistä. Tulin viimeraskaudessa siihen tulokseen että mies sisäistää koko homman vasta kun se oikeasti konkretisoituu, eli vauva syntyy. Siinä vaiheessa tuo minunkin hulivilimieheni lopullisesti rauhoittui, satunnaisia lipsahduksia lukuunottamatta ;)

ON mahan turvotus on tehnyt paluun ja ajattelin koitaa Aktiviaa tai jotakin vastaavaa nyt seuraavaksi tähän ongelmaan. Onko jollain oikeaa kokemusta siitä auttaako turvotukseen?? Tissit on edelleen turvoksissa ja nännit arat, nivuset ja lonkat edelleen kipeät, portaiden nousu on alkanut puuskuttaa... Ei kiva... Ensi viikon rakenneultraa odotellessa :heart:

Hohto ja :heart: 19+4
 

Yhteistyössä