Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Tervehdys!


Voikun mua on väsyttäny koko viikonlopun, vaikka oon nukkunu hyvät yöunet. Haravoitiin tänään lehtiä pihalla ja sen jälkeen kaaduin sänkyyn lepäämään. Kävin viikolla neljännessä neuvolassa (23+4), eikä väsymys ainakaan hempparista johdu, koska se oli 132. Laskusuunnassa kuitenkin. Verenpaineet 135/82. Painon muutos +537g/vko, sf-mitta 21 ja syke 150. Varattiin aika myös sokerirasituskokeeseen. Onneks oon vapaapäivällä, joten sen jälkeen voi tulla kotiin tankkaamaan. Palautettiin myös voimavarakysely. Terkka tenttasi miestä muutamasta kohdasta oikein urakalla. Mut ei kait sillä ollu muuta vaihtoehtoo, kun ne poikkeemat oli niin pieniä, et muuten ei ois keskustelua tullut.

Me asutaan rivarissa, jossa on viime aikoina ollu aika hiljaista kun seinänaapuriin syntyi heinäkuussa tyttö. Ennen ne pippaloivat melkein joka viikonloppu, joten känniörinältä ei voinut välttyä. Tosin kyllä meilläkin osattiin välillä bilettää.Toiselta puolelta ei äänet niinkään kuulu tänne, kun on saunat ja keittiöt vastakkain. Kauhulla kyllä muistelen entisiä asumisvuosia kerrostaloissa. Eniten mieleen on jääny bilettävät teinit, räksyttävät koirat (joiden omistajat ei uhraa aikaa koiralle, vaan ovat aina jossain muualla, joten yksinäisyyttään ne eläimet haukkuvat ja ulvovat) ja poraavat remontin tekijät.

Eikos me meinattu sinne fb:hen perustaa ihan oma ryhmä, johon pääsee vaan ne, jotka tällä palstalla tarinoivat? Musta on ihan hauskaa periaatteessa kuvitella nytkin, et minkä näkösiä tai tyylisiä ihmisiä ootte kirjottelujen perusteella. Ja sitäkin, et mikä on nimimerkin tarina.... Hauska ois sitte kattoo, miten nää mielikuvat kohtaa.... Kiitos kirjotteluseurasta vaan kaikille. On kiva lukee teiän juttuja. Eikä ne synnytystarinatkaan nyt ainakaan vielä mietitytä hirveesti. Ehkä mun ajatukset kääntyy sitten enemmän sinnepäin, kun itelle tulee kutsu perhevalmennukseen. Tällä hetkellä mulla on vähän sellanen fiilis, et kait miä siitä selviän, kun kaikki muutkin mun tutut on selvinny.

Toi mun nimimerkki muuten on ikivanha, en muista enää mistä se lähti aikoinaan ja on se ollut vähän eri muotookin joskus. En oo sitä kyllä pitkään aikaan käyttänyt, joten jos jossain törmäätte vastaavaan, niin se en ole minä todennäköisesti.

T:Kääk ja masumurmeli 24+1
 
Fb ryhmän voisin vaikka heti tehdä mut siin on sellanen pieni ongelma et jos ryhmä on salainen niin sinne ei voi kutsua kun niitä jotka on kaverina (en tiedä voisko muutenkaa?) Eli pitäis porukan ensin ryhtyä perustajan kaveriksi ja sit se pystyy lisäämään ryhmään ja sit poistaa kaverilistalta. Noin tehtiin aikanaan marraskuistenki kanssa.
 
Kohta viikonloppu taas takana ja väsyttää niin paljon....kaiken lisäksi sokerit on alkaneet nyt heittelemään huolestuttavan paljon muutamana päivänä. Vaikka olen koittanut olla tarkkana niin pakkohan se on huomisessa neuvolassa sanua asiasta. Ennen on aina pärjätty hyvin pelkällä kotiseurannalla ja ruokavaliolla, mutta eihän sille mitään mahda jos ei auta. :(


Sitten tuli kiesitkin hankittua mahakääköttimelle valmiiksi. Alkaa oleen jo sellainen tilanne, et kaikki tavarat on kasassa...vaatettakin olisi varmaan kolmosien tarpeisiin. :D
Vielä kun saisi rempan valmiiksi niin saisi laittaa esillekkin...pikkasen etukäteen, mut onhan niitä sit kiva katella ja hypistellä.

Jepulisko + Mahakääkötin 22+5
 
Eveny:Miten te sitten sen hommailitte, että perustajan ei täällä tarvii julkasta omaa nimeään? Laittoko perustaja sitten tänne jonku sähköpostiosotteen, johon sitten ilmottauduttiin? Vai miten? Eli kenenkään ei siis tänne julkisesti tarvinnu laittaa mitään tietoja ittestään. Ei oo nääs kokemusta noista salaisista ryhmistä.
 
Laretzki
Kauhee miten tää aika on mennyt taas eteenpäin, jäänyt kirjottaminen ihan täysin. Koulu ja asunnonlaitto haukkaa tällä hetkellä ajasta niin suuren osan, ettei oikein ole aikaa muuhun.

Täällä voidaan ihan hyvin, tosin viime yönä sattui mahaan ihan älyttömästi, ihan kuin joku olisi työntänyt puukkoa navan kohdalta sisään. Pahimmilta se tuntui kun nousi ylös, esim. kun kävin vessassa mutta myös kylkeä kääntäessä teki ihan hirvittävän kipeätä. Vähän meinasi alkaa huolettaa että onko vauvalla kaikki hyvin, mutta onneksi tänään on tuntunut liikkeet tuttuun tapaan todella kovasti, että ainakin hengissä on. Huomenna on onneksi rakenneultra, jossa toivonmukaan kaikki on ok. Pikkasen muuten alkaa jännittämään! Tarkotus olisi kysyä sukupuolta, jos sattuu olemaan sillä tuulella että se näytetään, mutta tarkotus on pitää se omana tietona miehen toiveesta. En tosin tiiä miten ihmeessä pystyn siihen. Kaikki veikkaa mulle poikaa, mutta itellä on ehkä lievää tyttöfiilistä ollut..

Maha alkaa oikeesti olemaan aika ajoin jo tiellä, esim. sohvalta nouseminen tuntuu välillä ihan hirveältä ponnistukselta, kun on sen verran syvempi. Mukava ollut aikasemmin löhötä, mutta nyt kyllä joutuu istuun tyynyn päällä. Myös nukkumisasennot alkaa olemaan haastavempia, parhaimmaksi oon todennyt melkein kylkiasennon, niin että maha on tyynyä vasten pikkasen sänkyyn päin. Pelkässä kylki asennossa tuntuu että maha valahtaa ikävästi...Mutta kyllä siitä on ihan pirun ylpeä, kun se näkyy jo niin kivasti.

Lare ja Spyro 21+1
 
sunnuntaita!

Meikäläiseltä meni nyt sitte vissiin laku ja salmiakkikin pannaan , buhuu! Luulin, et se rajoitus syömiseen on verenpaineen takia yleensä. Itellä aina tosi alhainen ollut. Mut nyt tuli todettua, et voiko tuo laku ja salmiakki aiheuttaa supistuksia? Muutaman kerran oon syöny salmiakkia tai lakua ja supparit on alannu heti oikeestaan :/
Googletuksen perusteella tuolta löytyi tietoa, että saattavat aiheuttaa ja jopa lisäävät ennenaikaisen synnytyksen riskiä! kääks! en ollu kyllä tajunnut ollenkaan eikä neuvolassakaa oo mitää varoiteltu.
En nyt kyllä sitte tiiä, miten luotettavia nuo nettijutut nyt oikeestaa on. Oli siellä yks joku Helsingin yliopiston tutkimuskin aiheesta...

No, joka tapauksessa hei hei herkut, yhyy. Oon siis aikamoinen salmiakki ja lakuhiiri eikä aikasemmis raskauksis oo ollu tämänkään suhteen mitää onkelmaa.. Mutta kuten tässä on jo huomattu tämä nykyinen raskaus taitaa olla kaikinpuolin niin erilainen.
Fb-ryhmästä, mullekin kyllä käy. Oikeastaan aika sama ihan mukavaa tälläkin palstalla on kirjoitella.

t. sini77
 
-Kääk- sillai et laitettii yksityisviestiä sille joka sen ryhmän teki. Eli jos mä sen vaikka perustan niin sun pitää yksityisviestinä täällä laittaa mulle nimes tai niin et mä voin lisätä sut kaveriksi ja sitä kautta ryhmään. Toinen mahis on se et on aluksi tehdään julkinen ryhmä tai sellanen mihin pitää saada kutsu. Ryhmän nimi voi olla ihan joku muu kun helmikuun vauvat et ei kaikki kaverilistalla tajua mihin ryhmään liittyy. Sit kun ryhmässä on lähes kaikki muokataan asetuksista ryhmän nimi ja julkisuus vaihdetaan salaiseksi. Mut ryhmää en näköjään voi luoda ilman et kutsun sinne ees yhden kaverini. Toki voin luoda sen vaikka mieheni avulla ja sit ilmoittaa tteille mihin liittyä.
 
Eveny: Carenaa ei voi suositella kenellekään... Esikoiselle hankin yhdistelmät ja ne oli suoraan sanottuna täyttä p*skaa. Yksi osa hajoaa sieltä ja toinen täältä. Viimeinen niitti oli kun koriosa tipahti kesken kauppareissun. Eikä tietenkään saanut pikaisesti korjattua kun siitä oli koko "putki" mennyt poikki. Ja Eipä tietenkään mennyt loppuvaiheessa enää edes kasaan. :p
Tämä käy kohta makselemassa vaunulan maksun että saa ne Firkonin vaunut kotio ^^ Varmaan työntelen niitä ympäriinsä kunhan saan ne kotio.:heart:
Ja niin kovin suunnittelin nukkuvani pitkään kun esikoinen oli sielä mummilla yötä, toisin kävi: Ensin kissa saa jonkun pöhlökohtauksen ja juoksee ympäriinsä taas niin että tassut vaan sutii ja sen jälkeen heti seitsemältä alkaa rapussa poraaminen ja kolistelu. Mitä lie duunaavat....
 
Tervehdys pitkästä aikaa!!Täällä voidaan oikein hyvin ja tässä viikonlopun aikana vauveli potki eka kertaa niin kovaa,että se oikein näkyi vatsan päältä!! :) Tänään jo viikkoja 24+0 POKS!!Tää aika on mennyt tosi nopeasti!!Huomenna meen uusinta sokerirasituskokeeseen,kun viime 1 tunnin arvo oli 11,kun se olisi saanut olla 10!!Samalla mulla sitten on neuvola!!Tuun myöhemmin taas kertomaan kuulumisia!! :)

Miita1969 & Lilliputti
 
Helmikuisten fb ryhmään pääsee vaikkapa niin (kun tosiaan on salainen) että lähettää vaikka mulle tähän yv, millä nimellä voin pyytää kaveriksi fb:ssä ja mielellään vähän kuvailee profiilikuvaa, jos on useampi samanniminen :) Lisään sitä kautta ryhmään halukkaita.
Tai siis jos täällä voi vielä laittaa yv, siitä on niin kauan, kun olen plussalla kirjoitellut :)
 
Näköjään täällä on joku toinen porukka helmikuisia joka kirjoittelee ainoastaan facebookissa... Eipä mua ainakaan nappaisi liittyä nyt täysin tuntemattomien joukkoon faceen kun kerran me täällä palstalla ketjussa kirjoittavat eivät ole kuunaan sellaisesta ryhmästä tienneet. Ei siis millään pahalla teille jotka vain facessa kirjoittelette, jotenkin ei vain tunnu samalta ryhmältä.

Täällä jatketaan vaappumista samaan malliin ;) tyyppi pyörii sen verran useasti tällä hetkellä ympäri etten enää tiedä miten päin hän siellä hengailee...

Hohto ja :heart: 24+3
 
Moi!

Mustakin tää ketju tuntuu omalta. Tuntuu myös et tää raskaus on kestäny jo kauheen pitkään, eikä masumurmeli oo kuitenkaan ku 650-700 g vielä. Välillä tuntuu, et kun aika kuluu tosi hitaasti. Töissä tulee tehtyä tyhmiä virheitä. On vissiin ajatukset vähän isommissa asioissa... Työt on vähän niiku EVVK tällä hetkellä. Ei oikeen jaksa panostaa.

T:Kääk ja masumurmeli 24+2
 
Heipparallaa meiltäkin pitkästä aikaa! Tänään oli kolmas neuvola ja ai että pistää vihaksi se neuvolatäti. :stick: Olen mietinnän jälkeen päättänyt että tahdon synnyttää naistenklinikalla ja sehän ei ollutkaan tädin mieleen, eikä sekään että en osallistu perhevalmennukseen. Sainkin kunnon moraalisaarnan siitä kuinka minun olisi pitänyt asiat tehdä ja mitä teen nyt aivan väärin. Lisäksi hän ehdotti että ottaisin influenssarokotteen, mitä sanoin vielä harkitsevani. Siitäkös hän otti herneen nokkaan, en kuulemma ota asioita vakavasti. Mutta päälimmäisenä nyt jäi mietityttämään kun hän sanoi että jos tulee jotakin erityistä raskauden aikana, esim verenvuotoa tai en tunne liikkeitä tmv, niin eivät kuulemma ota kantaa tai sano juuta tai jaata asiaan paikkakuntani sairaalassa, koska en mene sinne synnyttämään? :O Pitääkö tämä siis paikkansa ja joudun lähtemään Helsinkiin tarkastuttamaan asian?!
Muuten meillä sujuu kaikki hyvin, pieni taisi tänään kääntyä kun potkut tuntuvat ensikertaa korkealla kyljissä ja toinen potkuttelee paljon tuntuvammin. Sf mitta oli 20, eli keskikäyrällä mennään ja syke oli vahva sekä löytyi helposti. Vatsa on tosin kasvanut kyllä melkoiseksi jo näin varhaisessa vaiheessa. Ja painoakin on tullut tähänmennessä vain tasan 3 kiloa!
Täällä suunnalla melkein kaikki vauvan tarvikkeet ja hömpötykset on jo hankittu, mikä helpottaa stressiä ja lisäksi sain pitkästä aikaa ostettua itsellenikin hienoja ja lämpimiä vaatteita talveksi. Toivon vaan kovasti että pienellä on kaikki hyvin ja sujuisikin hyvin loppuun asti! Supistukset huolettavat, vaikka eivät kipeitä olekaan, ainoastaan inhottavan tuntuisia. Toinen inhottava vaiva on nännien vuotaminen. Illalla kun ottaa liivit pois niin paita on märkä ihan hetkessä ja läikät valtavat. :ashamed:
Mutta nyt iltapalalle!

Skooby ja pieni rv23+0
 
Mulla -Kääk- sama homma noitten töiden kanssa.. Ei vaan jaksais napata just nyt.. Ja kun sattuu tyhmiä mokia ja unohduksia, mitkä on sit täytyy laittaa raskauden piikkiin :D

Kannatan oman rymän perustamista naamariin, laitoin jo Evenylle oman nimen menemään :)

Huh täällä viime viikolla oli neuvola joka oli omalle th:lle, mukavaa oli.. :) Aidosti kyseli omasta voinnista ja ajatuksista..
Painoa oli tullut edellisestä neuvolata 3,2kg lisää, verenpaine oli hyvä 131/68 ja hemppa 120. Sf mitta, joka otettiin ekaa kertaa, oli 18.. Nyt pitäis sit vaan varata aikaa sokerirasitukseen, iuh.. :/

Tuntuu että on tullut paluu alkuraskauteen, väsyttää taas enemmän ja pahoinvointia on ilmaantunut..

Peräpukamat tosiaan kuuluu joillakin naisilla raskauteen, mutta on niitä mulla ollut ihan ilman raskauttakin.. Tulee ulkoisia pukamia jos esim vatsa kovalla ja käyttää stringejä (joita en enää käytä tästä syystä). Välillä autto sheriproct neo kombi- salva ja puikko. Mutta nyt raskaudessa oon säästynyt niilä.

Paino noussut huimasti tässä 1,5kk aikana ja nyt olo alkaa olla jo tukala.. Öistä on tullut hankalia nukkua ku maha tiellä ja Elmo potkii ihan järkyttävän paljon, varsinkin kun oon selältäni.. :/

Hei sitten kysymys joka tietää enemmän lastentarvikeliikkeistä, tuleeko niihin yleensä, joulua kohti mennessä, alennus myyntejä? Jos ei tule, ostan pinniksen ja hoitopöydän heti ja jos tulee niin sitten odotelen myöhempään :)

Giggles & Elmo 23+2
(Nimimerkki tulee vuosien takaa, Mtvllä oli sellainen ohjelma kuin HappyTreeFriends jossa oli suloinen hahmo nimeltä Giggles joka kikatti koko ajan.. Tosin nämä hahmot kyseisessä minianimaatiosarjassa kuolee mitä kammottavimmilla tavoilla) :D
 
Tylsä yksinäinen maanantai ilta (mies töissä)

Ja voi ei, nuorimmainen (3v) ollut koko päivän tosi kiukkuinen ja levoton : /
Normisti tosi reipas ja touhukas.. Eli luulenpa flunssan olevan tuloillaan.

Pöljä minä : luin kaikenlaisia kauhukokemuksia vaikeista synnytyksistä, sekä loppuraskauden ongelmista, kovista liitoskivuista kärsineillä :headwall:
Nyt odotan kuin kuuta nousevaa loppuviikon neuvolaa, jotta saan purkaa taas tuntojani sinne.. Kohta menettävät hermot minun kanssa..

Hei, ettekai te kaikki meinaa sinne fb-ryhmään hypätä kokonaan??? Kun minä en oikeen ole varma kiinnostaisiko se minua vielä, tai ollenkaan :(

Skooby:lla tosi inhottava nla reissu, kaikenlaisia tiukkiksia niitä onkin.

Liitoskipuihin löysin selatessani sellaisen vinkin, että ei tyynyä jalkojen väliin yöksi.
Testaan, vaikka en usko että kovin vaikuttaa oli tyynyä tai ei..

Suffeli
 
Viimeksi muokattu:
mulla olis huomena se 4D-ultra illalla ja päivällä vielä kontrollilääkäri siihen kun paikat ovat tosiaan jo auki,pehmeet ja kohdunkaulaakin hävinnyt muutama sentti,jännittää onko muutoksia...
hitsi tätä mahan kasvua,ainakin luulis muksun kasvavan kun masu senkun kasvaa ja painoakin tulee reippaasti nyt..tullut jo 7kiloa huhhei..=)
tosta neuvolatädistä:mä ainakin vaihtaisin neukkutätiä jos ois tollanen=O mulle sanottiin että se sokerirasitus on vapaaehtoinen,laittoivat lähetteen mutta en kyllä mene siihen,koska ei ole mitään muuta syytä siihen kun et olen 29v.
 
-Kääk Nainen on raskaushormonien vaikutuksen alaisena tyhmempi kuin yleensä. En tie onko ihan tutkimuksia tehty, mut mun kokemus on ainakin tuo, ei meinaa ajatukset välillä luistaa ollenkaan.

Scooby Tylsä neukkutäti. Raskaanaolevat kuuluvat riskiryhmään influensan suhteen, joten siihen rokottautumiseen on selvä syy miksi painostavat. Oma valinta on toki ottaako vaiko eikö. Ite en halua sairastaa, koska jälkitautien riski on suuri ja en halua keuhkokuumetta raskaanaollessani (enkä muulloinkaan). Perhevalmennukset ovat myös vapaaehtoisia, en tie kuinka paljon niistä hyötyy oikeasti, mut kyllä ne nyt kerran kuunteli. Kyllä sun lähisairaala ottaa varmasti kantaa, jos on selkeästi jotain vialla, kuten veristä vuotoa, mut voip olla et kehoittavat melko kärkkäästi sinne synnytyssairaalaan ottamaan yhteyttä kuitenkin.

eva-maria Tutkimukset kuten sokerirasitus ovat toki vapaaehtoisia aina, mutta niitä ei tehdä siksi että voitaisiin kiusata mahdollisimman monia ihmisiä, vaan siksi että asioihin voidaan vielä vaikuttaa, jos kuitenkin jää tutkimuksesta kiinni. Tutkimusaineistossa on todettu että kannattaa seuloa tiettyjä ryhmiä ja rd:tä kannattaa seuloa melkein kaikilta tämän vuoksi. Ei meinaan ole esimerkiksi elopainosta kiinni tuo rd, vaan voi tulla ihan normaalipainoisellekin (jonkun teorian mukaan johtuisivat istukan toiminnasta jotenkin). Ja toisaalta rd diagnoosi ei meinaa välttämättä mitään sikiön ja synnytyksen kannalta. Et kantsii harkita onko turhaa käydä vai ei (loppuen lopuksi pari tuntia elämästä on aika pieni aika).

Ja nyt en sitten tarkoittanut et kannattaa vetää herneet nenuun mun tekstistä, aattelin vaan muistuttaa et ei ne kiusan takia siellä neuvolassa neuvo (huomatkaa et se on neuvola, ei käskylä), vaan halutaan turvata telle hyvä raskausaika ja synnytys, ja siksi seuloa ja välttää ongelmia.

Tänne ei ihmeempää. Liitoskipuja on runsaasti niin kuin oli esikostakin, mut ei se menoa haittaa, sit ei vaan kävellä ihan niin lujaa koko aikaa. Olen päätynyt siihen tulokseen et mun kipukynnys särkyjen ja kolotusten suhteen on aika korkea, kun taas viiltävää kipua en meinaa kestää ollenkaan. Esikon lastenneuvolatädin kanssa meinaa välillä mennä hermot, mut onneks muista aina välillä hengittää syvään ja laskea ainakin kymmeneen. Täti on vaan niin sählä välillä sillä puolella.

Terp
 
Huhhuh mikä yö taas. Sais mies jo kotiutua reissultaan. Esikko päätti sit valvoa mun vieressä 1.5h keskellä yötä. Eikä siltikää nukkunu kun 8 asti. Äh. Vauvaki potki koko ajan niin et ei voinu nukkua vaikka esikoisen touhuaminen ei välillä ois unta häirinnytkää.

Mä ainaki jatkan niin täällä kun fb:ssäkin jutustelua.

Eveny ja Myyskä 22+2
 
moi!
Huoh, täälläkin levoton yö.. 3-v tulee edelleen melkee joka yö viereen ja höpisee ja pöpisee sitten siinä aikansa... Ite en saa ollenkaan unenpäästä kiinni enää joskus neljän viiden aikaan, joten tuntuu kuin ei olis nukkunu yhtää. Saa nähä millanen nukkumakaaos meillä on sitte ku vauva syntyy. Vauvalla on kuitenkin etuoikeus olla vieressä. Kovasti neiti 3-v lupailee, että sitten hän kyllä nukkuu omassa sängyssä eikä tule viereen kun se vauva vaan itkee.

Laitoinkin evenylle viestiä fb-ryhmästä :). Musta on ihan kivaa kans nähdä ihmiset "livenä".

Nyt ei oikee ajatus juokse ku on niin väsy, pitää varmaan mennä nukkuun vielä lisää.

t.sini77 ja vaaveli 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Möörninkit täältä... :) Kohta olis lähtö Naistenklinikalle kontrolliin ja tälläkertaa mieskin hilpasee sieltä lastenklinikalta mukaan. :heart:
Yön on yhtä h*lvettiä suoraan sanottuna, mitenkään päin ei ole hyvä ja sitten jos sattuu torkahtamaan niin taas näkee niin ahdistavia unia ettei mitään rajaa. Tai sitten hellyydenkipeä karvakasa tulee herättämään. Täällä alkaa huomenna aamusta joku ilmastointiputkien tiivistystyö, on se reilua kun ilmoitetaan kahta päivää aiemmin, varsinkin kun tämä työmies pamahtaa yleisavaimella sisään kun toinen nukkuu vielä. Oli mielenkiintoinen herätys kyllä eilen.
Mutta nyt esikoiselle vaatteita niskaan, pääsee pariksi tunniksi testaamaan siskoni hermoja.:popcorn:
mursumarsu+nemi... onkohan se nyt sitten 24+2
 
mursumarsu olepas jo pitkällä. Pian sitä alkaa ekat täällä olla jo ns turvallisilla viikoilla.

Mä oon niin hukas viime yön takia. Sini77 mäki pohdin et miten mahtaa yöt sujua sit kun vaavi syntyy. Meilläku esikko sit vasta 1v 3kk.

Aloin muuten pohtia et voisiko Ikean sellanen metallikehikkoinen sohvasänky (löytyy netistä mut en jaksa linkittää nyt) toimia esikolla sellasena "pinniksenä" kun vauvalle tulee esikon pinnis. Siis jos sen metallisängyn kääntää kolo seinää vasten niin on sit siellä kehässä :D
 
Moikka!

Vieläkö huolitte uuden odottajan mukaan pinoon?

Täällä toista lastaan odottelee 24 vuotias naikkonen eteläsuomesta. Raskaus on sujunut hyvin, mitään vaivaa ei ole ollut, mitä nyt vähän väsyttää ja lonkkia ajoittain maatessa särkee. Rakenneultrassa kaikki näytti pienellä olevan hyvin.
Esikoinen on vuoden vanha joten kovin suurta ikäeroa ei pienillä tule olemaan, pitäisikin pikkuhiljaa alkaa tutkailemaan tuplavaunujen ominaisuuksia :D

Terkuin Pömps ja maha rv 22+3
 

Yhteistyössä