Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

miss_piggy
Mulla vauvalle kotiintulovaatteiks on varattu pari erikokoista pitkähihaista kietaisubodya, yhdet potkarit ja kahdet erikokoiset puolipotkarit (kun ei tiedä minkä kokoisena syntyy), lisäks sukat, sisätumput, pari myssyä, ja talvihaalari. Kaukaloon tulee vielä sellanen toppapussi ja meillä kotiin matkaa noin 500 m, autolla matkaan menee noin 1min joten tuskin paleltuu :D

Tänään oli neuvola. Paino on noussu alusta alkaen nyt yhteensä noin 10kg. Hemppa oli 126, eli Obsidan auttanu aika hyvin ku edelliskerralla oli 117 :D Täti suositteli että voisin ottaa sitä jatkossa joka toinen päivä, eli ei tartte enää päivittäin syödä.

Sf-mittaa ei jostain syystä otettu, en edes tiennyt mutta mulla oli samalla lääkärikäynti. Ilmeisesti sen kohdunsuun tilanteen takia, mutta ei tarttenu tehdä sisätutkimusta, kun äitiyspolin epikriisin mukaan tilanne on hyvä eikä tartte näillä viikoilla seurantaa.

Vauvan sykkeet oli jotain 160-170 mitä vähän säikähdin, ei ne oo noin korkeat ollu muuta ku ihan alussa. Mutta soittelin sitte ä-polille niin ne oli sitä mieltä, että ihan normaalia, ne voi nousta noinkin ylös jos esim. vauva liikkuu, ja se oli heti sen jälkeen ku se lääkäri oli ekaks painellu ja kopeloinu mun mahaa.

34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Tänään oli kans neuvola. Paino noussu joulun jälkeen VAAN 700g! :O Oon niin tyytyväinen itteeni :) Tosin hikoilen aika paljon, eikä ainaka ummetuksesta oo pelkoo joten noiki voi vaikuttaa asiaan, tähän mennessä painoo kertyny yht. 15 kg.

Sykkeet 155 ja sf-mitta sama mikä puoltoistaviikkoo sitte eli 31cm. Liikkeitä on ollu vähemmän mitä aikasemmin, mutta liikku hyvin ku neuvolatäti paineli ja sano, että seurailen itekseni ja jos vähänki tuntuu siltä, että huolestuttas liikkeet ni sit vaan soittoo synnytysvastaanottoon, että ei tarvi hermorauniona olla. :) Nyt alkaa neuvolat oleen joka viikko. Ens tiistaina seuraava aika ja nyt loppuun asti mennään pelkillä neuvoloilla, että ei oo enää neuvolalääkäriä yms. ja synnytystapa-arviosta kysyin, ni ei täällä tehä sen enempää, ku että viimeks ku mulla oli neuvolalääkäri, ni se katto kohdun tilanteen yms, ni se oli niinku siinä, koska kaikki oli hyvin :)

Hyvää ja erittäin onnellista Uutta Vuotta mammat! :) <3
 

Yhteistyössä