**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille :heart:

Oletteko menossa 4D-ultraan ja mille viikolle olette sen varanneet?
Me suunniteltiin että mennään jos rakenneultrasta jää epävarma olo...ehkä sitten viikon 23-25 paikkeilla.

Katti+pieni (17+2)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Oletteko menossa 4D-ultraan ja mille viikolle olette sen varanneet?
Me suunniteltiin että mennään jos rakenneultrasta jää epävarma olo...ehkä sitten viikon 23-25 paikkeilla.

Katti+pieni (17+2)

Huomenna ollaan menossa, silloin 19+3. Ennen viikkoa 22 kannattaa kuulemma mennä (näin sanoi Hemon ajanvaraaja), silloin on sopiva määrä lapsivettä, näkyvyys hyvä.

Meillä täällä kun ei ole rakenneultraa, ellei yksityiselle mene.

Grrr, suututtaa kun en saa masukuvaa laitettua profiiliin

Hirveesti juttua tullunna taas... :)

:flower: taas kaikille hyviä uutisia kuulleille ja kivoja kokemuksia saaneille! Hienoa, että sullakin Goldy on vihdoin mukavia neuvolakertomisia!

Cruella ja muut tuittupäät: Täällä paukkuu kans päreet useemmin kuin ois aihetta... :whistle:

Jahvetti:
Kyllä noissa syntymäajoissa varmaan jotain perää on

Ainakin mun ja kuopuksen kohalla tuo kellonaika pätis aika hyvin Minä oon syntyny 13.20 ja nukkuisin tosiaan sinne asti jos annettas ja kuopus on syntyny klo 0.15 ja se herää jo kukonlaulunaikaan Useesti 5-6 välillä
Ja minä oon syntyny toukokuussa ja se on myös lemppari vuodenaikaa
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mä oon syntyny 5 vaille viis aamuyöstä ja ennen tätä raskautta valvoskelin ja pippaloin mielelläni sinne asti. :D Mutta vuodenajan suhteen ei pidä niinkään mulla paikkaansa; oon heinäkuun pentuja, mutta tykkään melkeinpä vähiten kesästä... Ei vaan, mä pidän kaikista vuodenajoista tasasesti. =)

eva & helmieemeli 19+6

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Cruella, minä oon syntyny 24. toukokuuta :D Minäs päivänä se sie sitten? =)

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: arvaa? :whistle: :D

Sama? :whistle: B) :laugh:

jep :D laitoin äsken vielä et koitetaako synnyttääkki samana päivänä mut se hävis bittiavaruuteen, ylläri... jumii taas tää tök tök palsta :kieh: mut eikö ois aika siistii ku vauvatki syntys samana päivänä :D

jep :D laitoin äsken vielä et koitetaako synnyttääkki samana päivänä mut se hävis bittiavaruuteen, ylläri... jumii taas tää tök tök palsta :kieh: mut eikö ois aika siistii ku vauvatki syntys samana päivänä :D

Aika siistii hei!!! :D
Oot tasan 4v vanhempi :saint:
Mutta joo...sopisko sulle tuo 1.2 tai 7.2? :laugh: :laugh: :laugh:

Aika siistii hei!!! :D
Oot tasan 4v vanhempi :saint:
Mutta joo...sopisko sulle tuo 1.2 tai 7.2? :laugh: :laugh: :laugh:

juu mulle käy kumpi vaa :laugh:

LauraN onkin siirtynyt näköjään maalismasuihin =) Tosi ihana juttu, että hänellä kaikki hyvin.
Kiva oli lukea teidän muidenkin hyvistä ultrakuulumisista!
Minäkin tuota Obsidania joudun syömään ja hemoglobiini nousi niistä tosi hyvin 111 tuonne 120... ainoa vaan, että maha menee ihan kovalle niistä :|

Kävin eilen apteekissa hakemassa sitä kreuterbluth saftia(tai miten se nyt kirjoitettiinkaan). Jos vaikka heoglobiini lähtisi nousemaan. Mun työkaverikin suosittelin sitä. Samalla hain raskausajan Multi tabseja. Mutta nyt jännäillen odotetaan ensi viikon rakenne-ultraa.

Eilen tuli postissa ostamani Baby belt. Pitäisi varmaan kohta alkaa töissä sitä pitämään, kun välillä joutuu seisoskelemaan pitkänkin ajan. Ja sen kyllä huomaa sitten alaselässä.

Onko monella noita tukivöitä? Mulla tekee tuskaa istuminen, mahaa vihloo,ja suppaileekin nyt kipeästi päivittäin ajattelin oisko tukivyöstä apua. Meidän terveysasemaltas aisi kai niitä lainaan kyllä - ajattelin neuvolasta kysyä kun menen - mutat onko kenelläkään kokemuksia - auttaako vain kävelyssä/seisomisessa, vai auttaisikohan myös istumiseen?

Jahvetti ja Tarppa ja muut joilla tuo häntäluu vihoitellut, ootteko jutellu siitä terkkarille tai lääkärille? Tai onko jotain "niksejä" millä sitä sais rauhotettua? Mulla on seuraava neuvola vasta joskus lokakuun puolivälissä ja puhelimitse en usko, et sais oikein selitettyä sitä kipua...

Pikku-Katti: me ollaan aateltu vähän samalla tavalla, et jos rakenneultrassa jää jotain epäselvää, niin sit siihen 4D-ultraan vois satsata. Oon semmoinen stressaaja, et lisätutkimukset on aina mieltä rauhoittavia =)

Pusuapina muakin on nyt ruvennut ärsyttämään, kun kaikki kyselee koko ajan liikkeistä... Kun kyllä mä mielestäni sitä mylläämistä ja tömpsähtelyä tunnen, mut kun ei oo kiva selitellä sitä koko ajan jollekin. Meinasin äidillekin eilen hermostua, kun se soitti ja kysyy ekana et "onko siellä kaikki hyvin? joko sää tunnet potkuja? jne." Ihan ku se odottais, et jotain tavallisesta poikkeavaa pitäis koko ajan tapahtua :kieh:

aamuja :wave:

oishan tuo lauraN voinu sanoa et siirtyy maaliskuisiin kun täällä oltiin huolissaan. mut mitäpä se meille kuuluu..

c81: mulla oli se fysioterapian tukivyö viime raskaudessa ja autto kävellessä, istumaan sillä ei muistaakseni kovin hyvin pystyny kun meni niin alas. mut kannattaa sitä kysyä kun onhan niillä varmaan eri mallisia niitä. itekki meinaan taas kysyä.

sain eilen tietää et mun hyvällä ystävällä on la kk ennen mua =) ja meillä on ikäeroa kk hänen kanssaan, ois aika jännä sattuma jos vauvatki syntyis kk välein :D nyt valmistautumaan sinne rakenneultraan lähtöön, jänskättää... pitäkää peukkuja...

Hei!

Kiitos kaikille onnentoivotuksista! :flower:

Tuttemui, Mielestäni se sun minigallup idea oli hauska, mitenköhän sitä voisi toteuttaa...? =) Tsemppiä sulle tämänpäivän ultraan!

Nalle-Puh, joku (en ikävä kyllä muista kuka...) tiesi aikaisemmin täällä kertoa, että tytöillä pitäisi olla korkeammat ja pojilla matalammat, kun sitä itsekin kyselin. Mulla on ollut sykkeet yli 150, mutta mun "ylilääkärini" sanoi silti varmaksi pojaksi... Mua on muuten tosi paljon naurattanut saamani hyvät "kuitit" "ylilääkäri-tohotuksestani"... Eteenkin Shivan kommentti hekotuttuttaa edelleen... :laugh: :laugh:

Saanukalle, onnea poikauutisista ja Kevymelankolialle, onnea tyttöuutisista! :heart:

Täällä juteltiin myös omista syntymäajoista ja niiden yhteydestä vuodenaikamieltymyksiin. Itse olen joulukuussa syntynyt ja lapsesta saakka olen kokenut joulunalun ja -ajan ehdottomasti vuoden parhaaksi ajaksi. Eli minun kohdalla vuodenaikamieltymykset pitävät kyllä paikkansa... =) Mitäköhän mieltä meidän vauvelit tulevat olemaan helmikuusta... ? :D Itse olen ainakin ollut tyytyväinen siihen, että lapsi olisi alkuvuodesta syntynyt, sillä eikö sen tutkimusten mukaisesti pitäisi helpottaa esim. lapsen sopeutumista kouluun etc. muihin "ikäluokka" -sidonnaisiin ryhmiin? Niin ja eikö se vesimies -horoskooppi (tai kalat) ole ihan hyvä horoskooppi? :laugh:

Pöhinä 20+1

Piipi, minä tuli just (työterveys)lääkäriltä, mutten tajunnut asiaa mainita :kieh: Viikon lisää saikkua sain silti :laugh: Mut ensiviikoksi pitäs neuvolaa varailla, että siellä pitää ottaa asia puheeksi =) ilmottelen sitten mitä sanoopi asiasta.

(.) Tosiaan työterveyslääkärillä tuli taas käytyä, viikon laittoi lisää lomaa, ettei ainakaan kuunvaihteen härdelliin tarvi mennä. Sitten voisin mennä 1.10 kokeilemaan, ja jos tosissaan tuntuu etten pysty olla (kevennettyä työtähän ei oo saatavilla!!), niin sit laittaa pitkän loman ä.loman alkuun asti =)
Sikäli tämäkin tieto helpotti, ettei siel töissä tosiaan oo pakko olla :D Aion kyl varmaan kokeilemassa käydä, ellei tää olo radikaalisti muutu.

Huomenna olis 21 viikkoo täynnä, eli ensi torstaina pääsis Kelan lapuja tyttää, jippii!!! :D pitäs vaan se neuvola varata sinne. Viimeks oon joskus 12-13 viikolla käyny viimeks ja sillon oli tuuraaja, niin ei antanu näin pitkälle uutta aikaa =)

Mummo oli keskimmäisen pojan kanssa täällä lääkärin ajan, kun poikakin kuumeessa, niin ei kouluun mennyt. Mummo sitten vauvanvaatteita hipelöi ja kovasti koitti udella sukupuolta, niin sanoin vaan ettei siellä mitään ylimäärästä kyllä näkynyt, mutta ÄLÄ SEN PERUSTEELLA RIMPSUJA MEE OSTAA....arvatenkin huomenna on kaapit täys vaaleenpunasta :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Olis niin sen tyylistä ;)
Lupasin että menee sit ostaa vaikka kaupan tyhjäs, kun 100% varmuudella tiietään ;)

Ja täällä jännätään miten Cruellan rakenneultra on mennyt!!!! :heart:

Jahvetti 20+6

Kamala yö takana :( , flunssa vaivaa edelleen ja nenä on tukossa. Mulla on ihan pikkutytöstä asti ollut sellainen kuvitelma että nenä tukossa ei saa henkeä eikä ajatuksesta ole vieläkään päässyt eroon. Sitten kun asian yhtäkkiä keskellä yötä muistan, niin siitäkös paniikki iskee.. :ashamed: Mä sit kävelin vähän väliä ympäri kämppää (nenä muka aukeaa) ja lopulta mun mies ehdotti josko yhdessä mennään sohvalle istumaan. Se jaksoi muistuttaa että hengitä vaan suun kautta, nenätukkoisuuteen ei ole kukaan tukehtunut.. Lopulta mäkin sain aamuviideltä unta ja aamuseiskalta hipsin sänkyyn. Mies-parka nukkui sohvalla.. Vähänkö on huono omatunto!
"Kauhulla" ajattelen jo sitäkin jos vauvasta tulee samanlainen, siinähän meitä on sit kaksi idioottia :whistle:. Että iso toivomus on josko lapsi perisi mieluummin isänsä rauhallisuuden eikä äitinsä hysteerisyyttä..

Mä oon muuten syntynyt helmikuussa. Jos la pitää paikkaansa, mun ja vauvan synttäreissä on 7 pvää eroa. Joooo.. kyl mä talvesta tykkään. Kunhan on kunnolla lunta eikä mitään jäärataa mitä on viime vuosina Helsinki-Espoo akselilla ollut. Toisaalta mä tykkään kesästäkin, kunhan ei ole liian kuuma. Valo on se mikä mut pitää liikkeessä..

Mä oon surffaillu nettikauppojen sivuilla, löytyi kivoja potkareita. Mietin vaan josko kuitenkin aluksi kävisi ihan kaupoissa ennen kuin ostaisi netin kautta.. Mä haaveilen semmoisista villaisista puolipotkuhousuista ja villa/fleece kokopuvusta. Varmaan anoppikin sellaiset vois tehdä..

Meillevauva koita parantua :hug: Auttaisiko, jos tukisit itsesi tyynyillä puoli-istuvaan asentoon kun nukut? Mulla ainakin tukkoisuus iskee juuri makuuasennossa.

Tukivyö on todella hyvä kapistus, kun löytää itselleen sopivan mallin. Mä ostin viime raskaudessa Anitan BabyBeltin, ja sinne hävisivät selkä- ja liitoskivut ja suurin osa suppareista. =) Nyt otan sen käyttöön taas, oli kaverilla lainassa mutta sain eilen takaisin. Ennen kun ostin tuon, kokeilin Patrician tukivyötä mutta siitä ei ollut mulle mitään apua.

Noista häntäluun kipeilyistä, voisikohan ne olla liitoskipuja? Jos on niin sitten saattaa auttaa tuo tukivyö niihinkin.

Kahvin keittoon...

Hissukka rv20+2

shiva Mulla ainakin erittäin herkkä ja helposti reagoiva vatsa, ja kräuterblut Saft on sopinut oikein hyvin. Siinähän rautaa itsessään ei ole niin paljon kuin varsinaisissa rautatabeleteissa, mutta se on yhdistetty moniin vitamiineihin, jotka edesauttavat raudan imeytymisessä. Tietty nestemäisyydestä on tässä myös etua.

Jahvetti Meillä myös yks oinas, ja oikein on selvät oinaan luonteenpiirteet siirtyneet tälle neidille. Mun oma isä on vesimies, ja sitä leppoisampaa luonnetta saa hakea ;)

Tunnin päästä ultraaaaaa =) :whistle:

Ai te mietitte jo horskooppeja:) Its eolen pahimman laadun oinas - ja on ihan kiva, ettei tästä muksusta voi tulel meilel kenellekään oinasta , kun ensimmäiset oinaat syntyvät 21.3, ja niin myöhään tuskin kenellekään synnytys jää.
EIkös Kalat ole myös aika helppoja, sellaisia rauhallisia taivaanmaalareita ja taiteiljasieluja?

Miten meni Cruellan ultra?

Mä en kyllä noihin horoskooppeihin kauheesti usko, mutta kummasti niissä tuttuja pirteitä löytyy. Meidä toka on vesimies, helmivauva, ja on nii lupsakka ja tyytyväinen. Mä oon rapu, niiku esikko, sellasia kotiäitejä/pirttihirmuja :D ..no ei, mut mulla ravun merkit pitää pitkälti paikkansa. Joten kiva saada vesimies taloon taas :) .

Ollu kiva pävä. Alotin pyykkaamisella ja lakanan vaihdolla kaikille..meinaa yläsänky tehdä tiukkaa :/ . Sit tuli naapurit kylään, leivoin kuivakakun, nams :p ja syötinki heidät tossa. Sit vein eskon ja naapurin pojan kerhoon. Nyt toi pienempi neiti nukkunu jo tunnin verran. Nii, ja vauvaakin sain hoitaa oikein paljon. Testattiin toi uus koppa tällä vauvalla ja hyvin nukutti!!!! Noissa emmaljungan kopissa ihan supermahtava etu on toi keinumis efekti. Vauva kyytiin ja jalalla heilutellen =) --> toimii! Varmaan tuun pullalla käyttään paljon sitä ensisänkynä, ku on tiiviimpi..noi pinnikset on niin kolkkoja vastasyntyneelle. Molempia neitejä vaunuissa tai kehdossa nukuttanu pari ekaa kuukautta.

Mite Cruellan rakenne?????????????

:heart: nelli&pulla 19+6

Sit vein eskon ja naapurin pojan kerhoon.. muoks! esikon!!! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Jahvetti:
Piipi, minä tuli just (työterveys)lääkäriltä, mutten tajunnut asiaa mainita Viikon lisää saikkua sain silti Mut ensiviikoksi pitäs neuvolaa varailla, että siellä pitää ottaa asia puheeksi ilmottelen sitten mitä sanoopi asiasta.
Kiitti =)

Kiitti myös Hissukalle tukivyövinkistä, voishan sekin noihin kipuihin auttaa.

Yhteistyössä