EX-KERMIT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niksu1

Vieras
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 27v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Hieno homma että on uusi ketju, kiitos Niksulle.

Tulin pikaisesti vain raportoimaan, että tytteli on jo paranemaan päin ja sunnuntaina saatiin kuumeelle myös diagnoosi: vauvarokko. Onneksi ei ollut mikään vakavampi rokko kyseessä! Huolestuin heti kun iholle alkoi kehittymään punaista ihottumaa.

Saikusta tuli mulle kaikkea muuta kuin lepoloma ja olenkin henkisesti ja fyysisesti aivan rikki. La-iltana sanoinkin miehelle, että annetaan lapset anopille kun se tuntuu olevan niin paljon parempi tässä kasvatushommassa kuin me, ainakin omasta mielestään.

Miehen veli oli pari viikkoa lomalla Suomessa, asuu ulkomailla. Mies tietty on pyörinyt veljensä kanssa kaiket illat jossain ja minä olen yksin nököttänyt kotona hoitamassa kipeätä lasta. Vauvarokon yhtenä oireena on mm. suunnaton kärttyisyys ja voitte siitä vetää johtopäätökset siitä, mitä meillä on viimeisten päivien aikana puuhasteltu. Tytöstä mikään ei ole ollut hyvin ja se on saanut suunnattomia raivokohtauksia jopa öisin. Äiti on ainut henkilö, joka voi mahdollisesti siinä tilanteessa rauhoittaa, jos voi, ja muutenkin äidin syykky on ollut lähes ainoa paikka, jossa tyttö on ollut suht tyytyväinen. Lopulta tuntuikin siltä, etten enää jaksa yhtäkään hetkeä olla vastuussa kaikesta yksin.

Sain onneksi miehelle sanottua, mutta en tiedä osasiko ottaa onkeensa. Eilen oli onneksi aivan ihana ilta, olin nimittäin George Michaelin SUPERMAHTAVASSA konsertissa! Upea kokemus ja jortsusin kuumalla Areenalla koko konsertin ajan. Se tietty kostautuu tänään huimana väsymyksenä, mutta oli kyllä sen arvoinen.

Anteeksi tämä omanapainen valitusviestini. Palaan paremmalla ajalla ja mielellä kommentoimaan teidän muiden kirjoituksia.

Halauksin,
Jazz rv 26

Kiitos Niksulle ketjun aloittamisesta :)

Aaaaahhhhhh, ihanaa olla töissä, kun ei käy asiakkaita eikä puhelimet soi (talo on suljettuna 4 vkoa)! Oon saanut jo vaikka mitä aikaiseksi ja tulinkin jo heti seittemän jälkeen töihin. Äsken heitin pankkikeikat enkä pitänyt mitään kiirettä (no, silti meni vaan reilu 10 min..) ja tullessa sanoin työkaverille, että iltapäivällä lähetään kyllä pallojäätelölle! No, vielä täällä on hommaa ja pöytien tyhjennys sitten huomenna, että pääsee siistijät hommiin. Tuuli, mulla on joo 4 vkoa lomaa, eli palaan sit 1.8. sorvin ääreen.

No voi Jazz...olet saanut venyä oikein urakalla. Toivottavasti nyt helpottais ja miehesikin tajuaisi tuon onkeensa ottamisen. Meidän pojalla oli viime kesänä (lomalla tietysti) vauvarokko. Kyllä sitä kuumettä ihmeteltiin ensin ne pari kolme päivää ja äiti tietysti sydän huolesta syrjällään, että jotain vakavampaa, kun ei mitään muuta ollut kuin se kova kuume. Pissakokeet ja verikokeet otettiin eikä mitään, kunnes sitten ilmaantui se rokko ja kivi vierähti sydämeltä. Oih, Jori Miihkalin konserttiin olit päässyt, on varmaan ollut upeeta. Vaikken mikään fani varsinaisesti olekaan, tykkään kyllä hänen kappaleistaan.

Kohta vois painua lounaalle aikansa kuluks..muuten, Toivo on alkanut tuuppimaan!! Nyt tuntuu jo ihan päivittäin töppimisiä ja yks ilta näkyi ihan uloskin päin, kun makasin masu paljaana sängyllä. Tästä se liikkeiden kyttääminen sitten vasta alkaakin...!

Ihanaista päivää leidit :)
Omppu ja Toivo 16+5.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Ekaks Niksulle onnittelut perjantaisesta ultrasta ja hyvistä kuulumisista!

En oikein muista mitä toisessa ketjussa oli, mutta suonette anteeksi jos jonkun jutun jätän kommentoimatta...

Ihanaa kun Jazzin tyttö on paranemaan päin ja sairauden syy selvisi.
Mä olen aina luullut, että vauvarokkoa on YLEENSÄ vain vauvoilla (alle 1v) mutta näemmä sitä voi olla 2v kuten nyt huomattu Jazzin tytöstä ja Ompun pojasta.

Täällä taas mieli ihan sekaisin ja paniikki pukkaa. (ei ole helppo raskaus henkisesti vaikka fyysisesti sitä onkin ollut)
Mulla ne näpyt ei sitten hävinny mihkään. Meni paremmiksi ja huonommiksi jopa monta kertaa päivässä ja tänään sain sit aikaseks mennä lekuriin varaamaan aikaa. Halusin mennä ihan face to face, jotta näkevät nämä "näpyt"... eikä vain puhelimessa sanottais, että "tarkkaile tilannetta ja eka aika näyttäis olevan elokuussa....."
no, terkkari näytti heti tosi huolestuneelta kun näki mun mahan ja nää läiskät ja kysy, olenko sairastanut vesirokkoa =( ja sanoi sitten sen mitä en olisi halunnut kuulla, eli tauti voi kyllä uusiutua, vaikka onkin erittäin harvinaista =(
ja sain ajan 2 tunnin päähän käynnistä vaikka edelliselle ei löytynyt aikaa kuin heinäkuun loppuun...
no, tietty olen iloinen, että pääsen heti tutkimuksiin, mutta arvatkaa vaan olenko taas huolesta jäykkänä täällä!
tunnin päästä siis lekuriin - ja kesken neidin päikkäreiden, mutta ei voi mitään.
Olenkin täällä laskenut päiviä siihen kun on rv25 täynnä ja silloin jo yli puolet syntyneistä selviävät...
eniten mua huolestuttaa, että miten käy JOS nyt ois jotain vähän vakavampaa ja joudun vaikka ihan sairaalahoitoon, niin eikös mies silloin ole ihan täysin oikeutettu jäämään tyttöä kotiin hoitamaan?!?!?
Siis saisko ekana työpaikalta palkan sen 3vrk ja sit kelalta???
en meinaan tiedä miten käytännössä on, kun olen hoitovapaalla... eikä tytöllä tietenkään tarhapaikkaa päiväksi, kun mies töissä.
NO, uskon kuitenkin vielä, että ei ole mitään oikeasti vakavaa. Tuli vain tollaisetkin asiat mieleen...

palaan iloisemmalla mielellä lekurin jälkeen :))

Minäkin muuten olen aina kuvitellut Jazzin vaaleaksi.
Tehiksen ulkonäkökuvauksen luin jostain ketjusta haaveiluvaiheessa ja ompunkin muistaakseni.
Tuulia veikkaisin ruskea/tumma hiuksiseksi ja suorat hiukset.
Muista ei ole sitten hajuakaan... :)
tai tulee kyllä kuva silmien eteen, kun luen jonkun tietyn henkilön juttua, mutta ei niin selkeää että osaisin kuvailla sitä.
Bellamariia ehkä on mietittänyt eniten, kun en tiedä ikääsi?? Ei siis hajua oletko 25 vai 35... ? eikös sulla ollut 7v tyttö?! eli varmaan et ainakaan ihan 20v... :))

no, nyt menen valmistautumaan lekuriin.

haleja

Kapris 22+4

Hui Kapris, toivottavasti kaikki on ok, eikä mitään vesirokkoa ainaskaan! Hyvä, kun olet lääkäriin menossa. Tule sit heti kertomaan..en osaa kyllä tosta miehen poissaolosta sanoa, että saisko palkan. Mut toivotaan, ettet joudu miettimään sitä sen enempiä!

Munkin mielestä muuten Jazz on vaalea, lyhyehköt hiukset :)

Ihan pikaisesti.

Onpa hyvä että Jazzin tytteli on jo parempana.

Vaan toivottavasti Kapriksella ei nyt vesirokkoa oo. Sekö voi siis kuitenki uusiutua??? Toivotaan nyt ettet minnekään sairaalaan joudu.

Ulkonäöstä. Mulla on noin harteille ulottuva tummanruskea (?) tukka ja siniset silmät. Ennen oli tasapitkä vaan kuukausi sitte kävin leikkaamassa jonkinlaisen mallin, joka on näemmä kadonnut. Mää en kerta kaikkiaan jaksa/ehdi väsätä aamuisin mitään hienouksia pehkooni vaan näytän kutreille harjaa ja menoksi.

Terveisiä vielä kaikille. Nyt täytyy jatkaa laskutusta.

Safiiri 6+0 (muistaakseni; en oo merkannu ylös mihinkään)

Jopas täällä nyt sattuu ja tapahtuu. Jazzin ja Ompun lapsukaisille pikaiset paranemiset ja äideille jaksamisia. Kaprikselle pidän peukkuja ettei kyseessä kuitenkaan ihan vallan vesirokko olisi. Itse asiassa mulla on ollut vesirokko kahdesti... Ekalla kerralla ihan pienenä tyttönä ja tokalla kerralla sit joskus 12-13 vuotiaana.

Ihanaa kun Toivo jo tönii Omppua.. =) Voi kun meilläkin oltaisiin jo siinä vaiheessa, mutta sinne on vielä piiiitkä matka. Huokaus. Nyt on olo kuin ilmapallolla, maha on suloisen pyöreä joo, mutta vain ja ainoastaan siksi että se on ihan täynnä ilmaa. Eikä tunnu yhtään kivalta.. Mua muuten Omppu nauratti ihan älyttömästi (miltei housuni kastelin) sun WAB-selonteko tissien rääkkäämisestä.... Ne on nää maanantait ja liian vähäiset yöunet mitkä moista teettää.

Ja mitäs muuta. No ei kerrassaan mitään. Viikonvaihde meni nukkuessa... Poitsu ymmärsi äipän yskän ja valvoi iltaisin supermyöhään ja nukkui sit aamulla 9.30-10.00. Oli meinaan luxusta.. =) Yleensä könyää jo 7-8 välillä katsomaan lastenohjelmia. Nukuin sit poitsun kans joka käänteessä viel päikkäritkin. Viime yönä asennettiin miehen kanssa lautasantennia aamuyölle saakka ja nyt on oikeesti sellanen silmä ristissä - fiilis.. =(

Nyt ei pysy ajatus kasassa alkuunkaan, palailen sitten paremmalla henkisellä vireellä..
Päivän jatkoa!

Niksu 9+1

Ensin pitää Jazzille vastata että tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu. Ja mikä teillä on meno. Meidän tytsylle nousi maanantaina kuume ja sitä kesti pari-kolme päivää. Ajattelin että johtui edellisviikolla saadusta MPD-rokotteesta. No, torstaina sitten alkoi levitä pientä punaista näppylää ympäriinsä. Soitin neuvolaan ja täti epäili ensin rokotteen jälkivaikutuksia, mutta sitten totesi että onkin vauvarokkoa. On kuulemma liikkeellä. Mutta ei pitäisi kuulemma olla kovasti kipeä... Eipä! Meillä valvottiin kolme päivää ja kaksi yötä ja melkein pelkkää itkua. Tyttö raapi kasvot ja kaulan/niskan ihan tulehtuneeksi vaikka kuinka laitoin rasvaa (joka tarkoitettu vesirokkoon) ja ei pysytynyt nukkumaan yöllä eikä päivällä. Olin parin päivän jälkeen aivan "töttöröö" ja mummo riensi avuksi. Valvoi sitten tytön kanssa yhden yön. Ja mies siis maapallon toisella puolella. En paljon viitsinyt edes viestittää että mikä tilanne kun olisi vaan harmistunut kun me joudumme täällä kärsimään. Eli viikon oli tyttö lähes syömättä ja nukkumatta. Nyt ollaan koisattu 12h yöunet molemmat....

Minä näin Tehiksestä (taas, olen tainut nähdä ennenkin) unta. Tehis oli unessa pieni siro tummahiuksinen (suunnilleen olkapäille) ja hirmu energinen. Touhusi koko ajan jotain menemään ja minä ajattelin että"tuon on pakko olla Tehotyttö"... Hih!

Omasta ulkonäöstä... olen siis 175/63(nyt 67) ja vaaleat puolipitkät hiukset. Siniset silmät. Urheilullinen kroppa kun olen koko ikäni sporttaillut....

Toivottavasti Kapris pääsee säikähdyksellä noista tautikuvioista. Sairaslomajutuista en juurikaan osaa sanoa mitään. Sorry!

Kirppu rv 25

no heips...
laittoivat lähetteen mehiläiseen (allergia- ja ihotautisairaalaan) heti huomen aamuks ja ottavat mm. koepalan... =(( byaah!!!!
yritän nyt vaan aatella, et hyvä kun tutkivat noin hyvin ja ei mulla VOI OLLA MITÄÄN IHOSYÖPÄÄ!!! mutta mutta...
ehkä ollaan huomenna vähän viisaampia.

voi mitä vauvarokkoa nyt kaikilla! Kovasti paranemisia myös Kirpun tytölle.

tosta ulkonäöstä, niin minä olen 168cm 72kg (nyt) vaalea/ruskea hiuksinen ja siniset silmät.
hiukset olkapäille, mutta yleensä aina kiinni.

tsemppiä teille "yksinhuoltajille" !!!!!! sympatiat on kovin teidän puolella!

kapris

Ihan todella todella pikaisesti vain pyörähtämässä täällä vieraiden kestitsemisten keskeltä. Nytkin pitäisi olla valmistelemassa jo seuraavaa sapuskaa, kun vieraat ja isäntä&pikkumies lähtivät lenkille...

Kovasti lähettelen tsemppiä teille ikävien tilanteiden kanssa painiville!
Erityisesti Kaprikselle pidetään nyt kaikki ulokkeet pystyssä, ettei olisi mitään ikävää! Halit sinne <3

Juu, Kirppu, minä se olin :-)

Nyt pitää mennä jatkamaan... Alkaa välillä vähän puhti olla jo pois, mutta ainakin vielä keskiviikkoaamuun ovat nämä vieraat. Eilen oli jopa kolmen tunnin vieraaton hetki. Ehti siinä viisihenkisen perheen ja koirat jäljet nopsasti siivota ennen seuraavia vieraita... :-)

Moikkelista!

Tehis rv 25+1

Huomenta ja viikon jatkoja kaikille! Täällähän on nyt ollut vallan ikäviä tapahtumia. Onneksi Jazzin ja Kirpun tytöt ovat jo toipumassa, mutta rankkaa on varmasti ollut!

Kapriksellekin paljon haleja ja tsemppejä! Ymmärsinkö oikein, ettei vesirokosta nyt ainakaan ole kyse vaan yrittävät nyt selvittää mistä muusta voisi johtua?

Ikävä se Mervin edellisessä ketjussa kertoma eläinrääkkäysepäily. Pistää niin vihaksi tuommoiset ihmiset, jotka aiheuttavat eläimille tarpeetonta kärsimystä!

Miten täällä noin yleisesti ottaen muuten voidaan? Niksu? Safiiri? Niksulla ainakin ollut väsymystä. Bellamariiasta ja Ässästä ei ole kuulunut vähään aikaan mitään? Ja Ninnillä taitaa olla kiirettä muuttotouhujen kanssa. Entä Ruusan ultrakuulumiset?

Omppua käy ihan kateeksi :) Vai neljä kokonaista viikkoa lomaa...onko mitään lomasuunnitelmia? Kuinkas kävi sen töissä kertomisen kanssa - arvasiko teillä jo kaikki, että olet raskaana?

Vai oli Jazz George Michaelin konsertissa. Sitä kehuttiin tänään kovin Hesarissa ja kerrottiin, kuinka ihmiset kovin jammaili siellä :)

Plääh, täytyypä jatkaa taasen työhommia...

Tuuli

tervehdys kaikille!

Mulla on tosiaan ollu hiukka häppeninkiä täynnä olevat pari vkoa, eikä loppua näy... Talolla pitäis ihan kohtapuoliin alotella asuinkerroksen remppaa. Keittiö on listan ykkösenä. mä en juuri muuhun pysty kun vanhojen tapettien irrottelemiseen ja ehkä ovien yms. ulkona maalaamiseen niin ja työnjohtajana olemiseen =D

Romppeitten pakkaamistakin pitäs alotella... 1.8 tulee tähän meidän asuntoon uusi asukas. Joku nuorehko nainen, oon tosi mielissäni! tää asunto on ihana just nuorelle ensiasunnoksi!

En ole kerennyt edellisen ketjun viestejä lukemaan mutta kipeyksiä oli kirpun ja jazzin lapsukaisilla, toivottavasti ovat parempia jo!

WOW jazz ollu oikein konsertissa! Varmaan tosi magee kokemus! =)

Kaprikselle tsemppiä! Toivottavasti selviää asia pian ja on ns. väärä häly!

Tehis se jaksaa kestitä vieraita *puistatus* ei käy kateeks =)

Toivo se tuuppi Omppua! On se vaan niin ihanan tuntusta kun pikunen alkaa elämöidä yksiössään! =D

Niksulla ollu ultra! onnea ihanistä näkymistä!!!

ON: Kävin siellä omalla gynelläni, kohdun suu ok. vaavi perätilassa... (toivottavasti kääntyy, en haluais pohdiskella taas perätilasynnytystä.. mutta onhan toi kohtu jo enämpi venyny, jospa se tyyppi kääntyis kuitenkin). Kerroin tosta tötterölääkäristä joka mulle niitä särkylääkkeitä tuputti että jaksaisin olla töissä... No tää oli hiukka eri ieltä asiasta ja kirjotti mulle lopun (3vkoa) sairaslomaa 23.7. mulla alkaa kesäloma! Ja siitä suoraan äitiysloma =)

ääh... pää on ihan tyhjä, antakee anteeks =D palajan paremmalla aikaa (jos sellasta löytyy..)

vilkutukset siis kaikille tasapuolisesti!

Ässäkin löytyi kiva juttu :) No onhan teilläkin hirmuinen kiire remontin ja muuton kanssa, huh! Jaksamisia sinne ja hyvä, kun sait sairaslomaa lomaan asti.

Tuuli rv 12+6

Good Morning!
Mitäs sitte tehtäis.. päivän posti tsekattu ja pöytäkin tyhjennetty.. kymmeneltä tulee yks opastettava (henkilökuntaa), siinä ne tän päivän projektit sitte oliki! Eilen pelasin nettipelejä viis tuntia...

Mikäs Kapriksen olotila, joko Mehiläisessä kävit?

Tuuli, en tiedä paljastuiko odotukseni täällä töissä vai ei, siis isommalle joukolle. Kyllä huomasin muutaman kattelevan mun mahaa, mutta eivät sanoneet mitään. Just tossa peiliin kattelin ja ihanku tää olis pienentynyt tää reppu?? Onko vaan turvotus vähentynyt, voisko johtua siitä? Että tuskin vielä neljän viikon lomankaan jälkeen missään jättimahassa tarvii kulkea. Onko sulla Tuuli yhtään alkanut jo masu pömpöttämään? Meneekö vielä housut kiinni :) ?

Hyvä kun Ässäkin pääsi saikulle, tai siis mielumminhan sitä tietty hyväkuntoinen olis, mutta siis jos on vaivoja niin hyvä päästä "lomalle".

Eipä ihmeempiä. Ajattelin johonki kolmeen sinnitellä töissä ja sit LOMAAAAAAAAAAAA!

Omppu ja Toivo 16+6 (Tuulin kanssa näköjään tasan 4 vkoa "ikäeroa")

Niin joo Tuuli kysyit lomasuunnitelmista. Ens viikolla alkaa miehelläkin loma, niin lähetään koko perhe (+ kummipoika vanhempineen) Naantalin kylpylään yöksi ja sit seuraavana päivänä Muumilaaksoon ja siitä illalla Turkuun hotelliin. Ei sen kummempia suunnitelmia.

Täällä ollaan, ja joo, väsyttää ihan tajuttomasti.. Tasanen huono olo jatkuu, mutta en valita. Kaikki oireetkin tuntuu nyt niiin erilaisilta kuin silloin syksyllä tuulimunasta, että olen jokaisesta oireesta kovin onnellinen. Uskon siis vakaasti niiden perusteella Piipiäisen voivan oikein hyvin.. Ilmaa alkaa kertyä mahaan jo näin aamusella ja iltapäivästä olo on kuin ilmalaivalla, toivottavasti se menee nopsasti ohi. Inhottavaa kipittää vähän väliä vessaan kun vuoron perään pissittää ja pierettää... =( No joo, eiköhän teistä kaikki (tai ainaskin suurin osa..) tiedä miten nää jutut menee. Jokatapauksessa kotona hiihtelen jo äippähousuissa, ihanaan kun ei kiristä eikä purista.

Ai että Ompulla ja Toivolla alkaa loma... Huokaus... Omaan viikon pätkään on vielä ihan liian monta viikkoa aikaa. Toivottavasti aika menis nopsasti ja pian pääsisi oikeasti olemaan töistä erossa edes pienen hetken. Se eka vkon pätkä kun meni ihan muutto- ja muissa tohinoissa, ei paljoa lomalta tuntunut. Joka tapauksessa toivon Ompulle ja perheelle oikein leppoisaa lomaa ja aurinkoisia päiviä.

Mitenkäs Kapris, joko olet lääkärissä päässyt käymään???

Ei oikeesti oo mitään asiaa, joten ei jaksa lätistä turhia... Suosittelepas Omppu jotain hyviä nettipelejä, täällä kun on oikeesti 2/3 päivästä taas ihan turhan hiljaista..

Kiitos toivotuksista Niksu :)

No mä oon ihan pelannut sitä Wabissa mainostettua ykkösbonuksen peliä, jossa pitää saada pareja..(www.ykkosbonus.fi) ja sitte www.alypaa.com, siellä lähinnä sitä sanaruudukkoa.. että ihan tollasia simppeleitä, jotka ei vaadi mitään :)

Hah-haa...itse asiassa yksistä kesähousuista ei enää mene nappi kiinni :) Ostin ne huhtikuussa ennen raskaaksi tuloa, mutta nyt ne jotenkin ahdistaa kamalasti, kun on nappi kiinni ja pitäisi vielä istuakin töissä. Olen huomannut, että iltaa myöten maha kyllä turpoaa ja miehen mielestä se pömpöttää jo niin kovin, että hänen mielestään oli ihme, ettei hänen äitinsä huomannut mitään,kun pistäydyttiin siellä viime viikonloppuna. Tai sitten anoppi ei kehdannut sanoa minulle mitään. Meinaa näytän just siltä, että olisin syönyt liikaa grillimakkaraa :) Muutenkin maha on alkanut tuntua erilaiselta tai siis nyt se ylipäätään tuntuu. Minulla ei ole ollut mahassa mitään tuntemuksia sitten niiden alkuraskauden tykytysten. Nyt tuntuu kuin sitä kiristäisi ja ihan kuin siellä joku venyisi. Ja mahallaan en ole pystynyt nukkumaan (nukuin ennen vallan mahallaan) enää varmaan viikkoon; minua alkaa heti oksettamaan, jos olen mahallaan. Ikävä tunne, herään siihen joka yö, kun unissani yritän asettua mahalleen.

Näin jälkiviisaana voisi sanoa, että joku kokeneempi olisi voinut aavistella sen minun keskeytyneen km:n aikaisemmin; minulla meinaa särki usean viikon ajan mahaa silloin. Minä en vain itse tajunnut, ettei se ollut normaalia. No ei minulla vieläkään niin valtavasti ole kokemusta, mutta kun vertaan nyt tämän raskauden tuntemuksia siihen edelliseen.

Kuulostaapa kivalta Omppu tuo Muumimaailma. Minustakin olisi hauskaa käydä siellä! Mutta tiitiäinen taitaa olla vielä turhan pieni ensi kesänä ;)

Tuuli

Mikä eläinrääkkäystapaus? En kerkeä lukea edellistä ketjua, mutta niskavillat nousee heti pystyyn ja naamalle tulee kaamea irvistys heti kun kuulen sanan eläinrääkkäys. Mää tunnustaudun niin eläinsuojelijaksi ku vaan "laillisesti" on mahollista.

Tänne ei kuulu sen kummallisempia. Ens maanantain neuvolaa odotellessa. Minkähän takia muuten se neuvolaihminen ei kysyny ollenkaan edellisten menkkojen alkamista tai positiivisen testin tekemisen ajankohtaa. Räppäs suoraan vaan meikäläiselle ajan. Laskujen mukaan oon sillon maanantaina 7+0 eli ei vissiin siinä vaiheessa kuulu massusta mitään.

Nyt täytyy taas jatkaa laskutusta ja työntekoa. Heipat kaikille tasapuolisesti!

Safiiri 6+1

Ompulle ihanaa lomaa!
Ja Ässälle remppajakselua ja lomien =) alkua!!!
Ja tehikselle vielä voimia kestitä nämäkin vieraat "loppuun".
Alkaako sulla sit loma... siis vieraista :)

kiitokset kaikille tsemppaajille!!!!
Nämä näpyt, joita nyt jo pitkin naamaa... =( on mitä ilmeisimmin tosi pahaa aurinkoihottumaa.
Vaikka ovat kuulemma oudon näköisiä, mutta alue jolla ovat ja muuten kaikki oireet viittaa siihen.
Sain jotain lievää hydrokortisonia viikonksi ja täydellisen aurinko kiellon...
hiukka oli miettimistä, että mites mä voin mennä ulos tytön kanssa yms, mutta eiköhän sitä voi laittaa jotain vaaleaa ja kevyttä päälle joka kuitenkin peittää rinnan ja muut pahat alueet. Ei tartte aina puoli alasti juosta ulkona ;)
ja tekee varmana aika gutaa iholle olla edes joskus poissa auringosta. Olen nimittäin kova auringonpalvoja.
Eivät ottaneet koepalaa, kun siinä kuulemma omat riskinsä kun olen raskaana.
Jos ei näpyt/läiskät lähde tällä viikon kuurilla, niin sit rupeavat kunnolla tutkimaan.

Mutta ainakin näillä näkymin päästiin TAAS pelkällä säikähdyksellä.
Vaikka onhan tuo aurinkoihottumakin jonkin asteen tauti/sairaus, mutta kun oli noita paljon pahempiakin vaihtoehtoja.
Toivottavasti nyt olisi loppuraskaus "normaali" ilman ylimääräisiä sydämentykytyksiä.

Haleja kaikille suunnattomasti.

Menen - hmm - vaikka nukkumaan kun ei ulos voi mennä ;)

Kapris 22+5