Haaveena vauva 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rimpsukka84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on viisi kokonaista kiertoa pillereiden jättämisestä näissä kierron pituus 26,22,26,26,22,
Flo sanoo tuon vaihtelun olevan vielä normaalin rajoissa. Vasta nyt kaksi kiertoa olen tikuttanut ja molemmissa tosiaan kp 13 ovisposi. Viime kierrossa kierto 22 päivää ja nyt myös samsung health ehdottaa että kierto tulisi olemaan sen 22 päivää. Sitähän en tiedä että jos vielä tulee 26 päivän kiertoja että onko ovis niissä kierroissa myöhemmin.
Toki toivon että tämä kierto päätyy olemaan mielummin sen 26 päivää,mutta valitettavasti sovellus oli viimeksikin oikeassa.

Oliko sulla ensimmäinen lapsi toiveissa :)? Mulla meni se puoli vuotta aikoinaan kierron tasaantumiseen pillereiden jälkeen. Jos tikutat ovista ja luteaali jää alle 10 päivään niin menisin lääkärille itse. Luteaalia on kaiketi suht helppo pidentää lääkkeillä niin kuin joku tuossa kirjoittikin.

• Tykkää
Reactions: Minimilli
Oliko sulla ensimmäinen lapsi toiveissa ? Mulla meni se puoli vuotta aikoinaan kierron tasaantumiseen pillereiden jälkeen. Jos tikutat ovista ja luteaali jää alle 10 päivään niin menisin lääkärille itse. Luteaalia on kaiketi suht helppo pidentää lääkkeillä niin kuin joku tuossa kirjoittikin.
Ensimmäinen kyllä. Ja 15 vuotta e-pillereiden syöntiä takana.
Ikääkin on jo 33 joten hieman koen myös ajan loppuvan kesken ja sillä mietin juuri että pitääkö tähän kiireesti yrittää jotain apuja saada.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Kääk, DPO 8 ja koko ajan mielessä milloin testaan, vaihtoehdot kaikki väliltä DPO10 (Uudenvuodenaaton takia) ja DPO15 jos sinne asti päästään (menkat selkeästi myöhässä). Miten ihminen voi kehittää tästäkin näin isoa juttua. 🤣 kaivoin kuvan esikoisen plussasta, dpo12 ja selkeästi näkyvä mutta kuitenkin hyvin haalea viiva. Ja silloin oli vielä kaksi vauvaa masussa...(🥺). Että kiusaanko vain itseäni jos testaan dpo10.😅

Himotestaajat vs "vasta kun menkat selvästi myöhässä", kertokaa miten ajattelette 😄

Kääk, DPO 8 ja koko ajan mielessä milloin testaan, vaihtoehdot kaikki väliltä DPO10 (Uudenvuodenaaton takia) ja DPO15 jos sinne asti päästään (menkat selkeästi myöhässä). Miten ihminen voi kehittää tästäkin näin isoa juttua. 🤣 kaivoin kuvan esikoisen plussasta, dpo12 ja selkeästi näkyvä mutta kuitenkin hyvin haalea viiva. Ja silloin oli vielä kaksi vauvaa masussa...(🥺). Että kiusaanko vain itseäni jos testaan dpo10.😅

Himotestaajat vs "vasta kun menkat selvästi myöhässä", kertokaa miten ajattelette 😄
Onko sulla herkkää testiä :)? Jos on niin testasin DPO 10. Mutta vain jos tietäisin, että UV aatto ei menisi ihan ohi, jos olisikin nega.

Vitsit kun en tiedä mikä DPO testasin esikoisesta, kun en tikuttanut siihen kiertoon ovista. Mut testasin noin kolme päivää ennen menkkoja ja sain vahvan plussan. Toisaalta ovis saattoi olla ajoissa. Toisaalta oli herkkä testi.

Itse arvon, että pitäisikö huomenna ostaa vielä herkkä raskaustesti. Nyt kotona kaksi pakettia PC testejä 🤔. UV aattona testaan, vaikka vasta DPO 9.

Toivottavasti kaikki saadaan plussa, niin päästään perustamaan syyskuisten ryhmä 🤩

Ensimmäinen kyllä. Ja 15 vuotta e-pillereiden syöntiä takana.
Ikääkin on jo 33 joten hieman koen myös ajan loppuvan kesken ja sillä mietin juuri että pitääkö tähän kiireesti yrittää jotain apuja saada.
No en usko, että sulta loppuu aika ihan äkkiä kesken 🤗. Voithan tikuttaa vielä pari kiertoa ja jos luteaali jää alle 10 päivää niin sit lääkärille? Jos luteaali on oikeasti liian lyhyt niin sit en kiusasi itseäni vaan hankkisin lääkkeet niin todennäköisyydetkin varmasti nousee paljon silloin! Kai se ideaali luteaali olisi 12+ päivää ja 10-11 riittävä.

• Tykkää
10 päivän luteaali voi olla siltikin liian lyhyt. Itse mittailin vielä lämpöjä ja mulla lämmöt romahti jo Dpo 4 ilman luteaalitukea ja menkkoja edeltävät oireet Dpo 6, Dpo 7 yleensä jo vuotoa havaittavissa (eli limakalvo alkoi jo rapistumaan paljon aiemmin kuin Dpo 10).

Moi!
Sain ovisplussan kp 25, nyt kp 46. Kierto on vaihdellut siinä 31-38.
Todella ärsyttävää tällainen..

Täällä minä taas, hei!
Pakko tulla avautumaan tänne :D
Mulla on nyt menkat myöhässä 20päivää, kp 58/38 ja tänään tein kaappiin jääneen raskaustestin koska "mitä jos kuitenkin", ja siihen tulikin ihan haalea viiva.
Jännittää ihan sikana, mihin suuntaan tämä tästä lähtee.
Oireita ei vielä hirveästi ole, vatsassa tuntuu sellaista hassua muljahtelua ja väsymys on ihan järkyttävä, en meinaa esikoisen kanssa jaksaa aamulla nousta millään sängystä ja pikkuneiti herää siellä jo 7 pintaan..

No en usko, että sulta loppuu aika ihan äkkiä kesken . Voithan tikuttaa vielä pari kiertoa ja jos luteaali jää alle 10 päivää niin sit lääkärille? Jos luteaali on oikeasti liian lyhyt niin sit en kiusasi itseäni vaan hankkisin lääkkeet niin todennäköisyydetkin varmasti nousee paljon silloin! Kai se ideaali luteaali olisi 12+ päivää ja 10-11 riittävä.
Juu tätä tässä mietin että onko se vaan turhaan toivomista jos onkin ihan perustavanlaatuinen ongelma ( lyhyt luteaali) . Kaippa sitä voi rauhaksiin vielä pari kiertoa etsiä tietoa ja tikuttaa ovista. Sitten ehkä jo tietää että kierto on ainakin luultavimmin palautunut. Asutaan pienellä paikkakunnalla joten täältä ei yksityisiä löydä mutta eiköhän naapurikaupungista :)

Onko sulla herkkää testiä :)? Jos on niin testasin DPO 10. Mutta vain jos tietäisin, että UV aatto ei menisi ihan ohi, jos olisikin nega.

Vitsit kun en tiedä mikä DPO testasin esikoisesta, kun en tikuttanut siihen kiertoon ovista. Mut testasin noin kolme päivää ennen menkkoja ja sain vahvan plussan. Toisaalta ovis saattoi olla ajoissa. Toisaalta oli herkkä testi.

Itse arvon, että pitäisikö huomenna ostaa vielä herkkä raskaustesti. Nyt kotona kaksi pakettia PC testejä 🤔. UV aattona testaan, vaikka vasta DPO 9.

Toivottavasti kaikki saadaan plussa, niin päästään perustamaan syyskuisten ryhmä 🤩

Mulla vain PC mutta ehtiihän sitä vielä hankkia herkän testin. Mikäköhän olis paras?

Toisaalta on sellainen fiilis että miksi nyt olis tärpänny kun ei ole täs aikaisemminkaan 🫣

Mulla vain PC mutta ehtiihän sitä vielä hankkia herkän testin. Mikäköhän olis paras?

Toisaalta on sellainen fiilis että miksi nyt olis tärpänny kun ei ole täs aikaisemminkaan 🫣
Mä testasin esikoisesta muistaakseni Apteekkarin testillä ja se oli ihan hyvä. Laitan miehen ostamaan huomenna ton apteekin ultra testin. Mulla on tosin sellainen fiilis, että kaikki paitsi RFSU on ihan hyviä ☺️. Menkkakivut palasi tänään illalla taas 😬. Joko nää on oikeasti menkkakipuja (eihän mulla normaalisti ole oviskipuja, mut nyt oli niin kai menkatkin voi kipuilla eri lailla eri kierrossa) tai sit joku yrittää tarrautua kiinni 🤞.

Mulla jäi tänään vessassa pyyhkiessä paperiin rusehtavaa/punertavaa vuotoa. Muutamassa aikaisemmassa kierrossa on tullut ihan tosi pieni määrä punertavaa vuotoa päivä ennen uuden kierron alkua.

Nyt vaan ihmettelen et voiko tää enteillä menkkoja, koska mulla on menossa vasta kp23 enkä muista millon mulla olis ollut näin lyhyt kierto (jos siis menkat alkamassa).. 🤔

Haha, mä testaisin vasta uv päivänä, tai ehkä sen jälkeen. Ei menisi juhlafiilis negasta pilalle eikä toisaalta antaisi haamuviivan vaikuttaa liikaa myöskään. Kaveritkaan ei heti epäilisi raskautta jos kieltäytyisi puolenyön skumppalasista. Mä taas olen testannut molemmissa raskauksissa vain rfsu:n normitesteillä dpo 13, jolloin on ollut selvä haalea viiva. Dpo10 on mielestäni aika aikainen ja vaikka saiskin haamun, niin menkat voi tulla silti parin päivän päästä jos menee kesken.. Yritän itse suojella itseäni niiltä pettymyksiltä. Mutta tosiaan, tapoja on monia ja piinailu ja malttaminen on kyllä kamalaa! 😂

Mulla jäi tänään vessassa pyyhkiessä paperiin rusehtavaa/punertavaa vuotoa. Muutamassa aikaisemmassa kierrossa on tullut ihan tosi pieni määrä punertavaa vuotoa päivä ennen uuden kierron alkua.

Nyt vaan ihmettelen et voiko tää enteillä menkkoja, koska mulla on menossa vasta kp23 enkä muista millon mulla olis ollut näin lyhyt kierto (jos siis menkat alkamassa).. 🤔
Eikös se luteaalivaihe yleensä pysy samana, paljon sulla on yleensä se ollut? Toivotaan, että ei menkat ala 🤞

Haha, mä testaisin vasta uv päivänä, tai ehkä sen jälkeen. Ei menisi juhlafiilis negasta pilalle eikä toisaalta antaisi haamuviivan vaikuttaa liikaa myöskään. Kaveritkaan ei heti epäilisi raskautta jos kieltäytyisi puolenyön skumppalasista. Mä taas olen testannut molemmissa raskauksissa vain rfsu:n normitesteillä dpo 13, jolloin on ollut selvä haalea viiva. Dpo10 on mielestäni aika aikainen ja vaikka saiskin haamun, niin menkat voi tulla silti parin päivän päästä jos menee kesken.. Yritän itse suojella itseäni niiltä pettymyksiltä. Mutta tosiaan, tapoja on monia ja piinailu ja malttaminen on kyllä kamalaa! 😂

Näin mä itse myös järkeilen mutta piinailumoodissa alkaa jossitella 😄 Vaikka oikeasti olen 110% samaa mieltä.

Omaa napaa. Menkat alkoi 3 viikkoa myöhässä ja tiistaina kestoksi tulee 4 viikkoa. Pikkasen alkaa käämit palaa. Kahden viikon kohdalla kysyin omaolossa mitä tehdä/kauan odottaa. Tyly vastaus, että ei kuulu meille.
Aattona kävin päivystyksessä, kun päivystysavun täti sanoi puhelimessa, että pitää tulla. Noh... lopputulos: verikokeet (hcg, tulehdusarvot ja hemppa). Hcg 2 eli ei keskenmenoa menossa ja hemppa 114, joka on sulle normaalia, mene kotiin, lääkäriä ei kiinnosta tutkia.
Noh... vuoro on ollut ok, välillä runsaampaa, välillä miedompaa ja hyytymiä tullut kiitettävästi. Nyt sitten torstaina alkoi vuotaa kuin seula, välillä holahtaa kunnolla ja yöside tulvii yli. Hyytymiä myös tulee, isoja. Laitoin omaolossa viestiä, jos saisi lääkärille aikaa. Ei onnistu.
HUOH. Pakko tilata loppu viikosta yksityiselle aika, vaikka ei ole ollenkaan ylimääräistä rahaa. Tai sitten odottaa hamaan tappiin, että vuoto loppuu. Mulla on viime tammi-helmikuussa todettu myooma eli olisko se nyt sitten ruvennut vi....lemaan? Tähän mennessä menkat on kestänyt max 8 päivää ja tälläistä vuotoa on vaan ekat pari päivää..
Tai sitten kystä... viime kesänä jäi yhdet menkat välistä ja omaolossa hoitaja vaan jankkaa, että lääkäri on sitä mieltä, että sulla on sukupuolitauti, kun harrastatte luomuseksiä. Ei auttanut ratakiskosta vääntäminen, että taudit on poissuljettu juttu. Kyse on joko raskaudesta tai kystasta.. kystä sitten puhkesikin ja se kipu oli jotain sellaista, ettei mitään rajaa... kyseinen kystakin löydettiin tammi-helmikuussa ja kasvoi siis aika isoksi..

Edellinen jatkaa vielä. Keskenmenokin saattaa toki olla kyseessä. Sain pos. ovulaatiotestiin ja mies laski sisälle pari päivää ennen ja pos. päivänä.. ja ihan, kun edellisenä päivänä ennen, kun vuoto alkoi, testiin olisi tullut pos. Märkänä näkyi kaksi selvää viivaa, aamulla kun heitin lavuaarin reunalle unohtuneen testin pois ainoastaan yksi viiva näkyi.tein testin siis ennen nukkumaanmenoa.

Omaa napaa. Menkat alkoi 3 viikkoa myöhässä ja tiistaina kestoksi tulee 4 viikkoa. Pikkasen alkaa käämit palaa. Kahden viikon kohdalla kysyin omaolossa mitä tehdä/kauan odottaa. Tyly vastaus, että ei kuulu meille.
Aattona kävin päivystyksessä, kun päivystysavun täti sanoi puhelimessa, että pitää tulla. Noh... lopputulos: verikokeet (hcg, tulehdusarvot ja hemppa). Hcg 2 eli ei keskenmenoa menossa ja hemppa 114, joka on sulle normaalia, mene kotiin, lääkäriä ei kiinnosta tutkia.
Noh... vuoro on ollut ok, välillä runsaampaa, välillä miedompaa ja hyytymiä tullut kiitettävästi. Nyt sitten torstaina alkoi vuotaa kuin seula, välillä holahtaa kunnolla ja yöside tulvii yli. Hyytymiä myös tulee, isoja. Laitoin omaolossa viestiä, jos saisi lääkärille aikaa. Ei onnistu.
HUOH. Pakko tilata loppu viikosta yksityiselle aika, vaikka ei ole ollenkaan ylimääräistä rahaa. Tai sitten odottaa hamaan tappiin, että vuoto loppuu. Mulla on viime tammi-helmikuussa todettu myooma eli olisko se nyt sitten ruvennut vi....lemaan? Tähän mennessä menkat on kestänyt max 8 päivää ja tälläistä vuotoa on vaan ekat pari päivää..
Tai sitten kystä... viime kesänä jäi yhdet menkat välistä ja omaolossa hoitaja vaan jankkaa, että lääkäri on sitä mieltä, että sulla on sukupuolitauti, kun harrastatte luomuseksiä. Ei auttanut ratakiskosta vääntäminen, että taudit on poissuljettu juttu. Kyse on joko raskaudesta tai kystasta.. kystä sitten puhkesikin ja se kipu oli jotain sellaista, ettei mitään rajaa... kyseinen kystakin löydettiin tammi-helmikuussa ja kasvoi siis aika isoksi..
Onpa hurjaa, että ei suostuta tollaisessa tilanteessa tutkimaan.. Kyllähän julkisen pitää tutkia, jos kova vuoto vaan jatkuu ja jatkuu. Mä varmaan jatkaisin yksikön pommittamista. Ja sukupuolitaudithan saa nopeasti suljettua pois. Jos lääkäri epäilee sukupuolitauteja (vaikka siis tiedätkin, että niitä ei ole) niin sen "hoitohan" on ottaa labrat. Eli voitko käydä labroissa ja sit sekin on poissuljettu? Julkisella puolella mun kokemuksen mukaan hoito alkaa aina eka sulkemalla pois sukupuolitaudit (vaikka olisi vakiokumppani) niin kipittäisin labraan vaan, että pääsee sit seuraavaan vaiheeseen.

Onkohan tässä taloudessa yritys aivan turhaa lyhyen luteaalin takia? Kierto on nyt pillereiden jälkeen ollut 22-26 päivää ja oviksen olen tikuttanut kp 13 eli olisko ovispäivä sitten kp 14. Tässä tapauksessahan luteaali on lyhimmillään vaan 8 päivää. Mahtaako edes riittää kiinnittymiseen? Jos jollain lääkkeillä saisi luteaalia pidemmäksi niin onko jollain kokemusta että pitääkö niitäkin varten odottaa että vuosi yritystä täyttyy? Kellon lämmönmittaus näyttää taas laskevan tämän kierron jäävän 22 päivään ja ainakin viime kierrossa se ennusti tarkalleen oikein.

Kohtahan se vuosikin vaihtuu ja toivon kaikille hedelmällistä vuotta 2025❤
Jos ikää on yli 30v tai selkeä syy (esim. lyhyt luteaali) yritysajaksi lapsettomuuslääkäreiden suosituksesta on nykyisin puoli vuotta.

• Tykkää

Itselläni oli vastaavaa n. 10 v sitten. Menkat kesti viikon ja sen jälkeen olevinaan hiipui mutta vuoto yltyikin uudelleen ja parin päivä tulvimisen ja hyytymisen katsomisen jälkeen menin päivystykseen. Odottaessa lääkäriä olo oli jo aika väsynyt, hb oli laskenut jo sen verran alas. Tutkivat kahden eri lääkärin toimesta päivystyksessä ja ottivat labrat (hcg, crp ja sukupuolitaudit) ja laittoivat naistentautien polille. Siellä ottivat kohdusta näytteen joka tuli onneksi puhtaana takaisin. Sain caprilon reseptin ja neuvon pyytää uusimaan jos vuodot jatkuu yhtä runsaana. Itse diagnosoin pari vuotta sitten itselläni ollen hb ja ferritiini alhaalla joka yhdessä PCOS:n kanssa aiheutti voimakkaat vuodot.
Pyytäisin joko lähetteen naistentautien polille tai toisen lääkärin joka hoitaa. Voimia joka tapauksessa!

Yhteistyössä