Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*

Kiitos uudesta pinosta.

Mäkin olen pääasiassa syönyt päänsärkyyn Panadolia mutta olen kyllä ottanut Buranaakin ja jopa yks ilta otin mieheltä Ketorinin. Mulla päänsärky johtuu osaks matalista verenpaineista.

margareta91 mulla samana päivänä rakenneultra. Eikö siihen oikeesti ole kun kolme viikkoa? Tuntuu, että siihen on ihan kauheen pitkä aika.

Mä en tunne liikkeitä vielä laisinkaan. Olosta kyllä muuten tietää, että raskaana ollaan kun maha on jo aivan järkyttävän iso. Tunteeko täällä kaikki muut jo liikkeet?

ON: täällä alkoi nyt ainakin viikon saikku kun verenpaineet niin matalalla että ei meinaa pystyssä pysyä. Keskiviikkona sitten lääkärille kuulemaan tuomiota, että pääseekö töihin vai jatkuuko saikku. Etovaa oloa on aina ajoittain (hampaiden pesu ei esim onnistu edelleenkään kunnolla) ja väsymys ihan loputon. Voisin nukkua aina.

Hankintoina olen ostanut rintapumpun ja Ainu ensipupun. Vaatteeita on vanhastaan niin paljon, että ei taida tarvita ostaa ollenkaan. Äityspakkauksen otan ja sillä toppahaalarilla mennään vaikka onkin iso.

Vauvahaave + toukka 17+2
 
Moikku kaikille !
Mulla on jääny tänne kirjottaminen melkein kokonaan... :/
Välillä käyn kyllä täällä lueskelemassa ja kirjoittelen fb:hen päivittäin ja blogiin aina kun on "asiaa" :)
Nyt viikkoja 17+6, huomenna poksuu ! Masu on kasvanut, mutta liikkeitä en oo tuntenut.
RU on 24.9
- Minä + Pulle & Napu
 
Täällä ollaan flunssassa. Sen lisäksi esikoisen kanssa on valvottu nyt yöllä kolme tuntia. Kello on nyt puol viis ja ties kuinka pitkään vielä valvotaan. On ollut aina huono nukkumaan, mut nyt jotain normaalista poikkeavaa. Voin kyllä sanoa, että flunssa yhdistettynä tähän valvomiseen, niin olo on kamala. Yritän kuitenkin välttää särkylääkkeitä. Vaikka sitä panadolia sais ottaa, niin en halua silti syödä nyt raskaana lääkkeitä ellei tule ihan pakottava tarve. Katotaan missä vaiheessa se tulee...

Ens viikolla pääsen vihdoin neuvolaan. Np ultran jälkeen on täytynyt vaan uskoa, että masussa ollaan hengissä, joten sydänäänien kuuntelua odottelen. Näin kun toista odottaa, niin ei noita neuvolakäyntejä oo ainakaan liikaa.

Mutta hyvää yön jatkoa ja parempia oloja kuin täällä.

Merile 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuo tyyppi tuolla masussa jytää näemmä oikein huolella. Monen monta jysäystä tuntunut nyt kun tässä sohvalla köllöttelen selälläni. Aaw!
Aiemmin hengaili ilmeisesti enemmän tuolla vasemmalla puolella, mutta nyt on siirtynyt oikealle kun kaikki jyske tuntuu siellä ja mahakin on ihan toispuoleinen. :D

Monet liikkeistä tuntuu myös ihan käsissä asti, kun lepuuttaa niitä mahan päällä. Tyyppi ilmeisesti tekee kuperkeikkoja tms. :p
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Vieläkö mahtuu mukaan? Nämä keskustelupalstat on mulle ihan uus tuttavuus, joten nyt vasta löysin/uskaltauduin mukaan :) Kuulin kaverilta, että täältä saisi hyvää vertaistukea ja uusia tuttavia, joten päätin kokeilla :)

Olen 29v ja esikoista odotetaan avomiehen kanssa. Nyt on menossa 16+5, LA on 16.2 ja synnyttämään mennään Kätilöopistolle. Neuvolassa ollaan käyty vasta kerran, maanantaina olis toinen käynti. RU on 2.10, sitä odotellessa :)

Tuntuu vieläkin uskomattomalta, että mun masussa on ihan oikea ihmisen alku :heart: Masun kasvua ja pienokaisen liikkeitä kovasti odotan. Yks ilta tunsin "jotain hassua" masussa, mut en sit tiedä oliko se vauva vai mikä :D

Painoo on tullu jo muutama kilo, johtuu kyl varmasti osin vähäisestä liikkumisesta.. Olin muutaman viikon niin pahoinvoiva ja sit vielä tuli noidannuoli selkään, että tuli vaan maattua sohvalla..sit se makoilu muuttui laiskuudeksi :headwall: Huomenna ajattelin mennä mammavaatteita katsoo, jos ainakin yhdet housut löytyis :)

Kun täällä noita neuvolakäyntejä on alussa näin harvakseltaan, niin päädyttiin muutama viikko sitten tilaamaan kotidoppler. Ja kyllä kannatti, sydänäänet löytyi ja se vauhdikas tykytys on maailman ihanin ääni :heart: =)

Tässä oli mun tän hetkisiä tunnelmia =) Olis kiva jos pääsis tutustuun teihin muihin odottajiin, vaikka näin myöhään liitynkin mukaan :)


Hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Heip!

Vieläkö mahtuu helmikuun odottaja mukaan? Olen turkulainen 28 v. ja odotan esikoistani, LA on 26.2. Ensi viikon keskiviikkona on toinen neuvolakäynti. Odotan kovasti kuulevani sydänääniä. :heart:

En ole ennen kirjoitellut näillä palstoilla, joten tämä on aivan uutta minulle. Täältä varmasti saa vertaistukea ja hyviä neuvoja, joita varmasti tulen kaipamaan. Tämä kaikki on uuttaa ja jännää. :)

Maha on jo vähän alkanut kasvaa ja kovasti odotan jo tuntevani liikkeitä. Vointini on ollut oikein hyvä. Alkuraskaudesta olin todella väsnyt, mutta pahoinvointia ei juurikaan ollut. Nyt väsymys on onneksi mennyt ohi ja energiaa tuntuu riittävän, vaikka mihin. :)

Ennuliini 15+2
 
Katrinainen ja Jutland tää on hiukan hassu maa... eilen olin vierailemassa eräässä kylässä, ja lämpötila arviolta yli 30 astetta. Paikallis busseissa yht. n. 3h ja en tiedä paljonko kävelyä. Voimat meni ihan täysin, onneksi Nepalilainen ystävä kantoi meikäläisen reppua niin päästiin kävelemään :D Ja tänään en jaksakaan mennä minnekään, parin sadan metrin päässä kävin kaupassa ja sydän hakkasi hulluna heti. Tuntee itsensä melko heikkokuntoiseksi, raskauskin kun laittaa hikoilemaan lisää ja sydämen hakkamaan nopeammin.

Edellispäivänä juttelin yhden hollantilaisen kanssa, joka on jo 80 luvulla synnyttänyt täällä. Sanoi, että tilat ja laitteet ei ollut kummoisia, mutta hoito oli hyvää. Silloin oli vielä enemmän länsimaalaisia sairaaloissa töissäkin ilmeisesti, hänelläkin kätilö ja lääkäri (?) oli molemmat länsimaalaisia.

Mutta minä toivon mukaan tulen täältä vauva mahassa pois! Nyt olisi vko 16+4. Jospa parin vkon päästä menisi tarkastukseen täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!
Onko kenelläkään ollut jo supisteluita? Viimepäivinä oon huomannut itselläni supistuksia, kivuttomia harjoitussupistuksia siis. Ei niitä useasti ole kuitenkaan mutta muutamia päivässä. Jotenkin heräs vaan pelko, että näinkö aikaisin niitä jo alkaa tulemaan. En muista että esikoisen aikaan oisi tähän aikaan jo alkanut tulemaan.
 
Trvetuloa uusille!
Täällä on kiirettä pitänyt kun mies lähti takasin imatralle opiskelemaan kesän työharjotteluviikon jälkeen. Täysi työ on ollut ton koiranpennun ja tän väsymyksen kanssa, en oo ehtinyt täällä laisinkaan käymään.

Täällä haaveillaan elämästä kun vauva syntynyt. Kävin taas kirpparil tänään, ihania minivaatelöytöjä <3!

Liikkeitä yritän edelleen joka ilta kuullostella, mutta mitään ei ole vielä havaittu. Laskiskelin tossa että reilu 3 kk niin alkaa talviloma ja siitä sitten jäänkin äitiyslomalle. Siis jos pomolta menee lomatoiveet läpi.

Sokerirasitus oli järkyttävä, olin loppupvä saikulla olon vuoksi mutta onneksi diabetestä ei havaittu! : )

Bambi, onko jo ru käyty vai miten tiiätte jo nyt että poika tulee?

Rumpali
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei! Tänään on kyllä pitänyt kiirettä :) . Kävin vielä iltasella ratsastamassa ja päästeltiin pitkin peltoja täyttä laukkaa!!! IHANAA! tota tulee kyllä ikävä sitten kun sen joudun lopettamaan. mahaa kaipailen edelleen, mutta olen aika varma, että liikkeitä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Heipat lauantai-iltaan!

Ensimmäistä kun odotan, en tarkkaan tiedä miltä supistukset tuntuvat, mutta olen parina yönä herännyt keskellä yötä ja vatsa on ollut ihan kova. Siis koskiessa. Onkohan tämä ehkä supistus?

Mietin, että vaikuttaako siihen se, että nukuin selälläni? Niin ei kai suositella nukuttavaksi, mutta minkäs teet kun yöllä menee automaattisesti selälteen...
 
Sunya Mulla niitä esikoisen aikaa alko just tulee aina selällää maatessani sohvalla ja pitkää mietin mitä se oli ku mahassa kovettu, kunnes sit tajusin et varmaa niitä harjotussupistuksia. Selältee tuli myös loppua kohden aina niin huono olo ettei kauaa voinu maata. Oppaissa sanottiinkin että pitäis välttää loppuraskaudesta selin makuuta kun kohtu painaa jotain isoa verisuonta(?) siinä asennossa eikä veri pääse kunnolla kiertämään vauvalle eikä se äidillekään tuntunut hyvälle.
Mulla noi supistukset tuntuu siltä että ihan mahan pinnassa jotenki tuntuu kevenevän ja samalla taas kohtu tuntuu ihan kovana. Johtuukohan toi kevenemisen tunne siitä et se kohtu supistuu pienemmäks ja helpottaa sitä vatsanahkan kiristystä. En tiiä, ite oon jotenki noin järkeilly sen :D
 
Hei!

Täällä olisi vielä mattimyöhäinen tulossa mukaan ketjuun! Minulla la 11.2.14 ja Kätilöopistolle menossa synnyttämään, ensimmäinen lapsi tulossa ja ikää on 30v. Rakenneultraan pääsen 26.9..

Minulla raskaus on ollut uskomattoman helppo, olen selvinnyt ilman pahoinvointeja ja välillä ihemettelenkin, että olenko oikeasti raskaana :) Pahoinvoinnin sijaan väsymys on vaivannut kovasti, ja se on ollut hankalaa kun teen parina päivänä viikossa pitkiä 12 tunnin yövuoroja. Painoa on tullut sen verran että vaatekoko on kasvanut yhdellä numerolla. Liikkeitä olen yrittänyt kuulostella, mutta en ole varma olenko niitä tuntenut vai en. Mutta innolla odottelen :)

En ole ostanut vielä tulevalle vauvalle mitään! Olenkohan ainoa..? Haluan odottaa rakenneultran tuloksia ja vasta sitten päästää pesänrakennusvietin valloilleen (vaikka saattaahan olla, ettei rakenneultrassa selviä, onko sieltä pikkuprinssi vai -prinsessa tulossa...).
 
Heipsan
Pitkästä aikaa ja kiitos pinosta.

Välillä tuntuu ettei syksy tullutkaan,viikko on ollu aurinkoinen välillä + 22 astetta!! Mutta aamusin +7 astetta hyrr. Aamulla laittaa päälle takin ja neulejakun mutta iltapäivällä t-paita. Ihan kiva tosin.

Nyt olen ostanut ensimmäiset äitiysvaatteet. Tai tulevat n. Keskiviikkona postiin, tähän asti olen mahtunut koon isompiin housuihin hyvin. Masu on vain nyt vähän pullahtanut :)
Mamalicious löysin tuosta merkistä syys/talvi takin, eikä hintakaan ollut paha 64e. Lisäksi tilasin farkut, mekon ja paidan. Vaikka eihän niitä välttämättä olisi vieläkään tarvinnut ostaa.

Olo on tällä hetkellä hyvä! Maha on rauhoittunut ja nyt ei särje mistään. Olin tänään raskausajan joogassa :) Muutenkin fiilis on hyvä! Oltiin lapsien ja miehen kanssa miehen vanhempien luona ja käytiin syömässä ja saatiin siivottua varasto.
Muuten tässä mennä tasasta tahtia, Rakenne-ultraan on.. 3 viikkoa! :

Liikkeitä olen pari hentoa tuntenut, niitä odottelen! :)

Alina Ja H 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii

Yhteistyössä