**Helmikuun Helmet 2008**

Onnea ja tervetuloa Anselmi, Tellus, Matilda ja Mirtsu lisäisin mielelläni teidät listalle, mutta en tajua millä täällä pääsee muokkaamaan oma viestiään? :ashamed: Täytyy odotella huomiseen, saattaa olla että palstalle tulee hiljalleen mukaan lisää toimintoja... tuskinpa tuota omien viestien muokkausmahdollisuutta poistettukaan on! Tai sitten mä en vaan tyhmänä tajua miten se tehdään... :whistle:

Mimoniandra huomasin että esim. Helistimen ja Tekayn laskureilla saan eri päivän lasketuksi ajaksi, siis yhden päivän heitto. Siitä varmaan johtuu meilläkin tuo päivän ero rv:ssä, että ollaan eri laskureilla laskettu... saapa nähdä miten neuvolassa sitten laskevat! Mä olen laskenut nyt niin että se päivä kun menkat alkoi oli rv0+0, mutta ilmeisesti voidaan sitten laskea niinkin että se on rv0+1. No samapa tuo, sehän on vain laskentatapa. =) Kunhan ihmetytti, että sama rv mutta eri LA! :D

Mirtsu mä soitin jo eilen neuvolaan. :D Syynä se että kaipailin neuvoa, miten noita rv3+ risat ilmestyneitä peräpukamia voi raskausaikana lääkitä :headwall: |O NYTKÖ niittenkin piti jo ilmestyä!? Sain sitten samalla neuvola-ajan heinäkuulle. =)

Jahvetti meillä tietää mun vanhemmat ja velikin varmaan, sekä sisko, ja kaksi kaveria... :whistle: :LOL: Päätettiin tehdä samalla tavalla kuin esikon raskaudessa, että lähimmille ihmisille kerrotaan heti ja lopuille sitten ekan ultran jälkeen. =)

Toivotaan että huomenna pääsen muokkaamaan meidän komistuvaa LA-listaa. =)

Muoks. sillä välin kun kirjoitin tätä viestiä, tuo Muokkaa-nappi tuli näkyviin! Tätä kutsuisin jo nopeaksi reagoimiseksi palautteeseen. :D

heippa kaikille :wave: jospa mäkin uskaltautuisin tänne ku tein tossa aikasin aamusella testin ja vahva haamu tuli :heart: laskurin mukaan la olis 8.2. ja rv nyt jotain 3+? eli aikasessa ollaa ja mitä vaan voi vielä käydä mut toivotaan et pieni pysyy kyydissä =) mun oli pakko jo muutamalle kaverille kertoo ku ne ties mun epäilyistä B)

Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:

Tänne saa näköjään nykyään laitettua näitä tickereitäkin :)
Ihan ensiksi onnea helmikuisille. :hug:

Tulin tänne vakoilemaan joulukuisista, kun tuntuu hassulle et jo helmkuulle ootatte vauvoja kun ite mielestäni just plussasin. (pääsiäisenä... :whistle: )

Mut kerro Mimoniandra osoite josta sait ton? Saako sen tehtyä ei-ihan-niin-hakkeri... :ashamed: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:

Tänne saa näköjään nykyään laitettua näitä tickereitäkin :)

Mut kerro Mimoniandra osoite josta sait ton? Saako sen tehtyä ei-ihan-niin-hakkeri... :ashamed: ;)
Osote näkyy tuossa tickerin yläpuolella: www.tickerfactory.com Ei tarvii olla mikään nörtti saadakseen tuon aikaan, mutta englannin taitoa tarvitaan jonkin verran, sivut kun on englanninkieliset, mutta etköhän sie löydä. Sieltä vaan klikkaillaan mieluisin "jana" ja sit "osoitin" ja laitetaan laskettu aika ruutuihin.

Siinä lopussa, kun tickeri on valmis, tulee sellasia osotevaihtoehtoja niin valitse niistä ylin ja kopioi niin, että osotteesta jää pois (url) jutut. Sit voit vaan kopioida tickerin tänne :)

Tuo on vaan hölmö, kun se pitää sitten kopioida aina uudestaan, jos haluaa tekstin perään, kun täällä ei ole allekirjoitusominaisuutta, jollon se näkyis aina ja päivittyis automaattisesti :/ Mutta on näillä kiva leikkiä silti :D

ON: Soitin tänään KYSiin (missä oltiin hoidoissa) ja raskaus varmistui :heart: :wave: Kertoivat myös miten miun raskausviikot lasketaan, kun on tuo siirto tehty, eli miulla vaihtuu rv aina maanantaisin :) Siirtoa edeltävä päivä oli siis miun rv 2+0

mimoniandra ja Takku 4+4

Onnea ja tervetuloa Cruella DeVille. Kiva kun porukka kasvaa! =)

Ja onnittelut myös Mimoniandralle varmistuksesta! Kamala kun teillä on hankalia nimimerkkejä :D

Jos jonkun kohdalta puuttuu jotain tietoja listasta, niin täydentelen niitä samalla kun lisäilen uusia listaan. Eli ilmoittakaa tietonne jos haluatte ne listaan. =)

Hissukka rv4+3

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
1.2.2008

Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Matilda81, K-HKS

3.2.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS

4.2.2008

Mimoniandra, 1. lapsi, SKS
Mirtsu81, 1. lapsi

5.2.2008

Hissukka, 2. lapsi, K-HKS

8.2.2008

Cruella DeVille

Vielä ilman LA:ta
Anselmi86, 1. lapsi

Äippä70 vielä ilman la.ta 1.lapsi

Tervetuloa Äippä70 =) Lisäsin sut tuonne etusivun listalle. Ajatuksena on että lisäisin sinne kaikki uudet tuttavuudet, niin lista pysyisi aina ekalla sivulla ketjun kasvaessa ja on helppo sieltä käydä katsomassa kunkin LA:t ja muut. =)

hellou kaikille helmikuisille :wave: !
uskaltanen minäkin ilmoittautua, sillä tein tänään aamulla plussatestin. laskettu aika olisi 7.2. ja eka muksu on tulossa.
meillä on toukka ollut toiveena jo melkein vuoden, mutta varsinaista yritystä oli vasta tässä kierrossa, sillä viime kierrossa selvisi, etten aiemmin ole ovuloinut kertaakaan (koko vuoden yritysaikana). en uskonut, että clomit tehoaisivat näin nopeasti (ekalla kierrolla), mutta tämähän oli vain uskomattoman ihana yllätys!
onnea teille kaikille muillekin :)

Aurinkoista perjantaita :wave:

Cruella, meillä näyttääkin olevan sama synnäri tiedossa =) Saa nähdä satutaanko samaan aikaan. Oletkos ensimmäisenkin siellä synnyttänt? =)

(.) Hirveen väsyny :/ Tissit on selkeesi kasvanu, mut ei oo enää ihan niin kipeet, ainoostaan nyt on nännit kipeytyny. Mies sano, että ois maitoakin jo tihkunu :whistle: :$ :eek:
Naama kukkii ja hirmuinen NÄLKÄ koko ajan :x Ja valkkaria lorahtelee välillä ihan
kunnolla, onkohan se normaalia? :whistle: :/

Niin, ja tervetuloa uusille :wave: =)

Onnea shiva laitoin sut listalle. =)

Jahvetti täällä myös älytön väsy päällä... esikoisen perässä ei tahtoisi juosta, pitäsiköhän sille hankkia vaikka jotkut lyijysaappaat. :D Multahan alkoi maitoa tulla jo kp19, kun kevyesti rintaa puristaa. Luulin, että on hormonit sekaisin ehkäisyn lopettamisen vuoksi, mutta kyllä se raskausoire sittenkin oli! =) Valkkaria tulee multakin paljon, välillä oikein pelästyy että nytkö ne menkat sittenkin alkoi, kun äkkiä hulahtaa... :whistle:

iltoja :wave:

JAHVETTI: Juu kattelinki et sullaki koks synnärinä. eka on siellä kans syntyny. entäs sulla? edellisetki siellä synytyny vai? ootteko mistä päin? me asutaa haminassa. ja noista oireista, väsymystä täälläki mut ei mitenkää häiritsevästi. eilen ilmeni närästystä, yök, ja tissit painaa tonnin ja niitä kuumottaa. valkkaria tulee jonku verran mut ei lorahtelemalla kuiteskaan. ja finnejä naamassa :x mut on tää silti kaiken tän arvosta vaikka pahoinvoinnin karkotan mieluiten muille maille :D nyt pakko lähtee koisii, kuudelta heräsin tänää testailee :whistle: öitä kaikille ja huomiseen :wave:

Minäkin liittyisin mielelläni tähän pinoon. Eilen plussasin ja tänä aamuna vielä piti homma tarkistaa, kun niin uskomattomalta tuntui!Ja plussahan se sieltäkin tulla tupsahti. Elikkäs 3. lapsi olisi tulossa LA 4.2.08 ja KYS ois synnäri

Cruella, jeps..kaikki oon Koksissa synnyttäny, eli neljättä kertaa nyt sinne menossa =) Toivottavasti ;)
Me ollaan tästä Karhulan alueelta.

Mulle iski HIRVEE nuha kera sen, että silmät vuotaa kun seula :snotty: Kai joku heinä tms nyt kukkii mille oon allerginen |O Tosi ärsyttävää..ei oikeen kehtaa ees nenää ulos ihmisten ilmoille laittaa, kun kattoovat että mitä mä itken :/ :/ No, omassa pihassa pihahommia tullu tehtyy.

Tissit painaa, nännit kipeet...pahoinvointia/öklötystä kovasti oottewlen, kun ei oo viel tullu yhtään...jäiskä sit tulematta :whistle: :D Vielä täs ehtii...
Ois vaan itellä rauhallisempi mieli., et kaikki ok, jos ois vaikka se öklötysolo taasen :kieh: :kieh:
Ei tunnu yhtään raskaanaolevalle ololle :whistle: :whistle:

Täällä sitä nyt ollaan sitten, Helsingissä :) Vähän autiolta tää asunto näyttää, kun on niin vähän tavaraa. Laitoin sängynkin tuonne olkkariin, täällä makkarissa ei ole kuin kannettava, kivasti kaikuu tää naputtelu :D

Ens viikolla soitan täällä neuvola-aikaa. Ekassa ultrassa, vkolla 7, käyn kyllä kotopuolessa, kun täällä olis joutunu menemään yksityiselle :eek: Eivät kuulemma tee täällä kunnallisesti nuita alkuraskauden ultria.

Pahoinvointi loppu jo. Tais tulla siitä, kun lopetin tupakan polton seinään, kun tein testin. Nyt pärjäilen nikotiinilaastarilla ihan mukavasti. Kauhia kiukku on kyllä kokoajan, miehelle äksyilen :ashamed:

Illasta olis tarkotus lähteä kavereiden kanssa istumaan Iguanaan :heart:

mimoniandra ja Takku 4+5

Heips...ja onnea kaikille uusille plussaajille!!!

Täällä ollaan ihan huolesta sekaisin. Tein eilen päivällä vielä varmistustestin (apteekin omalla) ja ihan selkeä plussa siihenkin pärähti. MUTTA.
Illalla vessassa tuli pyyhkiessä paperiin hailakkaa mutta hyvin selkeästi punaista verta. Ei vuotanut siis pyttyyn asti, eikä housuihin asti mutta kuitenkin. Sen jälkeen en ole sitten kyllä verta bongannut. Yöllä en sitten saanut kunnolla nukuttua ja kävin ainakin kahdesti vessassa, eikä mitään, eikä myöskään tänään. Mahaan ei oo sattunut tai mitään, mutta nyt mietityttää, että mistä tuo voi johtua?

Osaisko joku auttaa tai onko jollain kokemusta, että mitä tää vois olla? Neuvolaan ajattelin soitella alkuviikosta ja kysellä sieltä sitten että pitääkö huolestua, mutta...odottavan aika on pitkä. Hjälp.

Toivottavasti pikkunen pysyy mukana :heart:

Joku kyseli, että tietääkö muut raskaudesta...niin me ei olla kerrottu vielä kenellekään, mun vanhemmille aateltiin kertoa ehkä ens viikolla (jos nyt sitten sinne asti selvitään) ja ehkä kerron yhdelle ystävälleni piakkoin myös, muut on vielä harkinnassa...ehkä sitten vasta hiukan myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Illalla vessassa tuli pyyhkiessä paperiin hailakkaa mutta hyvin selkeästi punaista verta. Mahaan ei oo sattunut tai mitään, mutta nyt mietityttää, että mistä tuo voi johtua?

Osaisko joku auttaa tai onko jollain kokemusta, että mitä tää vois olla?
Älä hätäile :hug: Miullakin tuota vuotoa tuli parina-kolmena päivänä jo ennenkun tein testin. Olin jo heittämässä kirvestä kaivoon, ettei tääkään pikkuinen kiinnittynyt, mutta vuoto loppu sitten. Rauhassa vaan kattelet tilannetta :) Tiedän, että siitä huolestuu, mutta jos olisi km niin kyllä se vuoto varmaan muuttuisi nopeesti runsaaksi ja hyytymäiseksi, eikä pitäis tuollasia "välipäiviä". Tsemppiä :wave:

huomenia! tänään ei öklötä, tiiä ikä se eilinen sit oli. eihän tässä vaiheessa vielä pitäs yrjöttääkkään kyllä. vai kärsiikö joku jo pahoinvoinnista? mä oon muutes aatellu ruveta pitämään sellasta raskauspäiväkirjaa mihin tulis sitte esim ultrakuvat ja mahakuvia ja sitte ainaki joka vkolta jotain tuntemuksia. ku oisin pojasta halunnu tehä mutku en tajunnu. olin niin pihalla sillon kaikesta. ja sitte sen päiväkirjan vois liittää vaikka vauva-albumiin. onko kellään muulla ollu tälläsiä suunnitelmia vai onks tää ihan tyhmä idea? :ashamed:
MIRTSU: ei munkaan mielestä sulla oo syytä huoleen jos ei nyt oo mitään vuotoja eikä kipuja. varmaan sinuna soittasin huomenna varmuudeks neuvolaan, ku eihän siinä mitään häviä.

syökö kukaan muutes jo mitään vitamiineja tms? mä oon syöny jo parisen kk ainaki noita möllerin hyvää sydämelle mis on foolihappoa. empähän oo syöny turhaan :whistle: :D jostain meinaan luin että foolihappoa pitäs syödä jo raskautta suunniteltaessa ja ihan alussa et ois apua. siis siihen hermostoputken sulkeutumishäiriöön. meinasin kyllä syödä noita loppuun asti ku se foolihapon tarvehan kasvaa huimasti raskausaikana. mut nyt aamuhommeleihin. ihana päivä taas tulossa, nauttikaa siskot! =)

Yhteistyössä