Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Niin ja rakenneultra on 20+3, tuolloin n. 20 viikolla kai on jo kaikki rakenteet näkyvissä ja mitä pidemmälle mennään sitä paremmin näkyy. Ennen kuin vauva alkaa olla niin suuri, että menee ihan kippura mökkyrään masussa :)
 
Modesti: Mulla tulee olemaan rakenneultra rv 19+5 eli jotakuinkin kuukausi olisi vielä odotettavaa jälellä.

Pepe10: Mukavaa ettei ollut enää suurempia aiheita huoleen vaan kaikki oli hyvin. :) Varmasti suuri helpotus teille.

Täällä alkaa tuntua siltä, että voi alkaa kertoa tutuille avoimesti raskaudesta. Maha on pompsahtanut esille ja muutenkin alkaa oma pää olla valmis kertomaan, että raskaana ollaan :)

Line ja Nano 15+3 :)
 
Huh mikä olotila on. Vatsaa kiristää, puristaa, ahdistaa. Ei ole hyvä olla mitenkäänpäin. Lisäksi voimakasta hengenahdistusta ja huimausta. Sängyssäkään ei ole hyvä olla, ei seljällään, ei kyljellään, ei mitenkään. Anteeksi, oli pakko purkautua. Pakko varmaan hakea saikkua jos ei helpota, en enää pärjää töissä. En tiedä kyllä mikä oikein vaivaa, mutta vatsan alueella ikävää kipua ja vaikea olla. Osaatteko sanoa mistä tämä voi johtua? Olo ei ainakaan helpota töissä kun siellä pitää monisairaita vanhuksia hoitaa, ja työ ei ole ollenkaan kevyttä. Oliskohan saikku paikallaan vai vieläkö tässä sinnitellään? Muutama päivä saikulla vois tietysti helpottaa oloa, ainakin hetkellisesti.

Epätoivoinen syksyn lapsi ja kasvava vatsa 16+0
 
Täällä elämä kerrankin hymyilee, huomenna pääsee uuteen asuntoon katsastamaan remontin jälkeä ja masuasukki on ollut tosi vilkkaalla päällä. :)

Arpi löytyy vatsasta ja iso, sitä nyt on särkenyt tasaiseen tahtiin jo pidemmän aikaa. ¨Ja värikin on muuttunut aika reippaasti tummempaan... :p

Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa, mahan kanssa tavaroita pakkailemaan mars. :)
 
Syksynlapsi täälä samaa fiilistä, siis masun kipuilua, kiristelyä ja henkeä ahdistaa. Esikoisesta muistan tunteen, isompi maha muuttui keilapalloksi tuossa vaiheessa, mutta tämä pieni ei vielä niin kovetu. Kannattaa ainakin käydä lääkärissä arvioittamassa tilanne, onko tulehduksia yms. ja kuulla mitä hän sanoo. Omaa jaksamistahan se on kuunneltava, vaikka kaipa se raskausaikana on enempi tai vähempi alentunu kaiken aikaa :) Tsemppiä!

Hankintoja tehty! Nimittäin uusi auto, johon pitäisi mahtua istuin+kaukalo takapenkille ja pitkäkoipinen äityli pelkääjänpaikalle :) Saatiin niin hienosti junailtua koko homma, ettei edes menny kaikki säästöt vaan ne voi jäädä muhimaan tuplaratashaaveisiin..Erittäin tyytyväisenä ja väsyneenä pitkästä päivästä vetäydyn sohvan kulmaan keräämään voimia ensi viikkoon.

Pepe10 :kiss: Papana 15+5
 
Rakenneultraan ois reilu pari viikkoa vielä. Viikkoja silloin kasassa 20+2.

Täällä on hentoisia liikkeita tuntunut jo lähes päivittäin. :heart: Ovat vielä hyvin huomaamattomia ja jäävätkin helposti huomaamatta, ellei niihin keskity.

Nukkuminen onnistuu kyljellä ja selälläänkin ihan ok. Onneksi muutenkin on tullut kyljellään parhaiten uni, niin ei ole suurta vaikutusta vielä. Vatsallaan olen koittanut lueskella kirjaa, mutta tuntuu jo sen verran ilkeältä masussa, ettei pysty...

Sairalomasta ihan yleisesti, että mä ainakin hakisin sairaslomaa heti, kun vähänkään tuntuis siltä, että töissä on tukalaa, eikä yölläkään saa nukuttua. Muutaman päivän lepo vois varmaan tehä hyvää, ei kannata itseään turhaa rasittaa. Pikkuiset ovat nyt tärkeimpiä! :)

Nimi oisi tytölle jo valittuna, mutta pojan nimestä ei yhtään hyvää ehdotusta olla saatu aikaiseksi. Tyttöoloa täällä on muutenkin ollut, vielä pari viikkoa pitää odotella siihen vahvistusta/yrmäystä... Ei mallttais... :)

Mites teidän rinnat? Mulla ollut jo ehkä? viikon outoja "pistelyitä", joka menee ohi melkein samantien. Myös rintojen painaminen tai liivien asennonkorjaus auttaa. Tänään tosin ekan kerran huomasin, että mun tissithän erittää jo nestettä!! :O:mad:
Alkoi tuntumaan pistelyä/kutinaa ja kun oli pieni toppi vaan päällä ja yksin kotona, ni tuli raavittua tissiä ihan paidan alta ja vähän sitte kai painoin sen verran, että nännin päähän tuli pisara!! Eka lapsi tulossa, mutta oisin silti kuvitellut tämän tulevan joskus ihan loppuraskaudesta vasta! Varmaan alkaa valuttaa jossain vaiheessa niin paljon, että täytyy alkaa suojailemaan tms...:stick:

Muuten olot suht samat ku olleetki pari viikkoa... Nyt vaan odotellaan tiistaista neuvolaa, rakenneultraa ja sitte vihdoin SE neuvola rv 22+, kun saa kelaa varten laput ja voi alkaa odottelemaan äitiyspakkausta... :D Yhtä odotusta koko raskaus... :LOL:

Undine ja pikkuinen 18+0 POKS
 
Rakenneultra mulla o 20+3, esikosta oli vasta 21+.. Ja mulla ainakin ajanvaraus lapussa lukee rv 18-22.

Nimet on jotkut mietitty mut en ole kumpaankaa täysin tyytyväinen. Luultavasti kinaan miehen kanssa pitkään vielä omista suosikeistani :D

Tänään neuvola joten kuulumisia lisää myöhemmin.

Eveny ja Myyskä 16+1
 
Rakenneultra täälläkin vasta viikoilla 20+5 ja neukku ens maanantaina..

Itselläni oli jo tosiaan tytölle se nimi valmiina mutta nyt oon jotenkin ruvennut miettii toisia nimiä.. Pojalle silti en keksi millään.. :/

Giggles & Elmo 17+2
 
Huomenia kaikille, täällä on harvinaisen tuskainen yö takana...:| Päätä särkenyt illasta asti ja yöllä kun käänsin kylkeä, tuntui toisella puolella aivan kamala repivä kipu. Mieskin siinä heräsi kiroiluuni. :D

Kohta pitäsis lähteä juoksemaan ympäri maailmaa, esikoisella on 3v neuvola ja siellä uudella asunnollakin pitää käydä.
 
Hellou!

Pepe10 onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Nimistä jonkinlaisia nimiehdotuksia on olemassa, mutta aina on lopullinen nimi löytynyt, kun vauvaa on oppinut tuntemaan.

Ei olisi pitänyt käydä syyskuisten pinossa kurkkaamassa, siellä oli todella huonoja uutisia :'(

T:luputupuna & heppuli 18+5
 
Hei vaan!

Täällä edellee flunssan/yskän kourissa, eikä tunnu yhtää laantuvan. Kohta jo viikon ollut. Aamulla kävin lääkärissä ja kurkku punoittaa, mut ei muuta. Eli vielävaan kuumaa juotavaa ja otettava rauhallisesti.

Joku kyseli rinnoista nyt raskaus aikana. Mulla itsellä rintoihi tullut pahkuroita jakipeät on. Tänään näytin lääkärillekki, kun toises rinnas oikein tuntuva kiinteä herneen kokoinen patti. Kuulema kaikki varmasti raskauteen liittyvää.
 
Heissan! Tänään kolmas neuvola takana ja kaikki niinku pitää ^^ vauvelin syke huiteli 150 pinnassa, vaikka sillä oliki nii meno päällä ettei meinattu saaha koko sykettä kuuluviin :D lisäksi sain tietää, että joudun siksi toisen kerran sokerirasitukseen ku ekan kerran arvot oli niin hyvät -.- huoh... Nii ja pääsen mää sitte sappu ja maksatesteihinki ku öisin raavin itteni ihan verille, mut toivon, että se on vaan tuo mun atooppinen iho.
Muuten meinaatteko ottaa influenssarokotteen? Ku itte oon vähä kahen vaiheilla, täällä koulussa kun riittää populaa ja tartuntavaaraa, mutta sitten jos taas kehitellään joku uus superrokote, jota ei oo kunnolla testattu nii jätän kyl ottamatta...

Syksyiset terveiset Tuulikka ja Nöttönen 16+0 <3
 
Pikaisesti:
Kamala viikonloppu takana.. En muistanut että pelkästä kuskina olosta yömyöhään saa noin hirveän olon seuraavaksi päiväksi : /

Flunssa jatkuu vaan, ja päänsärky on päivittäistä..

Rakenneultraa jännitän minäkin, siihen tuntuu olevan vielä niiiiin pitkä aika (n.3 ja puoli viikkoa) :)

Tytölle nimi on mietittynä, pojalle ei vielä mitään ehdotusta edes... :D

Suffeli ja masumurunen 17+1
 
millanen - Kiva kuulla neuvolakuulumisia, hienoa että kaikki on hyvin sillä saralla. Riidat miehen kanssa sen sijaan kuulostavat kurjalta... :/ Toisaalta vaikuttaa siltä, että ainakin sinä olet valmis purkamaan solmuja ja työskentelemään suhteen parantamiseksi, toivottavasti sama viisaus löytyy myös miehestäsi. Paljon tsemppiä!

Mahan kasvusta ja arvista - Arpia ei ole vielä *kop kop* ilmaantunut mulle, mutta onkos muilla jo masua? Itse olen nimittäin viime viikkojen masukasvun kanssa aivan ihmeessä, navanympäryställe on tullut ~18cm plussaa, vaikka paino ei ole noussut yhtään. D: Maha vaan venyy pallona suoraan eteenpäin, eikä leviä yhtään, lieneekö vatsassa siis poika? Olen 170cm pitkä ja muutenkin roisin kokoinen, aattelin ettei tää ensimmäisen maha ala näkyä ikinä, mutta tätä ei kyllä piilota enää mikään eikä tästä pallosta voi mitenkään erehtyä, se on raskausmaha eikä makkara - vaikkakin erittäin hyvällä lämpö/pehmoeristeellä, mikä ennestään suurentaa vauvavatsan profiilia. ;) Mihin ihmeeseen tää kaikki maha loppua kohden laitetaan!

Nukkumisesta - Mie pystyn kyllä nukkumaan selällään ja kyljellään ihan hyvin, mutta mahallaan en saata olla ollenkaan.

Nimistä - Meillä on aika selvät sävelet nimien suhteen... Pikkukarhusta tuleepi Amos tai Aurora, toiset/kolmannet nimet vielä vähän hakevat muotoaan, mutta Amos Valentin ja Aurora Anne johtavat tilastoja tällä hetkellä. Kaikki nimet Amosta lukuunottamatta poimittu suvusta muutaman polven takaa. Abrakadabrallakin oli ihastuttavat nimet jo valmiina!

Liikkeitä monet olivat raportoineet - itse en varmuudella osaa sanoa niitä vielä tuntevani, mutta onhan se esikoista odottavalle aikaistakin... jotain sellaisia hipaisuja ja muljahduksia olen pari kertaa havainnut, epäilen niitä vähän muuksi kuin suolentoiminnan vinkeiksi. ;)

syksyn lapsi ja Pepe10 kärsivät 'oloista', toivottavasti pian helpottaisi! Minullakin olot jatkuu, päänsärky, pahoinvointi ja erityisesti liikunnan jälkeen hengenahdistus vaikka yleensä happi on kulkenut jumpan jälkeen paremmin. Ihan siedettävää kuitenkin, mutta mulla ei olekaan fyysistä työtä. Koittakaa jaksella!

Yleisesti alkaa olla jotenkin enemmän sinut tämän raskauden kanssa, pystyy välillä ajatella muutakin... ekat kolme kuukautta jotenkin meni sellaisessa sumussa, että mitään ei mahtunut edes päähän ja epäusko vaivasi. Nyt alkaa jotenkin tuntua todelliselta, kun tuo mahakin noin pontevasti kasvaa!

NeitiCora ja Pikkukarhu Amos/Aurora, 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Miehen kanssa nyt sitten erottiin. Olo on aivan kamala,kaikki tuntuu ylivoimaselta. Tänään kävi åerhetyöntekijä meillä ja auttoi vähän asioita alulle. Ei ole muita vaihtoehtoja kun vuokrata asunto yksityiseltä, mutta kun niitä ei ole:( Kunnan kaikki asunnot on varattu ja 1.10 alkaen vaputuu EHKÄ ensimmäinen ja ei annettu takuita ettäkö sen saisin.
Olen aivan 1100% varma että mies on pettänyt mua ja hän ei vaan sitä myönnä ja se kalvaa niin v*tusti... Haluisin saada totuuden tietää koska jos asia on oikeasti niin , en aio tähän taloon enää ikinä palata. Mutta jos asia ei ole niin olen halukas viellä asioita yrittää saamaan toimimaan.
Tilanne junnaa paikallaan, asuntoja ei ole ja täältä on pakko päästä pois.
Rankkaa, todella rankkaa....... :'(
 
millanen voi ei :( . Kovasti voimia arkeen :hug: . Joskus etäisyyden ottaminen voi olla paras ratkaisu, ja jos homma ei toimi, niin silloin on varmaan helpompi erota lopullisesti. Onneksi saatte apuja perhetyöntekijältä. Miten itse jaksat?

Mä oon tänään leskenä, kun mies lähti työporukan kanssa bilettämään mökille :)
Siis voi ei, kun mä vaan oon ihan hanhiemo: olkaa varovaisia, ette mee vesille humalassa, muista kohtuus, blaablaa-siis todella ärsyttävä piirre minussa :mad:
Mieskin jo tiuskaisi, kun varmaan kymmenettä kertaa hätäilin :D
Oikeesti ei mies oo koskaan hölmöilly mitään isoa, mutta aina vaan tulee pahimmat uhkakuvat mieleen : / .
Tänään paistellaan lasten kanssa poppareita- mä teen itselle suolattoman satsin. Ja tytöt tekee just mokkapaloja- NAMS! Taitaa olla hauska ilta luvassa :)
Mutta nyt pitäis mennä vääntämään ihan ruokaakin-pelkillä herkuilla ei eletä. HAasteellista aukaista kaupan hapanimeläkastikepurkit, paistaa broileri ja keittää riisit :)

T: luputupuna & heppuli edelleenkin 18+5 :)
 
Tervehdys taas!

Omaa napaa; Tänään käyty äitiyspoliklinikalla lapsivesipunktiossa. Henkisesti rankempi kokemus kuin fyysisesti. En halunnut katsella toimenpidettä joten makoilin pritsillä käsivarsi kasvojen edessä ja silmät kiinni. Tämän viikon lopulla sitten selviää, onko vauvalla kromosomeissa ongelmia, vai “vain” tuo gastroskiisi. Niin ja samoin selviää sukupuoli, ei tarvitse enää arvuutella :heart:

Rakenneultra Tayssissa 30.9 eli viikolla 19+1

Sektion kerroin jo tulevaksi synnytystavakseni, ja rakenneultran jälkeen alkaakin sitten hitonmoinen kontrolli ja juoksentelu Äippäpolin tarkastuksissa.

Nimi meillä on jo molemmille, vaan veikkaus on että tytön nimi on se, jota tullaan tarvitsemaan :)

Voimia millaselle :hug:

Liikkeistä; tunsin esikosta jo viikoilla 14+ joten ei tullut yllärinä, että tästä tunsin jo 12+. Välillä jos säikähdän hiljaisuutta, tarjoilen masukille hieman sokerillista mehua niin johan alkaa möyrintä :heart: Nyt vaan odottelen, että saisin luvan ihan kromosomienkin puolesta alkaa iloitsemaan raskaudesta, kun tähän saakka on koko ajan jonkinlainen pelko asunut persuksissa. Vaan tavallista raskauttahan tästä ei nyt millään saa, kun tietää, että vauvan elämä tulee parhaassakin tapauksessa alkamaan vastasyntyneiden teholla..
 
Luputupuna Aika moista myllerrystä sisälläni on kokoajan. Pihla onneks pitää mut tässä järjissäni, lapsi on rakkaampi kun mikään tässä maailmassa :heart: Ystävät ja vanhemmat onneks tietää jo asiasta joten ne kyllä soittelee tasaisin väliajoin ja kysyy vointia ja tarjoaa apua jos vaan kelpaa:) Päivä kerrallaan eteenpäin ja toivottavasti tää asunto asia nyt vaan selviäis mahdollisimman pian. En vaan voi ymmärtää mitne ei voi ola ainuttakaan 3h,k vapaana koko Nurmijärven kirkonkylän /rajamäen alueella... Huoh.
Helpommalta tuntuu kun ei tarvi nähdä miestä, mutta toisaalta on välillä niin kamala ikävä sitä että haluis vaan sen kainaloon ja toivois että kun silmät avaa niin tää kaikki viime kuukaudet on ollu vaan tosi pahaa unta...:/
Tuntuita kun ei voi sormia napauttamalla lopettaa, siksi tää niin vaikeeta onkin:(
 
Voimia ja jaksamista millanen !! :hug: Toivottavasti saisitte asiat vielä selvitettyä ajan kanssa! Yksin odottaminen ei aina ole herkkua mutta ei ole huono parisuhdekaan! Ja kaikesta selvitään,yksin odottaja olen myös ja nyt on ajatukseen hyvin tottunut vaikka huonojakin ja vaikeita päiviä toki on :) Meitä perheitä kun on niin erilaisia ja meidän perhe on nyt tälläinen ja silti ihana ja hyvä!

MöhköMyy ja Mönkiäinen 16+0 *POKS*
 
Nimien löytäminen ei meillä oo oikein edenny. Tytölle keksisi helpommin, parikin vaihtoehtoa, mutta poika on haasteellisempi. Onneksi on vielä aikaa reilusti jälellä.

Maha & rinnat on molemmat kasvaneet, mutta ei kipeitä kummatkaan. Mahassa ei myöskään oo arpia tmv., mutta olen yrittänyt rasvata sitä perusrasvalla joka ilta ettei pysyis ns. joustavana. En tiedä auttaako, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole. Tänään oli ekaa kertaa mammahousut töissä ja hyvältä ne tuntuivat, taidan laittaa huomennakin :D Tätäkään mahaa ei enää oikein peitellä.. makkara tuskin enää menee läpi, joten pitää alkaa kertomaan suuremmalle yleisölle uutisia. ;)

Influenssarokotuksen otan kyllä. Uskon siihen, että mahdolliset muut oireet tai ongelmat on sen verran harvinaisempia, että ne on pienempi paha kuin sairastua pahaan influenssaan. Varsinkin kun influenssakausi tulee tod.näk. meille mahdollisesti huonoon aikaa eli lähellä synnytystä. Toki ei tiedä varmasti, mutta eipä tässä elämässä mikään ole varmaa muutenkaan.

Millanen: voimia sinulle! Niitä varmasti tarvitaan!

Line ja Nano 15+5 :)
 
ÄiteeX kuulostat ihanan positiiviselta vaikka varmasti olet huolissasi. En ole itse vielä edes miettinyt mahdollisuutta, että rakenneultrassa tulisi tietoon jotain sairauksia/poikkeavuuksia ja miten siihen reagoisi.. Toisaalta hyvin onnekashan sitä on jos saan kaksi elävää tervettä lasta, ensimmäinen raskauteni päättyi surullisemmin rv 21 ilman selkeää syytä. Tsemppiä teille tähän viikkoon, on varmasti pitkää odotella tuloksia! :hug:

Millanen tosi inhottava tilanne :( Jos kaipaat kovis miestäsi, niin eikö tilannetta voisi mitenkään koittaa ratkaista? Perheasiainkeskuksessa tms. jos kävisitte juttelemassa niin saisitte selviteltyä välejänne vaikka kaikki päättyisikin eroon. Varmaan todella kurjalta kyllä tuntuu kaikin puolin ja jaksamista ihan hirveästi myös sinulle! :hug:

Mulla supistelee ja on maha kipeänä, olen näyttöopiskelija ja eka näyttöviikko menossa ja pakko vaan painaa. Eilen illalla lyllersin koirien kanssa minikävelyn ja nojailin sen jälkeen kuumassa suihkussa+lämmitin vielä kaurapussin ja ne hiukan helpotti. Tuttua esikoisen odotukselta rv 30 -> :O Taidan soitella tänään neuvolaan jos saisi loppuviikolle lekuriaikaa ja arviota, että mikä tilanne on, lepäisikö sitä viikon pari vai sinnitteleekö. Koulussa ei kyllä ole niin rankkaa.

Pepe10 :heart: Papana 16+0 Poks :)
 
ÄiteeX Toivotaan että saat hyviä tuloksia punktiosta. Varmasti toimenpiteenä kurja ja se murehtiminen vielä lisänä.

Millanen Voimia raskaan tilanteen keskelle.

Influenssarokote
En aio ottaa eikä sitä kukaan varmaan mulle tarjoakaan kun olen elämässäni kaksi vakavaa rokotusreaktiota saanut. Ensimmäinen oli henkeä uhkaava ja toisen seurauksena sairastan nyt sitten ms-tautia. Joten en enää riskeeraa..

Omaa napaa
Mahan kiristellyt on helpottanu mutta mahdoton flunssa iskenyt joten yhden päivän olen omalla ilmoituksella saikulla. Jospa lepo autttaa. En oo töissä kyllä kovin hyvin jaksanu olla kun meinaa flunssankin vuoksi veto olla pois.

Syksyn lapsi 16+3
Huomenna neuvolaan (taas)
 
Millanen::hug: voimahalaus täältä sinne, ei varmasti ole helppoa!

Flunssa myös täällä, tytöllä pahempi kuin itsellä,mutta mies ja poika ovat siltä vielä säästyneet.

Rakenneuä:n pitäisi nyt varata aikaa, meillä lukee lapussa viikot 20-22. Ja verikokeita pitäisi varata,kun aletaan taas seuraamaan vasta-aineita,näin tehtiin viime raskaudessa. Vuonna 2007 sain km:n viikoilla 18+6, jona seurauksena menetin 4l verta,sain verensiirron ja siinä ei veri sopinut ja näin veressä nyt vasta-aineita joita seurataan. Tuli hieman omaa napaa nyt...

Sauna on alkanut tuottamaan huonon olon,joka ärsyttää. Tykkään saunasta,mutta nyt en voi olla 5min kauempaa, onko muille tullut samaa??

Ylläriäippä+ylläri 16+6
 
Neuvolaterveisiä:
rv 18+2 (14+2)
paino +530g/vko!! Tosin ihan alusta tullut "vain" 3kg, joten ei paniikkia
RR 100/62 (100/60)
Hb 122 (120)
sikiön syke 145 (155)
sf-mitta 17 (-)

Kaikki siis kunnossa, vaikka painoa tullut huimasti neljässä viikossa lisää. Ekaa kertaa mitattiin sf-mitta ja yli käyrien mentiin.... :D Olen melko pieni kokoinen, joten en tästä ota paniikkia. Katsotaan jatkossa sitten mihin suuntaan lähtee paino jne menemään. Sikiön syke kuului ihanan selvästi ja kovaa, tosin pari kertaa liikahti alta pois ja kuului hiljaisemmin... :heart: Uusi neuvola taas 4 viikon päästä, sitte saa vihdoin ne kela-lappuset! :)

Tänään on selkä ollut tosi kipeä... :(
Undine ja pikkuinen 18+2
 

Yhteistyössä