Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Hellurei =) Täällä kävi juuri hoitaja kuuntelemassa sydänääniä ja kovasti se Nemi sielä pyöri ympyrää. :) Supistuksia ei ole enää tullut onneksi ja jos vaikka pääsisi tänään jo pyörätuoliajelulle ympäri sairaalaa. :D
ja jos ei nyt sitten mitään ihmeellisyyksiä tule niin maanantaina pääsee kotio lepäilemään.
Aiemmista synnytyksistä oli ollu puhetta, mulla esikoinen tuli vauhdilla, samana aamuna oli painoarvio ja lääkäri lähetti kotiin ja hetkeä myöhemmin tultiinkin bumerangina¨medihelillä takaisin ja synnärillä kerettiin olemaan tasan 2 minuuttia. :D

Tuossa illalla vasta tajusin miten paljon sitä menettää kun ei ole koko ajan esikoisen kanssa liikenteessä. Esikoinen pääsi tänne eilen visiitille ja kotimatkalla oli sitten jollekin pikkutytölle opettanut bussissa miten vedetään pipo silmille ja laitetaan kieli rullalle.:heart: sen olisin halunnu olla näkemässä...
 
huomenta!
Voihan mursumarsu, toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääset kotiin. Se on sitten varmaan kotonakin ihan totaalimakuuta sitten. Jaksuja!
Mä oon täällä lastenhoito hommis kun mies joutui tänää töihin.. onneksi pitäs nyt kuitenkin olla suht lyhyt päivä.
Yö oli taas mukava... puoli kahteen pyörin vaan ja sitten esikko heräsikin jo kuuden jälkeen..nice! Muutenkin nuo kaksi on ihan mahdottomia, tappelevat ja riitelevät keskenään koko ajan. Onneksi sentäs ovat päivisin hoidossa niin saa levättyä. Mutta kyllä on välillä vähä kumma olo, kun on saikulla ja lapset hoidos niin on ihan joutilas. Mutta eipä kyllä pystyisi lepään, jos nuo olis kotona.

Aloitin kanssa tekeen sukkia, heh. Viimeksi oon kutonu sukat muistaakseni ala-asteella...Ekasta tuli vähä muotopuoli, mutta katotaan tulisko tosta toisesta vähä mallikelpoisempi. On muute hyvää hommaa, kuluu aika nopeesti eikä rasita masuasukkia.
Tänää olis tarkoitus illalla kammeta ittensä yksiin tupareihin pikavisiitille, toivottavsti jaksaa näitten villiviikarien hoitamisen jälkeen. Olis kyllä ihan kiva päästä ihmisten ilmoille, alkaa pikku hiljaa mökkihöperöityä. Aika tuntuu pitkälle kyllä kun joka päivä on vaan tätä samaa.. Olisin kyllä niin mielelläni töissä, jos vaan pystyisi..
Mun oma äiti jo hätyytteli joulunajan suunnitelmilla, plääh.. Fakta on että me pysytään täällä ja meille voi tulla (asuvat 500 km;n päässä). Sitte on vielä miehen vanhemmat, jotka asuvat täällä ja periaattees olis vuoro olla jouluaatto niillä..Mulle on ihan sama missä ollaa kunhan ei tartte matkustaa.
Mutta tietysti mun äitille ei käy oleminen anoppilassa, joten saas kattoo... en jaksa ees aatella sinne asti, aivan sama. Jos ja kun sinne asti pääsään niin katotaan sitte missä sen joulun viettää.

Hyviä viikonloppuja kaikille!
t.sini77 ja vaavi 21+3
 
Eilen oli neuvola käynti ja kovasti tuo masu jo kasvaa:D sf oli 20cm ja viikkoja on tänään 21+0. Saman kokonen maha oli esikoisesta vasta vkolla 25-26.....:D Olen siis norsu:D
Painoa on tullut nyt koko raskauden aikana vaivaiset nipin napin 3kg joten, ei huolta ainaka siitä ettäkö söisin liikaa. Ei toisin viime kuukauden aikan ole oikeen maistunu..:/ Labraan laittoivat lähetteen 2. eri pissanäytteeseen. sptestit ja perus bakteeriviljely. Reilu viikon päästä se sitten selviää että miks proteiinit plussalla jo toista kertaa peräkkäin pissanäytteessä:/ Toivottavasti ei mitään vakavampaa.

Muutto ohi ja uuteen kotiin asuttauduttu hyvin. Esikoinen viihtyy hyvin uudessa huoneessaan ja on haltioissaan uudesta isojen tyttöjen sängystään:) Nukkuu kiltisti siellä päikkärit ja yöt kans:)

Millanen 21+0
 
Esikoisen synnytys oli suhteellisen nopea ja muistin kultamaana melko kivutonkin. Synnytys alkoi aamulla totaalisella suolen tyhjentymisellä, luulin että mulla on ripuli. Supistukset alkoivat pian säännöllisinä, ja heti kymmenen minuutin välein ja tihenivät varsin pian. Otin panadolia, lämmitin kaurapussin, kävin lämpimässä suihkussa, koitin kaiken maailman asentoja mutta missään ei ollut hyvä. Soitin synnärille että olen kipeä, että nyt tullaan. No siellä olin vasta sentin auki ja menin ammeeseen. Siellä tunnin verran ja avauduin sentin lisää. No sitten synnytyssaliin ja siitä seuraavat pari tuntia tuli supistuksia tasaisesti muutaman minuutin välein. Ilokaasua sain. Puoli neljän maissa sanoin että en enää pysty, olen liian kipeä. Sisätutkimuksen mukaan jo 7 senttiä auki, ja puudutteita myöhästä laittaa. Samassa meni vihreä lapsivesi ja sydänäänten lasku. Paikalle tuli lastenlääkäri ja synnytyslääkäri ja toinen kätilö ja lastenhoitaja. Alkoi ponnistuttaa mutta käskettiin pidätellä kun ei vielä tiedetty voiko tulla alakautta. Otettiin mikroverinäyte lapsen päästä ja piti odottaa tuloksia. Huusin että nyt syntyy, en pysty enää laittamaan vastaan. Kolmella työnnöllä syntyi tyttö, käsi poskella aiheuttaen toisen asteen repeämän.. Kivulian osuus oli ehdottomasti istukan ulostulo sitten myöhemmin.. Seuraavaa synnytystä odotellessa..

Syksyn lapsi 21+0 POKS
 
Huomenet täältä. :) Nyt pidetään sormet ja varpaat pystyssä että huomenna pääsee kotiin. Tulehdusarvot oli vihdoin ja viimein laskussa.
Nemilläkin näyttäisi kaikki olevan kunnossa, täällä ultrailtu nyt niin tarkkaan kuin vain voi ja seurattu sydänääniä pitkin päivää eikä mitään ole löytynyt. Taitaa jäädä mysteeriksi koko shown syy, ehkä sitä on vaan tosiaan rehkiny liikaa, eli muistakaas muutkin mammat ottaa rauhallisemmin.:p
 
  • Tykkää
Reactions: Lilu
Heips!
Kirpakka syysaamu, tässä lähistöllä satoi äsken luntakin kuulemma :)

Yö oli taas tuskainen, nuo liitoskivut...
Nyt olenkin lähdössä uimahalliin, josko sieltä sais helpotusta kipuihin.

On tullut sellainen "valasolo" muutenkin nyt, ehkä juuri siksi ettei normaalisti ole päässyt kivuilta liikkumaan..
Eilen juuri miehelle nauroin, että tuntuu ihan kuin beba olis levennyt kamalasti! :LOL:
Onneksi paino on nyt pysynyt kuitenkin samassa.

jaksamisia mursumarsulle! Otahan rauhallisesti kotonakin sitten :)

Rentoa sunnuntaita!
Suffeli ja masumurunen 22+0 *POKS* :D
 
Hyvää sunnuntaita vaan kaikille!
Täällä nautitaan ensimmäisen pakkasyön jättämästä kuuraisesta maasta, ihanaa aikaa lukuunottamatta sitä mustaa jäätä. Huomenna pitäis aamusta ajaa 70km sjoen keskussairaalalle siihen kauan odotettuun rakenneultraan mut saas nähä miten uskaltaa lähtiä liikenteeseen, kun ei ole vielä talvirenkaita! Viime talvena meinas nimittäin käyrä hassusti pariinkin otteeseen kun auto vaan lähtee kääntymään poikittain keskellä tietä niin pikku kammo jäänyt päälle...>_>
Ja sitten toinen juttu, mikä näistä väistämättä lähestyvistä pakkasista tuli mieleen: millä te meinaatte meinaatte mennä talven yli? Niinku talvivaatteista puhuttaessa.. Takki tuskin on ongelma, mutta ne pöksyt.. En oo nähny kyl ikinä missään yksiäkään äitiystoppahousuja! Vuodenvaihteen jälkeen ku voi olla tosi kylmät ilmat taas, eikä kuitenkaan ihan viittis sisällä varmaan istua. Vai ootteko tehny jotaki henkselipatentteja vanhoihin housuihin? :D
Näihin aatoksiin, vois lähtiä testaamaan yhdistelmää pitkät jallut ja verkkarit, jos ne viel näillä keleillä piisais koiran lenkitykseen! ^^
Tuulikka+ Nöttönen 20+6
 
Tuulikka mulla on sellaset laskettelu toppikset missä on henkselit ja ne kävi esikon odottaessa hyvin vetskari auki. Pysyi hyvin jalassa henkseleillä. Nyt ajattelin tehdä jonkulaisen lisä palan toppaa siihen vetoketjun kohtaan kun on pitkä talvi tiedossa. Esikko synty marraskuussa niin kauaa ei ehtinyt käyttää.
 
:mad: tää taitaa saada unohtaa huomisen kotiinpääsyn... tulehdusarvot oli taas jostain syystä hypänny ylös ja supistelee... Yritä nyt sitten tässä miettiä esikoisen hoitopaikkoja kun isännälläkin on vuorotyö. Meneekö tää sitten siihen kuuluisaan "katotaan viel viikko"-systeemiin kunnes sitten onkin jo LA.
ARGH!
 
mursumarsu voi miten ikävä tilanne. Miehelle joitakin viikkoja sit sanoin et voiku ei tarttis missää vaihees olla missää osastolla makoilees. Eihän se periaattees ois haitannu esikoisen odotusaikana mut nyt olis kamala esikoisen kannalta. Toivottavasti saat kaiken järjesteltyä ja pääsette vauvalle turvallisille viikoille, mieluusti kotona.
 
Eveny: ja eikä tää tilanne pännis niin paljon, ellei tosiaan joutuisi koko ajan tässä muutaman neliön kopissa olemaan. Antaisvat edes pyörätuolin niin livistäisin maanalaiseen sairaaloiden väliseen tunneliin miestä moikkaamaan :D (töissä lastenklinikalla)
 
Hmph... Aina vaan näyttää heikommalta tää kotiinpääsy: tuskin vaihtaisivat lakanat ja hoitaja tyrkyttäisi tukisukkia jos täältä olisi pois pääsemässä. Ehdin jo elättelemään toiveita kun normaalia aikaisemmin tulivat verinäytteet ottamaan. :headwall:

Esikoinenkin jo kuulemma kovasti kaipaa kotiin äitiä ja itkee perään... Eli eipä tämä muillekaan herkkua ole...

Ja pitää vielä lisätä: :D taitaa Nemi-tyttönenkin olla kettuuntunu touhuun, potki koko ajan anturiin kun sydänääniä kuunneltiin. eihän siitä touhusta mitään tullu, hoitajakin totes et siellä on ja todellakin liikkuu :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia vaan. Rakenneultra onnellisesti takana!:) meillä kesti hurjat 15 minsa koko höskä kun ultraaja totes sitten mun mielestä tosi aneemisesti "tällä hetkellä kaikki ok..." huoh. Muksu vastas hyvin viikkoja, painoa oli 410g :) mut sen verran kaino kaveri oli että sukupuolta ei päästy kurkkimaan ollenkaan, mut ei se mitään :)

Mursumarsulle hirveesti jaksamisia, tuo sairaalassa makoilu on kyllä yks maailman masentavimmista asioista :/ tuntuu, että aika ei liiku sitte olleskaa.

Mut nyt vois ennen työharjotteluhaastattelua käyä vähä anttilassa hypisteleen vauvanvaatteita :> Tuulikka+Nöttönen 21+0 pokspoks^^
 
mursumarsu lepäile ja keräile voimia. Voisin kuvitella, että kotona ei lepääminen onnistu, kun kuvioissa on pieni isompi sisarus. Ikävä varmasti on kova molemmilla. Voimia ja tsempityksiä sairaalan petiin :heart:

Mulla on tullu selkä kipeäksi- voi kettu. Oikeasti varmaan iskias, kun kipu tuntuu vaan toispuolisena. Täällä on kanssa pieni kuopus- ketä pitää nostella syöttötuoliin, pyllynpesulle, pois pöydältä jne. Oon yrittäny jotain epätoivoisesti jumpata, mutta siinäkin on pikkuapulainen koko ajan hääräämässä, niin ei vaan onnistu. Meillä kuopus ei nuku päiväunia, joten siinäkin mielessä oma lepääminen on himppu hankalaa. Toisaalta pieni nukkuu ehjät yöt kellon ympäri, mutta kaipaisin kyllä lepoakin. Mies käy vuorossa työssä, joten läheskään aina ei ole apua saatavilla.
Just lueskelin sitä neuvolasta tullutta opusta- "selkäkipuja esiintyy joillakin..."-Joo tiedetään!

Kävin aitasta etsimässä pienenpieniä vaatteita ja niitä löytyi vielä lisää. Nyt on pesukoneessa pikkupyykkiä, silitän ne ja viikkaan kaappiin. Kuopuksellekin on tulossa isojen sänky- navetasta pelastettu vanha 60-70-luvun "isojen pinnasänky". Se hiottiin, pakkeloitiin ja maalattiin. Ehkä kuopus siirtyy siihen jo parin yön päästä :)
Oma vatsa on jo niin iso, että minulle tuottaa hankaluuksia laittaa nukkuva kuopus pinnasänkyyn. Jaahas kuopus on hankkinut ison hädän housuihinsa- vaipanvaihto kutsuu, moikka!

T: luputupuna & heppuli 23+5 (ultran mukaan olisi 24+1 :O )
 
Sateista huomenta..

Mulla pääsee kyllä pian märy näitten liitoskipujen kanssa! :|
Ei tullut taas nukkumisesta oikeen mitään, kun otti niin kipeetä asennonvaihdot ym. ja vessassa ja juomassa vuorotellen piti ravata.

Säälittää nuo isommat lapset, kun en saa levättyä, ja aamulla laitan niitä kouluun sit puolipökkyrässä :(
Ja toinen haittapuoli huonoista öistä -hermot kireellä.. Mieskin sai eilen osansa mun iltakiukkuilusta.

Uinti (tai siis sellainen lilluminen) teki kyllä eilen hyvää, ja olo oli pirteä sen jälkeen.
Huomaa kyllä että hormoonit yrittää ottaa ylivallan, kun olin kohtauksen partaalla moneen otteeseen uimahallissa, sivusta seuratessani kanssauimareita, jotka olivat altailla lasten kanssa... voi ihme minkälaisia vanhempia, (ja lapsia) sitä onkaan...
Mut joo, oon muutenkin "hieman" herkkä :whistle:

Mursumarsulle jaksuja! kyllähän se sairaalassa makoilu on tylsää, mutta täytyy vaan yrittää ajatella että vaavin parhaaksi (ja itsesi tietty). Itseäni on sairaalassa ollessa piristänyt kun ystävät on käyneet moikkaan jutteluseurana, ja samalla tuoneet ristikko- ja muita lehtiä :)

Tuulikka, meillä rakenneultra kesti myös sen vajaa 15min, ja tosi nopeeta lääkäri kaikki kävi läpi ja selosti.. Ei kyllä sillee meitä haitannu, ja kun kaikki oli ihan kunnossa niin sehän se pääasia :)
Lopuksi lääk. vaan kysy - onko mitään mielenpäällä?, johon minä miestä vilkaistuani vastasin että eipä ole.
Ilmeisesti siinä vaiheessa olis voinu kysyä sukupuolen. (mehän ei sitä sitten kysytty, ja nyt mua harmittaa!!!!) :D

Luputupuna, nuo kivut on kyllä niin p:stä... oli se sit selkä- nivus- tai iskiaskipua :| Jaksamisia!, ja koitahan varoen kuopusta nostella.

Hankinnoista: Nyt sen tein, eli ostin vaunut! Käytetyt mutta ihanat :D

Suffeli ja masumuru 22+1

 
Viimeksi muokattu:
Joo.. eipä se lääkäri sitten edes vaivautunu tähän huoneeseen tulemaan... Hoitaja vaan ilmotti että lääkäri vilkaisi papereita ja sanoi "kattoo sit huomenna mikä tilanne on" ja meinasi sillä kohdun tilannetta. Hoitajan puheesta sai sen käsityksen että ainakin sen viikon joutuu täällä vielä olemaan.

Eli jostain pitäisi keksiä esikoisellekin hoitaja huomiselle kun mummi menee töihin taas...
 
Hei mursumarsu: kotihoitoapua saa sossusta pyytämällä ja nopeastikkin! ja sit lapsen voi viedä päiväkotiin,oisko se nyt ollut 40 eur pv jos muuten ei oo päiväkotipaikkaa...mulla sama tilanne että olen vuodelevossa,mutta kotona koska en suostunut sairaalaan..mulla paikat reilulle sormelle auki,kohdunkaula lyhentynyt jo 3 cm (viikossa) eli nyt se on 2cm pitkä ja paikat pehmeät...mulla nyt tyhjentynyt vatsa 4 päivää..ripulia ja kauheita vatsakrappeja=( toivottavasti tämä ei käynnistäis synnytystä...mä sain just päiväkotipaikan mun isommalle muksulle (3v) mutta ilmeisesti tartteisin myös pienelle kohta 9kk ikäiselle lapsellenikin päiväkotipaikan koska munhan pitäsi vaan levätä,mutta eihän se oikein onnistu tääl kotona muuten...nyt rv 22+2
 
Voih jaksamisia kaikille teille potilaille ja vuodepotilaille.. :( Ei varmasti mukavaa ole..

Kiva lukea muiden synnytyskertomuksia, eipä tosiaan yksikään synnytys ole samanlainen.. onneks :D Itseäni ei tuo itse synnytys pelota tai ahdista mutta se sairaalassa oleminen.. iuh :/ inhoon sairaaloita ylikaiken ja ahdistaa että joutuu olee siellä x ajan..

Masu on kivasti kasvanut, mutta ei ole vielä läheskään niin suuri kuin joillakin tutuilla näillä viikoilla on tai on ollut :D Huomenna olis kolmas neuvola ja jes vihdoin omalle th:lle.. Saan kaikki paperit sieltä sit mukaan että voi hakea niitä tukia jossain vaiheessa..

Brion yhdistelmät sekä turvakaukalo haettiin postista viime viikolla ja heti koottiin ne ja katsottiin että kaikki on ok ettei ole rikkinäistä tavaraa.. Ne on ihanat :))
Sit voikin jo pinnistä ja hoitopöytää ruveta ostelee.. :)

Onko muuten yleensä kun kohti joulua mennään niin mitään alennusmyyntejä lastentarvikeliikkeissä koskien just pinnistä ja hoitopöytää? :D Mietin että ostanko nyt vai sitten joulummalla jos sais edullisemmin?

Potkut tuntuu jo erittäin lujaa ja välillä Elmon muljahtelut alavatsassa tuntuu inhottavalta :/ Painoakin tullut sopivasti lisää.

Nyt iltaan töihin, vielä muutama kuukausi olisi :D

Giggles & Elmo 22+2
 
Voi vitsit, voimia teille ketkä olette sänkyihin "kahlittuja"! :flower: Varmasti kurjaa vaan paikallaan pötkötellä kun muutakin elämää olisi ympärillä.

Heräsi tässä omatkin ajatukset tuosta rehkimisestä yms. kun olen päiväkodissa 2-5-vuotiaiden ryhmässä töissä ja melko fyysistä on homma päivittäin (nostelua, kumartelua, kurottelua jne.)...ja ei voi sanoa etteikö olisi pieniä kipujakin välillä ollut jos on päivä ollu tosi stressaava tai "toimintarikas". Pitää kyllä muistaa omaa kroppaa kuunnella ja ottaa iisisti jos on tarvis! En ole se hanakoin hakemaan sairauslomaa (kokoajan mennään periaatteella että "kyllä minä jaksan, en voi jättää näitä tänne pulaan"), mutta nyt pitää yrittää muuttaa ajattelumallia ihan tämän masuherran vuoksi,..jos nyt kipuja tms. tulee lisää.

Oletteko muuten esikoistanne odottavat (oletan että tämä on jo lapsen aiemmin saaneille "hieman" helpompaa...:D ) tehneet itsellenne ns. tavaralistaa mitä tulee hankkia ennen vaavin kotiin/perheeseen saapumista? :) Huomaan itsessäni että pitäs olla sellainen rasti ruutuun-lista johon voisi laittaa aina merkin kun on jotain hankkinut ja sitten samalla lisäillä siihen jos ja kun jotain uutta tulee mieleen. Paljon olen toki kavereilta saanut vinkkejä mitä kannattaa hankkia ja en nyt ihan tahvo itsekään näissä hankinnoissa ole (heh) mutta mukava olisi vertailla kokemuksia/vinkkejä mitä olette jo hankkineet tai mitä koette hyödyllisiksi/ei-niin-hyödyllisiksi tavaroiksi kun vaavin "tavaramaailmaa" ruetaan kasaan haalimaan! =)

Mukavaa viikon jatkoa koko porukalle! :eek:)

-Lilu & "J" 21+1 :heart: -
 
Moneskohan valitusviesti tähän päivään, mutta nyt kyllä kiehahti.

Joskus aiemmin kirjoitin siitä että miehen kissa on hänen veljellä hoidossa. Heti muuton jälkeen piti se hakea kotiin, mutta kun ei olla saatu kyytiä ja omaa autoa ei ole niin siellähän se on edelleen. MUTTA kuinkas ollakkaan nyt kun olen sairaalassa niin sillä kissan poishakemisella on kamala kiire. :stick:
Eli meidän isäntä lähtee huomenna sitten JULKISILLA hakemaan kissan kotio, vahtii kotona että kotiutuu kunnolla (vanha kun jo on) ja käy töissä, eli muutaman päivän vierailuille saa sanoa hyvästit. Ei sitten tullut mieleenkään toisilla että tässä on vähän muuta ajateltavaa kuin se kissa. Ja he tietävät erittäin hyvin mikä tilanne meillä on.
Ja sitten pitäis vielä muka rauhoittua...
 
Voimia kaikille vuodepotilaille! :flower: Näin aikaisessa vaiheessa sairaalassa makoilun on pakko olla hirveetä, kun kukaanhan siellä ei haluis olla ja kuitenkin on huoli pikkuisen mukana pysymisestä...

Viime viikolla sain ne kelan paperit neuvolasta ja tänään vihdoin postiin, kun tuli tuo palkkaus hommakin selvitettyä. Nyt vaan odotellaan vastausta ja pakkausta! :heart:

Oma selkäsärky on jo hyvällä mallilla, ei juuri ole särkenyt, vaikkei tukiliiviä oiskaan käytössä. Ihan hyvä näin, koska se tukiliivi tuntui pahentavan ajoittaista alavatsa tuntemusta, joka oli kyllä tosi inhottavaa, nyt sekin on jo tosi harvoin enää. toivottavasti pysyvät molemmat pitkään poissa!

Lilu täällä kanssa esikoista odottava, joka on suunnitellut tuollaisen listan tekoa, vaikka uskon kyllä asioiden hoituvan ilmankin... Ekaa kertaa suunnittelin sitä jo, kun ostin ekoja vaatteita parisen kuukautta sitten. Silloin lähinnä olin mietinnässä vaateiden määrät kokojen ja "laadun" osalta, tyyliin kuinka monta bodya/potkaria pitää olla mitäkin kokoa jne... :D Mutta se jäi tekemättä... :) Ehkä niin tarkka lista ois vähän liikaa. Listaa varmaan teen kyllä jossain vaiheessa, niin näkee vähän kokonaisuutta, että mitä tarvii ja mitä jo on. Ja ehkä myös huomaa siitä, jos tulee mieleen jotain turhaakin... ;) Pikku hiljaa alkaa kyllä paniikki nousta noista hankinnoista, vaikka aikaa onkin vielä noin 4kk... On niin paljon hankittavaa ja pohdittavaa mikä ois meille se paras... "huoh"...

Undine ja Pikku poika 23+1
 
Sairaalassaolemista minäkin kammoan. Aina on ollut huonekaverina kovasti kuorsaava äiti. Hetkinä jolloin äiti ei kuorsaa, niin vauva huutaa ja päivällä ei pälätykseltä ja huoneessa ramppaavilta vierailta saa nukuttua. Tosi hyvä "levätä" sairaalassa :stick:
Mä ainakin haluan mahdollisimman nopeasti kotiin. Mietin polikliinisen synnytyksenkin vaihtoehtoa, mutta se ei taida onnistua, koska haluan sterilisaation samalla kertaa.
Nyt on kaikki mini-mini kestovaipatkin pesty käyttöä varten. Ne on kyllä ihan älyn hyviä- melkeinpä samanlaisia kun kertakäyttöiset :)

T:luputupuna & heppuli 23+5
 
Jaksamisia sänkyjen vangeille, kotona ehkä itse kestäisin (jos siis ei olisi vuoden ikäistä naperoa jaloissa) mutta sairaalassa kuolisin ehkä tylsyyteen...

Tänään oli neuvola:
RV 23+3 (18+2)
Paino 67,9 (65,5)
Painonmuutos +0,48 (+0,184)
RR 116/79 (121/72)
Pissa OK
Hb 116 (129)
SF 24 (16)

Eli rautaa pitäis kuulemma koittaa vähän popsia ja sokerirasitukseen pitäisi nyt sitten varailla aika :x SF-mitta vetelee edelleen reippahasti yli käyrien, saisi pikkuhiljaa tasaantua, mutta oli kuulemma kaunis kumpu terkan mielestä... Kelan paperit sain ja netissä pitäisi muutama hakemus täytellä... Näillä mennään taas seuraava kuukausi, ensi kerta onkin sitten lääkärineuvola... Voi ei, en tahdo sille lääkärille.

Sairaalaöistä, täällä myös yksi joka lähtee mahollisimman pian lätkimään sairaalasta synnytyksen jälkeen. Vaikka viimeksi sain olla ihan yksin huoneessa en saanut nukuttua öisin ja lääkkeitä ei annettu edes neljäntenä yönä. Olin suht zombie kun vihdoin päästiin kotiin. Mutta koska esikko kellastui hieman niin poliklininen synnytys taitaa jäädä haaveeksi. Ja mielestäni se on niin väärin ettei äidin anneta nukkua edes synnytyksen jälkeen väsymystä pois vaan vauva tuodaan tai herätetään max. 3tunnin välein tissille. Siitä se äidin krooninen väsymys alkaa. Joo onhan siinä oma pointtinsa, mutta jos äiti on väsynyt niin mielestäni pitäisi saada se nukuttua pois ei se vauva korvikkeesta kärsi tai äidin maidontuotanto siitä että äiti saa kunnon levon rankan synnytyksen jälkeen. Tietysti varmasti löytyy myös poikkeuksia ;)

Ai niin ja löysinpäs kivan äitiystakin talven varalle, ja ei sen kauempaa kuin H&M:stä :D

Hohto ja :heart: 23+3
 
esikoisesta olin vaan yhen vuorokauden sairaalas ja tokasta olin 2 vuorokautta ja tästä kolmannesta voisin lähteä sit melko pian pois sieltä,jos siis kaikki kunnossa..en kestä sitä sairaalas makaamista sit yhtään...mun piti herätellä tätä tokaa vain 6 tunnin välein..riippuukohan se painosta tai jostain muusta..mul oli lapsi 10 pisteen ja 3810g..esikoisesta minusta ei tarvinnu herätellä olleskaa..
 
Onko kukaan muu todella väsynyt koko ajan? Pahimpina päivinä nukun 12-14h yhteensä (aamulla käyn valveilla kun mies lähtee töihin jne.) sit menen takaisin nukkumaan ja saatan nukkua posottaa klo.13 päivällä. :O
Sitten nukun siihen päälle vielä päiväunetkin, yleensä siinä klo.16-18 välillä ja monesti on sellainen olo, että voisi jäädä nukkumaan yöunia samantien.
Normaalisti olen aamuvirkku.

Hemoklobiini on ihan ok, et ei väsymys siitäkään.

Sitten toinen on, että olen ihan karmean pahantuulinen. Nytkin räyhännyt koko hemmetin illan ties mistä asioista miehelle. Kiehun nollasta sataan sekunnissa ties miten pienistä asoista.
Juu, normaalistikkin olen melko äkkipikainen, mutta nyt ärsyttää kaikki asiat. Melkein jo kun miehen naaman näkee niin alan jo kihisemään ja oikein odotan, että mitä se sanoo jotta saan väännettyä asian jotenkin niin, että pääsen päkättämään.
Sitten tähän päälle vielä kauhea itkuherkkyys, pillitän melkein kaikelle vähänkin surullisille tai iloisille asialle.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä