**Helmikuun Helmet 2008**

Joo, olisin myös hyvin tyytyväinen jos olis näin oireeton raskaus ainakin tää alkuvaihe, kun tytötkin vilpertti-iässä ja töitä pitäis jaksaa tehdä. ( Ei oo sitä väsymystä ikävä.) Täytyy nyt yrittää luottaa et kaikki kumminkin hyvin! Aika näyttää!

aamuaalto Onneks en itse ollut puhelimessa kun anoppi tiedon sai..tiedä mikä räjähdysaalto olisi iskenyt :LOL:
Omalle mummille juuri äsken soittelin ja oli kovasti innoissaan..päästi ihan onnen itkun kun saa vielä lisää pieniä nähdä :heart:

Joko te kaikki ootte neuvolan varannut? Mä en vieläkään uskalla hätiköidä ja aattelin varailla vasta viikon tai parin päästä.
Selkäkivut on ihan kauheet ja vähän huono-olo ja rinnat kipeet, muuten ei mitää oireita.
Nyt 5+1 :wave:

Minäkin voisin tulla tänne hengailemaan. Maanantaina tein testin ja plussaa tuli pitkien hoitojen jälkeen. LA on kai 9.2. jos mitään laskureista tajuan :)

Pari päivää on jo ällöttänyt ja ollu huonoa oloa. Hyvä homma :eek: Tisseissä ei mitään vikaa (tai ainakaan ei oo siis kipuja). Onko teillä muilla jo tässä vaiheessa ollut eli rv 4 + 3?

Ja tervetuloa uusille immeisille onnitteluiden kera :flower: !!!

Me ryvettiin taas 2 tuntia helteisessä puistossa, ihanaa ulkoilla oikein kunnolla kun ilmat niin ihania! Meillä on tämän kesän projektina pojan 1v1kk kuivaksi (ainakin päivä) opettaminen. Potalla tuo on käynyt 7kk asti kakalla ja useat pissatkin sinne päivän mittaan tulee, nyt vain pitäisi uskaltaa kokonaan jättää vain se vaippa pois. MUTTA mä oon sellainen siisteysfriikki, että hermo palaa kun huomaan pojan pissaavan lattialle ja läiskyttävän käsillä omaa kusta :LOL: Kyllä se tästä ja onpahan vauvan synnyttyä (jos tää nyt menee hyvin) helpompaa kun ei ole 2 vaippahousua jaloissa.

Muille oireettomille tiedoksi, että ei täälläkään ole mitään! :'( Joka päivä murehdin ja märehdin kun ei edes voi vähäsen nippailla alavatsaa. Janottaa, ramasee, mutta onhan nämä helteet myös aika janottavia ja väsyttäviä! Että toivotaan, että jotain alkaisi ilmestymään. Toisaalta oli mulla kyllä suhteellisen oireeton 1. raskauskin. Väsymys, lievä etominen parin viikon ajan ja sitten oikeastaan vasta loppuraskaudesta turvotus, levottomat jalat ja ranteiden hermosärky (helvetillistä!) :headwall:

NelHM kuulosti tutulta tuo sinun hormoninaurusi/itkusi... mulla oli tuota esikoisen odotusaikana. Rupesin nauramaan jotain juttua ihan hysteerisenä, ja nauroin niin kauan kun aloin sitten itkemään ihan hillittömästi. Mies katseli ihmeissään. :D Saapa nähdä koska hormonit iskee tosissaan, tänä aamuna oli jotenkin masentunut ja itkuinen olo mutta meni onneksi ohi jo! =)

EevaRouva meilläkin olisi yksi potalle opetettava, tyttö 1v7kk. Olen odottanut kesää että tulee vähemmän pyykkiä kun niitä pissavahinkoja kuitenkin tulee. Ja matot ajattelin kääriä pois lattioilta harjoittelun ajaksi, on sitten helpompi kuivailla. Kohta pitäisi kai ruveta vaan toteuttamaan näitä suunnitelmia!

Hei mä sain tuolla kevätvauva-ketjussa ihan toteuttamiskelpoisen idean: laittaa jääkaappiin isoon limupulloon vettä, minkä sitten ottaa asiakseen tuhota päivän mittaan. Ja maustaa sitä vaihtelevasti vaikka sitruunalla tai mansikalla. Tuleepahan juotua tarpeeksi, tahtoo unohtua vaikka tietää että pitäisi! =)

Niin ja tervetuloa uudet helmikuiset :flower: =) Taidanpa seuraavaksi alkaa listaa päivittämään. =)

Hissukka rv5+2

Kipsu täällä sama laskettuaika,ainakin noitten laskureiden mukaan mutta ultrassahan se sitten viimeeksi muokkautuu.

EevaRouva toi ranteiden hermosärky on (helvetellistä!) miulla ollut se kummassakin aikasemmassa raskaudessa ja vielä yhdistettynä raskausmyrkytyksen aiheuttamaan turvotukseen :headwall:

Miulla noita oireita on pikkuhiljaa ruvennut ilmenee,alamaha nippailua,vihlaisuja,väsymys on ollu seurana jo pari viikkoa,itku ja raivo kulkee yhdessä ja suunnaton ärtyneisyys,ei mulla tälläisiä ole muissa ollut ihan näin "kovana".

Onko muilla päänsärkyä?mulla on aika jyskyttävää aina välillä mut menee itestään ohi voi olla tietty näistä helteistäkin.

Kiva kun on tälläinen porukka jossa voi purkaa tuntoja kun muille ei olla vielä kerrottu,paitsi mie yhelle kaverille ja mies parille kaverilleen oli sen verran odotettu uutinen.

Onpas tänne tullut paljon uutta porukkaa viime käynnin jälkeen!
Mulla aika on mennyt piha töitä tehdessä. Viime kesänä aloitettiin pihan laajennus ja nyt se alkaa olla pikkasta vaille valmis. Kesä kukkiakin on pitänyt istutella ja tänään pitää lähtee hakemaan vielä vähän lisää. Ei täällä maalla kerkee iskemään tekemisen puute, kun kokoajan saa viilettää tukka putkella.

onneksi ei vielä ole ilmaantunut mitään oireita, niin jaksaa tehdä nää hommat loppuun.Tyttökin oppi eilen nousemaan seisomaan, niin saa sitäkin nyt vahtia silmä kovana.

Meillä isäntä oli mukana melkein jokaisella neuvola käynillä, ajat yritettiin sopia niin että pääsi mukaan. Tällä kertaa kyllä taitaa olla niin että jää aina tytön kanssa kotiin.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, täytyy lähteä laittamaan tyttö päiväunille niin itse pääsee haravan varteen. :wave:

Onnea ja tervetuloa kaikki uudet :wave: :wave:

Yksi työpäivä vielä kestettävänä ja sit olis LOMA!!! :attn: :attn: :attn:

Tänään on ollu etova olo aamusta asti :/ (jeeee...? :kieh: )...eikä sitä helpottanu, et työpari haisi jotenki...hmm...oudolle :LOL: Tai sit mä aan haistoin niin hyvin :whistle: |O
Tää väsymys on jotain aivan käsittämätöntä :eek: :eek: :eek: Vaikka kuinka nukkuu, niin aina vaan väsyttää :/
Vatsaa väliin juilii, jos oikein "riehuu" ja eilen tosiaan nipisteli nivusesta...hmm...

Eikähän tämä tästä =)

Kevytmelankolia, huomasin, että myös sinä odotat nelosta, minkä ikäisiä sulla nämä isommat on? =) Voihan se olla että se tuolla jossain lukee, mutten jaka etsiä :D Meillä nuo pojat on 9v, 7v ja 4v =)

äitee2 mulla on myös tuo päänsärky oireena, ei oo aikasemmin raskauksissa ollu. Koskee oikee kovastiki ja pitkin päivää, hävii itestää kunnes taas tulee. Koskeeks muita alaselkään? Mua huolestuttaa toi mun jomotus :'( . Mulla on ollut menkkavaivana paha alaselkä jomotus, jonka takii mm viime kierros kävin lääkärissä, ei ne osaa selittää sitä. Ultrattu on ja kaikki tuol sisuksissa on kunnossa. Kohtu kuulemma supistelee nii ranakasti kuukautisten aikaa, jotta se sattuu, ja mulla oli 2päivän menkat, ni nopea tyhjennyski kai syynä..Nii, mut onks normaalia, että koskee vieläki?
Muute kyl nää oireet oikeen tullu pamahtamalla!! Mä oon huolissani, ku ei ruoka mee alas. juon sit enemmän, mut ei vedestä energiaa saa. Väsyttääkin vaan..jääkappin ku aukasee, ni :x HYI helvata, kaikki alkaa etomaan. jos miettiikin jotai hyvää ruokaa, ni sit ku ajattelee miltä se näyttää jne, ni no thanks. Luulis painonki tippuvan! Maha kyl varsinki illasta iha turvoksissa vaiks ei syö.
Mulla on kyl tavotteena tässä raskaudessa max13kg! Ku ekasta tuli 21kg ja tokasta 16kg, mut lähtöpainoo oli enempi. Kaikkien vaivojen, mm. issias molemmissa, pahat liitoskivut, supparit rv20alk..ei kiva touhua.

Sori purkautuminen. Nyt on sellanen v*tutus olo, ku ei saanu rauhas nukkuu, ramppasin kusella 5kertaa tunnissa! Ja tytötki kiukutteli.

Helle hellii ja tänään on ollut varmaan pariin viikkoon paras olo. Karmea turvotuksen tunne mahassa on hellittänyt ja yölläkin pystyin nukkumaan parin viikon tauon jälkeen mahallani edes osan aikaa. Muutenkin tuntuu siltä, että taas uskalsi laittaa tiukemman paidan päälle ilman, että maha pönöttää kamalasti.
Rinnat on kasvaneet ihan huomattavasti ja ovat kyllä tosi aratkin. Juoksulenkeistä ei meinaa tulla hyvilläkään urheiluliiveillä oikein mitään, kun koko ajan sattuu rintoihin.
Olo on ollut jo pari viikkoa tokkurainen, autolla ajaessa tulee välillä sellainen vaarallinen rattiin nukahtamisen fiilis, ihan kuin aamuyöstä ajelisi, mutta muuten yllättävän hyvin on jaksanut kaikenlaista puuhailla.
Toivottavasti oli säilyy yhtä hyvänä jatkossakin.

että teillä muilla on kaikenlaisia oireita! :( No, ehkä mäkin joskus saan pienen merkin siitä, että tässä raskaana ylipäänsä ollaan...

Ja tosiaan, mä nukun ihan kympillä mahallani. Nukuin esikoisesta melkein viikolle 30 asti ja nukun siis sillai puolimahalla/kyljelläni. Mutta loppuraskaus olikin sitten kamalaa kun ei voinut enää nukkua kuin kyljillä...

Eeva kyllä mä uskon, että säkin ne oireet saat. Ja istukkahan alkaa pelittään vasta rv6, jolloin yleensä vasta alkaa kunnon pahoinvoinnit jne.. Kiroot viel ku oot valitellu tota oireettomuutta :D .
Ja mä nukun kans mahallani, mut varmaa taas heti ku maha alkaa kasvaa, en pysty.
Mua vaa väsyttäääää |O , hohhoijaaaa! Tytötkää ei jaksa enää olla pihalla, piti laittaa titi nalle piiiitkiin aikoihin. Mäkin täs takapihan oven suussa surffailen, ku ei tuol paahteessa kestä, mutta kivahan tuo lämmin on, onneks tuulee vähän.

heipsan ja tervetuloa uusille :wave:

maha on ihan pallona, muutamat on jo katellu et oonkohan raskaana mut ei oo kehannu sanoo :whistle: tää kyl luultavast tästä lasehtii koska on vaan turvotusta. ainaki kaverille kävi niin. oireita multa löytyy paitsi onneks ei oo pahoinvointia, ainakaan vielä. kaverilla alko heti vkosta 4 et mä toivon et mulle ei tulis ollenkaan. vaikkei raskauksia kyllä sais verrata. tulis nyt äkkiä se 25 päivä et sais vähän selkoa tilanteeseen.
neIHM puhu et ruoka ei maistu ja etoo. mulle kyllä maistuis vaikka koko ajan :whistle: oon yrittäny syödä aina vähän kerrassaan ja sitte useemmin, pysyy sokeritki tasasena. uus rasitus on taas myöhemmin eessä :/
mullaki ois tarkotus pitää paino kurissa, 10 kg ois ehkä sellanen sopiva. pitää liikkuu vaa kunnolla niinku tähänki asti ja vähentää makeitten määrää. oon kyllä jo yrittäny vaihtelevalla menestyksellä :saint:

Joo...pakko olis saada pidettyy paino kurissa, kun sitä on jo valmiiksi ihan kiitettävästi :ashamed:
Ekassa raskaudessa mulle tuli 20kg, tokassa 16kg ja kolmannessa mahtavat 30kg!!!!

Kaikki on kyllä pois lähteny, mutta reilu vuosi sitten, kun tupakoinnin lopetin, niin 10kg hyökkäsi kimppuun aivan puskan takaa :ashamed: :ashamed:

Jahvetti: mulla tuli pojasta kans 20 kg :/ hurja sotanorsu olin ku synnärille vaapuin, pituuttaki ku on "vaan" 178 cm B) joskus tulevaisuudessa ois kiva vaikka kävästä kahvilla tms jos saat aikaa järjestymään? sulahan tais olla työtki hoidettavana ja sit viel perhe ni kortilla varmaan on aika.

.Vruella DeVille +20kg ja 178cm hujoppi..Mut entäs meikäläinen, 160cm ja se +21kg :LOL: , vähintääkin sota mammuutti :D . Toki sä oot nii pitkä, että on varmasti ollu aika massiivinen näky :D . Mut meillähän tää isäntä ei oo kokenu tätä raskautta viel enne. On nähny musta kuvia ku ootin tyttöjä ja ne on jääny piinamaan sitä. Isäntä sanoki jo sillo, ku yritys alotettiin, ettäjos siltä näytät sit ku oota raskaana, ni hää ei tuu ku pimeelä kotiin ja kesällä ei olleskaan :LOL: :LOL: . Raukalla kauheet painajaiset ja visiot norsupirttihirmusta. Juup, mä en tahdokkaa näyttää siltä enää. Nyt oon hoikempi ku enne esikoisen oottoa ja lihaskuntoki iha ok, jotenka en turhia pelkää urheilla yms.

Nyt meniki iltapalaks iha hyvä satsi ruokaa, grillimakkara ja riisipiirakka :D . Nyt oon vähä sillä asenteella, et mikä sattuu menee, sen syön. Joudan kyl vahtimaan syömisiäni iha taatusti myöhemmin..Arvaa vaa ku ne himot iskee. Ilmankos on nii tyýtyväisiä noi muksut ku meni fazerin sinistä lyvy päivään plus parit patukat :whistle: . Niihän se joku tutkimus sanoo, että suklaan nauttimen raskaana tekee jo kohdussa vauvasta tyytyväisen..ja vissiin koliikin kans, molemmat oli.

sorge taas, joku puheripuli..ukko ei jaksa kuunnella koko aikaa, ei se tajuu viel koko hommaa..sillä kestää..hohhoijaa |O !

:heart: nelli 5+0

Cruella, kuvittelepa...158cm...normaalisti sopusuhtanen 55kg...ja siihen se 30kg raskauspainoa |O |O |O :LOL: :LOL: :LOL: Aikasta mageen näkönen ilmestys :whistle:

Joo, toki...uusia tuttavuuksia ei koskaan ole liikaa =)
Mulla tosiaan on työt ja 3 mukulaa aikaa viemässä, mut huomenna alkaa loma!!!! =)
Katsellaan, vaikka kesällä joku sopiva rako pihahommien välissä löytyisi ;)

Mulle maistuu vielä kaikki. Viime raskaudesta jäi kammo kalkkunaleikkeleeseen (ei uppoa vieläkään ja oli silloinkin ainoa leikkele, jota ikinä söin) ja yhteen tiettyyn juustoon, jota meillä siihen aikaa oli. Maitoa en pystynyt juomaan raskausaikana, piimää join sitten sitäkin enemmän. Mulla ei siis ollut varsinaista pahoinvointia, mutta jotkut tuotteet vain ällötti tai ei voinut kuvitellakaan syövänsä.

Mä oon 171cm pitkä ja keräilin 20kg myös painoa esikoisesta. Niistä 15kg lähti alle 2 kk:ssa ja loput 5 vasta tähän talveen mennessä, mutta vieläkin olisi voinut lähteä muutama kilo lisää ollakseni tyytyväinen oikeasti. Eli se 5kg oli ihan silkkaa ihraa ja ne 15kg varmaan vauvaa, nestettä ja imetysvarastoja. Toisaalta JOS oisin syönyt imetysaikana terveelliisesti niin tilanne voisi olla eri. Mä söin kauheasti makeaa ja voileipiä varmaan 100kpl päivässä... :kieh:

Mulla kyllä tuli melkein kaikki ne kilot vain tuohon mahan seudulle ja takaapäin ei edes huomannut mun olevan raskaana. Ilmankos mies tykkäsikin raskausaikana katsella mun peppua ;) kun se säilyi normaalina ja sitä katsoessa ei välttämättä muistanut tai ainakaan nähnyt sitä valtavaa palloa edessä :D

Hyviä öitä kaikille! :hug:

EevaRva 5+5

Huomenta

Mie olen 162cm ja ekassa raskaudessa tuli 14kg ja tokassa 12kg ja onneksi kummassakin melkein kaikki kilot jäi laitokselle.Nyt olen 20kg kevyempi kuin ennen ekaa raskautta ni toivon että olo pysyy aisoissa.

Iltaturvotus on täälläkin tosi kovaa,tänään pitäis mennä kaverille saunomaan ja grillailee ni toivottavasti turvotus pysyy aisoissa koska en vielä haluaisi kertoa.

Eeva mulla kanssa toi maito on tökkiny jonkun verran elikkä piimä linja täälläkin,mies jo naureskelikin että kohta lähikaupasta loppuu piimä,poikien raskauksissakin join piimää ihan kiitettävästi.

Voi olla että minua ei nyt muutamaan päivään näy täällä kun miehellä alkaa kesäloma (työleiri) ni tota tekemistä on näköjään suunnitteilla enemmissä määrin.Mie olen ihan kotiäiti kun kuopuksen kanssa ollu aika hankalaa ni hoitoon vieminen ei ole ollut mahdollista.

Aurinkoista kesäpäivää kaikille :flower:

huomenta :wave:

neIHm: olihan tota kokoa sullaki :whistle: :D mites sun sokerit raskausaikana, oliko diabetesta? mullaki nyt vähän eri lähtökohdat ku esikoista odottaessa vaikkei painoa paljoo vähempää ookkaa. elintavat toiset ollu ja kunto on aika hyvä nyt enkä tosiaankaan lopeta liikkumista niinku sillon ku jäin poikaa oottamaan. tai eihän se kokonaan tietty jääny mut jumpat yms. pyöräilin aika paljo sitte ku kelit alko sallimaan. syömiset pitää kans pitää aisoissa, tul mussuteltua aika paljon makeeta sillon ekassa raskaudessa :x

JAHVETTI: voin kuvitella sut maha pystyssä, oot näyttäny varmaan aika paljo plussapallolta :D sori, ei pahalla :ashamed:
ilmottele vaan miten sulla olis aikaa niin sovitellaan. me ollaan aika paljon karhuvuoressa et bussilla pääsee helposti karhulaan.

meil oli eilen riita sitoutumisesta, ukko on valmis tekemään lapsen ja muuttamaan yhteen mut kihlat on kauhistus puhumattakaan naimisiinmenosta. mulle se olis tärkeetä mut yks pomppii seinille jo pelkästä puheenaiheestaki :/

EEVA: mulla tuli myös pojan odotuksessa maha tohon ihan eteen. tietty arseki levis ku sitä massaa niin tautisesti :x mut selkee poikamaha oli. mä uskon noihin vaikkei osa pitää niitä huuhaana B) on vaan mun lähipiirissä osunu hyvin kohilleen noi =)

ÄITEELLE hauskaa isännän lomaa :D

Yhteistyössä