Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

täällä kans jo tosi hankalaa mahan kanssa kun olen pieni 154cm ja hoikka mutta masu iso jo...vyötärö oli alussa 63-64cm ja nyt 97cm..ja ihmeen painavakin tää maha jos vertaa kahteen edelliseen raskauteen,oisko sit enemmän vettä ja isompi istukka tai jotain,en tiiä..=)
sit toiseen asiaan..siel mll maksaa se hoitoapu yli 8eur/tunti että kalliimmaks vaan menee ja siinä sossun avussa otetaan huomioon tulot,mutta kun esim meil on nii paljon menoja että eivät huomioi niitä,joten se maksais meille jonkin verran=( tunnen pari sossutyöntekijää..oon yrittäny ottaa nyt selvää että mistä sais sitä kotiapua..
 
Huomenia... :) Meillä oli sittenesikoisen kanssa molemmilla eilen neuvolakäynti, mamma sai kelapaperit ja esikoista pidettiin taas tyhmänä. "Ethän sinä tuossa iässä vielä osaa tuota palapeliä tehdä.." Sillä aikaa kun meikäläiseltä mitattiin hempat (mikä oli muuten sadassa) ja verenpaine (ylläri ylläri sekin alhaalla) kasasi sitten esikoinen sen palapelin ohimennen. Totesi vaan pikkuvanhalla tyylillä neuvolatädille: "siin on, ota opikses" :D Naurussa oli kyllä pitelemistä.

Meillä on kanssa teddypuku tallessa esikoiselta, mutta muistaakseni on isompi, eli eiköhän tämä eksy kanssa pienempiä metsästämään, on ne vaan niiiiin suloisia. ^^ Eilen jo lähti muutama body matkaan ja kun kirpparin ohi menin niin huomasin ilmoituksen erästä vaippoja 3,5e/paketti ja pitihän niitäkin hakea varastoon...
Kohta pitäisi sitten lähteä Ikeaan (en tiedä miten äitini sai ylipuhuttua) ja hakea esoikoiselle se uusi sänky... sellainen joka saattaisi kestää ryhävalaidenkin painon. :D

Mursumarsu+Nemi

Niin ja menin sitten ne vaunut tilaamaan... Firkon F7 musta/harmaa pallokuvio3... ^^
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Laiskat aamut on sitte ihania :) se hyvä puoli on tässä kotona olossa kyllä, ettei oo mihkään kiire. Eilen kävin tekees työpaikalla äippäloma paprut ja sanomassa lapsille ja työkavereille heipat. Vähä oli kyllä haikeeta, mutta I'll be back sitte joskus.
Täällä (itä-suomessa) alkaa olla jo tosi kylmä, penskoillekin laitoin päikkäriin astetta paksumpaa. Kivaa, kun tulee talvi :) Ei oo yleensä mikää mun lempi vuodenaika, mutta sattuneesta syystä tänä vuonna kyllä on.
Joka päivä lähempänä laskettua aikaa. Siitä tulikin mieleen, et laitettii neuvolas lähete sinne pelkopolille. Haluisin siellä käydä mielellään hyvissä ajoin, ku niin että joutuis seuraavana päivänä synnyttämään. Toivon tosiaan, että siitä käynnistä olis apua eikä tarvis pelätä tulevaa synnytystä.

Mullakin olis tuolla pikkuvaatteiden pesu-urakka. Pitäs saada laitettua valmiiksi ennen ku äitiyspakkaus tulee. Meillä neiti 3-v odottaa innokkaasti pakkauksen tuloa, että pääsee mallaan vauvan vaatteita :) Toinen on niin innokas äitin apulainen.

t.Sini77 ja vaavi 22+2
 
Heips!
Taas on aika päässyt kulumaan vaikka niin päätin että rupeen lukemaan useammin tätä palstaa. Eipä vaan energia riitä :/ Neuvolassa tuli käytyä alkuviikosta. Väsymys on aivan maksimaalinen, ihmekös tuo kun hemppa romahtanu alle sadan!
Rv 22+2 (18+5)
paino 68,7 (66)
turvotus +
RR 111/67
Hb 98 ( 116, ekas neuvolas 145)
Sf 19cm
Syke 150

Uus sokerirasitus 7.11 ja lääkäri samalla käynnillä. Toi sokerirasitus on kyl niin kamalaa, muutenkin huono olo aamusin ja sit tarvii juoda sitä ilkeen makusta litkua :/

tinzu83 & toukkis 22+5
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!
Täällä neuvola käynti takana taas viikolla. Hemoglobiini oli tippunut 111 eli sain sitten minäkin määräyksen popsia rautaa. Verenpaineet oli taas matalat, yläpainekki vain 99. Ei ihme, että huimaa välillä. Neuvola päivänä viikkoja oli 22+4 ja silloin sf-mitta 18, mikä' on pienenpi ku esikoisen aikaan suunnilleen samoilla viikoilla. Itsekki alusta asti sanonut, että pienenpi maha on mitä esikoisesta. Tuntuu vain erikoiselta, ku eikös yleensä toisin päin ole:) Jospa tämä tulokas onki pienenpi kokoinenki. Painoa oli tullut vain 3,5kg koko raskauden aikana yhteensä. Viikkoa kohden 600grammaa viikossa.

Mites muiden odotus sujunut? Monia näytti ainaki kivut vaivaavan. Voimia lepoon pakotetuille ja kivuista kärsiville odottajille.

Itsellä alkoi uusi työ tän kuun alussa, esikoinen hoidossa. Meinannut unohtua kokonaan edes odottavansa vauvaa:D Jotenki tuntuu tosi kaukaiselle ajatus, että helmikuussa pitää mennä synnyttämään. Tietysti vauva potkuilla ilmoittelee itsestään. Mut nyt niin paljon uutta, että ei kerkiä miettimään.

Tänään 23+0 poksista.
 
Heippa kaikille,

Ihan sattumalta päädyin näin helmikuisena tänne kurkkimaan ja huomasin, että olette fb:stä puhuneet :)

Fb:ssä on siis jo salainen ryhmä (ei näy kuin jäsenille) ollut jo pitkään ja siellä yli 30 muuta helmikuista höpöttelee :)
 
Edessä vkoloppu ilman esikoista, tytöllä siis isävkoloppu.
Kaupasta ostin itselleni kaikkea hyvää syötävää, tortilloja ja erilaisia juustoja ja valkosipulipatonkia ja suolakeksejä ja tietty jäätelöä..:p

Labra tuloksista tulleet tänään bakteeriviljely ja se oli puhdas joten tää supistelu ja proteiini plussat pissatesteissä neuvolassa ei siis ainakaan ole johtuneet siitä..:/ Ensi tiistaina on aika neuvola lääkärille että selviää onko kohdunsuulla tapahtunut jotain kaiken tämän keskellä..

Mitenköhän sitä osais vaan olla tän vkolopun... Niin oudon hiljaista kun ei oo tytsyä kirmailemassa pitkin asuntoa...:eek:

Rentouttavaa vkoloppua muillekin odotajille:)

Millanen 21+6
 
Pakko tulla hehkuttamaan kun ei mun into oikeen tartu täällä kanssa eläjiin :D Sain tänään vihdoin tehtyä päätöksen ja tilattua meille rattaat!! Päädyin britaxin b-dualeihin sisaristuimella+pehmeällä kantokopalla. Vauvattaresta tilatessa tuli vielä kaupantekijäisinä britaxin turvakaukalo mukaan. Olinkin miettinyt, että tuleeko hankalaa kun on gracon kaukalo ennestään olemassa. Myydään vanhat yhdistelmät nyt pois tilaa viemästä. Jotenkin mukavalta tuntuu jotain konkreettista hommailla vauvaa varten ja kivaa, että tulee uutenakin jotain kun suurin osa vaatteista yms. on esikoisen vanhoja.

Mukavalta tuntuu myös, että supistelu on lähes loppunut. Tilalle on tullut liitoskipuja, mutta parempi nekin, kun ei tarvi miettiä, että tekeekö jotain kohdunsuulla tms. Opintoja oisi 2 viikkoa jäljellä ja sen jälkeen onkin iisiä, kun voi omien tuntemusten mukaan elellä. Toki esikoinen asettaa omat vaatimuksensa, mutta ainahan sitä voi mennä autolla puistoilemaan ja tehä muuta kevyttä :)

Kivasti on alkanut vilkastua tää meidän ryhmä, joka kerta kun tulee katsomaan niin muutama uusi viesti on tullut :) Esikoisen aikana kirjoittelin maaliskuisissa ja sielä oli niin kova vilske välillä, että päivään kun ei käynyt niin pari kolme sivua uutta tekstiä tullut ja tosi vaikea kommentoida tai saada vastauksia omiin juttuihin. Tykkään tästä rauhallisesta tahdista, kiitos kaikille "seurasta" :kiss:

Pepe10 :heart: Papana 21+3
 
Heips!

Huh, tänään onkin sitten koko päivä mennyt siivoillessa :) Oli kyllä ihana saada vihdoin käytyä oikein kunnolla läpi kaappeja ja laatikoita.

Nyt onkin sitten omaa-aikaa, kun lapset nukkumassa ja miekkonen lähti viihteelle kavereiden kanssa. Ajattelin ensin katsoa elokuvaa, mutta nyt tuntuu että väsy painaa jo, ja nukkumaan taidan suoria..

Minä kyllä myös olen tykännyt täällä kirjoitella, ja on tosi kiva että tämä ryhmä on näin aktiivinen :)

:LOL: Minulla tulee vieläkin hetkiä jolloin "en muista" olevani raskaana, ja ihan kotiäitinä tällähetkellä olen..

Yritän hillitä itseäni kokoamasta pinnistä.. Olis vaan niin ihana laittaa jo valmiimmaksi kaikkea :heart

Suffeli ja mm
 
Huomenet taas kaikille. :)

Suffeli: Täälläkin sormet syyhyää pinniksen kanssa, pitää vihjasta miehelle illalla kunhan saa ensin laitettua muutamat verhot ja vihdoin ja viimein makuuhuoneeseen lampun. :D

Masuasukki päätti sitten riehua pitkin yötä niin että täällä on heräilty vähän väliä. :) Mutta ainakin tietää kaiken olevan hyvin, joten ei voi valittaa. :D

Kunhan saadaan koko poppoo silmät auki kunnolla niin se olisi sitten synttärilahjojen metsästystä ja huomenna "juhlimista". Tuosta juhlimisesta muuten tuli mieleen: Mitenkäs muut mammat, vieläkö teitä kutsutaan mukaan siinä missä muitakin vai löytyykö teidän(kin) tuttavapiiristä niitä "tuo kun on raskaana niin tuskin haluaa edes mukaan lähteä, jätänpä kysymättä"-ihmisiä?
Halloween tulossa ja oli se muuta kautta kiva kuulla että en ole tervetullut koska muut juovat juhlissa. : / Ei sitten tullut ko. ihmiselle mieleenkään että kaikki keikat mitä ollaan tässä oltu raskauden aikana katsomassa on tapitettu baarin puolelta. Ei se mulle ainakaan ole ongelma olla baarissa vesilasin kanssa....
Mutta eipä siinä mitään. Jos mies niihin juhliin menee niin minä sitten vien esikoisen hoitoon, ostan kasan herkkuja ja tapitan kunnon kauhuleffoja illan. :D


mursumarsu + Nemi
 
Täällä viikkosiivous saatu suoritettua. Huomaa heti jos joutuu kyykistelemään niin maha ei tykkää. Onneksi meillä mies imuroi. :)

Nyt alan olla varma, että ensimmäiset liikkeet tuntuvat. Sellaisia muljahteluja oon huomannu erityisesti kun oon mennä nukkumaan. Varmaan voimistuvat muutenkin jo tässä vaiheessa, että pitäisi kohta tuntea ihan kunnolla. :)

Mulle on vissiin tullut elämäni ensimmäinen peräpukama :( Huomasin pyyhkiessä, että jokin arka patti siellä on ja suihkussa käydessä totesin, että pattihan siellä. Mitä suosittelette hoidoksi? Kipeä se muuten ei ole, mutta toki tuosta haluaa eroon päästä. :) Jostain luin, että nää on varsin yleisiä vaivoja raskaana olevilla, lieneekö totta?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Line ja Nano 21+3 :)
 
Hyvää syysloman alkua kaikille! :D Ihanaa olla lomalla <3 Ajattelin, että kulutan koko loman lenkkeilemällä koirien kans ja nauttimalla, mut heti aamusta huomasin, että ei kykene enää käymään lenkillä kahtena päivänä peräkkäin, sen verran lujaa alko ottaa tuonne alamahaan :<
Muutenkin aika suunnitelmantäyteinen viikko tulossa, miehen 10vee sisko tulee meille hoitoon alkuviikoksi >_> ... ja sitten pitäis päästä junalla ouluun ite kotia hoitoon :D Äiti on luvannu lähteä mun kans kaupoille ja ostaa talvitakin ja katotaan nyt mitä muuta sitä saa shoppailtua ku mies ei oo vieressä naputtamassa jalkaa lattiaan :>

Mursumarsu, aika ällöä käytöstä tuollanen, että oletetaan heti et ei se kuitenkaan tuu ja jätetään pyytämättä.. Mää on sen verran temperamenttinen et ottasin kyl nokkiini oikein olan takaa :D Mut on kyl kans jätetty kutsumatta, mut iha omasta pyynnöstä, ku en kuitenkaan jaksa valvoa enää 10 jälkeen nii vähä turhaa lähtiä mihinkään :)

Line, raskauden iloja :D Ihanaa :D Mut mää oon kyllä kans aika varma et samanmoisen itteltäni löysin yks päivä ku istuin veskissä ja sit pyyhkäsin nii jäi verta paperiin ja piti oikeen säikähtää.. Mut sitte ku sitä tutki tarkemmin nii tuntu vaa sellanen möllykkä tuolla jossai välilihan paikkeilla mikä oli aika kipiäki.. Nyt ei oo ollu sitte ennää mittää, ku pari päivää pesi vähä huolellisemmin.

Mut jeps, taitaa vissii olla ruoka-aika.. En muistanukkaa kuinka väsyttävää puuhaa kaavottaminen voi olla! Ei ookkaa hetkeen tullu mitään kaavotettua saati ommeltua, mies ihan hermona ku se osti mulle uuen ompelukoneen enkä oo viel ees kokeillu sitä.. ^^;; Mut nyt ku saa vauhdin päälle nii vois päästää ittelle sitten muutamat paidat ja varmaa parit housutki, ku eilen taas piti todeta kuin kauheen hintasia nuo vaatteet on tuolla kaupassa ><

Jahas tulipas taas pitkä teksti >< Nooh oli paljon asiaa :D Jakselemisia kaikille!
Tuulikka + Nöttönen 21+5
 
Line mulle tuli esikon odotusaikaa peräpukama joka oli kipee. Sain jotai rasvaa hoidoksi mut en kyl käyttänyt. Synnytys auttoi sit siihen vaivaan. Nyt kun taas tulin raskaaksi alkoi pukama pullottaa :/ Ei kivaa.

Täällä vaivaa jälleen ihanat kivut. Poikaa jotenki hölmösti nostin ja siitä se alkoi. Kramppeja masuun ja kaikki kyykkymiset jne on tuskallista. Pitää ens viikolla vaatia neuvolassa ylimäärästä tarkistusta lääkärin/ultrauksen merkeissä.

Esikolle tosiaan aloitettiin 3 yötä sit unikoulu. Ajateltiin et miehen ois hyvä saada nukkua tää 4kk ennen vauvan tuloa et jaksaa sit taas. Minähän en nuku kuitenkaa (kiitos asennon löytämis vaikeuksien ja vessareissujen) et eipä mulle ois ollu väliä juottaa maitoa lapsukaiselle vielä. No eka yö oli tuskaa tokana yönä mä olin sohvalla pojan kanssa koko yön ja viime yö. Poika nukkui hienosti vaikka kova flunssaki pääs yllättämään. Onneks nää valvomiset ei aikanaa vielä oo mun oloa haitannut. Ihan yhtä energinen oon. Mut oikeasti ei mee kun vuosi niin pitää varmaan taas kerätä voimia unikouluun. Huhhuh.

Kävin muuten eilen kaverin luona kylässä ja lähdin sieltä kahden vauvan vaate pussin kanssa. Esikon vanhat neutraalit ja ne kaverilta tulleet pinkit ihanuudet yhdessä oli aika hurjaa nähtävää. Vielä jos mun kummitytön vaatteet tuodaan meille niin mähän hukun vaatteisiin. Ei yks pieni ihminen kerkee noita käyttää. Esikollekin tuli postissa vähä väliä kirjeitä missä oli joltakulta tutulta vaatteita ja sit mun veljilläki ois vielä tyttöjä. Apuva. Pitää sit alkaa varmaan vaan valikoimaan ne ehdottomat suosikit meille jos joka suunnasta aletaan vaatetta tyrkyttämään.

Ei mut kyl mä ainaki esikon kans käytin useasti 5 vaatekertaa päivässä (poika puklaili ja paljon) ja itsellä meni se 2-4 vaatekertaa myös. Jos samanlainen sotkija syntyy niin ei oo yhtää pahitteeksi et vaatetta löytyy. Pienen vauvan kans jaksanut kyl pyykkiäkää olla ihan jatkuvasti pesemässä. Saati nyt kun on taapero ja vauva.

Eveny ja Myyskä 21+6
 
Täällä suunnalla ei sinänsä erikoista raportoitavaa... Harjoitussupistukset vaivaa esim. vaunuillessa ja liitoskivut vaikeuttavat nukahtamista. Enää 16 viikkoa jäljellä :kieh: Eilen illalla ja tänään liikkeet on tuntuneet huomattavasti voimakkaampina keskivatsan paikkeilla, ehkä tyyppi on vihdoin asettunut oikeinpäin...

Peräpukamista, niitä ilmaantui minulle viimeraskaudessa kaksi pientä ja minnekkään eivät ole kadonneet synnytyksen jälkeen. Eivät kyllä ole pahemmin vaivanneetkaan huolimatta uudesta raskaudestakaan, että useasti unohdan kyseiset epämielyttävyydet... Pahimpina hetkinä tuli käytettyä AC3comforttia kutinaan...

Hohto ja :heart: 24+1
 
mä kärsin järkyttävän isoista peräpukamista,olen mä sit raskaana tai en,mutta kaikista pahimmattuli synnytyksen jälkeen,sellaiset ulkonevat,isot tummat,kipeet ja haavaiset=/ ja verta tuli enemmän ku laki sallii...tänää 23 poks jeeee=)
 
Ei voi taas sanoa muuta kun voi luoja mikä yö... Stressannut alitajunnassa ilmeisesti miljoonaa asiaa kun kaikki tuli uniin, aina PAPA-koetta myöten.
Tänään saa onneksi esikoisen mummille yökylään niin aamulla saa nukkua pitkään. Ja tiistaina olisi Naistenklinikalla kontrollikäynti. Eipä täällä tänään sen kummempia, kai se täytyy mennä kissalle ruokaa antamaan ja paketoimaan lahjuksia... :)
 
Tää ihmisten keskelle muutto omakotitalosta vaatii varmaan iaka pitkän ajan...:(
<Viime yö ihan yhtä tuskaa,seinänaapureilla varpajaiset Virolaiseen tyyliin. Yläkerrassa myös jotkut ryyppäjäiset ja norsutyyliin tömistelylle ei ollut tulla loppua. vastapäisessä talossa nuorisolla bileet,ja musiikki kuului sisälle asti,kuten myös niiden huuto ja möly ennen ku meni baariin n klo 01 ja sieltä palattua klo 4 aikoihin.
Toinen seinänaapuri päätti soittaa raivoamis puhelun takapihaltaan oletettavasti miehelleen klo 4 jälkeen ja huusi sitten myös minut hereille tuon yön aikana jo ehkä 5 kerran.
Klo 5 heräsin muuten vaan ja samaa jatkui sitten tunnin välein tuonne 9.30 asti.

Nyt on siis kaikkea muuta kun hyvin levännyt olo...:( Onneks sentään perjantaina sai rentouduttua ja nukuttua yhden yön hyvin vaikkakin heräsin jo aikasin..

Millanen 22+1
 
millanen Mua ei enää sais isoon kerrostaloon kirveelläkään. :D Tämäkin on pienkerrostalo, mutta onneksi naapurit on vahempia ihmisiä niin hiljaista on. Itsekin muistan vanhassa asunnossa kun esikoinen oli pienempi, kamalassa kuumeessa ja juuri kun saa sen nukahtamaan niin seinänaapuri aloittaa tappelun, toinen kuuntelee radio suomipoppia koko yön ja alakertalaisella flippasi muuten vaan päässä ja hakkasi pattereita. :D Kerrostaloasumisen ihanuus <3 Ja jos kaikki naapurit sattui hiljaa olemaan niin sitten pihaan parkkeerasi joku teinilauma pussikaljalle...
 
millanen me asuttiin ennen esikon syntymää naapuri kerrostalossa ja ai kun se oli hiljanen rappu se. Siinä rapussa asu alimmissa kerroksissa eläkeläisiä ja vanhempia pariskuntia. Sit ylhäällä asu eläkeläisiä ja meitä nuoria työssä käyviä pareja. Yhdestä asunnosta kuulu meteliä mut seki sai häädön. Välillä tuntui kun kukaa muu ois samassa rapussa asunutkaa.

No kun poju synty muutettii tähä alempaan rappuun jossa on lapsiperheitä ja nuorisoperheitä. Muutama yksin asuvaki taitaa olla mut pääosin siis perheitä. Ääniä kuuluu jakuvasti ja tuntuu et yläkerran ukkoki oikee kyttää et koska laitan pojan parvekkeelle unille. Aina alkaa toinen yläkerran naapuri tupakoida kovaäänisesti partsilla ja toinen menee tuohon parvekkeen alle asuntovaunuunsa remontoimaan. ARGH.

No onneks meillä on oma talo ostettuna ja jouluksi siihen pitäis päsätä muuttamaan.
 
me asutaan kerrostalon toka ylimmäs kerrokses ja tänne kuuluu ainoastaan yläkerran lasten möykkä,mutta on mullakin näitä lapsia että meistä tulee varmasti myös meteliä...tosin ne lapset menee koisii vast joskus klo 23-24...
 
Kävin tuossa kävelyllä koiran ja pojan kanssa. siinä yhdistelmiä työntäessä ylämäeen aloin pohtia uudelleen tuplia. Me siis oltiin mietitty firkonin tuplia vaunulasta kun carenat (meidän suosikit, halvat, erillisillä kuomuilla) on niin korkeat siis kun ei sitä työntöaisaa saa säädettyä. Mut tosiaan nyt aloin pohtia et josko sittenkin otettaisi ne carenat kun niis on kääntyvät etupyörät. Menee kaupassakin ja sit vaan meidän yhdistelmiin seisomalauta et jos poju haluaa kävellä.

Kauheen vaikeaa tää 1v 3kk ikäerolla kun pitää miettiä pinniksen, vaunujen ja syöttiksen kohtaloa niin paljon.
 
Rentoa sunnuntaita!

Tänään ollut ihan laiskottelupäivä..
Leivoin lasten kanssa aamupvällä pullaa, ja sitten otin nokoset ;)

Ihana että muutkin on jo laitellu vauvoille vaatetta ja pinnistä ym valmiiksi, mä kun ajattelin että oon kamala hätähousu nuitten kans :D

Kamala kun monilla noita pukamia : /, itse olen säästynyt niiltä. Mikähän vaikuttaa eniten pukamien tuloon? Onko ns periytyvää?
Oma äitini saanut pukamat esikoista odottaessaan, ja aina sen jälkeen ne on vaihtelevasti vaivanneet.

Minua ei saisi enää kyllä kerros-,rivi-taloon asumaan..(ollaan kohta 9 vuotta asuttu omakotitalossa maalla)

Minulla uusi "ongelma" noiden liitoskipujen kanssa..
Eli, kun haluttaa. kokoajan, ja jokapaikassa :ashamed:. Mutta, "hommailupäivän/illan" jälkeen saa varautua sitten kamaliin särkyihin : / Ei kiva.
Toisaalta hommaillessa ja jälkeen on ihana kivuton olo, ja mies on oppinut aika hyvin hieromaan/painelemaan/venyttämään nivusiani niin että kivut jopa hellittää joksikin aikaa kokonaan.

Onneksi parin päivän päästä on neuvola, ja saa lääkärin kanssa jutella.

Niin, ja POKS!!!! :D

suffeli ja masumuru 23+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä