Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

miss_piggy
kotiutumisvaatteista, mulla on pakattuna pari erikokoista kietaisybodya, parit puolipotkarit ja potkuhousut kun ei tiedä ihan tarkkaan minkä kokoinen jössikkä tulee. Ja sitten sukat+tumput ja pari eri kokoista lakkia. Mies kiikuttaa sitten perässä tuon turvakaukalon, johon olen pakannut toppahaalarin ja siinä on vielä tuollainen kirppikseltä ostettu toppainen kaukalo-pussi.
 
Turvakaukaloon olen pakannut poitsulle kotiutumisvaatteiksi vanuhaalarin, sen alle puuvillahaalari, pitkähihainen body, puolipotkuhousut, tumput ja pari eri myssyvaihtoehtoa. Lisäksi fleecepeitto jolla kaukalon (ja vauvan) saa peitettyä siksi aikaa, että kävellään sairaalasta autoon.

Olen tänään ahertanut ihan urakalla ja aivan varmana, että alkaa supistelemaan ihan huolella, mutta ketunmarjat! Pari säälittävää ei mitenkään erityisen napakkaa mahan kovettumista ja that's it. :D

Huomenna menen kyllä kunnon metsälenkille koirien kanssa, ainakin puolitoista tuntia aion lyllertää vaihtelevassa maastossa ja jos sittenkään ei ala tapahtua, niin pesen vielä saunan! Mä tahdon, että vauva tulee pihalle 4.2. ja sillä sipuli.
(Ja jottei joku taas kauhistuisi ja mieltänsä pahoittaisi, niin ei, en ole aivan tosissani vaan elän toivossa!)
 
miss_piggy
Täällä paistuu uunissa paholaisenkakku. Mä en jaksais millään oottaa viikkoa sitä laskettua aikaa (7.2) tääkin vois tulla ulos jo vaikka 4.2, silloin on miehen siskon 25-vuosissynttäritkin :D
 
Kiva ku puhelin piippaa joka päivä pitkin päivää :D päivittäin joku kysyy vointia ja vieläkö ollaan yhdessä oosassa :D oon kyl sanonu että ilmottelen kyllä, mut kivahan se on että on noin paljon kanssa jännittäjiä <3 :) ja nykyään en saa soittaa ees kellekkään muuten vaan ku kaikki luulee aina että nyt tulee SE puhelu :D

Täällä ollaan kyllä jo varauduttu siihen, että vauva tulis vkl aikana. Kun menkoista laskettu LA oli 26.1. Yhen ultran mukaan LA ois huomenna ja yhen ultran mukaan LA ois nyt 2.2 sunnuntaina :) menee varmaan noistaki viä yli!! xD argh..

40+4

Ps. Oon menossa tänään saunoon kaverille, saa nähdä auttaako mitään, haha xD ja EI, EN yritä käynnistellä, kunhan vain käyn saunassa :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kävin tänään runnottavana, mutta ei se meidän vauva halunnut kääntyä. Pylly on ilmeisesti löytänyt mukavan kolon tuolta jostain alhaalta. Huomenna pääsen matkaamaan takaisin KHKS:ään, ottavat lantion magneettikuvan, kun en mä sitten osannutkaan sanoa juuta enkä jaata siitä synnytystavasta. Lääkäri oli aika positiivisesti puhumassa alatiesynnytyksestä myös perätilassa, ja ajattelin että sittenpähän sen tietää ainakin voiko sitä edes tehdä, kun lantio ensin kuvataan. Tulee huomenna testattua KELA -taksikin, en viitsi turhaan miestä vaivata ihan aamutuimaan ja itse olisin töttöröö ajamaan! Takasin päin lienee kuitenkin tultava bussilla, kun silloin ne jo kulkee.

Viikon päästä jälleen pääsen KHKS:ään juttelemaan lääkärin kanssa ja katsotaan nuo kuvat myös silloin. Toisaaltahan se vauva voi syntyä millon vaan, mutta kai ne ajattelee, että ei se vielä ensisynnyttäjällä synny.

Nyt siis 37+2.
 
Kotiutumisvaatteita varmaan body, puolipotkarit, jotku velour housut ja paita, sukat, äitiyspakkauksen toppakinttaat ja tossut. Merinovilla haalari, toppahaalari, tumput, päähineet. Eikai sitä kummosempia :) Lämmin auto ja sairaalasta kotiin 10min ajomatka.
 
Tuohon vaatetukseen. Bodyjen ja puolipotkareiden päälle laitatteko vielä housut/paidan tms. sisäasun ja siihen päälle vielä villahaalarin + toppapuvun?
Kun monella lukee bodyt ja puolipotkarit haalari ja sit se ulkopuku.
 
merineitsi mulla oli nyt sairaalassa huonekaverina hetken mamma joka synnytti perätilassa vauvan ja synnytys tapahtui leikkaussalissa. Eli apu oli lähellä ja valmiina jos olis tullu jotain mutkia matkaan. Mutta tää poika syntyi ainakin ihan mukavasti alakautta jalat edellä ja oli vielä vähän sivuttainkin :)
 
on sellaiset ihanat vakosamettihousut, joissa napit hartioilla ja trikoovuori. Ajattelin siihen alle kietaisubodya ja sukkahousuja. perus kypärälakki ja pipo, tumput ja toppatumput. Haalari on niin pätevä, että sen luulisi riittävän uudessa autossa.

Kyllä, meillä on vielä auton vaihto vaiheessa :) Ensi viikolla olisi auton osto edessä. Hyvin ehtii tutustua autoon ja turvakaukalon asentamiseen ennen vauvan tuloa. Kiva kun voi ajatella että tämä vauva on vielä liian pieni syntymään. Saa kasvattaa rauhassa, eikä tarvitse olla häätämässä mahasta pois. Supistuksia ei ole myöskään ollut. :)

Muutenkin ihanaa tuo vauvan vaatteiden miettiminen, osastollekin vaatteita mukana, sisämyssyä yms. Itselle mukavia vaatteita, esim vetoketjullinen pusero.
 
Vauvan vaatteista mulla on pakattuna kietasubody, sukkahousut ja oloasu. Sit kypärämyssy ja sisätumput. Toppapuku jossa saa niin käsien ku jalkojen hihat käännettyy niin ettei ulkotumppuja tarvita. Lisäksi tietty ulkomyssy. Laitoin vielä varuiksi jos tosikylmä ni flease puvun mukaan, voi tarvittessa laittaa haalarin alle.

Mä olen jo jonkin aikaan miettinyt tuota vauvan vaatetusta, olen ite kuumakalle, varsinki nyt raskauden aikana. Miten ihmeessä sitä osaa pientä pötkylää pukea riittävästi muttei kuitenkaan liikaa?

Mies soitteli eilen, kurssikaveri tarjoaa lämpöpussia 10e hintaan, toiv ois semmone ihanan lämpöinen, sen näkee illal :)

Nyt tarkastusneuvolaa kohti, toiv sf mitta ois nyt paremmis lukemis.
 
Mä taas olen ajatellut niin, että (puuvillaiset) body+puolipotkuhousut, puuvillainen haalari ja vanutoppahaalari + myssy (sekä toppahaalarin huppu) ja tumput (haalarissa töppöset itsessään) riittää. Päälle vielä fleecepeitto lisälämmikkeeksi. Ulkona ollaan muutaman metrin matka sairaalan ovilta autolle + kotipihassa taas muutama hassu metri kotiovelle. Auto on uusi ja lämmin, joten kovasti topattuna vauvan luulisi ennemminkin läkähtyvän. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täytyy myöntää, että on vähän epävarma olo, että saanhan puettua vauvan tarpeeks lämpimästi. Kassissa on siksi matkassa useempi vaatekerta, myös sukkahousuja potkareiden alle ym :) Tuntuu oudolta ajatukselta koko lapsen kotiin tuominen ku tuntuu välillä että syntyyköhän tää ikinä XD Viimesetki kärsivällisyyden rippeet on menny. Tänään 39+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Heip pitkästä aikaa kaikille! :) Olen käynyt lukemassa tätä ketjua, mutta en ole ehtinyt kirjoittaa.

Meille syntyi 19.1 ihana tummatukkainen tyttönen (rv 34+4). :heart: Hänen mittansa olivat 48 cm ja 2840 g - kuinkahan iso nyytti sieltä olisi tullut, jos olisi syntynyt laskettuna päivänä eli 26.2. Tytön syntymä tuli kyllä niin puskista etten ollut yhtään osannut odottaa. Olin juuri jäänyt talvilomalle ja äipploma oli vasta alkamassa 22.1 ja juurikaan mitään ei täällä kotona ollut valmiina. :|

Synnytys oli kunnon syöksysynnytys ja kaikki meni hienosti. Viikkojen takia tyttö joutui keskolaan, mutta oli siellä vain vuorokauden, koska oli niin hyvässä kunnossa, jonka jälkeen pääsimme yhdessä osastolle vierihoitoon. Osastolla vietimme 8 päivää, koska tytöllä on keltaisuutta ja sai valohoitoa. Maanantaina päästiin onneks kotiin, kun keltaisuusarvot olivat laskussa, mutta olemme käyneet päivittäin antamassa verinäytteen sairaalassa. Eilen oli arvot niin hyvin laskussa, että enää ei tarvitse käydä sairaalassa vaan saamme totutella kotielämään. :) Sairaalassa sanoivat, että syötä tyttöä pelkästään pullosta, jotta arvot lähtevät alaspäin ja se on kyllä aika ärsyttävää, kun pitää olla koko ajan lypsämässä maitoa, rankkaa puuhaa... Mut eiköhän tämä tästä. :)

Voin tulla paremmalla ajalla kertomaan tarkemmin tuosta mun synnytyksestä, jos porukkaa kiinnostaa. Nyt ei enempää ehdi, kun pitää taas mennä ruokkimaan tyttöä. :heart:
 
miss_piggy
Meilläkin saa sairaalassa ajettua auton ihan ulko-oven eteen, ja koska vauva laitetaan toppahaalariin ja kaukalopussiin jo osastolta ja siitä vaan kävellään äkkiä autoon, ja kotona sama, niin tuskin ehtii paleltua matkalla. Eli ei tuu mitään sen kummempiä päällysvaatteita tai välihaalareita enää tuon toppahaalarin lisäksi, ja tosiaan sitten sen alle se body, potkuhousut, tumput ja sukat ja myssyä päähän.

Täällä ei vieläkään mitään tuntemuksia synnytyksestä. Alan olemaan aika turhautunu... Ja joo, kyllä, koitan häätämällä häätää tätä vekaraa ulos, koska olen paha helmikuun mamma :D Ajattelin jopa lähteä kirppis-kierrokselle.

39+0
 
Onnea Ennuliini <3 Ompas ollut viikkoihin nähden hyvän kokoinen tyttö :)
Kuihan iso jötikkä meille tulee. Alkoi ihan pelottamaan ;) Hui. No kyllähän sieltä ulos mahtuu jos ei mahu kyllä kätilöt tietää...luotan siihen :)

Täällä eletään jännittäviä aikoja. Kuka poksuu seuraavaksi. Hui. :)

Kyllä Miss Piggy noilla viikoilla saa häädelläkki. Niin kyllä itekkin tekisin, koska käynnistykseen meno ei kuulosta houkuttelevalta.
 
Onnea Ennuliini olipas hyvän kokoinen tyttö viikkoihin nähden.

Täällä Kuopus sairastui norovirukseen toissapäivänä ja oksennuksen siivoaminen on ollut pääasiallinen tehtävä. Nyt on jo paremmassa kunnossa ja me aikuiset tietenkin toivotaan, että ei muihin tarttuisi. Olisi ihan kauheaa synnyttää oksennustaudissa.

Mulla on maanantaina se toksoplasmoosiverikoe mahdollisen altistuminen takia. Mua onkin alkanut pelottamaan, että mitäs jos se onkin positiivinen. Ilmeisesti näillä viikoilla vauvalla olisi hyvä mahdollisuus selvitä ilman pahempia oireita vaikka olisikin positiivinen. Ja lääkityksellä voidaan hoitaakin. Mutta silti stressaa hirveästi. onneksi luin jostain että vain 2% sianlihasta sisältää tokson ja minähän söin vain muutaman palan puolikypsää lihaa. Mitään oireita ei onneksi ole ollut.

Kotiutumisvaatteista meillä on muutama vaatekerrasto pakattuna. Villapipo ja paksut sukat sekä kunnon toppapuku. Kantomatkaa autosta kotiin ei ole kuin muutama metri eli eiköhän selvitä näillä. Sairaalassa on autokellari joten ulos siellä ei tarvitse mennä. Peiton paikkaan kyllä varmuudeksi mukaan.

37+6
 
Merineitsi mulla on kavereita jotka ovat synnyttäneet perätilassa. Toisella oli mahta ja helppo synnytys mun taas toisella tuli komplikaatioita mutta ei mitään vakavaa ja hyvin saivat hoidettua. Eli ei kannata stressata. Ovat hyvin kontrolloimassa noita perätilasynnytyksiä..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Maiscu, kyllä mä luulen, että nuo riittää. :)
(Itsehän soittelin hädissäni äitille ja kyselin kotiutumisvaatteista, että mitä kaikkea tarvitsee. Jotenkin tuntuu, ettei osaa valmistautua järjestelmällisesti ja hirveä kaaos pään sisällä menossa. Useamman päivän jo hädissäni pohtinut, etten ole tähän yhtään valmis, en osaa mitään, en tiedä mitään, kaikki on ihan sekaisin ja kesken ja ja ja! :O :D)

Ai niin, poksuu taas viikko täyteen. 38+0!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä