**Helmikuun Helmet 2008**

että uskaltautuisi jo teidän matkaanne mukaan. Täällä ollaan vielä TODELLA alussa. Tänään testasin acon herkällä kasettitestillä ja sain 2 hienoa viivaa,mutta... vasta on menossa kp 23/25 eli rv 3+1. Masussa toivottavasti tarrasukkineen on meille kolmas lapsi. Esikoinen syntyi 0101 ja kakkonen 0303. La olis 18.2.2008 ja Taysiin käy tie ;)
 
Mäkin voisin ilmottautua mukaan. Täällä myös ihan alussa niinkuin babygirl.(Ollaan oltu jännittämässä samassa pinossa tuolla vauvakuume puolella). Kolmas on tulossa.Tytöt syntyneet 03 ja 05. Laskettu olis menkkojen mukaan 11.2.2008 eli rv4+1. Synnytyspaikka vielä auki mut siis vaihtoehtoja kätilöopisto,naistenklinikka tai jorvi.
 
Tein viikko sitten Aconin kasettitestillä plussan ja seuraavana aamuna Apteekin omalla negan. Torstaina taas Aconin kasetilla plussan. Menkat piti alkaa toissa lauantaina eli eka plussa tuli kp 32/28 ja toinen 34/28. Nyt olisi sitten menossa rv 5+3. Neuvolaan soitan kai jo tänään vaikka piti mukamas odottaa ensi viikkoon ja oireita odottaa myös. Mulla ei siis minkäänlaisia oireita vieläkään. Muutamia repäisykipuja oli viime viikolla, esikoisesta (1v=05/06) oli paljon enemmän kaikkea. Väsyttää vähän normia enemmän, mutta silti vielä aika epävarma fiilis. Ehkä uskon ekan ultran jälkeen mikäli sinne asti päästään... :heart:

Olen 27- vuotias ja mies on 32. Esikoinen sai alkunsa tosi nopeasti, tätä "tehtiin" 4kk. =)
 
Heipähei kaikille!

Onnea ja tervetuloa uusille odottajille :flower: !

Minä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan heti juhannuksen jälkeen. Neuvolan täti tuntui kovasti mukavalta ja tuli ihan hassu ja epätodellinen fiilis kun hän ensimmäiseksi onnitteli raskauden johdosta...hih :)

Ensimmäinen ultra pitäisi olla viikolla 11, jos sinne asti malttaa odottaa...hmmm...meinaattekos te muut käydä yksityisellä ennen sitä?
Olisihan se kiva tietysti saada varmuus, että siellä tosiaan elämää on, hirvittää ajatus, että selviäisi vasta silloin, että on mennyt kesken tms...
Noh, mietitään vielä...toisaalta eihän tuohon nyt niiiin montaa viikkoa enää ole, kesällä kun aika kuluu niin nopsaan muutenkin :)

Kysyin myös siitä vuodosta, ja sanoi että on ihan normaalia, ei tarvitse huolestua.

Mitenkäs teillä, onko tulevat isukit tulossa ensimmäiseen neuvolaan mukaan? Kyselin sitäkin neuvolasta, ja sanoi, että toki voi oman kiinnostuksen mukaan tulla, mutta että ekalla kerralla nyt lähinnä jutellaan ja keskitytään minun terveyteeni, ja sanoi, että saattaapi isukki tylsistyäkin. Mites te ootte siis ajatellut? Onko siis yleensä tapana? Meillä tuo ihan mielellään kyllä tulisi, mutta onko tuo sitten vähän "yli-innokasta"...heh...? *Kaikkea mäkin viitsin pohtia :LOL: *

Nyt menen aurinkoon nauttimaan vapaapäivästä...

Vointeja kaikille!

Mirtsu 5+2
 
Kiva ku saadaan uusia mukaan..uusi kyllä itsekkin viel :whistle: .
Mulla ois eka neuvola 10.7..sanoinkohan sen jo aikasemmin, pätkii ja pahasti. Sillo rv10+0 jamun syndet, ois kiva kuulla sydänäänet jo sillo =) , paras syndelahja ois! Esikoisesta kuulu rv11+jotai ja tokasta rv9+jotai. Ja kuulemma ultra pitäs varata, ku tääl tuppukylässä menee kaek kiinni jokski aikaa, ni ois sit varattuna, osuu tonne heinäkuun vikalle viikolle, isäntäki sillo lomalla, ni varmasti pääsee mukaan!
Mulla on kauheeta tää väsymys :/ . Tuntuu siltä, että enne sitä plussaa kyl oli jotai oireita, mut en niitä ees itelleni myöntäny ettei turhia toiveita nosta, ni nyt ku raskaus on totta, ni ne pääs ikäänkuin stressittä valloilleen. Paha olo jne.

Mut nyt huilailee, jaksaa taas ulkona touhuta touhuneitien kaa!
 
Ja sain sen 27.6. Saa nähdä joudunko perumaan kun ollaan vähän ajateltu jussin jälkeen lähteä äkkilähdölle etelään...No, harmi sen puolesta, että oma neuvolantäti on sitten heinäkuun lomalla eli sijaiselle pitää mennä.

Täällä on myös kuulemma uudelleensynnyttäjiltä jätetty pois 1. lääkäri, mitä se on yleensä viikoilla 10-12? Oltiin aateltu, ettei käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa, mutta nyt saattaa olla, että mennään käymään tarkistuttamassa kohdun tilanne ja sitä rataa, muuten on aika pitkä aika seuraavaan lääkäriin (vko 27?)

Meillä mies kävi melkein kaikissa neuvolakäynneissä mukana esikoisesta ja koki ne tosi tärkeäksi ja minä myös! Kyllä sinne ekaankin kannattaa mies ottaa kun siellä kysellään mm. molempien sukujen sairauksista ja perheen elintavoista jne. Ja noi käynnit tekee miehellekin vauvauutiset paljon todemmaksi.

Mä oon edelleenkin tosi varauksella liikkeellä tän raskauden kanssa. Varsinkin kun niin moni lähipiirissä on saanut keskenmenoja lähiaikoina niin pelottaa, että kai se joskus sattuu omallekin kohdalle jos jokainen nainen saa keskimäärin 5 keskenmenoa elämänsä aikana... :/
 
nostampa meitä vähän ylemmäs =) tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta :flower:
meillä ei kyllä mies tuu mukaan ekaan neuvolaan enkä kyllä sitä sinne haluiskaan ku tiiän mitä siellä kysellään ja enempi niinku äidin asioitahan siinä kysellään. mulla eka neuvola 6.7. tuntuu et sinne on ikuisuus....tekis älyttömästi mieli mennä siihen alkuraskauden ultraan mut maksaa aika julmasti et tuskin on varaa :/ ois vaan kiva saada varmistus et kaikki on mahassa kunnossa. nyt ku ei oo vielä mitään konkreettista tietoa siitä et oottaa paitsi nää vähäset oireet.
 
Meillä mies ei tule varmaankaan mukaan ekaan neuvolaan,pitäähän jonkun vahtia noita poikia.Neuvolaa en ole vielä edes varannu,jotenkin en vaan uskalla ihan vielä kuiteskin aika vähän rv.

neLHM mulla on kanssa kauhee väsymys,ihmettelin vaan et mistä johtuu enää en ihmettele,pieni aavistus kyllä oli ennen testiä mutta en uskaltanu uskoa.

Onko kellään huimausta ja palelua?
Miulla on kumpaakin ja aika pahana välillä,kumpikaan ei ole kiva olotila kun ulkona on +26c ja miulla on flanellipuku päällä että tarkenee.
 
Lämmintä iltaa =) :wave: Mikä helle!!!!

Mä en oo vielä varannu edes neuvola-aikaa...kaikki muut vissiin on jo :whistle: =) Aattelin jos sitte ens viikolla, kun lomakin alkaa, niin on aikaa hoitaa noita omia asioita =)
Huippua, jos nyt sitten pääsen np-ultraan!!!! Jos Kotkassa kerran nykyään siihen on mahdollisuus, edellisistä kun eka ultra oli vasta rv 18 tienoilla, rakenneultra.

Meillä mies ei koskaan ole ollut neuvolassa mukana, ei ymmärretä mitä se siel tekis :whistle: :kieh: :kieh:
Mut rakenneultrissa on ollu, muuten tehdyissä ultrauksissakaan ei oo ollu, kuin satunnaisesti.

Maha on hirvee, tuntuu et kaikki töllää!!! |O |O Ei monetkaan shortsit/kesähousut mee enää jalkaan :whistle: :/ Vaatekaupoille mars ;) Onneks on kesä, et voi hameita pitää :kieh:
Mut muuten tää oireettomuus stressaa :ashamed: Ei niinkun oo mitään oireita |O |O
Meinasin jo, et pitäskö viel varmuudeks testiä tehhä :ashamed: :ashamed:

Jahvetti 5+2
 
Vai ei teidän miehet tykkää neuvolassa rampata? B) ;) No saa nähdä, minkälaisia aikoja mä tulen saamaan, että ottaako poika aina mukaan sinne. Sitä kun odotin, meillä oli aina klo 8 aika että mieskin pääsi mukaan. Nyt varmaan koitan toivoa aamupäiväaikoja, jotta voidaan mennä pojan kanssa yhdessä. En mä usko, että mies enää ravaa kanssamme neuvolassa, ultrissa kylläkin.

Jahvetti Mä oon Kotkasta kotoisin, ootkos siä? Mä oon vm -80 ja asunut ihan keskustassa. No, et sä varmaan ihan mun tuttu voi olla, koska ei mun kavereilla siellä juurikaan lapsia ole vielä. :D Mutta saattaishan sitä vaikka tietää naaman? Joo, asuin siellä 2000 vuoteen asti ja sitten opiskelemaan ja sitten tänne tsadiin. Kotkaan kyllä mieleni halajaa, onneksi siellä tulee usein käytyä. :heart:
 
EevaRouva, joo kyl miä täält Kotkast oon kotosin. Täält Karhulast =)
Oon -79...mut en kyllä kaupungin puolelta paljoa tunne ketään, et en usko, et tiedettäs :D Vaan mistä sitä tietää...tää on pieni paikka ;)
 
Mä oon asunut ekat 7 vuotta Turvalassa ja sitten muutettiin Kotkansaarelle. Oon pelannut joskus korista ja sitten kuitenkin pääasiassa voimistellut koko nuoruuden, joukkueessa oli myös pari sitlä suunnalta :D Ja mä olin niin kamala nuorena, että toivon, ettei maine ole kiirinyt Karhulan perukoille asti. :LOL:
 
Jahvetti Miullakin on neuvola vielä varaamatta :wave: Tänään kyllä yritin, mutta terkkari sanoi, että kävisin ensin siinä rv7 ultrassa (pitää käydä kotipaikkakunnalla) ja sit soitan uudestaan. Hän ehtii sillä aikaa ottamaan selvää saanko mie ylipäätään käydä neuvolassa Helsingissä :/ ...kun asun täällä vaan väliaikasesti. Mutta jos kävisin ekan kerran kotopuolessa neuvolassa vasta, kun meen takasin kotiin, niin venyis jonnekin viikolle 13-14 :eek: Kyllä mie nyt ennen sitä haluun jonkunnäköstä seurantaa. Yksityiseen ei ole varaa :ashamed: Toinen vaihtoehto on aina matkustella kotiin neuvolaan, jos vaan vapaat osuu viikolle :whistle: Vaihtoehto sekin.

Toinen työpäivä takana. Ihana duuni, mutta ihan ei mene jouhevasti hommat vielä, harjottelen ja kertaan vielä :D Sairaanhoitajana siis hyörin lapsivuodeosastolla :heart:

Meillä ukko tulee kyllä joka kerta, kun vaan pääsee, neuvolaan mukaan :eek: Onhan tää meille kummallekin uusi juttu, kun esikoista odotetaan.

mimoniandra ja Takku 5+1

PS. Tänään huomasin, että ekat housut oli jäänyt pieneks :eek: :eek: Onkohan siellä 2....
 

Yhteistyössä