**Helmikuun Helmet 2008**

Minä myös olen ajatellut että ihan esikoisen malliin ei saisi kiloja keräillä, silloin tuli tähänkin 162 cm varteen melkein 20 kg. :D Eikä millään tahtonut pois lähteä... pääsin kyllä juuri ennen tätä raskautta alkupainooni, mutta muutama kilo olisi saanut lisääkin lähteä. :kieh: Jospa yrittäisi nyt vähään hillitä, ettei ihan yhtä paljon olisi pudotettavaa tällä kertaa... :/

Mulla oli muuten kuulemma viimeksi selkeä poikamaha, mutta tyttö sieltä löytyi. ;) =) Saa nähdä tuleeko mahasta erilainen, jos sinne poika on tiensä löytänyt. Jotenkin on kyllä tyttöfiilis... =)

Tuntuupa olevan pitkä aika sinne ekaan neuvolaan, se on mulla rv10+6 eli sinne on vielä yli 5 viikkoa... sitten vasta sen lopullisen varmistuksen saa, siis jos sydänäänet kuuluu, muuten tarvii jännätä ekaan ultraan asti. :headwall: Millähän tässä malttaa? :D

Hissukka rv5+3
 
Cruella DeVilla ei mun sokereissa mitää ollu. Kahesti viikon välein jouduin rasitukseen, mut ei niis mitää ollu. Kahesti siis neuvolassa näytti pissasta et on sokeria. Eka kerta oli sillosen miehen synttäreiden jälkee, täytekakkua siis, ja toka kerta meidän häät, ja täytekakkua. Ärsytti viikon välein käydä litkii sitä paskaa, ku toka kerralla tiesin jo, mistä johtuu. Ja tokan raskauden aikana en joutunu kertaakaan, ku ei nii neuro ollu se neuvolan täti, kerran vai kahesti taas lopussa oli pissassa sokeria, mut kysy mitä söin aamupalaks, ja tuoremehuu mm, ni sano, että lasi sitä riittää nostattaan arvoja.
Kaikkee muuta mahdollista vaivaa sit löytykin. Supisteli molemmista paljon, jäin rv31 molemmista saikulle ja rv34 täyslepoon..ainaki esikoisesta toi täyslepo. Ja tokasta ramppasin äippäpolilla rv29 alkaen tiheeseen, ku oli kauheet liitoskivut ja sit käynnistettiin heti r v38:n tultua täyteen. Mut siihe cytotec (vai mikä onkaa, se pillereillä käynnistys), ni siihen en suostu enää ever! Mulla supisteli 1-2min kolme päivää! Ja kolannella kerralla jättivät mut saliin vasta. Kauheeta, muute hyvä synnytys toi toka, tykkäsin.
Taas aloin joriseen kaikkee..on vaa niiiii ihana olo olla raskaana ja saada ton rakkaan miehen kaa yhteinen lapsi. On varmasti isänä ihan toista luokkaa ku tyttöjen isä! On meinaa jo nyt nii hyvä mun lapsille, että pitää niitä ominaan ja huolehtii..Ei ois uskonu pari vuotta sit, ku yh:na olin, vannoin, etten ikinä tee lapsia ja miehet on sikoja!! Näin se elämä viskoo :heart: =) .

Ja onnea JAHVETILLE loman johdosta!!

:heart: nelli rv5+1
 
Morjens kaikille! Tervetuloa uusille odottajille! Onnea hurjasti sutska!

Tässä on jo pästy painokeskusteluun... pakko kyllä purkaa omiakin tuntoja. Mulla oli ekassa raskaudessa raskausajan diabetes. Painoindeksin takia "jouduin" sokerirasitukseen viikolla 23 ja käry kävi. Insuliinit oli ihan selällään. Sairaalassa kävin vuorokausikäyrässä ja hoidoksi riitti ruokavalio. Herkkujen syöminen loppu siihen. Tosin mä kyllä söinkin ihan älyttömästi. Jo ensimmäiselle neuvoläkäynnille olin saanu 4 kg takkiin. Puolustaudun ainoastaan tupakoinnin lopettamisella.
Viikolle 23 olin saanut syötyä 10 kg painoa ja kun lopulta ruokavalio ja sokerimittarit lyötiin kouraan loppuraskaudessa paino nousi enää 2 kg. Onneksi 12 kg jäi sairaalaan mutta loput on ihan painonvartijoissa pudotettu.... kuten muillakin tavote on olla ahmimatta samaa tahtia kuin aikanaan. Kaikki lopulta on laihdutettava kuitenkin jos kontrolli pettää (siis pahasti ja jatkuvasti). Turhaa niuhottamista aion välttää. Mutta kohtuus syömingeissä.

Muutoin päivän ajatus on pyörinyt pitsan parissa. Mies toi lähipitseriasta jättipitsaa ja jo huolestuin onhan paprikat kunnolla pesty ja hygieniapassi voimassa työntekijöillä. Tarttee vissiin tehä ite kaikki sapuskat ni ei mene jännittämiseksi. (olen muten uusneurootikko: aikasemmassa raskaudessa mikään moinen ei ole edes käynyt mielessä!!)

aamuaalto 4+6
:wave:
 
Testasin noin viikko sitten, kuukautisten mukaan laskettuna LA 9.2.2007, tosin veikkaisin kyllä, että menee hieman aikaisemmaksi. Itsellä meinaan ei imetys piti kuukautiset pois, kunnes poika oli 9 kk:tta, joten kierto on ollut hieman epäselvä noiden kolmen kierron perusteella, jotka ehti tulemaan ennen plussaa.

Ennestään on tyttö 3.5 vuotta, ja tuo poika 13 kk:tta, ja nyt sitten kolmas, ja näillä näkyvin viimeinen lapsi olisi tulossa helmikuussa. Jorvissa aioin synnyttää, kuten kaksi edellistäkin.

Neuvolaan en ole vielä soittanut, mutta etovaa oloa tässä ollut jo pari viikkoa, ja hirveä väsymys, noiden oireiden alkuajankohdankin vuoksi veikkaisin, että laskettu aika menee lähemmäs tammi-helmikuun vaihdetta.

Olo on onnellinen, mutta samalla hieman haikea, kun ajattelee, että tämä on tosiaan viimeinen kerta kun saa kokea raskauden. Tosin voi olla, että tuossa puolen vuoden päästä, kun odotus on pidemmällä, en ole enää ollenkaan haikea raskauden perään, vaan odotan ennemmin sen päättymistä :whistle:
Ainakin niin taisi kahden edellisen kanssa käydä, että loppuaika oli jo aika tuskaista...
 
Moi!
Täällä jatkuu oireeton raskaus.Tänään siis (4+4). Varasin myös neuvolan kun kumminkin heinäkuussa henkilökunta lomilla suurinosa.Sain sen 10.7 eli silloin olis 9+1. Menen myös yksityiselle ultraan juhannuksen jälkeen tarkastaa että kaikki hyvin ja eloa masussa.
Kiva että on tullut taas uusia plussaajia joukkoon.Onnittelut vaan kaikille!
Täällä on puhuttu jonkin verran edellisten raskauksien kiloista ja mahan muodoista. Mulle tuli esikoisesta 11kg ja toisesta 10,5kg. (oon 174cm). Nyt olis myös kiva et tulis suunnilleen samoihin lukemiin. Se oli jännä et kummassakin tuli heti alkuun eniten kiloja ja rvko:n 32 jälkeen en saanut yhtään painoo lisää. Mahat olivat tosi napakat suoraan edessä.Kaikki sano molempien kohdalla et selvä poikamaha mut olivat tyttöjä. Ekasta ei tiedetty sukupuolta mutta toisessa raskaudessa kävimme 4D-ultrassa (24+4) ja siellä selvisi sukupuoli. Molemmat olivat perätilavauvoja. Saa nähdä miten kolmas meinaa olla loppuvaiheessa. Tuleeko siskoihin. Mulla tutkittu et kohdussa ei pitäis olla rakenteelliseti mitään syytä miksi tytöt jäivät perätilaan.
 
Tervehdys kaikille. Täällä esikoistaan odottava oululainen. Testin tein viime lauantaina ja laskettuaika on kaksplussan laskurin mukaan 7.2. Heinäkuun 3. on ensimmäinen neuvola. :)

Olo on varsin epätodellinen. Palstalle tulon aloitan aina lueskelemalla vauvakuume-osiota vaikka odotusaika onkin jo käynnissä. Selviä oireita on kuvotuksesta, rintojen särkyyn ja huimaukseen. Ja väsymys. Päiväunista on tullut päivittäinen pakko. Välillä oireet meinaavt kiukuttaa, mutta kun niiden syy tulee mieleen, niin hymy ja hyvä mieli voittavat kiukun. Ihanaa.
 
Me saatiin neuvola 4.7. eli silloin ois 8+4. Ystävä mainitsi että voi sitä mennä yksityiselle ennen neuvolaakin, ottamaan ultran. Siitä näkis ainakin ne sydänliikkeet tai jotain.. Mulla on niin oireeton olo että tuntuu hassulta että on raskaana. Toisaalta mun kaverilla oli vaikea raskaus aikoinaan joten onnistuu kertomaan asiat hieman "negatiivisemmin" tai sit se on ihan vaan realismia.. Mä leijun vielä pilvissä :heart:

Mites noi raskausviikot lasketaan? Menkkojen alusta alkaen mä oon siis nyt 4+6 mutta vauva-lehden laskurin mukaan ois menossa jo 5. raskausviikko. Mun järjen mukaan mulla alkaa rv 5 vasta huomenna.. :p

Oispa jo useempi viikko, tulis vaikka oireita..
 
iltoja :wave: koko päivä oleiltu auringossa ja aivot sulaa-fiilis päällä B) löysin pojalta punkin päästä :/ ainaki luulisin et oli punkki. onneks se oli ilmeisesti vasta nyt illalla tullu ku borrelioosivaara on vasta ku punkki ollu kiinni 24 h. joka ilta on tehtävä toi punkkitarkastus ku ei tälläsillä helteillä viiti lapselle pitkähihasta ha pitkiä housuja laittaa. toi viilettää yleensä paljain jaloin pihalla ku aattelin et se vähä hidastas mut kissinkikkarat :kieh:

neIHM: meillä on näköjään aika paljon yhteistä, aivan samoja fiiliksiä mulla kun sulla =)

JAHVETTI: hauskaa lomaa, älä polta ittees B)

niin ja tervetuloa uusille :wave:
 
MEILLEVAUVA: raskausviikothan lasketaan menkkojen alusta mut tosiasiassahan niitä on vähemmän koska raskaushan alkaa vasta ovulaatiosta. on noi nettilaskurit ainaki oikeemmassa ku kiekko. tickerin mukaan mulla on nyt rv5+0. alkuraskauden ultraan voi mennä joo jos haluaa varmistuksen et kaikki on mahassa kunnossa. vkoja pitää olla noin 7 ennenku ultrataan että sydänäänet varmemmin kuuluis. ite oon menossa alkuraskauden ultraan 25 pvä.
 
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon =) !
Täällä on kellossa tahti muuttunu, oon syöny tänää, wou! Siis söin jo lounaan ja päivällinenki uppos. Karkkia kans nyt illasta. No, oon tyytyväinen, että ruoka maistuu. Tänää ollu suht hyvä olokin, mutta väsyttää. Ja ku päästiin vihdoin kaikki unille, joku alko tamppaa mattoja tos meidä nurkalla ja heti perään pari jehovaa pimputteli kelloa :kieh: . Mä luulen, etteivät tuu enää meille :whistle: . Ei mul mitää heitä vastaan todellakaan ole, mut kotiin tuputtamista ja varsinki täysin väärällä hetkellä, ni palo vähä pinna :$ .

Ukko himoitsee mua tossa, mut mua mietityttää toi alaselkä. Soitin aamulla terkalle ja sano, että iha normaalia on, don't worry.. Mut silti..uskaltaako täs käydä sekstaileen? Taisin olla tytöistäki tän asian suhtee aika neuro alussa :ashamed: . Mut onneks mun tissit miellyttää :D . Sais kuulemma kasvaa lisää..no juu, oompa vaa tokassu, että älähän ukko huolehdi, KYLLÄ NE KASVAA :LOL:

Tarttee ton isännä viekkuun kömpiä..kattoo sit mite tän käy. Illnajatkoja!
 
minäkin tänne ilmoittaudun. eilen tein kaksi positiivista testiä, millään ei usko todeksi!! :heart: lapsettomuutta takana yli vuosi ja hoidoissa alettiin jo käymään, tai tutkimuksissa oikeastaan. nyt tämä vauva on kuitenkin luomu. =)
LA laskureiden mukaan on ystävänpäivänä, mutta kun kierto on ollut mitä on, niin oikeasti ei mitään hajua milloin LA on oikeasti! :LOL:
onneksi lapsettomuustaustan takia pääsee jo viikolla 6- 7 ultraan, ja olen käsittänyt että useammin käydään tarkastuksissa.

millään en usko raskautta todeksi, ei ole siis MITÄÄN oireita! tissit nyt hiukan sattuu ja vatsaan koskee ihan kuin menkat olisi alkamassa. toivottavasti ei enteile pahaa..
 
huomenta vaan kaikille :wave: lisää uusia tulee tasaseen, hyvä juttu. onnittelut ja tervetuloa mukaan.

LIIRAH: noi sun oireet kuuluu asiaan tässä vaiheessa. raskauden tässä vaiheessa yleensä aika oireetonta kun niin alussa. joku se tossa mainitsiki siitä istukan toiminnasta et alkaa kunnolla toimia tossa vkolla 6 suunnilleen ja sillon yleensä alkaa enemmän oireillaki. esim just pahoinvointi alkaa yleensä vkoilla 6-7 :x

tänään on ollu lievää etomista ja pelottaa et ei kait se nyt ala.... onneks yleensä helpottaa ku syö. pojasta ei auttanu mikään :/ tänään taitaa vielä olla suht helteinen päivä, tarkotus ois lähtee maauimalaan uimaan kakaralauman kanssa. saa nähä mitä tulee... pääsee itekki sit uimaa ku mä en oikee luonnonvesissä tykkää uida. kylmää ja sit ku ei tiedä mitä siellä vedessä luuraa :x ehkä oon hiukka neuroottinen mut minkäs mahtaa :whistle:
 
Huomenta. Mä oon iha samalla tavalla neuroottinen luonnonvesissä plskuttelusta :ashamed: . No viime kesänä kerran uskaltauduin, mut sitä enne ehkä öööö..8vuotta sit :whistle: .

Täällä aamu alko vähä etovana, mut kahvi viel uppos ja siihe riisipiirakka päälle, joten hyvä on! Viluttaa, ku ikkunat auki yön ja vissii kylmempi yö ollu. Alaselkää välillä juilii, oon huomannu, että istuessa alkaa sattumaan, kävely yms helpottaa. Nii, johan tuo on kuudes viikko menos (5+2), että iha jänskättää yrjöönkö mä nyt alussa :eek: . Ku tytöistä en, mutta voin pahoin, tässä nyt iha eri geenit ym, että iha pelottaa alanko ykäilee. Se on mulle hirmu harvinaista. Noo..ihan rauhassa oottelen oireita, kyllä nää olemassa olevatki jo riittää :LOL: .

Mutta hauskaa kesäpäivää kaikille ja tervetuloa uusille, ja onnea plussasta!!!
 
pakko ilmottautua tohon turvotus kerhoon kans! Siis mistä johtuu? En muista noista tytöistä tätä. Ku iha littana toi mun maha oikeesti on ja nyt turvottaa nii, että vähintäänki mummo tulee huomen mainitseen siitä, ku on kummpojan ristiäiset ja porukkaa..Todellakin salassa ois vielä tarkotus tää pitää.
 
Mä en muista myöskään, että ois tämmöstä turvotusta ollut edellisissä raskauksissa.
Tää on ihan tajutonta, kun näyttää silti kuin ois jo viimeisillään raskaana.
Mieskin naureskeli eilen, kun yritin etsiä shortseja, jotka mahtuu päälle ja sitten jouduin vetää trikooshortsi hirvitykset jalkaan ja etsin miehen t-paidan päälleni.
Topeista en voi haaveillakkaan nyt, jos en halua, että naapurit alkaa onnittelemaan :eek:
 
kysyin tosta turvotuksesta neuvolasta ja sano että näin kuumalla ku nestettä kertyy ja turvottaa muutenki niin meillä uudelleensynnyttäjillä ku mahan kudokset jo venyny ja antaa helpommin myöten ni se turvotus pullahtaa helpommin esiin. ja sano et on hänellä ollu äitejä joilla on ollu rv 9 jo ihan selkee maha. onks teillä muuten muualla turvotusta ku mahassa? mulla ei.
 
Joo, mulla on laskurien mukaan LA 10.2. ja raskauskiekon mukaan 9.2. Just kivasti tulee syntymään ihan mun omien synttäreiden aikaan =)

Mulla ei ole mitään turvotusta ja etova olokin on harvinaista.. Noh, suklaata ei tee pätkääkään mieli ja aamiaiseksi syöty sämpylä meinas jäädä kesken kun en jaksanut. Mutta esim kahvi maistuu oikein hyvin.
Nyt on rv 5+0

Raskauskiekon mukaan sydänäänet näkyis 14.6.? Tuntuu jotenkin hassulta :), koska mä oon kärsimätön luonteeltani, mietin josko menis omalle gynelle ottamaan ultran.Mun mies tottakai haluaa mukaan. Se on messissä ihan täysillä, tulee mukaan kaikkialle mutta on myös tyytyväinen jos annetaan raskauden edetä ilman ylimääräisiä lekurikäyntejä.

Ja musta on tullut seksin suhteen lähes kyltymätön, mikä passaa miehelle :LOL:.

 

Yhteistyössä