Mä muistan viime keväänä et tärppikierrossa mun kohdunsuu jäi erilaiseksi kuin ennen, siinä tuntui ikäänkuin sellainen paksumpi ja ulkonevampi "reuna" joka pysyikin koko raskauden ajan ja itseasiassa on yhä sellainen.
ON:
Perjantaina oli jälkitarkastus. Syytä vauvan kuolemalle ei selvinnyt mistään tutkimuksista, hyvä siis ettei mitään geneettistä tms. Kuolinsyytutkijan "arvaus" oli että napanuora voinut jossain kohtaa olla puristuksissa tms ja se aiheuttanut rytmihäiriön/hapenpuutteen vauvalle
Lääkärin lisäksi käynnillä ei ollutkaan kätilö, joka oli synnytyksessä mukana, kuten piti, vaan lapsettomuushoitaja/kätilö. Pyysin kyllä lähettämään kätilölle lämpimät terveiset kuinka ammattitaitoinen ja empaattinen hän oli synnytyksessä, vaikka sen olenkin jo hälle puhelimessa sanonut

Erittäin positiivinen yllätys oli, että tällä käynnillä kun lääkäri tiedusteli onko yhä lapsihaaveita, ja vastasin myöntävästi, niin asia eteneekin vauhdilla. Ehdittiin silloin 1,5v yrityksen jälkeen siis perhesuunnitteluneuvolaan ekalla käynnille, jossa multa otettiin labrat ja seuraavaksi oltais tehty lähete tuonne keskussairaalan lapsettomuuspolille. Nytpä lääkäri ja hoitaja totesivat, ettei pompotella nyt yhtään, ja "ohitetaan" turha byrokratia ja he ottavat meidät suoraan sinne ilman lähetettä. Mies sai taas ohjeet siemennesteanalyysiin ja se viedään ensi viikolla. Viime keväänä se jäi tekemättä kun plussasinkin heti. Ja tää lapsettomuushoitaja soittaa mulle ens viikon keskiviikkona ja käski varaamaan tunnin puheluun. Ihanaa, et asia etenee ja meitä aletaan tutkimaan ja saadaan tarvittaessa apua raskautumiseen jos jotain sellaista ilmenee

Olin siinä luulossa et joudutaan vuosi uudestaan yrittämään luomuna kun kerran raskaus onnistuikin tässä välissä.
Kerroin myös seuranneeni kierron palautumista ja saaneeni mielestäni ovisplussan viime viikon torstaina. Lääkäri ultrasi, kohtu on tyhjentynyt kokonaan synnytyksen jälkeen ja sanoi kohdun limakalvon olevan paksu, mulla sellainen ajatus että se on hyvä asia? Et esim raudanpuute voi tehä sen et on liian ohut? Muistankohan oikein. Ja ultras munasarjat ja sano et näyttää juuri siltä että oon varmaan silloin viime viikolla ovuloinut vasemmalta puolelta ja sieltä mua nipistelikin oviksen aikoihin. Sanoi, et viikon päästä varmaan alkaa menkat. Hyvä fiilis jäi käynnistä.
Nyt mulla sit kuitenkin alkoi ensin hyvin niukka verinen vuoto tosta seuraavana päivänä eli eilen. Olin jo ensin et jee, kiinnittymisvuotoa, kun dpo 9, mut kyl sitä sitten päivän mittaan tuli yhden kuukupillisen verran melkein yhteensä ja aamulla oli side aika verinen, oon kyllä lukenut et joillain voi olla runsastakin kiinnittymisvuotoa, onko täällä kellään kokemusta? Mut uskon et jäi vaan luteaali nyt lyhyeksi eli mulle voi päivittää kp2!
Viime tärppikierrossa plussasin dpo 13 ja tuli vähän veristä vuotoa pyyhiessä siitä kahden päivän kuluttua kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Mut tää vuoto on kyllä nyt kuin niukahkot menkat. Tosin vaikea arvioida millaiset menkat nykyään on kun synnytyksestä niin vähän aikaa mut ihanaa tietää et ovuloin jo ja kierto sieltä palailee!
Ja sitten; aivan ihana plussa-aalto täällä, niin onnellinen teidän kaikkien puolesta

Onnea plussanneille ja tarrasukkia