**Helmikuun Helmet 2008**

Ja tervetuloa mukaan porukkaan! Käsittääkseni alussa neuvolassakin, joka on jo ennen 1. ultraa, lasketaan sun laskettu aika ja viikot kuukautisten mukaan. Sitten jos reilusti heittää ultrassa vauvan koko viikkoihin nähden eli ovis on tosiaan ollut myöhässä niin sitten vasta laskettu aika muutetaan. eli tässä vaiheessa vielä sun la on se 1.2.08, sama ku mulla jonkunlaskurin mukaan!
 
Plussasin eilen ja tänään vielä varmistin ja raskaana ollaan. la todennäköisesti 16.2.08 (ainakin laskureiden mukaan)
On aika ihmeellinen olo...kädet tärisee ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa.
Toinen siis tulossa ja eka neiti on reilut 6kk. Pienellä ikäerolla tulee, se vähän hirvittää, mutta eiköhän se tästä. Toivottavasti ei vain tule pahoinvointia. Ekasta ei ollut.

Ihana ylläri sadepäivään! =)
 
Kiitos onnitteluista! Kiva et on "tuttuja" mukana samas pinos. On tosiaan ihan epäuskoinen olo. Oikein ei meinaa tajuntaan mennä et toinen vauva tekee tuloaan. Puhuin tytölle vähän aikaa sitten et sinusta tulee isosisko niin toinen väläytti niin ihanan hammashymyn et ihan kuin olisi ymmärtänyt. :)

Arvelin ennen testin tekoa et taitaa plussa tulla kun on huimaillut tosi paljon niin kuin ekassakin raskaudessa. Pitää muistaa tosiaan juoda paljon. Onneksi on vitamiineja vielä jäljellä ja rautaa aion alkaa heti napsimaan kun heikottaa niin...Neuvolaa aion soitella vasta parin viikon päästä(?), kuitenkin vasta rv4+0 ja en ole ensisynnyttäjä niin venytän vähän. :D Ultraan on ihana taas päästä kattomaan pikkusta :)

Ihanaa odotusta kaikille!
P.s. kuinka moni on kertonut jo tutuilleen raskaudesta?
Me kait kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, jos pysyn housuissani sinne asti. :LOL:
 
Sutska: alavatsa kivut alkuraskaudessa johtuu verekkyyden lisääntymisestä kohdussa ja kohdun kasvamisesta. Voi olla hyvinkin kipeitä ainakin mulla esikoisesta todella todella kipee alavatsa. Välillä myös repäisykipuja kun nousi suoraan ylös,aivasti tai yski. yksilöllisesti kestää. mulla n.4viikkoa. Toisessa ei niin pahoja kun oli jo kertaalleen venynyt. Nyt kolmannessa vielä vähemmän.
Mirtsu-81: Varaa ultra yksityiseltä niin pääset varmaan jo huomenna. Sydänäänet voi jopa näkyä sun viikoilla. Sit ainakin näkee myös mistä vuoto tulee. Mulla molemmissa raskauksissa vuotoa tuli 7+2 ja 7+5 viikoilla ja näkivät että vuoto tuli seinämistä ja ei ollut hätää. Älä hätäänny.Kaikki varmaan hyvin kun ei sulla kauheesti vuotoa ole tullut.
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Mulla tänään 4+6.
 
huh huh, nyt on siskonpoikien synttärit vietetty! oli siellä lapsia ja aivan HIRVITTÄVÄN kuuma! :)
tuli tossa mieleen, että saako papa- koetta ottaa raskauden aikana? kun mua ihmetyttää kun olin soittanut lääkärille ennen kuin tiesin raskaudesta ja pyysin papaa. sitten lääkäri soitti perjantaina, juuri sen jälkeen kun olin testit tehnyt, ja siltikin sanoi että laittaa mulle ajan. siis tiesi kyllä että olen raskaana. tai siis enhän mä varmaan usko tätä ennen kuin synnytyssalissa huudan kipujani! :LOL: :LOL:

mutta tiedättekö te tosta papasta? huomenna pitäisi kyllä sieltä lapsettomuuspoliltakin hoitajan / lääkörin soitella. ihana kun pidetään huolta. :heart:
 
Piipi, onnea =) :wave:

Voi eiiii...oon ihan maassa :'( :'( Bongasin äsken vessassa käydessä paperista verta...sellasta vaaleanpunasta...ei paljon, mut oli kumminkin :'( :'(
Mitään kipuja tms ei ole :'( :'( :'(
Eikai tää nyt vaan oo menoa uusille kuumeilu viikoille... :'( :'( :'( :'(

Jahvetti 6+0(???)
 
Mä kävin ostamassa Multitabs raskaus-vitamiineja ja samalla vähän kesävaatteita. Vaatteita sovitellessani katselin että jotenkin alavatsa on turvonnut.. Voisko se muka jo olla turvotusta? Nythän on vasta rv 5+1

Toisaalta alavatsan nipistelyt on ainakin tänään olleet enemmänkin sellaista painavaa tunnetta. Eiks noi nipistelyt olekin sitä että kohtu laajenee tms?

Hassua miten tää alkuraskaus on tehnyt musta enemmän seksiä haluavan.. kaippa sekin on ihan asiaan kuuluvaa, en ainakaan valita :kieh:

 
JahvettiÄlä hermoile :hug: Varmasti kaikki on hyvin, jos sellasta hailakkaa vuotoa vaan oli. Keskenmenovuoto on ihan veristä, kirkasta verta, runsaampaa kun kuukautiset ja kivutkin saattaa olla kovat.

Täällä vaan turpoilen entisestäni :x Nyt tiedän miksi rintoja joskus kutsutaan hinkeiksi :D On niin "hinkkinen" olo. Rinnat tosi turviksissa ja kipeät. Vatsan turvotus on pikkuisen laskenut.

Huomenna soittelen ultra- ja neuvola-aikoja kotopuoleen. Käyn nyt kuitenkin siellä neuvolassa. Vapaapäiville pitää yrittää ajat varata. Viikot on kuitenkin huomenna "jo" 6+0 :)

Se tekee muuten sadetta, kun pääskyset lentää noin alhaalla tuossa ikkunan takana. Ihanaa :heart: Miulle meinaan riitti jo tää helle |O

mimoniandra ja Takku 5+6
 
Kiitos Ninna1 huojentavasta vastauksesta, hyvä tietää ettei ole outoa.
Tiedän mimoniandra miltä susta tuntuu, ennestäänkin suuret rinnat on nyt jo turvonneet lähes liiveistä ulos. Kaiken lisäks vielä tosi arat, mutta kotona onneks saa roikkua vapaana :)
 
iltatahti
Hei

Minä olen aivan uusi palstailija ja olen lueskellut jo näitä sivuja pidemmän aikaa mutta nyt vasta päätin kirjautua oikein sillain virallisesti.

Olen kovasti sitä mieltä, että nyt tärppäisi meille pienen ihmisen alku...
jotenkin on semmonen tunne. Ei sitä osaa selittää.

Jos näin on niin laskettu aika olisi minun menkoista 25.02.2008
Iltatähdestä siis kyse. Perheen vanhin jo 22. Keskimmäinen 19 ja nuorin 11.

Ikää itselläni ja miehellä 43.

Onko tällä palstalla ketään päälle nelikymppistä vai ootteko kaikki ihan nuoria ???
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan joukkoon tummaan =) masuja kasvattelemaan.
Äippä70 myös mulla alkaa finnejä pukata nassuun, selkään ja rintaan :( ei kiva... Mulla oli kamalasti finnejä myös esikoista odottaessani ja tuon lisäksi tukka rasvoittui ihan hirmuisesti ja niihän tuo nytkin tuntuu tekevän. Meillä esikoinen on poika ja ainakin nyt kovasti olen sitä mieltä, että tämä tuleva vaavikin olisi poitsu. Kahdessa aiemmassa raskaudessa olen vain jotenkin heti tiennyt, että kumpi tulee, ja paikkansa ovat intuitiot alusta asti pitäneet. Eka siis poika ja sitten tyttö. Liekö nyt siis pojan vuoro ;) ?
Pahaa oloa ei ole, ainakaan vielä,eikä ollut poikaa odottaessa (tyttöä odottaessa kyllä) viimeksikään. Pissihätä yllättää aikas usein ja "pelkäänkin" jääväni tuosta oireesta taas töissä nopeasti kiinni. Enkä ihan vielä haluaisi.
 
Mulla oli papa-aika varattuna, mutta kun ilmoitin plussanneeni, niin sanoivat että peruvat ajan, koska eivät sitä alkuraskaudessa ota, jos ei ole ihan pakko. Siinä on keskenmeno riski.
Hirvittävä pahoinvointi jatkuu, turvotus vähän laskenut, mutta selkäkipuilukin on ihan kiitetävän kovaa.
5+5 :wave:
 
Tulee sellasta "limaista verivuotoa" kun oikeen "kaivaa" :whistle: :kieh: :'( :'( :'( Siis housuun asti ei tule yhtään mitään, eikä pyyhkiessä... :/ Voi ei...mä oon nyt niin maassa :'( :'( :'(

Oksettaa ja masu on kuin rv 30...näinköhän tämä menee kesken :'( Kun minä niin toivoin juuri tätä lasta :'( :'(

Olin ajatellut tänään sinne neuvolaankin soittaa, mutta taitaa puhelu mennä enemmän surun kyyneliksi kuin ilon :'( JOS nyt ylipäätään soitan...katsotaan :'(

Mites Mirtsu (??) sullako oli vähän samanlaista????

Eli jos nyt näyttää et km on väistämätön, niin mihin otan yhteyttä...neuvolaan vai tk:hon?? :eek: :'( :'( :'(

*rypee itsesäälissä ekana virallisena lomapäivänä*
 
jahvetti: Älä heitä pyyhettä kehään vielä. Usein alkuraskaudessa on pientä vuotoa ja kun kuitenkin tuo valkovuoto lisääntyy alkuun kans niin ehkä se tuntuu vain niin "limaiselta". Toivottavasti kaikki on hyvin. tarrasukkia pienelle! :hug:
Ikiä kyseltiin niin olen pian 25v. ja mies samanikäinen ja toinen lapsi tulossa.

Kuulkaas, millä te ootte laskenu la:n itse kun kaikki laskurit näyttää eripäivää?! elikkäs viimeiset menkat alkoi 9.5. niin milloin on la? onko se 13, 15, vai 16.2.2008?
kiitos jelpistä jo etukäteen! =)
 
Jahvetti, verinen vuoto ei aina tarkoita sitä että raskaus olisi mennyt kesken. Joskus se voi johtua kohdunsuun vahvoista verisuonista, jotka saattavat vähän vuodella, tai kovastikin hulauttaa verta. Joskus se voi tarkoittaa kohdunulkoista raskautta. Kun vuotoa on, kannattaa käydä ultrassa tarkistamassa että raskaus on oikeassa paikassa, ettei se ole kohdunulkoinen. Kun viikkoja on 6+, pitäisi ultrassa näkyä elävä sikiö sykkeineen. Itsellä on kokemusta vuotelusta sekä kohdunulkoisessa että ns. normaaliraskaudessa. Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin! Ota yhteyttä neuvolaan tänään niin tietävät tilanteen, vaikka todennäköisesti he käskevät vain seurailla tilannetta ja mennä päivystykseen jos kivut yltyvät.
:hug:
 
heipat ja tervetuloa uusille :wave:

JAHVETTI: mun mielestä ei kuulosta keskenmenolta, itellä oli pojasta rusehtavaa vuotoa jonkun aikaa.

papaa ei multa ainakaan raskausaikana otettu, ois ollu just se kolmekymppisten seula. otettiin sitte vasta ku poika oli jonku kuukauden. ja noista lisävitamiineista, niitäkään ei kuulemma raskausaikana välttämättä tarvi mut jos haluaa ni saa. jos syö monipuolisesti ni pitäs saada kaikki tarvittava.

JEPSU: ei kait sitä tartte laskee ku yhellä laskurilla ;) mulla alko menkat 5.5. ja la 8.2. ja rv nyt 5+3
 
Niinpä Cruella DeVille! :LOL: oon vaan niin tuhannen onnessani et surffailin eilen joka sivulla missä vain laskurin muistin olevan :LOL:
Kait mul sit on toi 13.2. jos päättelis tuosta sinun la:sta sen... ja kyllähän ne sit neuvolas sanoo mut hätähousu on hätähousu. :LOL:

Mä aoin syödä kaikki mahdolliset vitamiinit ja raudan kun oli niin hirveää huimausta koko viime raskaus ja hb on aina alhainen ollut. Nytkin jo huimailee...
 
juu jepsu, kyllä mäkin noita lisävitamiineja syön :whistle: :D luin vaan jostain julkasusta ettei välttis tarvi. alotin jo ennen raskaaksituloo ton möllerin hyvää sydämelle ku siinä sitä foolihappoa minkä syöminen pitäs kuulemma alottaa jo ennen raskautumista tai sitte heti sen jälkeen et siitä ois hyötyy siinä hermostoputken sulkeutumisessa. mitenköhän ne nykyään neuvolassa ton la:n laskee? pojan aikana, synty -05, oli käytössä vielä kiekko mut sehän on aika antiikkia nykyään, heh. ultrassahan ne sitte määrittää sen tarkan lasketun. ootkos muuten menossa alkuraskauden ultraan?
 
Moiks taas... kiekolla ne viimeks katto ainakin mulla neuvolas.
Kyl mä meen kaikkiin ultriin sun muihin jos pääsee. Täällä on kaksi kertaa ultra. np ja sit toi rakenne.

katoin ton verkkoklinikan mittarin mukaan niin olis la 16.2. ehkä mä siihen nyt sit tyydyn. Ilmottakoon sit tarkemmin tuolla neuvolas kun joskus sinne asti päästään.

meillä nukkuu tyttö ja mies niin mulla on ihana aika surffailla oikein kunnolla.
jatkan taas etsintöjäni :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Moiks taas... kiekolla ne viimeks katto ainakin mulla neuvolas.
Kyl mä meen kaikkiin ultriin sun muihin jos pääsee. Täällä on kaksi kertaa ultra. np ja sit toi rakenne.

katoin ton verkkoklinikan mittarin mukaan niin olis la 16.2. ehkä mä siihen nyt sit tyydyn. Ilmottakoon sit tarkemmin tuolla neuvolas kun joskus sinne asti päästään.

meillä nukkuu tyttö ja mies niin mulla on ihana aika surffailla oikein kunnolla.
jatkan taas etsintöjäni :LOL:
joo meilläki kaks ultraa ainaki, eli np ja rakenne mut meen tohon alkuraskauden ultraa mikä tehää nyt ihan alussa eli n. vkolla 7. se ei siis kuulu "normaaleihin" ultriin vaan meen yksityiselle.
 

Yhteistyössä