**Helmikuun Helmet 2008**

pakko nyt kysyä teiltä että tuleeko teiltä valkovuotoa? kun multa ei ensin tullut mutta nyt tulee.
olen ihan paniikissa kun tämä lapsi on NIIN odotettu. pelkään että nyt alkanut valkovuoto on merkki jostain pahemmasta... :ashamed:
 
liirah valkovuoto on iha normaalia, se lisääntyy raskauden aika ja alussa varsinkin. Se suojaa bakteerien ym pääsyn kohdunsuulle tmv.

Juu, ei mullakaa turvotusta oo muuta ku mahan seudulla. Mut voi helvata tätä oloo! Tää vaa pahenee. Paha olo, etoo ja yrjö oli jo kerran kurkussa. Päähän koskee, ku ei migreenis menis, ja suuta repii koko ajan, päiväunille sis taas. Mä oon joka pv ottanu päikkärit, ei jaksa muute. On nii vilkasta tää elämä ja levätä pitäs, ni sillo nukuttava ku mahkuja on.

Tosta mahan kasvusta. Mulla erotti mahan jo rv10 tienoilla tosta tokasta. Saas nähä millo nyt pullahtaa, ku aika hyväs kunnos on muute toi mahan seutu, ei kauheita makkaroita edessä, ni varmaa helpommin näkyykin =) .

Mut nyt syömään :x :/
 
...on jo ollu ikävä teitä :hug: Katkasivat meiltä nettiyhteyden, kun se oli vielä edellisen asukkaan nimissä ja tänään vasta sain omat tunnukset HOASnetiin.

Täällä ollaan kans turvoksissa kun taistelunorsu :eek: Yhdet housut on jo jääneet pieniksi, kovaa vauhtia on kutistuneet toisetkin housut ja miun parhaat rintsikat :ashamed: Ihan kun tää kuumuus ei tekis oloa tarpeeksi tukalaksi.

Mie en ole vielä neuvolaakaan varannut, kun ei tiedä saanko käydä täällä vai kotipaikkakunnalla. Alkuraskauden ultra menee varmaan viikolle 8, kun pääsen vasta sillon käymään kotona.

mimoniandra ja Takku 5+5
 
Iiirah: mulla alkoi vikat menkat 6.5. ja siten ne raskausviikot vaihtuu ainakin mulla lauantaisin eli tänään ois 5+0.. Korjatkaa viisaammat jos näin ei ole ;). Mut sitä mitä mä en tajua on se että onko tää nyt kuitenkin kuudetta viikkoa?

Just tulin vajaan 14 kilsan pyörälenkiltä, mies juoksi koko matkan ja jatkoi vielä vajaan kympin lisää. Jossain vaiheessa alkoi alavatsassa taas nipistelemään ja loppumatkasta mun lakoi tehä mieli vissyä :D

Jännä miten tää raskausuutinen on vaikuttanut mun mieheen. Se on tosi tarkka että tossa pyöräillessäkin aloittelen ihan rauhallisesti ettei tee pahaa raskaudelle. Ja mitään alkoholia, edes yhtä lasillista, en saa ottaa missään nimessä. Ja sit se katselee tosi usein mun mahaa ;). Ainahan se mua on katsellut mutta jotenkin se on nyt kohdistunut mahan seutuun.. Tosin mitään turvotusta en ainakaan tunnusta olevan.

 
Hehee...olin äsken tossa pihalla, tiukka trikoopaita ja hamonen...naapurin mies tuli mun miehen juttusille ja vähä siinä ihmettelin, että mitä se tuijotti mua aika pitkään :whistle: :whistle:
Noh, tulin sisälle ja katsoin itseä peilistä...sivuprofiilini oli kuin olisin juuri synnyttämään lähössä!!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
Siis ei oo totta!!!! kohta alkaa kyselyjä tulla ;) :kieh: :kieh:

Ja tosiaan kun nyt edes ne sydänäänet kuulis ensin ennenkun kellekään, edes pojille, mitään puhutaan tai paljastetaan :x :x
Noh, eikai tälle minkään voi...kyllähän ne mahan kudokset varmaan aikasta löysät on 3 raskauden jälkeen ;) ;)

Ja tosiaan mulla ei muualla oo turvotusta yhtään...oisinko jopa ehkä kilon laihtunu, kun ei oo ruoka nyt helteillä maistunu :whistle: Et mahassa on kaikki :kieh: :kieh:

Mies tekee hiekkalaatikkoa, itse sain siivottua, pojat leikkii pihalla, KERRANKIN sulassa sovussa, kohta grillataan...oi ihana loma!!! B) =)

Jahvetti 5+6
 
Moikka

Mä nukuin pahaa olooni ja väsymystä pari tuntia, eikä helpottanu, sängyssä ollessaniki oksetti, mut en siis oo ykänny. Sit tässä helteessää viel leivoin vaiks mitä huomisiin kummipojan ristäisiin, huh! Hikistä hommaa!! Nälkä tuntuu olevan koko ajan, syön parin tunnin välein jotai pientä, ettei alkas taas nii etomaan. Tissit ollu tänää iha sairaan kipeet, auts |O . Tuntuu että pursuuvat yli rintsikoista :D . Nooh. tässä sitä vaa mennään..Ja huomenna sit resikat 300 km autossa..jokohan sit lentää :whistle: :x

nelli 5+2
 
Vitsi ollaan oltu paljon ulkona tänään! Ihana olo, äsken käytiin saunassa, pienin mies oli NIIN p.askainen kaveri, että pesin oikein kahteen kertaan saippualla. Päästä varpaisiin hiekassa, mullassa, mehussa ja kaikessa. Käytiin myös pitkä pyörälenkki ja ulkona syömässä.

Oireita ei edelleenkään, mutta kait ne joskus...

Eeva 6+0
 
huomenta! aikasin ku herää ni saa hetken olla rauhassa :kieh: kohta on taas hulina päällä ku pennut herää. eilen käytiin maauimalassa ja kyllä ois poika polskinu vaikka kuin kauan mut pakko oli ottaa se ylös ku hampaat kalis niin kovaa :D täällä maha kans edelleen turvoksissa, kait se tosta vielä lasehtii.

LIIRAH: mulla alko viime menkat 5.5. ja nyt 5+2. toi on tickerin mukaan mut ultrassahan sit selviää tarkempi. siihenki 2 vkoo vielä, tuntuu ikuisuudelta :/
 
Huomenta :wave:
Turvotus laski..ei enää olo kuin ryhävalaalla :D Kivaa kun kesä kuumalla saa vielä olla mahaton.
Oireita ei ole kuin rintojen arkuus ja närästys. Mutta eihän mulla aikasemmillakaan mitään ollut =)
 
Huomenta.
mä Mä laitoin isännän ja penskat ulos ja autopesulaan. Pitäs tossa puoleilta päivin olla ready to ristiäisiin =) .
Mulla ei toi maha nyt enää nii turvoksissa ole, huh, pitäs pitää salassa asia sukulaisilta, mutta mun mummo on aina, näilä viikoilla jo, arvannu, että oon raskaana. Se sano, että paistaa kilometrin päähän :D . Ku ei nyt mitää tajuis. Äitiki varmaa tajuiais, mut onneks sitä ei tuu nähtyy nyt vähään aikaa, joskus jussin jälkeen ja sit voiski jo julkaista uutisen.
Paha olo taas, veskissä istunu pariin otteeseen. Tulee sellanen tärinä horkka aina välillä. Ja nyt on eilen illasta alkaen vähä vihlonu tonne alamahaan, että jee, kyl siel jotai tapahtuu!! Automatkaa ootellessa..onneks on ilmastointi!!

:heart: nelli 5+3
 
Helou!!
Täällä elelles rv 5+6. Etovaa oloa on ollu nyt muutamana aamuna parituntia heräämisen jälkeen, mutta ei mitenkään pahasti. Kevytmelankolia rinnatkin on kasvaneet, että väljempiä liivejä komerosta jo pengoin. Hajuaisti on aivan mielettömän herkkä. Eiköhän ne oireet siinä tullunna.

Neuvolan varasin joka ois 2.7 sillon laskujeni mukaan pitäs olla rv 9+0 sillon on kuulema ihan vaan neuvolatätin höpinötä ja sit rv11-13 ois eka ultra. Sen verran on käytantö muuttunu parissa vuodessa.
Meillä ei vielä kukaan tiedä että olen raskaana, paitti tietty isäntä ja lapset. Lapsista toinen sanoo vasta yksittäisiä sanoja joten se ei ainakaan paljasta, mutta vanhempi höpöttää koko ajan että "vauva täällä" ja taputtelee mahaa, mutta onneks se taputtelee jokaisen mahaa, mummojen ja isinkin. Aateltiin ettei kerrota ennenkun huomaavat, mutta näkee nyt sitten miten sitä malttaa olla kertomatta.

Mutta nyt ulos nauttimaan ihanista ilmoista!!
Ja aurinkoista odottamista teille muillekkin!!!!
 
Huomenta
Täällä työleiri täydessä vaudissa,nyt on vähän lepoa kun on aikasta öllö olo,tuosta mahan turvotuksesta jotta miulla kanssa välillä todella turvoksissa ja pinkee,onneksi olen tutustunut hameisiin niin saa peittoon vielä kun ei haluta kertoa vielä kaikille.

Onnea uusille mukaan liittyneille

Jonkun moista vihlontaa on mahassa ollut ja aamulla on alaselkä aika kipeä,mistäköhän toikin johtuu?

Mutta nyt täytynee lähteä tuonne pihalle töihin kun olisi valutalkoot ja kohta ruokittavia riittää,miullakin tuo mies on ihanan huolehtiva ettei vaan käy mitään,tarkkailee ja käskee huilaamaan kun näkee että paha olo on.Mukavaa ja lämmintä kesäpäivää kaikille
:flower:
 
Aamupäivää. Tänä aamuna oli ensimmäinen aamu, jolloin ensimmäinen tunne ei ollut kuvotus. Vähän jo, ylihuolehtijana, pelkäsin pahinta, mutta kyllä niitä oireita sitten ajan kanssa ilmaantui.

Aina olen herkkis ollut, mutta nyt liikutun joka asiasta. Vietin aamun hetket Postiivareiden palstalla lukien vauvarunoja. Liikutusten kyynelien kera. Itkin ja hymyilin. :)

Maistiainen:
Kuka väittää, että lapsi muka olisi heikko?
Pähkinän kokoisena
se jo nostaa aikuisen
maan pinnasta viikoksi irti,
heittää sitten harteille
kymmenien vuosien
raskaat huolet.
Ja vaikka kuinka kuuntelisin,
ei se edes huohota.

(Tommy Tabermann)
Nyt ruohon leikkuuseen ja kukkapenkkien kuoputtamiseen.
 
Ihan mukava migreeni iski tuossa eilen illalla. Normaalioloissa ei tullut koskaan sellaisia sahalaitakuvioita ennen särkyä, vaan alkoi ihan varoittelematta. Nyt en ensin edes tajunnut että on kyse migreenistä, ihmettelin vaan silmissä vilkkuvia kuvioita ja näön heikkenemistä ennen kuin sitten jysähti. Paljon ei tullut yöllä nukuttua ja Panadolin poretta meni sallitut määrät. En tiedä johtuuko migreenistä vai muusta, mutta koko aamupäivän on ollut järjettömän paha olo. Varuillani olen ollut koko ajan mutta vielä ei ole tarvinnut vessaan lähteä... Great. Tästäkö se nyt sitten alkaa...
 
päivää!
täällä päivä alkanut siivouksen merkeissä. heräsin KAMALAAN hajuun.. heitin eilen kalan pois ja arvatkaa oliko se edelleen roskissa? :LOL:
mulla vatsaan sattuu ihan SAIRAASTI, onko tää normaalia? kamala pelko nyt siitä että jos onkin kohdun ulkopuolinen kun sattuu niin kovasti. ei siis koko aikaa, mutta välillä vihlasee niin pirusti.

koira kävi eilen astutuksessa, mutta on niin oman arvon tunteva etteihän se ollu antanu urokselle muuta kun turpaan! :LOL: :LOL: voi sitä koirarukkaa. =)
 
Täällä ollaan taas itku kurkussa. Eilen illalla alkoi vuoto (ei kylläkään kipuja eikä hyytymiä)...mutta runsaampana kuin silloin viikko sitten ja nyt ei ole edes menkkojen aika. Vuotoa tuli siis pyyhiessä lähinnä, pieni tippa oli tullut myös housuihin, siteeseen ei sitten enää mitään. Yöllä ravasin vessassa, kun en saanut nukuttua ja vuoto oikeastaan loppui. Tänään on tullut ihan hiukan ruskeaa vuotoa ("vanhaa verta"), kun oikein
"kaivelee"...
Olen itkenyt melkein silmät päästäni...
Eiköhän tämä ala nyt sitten olemaan tässä, en jaksa enää uskoa, että meille vauvaa tulee. Huomenna täytyy sitten soitella neuvolaan ja kysyä, ettätutkivatko kunnallisella puolella vai soitanko yksityiselle.
Jos joku tietää niin voinko varata ajan ultraan jo vaikka huomiseksi (6+0), pystyykö siitä jo näkemään, mitä siellä tapahtuu? Kaikki ei ainakaan ole vielä tullut ulos, sen tiedän...

Ehdinkin jo ihmetellä tätä oireettomuutta kun ei pahoinvointiakaan ole kuulunut eikä näkynyt, vain tissit ovat kipeät ja alaselkä hiukan...pissallakaan ei ole tarvinnut enää ravata n. viikkoon.

Noh mutta parempaa onnea teille muille ja koittakaahan jaksaa pahoinvointeinenne!
 
Kyllä sä ainakin yksityiselle varmaan saat melkein heti ajan. Kaverilla oli näkynyt syke viikolla 6+0, mutta hänellä meni valitettavasti pian sen jälkeen kesken... :'( Mullakaan kun ei oireita ole lainkaan niin mietin kyllä jatkuvasti, voiko olla vain keskeytynyt, muttei tullut ulos. Kohdun ulkopuolinen raskaus kuulemani mukaan saattaa aiheuttaa jopa tuplasti normaalia pahempia oireita naiselle kuin tavallinen, joten se ei ole mielessäni käynyt. Harmittaa kun ei esikoisesta tullut kirjoitetuksi ihan alussa tuntemuksi ylös. Kirjoittelin vasta 7+ viikolta alkaen kun oltiin käyty varhaisultrassa, jonne mennessä olin tosi pelokas, löytyykä masusta mitään kun ei tainnut pahemmin oireita olla silloinkaan.
 
Terve ! Mulla on ruennut naamaan tulee finnin näköisiä paiseita ja nääma suorastaan kukkii :( . Onko toi olevinaan joku merkki kumpi on tulollaan?
Pahoivointia ei nimellisesti ole ollut . Joo kyllä kuumaa on ollut.EDOTTOMASTI
JUOKAA PALJON KYLMÄÄ MEHUA;VETTÄ YM...! B)
 
Moikka,
varovaisesti kurkistan tänne odotuspuolelle... Plussasin eilen aamulla Aconin kasettitestillä, sen jälkeen varmistettu asia vielä Clearbluella ja Apteekin omalla ja kyllähän ne kaikki plussaa näytti ;). Olo on aika epäuskoinen, 5. yrityskierto oli meneillään ja kierto venyi yhtäkkiä 44 päivään, vaikka aiemmat oli ollu max 32 päivää. Tein siis lukemattoman määrän negatestejä ennen eilistä. Todennäköisesti siis ovis on ollut huomattavasti myöhässä. Laskettu aika kuukautisista laskien ois 1.2.2008 tai oletetusta oviksesta laskien 15.2.2008.

Esikoista odottelen, joten kaikki on mulle todella uutta. Valaisisko joku viisaampi siis, miten nuo mun raskausviikot jatkossa lasketaan? Eli vaikuttaako pitkä kierto koko ajan viikkoihin.

Tässä vaiheessa toivon lähinnä, että pikkuinen pysyy matkassa... :heart:
 

Yhteistyössä