EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ninnille Paaljooon ooonnneeeaaaa vaaannn!!! *leikkaa samalla aikamoisen palasen lautaselle* kiitti...

Tehis... oon mä vähä synnärikertomuksia lueskellu...

Vai Safiirin perukoilla vast ens viikolla virvotaan... Niin ne nuo tavat vaihtelee. Meillä ei sit käyny yhtää pikkunoitaa...Joten saadaan itse syödä kaikki munat...

Vai NInnikin suunnittelee testausta ;) (pakko tunnustaa... hymyilyttää kouran suojassa...) Oon kattonu huumaa... Aika hyvin Heralan Niinalla on masu kasvanu... Saas nähdä kauanko jaksaa olla ohjelmassa mukana... Mies ei viimeksi nähny alusta Huumaa ja tänään just kerroin sille kuinka Lore harjoitteli kertotaulua helmitaulun avulla ku oli kuullu et puolet tulevan vauvan geeneistä tulee häneltä.. ja sen takia pitäis se kertotaulu opetella... Jaska sitä sit valisti, et kyl se on ny vähä liian myöhäistä, ku se kertotaulu ois pitäny osata jo 8 kk sitte...

Hurjalta tuo kierukan laitto kuulostaa... taijan jättää moisen vekottimen ihan haaveiluasteelle.. Joskus miettiny et oisko tuo meijän juttu... Ei kuulosta olevan...

Nii .. Ninni.. tää kakku oli hyvää... voisko reseptiä jakaa!!!

Heipä hei ja terveiset todella lumisesta Lapista!

Olipas ihana nähdä kunnon talvea. Tyttelikin pääsi ekaa kertaa kokeilemaan suksia ja oli kyllä hellyttävän näköinen. Loma meni mukavasti mutten mitään plussauutisia sieltä tuonut mukanani. Menkoistakaan ei kyllä ole merkkiäkään, joten täällä odotellaan edelleen.

Ninnille paljon onnea synttäreiden johdosta! Ja Niksun ja Tuulin poitsuille onnittelut ihanista nimistä!

Ketään ei vielä vissiin saa onnitella plussauksesta, Tehistä tosin edelleen jännätään. =)

Ompun poitsulle pikaista paranemista! Ja Kaprikselle myös pikaista paranemista kauhukokemuksesta! Vahvistaa entisestään päätöstäni olla ottamatta moista sisuksiini. Hui!

Yritin pikaisesti kahlata viikon tapahtumat läpi, mutta kommentoinnit jätän kyllä suosiolla. Oli nimittäin taasen hirvittävästi tekstiä... what a surprise. :)

Me käytiin tänään 5kk neuvolassa. Pituutta oli tullut vain sentti viime mittauksesta, eli nyt 69cm. Paino oli mukamas laskenut 200g edellisestä punnituksesta! Ihme juttu. Tosin terkkari oli kyllä sitä mieltä että viime tulos ei välttämättä ole niin luotettava kun sen otti sijainen sellaisella perinteisellä vaa'alla. No, täytyypä seurata. Poitsulla on muuten edelleen pahka päässä ja ellei se ole kokonaan häipynyt ensi kuun neuvolakäyntiin mennessä niin sitä lähdetään sitten näyttämään lastenklinikalle. =(

Tänään poitsu putosi matalalta nojatuolilta neuvolan vessassa, johon olin mukamas turvallisesti jättänyt hänet pötköttämään esikoisen pissatuksen ajaksi. Ei pudonnut kovinkaan korkealta mutta pää kyllä kopsahti. Ja äidin omatunto soimaa, miten saatoinkaan olla niin tyhmä! Melkein kerkesin hänet nappaamaan. Toivottavasti siitä ei nyt aiheutunut mitään dramaattista ja vakavaa.

Nyt on mentävä lasten kanssa pötkölle lepäilemään.

Ai niin, Niksulle piti sanomani että sain vasta tänään haettua pumpun postista... siirrän kulut sun tilille tänään päikkäreiden jälkeen.

Aurinkoista ja ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

T. Jazz ja lapsukaiset

Kiitos onnitteluista!

Onpas ollut kurja kokemus Kapriksella. Musta oli todella inhaa aikanaan vaikka ilman ongelmia saatiinkin paikoilleen.
Maidoton jatkuu edelleen, ei siis varmuutta ole, mutta neuvolassa annettiin ohje, että kunhan ihon saa kuntoon, voin alkaa kokeilee maitoa vähitellen..nyt siis diettiä joku 6-7 viikkoa takana. No huomenna on aika tuon ihon takia yksityiselle.
Ohje on tänkuun yhteishyvän ruokaliitteestä.

Mun "oireita" on jatkuva pissihätä, juilinnat jatkuneet jo pidemmän aikaa..ja karmea nälkä kokoajan, eli seura vaan taitaa tehdä kaltaisekseen..en todellakaan usko plussaan! Mutta ajattelin, että täytyy testata ennenkö alan myymään noita vauvan vaatteita eteenpäin..

Ninnille ensinnäkin onnittelut myös täältä suunnalta!!!!! Kiitoksia kakusta.

Kapriksella ollut melko tuskainen käynti lekurilla, autsssss :(

Sitten omaa napaa ja RAIVOAAAAAAAA: Soittivat minulle Kelasta. Palkkis vihdoinkin laittanut ne paprut sinne, mutta idiootti oli laittanut minun viimeisen puolen vuoden tulot. Sanoin sille hyvin selvästi puhelimessa, että tuloni ei ole noussut 20%:a, joten laittaa sen viimeisimmän verotustiedon mukaan. Mutta kun ei mennyt jakeluun. Kelan tätsy onneksi oli ymmärtäväinen ja sanoi puhelinkeskustelun riittävän päätöksen tekoa varten. Joten ehkä parin päivän kuluttua tulee päätös kotiin.

Taas jatkettava pakerrusta.

Ninnille onnittelut synttäreiden johdosta!!!!!

Katzun palkkis kuulostaa kyllä tosi asiantuntevalta tapaukselta... Liekö saman koulutuslinjan käynyt kuin meidänkin palkkis.. =)

Inha käynti Kapriksella gynellä. Jaiks. Mä en ikinäkoskaanmilloinkaan aio ottaa kierukkaa, enenenenenenenen... Ennemmin sit vaikka syön niitä pillereitä.

Mies oli hauskan näköinen, kun eilen ennen peittojen pöllyttelyä kysyin et pitäiskös välillä ehkäistäkin jotenkin. Kysyi suu ymmyrkäisenä et ai oikeestiko... En sit tentannu et haluaako tosiaan heti kolmannen tenavan, vaiko vaan kuvittele etten heti voi tulla raskaaksi (niin kuin nyt tuskin voisinkaan, mutta varma on aina varmaa...). Miehet.

Jazz: sillä rahalla ei tosiaankaan ole mikään kiire. Jos meidän talous kaatuu siihen muutamaan euroon, niin tervemenoo sitten vaan... =) Toivottavasti saat pumpusta apua sen mitä tarvitset. Kovin hartiaystävällisiähän nuo vanhemmat käsipumput ei tosiaankaan ole. Kiva että teidän reissu meni hyvin!

Meillä on tulossa rauhallinen pääsiäinen. Esikko on tilattu jo perjantai-päiväksi kyläilemään (siis yksin, ilman perhettä) ja lauantaiksi yökylään. Sit me varmaan istutaan pienellä porukalla iltaa lauantaina täällä meillä, otetaan parit ja saunotaan ja syödään hyvin. Tuskin maltan odottaa, ihanaa vaihtelua perusrutiineihin.

Toivottavasti Ompun pesue paranee nyt jo, eikä tauti enää jyllää. Meillä onneksi lentsu on jo loppusuoralla, eikä uutta aaltoa ole näkyvissä. Inasen olen huolissani kun esikko on eilisillasta saakka valittanut että mahaan sattuu, muttei ole oksentanut tai p*skantanut kertaakaan ja syönyt ihan normisti. Liekö sit vaan käyttää tota huomion saamiseksi, tiedä häntä. No, saa lääkäri tutkia ensi viikolla kun mennään sinne korvakontrolliin.

Mitäs Tuulin poppoolle kuuluu? Ja nuo Tehiksen testailut *hekottaa*, jokohan kohta saat ne kaksi viivaa siihen tikkuun... =)

Joskos sitä maksaisi nyt ne laskut viimeinkin ja menisi sitten syömään. Tajuton nälkä.

Leppoisaa maanantain jatkoa!

Niksu ja ännät

Päivystystä!

Ninnille suuren suuret onnittelut !!!

Eilinen päivä meni kuin siivillä, joten jäi tää kirjoitteleminen vähiin.. Kävin kyllä pari kertaa lukemassa kuulumisia.. Aamulla kävin Siirin kanssa kahdestaan vauvauinnissa, joka muuten sujui mallikelpoisesti.. neiti ei itkeä tirauttanut kertaakaan ja pari kertaa sukellettiinkin.. ; ) Iltapäivällä oli naapurissa lastenvaatekutsut.. tuli jotain pientä tilattua ja tuolle Esikoiselle ostin henkselihousut. Ilta meni virpomakierrosta tehdessä.. ; ) Käyn illalla laittamassa yhden "virpomakuvan" suljetulle..

Sitten asiaan: Kuka tunnustaa tartuttaneensä näin netin välityksellä OKSUTAUDIN ??? No, en ole vielä satavarma mitä tää on.. mahaa koskee ja aamulla kun vein tuota esikoista muskariin meinasin pyörtyä matkalle.. Pari kourallista oon ottanu valkopippureita päivän aikana ja syötin niitä tolle esikoisellekin.. Saas nyt sitten nähä kuin käy..

Jaaha.. esikoinen heräs päikkäreiltä, pitää lähteä jatkamaan pääsiäiskorttien askartelua.. Posti lähtee 15.15.. olis kiva jos kortit kerkeäis jo tänään postin kuljetettavaksi..

Palailemisiin..

Pikku2 KP22/28-30 tai jotain..

Mä olen täältä yrittäny parhaan kykyni mukaan lähetellä kaikille kaikenlaista tarttuvaa ;-) Kiva seurata mitä kaikkea pystyy linjoja pitkin välittämään!

Kiva kiva, Jazzkin taas kotiutunut. Yritähän päästä taas kaikesta jyvälle :-)

Hoo meni naapuriin leikkimään. Niin se on sekin aika koittanut, että kavereille ilman äitiä :') Nyt sapuskaa laittelemaan...

Ninnille synttärionnea täältäkin! Kirjotin näköjään viime viestiäni yhtäaikaa sun kanssa enkä sitte kurkannu enää ketjuun uudestaan kun olin painanu vastaa-nappia. Kiitos kakusta, hyvää oli :)

Täällä on meikäläiseen iskeny ankara muuttovimma. Nyt ois aivan pakko päästä omaan ja maanpinnalle asumaan. Kamalaa aatella että kesä on tulossa enkä mää pääse leikkaan ruohoa! Yhyy, ruohonleikkausvierotusoireet pahimmillaan. Näillä seuduilla ei vaan tällä hetkellä oo mitään järkevää taloa myynnissä.

Pitäisköhän kurkata taas etuoveen.

Onnea Ninnille!:)

Tehis en oo lamppukäännöksistä kuullut tai lukenut.. Mitäs ne on? Luulenpa että vauva on tällähetkelle raivotarjonnassa. Kylkiluissa tuntuu niin kovia iskuja, en jaksa uskoa että käsillä sellainen onnistuu. Tuo ahtauden tunne helpotti eilen kun lähdettiin käyttämään koiruuksia lenkillä. En tiedä valuko vauva alaspäin vai mitä kummaa, mutta äidin olo kyllä parani huomattavasti.

Oletteko lukeneet tän päivän iltapäivälehdet?? Siinä oli juttua, että kaksi rottwaileria oli raadellut perheen 10-vuotiaan pojan kuoliaaksi. Voisin laittaa linkinkin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200803177398950_uu.shtml
Ihan hirvittävä juttu..

Antzin kirppu käynyt ahmatiksi. Hienoa että ravinto kelpaa:)

Katzu mulla on viikkoja 28+3 ja nyt käyn neuvolassa aina kahden viikon välein. Kyselinkin viimeksi neuvolassa, että miksei mulla ole ollut kertaakaan neuvolalääkäriä. Terkka selitti, että meidän kunnalla on kova lääkäripula ja näin ollen ne jotka eivät kertaakaan ole lekurillä käyneet pääsevät ensisijaisesti. Mä olen kuitenkin käynyt äitipolilla lääkärissä, joten olen sitten hännänhuippuna jonossa..

Inhottava lääkärireissu ollut Kapriksella.. Toivottavasti onnistuu paremmin uudella yrityksellä..

gia

Heipat.

Mä luin gia ton jutun. Ja monta muutakin kammottavaa juttua tänään iltapäivälehdistä. Mulla ei riitä ymmärrys siihen, että miksi näitä kamalia asioita tapahtuu koko ajan. Englannissa kaksivuotias kuollut isänsä ja äitinsä metadoniin, menehtyneen molemmat sisarukset sairaalahoidossa samasta syystä. Tiibetissä lahdataan munkkeja urakalla, tämän elimäkeläisen lapsen vanhemmat eivät varmasti koskaan pääse surunsa yli, ja Suomessa meuhkataan Kanervan tekstiviestikohua!!
Mä jotenkin kilahdin tänään tästä kaikesta ja ilmoittauduin Unicefille vapaaehtoistyöntekijäksi. Autan sitten edes keräämällä muutaman lantin, kun en voi muuta tehdä.
Raskaus herkistää kyllä ihmistä, en mä mikään kylmä tyyppi ole muutenkaan, mutta varsinkin nyt on vaikeaa olla osa tätä surkeaa koneistoa.

Vähän iloisempiin asioihin... Pääsiäinen! Mä myös liityn matti ja maija myöhäisiin ja kylven rairuohot vasta tänään. Mä tykkään ihan kamalasti pääsiäisestä, kevätjuhla!
Ostetaan paljon suklaamunia, ja tytöt saa sitten laittaa lauantai-iltana lakit nurkkaan, ja sinne se kukko ne munat sitten tuo.. Miksi se on muuten pääsiäiskukko? Kanahan ne munat munii... Sitten syödään hyvin ja nautitaan rauhasta. Neljä, ehkä jopa viisi päivää lomaa töistä, tällä motivaatiotasolla se on ihan joulu!

Raskausasiaa loppuun; välillä on aika normaali olo. Tänään pahoinvointi on ollut ihan minimissä, niin pelkopeikkokin on taas nostanut päätään. Tosin aamulla meinasi aamupuurot lentää, joten jotain tapahtuu keltarauhasen tienoilla edelleen.
Kyllä tämä tästä, 7.4. np-ultraan.

Johanna 9+2 ?

Heipat vaan taas täältäkin! Reissu on tehty ja kyllä vaan tässä parissa päivässäkin ehtii tulla ihan tuhottomasti tekstiä tänne...että en sitten yhtään ihmettele, vaikka Jazzilla kestää vähän aikaa ennen kuin pääsee taas juttujen tasalle. Mukava kuulla,
että teillä oli onnistunut loma ja paljon lunta! Ja varmasti kyllä pelästytti tuo poitsun putoaminen, vaikkei mitään sen vakavampaa sattunut. Onneksi! Ja harmi homma, kun se pahka-asia ei ole vielä selvinnyt.

Ninnille suuren suuret SYNTTÄRIONNITTELUT! Ja kiitos kakusta! Miten teillä muuten menee? Sä olet päässyt jo harrastamaankin. Mäkin tässä odottelen, että kolme kuukautta kuluis synnytyksestä, että pääsis taas jumppaan tai salille. On meinaa se sama löllö vatsassa täällä kuin Antzillakin! No enpä mä nyt siitä kauheasti stressaa enkä aio mitään sixpackiä tavoitella, mutta muuten olisi mukava vähän jumppailla.

Giallakin tukala olo on helpottanut ja Keppis on ehkä kääntynyt pää alaspäin. Hyvä niin! Joo mä luin kanssa tuon uutisen. Oli kyllä ihan kamala juttu! Johanna on kyllä tehnyt hienon homman, kun on ilmoittautunut vapaaehtoistyöntekijäksi!

Niksun miehelläkin näyttää olevan tuo ehkäisyasia ihan selvä ;) Kohta ollaan täällä kaikki Tehiksen ja Kapriksen jäljessä testailemassa... Niin ja taishan se Omppukin jo testata yhden negan. Mun edelliset limailut ei kyllä voinu olla ovis, kun siitä on jo aikaa monta viikkoa, eikä menkat alkaneet. Enkä todellakaan usko olevani raskaana, kun ei ole mitään mukaoireita eikä oireitakaan ;) Koskas se Ninni ajatteli testailla? Ja Tehis? Kyllä mä hieman ihmettelen vielä sitä, kun Tehiksen ovistestiin tuli ne kaksi viivaa...Mutta siis ehkäisystä puheenollen ihan KAMALALTA kuulosti Kapriksen kierukan laitto tai siis sen yritys. Ei tule mullekaan ikinä kierukkaa ei! Hm pitäisköhän tosiaan Senora siirtää noi pillerit eri laatikkoon kumien kanssa, josko olis parempi ehkäisyteho :D Tai sit teen tehikset ja siirrän kumit tyynyn alle...tai se riippuu kyllä Tehiksen testin tuloksesta...toisaalta meillä olis kyllä se tytön nimi vielä käyttämättä ;)

Hyvä että Antzin Kirppu siellä kasvaa! Mustakin oli huimaa, miten se maitomäärä lisääntyi, mutta tarpeeseenhan tuo menee :) Joko teillä on nimi ja kummit päätetty? Missä pidätte ristiäiset?

Onpa ihanaa, kun Ompun T:llä alkaa mennä tauti ohi! Kurja homma kaiken kaikkiaan. Ja hartaasti toivotaan, ettei tauti olisi nyt iskemässä Niksun ja Pikku2:n pesueeseen! Ja Tehiksellä tosiaan kaikki muut perheessä säästyivät taudilta?

Senora olikin pilkinnyt oikein urakalla ja hieman menestystäkin oli tullut! Ja ihanaa, kun mies oli sua hieronut. Antzilla tais olla tänään hieroja ja mulla on huomenna. Odotan kanssa sitä jo kuin kuuta nousevaa, sillä niskat ja yläselkä on olleet täysin jumissa viime aikoina!

Huh ja Ässän pieni on jo puolivuotias! Taas täytyy huokailla, kuinka aika vaan menee...

Ja Safiirilla olis muuttokuumetta; toivottavasti löytäisitte jonkun sopivan talon, että pääset sitten ruohoa leikkaamaan. Sitä ennen täytyy vain tyytyä saksimaan raihruohoa :)

Katzun palkkishan etevä on, kun ihan oma-aloitteisesti oli tuommoista mennyt tekemään...voi että muakin olis sapettanut moinen käytös!

Juu Niksu kiitos kysymästä hyvinhän meillä menee. Käytiin vähän mummolassa virkistäytymässä ;) M nukkui sielläkin tosi hyvin ja kotonakin viime yönä 22:00-06:30. Pääsiäisenä ollaankin sitten menossa toiseen mummolaan ja pääsiäisen jälkeen mun miehellä on lomaa, joten kaikkea kivaa tiedossa. M vaikuttaa melkoisen tyytyväiseltä kaverilta; taitaa olla periny äitinsä reissuluonteen ja isänsä unenlahjat.

Rotarokotteesta piti vielä kysymäni, kun Omppu ainakin kirjoitti ottavansa sen t:lle. Ja eikös Pikku2:kin se ottanut Siirille? Mulle ei ole siitä neuvolassa puhuttu ollenkaan. Olisko se hyvä ottaa?

Eiköhän sitä taas ole jutun juurta tässä. Terkkuja kaikille, mukavaa alkavaa viikkoa ja pääsiäisen odotusta!

Tuuli

Muutama tunti pois linjoilta ja heti hirmuusti luettavaa...
Ihan ekaks Safiiri, jos ette jostai syystä saa kesäksi omaa taloa, niin meillä voi käydä kävelyttämässä ruohonleikkuria... muttei vielä moneen kuukauteen...
Kiva että Jazzilla on ollu onnistunu Lapin reissu... Otitteko paljon lumikuvia??? Tää lumi kun on sellaista harvinaista herkkua teille etelän ihmisille...
Tuulillakin ollu onnistunu mummulareissu. Hyvä että M on perinyt äidin reissuluonteen - ja parasta kaikessa isänsä unenlahjat... (samoja isänperuja minäkin Ihimeelle toivon...) hih... jostain luin, että näin äippälomalla ón hyvää aikaa levätä ja kerätä voimia. Iltapäivällä ooteltiin, että kello tulis klocka ja olis se valmennusaika... mies meni olkkarin soffalle lukemaan ja kohta kuului kuorsaus... JEEEE ja mulle jäi vaan nojatuoli, jossa huilata. No pääasia että joku saa levähtää. En tosiaan tiedä kumpi on parempi ehkäisykeino .. tuntuis että se että kumit ja pilsut samassa laatikossa... eiks ne silloin toimi yhdessä... :)

Katzun palkkis ollu taas tosi fixu. JOspas sieltä se Kelan päätöskin tulis nopeesti. Mulle tuli päätös 3 viikossa ja siinä luvattiin äippäpakkaus 2 viikon kuluessa... Eli voimia odotteluun.

Voi ei . Toivottavasti pikku2 ei saa oksutautia... Taitetaan olla niin tiivis yhteisö että meillä on samat tauditkin.

Ja Johanna on lukenu lehtiä... Kuunneltiin tos radiota ja siellä sanottiin että Kanervan pitäis erota... Sanottiin siinä sit yhteen ääneen ettei tarvii ku sehän on pyytäny anteeks... ;) no jaa... Monta kertaa pitää kyl ihmetellä tuota tiedotusvälineitten uutisointikriteeristöä... Mutta Hieno homma että jaksoit ilmoittautua vapaaehtoistyöntekijäksi.

Nii se eka ja ainoa perhevalmennus on ny sit takana... Ainoo jolla oli kokemusta synnytyksistä oli sen toisen parin mies... ja tietenki neuvolantäti. Täti jutteli ja jako monistetta monisteen perään... Lukekaa ja keskustelkaa kotona. Sit kävi pääpiirteittäin synnytyksen kulun läpi. Sinäänsä tuttua, kun oon lukenu sen vau-kirjan vauvan syntymä-kirjasen ja netistäki jotain... Ja kivunlievityskonsteistakin kertoili... ja monistetta mukaan... Sit kertoi että täällä käydään kaksi kertaa kotona punnittemassa ja mittaamassa vauvaa ja voidaan vaikka eka kylpykin hoitaa yhdessä.
Siinä muuten ennen valmennusta kuunneltiin sydänääniä... 155 oli Ihimeen syke... Tais kaveri vähä jännittää ku oltiinki koko porukalla liikenteessä... Lopuksi katottiin Oysissa tehty video synnytyksestä. Ei inahdustakaa synnyttäjä päästäny...
Tunti ja vartti siellä meni... Sit kaupan kautta kotiin...

Pakko käydä edes lukemassa taas, kun muuten tipahtaa kärryiltä :-)

Olen tuota Kanerva-hommaa myös kyllä ihmetelly! Oikeesti KYRSII, ettei muuta uutisoitavaa muka ole! En ymmärrä, miksi poliitikkojen yksityiselämää pitää noin kovasti ruotia. Eikös nekin vain ihmisiä ole???
Hieno teko Johanna <3

Kiva, kun Tuulikin taas ehtinyt linjoille. Vai on siellä hyvä yhdistelmä äitiä ja isää ;-)

Nyt ei kerkiä muuta. Pitää mennä maistelemaan sämpylöitä, jotka just tuli uunista. Tyttöjen kanssa vähän leivottiin miehille ylläriksi. Tulevat kohta shoppailureissulta.. Juu, oikein luitte :-) Tosin äiti laittoi matkaan ja sano mitä ostetaan.

M on nukkumassa ja mies poissa kotoa, joten tulin tänne katsomaan. Jaa Tehis on laittanut omat miehensä ostoksille - ostivatko mitä pitikin ;)

Tosiaan Senoralla ollut sitä valmennusta. Eka ja samalla vika istunto. Aika nopsaa ootte kyllä käyneet asiat läpi - jäikö mitään mieleen? Nythän sitä on tässä vielä aikaa sulatella ja miettiä...Pääsettekö sairaalaan tutustumaan?

Taidanpa mennä minäkin jo vähitellen nukkumaan. Öitä!

Tuuli

Hih, Tuulikin yrittänyt valvoa? :-)

Täällä vähän kameran kimpussa vaihteeksi. Nyt maltan olla laittamatta suljetulle kuvia.
Oli muuten aivan ihana varvaskuva siellä Tuuli. Olen just kans varpaita kuvannu, mutten vielä päässy sen pidemmälle. Tollaset picasoinnit mullakin mielessä.. Tosi upee! Kiva kuva myös se toinen nakuilujuttu <3

teestäkin oli ihana 3kk kuva. Hitsi nää lapset kasvaa..
Just tuossa hymyilin, kun noita kuvia kamerasta otin, että ihanasti alkaa olla enemmän ilmekuvia. Ei malttas laittaa kameraa pois lainkaan...

Nyt pitää mennä uutisia netistä katselemaan. Onkos tänäänkin mr Kanerva vielä otsikoissa? :-)

Ai niin, jäi vastaamatta Tuulille, että kyllä ostivat :-)
Mun mielestä kyllä liian kallis sählymaila, mur! Olivat jopa farkut löytäneet Ässälle, siis meidän Ässälle :-D

Yötä!

Harvinaista, mutta täällä Siirin kanssa kirjoitellaan.. Molemmat koneet pyörimässä, neidin huomiset perunat+tuttipullot+kananmunia kiehumassa.. heh, eri kattiloissa..

Kuun viimeiselle viikonlopulle on hotellihuone varattu Tampereelta..Täyttää muuten neiti sen reissun aikana sen 6kk. Meidän vasta syntynyt vauva !

Käyn vielä pikaseen suljetulla ja sitten vellittelemään..

joten Öitä! Pikku2 & Siiri

Onnittelut Ninnille!!! Oli muuten hyvää kakkua... täällä viimeisiä murusia vetelen, slurps
ja kiitos :)

Ens viikolla olis kaverin tuparit, kiva nähdä pitkästä aikaa kaikki. Oon jo miettiny mitä sanon kun autolla tuun :)
Aina hyvä selitys on, ettei raski maksaa taksista... eikä oo oikeestaan ees mikään selitys. Tänne tulee ihan tarpeeksi kalliiksi ajella.

Oli kauhea tuo juttu koiran tappamasta pojasta :( Tuntuu, että näitä tapahtuu nykyään paljon, ainakin tuolla ulkomailla. Lienee paljon koiria väärissä käsissäkin :(

Tuli mieleen tuosta kun Tehiksen mies oli asioilla, että mun äiti lähetti isän joskus ruokakauppaan ja pyysi tuomaan 2 maitoa ja yhden leivän... voitte varmaan arvata mitä sieltä kaupasta tuotiin eli 2 leipää ja 1 maito :D

Johannalle tsemppiä odotteluun, ei tarvi enää kauaa np-ultraa odotella :)

Täälläkään ei vieläkään tunnu raskaus mitenkään, paitsi tää ihana närästys iltaisin... joka tänään on kylläkin huolestuttavan vähäistä. Toinen nännikin oli pari päivää kipeä ja nyt ei mitään... aina uusia huolia, ihana raskausaika :/
Alkais nyt pian ne liikkeet tuntumaan, niin ei tarvis näin kovasti huolehtia.... eipä varmaan :)

Hieno homma että Tehiksen mies oli tuonu kaupasta tasan ostoslistan mukaan.. Vai sämpylöitä yllärinä... taisivat tehdä kauppaansa...

Sonialle tsemit nännikipuun... viheliäinen vaiva... Mulla auttoi lämmitetty kaurapussi... kokeileppa...

Pikku2 taas keitto- ja pesupuuhissa keskellä yötä.

Kiva kun Tuuli palas reisusta... varmaan taas kova homma päivitellä ittesä ajan tasalle. Juu Valmennus... tosi tehotäti tää neuvolan terkka... Aika paljo meni tyyliin, tässä imetysajan ravinnosta... moniste... Miehet keräs monisteet ja me odottajat vaan kuunneltiin ja kateltiin... Oikeestaan ainoo mistä jutteli oli se synnytyksen kulku.. Nii ja synnärillä saa käydä omaan tahtiin tutustumassa, kertoi ne ajat, ja ne oli myös monisteella.. tais olla se sama josta löytyy myös synnärin puh,nro.

Täytyy tässä jossain vaiheessa lukaista ne monisteet. Kerään linkit ja pistän tänne odottajien iloksi... Juuaan tässä aamukahvia ja kohta kai sit eväsleipien tekoon ja teevesi tulelle... Tarkoitus lähtee kalalle. Halot on jo pulkassa. Tarkoitus on paistaa päivemmällä makkaraa...

Illalla luin taas ääneen vau-kirjaa...oon ny alkanu sitä lukemaan aina viikon alussa. Mies tuumas kun luin sitä isyysosiota, ku siinä kerrottiin niistä miehen raskausoireista, että jooo.. oireet sopii.. hih... hmm... viime yönä sain houkuteltua miehen petihommiin... Kovasti meinas hannata vastaan,että onko tää ny turvallista ja mitä tuo toinenki aattelee... Sanoin et ihan turvallista ja jopa suotavaa... Teki kyl hyvää...

Huomenet. Senora ainakin jo hereillä ja koneen äärellä! =0)

Ihan pikaseen sonialle: niinhän sitä luulis, että helpottaa kun tuntee potkut..:)
Eikun sitten aletaan tunnustelemaan niitä oikein ammattimielessä. Ja jos ei tunnu pariin tuntiin, niin sitten onkin jo hätä.
Ja tämä kaikki on ihan luonnollista. Toisille enemmän ja toisille vähemmän.
Mua ehkä vähän kuvottaa taas. Mahtavaa!

Johanna 9+3

Johanna, juuri näin ajattelin sen menevän ;) Ihana kun tytön odotusaika oli huoleton, niin tämä sitten huolestuttaa senkin edestä...
Luulen, että vaikuttaa tuo keskeytynyt km, kun ei tiennyt mistään mitään siis ei ilmoittanut itsestään mitään. Ei me Johanna silti anneta periksi, hyvin nämä tulee menemään, ei stressiä ;)

Senoralle pilkkionnea! Taidatkin jo talsia siellä jäällä... Olit sitten useamman ketjun avannut aamutuimaan ;) Mää nukuin vielä lähes tunnin sen jälkeen :)

Huomenet huikkasen vaan pikaisesti!
Kivaa tiistaita kaikille :-)
Tänään on varmaankin testipäivä, joten peukut taas pystyyn kaikki, heheh. Yhtä viivaa peukutetaan tälläkin kertaan, kun ei sitä nimeäkään vielä ole, vaikka kuinka on pohdiskeltu ;-)

Tehis

Huomenta! Olihan täällä pari illan virkkua käynyt vielä mun jälkeen. Ja sit on vielä nämä aamuvirkut erikseen...Senora on kyllä kiitettävän aikaisin valveilla äippälomallakin! Ootte varmaan jo pilkillä, jos tuohon aikaan teitte eväitä. Just tässä mietin, että mä taidan ola viimeksi ollut pilkillä joskus lapsena. Se oli silloin, kun täälläkin oli vielä kunnon talvet ;) Hauska tuo sun miehes "mitä toinenkin ajattelee" ;)

Johannalle ja Sonialle tsemppiä noiden tunteiden kanssa elämiseen! Mäkin olen vähän sitä mieltä, että kyllä se keskeytynyt km siellä taustalla kummittelee. Mun pieneen päähän ei ikinä mennyt se, että miten mulla oli oireitakin, vaikka toinen oli ollut kuolleena jo viikkoja...tuntui, ettei siinä uudessa raskaudessa uskaltanut ihan täysillä luottaa edes selviin oireisiin. Kyllä mulla helpotti selvästi sen jälkeen, kun aloin tuntemaan liikkeitä. M oli vielä todella aktiivinen liikkumaan, joten sen puoleen ei tarvinnut kertaakaan huolestua.

Tehis kiitos vaan kehuista ;) Johannaltahan minä sain idean tuohon jalkojen kuvaamiseen, joten kiitokset sinnekin päin! Tuosta ilmeiden kuvaamisesta tuli mieleeni, että musta on kanssa ihanaa, kun M on alkanut hymyilemään ja katsomaan silmiin ja ääntelemään. Mä jotenkin nautin nyt enemmän, kun siihen saa jo jonkinlaista kontaktia. Ja varmasti tulee olemaan hauskaa seurattavaa nuo monet ilmeet sitten myöhemmin.

Nyt täytyy mennä valmistautumaan päivän koitoksiin ;) Mukavaa tiistaita!

Tuuli