Haaveena vauva 2025

vierailija
Itse olen käyttänyt Flo:ta ja Premom rinnakkain. Premom lähinnä liuskatestien tallentamiseen. Tosin nyt en enää niitä tilaa lisää joten jäänee pois. Flo olen todennut hyväksi vaikka siinä ei ennustaminen toimikaan aivan optimaalisesti. Omaa kehoa kuunnellen.
Flo oli mulla aiemmin käytössä esikoisen kanssa, mutta latasin ja onkin nykyään maksullinen 2vko jälkeen :(

Mä tilasin nyt noita ovistestejä että saisko niistä katottua ovuloiko vai ei… Nyt oli kyllä aika lailla 2vko sit kovat kivut ja arvelinkin sen olevan ovulaatiota. Mutta eikö niin että kipu voi olla merkki lähestyvästä ovulaatiosta, päällä olevasta ovulaatiosta tai menneestä ovulaatiosta? Eli siitä ei voisi suoraan päätellä mikä ois otollinen päivä 🤔. Me ei jakseta todellakaan joka päivä touhuta, ehkä 1-3krt/vko ja 3 on poikkeuksellista… Niin siksi pitäisi ehkä vähän miettiä miten ajottais tohon ovulaatioon.

- Tikkunekku

Mä käytän iPhonen omaa ja flota.
Oviksia en oo koskaan tikuttanut.

Täällä dpo13 tänään, tein aamulla testin ja se oli nega (jos ei oteta huomioon mun viivalaseilla näkemää haamujen esiäitiä 😂)

Edelleenkään ei oo mitään menkkaoireita, ei edes sitä turvotusta mikä on aina tähän aikaan. Menkkojen pitäis siis alkaa perjantaina.

Mitä sovellusta käytätte kierron seuraamiseen? Mulla iphone niin tässä on oma, mutta haluisin kokeilla jotain muutakin. Mulla on kyllä maha niin kipeä ja vähän aamulla tuli verta niin jospa ne menkat tästä alkaisi! Aika täsmällisesti n.30 päivää siitä kierukan jälkeisestä vuodosta jos nyt alkais!

-Tikkunekku
Itsellä ollut jo muutaman vuoden käytössä Flo ja siitä oon tykännyt kyllä kovin. 😊

Mä käytän iPhonen omaa ja flota.
Oviksia en oo koskaan tikuttanut.

Täällä dpo13 tänään, tein aamulla testin ja se oli nega (jos ei oteta huomioon mun viivalaseilla näkemää haamujen esiäitiä )

Edelleenkään ei oo mitään menkkaoireita, ei edes sitä turvotusta mikä on aina tähän aikaan. Menkkojen pitäis siis alkaa perjantaina.
@Heimi89 Mistä äpistä tms. löytyy iPhonen oma kuukautiskierron seuranta? Yritin tosta terveys-äpistä katsoa mutta en löydä :D

Tervehdys kaikille! 😊

Oon tovin seurannut tätä palstaa, mutta en uskaltautunut aiemmin laittamaan viestiä. Ollaan miehen kans 32 vuotiaita, ja tää olisi meille molemmille ensimmäinen lapsi. Lopetettiin huhtikuussa ehkäisy ja nyt se 7kk annettu asian tapahtua jos on tapahtuakseen omalla painollaan. Mulla palasi pillereiden jälkeen kierto suht nopeaa, ja on aina jotain 25-32pv väliltä. Ennen pillereitä kierto oli aika säännöllisesti 25-27pv joten nämä vähän pidemmät kierrot on uutta, ja luonnollisesti saaneet aina vähän toivoa pilkahtamaan, kunnes sitten onkin alkanut vuoto.

Oon yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista, ja antaa "luonnon" hoitaa asia omalla painollaan, mutta hirveän yksinäinen olo, kun ei voi mihinkään purkaa kunnolla ajatuksiaan. Mies ei jotenkin ymmärrä, kuinka läsnä asia on itelle koko ajan juurikin oman kehon kierron ja tuntemusten vuoksi. Mies ei halua ottaa asiasta stressiä, ja oon sen vuoksi välttänyt asiasta puhumista (ehkä ihan turhaan). Joka kuukausi kuitenkin tarkkailen kehoa, tunnen ovulaation ja sitten mietin että tuleeko niitä kuukautisia vai ei, ja onko oireet alkuraskautta vai PMS. Uskon, että täällä ymmärretään juurikin tätä fiilistä. 😛

Nyt taas maanantaina alko menkat, ja vaikka olin sanonut itselleni, että älä usko ja odota mitään, niin silti se vähän taas tympäsi. Tilasin ebaysta 100 ovulaatio tikkua, enkä oo koskaan aiemmin käyttänyt. Alatteko tikuttamaan heti kun menkat loppuu vai lähempänä mitä uskotte että ovulaatio on, omista kehon merkeistä?

Tervehdys kaikille! 😊

Oon tovin seurannut tätä palstaa, mutta en uskaltautunut aiemmin laittamaan viestiä. Ollaan miehen kans 32 vuotiaita, ja tää olisi meille molemmille ensimmäinen lapsi. Lopetettiin huhtikuussa ehkäisy ja nyt se 7kk annettu asian tapahtua jos on tapahtuakseen omalla painollaan. Mulla palasi pillereiden jälkeen kierto suht nopeaa, ja on aina jotain 25-32pv väliltä. Ennen pillereitä kierto oli aika säännöllisesti 25-27pv joten nämä vähän pidemmät kierrot on uutta, ja luonnollisesti saaneet aina vähän toivoa pilkahtamaan, kunnes sitten onkin alkanut vuoto.

Oon yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista, ja antaa "luonnon" hoitaa asia omalla painollaan, mutta hirveän yksinäinen olo, kun ei voi mihinkään purkaa kunnolla ajatuksiaan. Mies ei jotenkin ymmärrä, kuinka läsnä asia on itelle koko ajan juurikin oman kehon kierron ja tuntemusten vuoksi. Mies ei halua ottaa asiasta stressiä, ja oon sen vuoksi välttänyt asiasta puhumista (ehkä ihan turhaan). Joka kuukausi kuitenkin tarkkailen kehoa, tunnen ovulaation ja sitten mietin että tuleeko niitä kuukautisia vai ei, ja onko oireet alkuraskautta vai PMS. Uskon, että täällä ymmärretään juurikin tätä fiilistä. 😛

Nyt taas maanantaina alko menkat, ja vaikka olin sanonut itselleni, että älä usko ja odota mitään, niin silti se vähän taas tympäsi. Tilasin ebaysta 100 ovulaatio tikkua, enkä oo koskaan aiemmin käyttänyt. Alatteko tikuttamaan heti kun menkat loppuu vai lähempänä mitä uskotte että ovulaatio on, omista kehon merkeistä?
Minulla on 26 päivän kierto ja ovulaation metsästys siinä ~kp 10> 🕵. Toivottavasti sulle ei tule käyttöä kaikille 100 tikuille 🤞💕

• Tykkää
Reactions: Kultakataja
vierailija
Ainakin mun kiinasta tilatut o testit ei koskaan näyttäneet ovulaatiota kunnolla. Aina vähän vaaleeksi jäi. Mutta kannattaa alottaa ajoissa kun kiertosi vaihtelee kuten mulla.
Tänään kp 31 mulla, menkkojen pitäs alkaa tänään viimeistään. Edelliset kierrot 4 peräkkäin 30-31 päiväsiä,sitä ennen ollut 27 päiväsiä. Tässä kierrossa mahdollisuudet tärppiin tosi pienet koska vain kp 11 onnistui miehen pitkän työreissun takia.

• Tykkää
Reactions: Kultakataja
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

28.11.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Niisq kp 25/25-27
@Heimi89 kp 25/25-26
@Hopeanopea kp 20/28-30
@jauhopeukalo kp 18/28-30
@Keltainenkukka92 kp 16/26
@Min204 kp 6/23-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Heimi89 DPO 14
@Niisq DPO 11
@Jennnuli 4
@jauhopeukalo DPO 3
@Keltainenkukka92 DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24

Flo oli mulla aiemmin käytössä esikoisen kanssa, mutta latasin ja onkin nykyään maksullinen 2vko jälkeen

Mä tilasin nyt noita ovistestejä että saisko niistä katottua ovuloiko vai ei… Nyt oli kyllä aika lailla 2vko sit kovat kivut ja arvelinkin sen olevan ovulaatiota. Mutta eikö niin että kipu voi olla merkki lähestyvästä ovulaatiosta, päällä olevasta ovulaatiosta tai menneestä ovulaatiosta? Eli siitä ei voisi suoraan päätellä mikä ois otollinen päivä . Me ei jakseta todellakaan joka päivä touhuta, ehkä 1-3krt/vko ja 3 on poikkeuksellista… Niin siksi pitäisi ehkä vähän miettiä miten ajottais tohon ovulaatioon.

- Tikkunekku
On maksullinen mutta voi käyttää ilman maksua, jää vaan ne kommentit saamatta mutta ennustaa kiertoa ja voi laittaa oireet sekä omat muistiinpanot

Minulla on 26 päivän kierto ja ovulaation metsästys siinä ~kp 10> 🕵. Toivottavasti sulle ei tule käyttöä kaikille 100 tikuille 🤞💕
Kiitos toivotuksesta! Tilasin ison satsin netistä, kun ovat Suomessa niin kalliita, enkä en osannu yhtään arvioida paljon noita menee kuukaudessa. Jälkeenpäin vasta hoksasin ajatella, että tulikohan kunnolla yliammuttua, jos vaikka tuleekin heti ens kuussa raskaaksi. Mutta sepä onki vaa positiivinen ( 😛 ) ongelma, jos ne jää käyttämättä.

Minullakin Flo käytössä, tuolla ilmaisella menettelyllä.

Ovulaatiotestejä minäkin tilasin raskauskeijusta joskus kun esikoista yritimme, muutama vuosi sitten. Tilasin kanssa jonkun ison nipun, 60kpl tai jotain. Kiinassa nekin valmistettu, aivan kuten nuo ruokakaupan ja apteekin testitkin. Ja kyllä niillä selvä positiivinen tulos tuli. Kaikkia ei tullut käytettyä silloin, mutta onneksi säästin ne ja pystyin käyttämään niitä sitten toista raskautta toivoessa. Silloinkin selvä positiivinen tulos vaikka tikut oli menneet jo vanhaksi päiväyksen mukaan. Nyt viime kuussa kun ekan oviksen tunsin kuipuksen syntymän jäljiltä, niin näyttivätpä positiivista silloinkin. Kun taas ei-ovulaation aikaan näytti negaa kuten kuuluukin. Eli minun empiirisen tutkimukseni mukaan kiinatestit toimii ja vieläpä vanhentuneinakin. Nyt nuo testit on loppu, joten ostin kaupasta pregcheckin testejä 10kpl paketin kun en jaksanut odotella postia. Samaa kamaa ne näyttäis olevan ja kiinassa valmistettu. Paketti vaan on hienompi ja siinä maksaa useille välikäsille.

Jos epäilyttää, niin voihan niillä halvoilla liuskoilla testailla vaikka joka aamu ja sitten kun viivat ovat lähes yhtä vahvat tai tasavahvat, niin voi varmistukseksi vaikka digitestin uhrata. Minulla kesti yksi 10kpl paketti digitestiäkin nuo kaksi raskaustoivetta. Tapoja on monia, mutta jos oikein pitkäksi yritys venyy (kuten meillä esikoinen), niin kyllä niitä testejä pakosti kuluu jos ei ole kierrostakaan aivan perillä.

Tervehdys kaikille!

Oon yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista, ja antaa "luonnon" hoitaa asia omalla painollaan, mutta hirveän yksinäinen olo, kun ei voi mihinkään purkaa kunnolla ajatuksiaan. Mies ei jotenkin ymmärrä, kuinka läsnä asia on itelle koko ajan juurikin oman kehon kierron ja tuntemusten vuoksi. Mies ei halua ottaa asiasta stressiä, ja oon sen vuoksi välttänyt asiasta puhumista (ehkä ihan turhaan). Joka kuukausi kuitenkin tarkkailen kehoa, tunnen ovulaation ja sitten mietin että tuleeko niitä kuukautisia vai ei, ja onko oireet alkuraskautta vai PMS. Uskon, että täällä ymmärretään juurikin tätä fiilistä.

Tervetuloa! Itselläkin täällä kuumeilu auttoi ekaa yrittäessä. Mies ei kanssa oikein ymmärtänyt miksi asiasta stressasin. Oman kehon merkkejä kun on vaikea olla seuraamatta. 😅

Mä silloin kun tikutin käytin niitä lähinnä muutama päivä ennen oletettua ovulaatiota kunnes se sain sen kiinni tikkuun. Mutta jos ei ole ihan varma kuinka säännölliset kierrot on niin silloin taitaa olla suositus kp 10 alkaen, tai vähintään 3 päivää ennen oletettua.

Mulla on käytössä Kuukautiskalenteri, Ovulaatio (My Calendar). Se on ihan hyvä ilmaissovellus tarkoitukseensa.

Yhteistyössä