Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

Et ole Lulina ainoa joka on tällä hetkellä korviaan myöten täynnä tätä oloa. Jotenkin minusta tuntuu väärältä narista raskausoireista, kun kesti liki 5 vuotta yrittää, ja hoidoissa käytiin yms, mutta silti...

Viime yö oli taas sellainen ettei tullut nukuttua ihan hirveesti. Minulle on nimittäin tullut joulun aikoihin taas uusi oire, takaisinvirtaus. Se tuntuu todella kivalle kun mahahapot nousee suuhun, ja herään siihen muutaman kerran yössä. Eilenkin söin todella maltillisesti, ja mietin tarkkaan mitä uskaltaa syödä, mutta ei auta.

Myöskin tämä maha alkaa todella painamaan ja ahdistamaan. Minulle on tullut todella vahva tunne siitä että vauva on kääntynyt poikittain. Pää tuntuisi olevan vasemmalla puolella, ja potkut suuntautuvat ihan suoraan oikeaan kylkeen. Tiistaina on neuvola, joten täytyy ottaa asia siellä puheeksi. Jotenkin niillä vaan tuntuu olevan sellainen asenne, että jos raskaus menee hyvin, niin olet omillasi. Muuten on kyllä neuvolantäti oikein mukava ja kokeneen oloinen. Liikkumaan haluaisin kanssa päästä jo kovasti.

Polvien kohdalle on itselleni tullut valtavat määrät katkenneita pintaverisuonia ja taitaa siellä seassa yksi suonikohjukin komeilla. Monet rauhottelevat että saattavat lähteä itsestään synnytyksen jälkeen. Toivottavasti, sillä muuten täytyy kyllä mennä otattamaan ne laserilla pois, tai shortsi/hame päivät on auttamattomasti ohi tämännäköisillä kintuilla.

No narinat sikseen. Itse olen ollut ahkera kun jäin töistä pois, ja vauvalle on likimain kaikki valmiina. Eilen aloin pakkailemaan sairaalakassia, ja täytyy sinne ostella vielä jotain puuttuvaa (bebanthenia, rintakumit) Mulla taas sellainen tunne että mahdanko päästä helmikuulle ennen kuin vauva näkee päivänvalon. Kuitenkin menee mun tuurilla 2 viikkoa yli :p
 
Voimia kaikille tukalien olojen kanssa kamppaileville, pian tämä on ohi! Mulla on ihan päinvastainen olo, en haluaisi vielä luopua tästä vatsasta! Mahaa ja liikkeitä tulee ikävä. Ja onhan tässä vielä laskettuun aikaan 7 viikkoa aikaa. Nautin joka päivä tästä hyvästä olosta ja kasvavasta masusta. Joululoma on tehnyt todella hyvää, kun on saanut levätä ja touhuta omaan tahtiin. Maha ei ole kovettunut kertaakaan eikä ole tuntunut yhtään epämiellyttävältä. Eikä muutenkaan ole ollut mitään vaivoja. Tosin nukkuminen on välillä niin ja näin, mutta onneksi ei tarvitse töihin lähteä. Mulla jatkuu opiskelut tammikuussa loppiaisen jälkeen, mutta vain kerran pari viikossa pari tuntia kerrallaan.

Hemppa oli noussut 108->117, mikä on loisto juttu. Sitä valtavaa väsymystä en olekaan tuntenut vähään aikaan. Retafer on auttanut. Verenpaine, pissa ja muut ok, kävin neuvolassa perjantaina. Seuraava kerta sitten kahden viikon päästä. SF-mitta 31 cm ja muistaakseni keski- ja yläkäyrän välissä menee. Painoa tullut neuvolan vaa'an mukaan 14 kg yhteensä, oman mukaan muutama kilo vähemmän.

Mä aloitan tammikuun puolella vaatteiden pesun ja viimeisten hankintojen tekemisen. Ja sairaalakassin pakkailun. Alkaa jo jännittää lähestyvä synnytys, mutta sillain hyvällä ja uteliaalla tavalla!

Oikein hyvää alkavaa uutta vuotta kaikille! Mä lähden nyt mökille muutamaksi päiväksi!
 
miss_piggy
Täällä tuntuu liikkeitä tosi vähän, mutta eiköhän tuo hengissä oo kerran välillä kuitenkin tuntuu jotain ja pönnää tonne kylkiin aina joko selällään tai takapuolellaan. En siis jaksa olla huolissani, vaikkei liikkeitä tuntuisikaan juuri ollenkaan. Viime yönäki tunsin ehkä 2 kertaa jotain mutta silloinkaan en jaksanu huolestua.
Ultran mukaan kun kaikki on kuitenki kunnossa.

34+2
 
Ugh, tuo takaisinvirtaus on tullut tutuksi myös täällä. Ihan sama mitä ja milloin syö, kun mahanesteet punkee suuhun. Yöt on melkoista tuskailua vaivan vuoksi. : /

Enää huominen ja tiistai töitä, sitten ansaitulle mammalomalle. :)
Sen jälkeen onkin tarkoitus ihan urakalla ryhtyä valmistelemaan kotia vauvaa varten.
Hoitopöytä pitäisi käydä ostamassa ja sitten onkin kaikki isommat hankinnat tehtynä.
Vauvan tekstiilejä olen osan jo pessyt, loput hoidan tammikuun aikana kuntoon. Sitten vielä kaikki pikkuhankinnat sekä sairaalakassin pakkaaminen ja alettaisiin olla valmiita ottamaan uusi tulokas vastaan. :)

Mä kyllä olen nauttinut raskaudesta, vaikka olo ei aina niin hehkeä ja hyvä olekaan. Jos tuntuu pahalta, mielestäni siitäkin täytyy voida puhua. Nämä kaikenmaailman vaivat kuuluu raskaanaolemiseen enkä ainakaan itse koe, että niistä täytyisi pysyä hiljaa koska jollain toisella saattaa olla vielä vaikeampaa/oma raskaus on kokonaisuudessaan ollut helppo. Sitä kun on näin ensimmäistään odottavana täysin vierailla vesillä ja jokaisella ihmisellä on oma sietokykynsä, kipukynnyksensä jne..
Mielestäni jokaisella odottavalla äidillä on oikeus "kypsyä" raskaanaolemiseen, se kun ei tarkoita, että siitä olostaan vauvaa syyttäisi tai yleensäkään kokisi raskauden negatiivisena asiana. Raskaus on rasitus ja jokainen joka elää 40 pitkää viikkoa täysin toisen ihmisen "armoilla", vartalon muuttuessa kömpelöksi, kipeäksi ja eräänlaiseksi "kasvatusalustaksi" - ihan tasan taatusti on oikeutettu valittamaan väsymystä, kipua, kiukkua ja kyllästyneisyyttä. :D

Mulla ei itsellä ole varsinaisesti kiire synnyttämään, vaan mielelläni nautin näistä muutamista viimeisistä viikoista joutenollen. Sen jälkeen elämä muuttuu lopullisesti, joten otan nyt kaiken irti näistä viimeisistä hetkistä miehen kanssa kahdestaan (sekä omasta rauhasta!) :D

...ja valitan kyllä ääneen jos siltä sattuu tuntumaan. Koska kun nukkuu öisin max tunnin pätkissä, puoli-istuvassa asennossa pulautellen suuhunsa mahanesteitä, ihan taatusti on oikeutettu olemaan hetkittäin kyllästynyt raskauteen. :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulle tuli viimeinki äippärahapäätös, tai ei oo kotiin vielä tullut mutta Kelan sivuilla näkyy.
Yllätyin kuinka suuri summa oli merkattu... Ilmeisesti sitte vaikutti aika paljonki se kun tienasin suhteellisen hyvin nyt kesätöistä vaikkei se työsuhde ollu ku kesäkuu-elokuu, ja sitä ennen olin siellä toisessa työpaikassa marraskuu-kesäkuu, ja mullahan palkka tais siinäkin nousta :)
En oo ottanu pitkään aikaan päikkäreitä, mutta tänään oli pakko. Simahdin saman tien ja nukuin niinku joku pieni porsas :D Flussa onneks alkaa olla jo ohi. Tiistain neuvolaa odotellessa tässä siis.
 
Omasta neuvolasta pitää sanoo sen verran, että oon niin tyytyväinen niiden toimintaan! :) mun oma neuvolatäti on aivan ihana ja on ollu isona tukena tän raskauden ajan. Ja vaikka mun ois pitäny vaihtaa toiseen neuvolaan syyskuussa muuton takia, ni pyysin että saisin jatkaa tuossa samassa neuvolassa. :)

Ja tänään POKS 36+0 <3
 
Maiscu- millasiin emmaljungiin päädyitte?

Hortensia- jaksatko jatkaa vielä ensi kuun ylläpitäjänä?

Täällä on kans alkanut närästämään ihan kunnolla, jokatoinen tuntu saa melkeen rennietä ottaa.

Tää vauva on ymmärtänyt tuon ulostuloreitin ihan väärin, tuntuu että kurkusta meinaa tulla ulos, tisseissä tuntuu tu tyyppii möyrii itteensä ylöspäin.

Eilen sain pikkupyykit pestyä, eivät ole vielä kuivuneet, joudun huomiseen odottaa silittämisen kanssa.

Tein äsken listaa et mitä vielä pitää hankkia. Luulin et oli vaa muutama pikkujuttu mutta lista vaan kasvaa ja kasvaa...

Tilasin äsken verokortit , jos ne menee oikein alan lottoamaan...
 
Mun piti lähteä töistä kesken päivän kotiin pötkölleen. Aamusta asti ollut kenkku, hutera olo. Töissä sitten hetkittäin tuli ihan reilusti oksettava olo + alamahassa alkoi juilia ikävästi. Jalat tuntuu painavan tonnin.
Huoh, melkein loppuun asti sitä jaksoikin rehkiä normaalisti. Huomenna sitten tekemään loput hommat ja äippäloma kutsuu viimein! :cool:

Mietin, että pitäiskö suosiolla olla neuvolaan yhteydessä tämän olon vuoksi, mutta päätin tulla kotiin lepäämään josko sillä helpottaisi. Jos huomenna ei ole parempi, niin sitten soittelen terveydenhoitajalle ja pyydän jos kirjoittaisi saikkua viimeisen työpäivän kunniaksi. :D

margareta91, jos joku haluaa niin saa ottaa päivitysvastuun noille parille viimeiselle edessä olevalle kuukaudelle. Jos ei halukkaita löydy, niin toki voin hoitaa ainakin ensi kuun pinon vielä.

Hortensia & Ensio 33+3
 
Tää mamma älysi, että hetkinen hei, mullaha alko äippäloma ! :D oon siis 3kk ollu työttömänä joten siks tuli tää äitiysloman alkaminen tämmösenä ahaa-elämyksenä :D huomenna neuvolaan, kävin äsken puntarilla ja toivon jotai pikalaihtumista huomiseks.. saapi nähä joko antaa lääkäri aikoja sun muita.. kovasti kiinnostaa, että millä mallilla nuo "paikat" on, ku supistukset on voimistuneet viime aikoina.. 34+5 tänään !
 
miss_piggy
Musta tuntuu että mulla on nyt alkanu repimään mahaa enemmän ku aiemmin. Ja autolla ajaminen alkaa olla jo aika tuskasta... Saa nähdä onnistuuko kävelylenkitkään enää, pitäis kyllä yrittää ettei mee vaan sisällä valumiseks tää oleminen.

Mullakin alkaa mamma-loma 2.1.2014 :D

Täältä ei oikeastaan hankintoja puutu enää muutaku itkuhälyttimet ja korvakuumemittari. Anoppi saa alkaa hommailemaan tästä eteenpäin mitä tarvitaan, kun mun vanhemmat on hommannu tähän mennessä lähes kaiken mitä meillä on.

34+3
 
En olekaan tainnut hetkeen kirjoitella... vko 33 on poksahtanut ja alkaa olla sellainen olo, että viimeisiä viedään! Tai ehkä se johtuu vain siitä, että pian loppuu työt ja alkaa äitiysloma. Luulen, että mötkäle antaa kyllä odottaa itseään maaliskuun alkuun. Tai niin varmaan sopii toivoa ainakin, oikein mitään kun ei ole häntä varten valmiina (kehtaako tätä edes enää myöntää? :D) Margareta, voisitko julkaista listasi tarvittavista tavaroista? Myös muiden listat olisivat tervetulleita, niistä voi löytyä jotain, jota ei itse ole tullut ajatelleeksi. Nyt oma listani näyttää tältä:

- Vaatteita (näitä on jo vähän)
- Rintapumppu (hankittu!)
- Imetystyyny (tämäkin on, first things first...)
- Turvakaukalo (löytyy!!)
- Vaunut (melkein päätetty mitkä otetaan)
- Sänky (ei oo edes mietitty, onneksi se voi nukkua myös äp-laatikossa)
- Imetysliivit (mistä? Minkä merkkiset? Mitä kokoa?)
- Tissirasvaa (Oliko se lanolin tms?)
- Matkarattaat (ehtii myöhemminkin...)
- Jotain lämmintä tisseille (voiko itse virkata tissinlämmittimen?)
- Vaippoja
- Peppurasvaa
- Amme

Tarvitaanko muuta? Help!

Kaikkia kremppoja täälläkin, mutta pääosin hyvä ja reipas olo. Kyykkiminen ja kumartuminen kyllä aiheuttaa välittömät takaisinvirtaukset ja supistukset, joten niitä yritän vältellä. Myös liian pitkään istuminen aiheuttaa kamalaa kipua liitoksissa.

Seuraava neuvola reilun viikon päästä. Meillä on ollut tähän mennessä 4 eri tätiä, aikamoinen vaihtuvuus. Ensi kerralla taas uusi. Ihmettelin muuten kun edellisestä neuvolasta on jo kolme viikkoa, että onko muillakin ensisynnyttäjillä näin pitkä (yli kk) väli neuvolakertojen välillä?
 
Oon ehkä niin kade nuista emmaljungan vaunuista sulle, Maiscu ! Itselläni haaveissa emmaljungqan citycrossit, valkoista nahkaa.. nään niistä välillä uniakin :D
Voisin myöhemmin itekki kirjotella listaa hankinnoista mitä oon jo tehny, mitä aion vielä tehdä ja mitkä on harkinnassa :D lisäksi kiinnostas mitä ihmisiltä löytyy sairaalakassista, itsellä kun se jotenki tuottaa päänvaivaa ja sen pakkaaminen todellahi tökkii..
 
lulina- sen perusteella mitä tutkin emmeljungia en suosittelisi sitä kokokeinonahkamallia kun kesällä vauva ui hiestä ku ne ei hengitä ja talvella ne ei kestä pakkasta, iso osa alkaa halkeilemaan. Itsellä ei henk koht kokoemusta mutta tutkin niitä ku ne ois ollu mun lempparit.. Mä päädyin 2014 malliston Edge Duo Combi, tummansinisesnä ja koristeena valkosta keinonahkaa. Ei läheskään yhtä mageet ku ne kokokeinonahkaiset mut silti.

Vauvalle löytyy jo hankittuna (en ottanut äitiyspakkausta)
-vaatteet + ihana reiman valkonen toppahaalari tumppuineen päivineen
-lakanat+ pinnissuojat + peitto + pyyhkeet
-pinnis ja hoitopöytä + pinnikseen ite rakennettu kissasuoja
-pyykkikoneen päälle hoitoalusta
-imetystyyny ja sitteri + puklurättejä
-itkuhälytin
-vaunut, vaunuihin kissasuoja, turvakaukalo+ makuupussi + emmaljungan hoitolaukku <3
-mun porukoille sitteri

sit ku Sunya kysyi sitä mun listaa jota luulin pieneksi ni siihen olen nyt keksinyt muutaman tunnin aikana:
-tutteja, muutama antikoliikki tuttipullo ja äidinmaitokorviketta varuiksi
-vaippapaketti, talkkia, kosteuspyyhkeitä (perusravat meiltä löytyy)
-kipulääkttä vauvalle ja kuumemittari
-aluslakanoita + uusi patja pinnikseen
-alussuojia vaunuihin ja pinnikseen ja pinnikseen pitää rakentaa joku lelujuttu
-hoitopöydälle patja ja vahakangasta suojaksi (mun vanha hoitopöytä joka tosi leveä, voisi kaksoset hoitaa vierekkäin ni ei kaupoista löydy)
-kori hoitotarvikkeille ja koreja vauvan vaatteille
-kylpyamme
-vaunuun semmone tuuli/aurinkosuoja, en tiiä miksi niitä kutsutaan. en ite halua mitään puklurättiä siihen laittaa roikkuu :)

Imetysliiveistä Suositelen lämpimästi bravado merkkisiä liivejä. Ite kävn helsingin kampin bebesistä ostamassa. Olleet jo käytössä 2kk, tykkään tosi paljon

Sairaalakassista (en ole paknnut vielä mutta listan olen siihenkin tehtynyt)
-ruokaa- alpeneita, pähkinitä, pringleksiä ja karkkipussi
-shampoo, hoitoaine ja dödö
-hammasharja ja tahna
-miehelle t paita ja bokserit
-imetysliivit, flease takki, pörrösukat ja omia tavallisia sukkia (aijon olla sairaalavaatteissa mutta niide sukat ei pysy jalassa ja voi olla mukava olla omassa lämpöpusakassa)
-kotiuttamisvaatteet itelle ja vauvalle
-pienirahapussi mihin kerään valmiiksi kolikoita (maksullinen pysäköinti)
-joku uusi pokkari
ja tietty nla kortti ja käsilaukku mukaan (kelakortti, hius harja jne.

Kokeneemmat mammat, oisko jotain lisättävää?
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista. Me päädyttiin myös Emmaljungiin. Malli on Super Nitro ja väri Nougat Leathrette. Itsekin mietin pitkään noiden kankaisten ja keinonahkaisten välillä. Sen vuoksi päädyttiin niihin keinonahkaisiin, että on iso koira talossa, joka on varmasti useimmilla lenkeillä mukana, niin eipähän ole sitten karvoissa ja kuolassa vaunut kaikenaikaa vaan ne on helpmmat puhdistaa. Siskollani on myös keinonahkaiset, ja on itse ollut tyytyväinen. Enkä ole koskaan kuullut että ne alkaisivat pakkasella halkeilemaan. Tuskin niitä kukaan niin pitkiä aikoja kovassa pakkasessa pitää? Kesällä en tiedä miten paljon kuumemmat ovat, siinäkin ajattelisin että miettii vähän paikkaa minne lapsen sijoittaa vaunuihin nukkumaan.
Me käytiin niillä jo koeajelulla kun siskoni oli käymässä 4kk vauvansa kanssa, ja hyviltä tuntuivat. Olen siis erittäin tyytyväinen ollut että niihin päädyttiin. Koira vaan pelkäsi niitä vielä, mutta ehkä sekin vielä tottuu :D

Oliko niin että jotkut teistä pitävät myös blogia raskausajasta? Olisi kiinnostavaa käydä katsomassa blogejanne. Itse pidän myös blogia, mutta en raskaudesta, vaan enemmänkin sisustus & muita juttuja. Olen sisustusalalla työkseni, joten vähän siltä pohjalta. Lisäsin sinne nyt kuvat valmiista lastenkammarista jos joku haluaa käydä kurkkaamassa, niin tuossa linkki :)
Meidän pieni Markkula: Paljastuksen aika!
 
Oioi ihana huone iitu! :)

Ihan tällanen nopea kommentointi vain, että te kenellä koira niin kannattaa käydä koiran ja vaunujen kanssa testailemassa ulkona - ihan ennenkuin vauva ees syntyy.
Meiän isokokonen koira meinas saada paskahalvauksen kun näki ekan kerran vaunut. Vielä kamalampaa, ne tuotiin hänen kotiinsa sisään ja sit vielä pakotettiin kävelemään ulkona niiden vierellä :D tää pelko tuli ihan yllärinä mulle, ei se ennen ollut moksiskaan kun näki rattaita tms vastaantulevilla ihmisillä.
Tämä siis esikoisen aikana, nythän tuo rakki kävelee kuin tatti vierellä :D
 
Mä halusin kankaiset, koska meidän tyyliin ei oikein nahkaiset passannu :D Mutta tuskin ne nahkaiset huonoksi menee kun käsittelee ne oikeilla tuotteilla ja säilyttää sisällä :) Ja kuumuudesta en tiiä kun obhan niissä se ilmastointi ja eikai kannata kovin paahteeseen jättää muhimaan :) Mut nuo meidän rattaat oli vielä hyvässä alessa... Saatiin -300€ pois.
 
Vau tota Kelaa, just kävin kattoos että vanhempainraha hakemus vastaanotettu 15.10. muttei mitään päätöksiä tehty, noo onhan tässä pari viikkoa ku pitäs olla ekat massit tilillä ;D

Huomenna pitäs lähtee hakee esikko mummolasta ja tietenkin just tännään ukko tuli töistä 40 asteen kuumeessa ja oksentaen |O Nyt kukkaan ei halua lähtä mulle apukuskiks ku en yksin kehtais ajella 400km ku ollu selkä ja lonkkasärkyä nyt parina viikkona ja muutenki vituttaa ku joutuu ISTUMAAN :(
 
miss_piggy
Meillä hankinnat on tällä hetkellä seuraavat:

hoitopöytä ja siihen hoitoalusta
pinnasänky + siihen uusi patja sekä käytettynä saatu reunapehmuste
kylpytuki + punkka
äitiyspakkauksen vaatteet + kirppikseltä paljon vaatetta kokoa 56
vaippoja
imetystyyny
bepanthenia ja sinkkivoidetta, tisseille ja peppuun tarvittaessa
liivinsuojia
pari tuttia
tuttipulloja
sitteri
kaukalo
hoitotuotteita, peppurasvaa, öljyä, pesunestettä
puhdistusliinoja
käytettynä saadut (melkein uudet) imetysliivit
yhdistelmävaunut käytettynä serkulta ostettu.

Näillä luulis pääsevän alkuun. Esim. rintapumppua en vielä osta, kun saattaa olla että sitä ei tartte kertaakaan.

Syöttötuoli pitää hommata vielä jossain vaiheessa. Ja sairaalaan otan mukaan kyllä omia siteitä varmuuden vuoksi.
 
miss_piggy
Imetysliiveistä, kannattaa hommata vasta synnytyksen jälkeen kun kuppikoko voi kasvaa yllättävän paljonkin. Itellä nytkin käytössä normit urheiluliivit, en vielä uskalla imetysliivejä ostaa kun varmaan jäävät pieneksi..
 
Tosi kiva idea, että listaatte noita hankintoja :) Varsinkin tämmöselle esikoista odottavalle tärkeitä vinkkejä tulee :) Jeij! Nyt illasta vähän alamaha vihotellut vasemmalta puolen, mutta olenkin istunut tänään paljon ja nyt vasta pistän pitkäkseen ekan kerran aamun jälkeen :/ Vauva kuitenkin jyllää mahassa niin en ole kovin huolissani :) Liekkö supistuksia vai mitä lie?
 
Mullaki alko äippäloma ihan virallisesti 18.12. ja oon ollu ennen sitä 2,5 kk työttömänä, mut onhan se vähän jännä tunne olla äitiyslomalla :D ja mun ekat äitiysrahat tulee 25.1.

Tossa just rupesin miettiin, ku tyhjensin kissanhiekkalaatikkoo ja olin kyykyssä, ni eipä se musta mitenkään epämukavalta tuntunu tms. Ainoo oli ku ylös nousin ni kyllä sen eteen saa vähän enemmän tehä töitä, ku ennen, mut just sitä mietin, että onks se normaalia, että toiki on mulle ihan helppo asento olla. :D

Listaa hankinnoista: (oon varmaan laittanu aikasemminki, mut ku muutki ni minäki sitte :D)

- Pinnasänky (+reunasuojus,peitto,pissasuoja)
- Sitteri
- Vaunut (yhdistelmärattaat)
- Turvakaukalo
- Amme ja kelluva kylpyalusta ammeeseen (sain porukoilta molemmat lahjaks ja myyjä oli kehunu kovin tota kylpyalustaa)
- Vaatteita (niitä on jo ihan hirvee määrä ja sain lahjaks vielä aikamoisen kasan.) On ollu aika kiltti vauva mulla ku sai enemmän lahjoja mitä mä :D Saa nähä miten käy ens jouluna, kun hän on niitä konkreettisesti itse vastaanottamassa. Leluja ei onneks! tullu viel lahjaks.
- Sideharsoja
- Vaippoja (lahjaks tuli viel 3 pakettia lisää)
- Kosteuspyyhkeitä
- Pikkusia pyllypyyhkeitä
- Vaipanvaihtoalusta + päälliset
- Tutteja ja tuttipulloja
- Haalarit (niitäki löytyy jo 3 erilaista, koot: 50, sit äitiyspakkauksen haalari, onks se ny kokoo 74 ja sit ens syksylle yks haalari) + tumppuja ja tossuja
- Imetysliivit (sain kahet kaverilta) + liivisuojia
- Rintareppu (sain serkulta lainaan)
- Sit tollanen unipussi(?) missä on kolot, että saa turvakaukalon vyöt meneen siitä läpi
- Kertakäyttösiä vaipanvaihtoalustoja (jos menee kylään)
- Uunilukko (ei ehkä vielä ole hetkeen käyttöä, mut sain lahjaks, on seki sit jo valmiina :))
- Petivaatteita, lakanoita
- Huppupyyhe x 2
- Hiusharja, kylpymittari yms. mitä äitiyspakkauksesta tuli
- Sukkia, tumppuja ja myssyjä
En tiiä unohdinko jotain, mutta siinä ois ny kaikenlaista. Tavarat mitä pitää viel hankkia, ni on itkuhälytin, matkasänky (porukoille) ja sit mietin, että jos hankkisin sen kätkytpatjan (saan ehkä sen lainaks tutulta). Apteekissa pitää viel käydä shoppailemassa bepanthenia, suppoja, cuplatonia ja sit pitää viel talkkia ostaa.

Sit sain porukoilta VauvaPOPpiin lahjakortin, ni pääsee viel sinne shoppaileen jos ja kun mieleen tulee viel jotain :) Nyt tuli mieleen, että jonkunlainen mobile ois kiva hankkia pinnasängyn yläpuolelle, saa nähdä.

Sairaalakassi: (sen pakkasin viikko sit ja roudaan sitä nyt mukana)

- Shampoo, hoitoaine, saippua
- Dödö
- Hammasharja + tahna
- Huulirasva
- Hiusharja
- Kamera + laturi
- Kännykänlaturi
- Imetysliivit + suojia
- Perusrasvaa
- Kotiintulovaatteet itelle (rennot housut, toppi ja väljä neulepaita)
- Alkkarit
- Siteitä
- Kolikoita välipala-automaattiin tai parkkiin jos tarvii
- Pillimehua ja myslipatukoita pitää viel ostaa
- Neuvolakortti (mikä on kyllä omassa laukussa aina mukana)

Vauvan kotiintulokassi:

- Body
- Sukkahousut
- Sukat
- Ohuet tumput
- Housut
- Pitkähiallinen
- Sit sellanen karvahaalari
- Ulkohaalari + tumput ja tossut
- Kypärämyssy + pipo
En tiiä kuin paljo noista tulee sit loppujenlopuks laitettua päälle, kun ei tää suomen talvi ollukka ihan sellanen mitä luulin, tosin voihan ne -20 asteen pakkaset viel tulla, mut sen näkee sitte :)

Mielipiteitä ja vinkkejä saa antaa noista kasseista ja hankinnoista, ite ku oon ensikertalainen, ni ei kaikkee ihan välttämättä hokaa ekalla kerralla :)

Nyt tuli aika pitkä viesti, mut oli kyllä hyvä tehä ittensäkki takia tää lista, ni pysyy vähän perillä siitä mitä jo on tullu hankittua :)
Tänään ois si taas neuvola. Pitäs nukkuunki mennä, mutta kiitos unirytmien ni ei oo viel näkyny!

36+2, hui ku vähenee.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä